به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند - گیمفا
به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند - گیمفا
به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند - گیمفا
به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند - گیمفا

به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند

مهرداد آهاز
۲۱:۰۰ ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند - گیمفا

به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز (Platinum Games)، کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس اسکارلت تکرار مکررات هستند؛ در ادامه با وب‌سایت خبری گیمفا همراه باشید.

تغییر از نسل هفتم کنسول‌ها به نسل هشتم، چندان نوآورانه و انقلابی نبوده و به نظر می‌رسد که جهش از اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ به اکس‌باکس اسکارلت و پلی‌استیشن ۵ نیز تفاوت چندانی با آن ندارد. بر اساس صحبت‌های رئیس استودیوی پلاتینیوم گیمز، آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba)، کنسول‌های نسل آینده در زمینه‌ی تغییر در روش‌های بازی کردن، عمل نوآورانه‌ای را انجام نمی‌دهند.

زمانی که منبع مطبوعاتی Video Games Chronicle از اینابا در مورد برنامه‌های شرکت‌های مایکروسافت و سونی سوال کرد، وی در پاسخ توضیح داد:

مشکلی نیست و مطمئنم که همه چیز به سرعت رو به جلو حرکت خواهد کرد. بازی‌ها از نظر گرافیک پیشرفت خواهند کرد و شاید همه چیز با کوتاهتر شدن زمان بارگذاری آسانتر شود که ویژگی‌های خوبی برای بازی‌بازان محسوب می‌شود، ولی اگر نظر من را می‌خواهید، خیلی صریح می‌گویم که این چیزی بیشتر از تکرار مکررات نیست و به مانند نسل‌های پیشین، چندان جنبه‌ی پیچیده و خلاقانه‌ای را با خود به همراه ندارد.

در گذشته سخت افزار کنسول‌ها شامل تراشه‌های شخصی سازی شده‌ای بود که در رایانه‌های شخصی استفاده و یافت نمی‌شد. امروزه شرکت‌ها از تجهیزاتی که از قبل وجود داشته، استفاده می‌کنند. برای مثال کنسول نینتندو سوییچ از تراشه‌ی تگرا (Tegra) که از قبل در بازار موجود بوده، استفاده می‌کند و دیگر کنسول‌ها نیز از تراشه‌ها و کارت‌های گرافیکی که مشابه آن‌ها را در رایانه‌های شخصی دیده‌ایم، بهره می‌برند و شاید کمی آن‌ها را بروز کنند؛ هیچ‌کدام از این موضوعات دیگر جذاب و منحصر بفرد نیست.

اینابا با اینکه چندان برای کنسول‌های نسل آینده هیجان زده نیست، ولی سرویس گوگل استیدیا و دیگر سرویس‌های ابری، توجه او را جلب کرده‌اند.

و در ادامه توضیح داد:

از نظر من سرویس‌های ابری نوآورانه و متفاوت هستند. استیدیا و دیگر سرویس‌های ابری من را هیجان‌زده می‌کنند و فکر می‌کنم اتفاقات نوآورانه‌ای را با خود به همراه خواهند داشت.

قطعا اینابا و استودیوی پلاتینیوم گیمز، خالقان Bayonetta و Nier: Automata، به ساخت و پورت بازی‌های خود برای پلی‌استیشن ۵، اکس‌باکس اسکارلت و نینتندو سوییچ ادامه خواهند داد، ولی به نظر می‌رسد که آن‌ها قصد همکاری با شرکت‌های ارائه دهنده‌ی سرویس‌های ابری را نیز در زمان عرضه به بازار دارند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند - گیمفا
به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند - گیمفا
به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند - گیمفا
به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند - گیمفا
به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hala madrid گفت:

    اونوقت میشه بفرمایید چی خلاقانه است و تکرار مکررات نیست؟

    • ایده جدید که شرکت ها باید برن سمتش وگرنه پیشترفتی حاصل نخواهد شد و تا آخر باید با این کنسول ها گیمران سر کنن که جالب نیست

      • Jason22 گفت:

        ایده جدید میخوای کنسول VR سونی و کینکت نسل قبل مایکرو. صد در صد سران سونی عقلشون بیشتر از این قد میده که بعد سی سال هنوز پابرجاست. این پول گرفته تبلیغ کنسول مسخره ی گوگل رو کنه که دستش اسکی از روی ایکس باکس و پلی فوره. یکی نیس به گوگل بگه تو همون موتور جستجوگرت موندی ب سرچ میکنی الف برات میاره . صنعت موبایلشم تعریفی نداره گوگل کارش اسکی رفتنه . کنسولش یه جوری میخوره زمین دیگه بلند نمیشه خصوصا تو کشورای جهان سومی. تازه حجم اینترنت زیادی هم قراره ببره با توجه به چیزایی که ازش گفتن . استریم معمولی معمولا حجمی نمیبره ولی وقتی میخوان با کیفیت ۸k یه بازیو استریم کنن حجم هم میبره. بحث بازی انحصاری هم مطرحه که فعلا گوگل میتونه رو بازی تام و جری سرمایه گذاری کنه تا بعدا ببینیم چی میشه . 😀

        • mehrdad65 گفت:

          احسنت
          یه جا حرف درس زدی کریتوس

          • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

            معذرت بابت ریپلی.
            دوستان برید خدارو هزارررررر مرتبه شکر کنید.
            الان میگم چرا .
            به این دلیل که نسل ۹ هم کنسول داریم .و قضیه نرفت به سمت ابری و استدیا …….
            فکرشو بکنید بااین اینترنت ایران ایا میشد بازی کرد؟؟
            گیریم بشه به اینکه هر یک ساعت بازی کردن چند گیگ حجم مصرف میشه فکر کردی اونم با کیفیت فورکی و ۶۰ فریم .
            پس خراروشکر که نسل ۹ کنسولی شد .تا نسل ۱۰ شاید خدا رحم کرد نت ایران خوب شد وضعیت هم همینطور.
            حالا نسل ۱۰ رو ولش خخخخ کو زنده باشیم

            • هر ۱ ساعت ۴k حدود ۱ ترابایت حجم مصرف میکنه
              این که ما نمیتونیم استفاده کنیم ازش یا خیلیا توی سرتاسر دنیا نمیتونن برای ۴k حجمی به این مقدار بدن کاملا درسته اما به معنی این که استادیا بد باشه نیست!این پروژشون خیلی بلند پروازانه و دست نیافتنی نیست و شاید در آینده برای ۱۰۸۰ بازی کردن مصرف اینترنت پایین تری بخواد ( هم سرعت هم حجم پایین تر که بعیده )
              این که بدون نیاز به کنسول خاصی بازی پلی بدی اونم تو موبایل و حتی بهتر از کنسول های فعلی که وجود دارن خیلی خفنه و نمیشه منکر این شد!
              اما نه الان و شاید در آینده …

        • Star1 گفت:

          بخش اول حرفت درسته VR و کینکت ایده خوب و خلاقانه ای بود ولی رییس استودیوی Platinum هم درست میگه.
          تو کنسول های نسل ۹ فقط میخوان سخت افزار قوی تر بخرن و بفروشن به گیمر و تکرار مکررات هست درست مثل میان نسلی ها.
          یادمه همون اول که نتفلیکس معرفی شد یه عده میگفتن موفق نمیشه و از این داستانا ولی الان ۱۶۰ میلیون کاربر داره، حجم اینترنتی هم که پلتفرم گوگل نیاز داره دقیقاً اندازه نتفلیکس هست و رو موبایل و تبلت هم قابل استفاده هست، فک کنید حتی میشه Resident Evil 7 و Ace Combat رو VR های موبایل با بهترین کیفیت حتی بیشتر PS5 تجربه کرد.

        • DUDE گفت:

          یکی نیس به گوگل بگه تو همون موتور جستجوگرت موندی ب سرچ میکنی الف برات میاره .؟؟؟!!!؟؟ ?:-) ?:-) :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
          یعنی فن بوی ترین سخنی که تو زندگیم شنیدم.
          گوگل سومین کمپانی برتر دنیاست اونوقت تو….
          بیخیال من هرچی بگم انگار دار تو گوش…. یاسین میخونی.
          شما خوش باش… :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

          • Jason22 گفت:

            بچه جان کی با تو حرف زد ؟ فن بوی تویی که گوگل هنوز کنسولش نیومده بیرون داری طرفداریشو میکنی ؟ من از سونی طرفداری میکنم چون در ازای پولی که دادم کار درست بهم تحویل داده . هر حرفی میزنیم انقد بچه سال زیاده که بد برداشت میکنن. باشه عمویی تو برو استیدیا بخر . چقدم سرعت نت ایران جواب میده.

  • P3 گفت:

    منکه واسه اسکارلت خیلی هایپم و قطعا ازش راضی خواهم بود شما میتونی بهترش رو بسازی بفرما 🙂 یه scalebound نتونستی بسازی در مورد کنسول نظر میدی حقا که اسپنسر خوب جوابتون رو داد :shy:

  • ShadoWWolf2 گفت:

    حرف ایشون از این نظر درسته که ما همیشه با تغییر نسل شاهد بهبود و پیشرفت گرافیکی و به حداقل رسیدن زمان بارگذاری هستیم و بله این خودش تکرار مکرراته منتها این موضوع فقط مختص کنسول ها نیست و در مورد پلتفرم PC هم صدق میکنه پس نمیشه فقط به کنسول نسبتش داد..
    البته ایشون به نظرم زود قضاوت کرده و باید دید نسل بعدی چه سوپرایزهایی برامون داره و شاید شاهد معرفی موارد خلاقانه و جدید باشیم…

    • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

      دقیقا داداش باید صبر کرد از کنسول ها رونمایی بشه و ببینیم توی نسل چه کارهایی قراره بکنن و چه تغییراتی بازی هادارن .اخه ما تنها تغییری که از یک کنسول گیم میخوایم فقط و فقط گرافی ک و گیم پلی و پیشرفت درهوش مصنوعی و…….

  • Mohammadreza7 گفت:

    انگار گوگل حسابیییی سر کیسه رو شل کرده 😀 :-/

  • mehrdad65 گفت:

    انقلاب تو گیم پلی و تنوع بازی ها لازمتره الآن تا گرافیک و این چیزا

  • Cell گفت:

    غیب بین عظیم :laugh:
    رئیس استودیو Platinum Games استودیو تازه تأسیس شما هم تکرار مکررات هست :yes:

  • Y PS گفت:

    نینتندو تو هر نسل خلاقیت و نوآوری های مهمی داره مثل سوییچ ولی در مورد PS و XBOX هم نمیشه گفت هیچوقت نوآوری نداشتن…کینکت یا ps vr نوآوری محسوب میشن

  • Nima.1371 گفت:

    دیگه ببخشید اگه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس بعدی بلد نیستن بندری برقصن یا نمیرن از تو یخچال براتون آب خنک بیارن.این چه حرفیه آخه که میزنی مرد.

  • leftovers گفت:

    من کامپیوتر داشتم قبلا و مشکلات خرید سی دی فیزیکی و کرک و اپدیت سخت افزار ها و بروزرسانی های مداومم و خطاهای بی پایان خستم کرد رفتم کنسول خریدم و خیالم راحت شد ! برای منی که خوره بازی هستم خوبه مگه از کنسول بازی چه توقعی میره جز اینکه بازی هارو هر سال با کیفیت بهتر و پورت راحتر منتشر کنند همه بازی کنن

    • والا ما که مشکل چندانی نداشتیم
      سخت افزارم اگه بلد باشی و سیستم خوب ببندی و سرت کلاه نذارن، تا مدت طولانی میتونی روی اولترا پلی بدی
      درمورد خطاها نمیدونم مشکلت کجا بوده ولی این “خطاهای بی پایان” خیلی وقته بهشون برخورد نکردم. معمولا دوتا نرم افزار redist نصب میکنی حل میشه. اگه واقعا به خاطر اینا رفتی کنسول خریدی دیگه نمیدونم چی بگم.

  • amir2hashmati گفت:

    نسل بعد علاوه بر گرافیک باید در فیزیک انیمیشن ها حرکات دست و پا نحوه راه رفتن کاراکترها هوش مصنوهی باید یک انقلاب بزرگ ایجاد بشه وگرنه تکرار مکررات

  • navid313714 گفت:

    اگه اینجوری بخواهیم حساب کنیم کلا دنیا تکرار مکررات هست :-))
    فکر کنم یه چند وقت دیگه هم خبر خودکشی اش بیاد رو سایت 😀

  • تا یه جایی حرفش رو قبول دارم
    مثلا وقتی از نسل ۵ رفتیم به نسل۶ یه تفاوت های اساسی بود که توی خیلی از بازی ها خودش رو نشون می داد و خیلی از سبک های بازی رفتند و جای خودشون رو به بازی های دیگه دادن ، گرافیک و محیط و تکنولوژی بالاتر رفت تا حدی که شاهد بازی مثل GOW و GTA بودم!
    وقتی از نسل ۶ رفتیم به نسل ۷ باز هم کماکان همین اتفاق افتاد اما درجه و شدت پایین تری نسبت به قبلی داشت با اینکه کماکان شاهد عناوینی بودیم که کاملا مشخص میکرد نسل عوض شده!
    وقتی از نسل ۷ رفتیم به ۸ باز هم تفاوت وجود داشت ! کنسول ها روی ۳۰ فریم بیشتر بازی هارو اجرا میکردن و کماکان قفل بود روی ۳۰ فریم و گرافیک بالاتر و عناوینی نظیر RDR2 رو داشتیم که مشخص میکنه نسل ۸ با ۷ چه تفاوت هایی داره اما به نظر من همونطور که نسل ۷ به نسل ۸ خیییلیی کمتر از نسل ۵ به نسل ۶ تفاوت داشت وقتی که داریم از نسل نهم صحبت میکنیم تقریبا میدونیم قراره چی ببینیم !
    وقتی PS4 PRO و مخصوصا XBOX ONE X معرفی شدن دیگه معنای نسل رو برای ما از بین بردن وقتی عناوین دارن روی ۶۰ فریم اجرا میشن و بازی هایی با ۴K و ۳۰ فریم روی این کنسول ها معنیش اینه که اقا قرار نیست همچین تفاوتی رو شاهد باشیم!
    درسته قدرت کنسول ها میره بالاتر اما من بعید میدونم کسی منکر این بشه که ۳۰ فریم و ۶۰ فریم تفاوتی که دارن خییلی بیشتر از تفاوت ۶۰ فریم با ۱۲۰ فریم هست …
    در واقع حرفم اینه که وقتی اسکارلت قراره به این زودی منتشر بشه وقتی ما همین الان هم XBOX ONE X رو داریم که به اندازه ی کافی قدرتمند هست و وقتی اسکارلت با اون قدرت معرفی میشه و هنوز بازی نداریم که بتونه تمام قدرت این کنسول بعدی رو بکشه نمیشه زیاد بهش یه نسل جدید گفت
    اگه واقع بین باشیم میشه تکرار مکررات!
    گوگل درسته یه استدایا معرفی کرده اما کارش تکرار مکررات نیست و پر قدرت داره این کارو ادامه میده
    مخ هایی که توی گوگل هستن از چهار نفری که با زیرشلواری نشستن تو خونه میگن گوگل حالیش نیست داره چیکار میکنه قطعا بیشتر حالیشونه! برای ما این که دنیا به سمت استریم بره و کنسول ها کلا از میان برن قطعا وحشتناکه چون ما توان اجرایی رو نداریم و این هم درسته که اونور دنیا و در کشور های بزرگ هم کسی نمیتونه ۱ ترابایت برای ۱ ساعت بازی ۴K حجم مصرف کنه ! اما اگه بخوایم فکر آینده رو بکنیم این ایده قطعا نوآورانه تر از دیدن کنسول های جدید هست که نسل به نسل برامون داره تفاوت ها کمرنگ تر میشه …
    این بخش سخت افزاری و توان اجرایی هست تازه !
    اگه بخوایم بازی هارو هم مقایسه کنیم کاملا متوجه میشید که نسل ۷ با نسل ۸ تفاوتشون بسیار کمه در مقایسه با نسل ۵ به نسل۶ و حتی نسل ۶ به نسل ۷ ! هر نسل ما داریم تفاوت های کمتری میبینیم بازی هایی که بودن همونا نسخه ایی جدید دریافت میکنن و کمتر بازی هایی مثل GOW رو که تغییرات اساسی بکنن شاهد هستیم و فیزیک و … همه یکیه ! بازی ها هم که همه یا OPEN میشن یا RPG !!

    • Golden_Sauber گفت:

      تمام حرف هایی که زدی بازم فقط به قدرت سخت افزار بستگی داره نه نوآوری خاصی

      • نینتندو نوآوری نبود در عین سخت افزاری که داره ؟؟؟
        گوگل استدایا نوآوری نیست ؟
        ” این بخش سخت افزاری و توان اجرایی هست تازه !” من خودم اشاره کردم تو کامنتم که صحبتم راجع اینه که قرار نیست تفاوت خاصی رو شاهد باشیم چون کنسول های میان نسلی همین الان هم چشمه ایی از نسل بعد رو نشون دادن اگه کامنتمو میخوندی اشاره کردم مثل نسل های قبلی نیست که یهو از یه کنسول با یسری بازی مشخص به یه کنسول به بازی هایی با گرافیک بهتر و توان اجرایی و فیزیک ساختاری بازی های بهتر بریم !
        حرف من اصلا یه چیز دیگس که تو کامنتم بهش اشاره کردم اینکه دیگه قرار نیست نسل داشته باشیم ! نسل ۹ عملا بی معنی هست تا وقتی کنسولی مثل xbox one x وجود داره همین الان هم میشه تا حدودی رگه هایی از نسل ۹ رو دید و تفاوت بین نسل ۸ و ۹ اصلا زیاد نیست! اینکه اسکارلت و .. بازی هارو ۱۲۰ فریم اجرا میکنن یا ۴k و ۸k اومد بد نیست اما ۱۰۸۰ و ۶۰ فریمی که همین کنسول های میان نسلی ارائه میدن به اندازه ی نیاز اجرای بی نقص یه بازی کافی هست و اسکارلت و ps5 اگر قرار بشه مثلps4 و xbox one باشن و فقط توان بیشتری داشته باشن دقیقا حرف ایشون درسته و تکرار مکرراته !
        این در صورتی که هست که سرویس استادیای گوگل اگر بتونه در اینده حجم کمتری از اینترنت رو در بر بگیره یا اینترنت ها بهتر بشن و … ما شاهد یه جهش فوقالعاده در زمنیه ی کنسول و … خواهیم بود که دیگه هیچ نیازی به کنسول خاصی نباشه و از هر جای دنیا بشه بازی کرد و فقط با اینترنت! اینکه سرعت اجرایی بازی با سرعت اینترنت یکی باشه مقوله ی کم اهمیتی نیست !!!

  • TeraFloppy64 گفت:

    کامنتا رو که میخوندم دیدم دوستان هیچکدوم منظور ایشون رو درست متوجه نشدن
    یکم بیشتر درمورد حرفشون فکر کنین دیدگاهتون عوض میشه

  • Senatorbigy گفت:

    اینم داره مثه پکتر میشه :rotfl: tnxXx

  • king_6270 گفت:

    این استریم کردن هم که میشه تکرار مکررات همه الان دارن استریم میکنن و شبکه ابری خودشونو میسازن پس این تکرار نیست؟>؟؟؟

  • در جوابش باید بگم گور بابای سرویس های ابری.

  • ST.ranger گفت:

    دوستان انگار حرف ایشون رو درست متوجه نشدید منظور ایشون پیشرفت از لحاظ سخت افزاری هست که من با این حرفش کاملا موافقم ps1 اولین کنسول با قابلیت اجرای بازی cd و سخت افزار مخصوص خودش اونم در سال ۱۹۹۴! یعنی یه انقلاب در صنعت گیم بعد ها از cpu این کنسول تو nasa هم استفاده شده ps2 که طی ۶ سال به وضوح ورود به نسل جدید رو ادم باهاش احساس میکرد ps3 در سال ۲۰۰۶ پردازنده cell! چیزی که تو هیچ کنسول یا pc یا هر دستگاه مرتبط با گیم نمونش پیدا نمیشد قدرت این فوق پردازنده تو اواخر نسل بیشتر معلوم شد و اما رسیدیم به نسل ۸ سال ۲۰۱۳ سنت تغییر نسل در ۶ سال شکست و با یک سال تاخیر ps4 عرضه شد با چیپ رایزن که قبلتر در بازار وجود داشت و چیز جدیدی این کنسول ارایه نمیداد اون زمان هم همه از سخت افزار ضعیف این کنسول شاکی بودن و کنسولی که به زور چندین اپدیت به ۳۰ فریم بر ثانیه تو بازی ها میرسه که اونهم پایدار نیست عمر این پردازنده تا اواسط این نسل بود که پدیده به اسم کنسول میان نسلی بوجود امد! و در واقع شاید بشه گفت ps4 pro و xbox one کنسول های واقعی این نسل هستن که حداقل روی ۱۰۸۰p میتونن کیفیت در خور این نسل رو ارایه بدن شاید ایشون در مورد نسل بعد کمی بدبینن ولی با توجه به سخت افزار ارایه شده میشه به نسل بعد کنسول ها بیشتر امیدوار شد

  • ehsan M گفت:

    کنسول نسل بعد همینکه بتونه از نهایت سخت افزاری که توی بازار هست استفاده کنه شاهکار کرده

به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند - گیمفا