احتمال عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
احتمال عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
احتمال عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
احتمال عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴ - گیمفا

احتمال عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴

نیما شعبانی
۲۱:۳۰ ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
احتمال عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴ - گیمفا

هفته‌ی گذشته گزارشی منتشر گشت که به موضوع عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴ اشاره داشت. بر اساس گزارش مورد نظر، دو شرکت مایکروسافت و سونی تا مرحله‌ی نهایی شدن قرار داد عرضه‌ی این اثر پیش رفتند که به صورت ناگهانی، همه چیز به هم خورد و قرارداد مورد نظر اجرایی نشد. حال فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر بخش اکس‌باکس، طی مصاحبه‌ی جدیدی دوباره به موضوع عرضه‌ی بازی‌های انحصاری و قدیمی اکس‌باکس برروی دیگر پلتفرم‌ها اشاره کرد.

شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته است تا اکثر عناوین خود را علاوه بر پلتفرم اختصاصی، برروی دیگر پلتفرم‌ها و کنسول‌های بازی نیز عرضه کند. روند آغاز این تصمیم نیز در سال جاری و ابتدا با عرضه‌ی برخی عناوین کوچک برای کنسول دستی شرکت نینتندو یعنی سوییچ صورت می‌پذیرد.

حتی با توجه به گزارش رسمی که هفته‌ی گذشته منتشر شد، ما در سال جاری علاوه بر پلتفرم رایانه‌ی شخصی، شاهد عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برروی پلی‌استیشن ۴ نیز می‌بودیم. حال فیل اسپنسر طی مصاحبه‌ی جدیدی که از وی صورت گرفت، نسبت به این گزارش واکنش نشان داد و توضیحاتی را به جامعه‌ی بازی‌بازان ارائه داد:

تمرکز اکس‌باکس در حال حاضر بیشتر برروی موضوع بازی میان پلتفرمی است. ما قصد داریم تا با تلاش خود تمام بازی‌بازان را بدون در نظر گرفتن پلتفرم و کنسولی که برروی آن به انجام بازی می‌پردازند، به یکدیگر متصل کنیم.

وی افزود:

اکس‌باکس دیگر شرکتی در رابطه با ارائه‌ی یک کنسول بازی به مخاطبان و کاربران نیست بلکه تبدیل به یک شرکت توسعه دهنده و ارائه دهنده‌ی یک پلتفرم است.

وی به این سوال که آیا اکس‌باکس به یک شرکت شخص ثالث توسعه دهنده‌ی بازی‌های ویدئوی برای دیگر شرکت‌ها و کنسول‌ها تبدیل می‌شود اینگونه پاسخ داد:

عنوان شرکت شخص ثالث برای معرفی اکس‌باکس کمی عجیب به نظر می‌رسد اما باید دوباره تکرار کنم که اکس‌باکس تبدیل به یک پلتفرم مجزا شده و شرکت مایکروسافت برای معرفی پلتفرم خود باید تمام شیوه‌ها را بررسی و به بازی‌بازان ارائه دهد.

بر اساس صحبت‌های وی، ما شاهد عناوین جدید و دست اول پلتفرم اکس‌باکس برروی دیگر کنسول‌ها نخواهیم بود اما عناوین قدیمی ولی مهم شرکت مایکروسافت مانند نسخه‌های قدیمی‌تر سری Halo یا برخی عناوین جدید اما کوچک را برروی دیگر کنسول‌های بازی مانند نینتندو سوییچ و پلی‌استیشن ۴ مشاهده خواهیم کرد.

برای بازی‌بازان خود بازی اهمیت دارد اما برای ما اکوسیستمی که بازی‌بازان به بازی‌ مورد نظر خود دسترسی پیدا می‌کنند بسیار مهم و حیاتی است.

از صحبت‌های اسپنسر می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که در واقع مایکروسافت قصد دارد تا با ارائه‌ی سرویس اکس‌باکس لایو برروی دیگر کنسول‌ها و همچنین پلتفرم‌ها، به نوعی کاربران را جدا از دستگاهی که برروی آن به تجربه‌ی بازی می‌پردازند، به خود وابسته کند.

ماه گذشته سرویس اکس‌باکس لایو برروی نیتندو سوییچ و همراه با عنوان Cuphead در دسترس دارندگان این کنسول بازی قرار گرفت. می‌توان اینگونه برداشت کرد که با توجه به خواسته‌ی مایکروسافت یعنی عرضه‌ی سرویس اکس‌باکس لایو برروی کنسول پلی‌استیشن ۴، سونی احتمالا با قرارداد عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برروی کنسول بازی خود مخالفت کرده است. در کل سونی طی یک سال گذشته به خوبی نشان داده که با موضوعاتی مانند بازی میان‌پلتفرمی و ارتباط با دیگر پلتفرم‌ها روی خوشی نشان نمی‌دهد و تنها بازی‌بازان را به پلی‌استیشن و سرویس پلی‌استیشن ناو محدود می‌کند.

در حال حاضر مایکروسافت پس موفقیت در وارد کردن پلتفرم اکس‌باکس به نینتندو سوییچ، حال تصمیم به ورود گسترده در سیستم عامل اندروید گرفته است. در کل این موضوع که در آینده نسخه‌های قدیمی‌تر مجموعه‌ بازی‌ها Gears of War و Fable را هم برروی نینتندو سوییچ و همچنین با همکاری سونی، برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ یا کنسول نسل بعد پلی‌استیشن ببینیم، بعید نیست.

در هر صورت حداقل طی دو سال آینده شاهد عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برروی کنسول‌های نینتندو سوییچ و پلی‌استیشن ۴ نخواهیم بود اما احتمالا این عنوان طی سال جاری برای پلتفرم رایانه‌ی شخصی و از طریق فروشگاه استیم و مایکروسافت در دسترس طرفداران مجموعه‌ی Halo قرار بگیرد. در خبری دیگر نیز استودیوی ۳۴۳ اینداستریز اعلام کرد که مرحله‌ی بتای محدود Halo: Master Chief Collection از هفته‌ی بعد برای رایانه‌ی شخصی آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمال عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
احتمال عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
احتمال عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
احتمال عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
احتمال عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hala madrid گفت:

    اگر بیاد حتما تجربه اش میکنم :inlove: :yes:
    اسپم:دوستان حتما بازی my friend pedro رو تجربه کنین.فوق‌العاده است :yes: 😯 :inlove: اصلا انتظار نداشتم تا این حد خوب باشه بازیش :yes:

    • AL1K1NG گفت:

      من دانلودش کردم و اگه پول داشتم یقینا میخریدمش ولی وقت نگردم بازیش کنم
      ولی با تعریفت و بخاطر اون موز خندان تو اولویته

      • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

        نمیدونم چزا ولی خیلی خیلی اعصابم خورده از اینکه کنسول رویایی و روانی کننده ی یعنی PS5 داره بااین قدرت روانی کننده میاد ولی من حتی توخواب هم نمیتونم بخرمش.
        اخه خدایی این نامردیه .منی که از عاشقان گیم هستم و از همون اولی که میکرو بود با بازی های ماریو و……شروع کردم و تاالان با صنعت گیم جلو رفتم و هر پیشرفت این صنعت رو من جشن میگرفتم و مردانه تاهمین دوسال پیش تمام بازی هامو اورجینال خریدم حالا با اینکه بهترین خبری که من تو عمرم شنیدم همین کنسول قدرتمند سونیه یعنی ۵ .حالا بشینم حسرت بخورم .یعنی این انصافه.
        نمیشه باور کنید نمیشه خریدش اخه من چجوری به زن و بچم بگم دارم مثلا ۸ میلیون پول رو میدم روی کنسول درصورتی که اگه برای خانوادم خرجش کنم خداروهم بیشتر خوش میاد.
        واز این طرف چجوری بهشون بگم که من از عاشقان این صنعتم به ولله مثل مواد تو خونمه .
        مثل شام شب برام واجبه .
        شاید بعضیا بگن نه از زندگی مهم تر نیست که .نه عزیز از زندگیم مهم تر نیست اما من پس به چه امید زنده ام وقتی نمیتونم که یک کنسول بخرم.
        اخه چرا اینجوری شد .چرا اینجوری شد.
        خ
        بچه هامو میتونم راضی کنم اما عذاب وجدان داره مردانه .
        واز طرفی دوستان مردانه نمیتونم بدون گیم شب بخوابم.
        واز طرفی من عاشق گزافیک داخل بازی ام و این کنسولای جدید وانحصاری هلی سونی هم که بیشتر منو وسواس میندازن.
        تصمیم گرفتم از همین الان یه قلک بخرم و بزارم کنار خونه روزی ۵تومان پرت کنم داخلش و بگم لعنت بر ترامپ و باعث و بانیش.
        ولی تا خون توی رگ منه بازی میکنم .هرچی گرون کنن راهشو پیدامیکنم اما نفرینم میکنم ولی نمیزارم منو از عشقم جدا کنن

    • bushwhack گفت:

      آره… واقعا خوبه…
      مایکرو داره با اکس باکس یه طرز تفکر جدید رو تو دنیای گیم جا میندازه که باید به عنوان یه فن PS اعتراف کنم کاملا درسته… اونم اینه که دیگه دوره کنسول های سنتی به سر اومده و اکس باکس و پی اس باید تبدیل بشن به یه اپلیکیشن یا سرویس تحت وب که روی هر پلتفرمی با هر توان سخت افزاری بازی ها رو بتونی اجرا کنی و هر دو شرکت تبدیل بشن به ناشر…
      که البته موافق ها و مخالف های خودشو داره…
      ولی به نظرم مثلا اگر گاد آو وار روی تمامی پلتفرم ها قابل دسترسی بشه به جای فروش ۱۰ میلیونی ممکنه تا صد میلیون هم فروش کنه و اسپنسر به درستی این مسئله رو میدونه!

      • erwin گفت:

        متاسفانه دوستان تو ایران از پیشرفت تکنولوژی واهمه دارن چون به ضرر ما تموم خواهد شد(دلیل منفی هاتونم همینه) وگرنه فکرشو بکن god of war رو ۶۰fps رو سیستم بتونی بازی کنی!!! فوق العاده میشه

        • bushwhack گفت:

          من به منفی ها به چشم مخالف بودن با نظرم نگاه میکنم…
          من خودم دوست دارم اگه اگه و باز هم اگه امکانش بوجود بیاد هر گیمی که دلم میخواد رو هر جایی بتونم بازی کنم ولی
          هر شرکتی سیاست های خودشو برای جذب مشتری داره… و باز هم اگه گاد آو وار و د لست رو تو کنسول یا هر جای دیگه ای نتونم بازی کنم به هیچ وجه سمت اون پلتفرم نمیرم که فعلا فقط رو پی اس قابل دسترسه!!!
          ولی متأسفانه من نوعی یا افراد دیگه چشم هامون رو روی حقیقت میبندم و الکی شروع به تخریب یه پلتفرم دیگه میکنیم که شاید برای یه نفر بهترین لحظه هاشو رقم زده…
          هیچ پلتفرمی به طور مطلق بهترین نیست… همه شون نقاط قوت و ضعف خودشون رو دارن…پس بهتره به نظرات همدیگه احترام بذاریم!

          • Biggaty گفت:

            :yes:واقعا ممنونم ازت یه فرصتی واسم ایجاد کردی که منم حرفامو بزنم. من شاید از دید خیلیا یه کاربر بی ادب بنظر بیام که فقط منتظر فرصتیه تا نظرات بقیه رو مسخره کنه ولی اگه دقت کنی من موقع E3 هیچ نظری درباره مایکرو ندادم خیلی سادس چون من فن مایکرو نیستم و هیچکدوم از بازیاشو تجربه نکردم زیر هرپستی هم که به من مرتبط نباشه نظر نمیدم یا ترول نمیکنم ( یبار اونم فقط بخاطر اینکه از کاربر M.C و Battlefield 5) سر کوبیدن بازی مورد علاقم لست ناراحت شدم آدم وقتی که چیزیو تجربه نکرده نباید به سلیقه بقیه توهین کنه نمیگم نظر ندین بمن ربطی نداره ولی درست نظر بدین اگه مخالفین دلیل بیارین من به سلیقه بقیه احترام میزارم و از بقیه هم همین انتظارو دارم چیز سختی نیست واقعا

            • ANGEL of DEADS گفت:

              ای خدای ادب
              بیشتر هم برندیهای ما بی ادب و نادان تشریف دارن و مدام فحاشی میکنن و هیچ گونه منطقی رو درک نمیکنن و کلا از فهم سر رشته ای ندارن و بدتر از همه دارای اکانتهای بی شمار برای استفاده های غیر ضروری هستن
              واقعیت اینه که تو سایت ادم خجالت میکشه بگه سونی فنه
              بیرون هم که ماشالاه همه فکر میکنن داشتن یه پلی استیشن به معنای دوستی با خداست
              کلا از نظر من هرچی بچه خوردست شده سونی فن البته به استثنای یه عده که سنشون هم زیاده و از قدیم با ما بودن
              حالا من چقدر ادب رعایت کردم ؟

            • Star1 گفت:

              برادر اگه از من ناراحت شدی معذرت میخوام باور کن منم دوست ندارم کسی رو ناراحت کنم حتی یه مورچه.
              فقط شوخی کردم با تاریخ انتشار The Last of Us: Part II و نیل دراکمن مگر نه کیه که ندونه نسخه اول این بازی یه شاهکار واقعی بود.
              از الان به بعد سعی میکنم تو پستای حساس کامنت نزارم که دوستان حساس ناراحت نشن.

          • Biggaty گفت:

            (Edited)
            واقعا ممنونم ازت یه فرصتی واسم ایجاد کردی که منم حرفامو بزنم. من شاید از دید خیلیا یه کاربر بی منطق بنظر بیام که فقط منتظر فرصتیه تا نظرات بقیه رو زیر سوال ببره ولی اگه دقت کنی من موقع E3 هیچ نظری درباره مایکرو ندادم خیلی سادس چون من فن مایکرو نیستم و هیچکدوم از بازیاشو تجربه نکردم زیر هرپستی هم که به پلتفرم من مرتبط نباشه نظر نمیدم یا ترول نمیکنم (فقط یبار اونم مجبورم کردن ) سر کوبیدن بازی مورد علاقم لست ناراحت شدم آدم وقتی که چیزیو تجربه نکرده نباید به سلیقه بقیه توهین کنه نمیگم نظر ندین بمن ربطی نداره ولی درست نظر بدین اگه مخالفین دلیل بیارین من به سلیقه بقیه احترام میزارم و از بقیه هم همین انتظارو دارم

    • sarfaraz گفت:

      چیزی که خود واقعیته یا حداقل به واقعیت نزدیک تره اینکه ایکس باکس سعی داره با استریم های متعدد روی کنسول پرطرفدار سونی،عرضه انحصاری هاش رو مایکرو ایجاد فضای ابری و عرضه بعضی انحصاری هاش روی سونی فروش و کاربراش رو افزایش بده که نوعی خیانت پنهانه ب جای اینکه انحصارهای جدید بده مثه سونی بازی های اونا میخواد با تبانی بیاره رو کنسول خودش مسلما اینجوری هم میتونه کاربراش را افزایش بده و هم خرید پی اس را ب نفع خودش کاهش بده اثلا از اول همکاری سونی با ایکس باکس اشتباه بود.در ادامه سونی انحصاری هاش را نمیده رو ایکس باکس چون به خودش ضربه میزنه ایمجوری و این فرصتی میشه برای مظلوم نمایی و فروش بیشتر ایکس باکس

  • اخ آخ فک کنین مایکرو همه انحصاری های خودشو رو سونی بیاره ولی سونی انحصاری های خودشو نده :laugh: چه شود :laugh: :laugh: :laugh:

  • Y PS گفت:

    با توجه به صحبت های اسپنسر ، xbox در حال تبدیل شدن به یک ناشر بزرگ هست
    امیدوارم بازی های فوق العاده ای مثل هیلو کالکشن یا حتی سه گانه گیرز برای PS منتشر بشن :yes:

    • mahdi.r گفت:

      فقط بحث زمانه وگرنه نگران نباش منتشر میشه و اینم بگم امکان نداره سونی اجازه بده انحصاریاش رو جعبه اجرا شه

      • Farshad.redmondy گفت:

        متنو درست بخون که اولا توافق نشده حالا سره چی بوده معلوم نیس شاید سره این بوده یه بازی بیاد رو ایکس باکس یه بازی روی ps4 و کلا منتفی شده.و فقط عناوین قدیمی کوچک نمیدونم چرا حرف های من در اوردی میزنین واقعا..عناوین قدیمی اونم لغو شد رفت

        • mahdi.r گفت:

          شما هم متنو درست بخون فیل اومدن این بازی رو رد نکرده که هیچ گفته با تمایل داریم پس منتفی نیست دلیل مخالفت سونی هم احتمالا گلد و گیم پس بوده که مایکرو میخواسته رو ps بیارش ولی سونی نزاشته

          • XZa گفت:

            mahdi.r واقعا پولی که ساقیت میگیره حلالش,چی داری واسه خودت تحلیل میکنی؟گیم پسو از کجات دراوردی:/از کجا میدونی وکی گفته سونی مخالفت کرده؟خوشم میاد دلیل مخالفتم اوردی!اخه چرا سونی مخالفت کنه با گیم پس رو کنسولش؟به غیر از سود چیزی داره؟

            • mahdi.r گفت:

              یکم عقلتو به کار بندازی میفهمی که سونی برای این اجازه نمیده گیم پس بیاد چون اکثر پولش میره تو جیب مایکرو وقتی سونی خودش میتونه یه چیزی مث گیم پس درست کنه چرا بزاره پولشو مایکرو بگیره تازه اگر نخواد یه چیزی مث گیم پس درست کنه عرضه گیم پس رو کنسولش باعث میشه بازی هایی که رو گیم پس هست رو ملت دیگه از فروشگاه ps store نخرن
              عقلم خوب چیزیه

      • Unbalance گفت:

        حالا مثلاً بقیه هم بتونن انحصاریای سونی رو تجربه کنن به شما بر میخوره؟؟

  • Mohammadreza7 گفت:

    “بر اساس صحبت‌های وی، ما شاهد عناوین جدید و دست اول پلتفرم اکس‌باکس برروی دیگر کنسول‌ها نخواهیم بود اما عناوین قدیمی ولی مهم شرکت مایکروسافت مانند نسخه‌های قدیمی‌تر سری Halo یا برخی عناوین جدید اما کوچک را برروی دیگر کنسول‌های بازی مانند نینتندو سوییچ و پلی‌استیشن ۴ مشاهده خواهیم کرد.”
    .
    کاری به عناوین قدیمی و جدید ندارم اگه همچین اتفاقی افتاد با تمام علاقه ای که به اکس باکس و مایکی دارم، نسل بعد قطعا ps5 میخرم :yes:

  • کلا مایکرو دیگه دنبال انحصاری نیست این کاملا مشخصه پس عرضه بازی هایی نظیر این و فورزا و گیرز بعید به نظر نمیرسه
    قربون دستت اسپنسر اون Forza رو بده بیاد

  • Avelone گفت:

    خب اون وقت اون ایکس باکس اسکارلت برای چیه دقیقا؟

  • Farshad.redmondy گفت:

    این خبرم قدیمیه مال الان نیس جز همون خبر خبر قبلیه تقریبا….و همون شایع های صنعت گیم…هیلو کاکلشن چقدر معروف شده پی سی بازا گل حالشو ببرن

  • mahdi.r گفت:

    سونی مخالفت کرده :rotfl:
    فن های جعبه برین خدا رو شکر کنید که اگر سونی اجازه میداد دیگه رسما بی انحصار میشدید
    منتظر ماسمالی های کاربر گلدبرگ در این پست هستم

  • Heydar M-A گفت:

    به نظرم ک مایکروسافت با کارایی که این اواخر داره انجام میده به خریداران اکس باکس داره بی احترامی میکنه
    من پول میدم و پلی استیشن میخرم چون گاد اف وار رو پلتفرم دیگه ای نیست
    یه نفر پول میده اکس باکس میخره چون هیلو رو پلتفرم دیگه ای نیست حالا این کسی که اکس باکس خریده میبینه هیلو و گیرز و… رو همه پلتفرما دارن منتشر میشن

  • Cell گفت:

    در خواستی داشتم از عمو فیل دوست داشتی :yes:
    اگه امکانش هست Gears of War هم برای PS4 عرضه کنید تا این کنسول جاودان شود :yes:
    سری Halo هم منتظریم :laugh:
    فقط اگه ممکنه crackdown و نارگیل چین انحصار پلتفرم شما باقی بمانه با تشکر از بخش Xbox و فنای چند آتیشه بی انحصار و پلتفرم نادیده گرفته شده Pc :yes:

  • A.K گفت:

    خوشم نمیاد ازش دید نمیتونه جوانمردانه رقابت کنه زد تو کار جنگ روانی (خبرهایی که اخیرا ازش میاد بهم ربط بدین) کاری که آمریکاییا توش استادن

  • mahdi.r گفت:

    همه میگفتن اوتر ورلد باید میومد چون ناشرش مایکرو نبوده ولی هیشکی نمیاد بگه چرا کاپ هد برای سوییچ داره میاد چرا هیشکی نمیگه چرا اوری برای سوییچ میاد
    مایکرو دابل فاینو خرید و صاحب ip سایکونات شد و میتونست اونو انحصاریش کنه ولی اونم برای ps میاد پس اصلا بعید نیست بیاد هیلو کالکشن و گیرز ۴ رو برای ps بده

  • crash گفت:

    بنظرم سونی نباید اجازه بده ابن بازی رو ps4 عرضه بشه چون مایکروسافت با اینکار میخواد halo رو به سونی فنا نشون بده تا طرفدارن سونی بخاطر این بازی کنسول جدید مایکروسافت خریداری کنن تا بتونن نسخه جدید halo رو بازی کنن این است سیاست مایکرو :-))

  • ShadoWWolf2 گفت:

    اگر به حقیقت بپیونده خیلی خبر خوشحال کننده ایه :inlove:
    به شخصه خیلی دوست دادم halo و gears رو تجربه کنم چون به شدت عناوین خوش ساخت و شاهکارین..
    از pc هم عاشق s.t.a.l.k.e.r هستم و امیدوارم نسخه جدیدش برای کنسول ها هم عرضه بشه چون دنیایی هست برای خودش :heart: :heart:

  • در‌ود بر کمپانی سخاوتمند و دست و دلباز و دوست داشتنی و پر از عشق و محبت مایکروسافت:heart:

  • به عنوان یه سونی فن، امیدوارم این اتفاق نیافته. حداقل برای بازی های پرچم‌دار اکـس باکس. :sweat:
    اصلا تصور اینکه نماد یه کنسول روی یه پلتفرم دیگه باشه زجر آوره. اینجوری خاص بودن خودش رو از دست میده، مثل سونیک، کرش، اسنیک و…

    • جدا از اون داداش اگه بیاد دیگه واسه ایکس باکس انحصاری نمیمونه و وقتی رقیبی نباشه دیگه پیشرفتی به وجود نمیاد
      وقتی مایکرو انحصاری های با کیفیت تحویل بده از اونطرف سونی هم تلاشش رو بیشتر میکنه تا عناوینی شاهکار تر و با کیفیت تر از قبل ارائه بده
      در مورد جمله دومت هم کاملا موافقم مثلا فک کن کریتوس رو توی ایکس باکس تصور کنیم واقعا وحشتناکه

    • TzzzT23 گفت:

      من که بدم نمیاد بازی های انحصاری خوب xbox (روی بخش انحصاری های خوب دقت کنید بیشتر از ۳،۴ تا بازی نیست) رو ps4 بازی کنم اینجوری با یک کنسول میشه همه بازی ها رو به جز انحصاری های نینتندو بازی کرد(به انحصاری های pc هم کاری ندارم کلا). ولی خیلی جالبه همین چند وقت پیش با یکی از دوستام که فن سرسخت مایکروسافت تو هر زمینه ایش هست در مورد این داستان صحبت میکردم میگفت مایکروسافت داره از دید business به این قضیه نگاه میکنه و دنبال سود، منم گفتم خب الان تویی که داری از این برند طرفداری میکنی چه دلیلی برای خرید کنسول نسل بعدش داری؟؟ اونا از هر زاویه ای به این صنعت نگاه کنن تو که گیمری سود مایکروسافت به چه کارت میاد؟ هیچی نداشت بگه حتی یه دلیل برا دفاع از این کار مایکرو نداشت، خلاصه که ر. دن به صنعت گیم رفت. الان دیگه کلا سونی بدون هیچ مسأله ای به کارش ادامه میده(البته قبل از اینم تقریبا صنعت تک بعدی بود).

  • Clara گفت:

    دوستان یه لحظه دقت کنید سونی مخالفت کرده و مطمئنا سران سونی از من و شما بیشتر حالیشونه دارن چکار میکنن اولا اصلا میدونید چرا سونی با بازی های بین پلتفرمی مخالفت میکنه درصورتی که مایکروسافت اوایل نسل مخالفت میکرد ولی بعدش مدام اصرار داشت این اتفاق بیفته و مثلا همین فورتنایت میان پلتفرمی بشه ؟؟
    قضیه سر برنده شدن سونی تو این نسله به فرض Halo برای ps4 منتشر بشه ناشر کیه؟ کی سودش رو میبره؟ ( عین قضیه کوانتیک دریم و سه تا عنوان شاهکار شون رو pc به نظرتون سونی احمقه عناوین انحصاری ش رو برای pc عرضه کنه؟ حق امتیاز بیاند و هوی رین و دیترویت مال سونی و درصد زیادی از فروش تو pc تو جیب سونی میره) سونی تا همین جا حدود ۱۰۰ میلیون ps4 فروخته میدونید اگه هیلو برای ps4 بیاد چه سود هنگفتی جیب مایکروسافت میره؟ فیل اسپنسر احمق که نیست این تصمیم رو گرفته و مهم ترین نکته وجود اکس باکس لایو ه یعنی وابستگی به مایکروسافت که سونی خوب میدونه نباید اشتباه کنه

  • Farshad.redmondy گفت:

    منظورم اینه من اینو قبلا خونده بودم…بودم فقط هیلو کالکشن و بازی کوچک قدیمی که اینم منتفی شده لطفا متنو درست بخونید بعد اظهار نظر کنید بخدا ممنون میشم.‌‌…متنو درست بخون که اولا توافق نشده حالا سره چی بوده معلوم نیس شاید سره این بوده یه بازی بیاد رو ایکس باکس یه بازی روی ps4 و کلا منتفی شده.و فقط عناوین قدیمی کوچک نمیدونم چرا حرف های من در اوردی میزنین واقعا..عناوین قدیمی اونم لغو شد رفت
    درست هم است هیلو خیلی وحشتناک طرفدار دلره درست هم هس دوست دارین فقط و فقط کالکشنش از انحصار خارج شه..ولی سره چیزی بوده توافق نشده خواسته ی مایکروسافت هم در نظر بگیرین…و حالا که منتفی شده
    رو‌pc بازی کنین هیلو کالکشن رو….
    توافق سره بازی های قدیمی ماکرو برای شما هیجان داره بازی کنید البته به غیر از هیلو که انقذ طرفدار داره…حالا توافق نکردن و اونم این بوده خواسته ماکرو سونی قبول نکرده و منتفی شده…

  • Farshad.redmondy گفت:

    دوستان هر پلتفرمی متنو‌ بخونید بعد نظر بدید که جوو ایجاد نشه…
    فقط و فقط هیلو کالکشن قرار بوده خیلی وقت پیش توافق کنن و‌ اونم نکردن..‌.خواسته ی ماکرو قبول نکرده سونی و بع نظر خیلی ها کاره خوبی کرده….
    درست بخونید خواهشا فقط و فقط هیلو کالکشن انقد جوو راه نندازین و اسم بازی هایی دیگه الکی میارین متن هم خوندید خواهشا ترول بازی بسه به‌ جایی نمیرسه ادم…حالا که لغو شده توافقشون برید رو PC بازی کنید…ترول فن بوی بازی هم بزارید کنار مرسی از کسایی که متنو خوندن متوجه شدن و منطقی نظر دادن

    • mahdi.r گفت:

      تا چند ثانیه پیش که میگفتی خبر قدیمیه بعدم اگر این بازی بیاد راه برای بازی های دیگه باز میشه مسلما تو یه روز همه بازیارو نمیاره برای ps ولی اگر ببینه همین هیلو رو ps سود زیادی بهش میرسونه مطمئن باش گیرز و فورزا هم میاره

  • Biggaty گفت:

    اگه سونی نبود نسل ۸تمی واسه ما وجود نداشت گیم داستانی 😐 اونم آفلاین 😐 😐 😐 اوناییکه از سونی بدمیگن باید بدونن سونی غیر مستقیم به اونام کمک کرده نه تنها مایکروسافت بلکه خیلی از شرکت های پول پرست قصد داشتن قضیه استریمو تو همین نسل پیاده کنن ولی سونی نقشه هاشونو خراب کرد واسه همینه تو این نسل درجا زدن مایکروسافت به فکر مشتری هاش نیست بفکر سود خودشه الانم میخواد کاری کنه که قضیه نسل ۸ دوباره تکرار نشه و سونیو تحت فشار بزاره و وابستش کنه تا راه خلاف نره

    • mahdi.r گفت:

      داداش برو کنفرانس ۲۰۱۳ مایکرو رو ببین اگر سونی با کار هاش مخالفت نمیکرد الان جعبه نه میتونستن آفلاین بازی کنن نه میتونستن بازی هاشونو بفروشن چون مایکرو گفته بود بازی های دسته دوم دوباره قابلیت اجرا ندارن و برای بازی کردن باید همیشه به نت وصل باشید که سونی هم میتونست این کارو بکنه ولی نکرد برای همین هم مایکرو ۱ سال بعد از این کارش عقب نشینی کرد ولی بعضیایی که تازه گیمر شدن اون روزارو یادشون نمیاد که مایکرو داشت گیمو نابود میکرد

  • ehsan M گفت:

    گرز اف وار هم بدن برای پی اس فور دیگه برای چی باید ایکس باکس خرید ؟

احتمال عرضه‌ی Halo: Master Chief Collection برای پلی‌استیشن ۴ - گیمفا