داستان بازی Elden Ring روایتی مشابه سری Darksouls خواهد داشت
هیدتاکا میازاکی به تازگی طی مصاحبهی جدیدی که با وبسایت IGN انجام داده به این نکته اشاره کرده است که داستان بازی Elden Ring روایتی مشابه دو بازی Darksouls و Bloodborne خواهد داشت
آخرین بازی ساخته شده توسط استودیوی فرامسافتور یعنی Sekiro، اگرچه نقاط مشترک زیادی با عناوین این استودیو داشت اما از دو جهت کاملا متفاوت بود؛ در درجهی اول مبارزات و دوم سبک روایت داستانی. بازی Sekiro به واسطهی میان پردههای بیشتر، روایت داستانی مستقیمتری داشت. اما شاید کنجکاو باشید که بازی جدید این استودیو یعنی Elden Ring چه سبکی را در پیش خواهد گرفت؟
هیدتاکا میازاکی به تازگی طی مصاحبهای با وبسایت IGN به این نکته اشاره کرد که آنها تمایل دارند تا با Elden Ring به همان سبک روایت سنتی که در بازیهای Darksouls و Bloodborne مشاهده کردیم، بازگردند. به بیان سادهتر، بر خلاف بازی Sekiro، داستان بازی Elden Ring به صورت مستقیم و از طریق میان پردهها روایت نمیشود بلکه بازیبازان با کاوش در دنیای بازی، صحبت با شخصیتهای مختلف و مطالعهی کتیبهها یا توضیحات مربوط به آیتمها، میتوانند به جزئیات داستانی بازی پی ببرند. بر همین اساس طبق گفتههای آقای میازاکی، کاوش در دنیای بازی Elden Ring نیز گستردهتر خواهد بود که این موضوع فرصتی را برای سازندگان فراهم میآورد تا بتوانند داستان عمیقتری را روایت کنند. به علاوه از آنجایی که شخصیت بازی Elden Ring قابل شخصی سازی است، به نظر میرسد داستان آن بیشتر در ارتباط با دنیای بازی خواهد بود تا اینکه بخواهد به ماجرای سفر شخصیت اصلی اختصاص داشته باشد.
پیش از این بیان شده بود که بازی Elden Ring از نظر گیمپلی بسیار مشابه بازی Dark Souls خواهد بود که شما میتوانید خبر مربوطه را در اینجا مشاهده کنید. در صورتی که هنوز تریلر معرفی این بازی را مشاهده نکردهاید، آن را در این نشانی خواهید یافت. بازی Elden Ring برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی معرفی شده است و فعلا از تاریخ انتشار آن خبری در دسترس نیست.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات
روایت مشابه دارک سولز 😐 گیمپلی مشابه دارک سولز 😐
پس خلاقیت و تنوع چی میشه؟ 😐 اینکه یه سبک و فضا رو هی تکرار کنی مخاطب زده میشه:-/
قشنگ معلومه تا حالا از دور هم بازی های میازاکی رو ندیدی
کسی که عاشق اون بازی ها باشه ازشون خسته نمیشه خلاقیت تو بازی های میازاکی تو طراحی دشمن ها و طرز جنگیدنه شما برو فورت نایت بازی کن بازی های میازاکی برای بچه ها نیست
من که عاشق این هستم که دقیقا همون مکانیزم دارک سولز سه رو پیاده کنن با داستان جذاب و عمیق و همون انتخاب کلاس که بازی بسیار متنوع بود .ولی بازی مثل سکیرو واقعا برای بار اول از دارک سولز هم بهتر بودنولیکسی که سه بار تمومش کنه تقریبا فولش کرده و دیگه چیزی واسه ارتقا نداره
سولز ۱ و ۲ و ۳
بلاد
سکیرو
این سه بازی(سری سولز رو کلا یدونه حساب کردم ) توی گیم پلی تفاوت داشتن و نحوه ی مبارزه توی هر سه اینا فرق داشت! حتی سولز ۱ با ۲ و ۲ با ۳ هم تفاوت داره!
این که میگه مثل اوناس منظور هسته ی کلی گیم پلی هست و چه بهتر که مثل دارک سولز باشه!! بهتر از دارک سولز توی مبارزه و سبک rpg و گیم پلی داریم مگه ؟
حتی اگه بخوایم خیلی دقیق تر بررسی کنیم نحوه ی حرکت هر شخصیت توی سری سولز با بلاد و سکیرو متفاوته !
سکیرو قابلیت اینکه روی سقف جابه جا بشی رو داشت و این باعث میشد مسیر حرکت و گیم پلی مبارزات به کل با دارک سولزتغییر کنه اما هسته ی همه اونا یکی بود و شما هنگام تجربه ی سکیرو هم باز حس دارک سولزی بهت دست میده با اینکه تنوع توی مراحل و روایت و گیم پلی هر سه این عناوین فرق داره
سرعت توی بلاد
دفاع در سولز
مهارت و ضدحمله در سکیرو
این سه پایه و اساس گیم پلی این عناوین بودن اینکه میگید یه فضا و روایت و … هم اشتباهه! چون فضاسازی هر سه ی اینا هم باز باهم متفاوته
محیط غم زده با اینکه یه محیط چقدر خلاقیت درش به خرج رفته فرق داره درسته هر سه از یه محیط نسبتا غمگین استفاده کردن و یه فضای دارک داشتن اما تنوع در جای جای این عناوین موج میزدو ربطی بهم نداشتن !
میازاکی نشون داده تا وقتی اسم مجموعه با سولز فرق داره پس امکان نداره همه چی عین بازی های قبلی باشه و پر است از تفاوت ها و خلاقیت ها
چه در باس ها چه در گیم پلی چه در فضاسازی و داستان و روایت
خب باز هیچ نمیفهمم 😀 😀 ولی ای کاش سیستم deflect رو برگردونن
خب پس باز باید مثل دارک ۳،گیمفای عزیز یه مقاله راجب داستان این بازی بنویسه تا ما بفهمیم چی به چیه
کاش یکم سرراست تر بود تا همه متوجه بشن مثل سکیرو که فهمش راحت بود . البته این نظر من شاید دوستان اینجوری بیشتر دوس داشته باشن .
اینکه با میان پرده سر راست داستان گویی شه وابستگی بازی به سینما رو میرسونه. بالاخره بازی هم باید هویت مستقل خودشو از این نظر پیدا کنه.هیچکس هم مثل میازاکی با داستان گویی غیرمستقیمش نمیتونه این استقلالو به وجود بیاره.
وای چی میشه این بازی . دوباره برگشتن به سبک روایت غیر مستقیم داستان .
روایت غیرمستقیم خوبه ، اما گُنگ و نامفهوم بودن اذیت میکنه.
سری دارک سولز گنگ بود و قرار بود این طور باشه از اول و هنوزم هست به نظرم اما بلادبورن با اینکه غیر مستقیم بود اما گنگ نبود و فهمیدن داستانش راحت تر بود.
قبول دارم سولز گنگ بود اما باور کن داستان سرراست و بدون سکرت و رمز و راز و پر از کات سین سبک سولز رو کلا نابود میکنه .
هر چه از دوست رسد نکوست (:
واقع داداش این نسل فرام سافتور از همه استودیو ها پر کارتر بود
dark souls 2
dark souls 3
darksouls remastered
bloodborne
sekiro
elden ring
تعداد بازی هایی که این نسل از این استودیو دستمون رسید فوق العاده بود دمشون گرم
برام عجیبه که خیلیها میگن دارک سولز داستان نداره و وقتی تا اخر میری تازه میفهمی داستان چیه
در کل شکی نیست که میازاکی همانند یه جواهر ناب بر روی تاج میدرخشه
از اون سولز ها بگیریم تا برسیم به بلاد بورن و سکیرو
کوجیما و میکامی و هاوارد هرکدام سبکی ساختن و اوردن و الان هم دور دور میازاکیه که سبکش جهانی بشه
اصلا با این سبک بازی حال نمیکنم
باید بازی کنی . اولش ادم رو فراری میده . باس اول رو که میزنی دیگه گرفتارشی .
دارک سولز که شاهکار هست (همه بازی های میازاکی) میازاکی میخواد به ریشه ها برگرده.
نظر شخصی :
دوست داشتم روایت مشابه ویچر داشته باشه …
پس دیگه چرا مارتینو استخدام کردین؟
پس فکر کنم حداقل من هیچی از داستان بازی متوجه نشم.
چون از داستان بازی دارک سولز تقریبا هیچی نفهمیدم و به نتیجه ای نرسیدم.
خود گیمفا یه مقاله در مورد داستان بازی دارک یک و سه نوشته که اگه میخوای داستان بازیو بفهمی حتما پیشنهاد میکنم اون مقاله رو بخون