واکنش عجیب کارگردان Final Fantasy 14 نسبت به اضافه شدن سرورهای کلاسیک به این بازی
وقتی که بازی World of Warcraft Classic اواخر تابستان امسال منتشر شود، بازیبازان را به سفری نوستالژی خواهد برد. این فرصت خوبی است برای تجربهی نسخهی ابتدایی بازی World Of Warcraft که در سال ۲۰۰۶ عرضه شد. اما بازی World Of Warcraft تنها بازی آنلاین و چند نفرهی بزرگی نیست که در طول حیات خود به طور قابل ملاحظهای تغییر کرده است.
شاید چیز کمی از این مورد را به یاد داشته باشید؛ بازی Final Fantasy 14 در اصل در سال ۲۰۱۰ منتشر شد اما چیز خاصی در چنته نداشت. این بازی در سال ۲۰۱۳ با عنوان A Realm Reborn ریبوت شد؛ این ریبوت برخلاف نسخهی ۲۰۱۰ آن که به تدریج در گذر زمان گم شد، در لیست بازیهای چندنفره و موردعلاقهی ما قرار گرفت.
در رویداد ۲۰۱۹ E3 سایت Easy Allies در جریان مصاحبهای با کارگردان بازی Final Fantasy XIV، یعنی آقای نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، سوالی منطقی پرسید: آیا به Final Fantasy XIV سرورهای بازسازی شدهی نسخهی ۲۰۱۰ افزوده خواهد شد یا خیر؟
با اینکه مصاحبه کننده سوالش را پرسید، ولی یوشیدا میدانست که پاسخ سوالش چه خواهد بود و کمکم شروع به خندیدن کرد. اگرچه آقای یوشیدا به طور مادرزادی انگلیسی زبان نیست، او میتواند افکار خود را با خندههایش در یک کلمهی ساده خلاصه کند؛ “کابوس.”
او واکنش خود را چنین شفاف سازی میکند:
اسکوئر انیکس (Square Enix) به این اعتراف کرده است که بازیکنان چنین درخواستی را در گذشته داشتهاند اما هیچ برنامهای برای احیای سرورهای FFXIV ندارد چرا که اوقات ناخوشایندی در تاریخچهی سرورهای FFXIV وجود دارد. در واقع، نگرانی وی این است که سرورهای کلاسیک FFXIV باعث شود بازیبازان از بازی کردن نسخهی جدید دست بکشند.
یوشیدا با نجات بازی Final Fantasy از نابودی، به جامعهی FFXIV احترام گذاشت، او کسی بود که این بازی را از سرنگونی حتمی رهایی و آن را بهبود بخشید. وقتی که بازی Final Fantasy XIV برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، یک فاجعهی مطلق بود.
ما این بازی را به دست یکی از منتقدان سایت پیسی گیمر سپردیم تا آن را نقد کند، در نهایت به آن نمرهی ضعیف ۳۰ تعلق گرفت که از مشکلات بسیاری رنج میبرد. انتشار نسخهی اصلی Final Fantasy 14 چنان فاجعهی نابخشودنی بود که اسکوئر انیکس مجبور شد تا آقای یوشیدا را برای نجات این پروژه برگزیند. در طول چند سال گذشته، یوشیدا این بازی را با استفاده از موتور گرافیکی جدیدی بازسازی کرد، دنیای قدیمی بازی را با شهاب سنگی نابود کرد، آن را از پایه ساخت و به کمال رساند! در حالی که سرور FFXIV اصلی آفلاین شده بود و یوشیدا قصد داشت تا نسخهی جدیدی را که ساخته بود، راهاندازی کند.
وقتی که Realm Reborn در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، به طرز چشمگیری بازی بهتری شده بود. اصلا تعجبی ندارد که چرا یوشیدا علاقهی کمی برای احیای فصل تاریکی دارد. در حالی که به نظر میرسد هرکس گذشتهی شکوهمند World Of Warcraft را میطلبد. Final Fantasy با هر بهروزرسانی به نسبت قبل بهتر و بهتر میشود. هچنین یک بهروزرسانی دیگر برای آن در حال توسعه است که در ۱۹ تیر ۱۳۹۸ (دوم ماه July) منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازی های جذابی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت اول)
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- شایعه: در GTA 6 محدودیت حمل سلاح وجود خواهد داشت
نظرات
اسکی نداشتیم دیگه ببین :rotfl: