جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا
جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا
جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا
جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا

جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019

علی نوربخش
۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا

این روز ها، همه گیمر ها منتظر مشاهده عنوان جدید سری بازی مورد علاقه خود هستند. فرقی نمی کند چقدر طول بکشد یا تا چه مدت به عقربه ساعت خیره شوند، تنها معجزه گیم است که میتواند هدیه ارزشمند سازنده به گیمر ها باشد. به عنوان یک ناظر، همه ما شاهد سال های خسته کننده ایی بوده ایم که یا عنوان های جذابی معرفی نشد و یا بدتر، آنچه از صمیم قلب در یک بازی دوست داشتیم توسط توسعه دهندگان آن بازی، تغییر یافته و مطابق میل ما ظاهر نشدند. زمان کوتاهی در سال می تواند دید مارا به دنیای گیم و یا یک سبک خاص تغییر بدهد. به عنوان مثال دیده شده اند افرادی که سبک تیراندازی تخیلی (Sci-Fi Shooter) در سلیقه آنها کاملا مسخره به نظر می آمده ولی با تجربه ساعاتی از گیم پلی سری محبوب بازی Halo، یک دنیای وسیع و در عین حال هیجان انگیز را با پوست و استخوان لمس کرده باشند. کنفرانس های E3 بخش بسیار قابل توجهی از پروسه به وجد آوردن گیمر را پدید آورده اند. به گونه ایی که شرکت ها با هم رقابت می کنند تا در دید همگانی برتر جلوه داده شوند و مشتریان و طرفداران بیشتری را برای تجارت شرکت بازی سازی خود کسب کنند. مایکروسافت، یوبیسافت، بتسدا و چندین کمپانی دیگر، قدرتمند در این کنفرانس ها ظاهر شده اند ولی واضح است که فراز و فرود هایی گریبان گیر این کمپانی های بزرگ می شوند و چنان پیش می رود که طرفداران توقعات خود را پایین نمی آورند که هیچ، بلکه سطح توقع آنها چنین ایجاب می کند که بالاتر از تراز استاندارد قبلی خود نمایان شوند. در این بین ما امروز توجه شمارا به تحلیل و بررسی کوتاهی از کنفرانس E3 2019 مایکروسافت که بسیاری از شما دوستان عزیز با ذوق و شوق، استریم آن را با نهایت دقت تماشا نمودید، جلب می نماییم.

جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا

این مجموعه بزرگ، Xbox Plaza نام دارد. این ساختمان مخصوص نمایش های ماکروسافت به ویژه اکس باکس بوده و هر ساله در حال ارتقا کیفی می باشد. نکته قابل توجه گنجایش سالن است که ۵۰۰ الی ۵۰۰۰ نفر میتوانند در شرکت کنند و بلیط تهیه کنند که همانطور که میتوان حدس زد، مساحت و وسعت Xbox Plaza تقریبا ۷۰,۰۰۰ متر مربع می باشد. این مجموعه بسیار بزرگ در Losangles، در ایالت California واقع شده است.

کنفرانس E3 2019، در ۹ ژوئن در ساعت ۰۰:۳۰ به وقت تهران آغاز و تقریبا تا ۲:۱۰ نیمه شب طول کشید. (همانطور که قول داده بودند زیر دو ساعت یعنی تقریبا ۱۰۰ دقیقه جذاب و دیدنی!). و طبق معمولی ریاست محترم و دوست داشتنی کمپانی Xbox، آقای Phil Spencer ملقب به P3 همراه با سایر مسئولان و مدیران بخش های مختلف شرکت، اجرای چنین شب حساسی را عهده دار بودند. طبق روند کلاسیک کنفرانس های E3 اکس باکس، با پخش یک پیش نمایش از یک بازی، مراسم آغاز شد و پس از اتمام نمایش، Phil Spencer بر روی استیج آمد. برخورد گرم و صمیمی Phil با مخاطبان و همچنین رابطه دو سویه او با طرفداران را نمی توان انکار کرد. وی فردی خوش مشرب و شوخ است که همه او را با صورت همیشه خندانش، میشناسند. در ادامه مراسم، اسپنسر بیان کرد که قرار است ۶۰ بازی و عنوان معرفی شوند که چندتای آنها انحصاری (۱۲تا)  و دیگر عناوین بر روی سایر پلتفرم ها اعم از پلی استیشن و نینتندو نیز قابل عرضه ی باشند. همچنین چند پروژه بزرگ مانند تکنولوژی Xcloud و کنسول منحصر به فرد Xbox Scarlett نیز معرفی شدند که در ادامه به صورت کامل به آنها پرداخته ایم.

جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا

تصویری از Phil Spencer، که مقام Head of Xbox، که به معنای سرپرست و ریاست کمپانی اکس باکس می باشد را داراست و جزو افرادی است که خود در اکس باکس لایو مانند گیمر های دیگر از تجربه آنلاین و آفلاین بازی ها بهره می برد. وی ۱۶ سال سال متداول است که اشتراک گلد اکس باکس را برای بازی های مولتی پلیر را روی اکانت P3 خود بدون درنگ تمدید می کند.

معرفی ۶۰ بازی و عنوان جذاب با نام های زیر در E3 قابل مشاهده بودند که برخی از آنها بازی های جدید، برخی بازی هایی که به سرویس و اشتراک گیم پس اضافه شدند و آنهایی که برای رایانه های شخصی عرضه خواهند شد که ما اسامی ۳۰ عنوان جذاب را برای شما گرد هم آوردیم.

۱٫ Halo Infinite
۲٫ Gears 5
۳٫ Psychonautics 2
۴٫ Starwars Jedi: Fallen Order
۵٫ The Outter Worlds
۶٫ Borderlands 3
۷٫ Elden Ring
۸٫ Dying Light 2
۹٫ Ori And The Will Of The Wisps
۱۰٫ Blair Witch
۱۱٫ Wasteland 3
۱۲٫ Bleeding Edge
۱۳٫ Lego Star Wars: The Skywalker Saga
۱۴٫ CrossfireX
۱۵٫ Microsoft Flight Simulator
۱۶٫ Age Of Empire II: Definitive Edition
۱۷٫ Battletoads
۱۸٫ Dragon Ball Z: Kakarot
۱۹٫ Gears Pop!
۲۰٫ Minecraft Dungeons
۲۱٫ Phantasy Star Online 2
۲۲٫ Rpg Time: The Legend Of Wright
۲۳٫ Sea Of Thieves
۲۴٫ Spiritfarer
۲۵٫ Tales Of Arise
۲۶٫ Twelve Minutes
۲۷٫ Way To The Woods
۲۸٫ Forza Horizon 4: Lego Speed Champions
۲۹٫ Borderlands 2: Commander Lilith & The Fight For Sanctuary
۳۰٫ State Of Decay 2: Heartland

در روند ادامه مراسم، ما خبر خوبی از پیوستن Ninja Theory را به Xbox Studios می شنویم که بسیار امیدبخش است. Ninja Theory سازنده و توسعه دهنده بازی محشر Hellblade: Senua’s Sacrifice این بار به طور اختصاصی و انحصاری برای کمپانی Xbox بازی میسازد. اولین بازی جذابی که قرار است از این استودیو تجربه کنیم، بازی Bleeding Edge می باشد. این بازی، یک محصول pvp 4v4 melee آنلاین خواهد بود که از شخصیت ها و کاراکتر های خاصی استفاده می کند تا تنوع بازی را تداوم بخشد. قطعا خبر هر کدام از بازی های ذکر شده می توانست برای هر بیننده ایی جذاب و غیر قابل توصیف باشد از بازی Elden Ring که بار دیگر طرفداران این سبک را به وجد آورد و از نا امیدی رهانید تا بازی Borderlands 3 که برای برخی زیاد خوشایند به تصویر کشیده نشد. ولی اینبار سالن غرق در سکوت، شاهکاری CD PROJECT RED لهستانی را تماشا می کنند. از دردسر هایی که شخصیت اول بازی برای دیگران درست می کند و در گذر زمان مکانیک بازی در کنار جزئیات و گرافیکش سیار مطلوب و فراتر از انتظار است. یکی از ترند ترین لحظات E3 2019 MICROSOFT، لحظه ایی از صحنه سینماتیک بازی Cyberpunk 2077 بود که کیانو ریوز(جان ویک) درون بازی حضور داشت. قطعا موج هیجان درون سالن چنین ایجاب می کند که مشتاقان این بازی، آستانه صبرشان لبریز شده و منتظر تجربه این شاهکار هستند.

جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا

سوپرایز شدن حضار در سالن با حاضر شدن کیانو ریوز در محل و سخنرانی کوتاه او درباره حضورش در گیم پلی بازی به عنوان یک کاراکتر.

گرز ۵، به پرده نمایش رفت و سکوت تماشاگران را برای مدت طولانی شکست. بازگشت گرزها، سینماتیک های جذابی از بازی نشان داد. Rod Fergusson رییس و سرپرست The Coalition (توسعه گران و سازندگان گرز آف وار) از اضافه شدن بخش های جدید به بازی خبر داد که میتوان به مد Escape اشاره نمود. وی افزود با عرضه شدن این بازی در اکتبر (شهریور)، دارندگان اشتراک گیم پس نیز میتوانند از این محصول در روز عرضه استفاده نمایند و دارندگان نسخه آلتیمیت بازی و گیم پس آلتیمت نیز جزو کسانی هستند که بازی را سه روز زودتر تجربه می کنند. گیم پس آلتیمت معرفی شد و مژده صرفه جویی سر داد. شما دیگر نیاز ندارید برای خرید دو اشتراک گلد و گیم پس یک ماهه دو هزینه مجزا پرداخت کنید. گیم پس آلتیمت تمام نیاز های گیمینگ شمارا رفع خواهد کرد. بیش از ۱۰۰ بازی در گیم پس حضور دارند که در کنار گلد شما میتوانید مولتی پلیر و سینگل پلیر را همزمان تجربه کنید. قیمت این اشتراک، ماهیانه ۱۴ دلار آمریکا برآورد شده است.

جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا

شما میتوانید بخش Escape را سه نفره و به صورت کوآپ تجربه نمایید.                                                      -تصویری از نمایش بازی از مد Escape-

بازگشت مسترچیف را میتوان، بزرگترین و جنجالی ترین رخداد در تمام بازی های فوق دانست از آنجایی که بسط گسترده این سری تنها در بازی خلاصه نشده و در کامیک بوک ها کامل شده اند. مسترچیف اینبار با آرموری همانند آرمور قبلی خود در Halo CE به میدان نبرد باز می گردد و از قرار معلوم، او این بار با UNSC قرار است خاطرات جدیدی را برای ما تداعی بکند. هیلو Infinite ادامه هیلو ۵ خواهد بود و قرار است داستان را به طور جذاب تری به نمایش بگذارد. هر چند هیلو به عنوان بزرگترین پروژه انحصاری ماکروسافت هیچ گیم پلی ای از بازی نشان نداد. بنا بر گفته ماکروسافت قرار است که Halo Infinite برای نسل آینده و بر روی Xbox Scarlett اجرا شود.

 

جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا

مسترچیف این بار تنها تر از همیشه به نظر می رسد. در بخش های سینمایتک بازی وی باید دوباره به سفر های ماجراجویانه خود بپردازد و این بار سختی های بیشتری را تحمل کند که از پیامد های نابودی کشتی فضایی میتوانند باشند. تنها مشکل استودیو ۳۴۳ Industries عدم نمایش کلیت بازی می باشد و یقین داریم که بازی هنوز در ابتدایی ترین مراحل ساخت باشد.

آینده گیمینگ با Project Scorpio تعیین می شود! این بار ماکروسافت قدرتمند تر از همیشه قدم به عرصه ساخت کنسول گذاشته و قرار است کنسولی را در دسامبر-ژانویه سال ۲۰۲۰ ارائه دهد که جلوه گر بی نقص بودن کنسول است. این بار با رزولوشن ۸K و پردازنده قدرتمند تر، رقابت خود را با رایانه های شخصی در تنگنای مسابقه قرار می دهد. ۱۲۰ FPS (فریم بر ثانیه) یک ویژگی برتر دیگر این کنسول است که نمایان گر برتری این کنسول در نسل نهم خواهد بود. همچنین پروژه Xcloud هدیه دیگر از طرف ماکروسافت به گیمران است که به ما اجازه می دهد که در هر کجا و در هر زمان به بازی بپردازیم !

جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا

پردازنده این کنسول چندین برابر (۴برابر) از قدرتمند ترین کنسول جهان Xbox One X پیشرفته تر است و این می تواند دلیلی بر برتری یافتن Xbox بر رقیبان در نسل آینده باشد.

دسته (کنترلر) یکی از ارکان مهم دیگر گیمینگ است که مهارت شخص را شکوفا و در عین حال راحتی و لذت را برای بازیکن به ارمغان می آورد. دسته Xbox Elite Controller 2، انقلابی دیگر در عرصه تغییرات در دسته کنسول شماست. این بار شما میتوانید قطعات بیشتری را تغییر دهید. از شاک دسته تا دی پد و استیک های زیرین که کمک شایانی به گیمر، مخصوصا در عرصه مولتی پلیر می نماید. این دسته پیشرفته ترین کنترلر جهان نام گرفته است. کارایی و ظرافت کار دو عامل مهم در ساختار این دسته هستند. از ابتدای ساخت این دسته، نحوه قرارگیری آن در دستان شما برنامه ریزی شده است و باعث می شود در هنگام اوقات فشار (پیک بازی، وقتی به دسته بسیار فشار وارد می شود) فشار کمتری به دست بازیکن بازگردانده شود و لطافت و سایز مناسب آن لذت واقعی گیمینگ را به شما بچشاند!

جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا

دسته همراه با کیت چرمی-پلاستیکی همراه با دی پد های مختلف و شاک های قابل تعویض و سایر گجت های مدرن به صورت پکیج به شما تحویل داده خواهد شد. همانطور که می گویند تجربه گیمینگ از عوامل Accessories و Games نشات میگیرد.

قرارگیری سرویس گیم پس برای PC و همچنین بازی فوق العاده Masterchief Collection میتواند زندگی دوباره به PC گیمر ها ببخشد و لذت یک بازی عمیق و فوق العاده در کنار سرویس گیم پس (فعلا به صورت بتا) که مملو از بازی های سرگرم کننده نیز هست را برای شما دوستانی که PC را بر کنسول ترجیح میدهید، خاطره ساز نماید. این حاصل سالیان سال شکیبایی و صبر PC گیمر ها در صدد رویای به واقعیت تبدیل شده، از لحاظ دیگر می تواند باعث نابودی انحصاری های Xbox شود. به این سبب که Xbox دیگر انحصاری ندارد بلکه ماکروسافت این امکان را برای گیمران رایانه شخصی نیز فراهم آورده است.

این کنفرانس، از دید من یک کنفرانس فوق العاده برای بخش سخت افزاری Xbox و تمام PC فن ها بود! گیمر ها نتوانستند که دیدگاه دقیقی به شاهکار جدید ۳۴۳ Industries پیدا کنند و در دنیای هیلو و تخیلات خود گم شدند! از طرفی عدم نوآوری برای ساخت بازی در Xbox Studios در معرض نقد است. XBOX انحصاری های خود را با دو اثر فوق العاده تمام کرده و سایر انحصاری ها حرفی برای گفتن در طی این چند سال نداشته اند. State Of Decay 2 یک بازی سرگرم کننده و جذاب بوده و در حد خود باقی مانده و پیشرفت چشمگیری نداشته است و از طرفی مثال دیگر Crackdown 3 که از دیدگاه فن بیس و بنده حقیر یک فاجعه مخوف است که باعث پسرفت این مجموعه بوده و نه پیشرفت!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا
جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا
جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا
جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا
جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hala madrid گفت:

    بهترین نمایششون قطعا سایبرپانک ۲۰۷۷ و حضور کیانو ریوز دوست‌داشتنی بود :yes: :inlove:

    • mehrdad65 گفت:

      اینهمه بازی میگید ناکام
      چن تا انحصاری تاپ
      یه کم از فضای فن بازی واس سونی دربیاید
      دیگه خیلی لوس شده

      • سلام مهرداد جان. ممنون از نظرت. در پاسخ باید بگم که بنده ۱۵ ساله اکس باکس گیمرم از اکس باکس اورجینال تا وان اکس و از هر فن اکس باکسی که بشناسی دو آتیشه ترم. یکم تحقیق کنی متوجه میشی ولی من موظفم بر حسب عدالت قوانین مقرر گیمفا در چهارچوب های مشخص نقد خودم را منتشر کنم. با سپاس

        • Cell گفت:

          عذر میخوام برای Replay :yes:
          Ali Nourbakhsh@
          درود به نویسنده عزیز از جواب شما خیلی خوشم اومد واقعا یک فن دواتیشه Xbox هستین درسته که کنفرانس ضعیف بود ولی بازم سعی در بالابردن و اسم برند محبوب خود Xbox هستی که جای تشکر داره :yes:
          منم به فن سونی هستم و نظرم رو میگم و در جواب شما و فنای Xbox میگم که کنفرانس خیلی ضعیفی بود به حدی ضعیف بود که احساس خواب آلودگی میکردم و با نسکافه و قهوه دوام آوردم :yes:
          تعداد بازیها واقعا زیاد بود ولی بیشتر بازیها درجه یک نبودن بازیها زیاد بودن ولی بیشتر ۳+ بودن :yes:
          در شرکت سونی و کنفرانس های سونی و کنسول PS همیشه برعکس مایکروسافت بوده
          همیشه سونی کمییت و کیفیت گیم مهم بوده تا مایکروسافت که زیاد بودن رو فدای
          کیفیت قرار داده :yes:
          نمایش بازیهای Xbox یا انحصاری AAA واقعا جالب نبود و Halo یک دمو ضعیف و دیالوگ های بچه گانه داشت به طوری موشن کپچر بازی مثل نسل ۶ صنعت گیم بود واقعا بعیده یک بازی نسل ۹ چنین کیفیتی داشته باشه :yes: تازه بازی از قبل رندر شده بود و شاهد کیفیت ضعیفی از انیمیشن رندر شده در بهترین عنوان مایکروسافت بودیم انیمیشن های نسل ۷ سونی مخصوصا انجین گیم روی PS3 خیلی با کیفیت تر بودن حالا نسل ۸ PS4 بماند :yes:
          یکی از مواردی که فنای Xbox خیلی ذوق زده شدن نمایش Cyberpunk 2077 بود بالا رفتن و بالابردن بازی که مولتی پلتفرم هست
          واقعا آیا درسته بازی که حتی انحصار Xbox یا Pc نیست آنقدر از نبودن انحصاری یا بی انحصار دارن دست و پا میزنن که یک بازی مولتی پلتفرم این همه شور داره که انحصارهای خود Xbox یا Pc نداشت :yes:
          البته جواب اونم اینه فیل اسپنسر و بخش Xbox انحصار خاصی ندارن یا فعلا آماده نبوده و عنوان Cyberpunk 2077 به مراتب کیفیت آنچنان بالایی کداشت که کل عنوان انحصاری Xbox و Pc مایکروسافت زیر سایه این عنوان بودن :yes:
          کنفرانس مایکروسافت بیشتر کنفرانس windows یا Pc بود تا Xbox چون تمام عناوین مثلا انحصاری شما در Xbox بیشتر در خدمت pc بودن :yes:
          Cyberpunk 2077 عنوانی که روی Xbox one x 4k بود چرا واقعا پس نسخه های Xbox one و one s چی میشن که ۹۰ درصد فروش Xbox رو دارن لابد اون نسخه ها ۶۴۰p یا ۷۲۰p اجرا میشن حرفی زده نشد که یک وقت مدیر بخش Xbox زیر سوال بره :yes:
          Ninja Theory همه خیلی انتظار داشتن حتی فنای سونی که با عنوان Bleeding Edge بسیار نادر امید کننده بود به شخصه اوج کاری این شرکت رو عنوان heavenly Sword میدونم و توقع داشتن یه عنوان انحصاری ناب برای Xbox داشته باشه ولی بازی کپی overwatch بود :yes:
          یکی دیگه از اشتباهات مایکروسافت معرفی کردن کنسول آینده از خانواده Xbox بود کنسولی که هنوز آماده نیست حتی سخت افزار اونم هنوز آماده نیست و حتی طراحی نهایی کنسول چرا باید تبلیغات کاذب انجام بدن کنسولی که حتی یک نمایش نسل بعد هم نداشت پس میگید Halo چی بود واقعا این کیفیت کیفیت Scarlett بود کیفیت نسل ۹ :yes: در حد نسل ۷ بود نمایش halo :yes:

          امیدوارم نظرم تایید بشه چون نظرات من ۸۰ درصد تایید نمیشه :yes:

        • mehrdad65 گفت:

          قربونت علی جون یادش بخیر هیلو یک

    • joel گفت:

      :rotfl: چی بهترین نمایش ?:-)
      فقط چون کیانو ریوز رو اوردن شدن بهترین :yes:

      • Hala madrid گفت:

        میشه بگین بهترین نمایش کدوم بود اونوقت ?:-)

        • joel گفت:

          به نظرم 😀 دووم ایترنال و بهترین کنفرانس هم بتستا ?:-).
          حالا شما میشه توضیح بدین چرا سایبرپانک (بهترین) نمایش داشت :yes:

          • Hala madrid گفت:

            ۱:بخاطر کیانو ریوز
            ۲:بخاطر اینکه تریلر خفن و جالبی بود
            ۳:بخاطر تاریخ انتشاری که داد
            البته در اینکه دووم ایترنال نمایش عالی ای داشت شکی نیست

            • joel گفت:

              مفهوم نمایش خوب یک بازی در بزرگترین فستیوال دنیای گیم ?:-) چیه.
              علاقت به بازیگر دوست داشتنی کیانو ریوز و تاریخ انتشار فکر نکنم ربطی به نمایش خوب یک بازی داشته باشه. در ضمن تریلر رو به خاطر اون دو دلیل ( ۱ و ۳) خفن و جالب میدونی ?:-)
              این یعنی توجیه ?:-)

              • کل دنیا منتظر تاریخ انتشار سایبرپانک بود
                کل دنیا منتظر یه گیم پلی یا حتی یه تریلر ۳۰ ثانیه ایی از این شاهکار بود
                این نمایش و به خاطر تاریخ عرضه ایی که داد ( مهم ترین چیز برای یه بازی ) کافیه تا به بهترین نمایش امسال تبدیلش کنه …
                در ضمن این نظره هرکسه کسی نیومده به شما تحمیل کنه که ناراحتی …
                ایشون و خییلیا دوست دارن بگن سایبرپانک بهترین نمایش رو داشته که اگرم نداشته باشه یکی از بهترین ها بود با اون فضا و موسیقی و گرافیک و خط داستانی هایی که میشد دید
                شما هم از نظرت دووم داشت ….( که نمایش قشنگی هم بود )
                به نظر هرکس احترام بزاریم

                • Cell گفت:

                  amirdt2@
                  چقدر سخته برداشت غلط داشت و چه محبتی نصیب مایکروسافت و بخش Xbox شده
                  اسم کنفرانس Microsoft Xbox بود نه کنفرانس CD Project
                  به خاطر نداشتن عنوانی شاخ از عمو فیل و بخش Xbox
                  نمایش یه شرکت دیگه به نام CD Project رو به نام Xbox و مایکروسافت تمام کردید 😎

                • joel گفت:

                  امیر جان اولا که ناراحت نیستم و دوما احترام ویژه ای واسه اراد قائلم.
                  ولی وژدانن از کامنتت معلومه که ناراحت تویی 😀

                • @cell
                  من دلیلی برای جواب به ترول هات نمیبینم سلولی عزیز
                  منتها
                  دلیل کامنت شما به کامنت خودم رو متوجه نمیشم ؟
                  صرفا از نظر من نمایش سی دی پراجکت رد از بازی سایبرپانک یکی از بهترین ها بوده حالا چه ربطی به xbox داشت ؟ خدایی خسته نشدی از این فن بازی های مسخره ؟من شما رو میشناسم و بعید میدونم شما منو نشناسی سلولی عزیز الان خیلی وقته اینجور کامنت هارو میزاری ولی خدایی خسته نشدی ؟ که چی بشه مثلا xbox رو کوبیدی یا اصلا کنفرانس مایکرو بد چی به من و شما میرسه ؟
                  کنفرانس مایکرو در زمینه ی نمایش بازی های مولتی پلتفرم امسال خوب بود در زمینه ی انحصاری چیزی نشون نداد !این دلیل بر بد بودنش نیست چون باز هم اگر سونی بود یا نبود مایکرو همینارو نشون میداد !
                  اینم فقط به خاطر قدرت کنسول xbox one x هست که شرکت ها دوست دارن بازیشون روی این کنسول اجرا بشه منطقی هم هست!
                  نه سلولی جان برداشت غلط رو شماست که داری
                  یه سال هم نیست چند ساله که داری و شخصا دیگه برای من مهم نیست که اسم شرکتی مایکرو هست یا سونی من به اثر ساخته شده نگاه میکنم …
                  کاملا قبول دارم که مایکرو در زمینه ی انحصاری امسال چیزی رو نکرد و به این هم باور دارم که سیستم فوق العاده ایی مثل xbox game pass رو توسعه داده ….فقط نباید نکات ضعف یه چیز رو دید نقاط قوت هم داره
                  من مایکرو فن نیستم حتی یه کنسول از این شرکت رو نداشتم و دلیلی هم نداشت که بخرم چون علاقه ی من به بازی gow و انحصاری های سونی هست و این علاقه ی شخصی من هست نه اینکه بازی های این شرکت مسخره و … باشه اتفاقا خود من بارها فورزا رو خونه ی فامیلا بازی کردم و در یک کلام فوق العاده بوده
                  این همه نوشتم که صرفا فقط یه چیز بگم :
                  کسی چیزی رو به اسم شرکتی تموم نکرد ! چیزی هست که دیده شده
                  نمایش سایبر توی کنفرانس مایکرو بوده و مایکروسافت هم از این استفاده کرد این طبیعیه و حتما سونی هم اگر بود همین کارو میکرد
                  و خوب بود که مایکرو حضور داشت چون اگر مایکرو هم نبود دیگه همین نمایش های سایبر و … رو هم نمیدید
                  کنفرانس های e3 فقط برای نمایش بازی های انحصاری نیست شاید مایکرو در زمینه ی انحصاری چیزی نشون نداده باشه اما در زمینه ی بازی و یک کنفرانس سرگرم کننده چیزی کم نداشت، انحصار طلب نباشیم
                  تشکر از شما

                • Cell گفت:

                  amirdtc2@
                  نظر شما کاملا قابل احترام به شخصه احترام میزارم به چنین نظراتی :yes:

              • Hala madrid گفت:

                خب شما نظرت رو گفتی،منم نظرم رو گفتم.اشکالی داره؟ ?:-) 😕
                موفق باشی داداش :rose:

              • @Ele
                نه حاجی نگفتم چرا ناراحتی میگم کسی تحمیل نکرده که ناراحت باشی چرا نظر خودتونو به من تحمیل میکنید ! منظورم اینه
                ناراحت چی باشم ؟ نه والا
                نمیدونم چه برداشتی از کامنتم کردی والا 🙂 منظورم این بود نظر هرکس متفاوته شاید از نظر یکی اصلا یوبی سافت بهترین کنفرانس رو داشته باشه :))

      • AXEL STONE گفت:

        بهترین نمایش نمایش سایبرپانکه! کیانو ریوز فقط یک قسمت از هایپ من هست برو تریلر رو ببین بازم ببین چشماتو وا کن جوئل جان و بعد ببین –دقت کن دو سه باری ببینش– اون وقت متوجه میشی که بازی شاهکاریه که وقتی بهش بگی شاهکار فرق میکنه به قول بزگوار اقای سعید اقابابایی ۱۰۰/۱۰۰ TW با دیگر ۱۰۰/۱۰۰ خیلی فرق میکنه
        الان هم میگمت وقتی که میگیم سایبرپانک شاهکاره اون کلمه شاهکار فرق میکنه از دیگر کلمه ها واقعا تریلر زیبایی بود و بعد کیانو ریوز روش پلاس شد که عقل خیلی از ماهارو کلا از کله پروند! واقعا هم اگه میخای حساب کنی کیانو ریوز با نقش جانویک در بازی سایبرپانک با یک اسمی دیگه این یک شاهکاریه که هیچ مثالی نداره!.
        اتفاقا دووم عالی بود اما بخش عالیترش اینه که گفتن دارن دنیای جدیدی برای دووم میسازن اینجاش م رنو هایپ کرد! وقتی که الدر اسکرولز رو نشون دادن هایپ شدم و ارزش هایپ داشت!

    • bushwhack گفت:

      من خودم چیزی که تو ذهنم از این کنفرانس مونده فقط حضور کیانو ریوز و معرفی اسکارلت اونم اونجایی که گفت قدرت ۴ برابری نسبت به وان ایکس هست و اینکه یه گونی بازی کارتونی که معلوم نبود کدومش به قول مایکرو انحصاریه… و نمایش هیلو از نظر گرافیکی واقعا افتضاح به تمام معنا بود که تو پس زمینه ذهنم اون قدرت ۴ برابری نسبت به وان ایکس رو به فنا داد…
      من خودم نزدیک ۱۲ ساله گیمره اکس باکس و ۲۰ سالم گیمر پی اس بودم و همیشه میگم و گفتم که با اکس باکس هیچ مشکلی نداشتم ولی واقعا برای یه کمپانی به این عظمت این سطح از محتوای انحصاری که من بهش محتوای درجه یک میگم خیلی خیلی کمه!!!

  • دوستان، سایت رسمی مایکروسافت واسه Cyberpunk 2077 روی Xbox One X، گزینه های ۴K و HDR رو N/A گذاشته، یعنی نه ۴K و نه HDR، عجیبه که چرا از HDR استفاده نکردن ?:-) :
    https://www.xbox.com/en-us/games/xbox-one/xbox-one-x-enhanced-list

  • تحلیل کردن نداشت ها :/ همه چیز آشکار بود. همه چیز متوسط. مسترچیف کالکشنم میاد واس پی سی که خبر خیلی خوبیه…امیدوارم سال های بعد کنفرانس بهتر بشه… سونی هم میاد سال بعد رقابت شدیدتر میشه.

  • Y PS گفت:

    خسته نباشید آقای نوربخش
    کنفرانس مایکرو به نظرم متوسط بود
    دلیلش هم عدم نمایش گیمپلی به خصوص از دو بازی Halo و Gears هستش
    قبل کنفرانس خیلی هایپ کردن و از نمایش ۱۴ انحصاری و خرید استودیوهای جدید گفتن ولی اصلا در حد انتظار نبودن!
    اگر به لطف CDPR نمایش سایبرپانک و حضور کیانو ریوز نبود این کنفرانس میتونست لقب بدترین تو تاریخ E3 رو بدست بیاره!

  • P3 گفت:

    کنفرانس با توجه به اینکه آخرین E3 نسل بود کاملا بنده رو راضی کرد :yes:انشالله E3 2020 نمایش بازیای لانچ اسکارلت :yes: بهترین بخش مراسم برای خودم بازیایی بودن ‌که به game pass اضافه شدن و game pass ultimate واسه ماه اولم فقط یه دلار دادم دوستان تا تخفیف خورده بجنبین :yes: همچنین خرید استودیو جدید واقعا استودیو کار بلدی هستن شاهکار broken age رو ساختن :inlove: :yes:در کل کنفرانس عالی بود آینده xbox رو واسه فناش روشن کرد :yes:البته گفتن در XO19 اطلاعات بیشتری میدن :yes:

    • mahdi.r گفت:

      داداش برو کنفرانس سونی سال ۲۰۱۲ رو ببین که آخرین سال نسل ۷ بود هم beyound رو نشون داد به همراه گیمپلی هم god of war ascension به همراه گیمپلی هم tlou به همراه گیمپلی پس ربطی نداره
      اونایی هم که میان میگن مایکرو کلی استودیو خریده یکم به اسم استودیو ها نگاه کنین چند تاشون که قبل از خریده شدن داشتن انحصاری میساختن پس فرقی ایجاد نمیکنه تو تعداد انحصاری ها اونایی هم که جدیدن ۸۰ درصدشون استودیو هایین که فقط بازی AA میسازن اونایی هم که شاید بتونن بازی AAA بسازن درحال ساخت بازی های مولتی پلتفرم هستن پس تا ۳یا ۴ سال ازشون بازی انحصاری نمیبینین
      یه بحث دیگه که نمیدونم چرا گیمفا پوشش تمیده توییت یکی از نویسنده های گیم اینفورمره که گفته با توجه به حرف سازنده ها ps5 از xbox بعدی قوی تره

  • mahdi.gamer77 گفت:

    مایکروسافت که این نسل رو به سونی باخت…و بنظرم داره تونش رو جمع میکنه برای نسل اینده..البته فقط امیدوارم…
    این نمایش امسال نسبت به یه نمایش پایان نسلی بد نبود فقط کاش عوض نمایش یه عالمه بازی میومد گیم پلی از گیرز ۵ و هیلو میداد و یه گیم پلی از کراس فایر اکس و بلیر ویچ
    امیدوارم همه شرکتای بازی سازی مسیر درستشونو پیش بگیرن نسل نه نسل حتی بهتری ازین نسل باشه
    ……………………………………
    دوستان عزیز گیمفا کاربرای قدیمی جدید خوبی بدی در این چند ساله از ما دیدین حلال کنین..دوران خوب وخوشی بود با گیمفا …بحثی پیش اومده کل کلی
    دلخوری چیزی امیدوارم ببخشید
    و امیدوارم همگی از بتونین تک تک بازیای اینده رو تجربه کنین و از تک تکشون لذت ببرین…و همیشه و همه جا هم موفق باشید دوستان… :heart: :heart: :heart:
    اینم اخرین کامنتم توی سایت..
    یا علی

  • mahdi.r گفت:

    خب این e3 هم تموم شد و براحتی میشه گفت بدترین e3 تو دو سه ساله اخیر بود
    از یوبی سافت که سری واچ داگز و داره نابود میکنه ایدن پیرس کجایی که بازیتو به گند کشیدن و بتسدایی که از چیز خاصی رونمایی نکرد و ea که مراسمش مثه قرص خواب آور بود تنها ناشری که تونست منو راضی کنه اسکوئر انیکس بود با نمایش اونجر و فاینال فانتزی و بازی جدیدی که توسط سازنده گیرز جاجمنت داره ساخته میشه
    ولی از همه بدتر مایکرو بود هیچی نشون نداد بعضیا موقعی که دان متریکو گزاشتن کنار فیل اومد سر کار میگفتن متریک داشت خراب میکرد و تنها راه نجات xbox فیل اسپنسره و از این حرفا خب این مسل تموم شد و به راحتی میتونیم کار های متریکو با فیل مقایسه کنیم بیاین اول به بازی ها نگاه کنیم اکثر بازی های انحصاری که این نسل برای مایکرو اومد که ارزش بازی کردن داشت زمان دان متریک استارتش زده شد یعنی سانست کوانتوم بریک رایز تایتان فال ۱ و ریکور و حتی اسکیل باند(واقعا کنسل شدنش جای تاسف داره) همشون استارت کارش زمان دان متریک بود ولی از موقعی که فیل اومد به جای اینکه بیاد بازی های انحصاری برند رو قوی کنه اومد سرویس xbox play anywhere رو تاسیس کرد و عملا بخش انحصاری کنسول رو از بین برد و بازی های جعبرو رو pc آورد ولی این پایان کار آقای اسپنسر نبود بعدش اومد اسکیل باند رو کنسل کرد تنها بازی انحصاری که خوب به نظر میومد و میتووست فروش جعبه رو تو ژاپن به شدت تحت تاثیر قرار بده ولی اینجا باز هم پایان کار فیل اسپنسری که بعضیا تو این سایت میپرستنش نبود اون اومد کار روی پروژه ای رو شروع کرد که اگر به موفقیت برسه دیگه شاهد کنسولی از مایکرو نخواهسم بود یعنی xcloud و این باز هم پایان کار آقای اسپنسر نبود اون اومد گیم پس رو راه اندازی کرد بعضیا میان میگن سرویس به این خوبی چشه مگه بله سرویس خوبی در نگاه اول به نظر میاد ولی یکم دقت کنین از موقعی که گیم پس اومده هیچکدوم از بازی های مایکرو به جز فورزا البته متاشون بالای ۷۰ نیومده و این افتضاح محضه بعضیا میان میگن اتفاقیه ولی نبست چون وقتی مایکرو بدونه همه بازی های انحصاری شوعلی رقم بی محتوا و پر باگ بودن با ۱۰ دلار ذوی کنسولشون تجربه میکنن چون هر چقدر هم بد باشن ۱۰ دلار میارزن دیگه نمیاد خرج کنه که مشکلاتشو رفع کنه چون حتی اگر متا بر فرض گیرز ۵ بشه ۷۰ باز هم همه گیم پس میگیرن چون ۱۰ دلار ارزشو داره و رو گیم پس تجربش میکنن پس باید قبول کنیم که از موقعی که گیم پس اومده همه بازی های مایکرو کیفیت پایینی پیدا کردن و تازه باز هم کار فیل اینجا تموم نشده اون امسال تو e3 اومد گیم پس رو رو pc هم عرضه کرد با ۱۰۰ بازی انحصاری pc پس اگه فردا مایکرو اومد گفت ما دیگه از کنسول پشتیبانی نمیکنیم بیاین رو pc در خدمتیت تعجب نکنین
    تا نسل ۱۰ با فیل

    • devilgodes گفت:

      این حجم از تحلیل بی ربط و چرت و پرت رو مدت ها بود ندیده بودم

      “”از موقعی که گیم پس اومده هیچکدوم از بازی های مایکرو به جز فورزا البته متاشون بالای ۷۰ نیومده و این افتضاح محضه بعضیا میان میگن اتفاقیه ولی نبست چون وقتی مایکرو بدونه همه بازی های انحصاری شوعلی رقم بی محتوا و پر باگ بودن با ۱۰ دلار ذوی کنسولشون تجربه میکنن چون هر چقدر هم بد باشن ۱۰ دلار میارزن دیگه نمیاد خرج کنه که مشکلاتشو رفع کنه چون حتی اگر متا بر فرض گیرز ۵ بشه ۷۰ باز هم همه گیم پس میگیرن چون ۱۰ دلار ارزشو داره و رو گیم پس تجربش میکنن پس باید قبول کنیم که از موقعی که گیم پس اومده همه بازی های مایکرو کیفیت پایینی پیدا کردن””

      ینی الان داره سونی با ps now بعضی از انحصاری هاشو (تا الان نسل ۷) رو pc میاره کیفیت بازی ها میاد پایین چون میدونه ارزش حداقل ۱۰ دلار دارن ؟
      ینی میخوای بگی مایکروسافت از عمد بازی هاشو ضعیف میسازه چون میدونه در هر صورت پول میاد ؟
      الان این حرف مثل اینه که بگی یوبیسافت الان دیگه uplay + گذاشته میاد بازی ضعیف میسازه چون حداقل ارزش ۱۵ دلار رو دارن ؟
      داداش تعصب رو ایستگاه تورو کور کرده خیلی هم کور کرده خلاصه تحلیل هاتو یکم با عقل و منطق بسنج بعد گوهر افشانی کن.

      کسی که بخواد کنسول بخره قطعا تو فکر خرید pc نیست و نگاه میکنه ببینه کدوم بازی رو این پلتفرم هست که رو اون یکی نیست نمیاد نگاه بکنه بگه: عه این که رو pc هم هست پس من برم یه پلتفرم دیگه بخرم.
      xbox هم این موضوع رو متوجه شده در واقع سونی هم متوجه شده برا همین ps now اورده رو pc.
      درواقع حدود ۲۰۰ مملیون pc گیمر هست که فقط از اپیک و استیم استفاده میکنن این افراد چه بخوان و چه نخوان استور مایکروسافت دارن رو سیستمشون بخاطر استفاده از ویندوز و این که مایکروسافت این بازار بزرگ رو نادیده بگیره واقعا احمقانست وازسن لحاظ اط سونی میتونه جلو بزنه.

      • mahdi.r گفت:

        داداش psnow بازی های انحصاری رو روز اول نمیاره دوما اصن سونی به ps now اهمیت نمیده وگرنه تعداد کاربراش الان کمتر از ۱ میلیون هم نبود یکم فکر قبل حرف زدن صواب داره
        درباره گیم پس هم باید برات نتفلیکس رو مثال بزنم کخ با اینکه از لحاظ درامد برای سرمایه داراش خوب بوده ولی از نظر محتوا روز به روز داره ضعیف تر میشه و به جز دوتا سریال خوب دیگه هیچی نداره

      • Mikasa گفت:

        کسی که میخواد کنسول بخره نگاه نمیکنه
        بازی رو pc هست یا نیست؟ این حرف بی نهایت غلطه اتفاقا خریدار نگاه میکنه برای همین پی سی گیمرایی که کنسول دارن اکثرا یا سوییچ دارن یا ps4
        چرا فکر میکنین هرکی کنسول داره pcندارهD: یا بلعکس هرکی pc داره کنسول نداره
        قشر بزرگی از خریدارای‌کنسول pc دارن خوبشم دارن
        مایکروسافت اگه میبینی بازیاشو برای pc میاره دلیلش اینه ک سودش بیشتر ازونه که صرفا برای ایکس باکس فروش برن
        ولی به این معنی نیست که درآمدش از بخش کنسول میره بالا
        کاری که مایکروسافت میکنه به درامد خودش کمک میکنه به درآمد بخش کنسول نه که اتفاقا فرق مهمیه و تو این سایت هم بحث بین کنسول هاست نه درامد کل‌ گیمینگ ( که بازم در اونصورت سونی جلوعه طبق آمار اونم با اختلاف زیاد نزدیک ۱.۷ برابری با اینکه مایکروسافت علاوه بر درآمد ایکس باکس درامد ماینکرفت درامد استور pc خودشم داشت ولی حتی نزدیک نشد)
        در‌مورد psnow مقایسه ش با گیم پس کاملا غلطه برای اینکه psnow انحصاری های جدید رو شامل نمیشه ولی گیم پس میشه
        اتفاقا گیم پس دلیل این بود که مایکروسافت sea of thieves رو اونطور خالی عرضه کرد تا شاید با قیمت کم بتونه پلیر بگیره
        در مورد crackdown هم همینطور وگرنه میدونیم این بازیا با برچسب ۶۰ دلاری عمرا فروش برن !! پس اتفاقا گیم پس میتونه باعث این بشه مایکروسافت یه بازی رو ناقص عرضه کنه ولی از پلیر بیسش مطمئن بشه
        در مورد یوبیسافت هم سرویسش بی نهایت مسخره س و همینطوریشم تو‌‌ بازیاش مشکل داشت اینم میاد روش گند تر از گذشته میشه:)
        در‌مورد جمله اخرتم
        حتی تو‌خوابم چنین‌چیزی اتفاق‌نمیفته چه برسه واقعیت

      • mahdi.r گفت:

        راستی برو مصاحبه مت بوتی رییس استودیو های مایکرو رو نگاه کن میگه ما هدفمون اینه که هر سه ما(هر فصل) یه بازی از استودیو های فرست پارتی عرضه کنیم میشه سالی ۴ تا
        این یعنی اگر بازی به وقت بیشتر احتیاج داشته بتشه مایکرو تاخیر نمیزنش چون اگر تاخیر بزنه به بازی اون یکی استودیوش ضربه میخوره از همه اینا بگذریم سال دیگه هم میاد و وقتی هموتون فهمیدین این دقیقا همون اتفاقیه که داره میوفته باورتون میشه درست مثل پیش بینی من از e3 مایکرو که همه مسخره کردن ولی بعد فهمیدین که درست بوده
        مایکرو داره همون کاریو با ایکس باکس میکنه که با بازار موبایلش کرد اگر چند وقت دیگه همتون ذو ارجاع دادن به xcloud تعجب نکنین

  • Nima.1371 گفت:

    دوستان من نمایشو زنده دیدم
    اگه اشتباه نکنم گف cpu اسکارلت ۴ برابر قوی تر از cpu وان ایکس هس نه خود کنسول.درست شنیدم یا طرف گف قدرت پردازش گرافیکیش ۴ برابره؟در هر صورت انگار کنسولای نسل بعد به معنای واقعی وحشین.میمونه قیمت فقط.

  • devilgodes گفت:

    همونطور که گفتید این یه کنفرانس عالی برای pc گیمرها بود. حقیقتا درکنار معرفی رویایی cyberpunk 2077 این فکت که تمام این انحصاری های شاهکار xbox برای pc هم میاد حداقل باعث شد مراسم برای من خیلی لذت بخش باشه.البته عدم نمایش درست از گیرز و هیلو واقعا لطمه زد به هوادارا و انتظاراتشون.
    بعد کلی از توسعه دهنده های فرست پارتی مایکروسافت امسال نمایش نداشتن و قطعا سال دیگه یک نمایش طوفانی میشه اگه شرکت بکنن با توجه با افرادی که دارن جذب میکنن.
    این سیاست xbox play anywhere شاید الان خیلیا بیان مسخره بکنن و بگن دیگه انحصاری نیست و اینا ولی در طولانی مدت باعث سود بسیار بسیار زیادی برای مایکرو سافت میشه.
    درواقع حدود ۲۰۰ مملیون pc گیمر هست که فقط از اپیک و استیم استفاده میکنن این افراد چه بخوان و چه نخوان استور مایکروسافت دارن رو سیستمشون بخاطر استفاده از ویندوز و این که مایکروسافت این بازار بزرگ رو نادیده بگیره واقعا اشتباهه.

    • mahdi.r گفت:

      سال دیگه مایکرو با هیلو و فیبل و فورزا و بازی جدید اینیشتیو و sate of decay 3 میاد
      ولی سونی با اسپایدر من و هورایزون و گرن توریسمو و ساخته جدید استودیو سن دیگو و the order 2 و احتمالا ip جدید سانتامونیکا
      دیگه خودت قضاوت کن فقط یه گاد و اسپایدی کافین تا مراسمو منفجر کنن

  • pink panther گفت:

    ایکس باکس ای پی های انحصاری بسیار خوبی داره ولی درست ازشون استفاده نمیکنه برعکس سونی که بازی ای مثل گاد اف وار که ۶ تا نسخه ازش منتشر شده رو تبدیل کرد به یه اثر تازه و موفق تر از همیشه
    مثلا انتخاب کیت به عنوان شخصیت اصلی گیرز ۵ انتخاب کاملا اشتباهی هست چونکه شخصیت قبلی خیلی جای پرداخت بیشتری داشت و میشد ازش .یه شخصیت ماندگار ساخت ولی کیت دوتا ارکانی که باعث شخصیت های زن با مرد فرق کنن رو نداره یعنی جذابیت ظاهری و سبک مبارزه و انیمیشن مخصوص زنان
    الان اگه کیت مذکر بود چه فرقی با الانش میکرد؟
    یا هیلو که متای نسخه قبلش فقط بخاطر بخش داستانی ضعیفش کم شد و همه میگفتن توی بقیه ی موارد شاهکاره
    یعنی استودیو جدید میتونه یه بازی تمام انلاین بسازه که هم با استقبال مردم مواجعه میشه(براساس نظر سنجی های ردیت )هم داستان فوق العاده نسخه های بانجی رو خراب نمیکنه

  • masih گفت:

    کنفرانس امسال پیام بزرگی داشت ایکس باکس تغییر کرده و باید انتظار یک شروع قوی از ماکروسافت در نسل آینده داشته باشیم
    اما درباره ی این نسل پارسال شاهد خرید های بزرگی از ماکروسافت بودیم و این توقع بی جا هست که بعضی از دوستان از ماکروسافت دارن اون هم ساخت آی پی های بزرگ در عرض یکسال!!! وقتی شما نهالی رو می کارید سال ها باید منتظر ثمر اون باشید و ثمر این خرید ها در نسل آینده نمایان میشه
    این کنفرانس برای همه ی جامعه ایکس باکس قابل قبول بود فقط بخاطر عمل کردن ماکروسافت به قول خود، تحول!!!
    نمایش ۳ آی پی جدید ، نمایش جدید از ۳ انحصاری بزرگ خود ، معرفی کنسول جدید ، معرفی کنترلر جدید ، خرید استدیوی جدید ، پروژه ی ایکس کلاد ، اطلاع از تاریخ انتشار بازی های بزرگ دیگه چی نیاز بود؟!
    و ممنون از مقاله خوبتون آقای نوربخش

  • فرشاد گفت:

    درود بر شما آقای نوربخش خسته نباشید بابت این مقاله زیبا و بجا دقیقا بعد از دیدن کنفرانس دنبال جملاتی میگشتم تا حق مطلب رو نسب به کنفرانس مایکروسافت ادا کنم و شما دقیقا با پاراگراف آخر حرف دل منو زدید دقیقا کنفرانس امسال ماکرو برای پی سی فن ها بود و بازی انحصاری AAA جدیدی از طرف مایکرو معرفی نشد در ضمن نمایش های گیرز ۵ و هیلو کوتاه و چندان جالب نبود به شخصه برای این ۲ بازی خیلی هایپ بودم درسته سونی فنم ولی این ۲ بازی رو خیلی دوست دارم اما به هر حال نمایش چندان خاصی از این بازی ها پخش نشد در کمال ناباوری هیلو ۶ که قرار بود برای این نسل بیاد شد بازی لانچ اسکارلت که من اینو یه ضعف برداشت کردم از مایکرو یادمه سونی ایتدای این نسل بازی های لانچ ps4 اینفیموس سکوند سان و بازی نک قرار داد که هر دو بازی های جدیدی بودن البته من نمیخوام مقایسه کنم ولی وقتی این همه استدیو خریداری کرده مایکرو توقع اینو داشتم بازی لانچ هیلو ۶ نباشه و در مورد گیم پس آلتیمیت هم اگر براتون مقدور بود بعدا یه مقاله بزارید و روش های خریدش رو از ایران آموزش بدید چون من حقیقتا میخوام بگیرم بالاخره ۱۴ دلار واسه ۱۰۰۰ تا بازی رقم خوبیه پی سی باز ها بعد کنفرانس شدیدا لذت بردن

  • من فکرمیکنم sony نبود بقیه هم شل گرفتن اونطور که باید هوادارارو راضی نکردن از عالی خوب متوسط بد بخوام بگم متوسط به بالا روبه خوب

  • کلا e3 اون چیزی که فکر میکردم نبود ولی بازم خوب بود بهترین نمایشو مایکروسافت داشت.
    یوبیسافت که واقعا خیلی بد عمل کرد بتسدا حداقل خوب بود نینتندو که برا طرفداراش عالی بود اسکور انیکس هم که خوب بود برا طرفداراش عالی بود
    ستاره کل e3 به نمایش cyberpunk 2077 و کیانو ریوز میرسه.
    در اخر بگم نمیگم نمایش بد نبود خیلی هم عالی بود من فقط بهترین هاشو گفتم
    نمایش های dying light 2 . halo.gears 5 . doom eternal.watch dogs legion . elden ring . ghostwire tokyo . avengers . vampire the masquerade و بقیه هم عالی بودن.
    دوستا گفتن در تاریخ اوت (اگوست)یه گیم پلی جدید از سایبرپانک پخش میشه تو تریلرش یه نشونه هایی ازش پیدا کرده بودن و گفتن حدودا ۵۰ دقیقه اس.

  • ETERNAL_MAN گفت:

    سلام و خسته نباشید به دوستان ، میتونست بهتر باشه ولی انصافا اونجوری که بعضی دوستان اغراق میکنن بد نبود

    • سلام پدرام عزیز حق با شماست من خیلی منتظر جزئیات بیشتر از بازی مورد علاقم گیرز بودم از طرفی اولین باره که میخوام هیلو بازی کنم وقتی چیزی از گیمپلی نشون ندادن واقعا ناراحت شدم و الا از کنفرانس تا حدودی راضی بودم مخصوصا اهمیت بیشتر به PC

    • AXEL STONE گفت:

      پدارم جان دادا اخر نسله خیلی هم عالی بود من که PC و SONY فن هستم دارم این رو به شما میگم خیلی عالی بود اما تریلر بازی HALO سرد بود و تریلر گریز هم ارام بود دقیقه همون ارامشیه که بعدش هیاهوی میکنه بعد مدتی موفق میشه شک ندارم اما من به هالو بعد از سایبرپانک ایمان دارم که بهترین بازی مایکروسافت میشه :rose: :heart:. نمیدونم مایکرو چکار باید میکرد و نکرد که بعضیا راضی نشدن خدایی حرفای بدون زمینه اصلا مشخصه طرف هوایی هر میزنه فقط هدفش کوبیدنه برای بار دوم هم دارم میگم “این هم اخر نسله” پس این طبیعیه

      • mahdi.r گفت:

        مایکرو قبل مراسم گفت this year wee are all in یعنی از خمهچیشون قراره مایه بزارن پس یا اون حرفش دروغ بود یا این همه چیزیه که مایکرو میتونه انجام بده

        • AXEL STONE گفت:

          اولا این جمله گفتنیه دوما نمایشگاه خیلی زیبای بود سوما مایکرو این همه استودیو خرید حتما سال اینده تریلر میدن اینو شک نکن! –والله من فکر کردم منتظر عنوانی بودی که واست رونمایی نکردن!– تنها کنفرانس ناراحت کننده کنفرانس یوبیسافت بود بد نبود اما از این که POP و SC نداد ناراحت شدم از این که باز هم دوتا کلیشه WD و AC داد ناراحت شدم!
          الان خودت بفرما قضاوت کن ببین حق دارم ناراحت بشم یا نه؟ پس واقعا توقع چیزای بیخودی نداشته باش مایکرو هم سال اینده محصولش رو میده به گیمراش

      • Farshad.redmondy گفت:

        مرسی واقعا از دوست عزیز stone axel سونی فن گل
        واقعا حرف حق رو میگه که خیلی اتکار میکنم سونی فن ها منطقی باشیم نه فن بوی بازی در بیاره…کنفرانس برا من لذت بخش عالی بود دلیلشم گفت گرز ۵ هیلو دوتا انحصاری جدید خوش ساخت بلارین وینتچ با کراس فایر ایکس با بازی های گیم پس کیف کردم از کنفرانس خلاصه مرسی ماکرو

        • AXEL STONE گفت:

          خاهش میکنم داش &HALO “هلو بینهایت یا همون انفنیت&” میترکونه خیلی هایپشم
          حتا کنفرانس خاص هلو رو هم دیدم گفتن تک تک جزئیلت بازی رو با دقت بسیار بالایی ساخته میشن شکی ندارم یک بازی خیلی خوبی میشه :rose: :heart:

    • @Pedram Zarei
      درست میبینم پدرام؟پدراااااااااااااام یادته تلگرام نصیحتای کنکور؟ :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • Pain79 گفت:

    متأسفانه از عشقم halo گیمپلی ندادن ولی برای xbox بعدی هایپم

  • کنفرانس E3 امسال واقعا قابل مقایسه با بقیه سال ها نبود. نمیدونم دلیلش چی بود یا بخاطر نبود سونی بود یا عملکرد ضعیف بقیه شرکت ها. EA که کلا چیزی برای نمایش نداشت، مایکروسافت هم انحصاری های بزرگش کم بودن فقط تریلر بازی جدید شرکت From Software خیلی عالی بود که متاسفانه اگه انحصاری XBOX بود خیلی میتونست فروش خوبی برای XBOX باشه ولی میگم متاسفانه برای PC هم منتشر میشه. به هر حال من انتظارم از مایکرو خیلی بیشتر بود، به نظرم سال ۲۰۲۰ کلا سال خیلی خیلی بزرگی برای صنعت گیمه.

  • این کنفرانس برای Xbox فن ها غنیمتی بود ولی برای اینکه گیمرها رو از سایر پلتفرم ها جذب ساخته های مایکروسافت کنه کافی نبود و اونجوری که انتظار میرفت نترکوند.

  • PlayDead گفت:

    cyberpunk 2077
    elden ring
    deathloop
    ghostwire tokyo
    starwars

  • mehrdadPS گفت:

    از ۲۰۱۵ تا حالا می تونم بگم سرد ترین E3 بود فقط Watch Dog ، Cyberpunk و Gears 5 یکم باحال بودن

  • Farshad.redmondy گفت:

    گرز ۵ باذهیلو رو که میدونستیم نمایش دارن همچنین ٱری و بازی نینجا تئوری که گرز و هیلو با ٱری بی نظیر عالی هستن‌…ولی به من معرفی بازی بلارین وینتچ با کراس فابر ایکس دو بازی انحصاری داستان محور یکی امسال یکی سال بعد که اولا معرفی باورم نمیشد بی نظیرن این دو بازی،،کراس فایر ایکس که رمدی تو بخش کمپینش میسازه که مطمعنن داستانش حرف نداره،،بلارین وینتچ هم که معرفی شد معرکس خدایی دیشب گیم پلی بازیو دیدم تک بود چه گرافیک و همه چیه بازی حال کردم به قران
    این دوتا برا من سورپرایز بودن بع علاوه اضافه شدن مترو به گیم پس که دارم بازیش میکنم مرسی ماکرو عشقی به مولا امسال کنفرانس خیلی بهتر از پارسال بود برا من بقیه نمیدونم‌‌‌‌

  • Be taraf گفت:

    مایکروسافت با برنامه پیش میره و هیچ وقت روی گیمران رو زمین نخواهد انداخت
    همیشه بعد از شکستی پیروزی باشکوهی هم هست ( البته منظورم از شکست در قدیم هست الان که دیگه اینقدر درخشیده داریم کور میشیم
    امیدوارم ps هم اینجوری بدرخشه و مثل مایکرو انحصاری های زیادی برای کنسولش منتشر کنه چون سالی یک دونه واقعا کمه ) :struggle:

    • Be taraf گفت:

      یه بحثی که هست اصلا نباد کنسول ها رو یا انحصاری شناخت اصلا مگه سالی چند تا انحصاری نیاد برای کنسول ها که همش میگید انحصاری این برتره یا اون
      مثلا همین ps یا ایکس باکس دو هفته ای یکی دو تا انحصاریشو تمام میکنه تکلیف ۱۱ ماه و ۲ هفته و ۲ روز دیگه چی میشه خب معلومه دیگه میریم بقیه بازی هرو انجام میدیم اون چه بازیهایی اونایی که تمام آنلاین مولتی پلیر یا بازیهایی که کلا انحصاری نیستن و برام تمام پتلفرم ها میان به نظرم انحصاری بین انین همه بازی هیچه باید کنسول رو به قدرتش شناخت

  • تو این دو روز اخیر چندتا مصاحبه که به نظر شاید زیاد مهم نباشه انجام شد ولی فکر میکنم چند تا نکته اش جالب بود ومیشه برداشت های مختلفی ازشون داشت.
    ۱-فیل اسپنسر دیروز تو مصاحبه اش گفته که بیزنس این نیست که چقدر کنسول بفروشیم، بیزنس ما اینه که چقدر پلیر دارن بازی ها رو بازی میکنن و آخرش گفته که کسب و کار سالم و خوب برای ما اینه که چقدر اشتراک گیم پس بفروشیم.
    این یعنی هدف اصلی ماکروسافت از این به بعد فروش اشتراک گیم‌پس هست.
    ۲-مت بوتی هم تو مصاحبه ی دیروزش با IGN گفته بخاطر سرویس گیم‌پس میخواهیم سرعت انتشار بازی های فرست پارتی رو به یه بازی در هر سه ماه افزایش بدیم.
    افزایش سرعت تولید یعنی کاهش کیفیت بازی ها. از این بعد شاهد انتشار بیشتر بازی های سرویس محور انلاین خواهیم بود.
    ۳-وقنی از مت بوتی درباره ی احتمال انتشار هیلو روی پلی استیشن سوال پرسیدن، ماینکرفت رو مثال زد و اینکه چقدر به این بازی رو پلی استیشن اهمیت میدن و این به سونی بستگی داره که این اتفاق بیافته یا نه.
    به نظر میاد که ماکروسافت تمایل داره گیم پس رو، روی پلی استیشن هم بیاره ولی سونی اجازه نمیده.

  • crash گفت:

    بدترینE3 تاریخ مایکروسافت خدایش این دلقک بازیا اصلا لزومی نداشت توE3 رونمایی بشن

  • Sackboy گفت:

    ممنون از مقاله ی عالیتون! دوستانی که می‌گن کنفرانس خیلی خوبی بود، یه لحظه تصور کنم عناوین ترد پارتی (خصوصا سایبر پانک) رو حذف کنی! بازم خوب می‌شه؟! عناوین مولتی پلتفرم فقط برای جذاب تر کردن کنفرانسن. (چیزی ما مایکرو خیلی بهتر از سونی از پتانسیل هاش استفاده می‌کنه. ولی کیفیت کنفرانس با نمایش انحصاری هاش مشخص می‌شه، که به طرز عجیبی نمایشی بس ناتمام داشت این بخش و عملا هیچ اطلاعات جدید و ارزشمندی ارائه نشد. (خیلی کم ارائه شد!) هم از بازی ها هم از سخت افزار. علت اصلی هم نمایش ندادن گیم پلی بود، در شرایطی که همه انتظارشو داشتن! اطلاعات سخت افزار هم که شدیداً ابتدایی و قابل پیش‌بینی بود.
    نمایش مایکرو خیلی جذاب بود. منم لذت بردم ازش. ولی تهش که نگاه کنی، رسالت اصلی خودش رو که دادن اطلاعات در مورد محتوای xbox ه (و نه بقیه کنسول‌ها) به خوبی انجام نمی‌ده!

  • MOSTAFA گفت:

    با سلام و وقت بخیر خدمت همه دوستداران گیم و سایت محترم گیمفا
    ممنون میشم در اولین فرصت ممکن ویدیوهای کنفرانس های E3 رو با کیفیت ۴K هم قرار دهید
    با تشکر فراوان از شما

  • بار ها در پست های مختلف گفتم الانم میگم
    کنفرانس مایکرو برای یه ” مایکرو فن ” چیزی نداشت نه صرفا برای یه گیمر
    انقدر انحصار طلب نباشن دوستان بهتره
    الان همچین سونی فنا میگن کنفرانس مایکرو چیزی نداشت انگار براشون فرقی هم داشت! خب الان از هیلو یه گیم پلی میداد یا نمیداد چه فرقی داشت برای ما… برعکسشم هست
    اونی که ایکس باکس داره در درجه ی اول بازی های انحصاری خودش بعد مولتی و در درجه ی اخر بازی های انحصاری رقیب براش مهمن
    من حس میکنم بیشتر این ” کنفرانس مایکرو چیز خاصی نداشت هایی ” که بعضی ها میگن سر فن بازی هست تا واقعیت
    البته که من خودم معتقدم نسبت به سال های قبلی مایکرو افت داشته اما این به این معنی نیست چیزی نداشته!
    ما کلی بازی دیدیم کلی تاریخ انتشار که مهم ترین چیز برای یه بازی معروفه کلی تریلر!
    کنفرانس از هر ژانری توش یه بازی بود
    سرویس رویایی xbox game pass که اگه یه چیز تونسته باشه xbox رو توی چشم همه جا کنه همین سرویسه که روی دستش عمرا نیست ( سونی باید یه حرکتی بزنه انصافا )
    بازی هایی که به این سرویس اضافه شدن مهم ترینشون همین مترو بود که خیلی بازی جدیدی هست
    نمایش لگوی فورزا که واقعا زیبا بود
    کلی نمایش
    برای من این کنفرانس بدون شک بهترین کنفرانس e3 امسال بود که صد البته سطح این مراسم در مقابل سال های قبل خیلی پایین تر بود ( البته این هیچ ربطی به نبودن سونی نداره چون بود و نبودش اصلا فرقی نمیکرد مثلا نبود سونی چه تاثیری روی یوبی یا بتسدا میذاشت ؟ باز روی مایکرو میگی تو چشم میومد ، اگرم سونی میخواست حضور پیدا کنه قطعا با یکی از خسته کننده ترین کنفرانس های امسال طرف بودیم که مشخصه سونی رسالت خودش رو تا همین الان هم انجام داده و فقط یه تاریخ انتشار از تلو و گوست اف سوشیما میخوایم )
    بازم میگم برای منی که مایکرو فن نیستم کنفرانس خوبی بود و درک میکنم اگر انقدر منتظر گیرز و هیلو بودم نا امید باشم از این کنفرانس اما اینطوری نیست که همیشه باید انحصاری نمایش بدن
    xbox one x قوی تر از ps4 pro هست و طبیعیه مولتی ها روش
    خلاصه اینکه برخلاف دوستان اینجا این کنفرانس به نظرم با اختلاف از فاجعه ی یوبی سافت و البته کنفرانس بتسدا بهتر بود (بتسدا که یه دووم جذاب بود )
    این ۲ کنفرانس رو نام بردم چون نینتندو بحثش جداست هرکسی از بازیاش خوشش نمیاد ( البته من عاشقشونم )
    اسکوئر انیکس هم بگی نگی فاینال فانتزی هی معرفی کرد اخرش یه نمایش خوب از اونجرز داشت

  • کنفرانس ضعیفی بود حداقل نسبت به پارسال…نمیدونم برداشت دوستان مایکرو فن چیه ولی مایکروسافت توی گیم به سونی نمیرسه ابهت و کیفیت بازیای سونی چندین پله از مایکرو بیشتره تنها نسلی که مایکرو از لحاظ انحصاری پا ب پای سونی میومد نسل هفت بود که عناوین هیلو و گیرز میدرخشیدن البته فورزا تا الان هم کیفیت خودشو حفظ کرده و دوتا عنوان یاد شده ی دیگه از لحاظ کیفیت افت محسوسی داشتن…سونی در این نسل هر بازی ک داده اگر واقع بینانه نگا کنیم هم از لحاظ فروش و هم از لحاظ محبوبیت به اقبال عمومی رسیدن بنظر من مایکروسافت بجای این برنامه های الکی و هایپای الکی بچسبه به استراتژی نسل قبلش و تولید بازیای انحصاری با کیفیت نتیجه ی بهتری میگیری همونجوری که سونی میگه ما تعهد داریم برای ساختن بازیه داستان محور اگر سران مایکرو هم ی خورده ب فکر جیب خودشون نباشن و مثل چشم بادامی ها احترام یه مخاطب رو سر لوحه کارشون قرار بدن شاهد نتایج بهتری خواهیم بود

  • we are gamer گفت:

    اقا یکی این سوال منو جواب بده
    کنسول جدیده قراره نزدیک به انتشار چند تا بازی بزرگ بیاد یعنی نمیخوان بازی ها تو این نسل فروش کنن بعد کنسولو بدن ؟

    • معمولا بازی های بزرگ آخر نسل هم برای نسل فعلی و هم برای نسل بعدی منتشر میشن احتمالا از طرف سونی فروکشی نداریم چون بازی های لاست او اس و دث استرندینگ و گوست او سوشیما و نیوه دو برای این نسل منتشر میشن و چند بازی دیگه که سونی گفته برا این نسل ترتیب دیده یعنی اگر قرار باشه کنسولای جدید ی سال بعد بیان در طول یک سال چهار پنج بازی انحصاری شاخ داریم و همچنین نگرانی هم بابت لانچ پی اس ۵ نداشته باشید چون سونی با دست پر ظاهر میشه اینو مطمئن باشید

جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا
جذاب ولی کماکان ناکام | تحلیل و بررسی کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 - گیمفا