تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا
تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا
تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا
تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا

تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست

پست گیمفا
۱۷:۲۱ ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا

سلام، قبل از هر چیزی باید گفت که شما بدون پرداخت هزینه‌های گزاف هم امکان لذت بردن از گیم در هر شرایطی را خواهید داشت، فقط باید ذاتا یک گیمر حرفه‌ای باشید، اما با تمام این وجود اگر به مرور لول تجهیزات گیمینگ خودتان را بالا ببرید مطمئنا تجربه‌ای جدید و لذت‌بخش را برای خود می‌سازید؛ بنابراین اول با هم یک اتاق گیمینگ حرفه‌ای را می‌سازیم.

یک گیمر حرفه‌ای هیچوقت از شلوغی و مزاحمت اطرافیان خوشش نمی‌آید، آن هم زمانی که مشغول لذت بردن از بازی محبوبش است، پس اولین فاکتور داشتن یه اتاق دنج (در هر شرایط مالی) است که بتوانید به راحتی و در کمال آرامش از بازی کردن و اوج هیجان لذت ببرید.

در اینجا لازم است که گیمرها را به دو دسته‌بندی اصلی تقسیم کنیم؛ یکی پی‌سی گیمرها (PC GAMERS) و دیگری افرادی که از کنسول‌های بازی استفاده می‌کنند، که البته ناگفته نماند که هر کدام از این دو دسته خود را گیمر حرفه‌ای و دیگری را آماتور یا نوب می‌خوانند که دیگر ما به آتش کهنه‌ی میان آن‌ها دامن نمی‌زنیم و به این موضوع هم در زمانی بهتر کاملا مفصل رسیدگی می‌کنیم.

در این مقاله به بررسی موارد مورد نیاز برای تجهیز یک اتاق گیمینگ برای پی‌سی گیمرها می‌پردازیم اما اگر عاشق کنسول‌ها هستید و از قدرت و زیبایی آنها لذت می‌برید می‌توانید مطلب مربوط به این موضوع را در بخش اخبار فناوری شهر فافا مطالعه کنید و یا در صورت تمایل از مشاوره رایگان همکاران ما در شهر فافا بهره‌مند شوید. اما به دنیای بزرگ پی‌سی گیمرها وارد شویم، با ما همراه باشید.

تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا

گیمرهای PC

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که به کامپیوترهای رومیزی (PC) وفادارید و به قدرت بی‌پایان آن‌ها ایمان دارید، ما در شهر فافا همراه شما هستیم تا یک اتاق گیمینگ حرفه‌ای را با هم آماده و تجهیز کنیم. شما برای انجام این مهم به بررسی ۸ مورد کلی نیاز دارید که با هم به شناخت بیشتر آنها می‌پردازیم.

تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا

سیستم گیمینگ

هسته مرکزی اتاق گیمینگ یک گیمر حرفه‌ای بدون تردید قبل از هر چیزی یک سیستم گیمینگ قدرتمند (PC) است. فاکتورهای زیادی برای خرید سیستم گیمینگ وجود دارد که با هم به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. به سختی می‌توان گفت که کدامیک یک از قطعات سیستم گیمینگ بر دیگری برای اسمبل یک کیس ایده‌آل اولویت دارند و یکی از شایع‌ترین سوالات بین گیمرها نیز همین موضوع است که چه سیستمی مناسب گیم است؟ بودجه پرداختی را بیشتر صرف چه قطعه‌ای کنیم؟ یا اینکه چگونه از مطابقت داشتن قطعات سیستم گیمینگ با یکدیگر اطمینان پیدا کنیم؟

این متن گنجایش صحبت در مورد اسمبل کیس گیمینگ مناسب را ندارد اما ما در شهر فافا کنار شما هستیم و می‌توانید از طرق مختلف با ما در تماس باشید تا پس از گرفتن مشاوره کامل و رایگان از تیم شهر فافا، با خیالی آسوده اتاق گیمینگ خودتان را با یک سیستم گیمینگ قدرتمند تزئین کنید.

تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا

میزو صندلی گیمینگ

شما پس از یک سیستم قدرتمند به یک میز کامپیوتر راحت و بزرگ نیاز دارید تا روی مانیتور و دیگر تجهیزات خود تسلط کامل داشته باشید. میز گیمینگ شما تا حد امکان و بسته به بودجه پرداختی باید حداقل دو کشو برای وسایل جانبی داشته باشد و ارتفاع آن به گونه‌ای باشد که شما زمان نشستن روی صندلی و انجام بازی احساس راحتی کنید. صحبت از صندلی شد؛ صندلی گیمینگ برای یک گیمر حرفه‌ای فوق العاده حیاتی است، چرا که شما قصد انجام طولانی مدت بازی یا استریم‌های طاقت‌فرسا را دارید، بنابراین باید از یک صندلی گیمینگ خوب استفاده کنید تا جسم شما آسیب نبیند و فرصت بیشتری برای ماجراجویی و تجربه کردن داشته باشید.

تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا

مانیتور گیمینگ

یک گیمر حرفه‌ای باید چشمان تیزبینی داشته باشد تا در کسری از ثانیه و سریع‌تر از رقیب، عکس‌العمل نشان داده و خود را پیروز میدان معرفی کند. چشمان تیزبین یک گیمر حرفه‌ای، مانیتور گیمینگ و با کیفیتی خواهد بود که همواره روبروی خود می‌بیند، اما برای خرید مانیتور گیمینگ مناسب و ایده‌آل باید به برخی نکات توجه ویژه‌ای داشت.

برخی تصور می‌کنند که مانیتور گیمینگ هر چه ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد بهتر و حرفه‌ای تر است، اما بر خلاف تصور شما باید بر اساس فاصله‌ای که تا مانیتور دارید ابعاد مانیتور گیمینگ خود را انتخاب کنید و اگر میزی با عرض کم دارید و فاصله شما تا مانیتور کم است، داشتن یک مانیتور بزرگ به احتمال قوی آسیب زیادی به چشمان شما می‌رساند.

یکی از نکات مهم خرید مانیتور گیمینگ، رزولوشن صفحه مانیتور است که تراکم پیکسل، کیفیت بالایی را برای شما فراهم خواهد ساخت. از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، زمان پاسخ‌دهی صفحه نمایش است تا شما تاخیری در مشاهده وقایع مهم بازی نداشته باشید که به عنوان مثال برای یک مانیتور گیمینگ عدد ۱ میلی‌ثانیه GTG کاملا ایده‌آل به حساب می‌آید، فراموش نکنید که میلی‌ثانیه‌ها هستند که تفاوت گیمر حرفه‌ای و نوب را مشخص می‌کنند.

به طور خلاصه موارد دیگری که باید در هنگام خرید مانیتور گیمینگ مناسب در نظر بگیرید شامل زاویه دید مناسب، تکنولوژی Flicker Free و تنظیمات گسترده جهت تغییر رنگ و نور است، همچنین از امکان زاویه گرفتن صفحه نمایش گیمینگ در جهات مختلف نیز غافل نشویم. ما در شهر فافا به شما برندهای خوش نامی همچون BENQ، LG، ASUS و SAMSUNG را پیشنهاد می‌کنیم که برای مشاهده و بررسی دقیق‌تر آن‌ها می‌توانید به صفحه مانیتور گیمینگ مراجعه کنید.

تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا

موس گیمینگ

شاید عده زیادی موس گیمینگ و کیبورد گیمینگ را در یک دسته‌بندی قرار دهند اما ما به واسطه اهمیت بسیار بالای موس گیمینگ در کاربری یک گیمر حرفه‌ای، آن را در دسته‌بندی مجزا قرار دادیم اما اگر صحبت از گیمر حرفه‌ای نبود و به جای شما یک گیمر مبتدی مخاطب ما بود، بدون شک تعدادی موس متوسط را معرفی می‌کردیم، اما برای گیمر حرفه‌ای موس گیمینگ همانند دست او است و مدت زمان زیادی را با آن موس سپری می‌کند.

یکی از مهم‌ترین نکات در تصمیم‌گیری جهت خرید موس گیمینگ، میزان حساسیت و دقت موس یا به عبارتی DPI است که بسته به نوع گیم باید متغیر باشد، به عنوان مثال برای گیم‌های شوتر باید از DPI بالا جهت سرعت و دقت بالا در تیراندازی استفاده کرد. از دیگر موارد بسیار پر‌اهمیت، تعداد دکمه‌های کاربردی روی موس و ارگونومیک بودن و طراحی ظاهری موس گیمینگ است که شما را قادر می‌سازد که برای مدت زمان زیادی از بازی و یا استریم بدون خستگی و اسپاسم عضلات دست، صرفا لذت ببرید. ضمنا برای راحتی بیشتر استفاده از یک پد موس زیبا و کاربردی را فراموش نکنید.

ما در شهر فافا علاوه بر برندهای خوش نامی مانند STEEL SERIES، RAPOO، LOGITECH و غیره، یک سورپرایز جذاب و قدرتمند برای شما داریم. یکی از معتبرترین و خیره‌کننده‌ترین موس‌های گیمینگ جهان، بدون تردید از برند RAZER هستند که برای هر گیمر حرفه‌ای نامی آشنا است. ما برای شما تعدادی از بهترین موس‌های گیمینگ روز شرکت RAZER را با مناسب‌ترین قیمت آورده‌ایم که حتما آن‌ها را به عنوان یکی از بهترین ابزارهای گیمینگ به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای مشاهده و بررسی دقیق‌تر به صفحه موس گیمینگ مراجعه کنید.

تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا

کیبورد گیمینگ

یکی از ابزارهای کاربردی برای هر گیمر پی‌سی، بدون شک کیبورد گیمینگ است. شما با یک کیبورد خوش دست با کابل قدرتمند با متراژ بالا و زمان پاسخ‌دهی سریع، می‌توانید چند قدم از رقبای خود پیشی بگیرید. کیبوردهای گیمینگ قابلیت‌های گوناگونی دارند که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها کلیدهای مکانیکی با نور پس زمینه RGB است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به اتاق گیمینگ شما این امکان را به شما می‌دهد که در طول شب نیز ساعت‌ها به بازی و یا استریم بپردازید. از دیگر ویژگی‌هایی که قطعا برای یک گیمر حرفه‌ای پر‌کاربرد خواهد بود، کلیدهای جانبی متعدد و قابل تنظیم است. مورد دیگری که در هنگام خرید کیبورد گیمینگ باید به آن توجه کنید، میزان ضربه‌پذیری کلیدها است چرا که شما به عنوان یک گیمر حرفه‌ای ممکن است حتی در یک ثانیه چندین بار روی تنها یک دکمه کلیک کنید، بنابراین به یک کیبورد گیمینگ با توان بسیار بالا نیاز دارید و صفحه کلیدهای معمولی بازار حتی اگر زیبایی خیره‌کننده‌ای هم داشته باشند، تنها مهمان چند روز شما به عنوان یک ابزار حرفه‌ای گیمینگ خواهند بود.

در این دسته‌بندی نیز ما برای شما گیمرهای مشکل پسند و تیزبین، برندهای معتبری همچون COUGAR، RAZER و بسیاری از نام‌های شاخص بازار گیمینگ را فراهم کرده‌ایم. برای مشاهده و بررسی دقیق‌تر این موارد می‌توانید به صفحه کیبورد گیمینگ مراجعه کنید.

تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا

دسته بازی گیمینگ

شاید برخی معتقد باشند که دسته بازی یا کنترلر بازی (Game Pad) صرفا برای کنسول‌ها معنا دارد، اما شما با در دست داشتن یک دسته بازی گیمینگ مناسب، در برخی از سبک بازی‌ها قدرت مانور بیشتری خواهید داشت و با خستگی کمتر، مدت طولانی‌تری را صرف بازی و هیجان می‌کنید. اگر شما از یک دسته بازی گیمینگ بی‌نظیر مانند سری دسته‌های بازی گیمینگ RAZER استفاده کنید علاوه بر زیبایی خیره‌کننده امکانات مختلفی را نیز در دست خواهید داشت که شامل ارگونومیک بودن و راحتی کار با دسته بازی گیمینگ، نورپردازی RGB خارق‌العاده، کلیدهای مکانیکی و تعداد زیادی کلید جانبی قابل تنظیم می‌شود و علاوه بر تمامی این موارد شما با یک دسته بازی گیمینگ بی‌نظیر با متراژ بالای سیم و بدنه به شدت قدرتمند و کارایی و دقت عمل بسیار بالا می‌توانید همیشه یک قدم جلوتر از رقبا باشید و توانایی گیمینگ خودتان را بیش از پیش به عرصه نمایش بگذارید.

ما در شهر فافا علاوه بر برند معتبر RAZER که قدرت بی چون و چرای دسته بازی گیمینگ دنیاست، برندهای معتبر دیگری همچون LOGITECH و دیگر نام‌های بزرگ این دسته‌بندی را در اختیار شما گذاشته‌ایم. برای مشاهده و بررسی دقیق‌تر این موارد می‌توانید به  صفحه دسته بازی گیمینگ مراجعه کنید.

تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا

هدست گیمینگ

هدست گیمینگ مناسب، شما را در حین بازی همیشه هوشیار نگه می‌دارد. شما در صورت داشتن یک هدست گیمینگ مناسب و قدرتمند علاوه بر زیبایی بخشیدن به استایل گیمینگ جذاب خود، از شنیدن عمیق و تاثیرگذار صداهای بازی محبوبتان لذتی دو چندان خواهید برد. شما با بهره بردن از ساب ووفر مجزای داخلی و نویزگیر قدرتمند هدست گیمینگ، افکت‌های صوتی و صدای پای رقبایتان را بهتر از دیگران می‌شنوید، مانند افکت‌های صوتی انفجار و شلیک در سری بازی شگفت‌انگیز Call Of Duty که با توجه به سنگ تمام گذاشتن سازندگان بازی، جا دارد که ما هم با بهترین کیفیت صوتی از هیجان نهفته در آن‌ها لذت ببریم.

اگر شما یک استریمر حرفه‌ای هستید و از این طریق کسب درآمد می‌کنید و کسب درآمد از طریق بازی علاوه بر جنبه مالی سبک زندگی شماست و به عبارتی بازی را زندگی می‌کنید، با داشتن یک هدست گیمینگ علاوه بر تمامی مواردی که گفتیم یک میکروفون با کیفیت نیز در اختیار شماست تا مخاطبان بیشتری را به تماشای استریم خود جذب کنید و روز به روز درآمد و شهرت بیشتری را پیش روی خود ببینید.

در میان هدست‌های گیمینگ که امروز برای شما گیمرهای عزیز آورده‌ایم، برندهای معتبری مانند PROMATE، RAPOO و LOGITECH به چشم می‌خورد که به قول معروف گل سر سبد تمام آن‌ها و سرشناس‌ترین برند برای گیمرها برند RAZER است که تعدادی از به روزترین‌های برند RAZER را در سایت شهر فافا برای شما آورده‌ایم. برای مشاهده و بررسی دقیق‌تر این موارد می‌توانید به صفحه هدست گیمینگ مراجعه کنید.

تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا

طراحی داخلی اتاق گیمینگ

در نهایت شما به یک اتاق جذاب گیمینگ نیاز دارید که البته ناگفته نماند که تجهیزات گیمینگ خارق‌العاده ای که در بالا از آن‌ها نام بردیم به خودی خود زیبایی وصف‌ناپذیری به اتاق گیمینگ منحصربفرد شما می‌دهند. با تمام این وجود شما می‌توانید همانند نینجا، استریمر معروف، اتاق خودتان را با رشته‌های نوری و به روش‌های مختلف با نورهای RGB، خیره کننده‌تر از قبل کنید. لازم به ذکر است که در صورت داشتن قطعاتی با قابلیت نوردهی RGB و سینک کردن آنها با هم، به کمک یک کیس شیشه ای جذاب می توانید نورپردازی بی‌نظیری را در اتاق گیمینگ خود ایجاد کنید تا هر نگاهی را به خود جذب کنید و یا اگر استریمر حرفه‌ای هستید از یک بک‌گراند خیره‌کننده بهره ببرید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله حرفی از مبلغ پرداختی برای این تجهیزات نزدیم، چرا که این موضوع کاملا مشخص است که یک گیمر به معنای واقعی کلمه حرفه‌ای، در دنیای بزرگ گیم و استریم زندگی می‌کند و کیفیت و لذتی را که تجربه می‌کند نمی‌توان به سادگی قیمت گذاری کرد و با بودجه کم یا زیاد و با تجهیزات گران قیمت یا ارزان قیمت می‌تواند اوج لذت را از زمان بازی خود ببرد و « فراموش نکنیم که تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای مستلزم متمول بودن نیست بلکه تجهیزات قدرتمند و به همان نسبت گران‌تر قدرت مانور شما را بالا می‌برد و خستگی شما را در حین بازی کم می‌کند». با تمام این وجود ما در شهر فافا در تمامی رده‌های قیمتی برای شما آپشن‌های جذابی را آماده کرده‌ایم تا هیجان واقعی یک گیمر حرفه‌ای بودن را بیش از پیش و با کیفیت تجربه کنید، به قول معروف هر چیزی کیفیت دارد، اتاق یک گیمر حرفه‌ای که جای خود دارد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و به کمک مشاوره بی‌دریغ همکاران ما در شهر فافا بتوانید یک اتاق گیمینگ دوست داشتنی را تجهیز کنید؛ با ما در وبسایت، شبکه‌های مجازی، آپارات، تماشا، یوتیوب و کانال‌های پادکست همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا
تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا
تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا
تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا
تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تجهیزات یک گیمر حرفه ای، هر گردی گردو نیست - گیمفا