سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا
سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا
سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا
سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا

سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero

مهدی رضایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا

در نسل‌های قبل بازی‌های زیادی بودند که با امکانات خاصشان اجازه بازی دونفره به به صورت Local را به بازیکنان می‌دادند. به تدریج با جا افتادن بسیار زیاد بازی‌های آنلاین و چندنفره، حالت چندنفره به صورت محلی از نظر سازندگان منسوخ آمد و بیشتر و بیشتر شاهد بازی‌های آنلاین وتمام آنلاین بودیم. البته از دید مالی هم حالت چندنفره آنلاین سود بسیار بیشتری را برای سازندگان دارد و طبیعی است برای بخش کم‌درامدی چون Local Mutiplayer چندان هم خود را خسته نکنند. گیم هم یک صنعت پولساز محسوب میشود و پول هم در صنایع مدرن حرف اول و آخر را میزند. تا به امروز شاید بیش از پنجاه بازی Local Multiplayer با کیفیت و اعتیادآور در در بازار عرضه شده است اما در میان این تعداد محدود هم باز هم می‌توان عناوین شاهکاری چون Metal Slug, Blur, Twisted Metal و…. که کیفیت بالاتری داشتند مثال زد.

اما باز هم می‌توان عنوانی با کیفیت در بخش چندنفره محلی پیدا کرد یا عمر این عناوین به خصوص عناوین خوبشان هنوز ادامه دارد؟ باز هم می‌توان عنوانی را یافت که حداقل برای لحظاتی ما را به دوران قدیم و شیرین بازی‌های کامپیوتری ببرد؟ عنوان Siper Magic Cane Zero با چنین ادعایی پا به بازار گذاشت و نمایش‌هایش هم کیفیت بالایی داشتند.  اما آیا واقعا این بازی مستقل تا این حد قدرتمند است؟ آیا بعد از سال‌ها یک بازی با کیفیت و زیبای چندنفره محلی موفقیت زیادی را تجربه خواهد کرد؟ در نقد و بررسی بازی Super Magic Cane Zero با ما همراه باشید.

سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا

Super Cane Magic Zero

Super Magic Cane Zero یک بازی به سبک Hack’n Slash/ ََAction RPG Roguelike است. Studio Evil با استخدام هنرمند ایتالیایی به نام Sio یک بازی نسبتا عجیب و غریب را روانه بازار کرده است که تا به حال نظیرش را بسیار کم دیدیم. به محض ورود به بازی می‌دانید که باید انتظار چه چیزی را داشته باشید: رنگ‌های روشن، موسیقی شاد و دیوانه‌وار، وسایل قدیمی براق که خود تضاد است و بسیاری چیزهای دیگر که همه دیوانگی را نشان می‌دهند. حتی در بازی یک موزه وجود دارد که می‌توانید چیزهای عجیبی که در طول گیم‌پلی پیدا کرده‌اید را آنجا دوباره ببینید!

موتور بازی Unity است و به خوبی با بازی تطابق دارد.  در صورتی که در هنگام ضربه خوردن ممکن است تاثیرات خیلی زیادی بر روی صفحه وجود داشته باشد، برخی از آن ها به ندرت اثر زشتی از خود به جا می گذارند و این وضعیت هم در عرض چند ثانیه به پایان می رسد. با وجود این که هیچ ارتقا ظاهری در هنگام اجرای چنین برپاسازی وجود ندارد، دست کشیدن به سبک فاین آرت به این خوبی به کیفیت ۴K کنسول Playstation بستگی دارد. شاید Boost Mode در بازی بی‌اثر باشد. چون وضعیت اجرای بازی حتی زمانی که سرعت اجرای بازی کاهش یافته یا تعداد پلیرها بیشتر می‌شوند، تغییری نمی‌کند.

سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا

موتور بازی Unity است و به خوبی با بازی تطابق دارد.  در صورتی که در هنگام ضربه خوردن ممکن است تاثیرات خیلی زیادی بر روی صفحه وجود داشته باشد، برخی از آن ها به ندرت اثر زشتی از خود پبه جا می گذارند و این وضعیت هم در عرض چند ثانیه به پایان می رسد

بازی از چهار بازیکن در Co-op و حالت های رقابتی پشتیبانی می کند. کل کمپین بازی بر اساس هم کاری در ذهن، مبارزه با دشمنان و loot برای مطابقت با تعداد بازیکنان ساخته شده است. پاداش ها به طور مساوی تقسیم می شوند تا اطمینان حاصل شود که رقابت عادلانه باقی بماند. همچنین چندین مکان یا Arena برای مبارزه با هر شخصیتی که در بخش Campaign اصلی باز شده‌اند، وجود دارد. این بخش تا قبل از پایان Campaign می‌تواند مفرح باشد اما بعد از آن ممکن است حس تکرار را به شما بدهد.

اگر اهل چیزهای عجیب و غریب هستید، Super Magic Cane Zero را حتما تجربه کنید. عجیب بودن در بازی بیداد می‌کند و این مورد از همان لجظه شروع بازی مشهود است. داستان بازی در مورد مرگ یک جادوگر است که سگش در نتیجه آن تبدیل به موجودی جادویی می‌شود( در بازی به سگ‌ها Cane هم میگوییم) این سگ حالا موجودیت شما و تمام افراد سیاره را تهدید می‌کند. در همین دوخط هم موارد غیرمنطقی زیادی را می‌توان در داستان پیدا کرد و اصل موضوع هم همین است. اگر بتوانید این مورد را هضم کنید که داستان دیوانگی و بی‌منطقی خالص است از بازی لذت خواهید برد اما اگر نتوانید در مرجله اول این مورد را قبول کنید، نخواهید توانست با بازی ارتباطی برقرار کنید.

سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا

بازی از چهار بازیکن در Co-op و حالت های رقابتی پشتیبانی می کند. کل کمپین بازی بر اساس هم کاری در ذهن، مبارزه با دشمنان و loot برای مطابقت با تعداد بازیکنان ساخته شده است. پاداش ها به طور مساوی تقسیم می شوند تا اطمینان حاصل شود که رقابت عادلانه باقی بماند. همچنین چندین مکان یا Arena برای مبارزه با هر شخصیتی که در بخش Campaign باز شده‌اند اصلی باز شده است، به وجود آمده اند. این بخش تا قبل از پایان Campaign می‌تواند مفرح باشد اما بعد از آن ممکن است حس تکرار را به شما بدهد.

 

در مورد طول بازی، حالت داستانی Super Cane Magical  حداقل ۲۰ ساعت طول می کشد. در سطوح مشکل‌تر، طول بازی تا حدی بالا خواهد رفت چون بازیکنان بنابر مهارت و Levelشان نیاز به Grinding پیدا خواهند کرد. Lootکردن یکی از کارهای اصلی در طول بازی است و لوت‌های خوبی هم در انتظارتان است.  تعداد شگفت انگیزی از اسلحه و ابزارها وجود دارد که باید یافت شوند. گزینه های کوتاه‌برد شامل چوب، شمشیر (از جمله برخی از مواد غیر معمول، مانند قلب های کارتونی)و حتی دستان قلاب دزدان دریایی است. گزینه های دوربرد تر عبارتند از: سلاح لیزری با طراحی دیوانه‌وار خود، نخود انداز، سلاح‌های سنتی و غیره. زره، معلقات و چند چیز دیگر هم در لوت‌ها قابل یافتن است و در کل این بخش از بازی بسیار کامل و لذت‌بخش است. این موارد را هم از بدن دشمنان مرده هم در محیط و گوشه کناره‌ها خواهید یافت.

یکی از چیزهایی که بیش از هرچیزی مهم‌تر است، تاکید بر خوردن اشیا در بازی است.در بسیاری از بازی‌های RPG ما تاکیدی بر روی خوردن چیزها نداریم اما اینجا کاملا برعکس است. به طور کلی، اغلب بازی هایی که در این ژانر وجود دارند، بازیکنان را به استفاده از معجون ها، خوردن اقلام خاص و یا خوابیدن برای به دست آوردن مجدد سلامتی وادار می‌کنند. اما این بازی، تماما در مورد چیزی خوردن است. هر چیزی که بتوان آن را برداشت کرد می تواند خورده شود. از آنجا که این  شامل هر چیزی است که بر روی زمین میخکوب نشده است (به غیر از NPCها)، برخی گزینه های جالب در دسترس هستند. ویژگی های آنچه خورده می شود در نظر گرفته می شود و تاثیراتش را می‌توانید در کاراکتر خود ببنید.بدیهی است که خوردن چیزی مانند سنگ (حداقل چهار نوع سنگ خوردنی در بازی وجود دارد!)  معمولا چندان به سودتان نیست. اما مصرف یک تکه گوشت زمانی که برای اولین بار است که آن را می خورید موجب افزایش حداکثر نوار سلامتی‌تان خواهد شد. همچنین خوردن هویج بعد از مصرف گوشت  معمولا منجر به اثرات اضافی، از قبیل حملات قوی تر یا شانس بهتر در فرار می شود. خوردن بیش از حد انواع مختلف غذا، همه اثرات را حذف می کند.

سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا

کی از چیزهایی که بیش از هرچیزی مهم‌تر است، تاکید بر خوردن اشیا در بازی است.در بسیاری از بازی‌های RPG ما تاکیدی بر روی خوردن چیزها نداریم تما اینجا کاملا برعکس است. به طور کلی، اغلب بازی هایی که در این ژانر وجود دارند، بازیکنان را به استفاده از معجون ها، خوردن اقلام خاص و یا خوابیدن برای به دست آوردن مجدد سلامتی وادار می‌کنند. اما این بازی، تماما در مورد چیزی خوردن است. هر چیزی که بتوان آن را برداشت کرد می تواند خورده شود

عناصر RPG نه تنها در  ویژگی هایی که غذاها دارند، بلکه در درخت مهارت ها مشهود هستند. وقتی Bossها را شکست می‌دهید، باورهای(مهارت)  جدید باز می شوند که می تواند با استفاده از  خرج کردن Skill Pointها هر بار که Level up می‌شوید آن‌ها را Unlock کنید. برخی از مهارت های مفید شامل قادر بودن به راه رفتن بر روی آب تا ۱۰ ثانیه، قادر به راه رفتن بر روی مواد مذاب برای مدتی و پرتاب دورتر اشیاست. چند درخت مهارت برای باز کردن وجود دارد. این درخت‌ها به شدت عمق گیم‌پلی و راه‌های مختلف برای پیش‌رفتن در طول بازی را افزایش می‌دهند.

یکی از مواردی که می‌توانست در بازی بهتر باشد، سیستم نشانه‌گیری و تیراندازی است. از استیک راست برای نشانه‌گیری سلاح و آیتمی که در دست دارید استفاده می‌شود. نکته این است که سیستم نشانه‌گیری در بازی بیشتر مناسب پرتاب کردن است تا شلیک تیر. هنگام پرتاب یک نشانه به منظور نشان دادن جایی که آیتم پرتاب خواهد شد نشان داده می‌شود اما در هنگام تیراندازی تنها جهت شلیک نشان داده می‌شود و این مبارزات با سلاح گرم در بازی را کمی سخت می‌کند; این مورد در مورد سلاح‌هایی که به کندی شلیک می‌کنند بیشتر نمود دارد و گاه باید چندین بار با آن‌ها شلیک کنید تا تیر به هدف بخورد. از دیگر مشکلات بازی هم موسیقی آن است که وضعیت خوبی ندارد. موسیقی‌ها بعد از مدتی به دلیل تم خاص و تعداد کم قطعات آزاردهنده می‌شوند; هر چند که در اوایل بازی حذابند.

سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا

یکی از مواردی که می‌توانست در بازی بهتر باشد، سیستم نشانه‌گیری و تیراندازی است. از استیک راست برای نشانه‌گیری سلاح و آیتمی که در دست دارید استفاده می‌شود. نمته این است که سیستم نشانه‌گیری در بازی بیشتر مناسب پرتاب کردن است تا شلیک تیر. هنگام پرتاب یک نشانه به منظور نشان دادن جایی که آیتم پرتاب خواهد شد نشان داده می‌شود اما در هنگام تیراندازی تنها جهت شلیک نشان داده می‌شود و این مبارزات با سلاح گرم در بازی را کمی سخت می‌کند

Super Cane Magic Zero ممکن است به راحتی قابل چشم‌پوشی باشد; اما اگر این کار را بکنید اشتباهد کرده‌اید. ظاهر بازی گول‌زننده است; اصلا جذاب نیست و نمای بیرونی زشتی دارد، اما در درون آن یک تجربه عمیق و پرچالش  است. وجود حالت Co-op چهار نفره بسیار بهانه خوبی است تا با دوستان و آشنایانتان یک بازی خوب را پیش ببرید و به یاد دوران اوج این بازی‌ها بیفتید. ممکن است سیستم تیراندازی و تا حدی موسیقی کمی ازاردهنده باشد، اما این مشکل در برابر گیم‌پلی به شدت سرگرم کننده، داستان دیوانه‌وار جالب، سیستم لوت عالی، گرافیک  هنری زیبا و مدت زمان طولانی گیم‌پلی چندان به چشم نمی‌آید. تمام این‌ها را به یک اتمسفر بسیار خوب و خلاقانه خلق شده در بازی اضافه کنید تا متوجه شوید Super Cane Magic Zero ارزش بازی کردن را دارد.


 


سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا
سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا
سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا
سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا
سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا
سرگرمی ۴ نفره | نقد و بررسی بازی Super Cane Magic Zero - گیمفا