پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا
پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا
پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا
پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا

پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5

مرصاد قدیری
۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا

در جدیدترین شماره از سلسله مقالات «پیش به سوی E3 2019»، نگاهی خواهیم داشت به انتظاراتمان از نمایش بازی Gears 5، ساخته‌ی جدید استودیوی کوالیشن (Coalition)، در رویداد بزرگ E3 2019. با گیمفا همراه باشید.

در کنار Halo و Forza، سری Gears of War یکی از بزرگ‌ترین انحصاری‌های اکس‌باکس محسوب می‌شود. به عنوان ساخته‌ی جدید کوالیشن (Coalition) یا بلک تاسک (Black Tusk) سابق، Gears 5 قصد دارد تا علاوه بر بالا بردن درجه‌ی این مجموعه، اطلاعات جدیدی را از شخصیت کیت دیاز (Kait Diaz)، یکی از شخصیت‌های Gears of War 4، فاش کند؛ شخصی که حالا قهرمان اصلی نسخه‌ی جدید محسوب می‌شود. با این‌که مجموعه‌ی Gears of War همیشه تلاش داشته است تا خیلی از مکانیک‌های کاورگیری خود دور نشود، اما Gears 5 با تاکید بیشتر برروی مبارزات نزدیک و کاوش در سیاره‌ی سرا (Sera)، تا حدودی از آن ویژگی‌ها فاصله گرفته است.

پس از معرفی بازی در سال گذشته، ما اطلاعات خیلی زیادی را از آن دریافت نکردیم، اما این دلیل نمی‌شود که در مورد چیز‌هایی که دوست داریم در E3 ببینیم، صحبت نکنیم. پس در ادامه شاهد یک جمع بندی کلی از بازی و همچنین مواردی که بهتر است در نمایش E3 2019 حضور داشته باشند، هستیم.

پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا

تا به این لحظه از Gears 5 چه می‌دانیم؟

Gears 5 به طور رسمی در طی رویداد E3 2018 رونمایی شد. این بازی قرار است تا به صورت هم‌زمان برای کنسول اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شود. در کنار این عنوان، دو نسخه‌ی فرعی دیگر نیز از سری Gears of War به نمایش درآمدند؛ Gears Tactics که یک بازی در سبک استراتژی است و عنوان دیگر نیز Gears Pop! نام دارد. با وجود حذف کردن «of War» از نام سری، از آن‌ جایی که Gears 5 دنباله‌ی مستقیم Gears of War 4 است، این بازی برروی شخصیت کیت دیاز تمرکز دارد؛ کسی که قصد دارد تا در مورد ارتباط خود با لوکاست‌ها (Locust) اطلاعات بدست آورد. با این‌که تصور می‌شد آن مکان تجمع ترسناک دشمنان سه گانه‌ی اصلی خیلی وقت بوده که نابود شده است، اما GOW 4 نشان داد که آن‌ها به موجودات جدیدی به نام Swarm تکامل پیدا کرده‌اند؛ Swarm‌ها دشمنان اصلی سه گانه‌ی جدید محسوب می‌شوند. نسخه‌ی قبلی با پایان دادن به چندین خط‌ داستانی و معرفی شخصیت‌های جدید نظیر جی‌دی (JD)، پسر مارکوس فینیکس (Marcus Fenix) و کیت، یک شروع تازه برای مجموعه بود.

همانند نسخه‌های پیشین، Gears 5 دارای یک بخش کمپین داستانی است که می‌توانید آن را به تنهایی و یا با کمک یک بازی‌باز دیگر تجربه کنید. در تریلر معرفی بازی، برخی از مکان‌های بازی نظیر جنگل و دریاچه‌ی یخ زده را مشاهده کردیم. حتی دیدیم که کیت و همراهش می‌توانند با استفاده از یک وسیله‌ی نقلیه برروی یخ‌ها حرکت کنند؛ این موضوع نشان می‌دهد که احتمالاً شاهد محیط‌های بزرگی برای گشت و گذار خواهیم بود. همچنین Gears 5 از یک حالت رقابتی چندنفره‌ی گسترش یافته نیز بهره می‌برد، اما هنوز اطلاعات مربوط به آن منتشر نشده است. آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر بخش اکس‌باکس، مدتی پیش اعلام کرد که نسخه‌ی قابل بازی Gears 5 را دیده است و این عنوان عالی به نظر می‌رسد.

چه مواردی برای E3 تائید شده است؟

تاکنون مایکروسافت اکثر جزئیات این بازی را مخفی نگه داشته است. چیزی که می‌دانیم این است که مایکروسافت قصد دارد تا در تاریخ جمعه ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن) از گیم‌پلی حالت رقابتی رونمایی کند. این تاریخ با زمان پخش قسمت اول سری Eleague مصادف است. از آن‌جایی که این برنامه کمی پس از E3 2019 پخش می‌شود، به احتمال زیاد در طی E3 شاهد بخش‌های بیشتری از بازی خواهیم بود. البته هنوز مشخص نیست که مایکروسافت می‌خواهد چه چیزی را از بازی نشان دهد.

پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا

چه انتظاراتی از نمایش بازی در E3 2019 داریم؟

Gears of War 4 برروی نسل بعدی سربازان COG تمرکز کرد و یک شروع تازه برای این مجموعه بود. در طی بخش کمپین، ما شاهد هیولا‌ها، سلاح‌ها و حتی یک گروه جدید نیز بودیم. ما دوست داریم Gears 5 داستان را بیش از پیش گسترش دهد. یکی از چیز‌هایی که می‌تواند نمایش بازی را جذاب‌تر کند، نشان دادن مقیاس بزرگ‌تر بخش کمپین است. در تریلر معرفی Gears 5، ما کیت را در حال کنترل یک وسیله‌ی نقلیه و همچنین گشت و گذار در جنگل مشاهده کردیم. در طی E3 2019، ما می‌خواهیم بخش‌های بیشتری را از اکشن لحظه به لحظه ببینیم. همچنین دوست داریم بدانیم که این سیستم چگونه با مکانیک‌های تیراندازی از پشت کاور ترکیب می‌شود.

با معرفی سری Eleague، ظاهراً Gears 5 قصد دارد تا به بخش چندنفره‌ی رقابتی تمایل بیشتری داشته باشد. Gears of War 4 محتویات چندنفره‌ی زیادی را داشت؛ این بازی برخی از حالات و اهداف نسخه‌های پیشین را نیز به طرفداران ارائه داد. پس اگر Gears 5 سنت مبارزات خشن و تاکتیک‌های تیم محور را ادامه دهد، عالی خواهد بود. در کنار حالت سنتی team deathmatch و CTF، ما دوست داریم تا گیم‌پلی بخش Horde را نیز مشاهده کنیم؛ حالتی که از زمان انتشار نسخه‌ی دوم به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی این مجموعه محسوب می‌شود. همچنین ما حتماً باید ویدئوی مرگ یک نفر توسط chainsaw-rifle را نیز مشاهده کنیم.

در نهایت، مهم‌ترین چیزی که از نمایش Gears 5 در E3 2019 می‌خواهیم، تعیین شدن تاریخ عرضه‌ی آن توسط مایکروسافت است. در گذشته اشاراتی به انتشار بازی در سال ۲۰۱۹ شده بود. با توجه به برنامه‌ی نسبتاً خلوت پائیز ۲۰۱۹، به نظر می‌رسد که پاییز پیش رو، بهترین زمان برای عرضه‌ی نسخه‌ی جدید سری تیراندازی مایکروسافت است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا
پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا
پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا
پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا
پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • P3 گفت:

    به به چی از این بهتر که روز رو با انتظارات از این شاهکار شروع کنیم مرسی واقعا :inlove: :yes:تو این نسخه کوالیشن هرچی که داشته رو کرده مطمئنم ریسکشون جواب میده استودیو خلاقین :yes: تو بنرهایی که تو سطح شهر نصب کردن زده پاییز امسال منتشر میشه :yes:
    http://s5.picofile.com/file/8362911876/IMG_20190608_093356.jpg

    • Mm گفت:

      مایکروسافت هر آشی بپزه که معمولا بدمزه هستن تو خوشت میاد! فن بوی بازی تا چه حد… دیگه دارم از مایکرو متنفر میشم… اخه bleeding edge چی بود معرفی کرد… من منتظر یه بازی در حد hellblade بودم…
      خداییش این یا یه بازی دیگه خراب کنه رسما اسممو به playstation life تغییر میدم…
      :no: :no: :no:

      • Mohammadreza7 گفت:

        مرد مومن این بازی رو خود نینجا اِن سال پیش میخواسته بسازه به مایکی چه؟!
        یه پروژه داستان محورِ در حال توسعه هم دارن. چرا اینقدر جو میدید؟! شل کنید باو :idk:
        بعد حالا شما تو این مدت کمی که به مایکرو پیوستن انتظار یه بازی داستان محور بزرگ داشتید خداوکیلی؟! 😐
        یکم منطق لطفا!!! :-/
        مایکرو این استودیو ها رو واسه نسل بعد خریده هر چی بازی هم واسه این نسل منتشر کنن حکم دس گرمی داره!

        • Farshad.redmondy گفت:

          واقعا همینطوره بعضی ها خیلی جو میدن و بی منطق حرف میزنن محمدرضا،حالا هرچی بگیم این بازی از قبل در حال ساخت بوده و ماکرو هیچ دخالتی نداشته کاره بخش استودیو هل بلید نیس اینا حرف خودشون میزنن با اینکه میدونن هم…و اون ای پی اصلی که داستان محوره در حال ساخته شایدم جزیاتی گفتن تو e3 شایعه شده دوتا بازی معرفی میکنن خدارو چه دیدی..بی منطق حرف نزنیم

      • EmperorX گفت:

        چند چندی با خودت؟؟ هر لحظه یه رنگ میشی…اکس باکس لایف ، پلی استیشن لایف ، والا همون فن بوی حداقل تکلفیش مشخصه با خودش که طرف چیه ، تو هنوز تکلفیت با خودت مشخص نیست.

    • Xbox گفت:

      چی شود :inlove: خدای سبک TPS :yes: چقدر تمش نسبت به نسخه‌های قبلی تغییر کرده
      عجب گرافیکی‌ام داره
      کمتر بازی پیدا می‌شه مث گیرز اینقد گیم‌پلش اعتیاد‌آور باشه
      خوبیش اینکه حتی مدل S هم گرافیک بالا و بهینه‌ای داره :yes: 😎

  • Cell گفت:

    GEARS 5 باید انحصاری Xbox باشه این عناوین که بر روی پلتفرم Pc ( کرک ) عرضه میشن باعث نابودی Xbox میشن و بدی دیگه هم داره که زود کرک میشن و فروش کمی یا سود ناچیزی برای استودیو سازنده به همراه داره چون کرک شد بازی
    رایگان میشه و مسئله دیگه ای هم وقت گذاشتن روی پلتفرم Pc هست که باعث میشه مدت زمان کمتری روی نسخه کنسولی کار کنند چون قطعات در Pc زیاد باید سعی کنند بهینگی زیادی انجام بدن و وقت زیادی گرفته میشه
    Coalition باید تمرکز خودش رو روی Xbox قرار بده در نتیجه برای عمو فیل و مایکروسافت پلتفرم Windows خیلی ارجعیت داره تا Xbox :yes:

  • تنها چیزی که این سری برای به اوج رسیدن دوباره نیاز داره تغییر گیمپلی و اضافه شدن مکانیک های جدید به بازی هستش

  • ALIREZAICE گفت:

    کاش نسخه ۲ و ۳ هم برای pc بیاد که کامل تر بشه باهاش ارتباط گرفت

  • Farshad.redmondy گفت:

    عشقه این گرز اف وار و این گرز ۵ شاهکار میشه جهان بازی رو وسیع تر کردن و تقریبا هم مخفی کاری اضاف کردن که امیدوارم باشه،،، از جنگل ها ابشار غار ها صخره ها خیلی منتطزرشم :inlove:

  • انتظارات از این بازی به شدت بالاست من یکی خیلی بهش امیدوارم.
    همون تاریخ قبلی که شهریور بود عرضه میشه چند روز پیش بود که یکی از کارکنان کوالیشن (اگه اشتباه نکنم) یه عکس منتشر کردن همون عکسی بود که قبلا لو رفت و گفته بودن برا جلدشه پس میشه انتظار داشت که تاریخشم درست باشه من یکی از خدامه.

  • pc and ps4 گفت:

    خب به به یکی از مورد انتظار ترین بازیایه من و اگر زیر ۹۰ بشه برای این بازی شکسته با توجه به انتظارات چون تنها امید مایکروسافت توی این نسله.انتظار من:
    باید ریلود تفنگ ها و طراحی تفنگ ها بسیار بسیار طبیعی باشه و یه جورایی انقلابی باشه.فیزیک کارکتر ها باید خیلی خیلی بهتر باشه نسبت به نسخه های قبل.گرافیک نباید نسبت به چیزی که قبلا نشون دادن پایین تر بیاد چه بسا باید بیشترم بشه ولی خوبه اگه همونجوری باشه مخصوصا نور پردازی.محیط ها مطمعنم اندازش خوبه ولی باید خیلی زنده باشه و اجسام دارای فیزیک باشن مثل انچارتد۴ یا گاد او وار.وسایل نقلیه فیزیکشون بسیار پر اهمیته و باید خیلی واقعی باشن مگه نه به تجربه ضرر میزنه.داستان با توجه به این که شخصیت رو عوض کردن باید حتما خیلی خیلی جذاب باشه و هدف با ارزشی رو توش دنبال کرد و روایت بسیار قدرت مندی داشته باشه.مولتی هم تقویت کنن که قطعا میکنن.گیم پلی هم که اطمینان دارم فقط باید واقعی ترش کنن :yes: :yes: تنوع دشمنا هم زیاد باشه.مهم ترینش اینه که باید مثل بازی های ابر شاهکار حد اقل ۱ مرحله بسیار ماندگار خفن و همه چی تمام داشته باشه و در نهایت بهینه سازی خوبی روی pc داشته باشه :yes:اگه تمام اینا رو رعایت کنه متاش چه بسا ۹۵ هم بشه

پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا
پیش به سوی E3 2019 | انتظاراتمان از بازی Gears 5 - گیمفا