Street Fighter 2 در صدر پرفروش ترین بازی های تاریخ کپکام

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲

شرکت ژاپنی Capcom به تازگی در گزارش Q3 مالی خود در صبح امروز آمار جالبی از فروش IP هایش را اعلام کرد. بر طبق اعلام این ناشر ، Street Fighter 2 در صدر بهترین فروش عناوین کپکام قرار دارد. همچنین Resident Evil 6 هم تاکنون موفق به فروش 4.6 میلیون نسخه شده است که البته کپکام چنین فروشی را در کمال تعجب یک شکست می داند ! جزییات بیشتر در این مورد را می توانید در ادامه مشاهده فرمایید.

این شرکت در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرده است که انتظار دارد فروش تمامی بازی هایش تا پایان سال مالی 2013 به 14 میلیون نسخه برسد که این آمار 1.7 میلیون کم تر از FY12 می باشد. کپکام همچنین اعلام کرده است که تا پایان سال مالی 2013 ، 40 عنوان را منتشر خواهد کرد ، البته در حال حاضر در سال مالی 2013 می باشیم و برخی از عناوین این ناشر در حال حاضر عرضه شده اند. لازم به ذکر است که کپکام سال گذشته 69 عنوان منتشر کرده بود.

همچنین Street Fighter II  هم در صدر پرفروش ترین بازی های تاریخ کپکام قرار دارد و از زمان عرضه خود در سال 1992 تا کنون موفق به فروش 6.3 میلیون نسخه شده است.

با وجود این که کپکام در گزارش مالی خود قسمت ششم Resident Evil را یک شکست نامیده است ولی فرنچاینز Resident Evil همچنان به فروش خود ادامه می دهد و بازی های منتشر شده در تاریخ این سری رده های دوم تا چهارم پرفروش ترین بازی های کپکام را به خود اختصاص داده اند. .Resident Evil 5 موفق تری بازی در تاریخ این سری از لحاظ فروش با 6 میلیون نسخه می باشد و Resident Evil 2 هم 4.9 میلیون نسخه توانسته بفروشد و در رده چهارم پرفروش ترین بازی های کپکام هم Resident Evil 6 قرار دارد که تاکنون موفق به فروش 4.8 میلیون نسخه شده است. با نگاه به چنین آماری ، آیا واقعا Resi 6 یک شکست در زمینه فروش می باشد ؟

Monster Hunter Freedom 3 هم با وجود این که در سال 2010 برای PSP عرضه شد ، ولی در رده پنجم بهترین فروش بازی های کپکام قرار دارد و تاکنون تنها در زاپن 4.7 میلیون نسخه فروخته است.

در این بین هیچ اشاره ای به فروش سری DmC: Devil May Cry نشده است.

 

 

0
0
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بله که یک شکست می باشد. چون اصولاً هزینه ای که برای ساخت یک بازی میشه باید با درآمدی که از اون حاصل میشه مطابقت داشته باشه. و باید موقعیت های مختلف رو در نظر بگیرید برای مثال برای منی که مثلآً برای بازی مثل گرشاسپ که 100 میلیون تومن واسش خرج شده حتی 500 هزار تا فروش هم به عنوان یک پیروزی بزرگ محسوب میشه. مثلاً برای بازی مثل GTA که 5 ساله دارن روش کار می کنن و کلی وقت و هزینه صرفش کردن حتی 10 میلیون فروش هم یک شکست بزرگ محسوب میشه ولی خوب مثلاً بازی super meat boy حتی 1 میلیون تا هم بفروشه خیلی سوده.
    خرجی که اینا برای رزیدنت اویل کردن به مراتب اندازه ی کل رزیدنت اویل هایی بود که قبلاً درست کرده بودن. اینا تو این بازی خیلی سرمایه گذاری کرده بودن و با برنامه ریزی هاشون حداقل فروش این بازی رو 7 میلیون نسخه تخمین زده بودن که وقتی این عدد به 4.5 نزول پیدا می کنه یک شکست بزرگ محسوب میشه و برای عنوانی مثل sf2 که خوب 6 میلیون فروش کرده چون نسبت به خود کیفیت و هزینه ی بازی سود زیادی رو برا کپکام بوجود آورده یه موفقیت بزرگ محسوب میشه!

    0
    0
    • mehdi etzio گفت:

      حرفتون رو قبول دارم Wink اما باید اون موقغی که کپکام هزیه میلیونی برای این بازی پرطرفدار میکرد باید فکرش به نحوه ساخت این بازی میبود Snicker
      باید یک بازی مثل اویل 4 یا سری های قبلی میساخت باید ترس بیشتر تو بازی بود خیلی بیشتر،تا اینکه بیاد اکشن بازی رو بیشتر کنه Smug
      واقعا کجان اون اویل های ترسناک که ما رو روی صندلی ها مخکوب میکرد از شدت ترس Sweat Laugh یا سایلنت هیل که آخرش دیوونه از پای PC پا میشیدیم Grin ولی جداً اون بازی های ترسناک سایلنت هیل واویل عالی کوشند Thinking Heh

      0
      0
  • mehdi etzio گفت:

    ممنون برای خبر امیر عزیز Kiss Wink
    کپکام هم بعضی موقع یه جورایی میشه ها باز همین 4 میلیون فروش برای اویل تیراندازیش خوبه Grin نه ترسناک Laugh

    0
    0
  • emin0007 گفت:

    steet fighter مفت هم بدن بازی نمی کنم ROTFL ROTFL No No

    0
    0