بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI - گیمفا
بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI - گیمفا
بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI - گیمفا
بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI - گیمفا

بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI

فرشید عبداله پور
۱۶:۴۰ ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI - گیمفا

خیلی قدیمها وقتی شاید تازه شروع به بازی کردن کردی و در دنیای یک بازی ویدئویی غرق شدی عنوانی تو را غرق دریای بازی ها کرد که همه ما به گونه ایی با آن خاطرات خوب زیادی داریم.عنوانی که به ما یاد داد کوچکترین اشتباه در جنگ ها میتواند عواقبی داشته باشد که هیچوقت فرصت برای جبرانش نباشد.پس دقیق,قوی و سریع باشید تا پیروز میدان شوید.خانم ها و آقایان به دنیای IGI خوش آمدید.

igi 03

عنوان:  IGI

سازنده:INNERLOOP

ناشر:EIDOS&CODEMASTERS

سبک:ACTION/SHOOTER

پلتفرم:PC

انتشار:۲۰۰۰&2003

 igi 01

اینجا خیلی هوا سرد است.مدتی است به راه رفتن ادامه میدهم و خیلی نخوابیده ام.تنها دوستی که اینروزها همراه خود داشته ام ترس و دلهره و وحشت از این بوده است که کی و کجا و چطور قرار است توسط گلوله نخراشیده دشمن تروریست خود از پای در بیایم.کدام قسمت از اعضای بدنم را قرار است در اثر شکنجه های دردناک دشمن از دست بدهم! تا چیزی را از دست ندهی قدرش را نمیدانی,این چیزی بود که پدرم مدام در گوش من تکرار میکرد.مثل خیلی ها میتوانستم در حالیکه نی آب میوه در دهانم بود و چشمانم شعله آتش را میدید و از حرارت آن وجودم گرما و آرامش میگرفت در حال بررسی چند پرونده باشم! اما حال چه؟شب ها از بوی بدن خود خوابم نمیبرد حاضرم همه چیزم را برای یک دوش آب گرم بدهم.غذای درست و حسابی نخورده ام.وقتی به خواب میروم آن هم در حالت نشسته به خود میگویم همان بهتر که بیدار بمانم زیرا نمیخواهم رگ های گردنم را با چاقوهای تیز تروریستها آشنا کنم.همسر و فرزندم …یک تصویر از آنها همراه من است ولی اگر ادامه میدهم تنها برای وجود آنهاست.انگشتانم از سرما خم نمیشوند! سرم مدام ناخودآگاه در اثر سرما و لرزش بالا پایین میشود.گاهی انگشت های پاهایم را نمیتوانم تکان دهم نمیدانم شاید اینقدر سردشان شده است که به خواب ابدی فرو رفته اند.ولی نزدیکم…روزی برخواهم گشت و همه چیز را از نو آغاز خواهم کرد.روزی همه سختی ها خواهد گذشت.

igi 04

سرما,گلوله و چند قطره خون

یک فرد انگلیسی تعلیم دیده همه فن حریف با نام دیوید جونز که افسر گروه سری SAS بوده است قرار است تحت فرمان گروه فوق سری IGI آمریکا عملیاتهایی را جهت کسب اطلاعات و خنثی کردن حمله های تروریستی انجام دهد.

روسیه,چین,لیبی و خیلی از مکانهای دیگر از افسر زبده ما پذیرایی خواهند کرد.بندرگاهها,مناطق جنگلی,پادگانها و حتی فرودگاهها و… جاهایی خواهند بود که دیوید بایستی برای کسب اطلاعات و نیز کشتن جاسوس ها و یا حتی آزاد کردن گروگانها به آن مناطق سفر کند.

سرگرد ربکا آنیکا شما را راهنمایی خواهد کرد گاه گداری سناتور لنهان نیز پیام هایی را برای شما ارسال خواهد کرد.

پیدا کردن کلاهک های هسته ای و نیز نجات افرادی از گروه IGI که تحت شکنجه هستند از دیگر عملیات های جونز خواهد بود.روسیه و جنگ سرد و پس لرزه های جنگ سرد مواردیست که بیش از هرچیزی در این عنوان خوش ساخت خودنمایی میکنند.

igi 02

سخت_دشوار_مشکل

هرکدام را دوست داشتید میتوانید برای این بازی در نظر بگیرید.نداشتن یک سیستم ذخیره سازی در بازی(شماره اول) خیلی اعصاب شما را خرد خرد یا تکه تکه یا ناوری نواری خواهد کرد.دشمنانی که اگر کوچکترین احساسی مبنی بر حضور شما در منطقه ممنوعه بکنند آزیر خطر را به صدا در خواهند آورد و آن وقت شما خواهید ماند و کرور کرور افراد دشمن که به قصد تکه تکه کردن شما به سوی شما هجوم خواهند آورد.

درگیریهای بازی به شدت رو به سمت رئال بودن میل میکند.شلیک گلوله ها و ترس از به صدا درنیامدن صدای آزیر واقعا آن استرس شیرین را بر شما الا خواهد کرد.تنوع بسیار خوب سلاح ها از نکات ویژه بازی بودند.

تم مخفیانه بازی بسیار لذت بخش بود,حرکت آرام و آرام به سوی پشت دشمن و خیلی بی سر و صدا به دیار باقی فرستادن آن در حالیکه میدانید همه چیز آرام است و باقی بچه های تروریست در مقر در حال بازی کردن پاسور هستند.صداگذاری بازی اینقدر واقعی و زیبا بود که یادم هست هنزفری در گوش و همیشه با صدای بسیار بلند آن را بازی میکردم زیرا با چنین صداگذاری بی نقصی و با آن ریتم سریع و تحریک کننده محال بود کسی بازی کند و استرس وجودش را فرا نگیرد.

لذت از عنوانی چون IGI به نوعی رئال بودن درگیریها و همچنین استشمام بوی مرگ در گوشه گوشه لوکیشن های بازی است.اینکه مبادا دوربین های مداربسته که زاغ ما را چوب میزنند یا اسنایپریست هایی که روی برجک ها نگهبانی میدهند ما را نبینند وگرنه بایستی از ابتدای مرحله ماموریت را شروع کرد.این عنوان در زمان انتشار امتیازات بسیار خوبی را از آن خود کرد که از آن دست میتوان به امتیاز ۷٫۵ از سایت گیم اسپات اشاره نمود.

دلایل ساخت قسمت از این بازی شاید به دلیل عدم استقبال خیلی خوب نسخه دوم بود که به غیر از چند مورد پیشرفت در مورد ذخیره سازی بازی و تنوع چند اسلحه و یا تغییرات بسیار اندک دز زمینه ارتقای موتور بازی و هوش مصنوعی و یا عدم تغییر در فیزیک بازی بود.امتیاز نسخه دوم از سایت گیم اسپات۵٫۶ بود که مقابل نسخه اول که واقعا محبوبیت بسیار بالایی در نظر بازی کننده های قدیمی دارد پایین است.

igi

به خاطر یک مشت خاطره

عنوان IGI در دو قسمت منتشر گردید که قسمت اول با نام PROJECT IGI:I’M GOING IN و قسمت دوم با نام IGI 2: COVERT STRIKE بودند. خوب خاطرات بازی IGI در ذهنم باقی مانده است.مخفی کاری و فرار و فرار از دست یک مشت تک تیرانداز و دوربین های مدار بسته و بدست آوردن اطلاعات.زمان های خوبی بود.سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ سال های خوبی برای ما گیمرهای قدیمی بودند.همیشه حس خوبی را میشود در آن سالها یافت.IGI سهم به سزایی در آن سالیان برای ما داشت.خوب بود که یادی از آن بازی زیبا را داشته باشیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI - گیمفا
بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI - گیمفا
بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI - گیمفا
بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI - گیمفا
بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI - گیمفا
بوی تلخ گلوله|بررسی عنوان قدیمی IGI - گیمفا