سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد - گیمفا
سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد - گیمفا
سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد - گیمفا
سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد - گیمفا

سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد

truth seeker
۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد - گیمفا

شرکت سونی اخیرا اطلاعات جدیدی از کنسول نسل بعدی خود را با هواداران به اشتراک گذاشته است. برای مثال، این شرکت به هاردهای SSD کنسول پلی‌استیشن ۵ و قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبلی اشاره کرده بود. مشخص است که شرکت سونی تمرکز کامل خود را برروی کنسول نسل بعدی خود گذاشته است ولی با توجه به این که این کنسول حداقل تا پاییز سال آینده منتشر نمی‌شود، سوال این‌جا است که آن‌ها تا چه زمان به پشتبانی از کنسول نسل فعلی ادامه می‌دهند؟

در جدیدترین جلسه‌ی شرکت سونی با سرمایه‌گذاران، این شرکت به موضوع اهمیت کنسول پلی‌استیشن ۴ و نقش این کنسول پس از عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ پرداخت. با توجه به صحبت‌های این شرکت، به نظر می‌رسد قرار نیست به این زودی شاهد کنار گذاشته شدن کنسول پلی‌استیشن ۴ باشیم. به نظر شرکت سونی، نقش کنسول پلی‌استیشن ۴ بسیار «حیاتی» است؛ از این رو آن‌ها تا سال‌ها به پشتیبانی از این کنسول ادامه خواهند داد. به گفته‌‌ی این شرکت، کنسول پلی‌استیشن ۴ حداقل تا ۳ سال آینده در مرکز توجه و سوددهی باقی خواهد ماند. این شرکت پیش از این نیز تایید کرده بود که سه بازی بزرگ آن‌ها یعنی The Last of Us Part II، Ghost of Tsushima و Death Stranding انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ باقی می‌مانند.

این تصمیم شباهت زیادی با سیاست‌های شرکت سونی در زمان انتشار هر یک از کنسول‌های پلی‌استیشن ۲ و پلی‌استیش ۳ دارد. کنسول‌های گذشته این شرکت نیز تا چند سال پس از انتشار کنسول جدید، همچنان به فعالیت خود ادامه داده بودند. با توجه به موفقیت عظیم کنسول پلی‌استیشن ۴، پشتیبانی شرکت سونی از این کنسول برای یک مدت زمان طولانی، دور از انتظار نیست.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد - گیمفا
سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد - گیمفا
سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد - گیمفا
سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد - گیمفا
سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • دمش گرم یعنی حرکتش زمان ps2 واقعا روحمو شاد کرد با وجود ps3 گاد آور وار ۲ رو داد بیرون

  • Hala madrid گفت:

    خداروشکر فعلا میتونیم با ps4 حال کنیم تا قیمتا ارزون شه :yes:

  • لست پارت ۲ منتشر بشه،ما دیگه چیزی از سونی نمیخوایم،پشتیبانی هم از ps4 نمیخوام،فقط زودتر این عشق رو بده :yes: :-* :inlove: :heart:که صبرمون لبریز شده،
    بهترین بازی تاریخ در کنار آنچارتد(از نظر خودم)،اگه پاییز منتشر بشه،واییی،خیلیها زخمی میشن،برای چند هفته توی صدر فروش میمونه،

  • Y PS گفت:

    واقعا لطف خدا بخصوص شامل حال ما ایرانی ها شد! حداقل چند سال فرصت برای پول جمع کردن هست (چقدر بدبختیم که چندسال باید پول جمع کنیم واسه یه کنسول بازی!)

  • AL1K1NG گفت:

    این سه سالم میاد و میره و ما میمونیم و جیب خالی و کنسول نو ک باید خرید

  • bushwhack گفت:

    دیگه داره نزدیک به ۱۰۰ میلیون میشه!
    پشتیبانیش مطمعنا فعلا ادامه داره!

  • Agha Pouria گفت:

    خب خداروشکر…این خبر واسه مایی که پول خرید کنسول جدیدو نداریم خیلی خوبه :rotfl: :laugh:

  • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

    خدا خیرتون بده :inlove: یعنی حتی اونا پیشبینی اینو کردن شاید یه عده گیمر بدبختی باشن که بخاطر تغییر نسل ماتم می گیرن و قراره دلال ها پولشون نوش جان کنن این تصمیم گرفتن 😥 واقعا دمشون گرم اکثرمون مجبوریم تا آخرین روزی که بازیا رو پلی۴ می یاد تو این نسل بمونیم :-((

  • siamak424 گفت:

    بهترین خبر واسه ایرانی ها تو این شرایط بد اقتصادی

  • راضیم، خیالم راحت شد.
    چون ps5 وقتی تازه بیاد ایران قیمتش خیلی بالاست.

  • Cell گفت:

    سه سال منظورشون بازیهای انحصاری کنسول PS4 هست و بخش فریمور کنسول حداقل تا ۵ تا ۷ سال دیگه و عرضه اپدیت های زمانی و بخش آنلاین کنسول حداقل تا ۵ یا بیشتر ۷ سال دیگه ادامه خواهد داد مثل کنسول PS3 که هنوز اپدیت فریمور عرضه میشه و بازیهای مولتی پلتفرم مثل pes و FIFA هم هنوز عرضه میشن برای کنسول :yes:

    • PC and PS4 گفت:

      اونا که تا قیامت میان :yes:
      واسه ps2 تا الان pes 2019 اومده و میاد :yes:
      میبینی چقدر ps2 قویه!! :yes: 😎

      گذشته از شوخی من دیگه یه تلو ۲ رو ps4 بزنم دیگه خلاص شم ….

      • PERSIAN NAZI گفت:

        کونامی برای PS3 و ۳۶۰ فوتبال نمیده همینطور برای نینتندو و دقیقا از سال ۲۰۱۷ این اقدامش صورت گرفته از شماره PES 18
        اون فوتبالی که شما میبینی میان فایل ادیت رو جابه جا میکنن و یسری تغیرات جزئی رو دستی اعمال میکنن تا خودشون یه مقداری سود ببرن این وسط .
        معمولا کار یسریها مثا EXO و SMOKE و PESFA و این افرادن که برای دل خودشون میسازن و اخرین نسخه رسمی رو PS2 همون PES 2010 بود و بعد از اون این روش انجام شده
        کونامی سایلنت هیل و کستلوانیا نمیسازه میاد برای PS2 فوتبال بسازه :laugh:

  • DK گفت:

    بعد از یه عمر یک خبر خوشحال کننده دادن :chic:

  • Mr Hill93 گفت:

    معلومه که باید ادامه بدهند
    سخت افزار ps4 اونقدری ضعیف نیست که نخان ازش پشتیبانی کنن
    اینطوری به نفع ما گیمرای ایرانی ام هست شاید تا سه سال اینده ی معجزه ایی چیزی رخ بده دلار ارزون شه یا ی نتایج دیگه ایی رقم بخوره تا همه بتونیم کنسول های نسل ۹ و تهیه کنیم حالا چ ps4 چ ایکس باکس جدید چون تو این مملکت تنها دلخوشی گیمرا همین گیمه

  • تا ۲۰۲۲ خوبه دیگه ۹ سال عمر مفید tlou 2 بیاد براش دِین خودشو ادا کرده دیگه مبارک سونی فنای با منطق :heart: :yes:

  • ۱۰۰۰ سال بعد همه کنسول ps4 رو به عنوان یک جسم باستانی و باشکوه میشناسن

  • VMahdi گفت:

    جای شکر داره که تا ۳ سال اینده هم میتونیم از این کنسول استفاده کنیم اما ما فقیران باید ترک بازی کنیم
    یه واقعیت هست که یکم تکان دهندست و ما چون نمیتونیم یک PC با کیفیت جمع کنیم میشیم کنسول فن اما هزینه بازی هم زیادی گران شده و تو میدون توپ خونه گوش ادم رو میبرن
    پس من یکی ترجیح میدم دیگه در فکر اینده خودم باشم تا هزینه های اضافی برای بازی
    راستش الان قصد فروش کنسول نازنینم رو دارم و میدونم که نسل بعد چیزی بجز قبته و حسرت برایم نیست
    پس از همین الان شروع میکنم و بازی رو رها میکنم
    گیمفائیها دوستون دارم و به خدا میسپرمتون

    • PC and PS4 گفت:

      صبر کن‌ منم میام……
      البته بعد از تلو ۲ :yes:

    • مثل همیم رفیق … مشغله زیاد ، بازی های گرون و حتی نبود رغبت گذشته نسبت به بازی کردن همه باعث می شن که یواش یواش بکشی کنار .. البته این آخرین نسل برای من هست و آخرین بازی من هم لست ۲ خواهد بود ولی اخبار گیم و گیمفا رو تا بتونم دنبال می کنم .. شما رو هم پیشنهاد می کنم مثل من بشینید از کنار به گیم و فراز و نشیب های آیندش نگاه کنید و فیض کافی رو از این طریق و با توجه به اقتضاعات حال ببرید … هر چند هر جور راحتید .. زنده باشید ان شا الله :rose:

  • shayanchayjan گفت:

    گفته سه سال آینده نه سه سال بعد ps5 . ps5 زود زودش یه سال دیگه میاد این ینی تا دوسال بعد ps5 پشتیبانی میشه . نسل قبل هم همینطور بود فک کنم

  • king_6270 گفت:

    سونی حرف مفت زیاد میزنه متاسفانه در جریان اکران نسل هشتم پلی۳ قدرتمندش رو ول کرد ادعا میکرد که تا سال ۲۰۱۶ ساپورته ولی من هنوز معتقد هستم همه بازی هایی که تا سال ۲۰۱۴ و اوایل ۲۰۱۵ اومدن برای نسل هفتمیش به راحتی قابل جرا بود هرچند شاید خیلیا به نظر من انتقاد کنن و رای منفی بدن ولی من از انچارتد۴ چیزی دسگیرم نشد که تو نسل۸با دو سه برابر سخت فازار بیشتر نشون بده همش ریمستر بود و نهات یه سی فیفا براش اوئمد و بعدم سرورهاشو یاعلی بست و خیلی بیرحمانه پرتش کرد دقیقا کاری که با ویتا کرد پروژه ای شکست خورده از نظر خودشون ولی از نظر ما بسیار قوی با اون گرافیک کنسول دستی سونی وقتی نسل جدید میده کلا یادش میره نسل قبلشو الانم بکوارد برا نسل ۹ زده دیگه فاتحخ ۴ساختس هرچند که باز هم شاهد ریمستر روی نسل۹ هستیم همون کاری که روی۴انجام داد بعد میگن فور بازی های قشنگی داره بعد میاد۵ تا انجصاری که دنباله هایی از سری کنسول های نسل قبل بود رو میده خب اینم نمیدادی چه میخواستی بکنی درصورتی که پلی۳ هر سالش انحصاری داشتن و اونم نه یه نسخه سری ا و ۲ و ۳ و …..

    ممنون تشکر

    • کسی فهمید این زبون بسته چی میگه؟

    • joel گفت:

      برادر king_6270 حالا که دارم فکر میکنم میبینم راست میگی پشتیبانی به معنای عرضه انحصاری نیست :yes: سونی گفته بود که تا ۳ سال بعد از عرضه ps4 از ps3 پشتیبانی میکنه ولی عملا خبری از انحصاری ها نبود. البته نه تنها سونی بلکه اکثر سازنده ها بعد از ۲۰۱۴ دیگه بی خیال ps3 شدن. ( البته معماری ps3 هم میتونه دلیل مناسبی باشه ?:-) و همچنین موارد استثنایی مثل متال گیر و پرسونا هستن که از ابتدای ساخت واسه ps3 برنامه ریزی شدن)
      ولی نکته ای که میمونه اینه که خود شخص شوهی یوشیدا پارسال گفته بود که هنوز انحصاری های معرفی نشده ای واسه ps4 در دست ساخت هستن ?:-) :yes:

      • Mikasa گفت:

        عملا خبری از انحصاریا نبود؟ عه عجب چه جالب
        همین پرسونا ۵ نمره ش از تمامی انحصاریای ایکس باکس تو این نسل بیشتره و برای ps3 هم اومد 🙂 این به تنهایی کافیه برای پشتیبانی
        مگه برای ایکس باکس ۳۶۰ بعد ایکس باکس وان چی اومد؟ هیچی هیچی نیومد
        لااقل برای ps3 یه پرسونا اومد که خود ایکس باکس وانشم چیزی در حدش نداره
        پرسونا دقیقا سه سال بعد از پایان کار ps3 اومد یعنی سونی به وعده ش عمل کرد و سه سال بعد نسل یه شاهکار روی کنسول نسل قبلیش عرضه کرد
        نینتندو و ایکس باکس ایا اینکارو کردن ؟ نهD;
        بماند بازیای دیگه ای ام اومدن برای ps3 مثل tale of zestiria
        blazeblue central fiction ( با متای ۸۴ یکی از فایتینگای خوب نسل برای ps3 اومد سال ۲۰۱۵ درحالیکه ایکس باکس ۳۶۰ داشت خاک میخورد)
        سال ۲۰۱۴ هم انحصاری jojo bizarre adventure به صورت انحصاری فقط و فقط برای ps3 اومد (حتی با اینکهps4 تو بازار بود این بازیو نگرفت)
        هرسال هم فیفا و just dance برای ps3میان
        پشتیبانی از ps3 هرچی نباشه خیلی خیلی از پشتیبانی مایکروسافت در قبالxbox 360 و پشتیبانی نینتندو از wiiu بهتره اصلا اینا قابل مقایسه نیستن

        • joel گفت:

          میکاسا دوست عزیز اولا؛ پرسونا رو که من خودم مثال زدم ( احتمالا چون زمان و هزینه به کار رفته واسه پرسونا زیاد بوده و بازی هست که مخاطبان خاصی داره نخواستن ریسک کنن و به همین خاطر واسه ps3 هم عرضه کردن ?:-))
          دوما ؛ کی حرفی از ۳۶۰ زد اصلا ?:-) شما تو کامنت من چیزی یا ربطی به نسل ۷ مایکروسافت میبینی ?:-) حتما باید شمشیر رو واسه مایکروسافت از رو ببندی یا هروقت یک نفر از سونی و سیاست هاش انتقاد کرد حتما باید یک مثال از کمپانی رقیب بزنی تا خیال واهیت راحت بشه :no:
          ثانیا ؛ جالب که یک نفر مثل شما بازی jojo رو میبینه ولی بازیهای AAA که در ۳ سال ابتدایی نسل ۸ سونی عرضه کرد رو نمیبینه :rotfl:

          • Mikasa گفت:

            من بهت ثابت کردم پشتیبانی سونی از ps3 خیلی بهتر از پشتیبانی مایکرو از ایکس باکس ۳۶۰ و نینتندو از wiiu بوده
            میخوای قبول کن میخوای نکن سونی تو پشتیبانیش از کنسول نسل قبلش نسبت به رقبا خیلی خوب عمل کرده
            معلومه میخوای سونیو ترول کنی اگه قرار بود به پشتیبانی تیکه بندازی به بقیه کنسولا تیکه مینداختی که حتی یه بازی انحصاری خوب برای ایکس باکس عرضه نشد
            و wiiu هم پشتیبانیش از سال ۲۰۱۲ بود تا ۲۰۱۷ یعنی به زور پنج سال
            سونی همون سال آخر با عرضه گرافیکی ترین بازیا یعنی tlou و گاد آف وار اسنشن حجت رو بر ps3 تموم کرد
            یادم نمیاد سونی جایی گفته باشه ما بعد ps4 هم برایps3 انحصاری AAA میدیم بیرون! صرفا گفت پشتیبانی میشه
            تازه سونی مردونگیم کرد دوتا انحصاری داد به ps3 همینشم از سر همه زیادیه
            قرارم نیست نسل بعد برای ps4 انحصاری AAA بیاد گفته پشتیبانی منظورش این نیست
            اینکه شما نمیدونین پشتیبانی چیه اونش به سونی ربطی ندارهD:
            پشتیبانی فقط شامل عرضه ی بازی نیست پشتیبانی میتونه صرفا شامل باز بودن استور برای ps3 باشه که استور هم بازه یعنی پشتیبانی داره هنوز
            پشتیبانی میتونه اومدن اپدیت باشه میتونه اومدن بازیای جدید باشع میتونه اومدن انحصاری باشه سونی تمامی اینکارو کرد یعنی به نحو احسن از ps3 پشتیبانی کرد
            در مورد پرسونا هم من علاوه بر اون سه تا بازی دیگه هم مثال زدم تو فقط پرسونا و جوجو ش رو دیدی :)) چهارتا مثال برای نقض حرفت از کافیم کافی تره

            • joel گفت:

              کلا مفهوم کامنتت اینه که پشتیبانی به معنای انحصاری نیست ?:-) :yes: ( تازه به کامنت اول من رسیدی خسته نباشی 😉 جالبتر اینکه حرف خودم به خودم تحویل میدی و میگی که فرقشون نمیدونی :yes: احسنت

  • mehrdadPS گفت:

    من که منتظر TLOU2 هستم و خدا کنه همین امسال بیاد
    درمورد پشتیبانی هم ۳ سال خیلی خوبه حداقل قیمت PS5 یکم تو بازار ایران ثابت می شه (از نوبرونگی در می آد)

  • Alireza_yoo گفت:

    هر چی بیشتر بهتر شاید ب احتمال یه درصد دلار اومد پایینتر ک بعیده ولی اگه بیاد پایینتر شاید تا میان نسلی طول بکشه شد خریدش هم قویتر هم ارزون تر البته اینجا ایرانه

  • Weedgamer گفت:

    خبر خوبیه دوستان یه سوال بی ربط بخاطر قیمت بازیا دیگه نتونستم بخرم رفتم اکانت ریختم یکی دوستم هواسش نبود به اینترنت وصل شد دستگاه بن شد میخواستم بدون درست میشه یا به فنا رفتم ؟

  • ehsan M گفت:

    حتی اگه ده سال دیگم پشتیبانی بشه من نگهش نمیدارم در اولین فرصت ps 5 میگیرم چون با وجود یه پلتفرم ده برابر قویتر مثل این میمونه که الان بخوای بجای ps4 با نسل قبل بازی کنی ، اصلا سخته یه بازی رو تجربه کنی وقتی که میدونی ینفر دیگه داره با کیفیت بهتر بازی میکنه

  • s3me گفت:

    البته فقط سونی پشتیبانی میکنه بعیده بازی های شرکتهای دیگه نهایت تا یکسال بیشتر برا کنسولش بیاد

    • joel گفت:

      اتفاقا برعکس تکلیف سونی مشخص واسه رضایت کاربران ps4 و همچنین کوچ تدریجی ps4 دارا و همینطور جلوگیری از ضرر ابتدای نسل نهایتا تا سه سال باید از ps4 پشتیبانی کنه ( بازیهای انحصاری و…)
      ولی چرا باید یک استودیو مثل کونامی،یوبیسافت و… بیخیال کاربران کنسولای نسل هشتی ( نزدیک به ۱۶۰ میلیون یا حتی بیشتر ps4 و xbox) بشن. احتمالا تا زمانی که قدرت کنسولای نسل هشتی دست و پا گیر نباشه ازش پشتیبانی میکنن ?:-) و چشم گوش بسته دل به جمعیت ۳۰ تا ۴۰ میلیونی ابتدای نسل ۹ نمیبندن :yes:

  • Kayat گفت:

    چه خوب اینطوری می تونیم در میانه ی نسل و آرام گرفتن بازار عرضه اولیه با قیمت خیلی کمتری ps5 رو بخریم.
    امیدوارم سونی در مورد ps5 کنسولی همانند xbox pne sad بده بیرون. به طور مثال ps5 بدون درایو دیسک و فقط با داشتن هارد خیلی برای ما ایرانی ها به صرفست.

  • crash گفت:

    نسل۷ هم سونی گفت تا۳ سال آینده ازps3پشتیبانی میشه ولی دیدیم که تو۳ سالی که گذشت فقط۲ تا بازی واسه ps3عرضه کرد از جملهlittle pig planet 3 دیگه بعد این بازی هیچی عرضه نکرد فکرکنم منظورش از پشتیبانی اینه که تو این۳سال همچنان اپدیت و بروزرسانی واسه کنسول دریافت میکنیم ولی شاهد عرضه عناوین انحصاری نخواهیم بود

  • generalD4 گفت:

    هخخخخخ ریدددددد. ایناییم که میگن دمش گرم کنسولش رو ندارن میان اینجا چاخان میکنن. پسر بچه برو امتحانت برو.

  • یه خبر خوبه برا کسانی که (البته فکر میکنم همه با این اوضاع دلار) توانایی خرید ps5 رو ندارن از این رو میتونن هم بازی های جدید ps5 رو هم روی ps4 بازی کنن و هم هزینه مورد نیاز ps5 رو جمع کنن باید گفت دمشون گرم

  • Persianwolf گفت:

    البته این برای کنسول های مثل pe4 و one s هست که خیلی ضعیف تر از کنسول های میان نسلی هستند برای مثال one s 1 ترافلاپس قدرت داره اما one x ۶ ترافلاپس که خیلی قوی هست در حالی که کنسول بعدی مایکروسافت ۱۲ ترافلاپس قدرت داره پس باید one x رو تا آخر نسل ساپورت کنن و دست از one s بکشن چون توانایش رو نداره

سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد - گیمفا
سونی حداقل تا ۳ سال آینده به پشتیبانی از پلی‌استیشن ۴ ادامه می‌دهد - گیمفا