کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است - گیمفا
کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است - گیمفا
کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است - گیمفا
کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است - گیمفا

کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است

مرصاد قدیری
۱۹:۳۰ ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است - گیمفا

بازی‌های Devil may Cry 5 و Resident Evil 2 علی رغم فروش بسیار خوب در بازار، جزو دستاور‌د‌های فنی و تکنیکی خیره کننده‌ی نسل هشتم نیز محسوب می‌شوند. دلیل اصلی کیفیت بالای بصری این عناوین، موتور انحصاری RE Engine کپکام (Capcom) است که اولین بار در بازی Resident Evil 7 استفاده شد. حال ظاهراً این شرکت نیز قصد دارد تا بازی‌های بیشتری را با آن توسعه دهد.

در طی یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ با سرمایه گذاران، کپکام تائید کرد که آن‌ها قصد دارند از RE Engine برای توسعه‌ی عناوین نسل بعد کنسول‌ها استفاده کنند؛ چراکه این موتور «با در نظر گرفتن تولید بازی‌های نسل بعد ساخته شده است».

عناوینی که ما با موتور RE Engine در طی این نسل سخت افزار توسعه دادیم با تحسین منتقدین همراه شدند و از همان مراحل آغازین طراحی این موتور، ما امکان ایجاد تغییرات برای توسعه‌ی بازی‌های نسل بعد را نیز در نظر داشتیم.

به همین خاطر، ما موتور RE Engine را یکی از نقات قوت خود می‌دانیم و در توسعه‌ی بازی‌های نسل بعد از آن استفاده خواهیم کرد.

در ادامه شخصی در مورد عناوینی که هم‌اکنون با این موتور در حال توسعه هستند، سوال کرد. با این‌که کپکام جواب مشخصی را ارائه نداد، اما با این‌ حال تائید کرد آن‌ها در حال ساخت چندین پروژه هستند.

با این‌که نمی‌توانیم تا در مورد تعداد بازی‌ها یا بازه‌ی زمانی انتشار آن‌ها توضیح دهیم، اما هم‌اکنون چندین عنوان به صورت داخلی و توسط موتور RE Engine در حال توسعه هستند.

بدون شک، یکی از پروژه‌های در دست تولید، نسخه‌ی جدید Resident Evil است؛ این عنوان می‌تواند نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Resident Evil 3 و یا بازی Resident Evil 8 باشد. همچنین با توجه به موفقیت فوق العاده‌ی Monster Hunter: World، قطعاً شاهد یک دنباله‌ی جدید نیز برای این مجموعه خواهیم بود. از طرفی دیگر، کارگردان Devil May Cry 5 یعنی آقای هیدیاکی ایتسونو (Hideaki Itsuno) نیز کار برروی یک پروژه‌ی جدید را آغاز کرده است. با توجه به مصاحبه‌های پیشین این شخص، احتمال می‌دهیم که بازی جدید وی، Dragon’s Dogma 2 باشد. البته باید در نظر داشته باشید که موتور RE Engine هنوز در یک بازی جهان باز استفاده نشده است. پس باید دید که آیا این موتور می‌تواند برای ساخت چنین عنوانی نیز استفاده شود یا خیر.

نظر شما چیست؟ شما منتظر چه بازی‌هایی هستید؟

mediumAnubys

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است - گیمفا
کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است - گیمفا
کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است - گیمفا
کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است - گیمفا
کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • گرافیک رزیدنت اویل ۲ ریمیک واقعا خیره کننده بود، اما (به نظر من) گرافیک دویل می کرای ۵ رو نمیشه “عالی” دونست. به نظرم خیلی جاها میتونست گرافیکش بهتر باشه. با این حال گیمپلی ش اونقدر خوب بود که من خیلی راحت میتونم مشکلات ریز گرافیکش رو نادیده بگیرم و لقب “شاهکار” رو بهش بدم 🙂
    به جز یک سری مشکلات ریزی که داشت، همه چیزش عالی بود: گیم پلی، ، موسیقی، طراحی محیط های کاملا متنوع، شخصیت ها، صداگذاری، کمبوها، کات سین ها و … . به عنوان کسی که برای اولین بار این سری رو امتحان میکنه، به شدت ذوق زده شدم از این همه خوبی! :shy:

  • Nima.1371 گفت:

    ریمیک نسخه ی ۳ رزیدنت ایول
    نسخه ی ۸ش
    احتمال ساخت داینو کرایسیس هم بالاس
    و یه هک اند اسلش علاوه بر دیول می کرای

  • hamed 66 گفت:

    دینو‌‌کریسس هم ریمیک کنه خدایش حالی بهمون بده

  • کپکام دوباره جون گرفته
    اویل ۲ رو هنوز تمام نکردم ولی دیشب برای اولین بار با mr.x روبرو شدم 😐
    اصلا انتظار چنین کارکتریو نداشتم
    بازی تا الان که عالی بوده
    امیدورام ریمیک ۳ و نسخه ۸ رو هم همینطور با کیفیت بسازه

    • فرشاد گفت:

      داداش باهاش در گیر نشو گلوله هاتم هدر نده چون هیچیش نمیشه فقط در رو برو دنبال میله واسه بلند کردن کتابخونه تا آخر بازی هیچکاری نمیتونی بکنی با این غول بی شاخ و دم یعنی هر دفعه صدای قدم هاش میاد تو ذهنم خوف میکنم فقط حیف که زود تموم شد و طولانی نبود راستی سعی کن هر نقطه از نقشه بازی رو حتما آبی کنی من ول کن نبودم تمام نقشه رو تا آبی نمیکردم نمیرفتم سراغ مراحل بالاتر و یه نصیحت بهت همیشه اینونتوری خودت رو بزار یعنی فقط با خودت همیشه یدونه گیاه سبز و قرمز اونم به صورت ترکیبی داشته باش با گلوله و کلید هایی که میدونی لازمه اونایی که تیک قرمز دارن رو یا بزار تو جعبه یا بنداز دور و هچوقت باخودت گان پودر واسه درست کردن گلوله های شاتگان نبر یعنی میدونی بیشتر سعی کن رو کلتت کار کنی گلوله های شات گان رو واسه لیکر ها نگه دار که با کلت راحت نمیشه زدشون و حتما تمام پنجره هارو هم چوب بزن چون بعضی مناطق بازی هست که حداقل ۲ یا ۳ بار باید برگردی همون نقاط و اگه چوب نزده باشی یهو مثل من بد بخت با ۲ تا لیکر و کلی زامبی مواجه میشی که حتا شاتگان هم به دادت نمیرسه البته بعد از یه بار مردن با نارنجک دهن همشون رو آسفالت کردم ولی در کل گفتم بدونی سخت ترین باس بازی هم همین مستر ایکس به نظرم چون کشتن هیولا جی حتا در حالت تکامل کامش هم سخت تر از این مستر ایکس نیست و تریجحا برای جذب حس ترس بیشتر با هدست بازی کن بیشتر میگرخی آهان یادم رفت این چیزی که میگم از همه مهم تره هر آیتمی گرفتی حتما بچرخون ببین دکمه ای چیزی داره یانه من نکردم قنداق کلتی که تو پارکینگ بود رو مجبور شدم بعد مرحله فاضلاب دوباره برگردم برش دارم واسه کلت لیان یه سوئیچ پیدا میکنی با اون سوئیچ میتونی تو پارکینگ قنداق کلت لیان رو بدست بیاری

    • دوست عزیز اصلا با mr.x رو به رو نشو فقط فرار کن در ادامه اسپویل اخر بازی در بخش لیان
      باس اخر بازی همین mr.x هست پس اصلا نمیشه موقعی که دیدش تو اواسط بازی بکشیش باز میاد در اخر بخش لیان با یه راکت لانچر میزنی دو نصفش میکنی.

  • فرشاد گفت:

    قطعا رزیدنت اویل ۳ هستش بعدش هم اویل ۴ رو ریمیک میکنن که اگه بشه تمومه کپکام رسما میترکونه امسل واقعا سال خوبی بود دویل می کرای ۵ اویل ۲ یعنی میزان ترس این ریمیک از نسخه اصلی به نظرم بیشتر بود

  • شایعات میگن re3 remake برای همین نسل و re8 برای نسل بعد قرار عرضه شه

  • PERSIAN NAZI گفت:

    امیدوارم از دم همه بازیهاشونو به گفته خودشون ریمیک بکنن
    اما
    خداوکیلی موتورشون با دایرکت ایکس ۱۲ و ۱۲/۳ اصلا بهینه نیست و مدام مشکلاتی رو بوجود میاره
    افرادی مثل من تقصیر ندارن که سیستمشون قفله رو ۱۲/۳ و نمیشه دستی تغیرش داد و نیازی به بهینه سازی مجدد داریم تا با سخت افزار قوی بتونیم لذت ببریم
    اونهای که درایور گرافیکشون استاندارده مشکلی ندارن اما درایورهای ادوانس حسابی به مشکل برمیخوره

    • AXEL STONE گفت:

      بله درسته کار میخاد ولی خدایی گرافیکی که داره این موتور خیلی زیبا و چشم نواز هست راستش من خیلی با گرافیک DMC و RE حال میکنم خیلی تصویر طبیعی و زیبایی دارن اشنالله این مشکلش هم رفع بشه. RE8 و DMC6 رفتن برای نسل بعدی الان هایپ گرافیک RE3 شدم میدونم از اینی که دیدیم غولتر و گندتره :rose: :heart:

  • AXEL STONE گفت:

    میتونه DmC2 باشه و میتونه DMC6 :rose: :heart: باشه یک یا H&S جدیدی باشه ویا RE8 باشه و میتونه RE3Rریمک باشه و میتونه RER3رولیشن هم باشه (اما بیشتر بنظرم RE باشه یا یک H&S باشه کپکام خیلی وقته داره از RE میگه برای ریمک زدن هم زیاد وقت نمیگیره همین RE2R فقط دوسال وقت گرفت و زیاد دنگوفنگ داستانی نداره مستقیم بازی رو میسازن اما DMC هنوز خیلی مشکل داره برای ساختن)
    خدا کنه راه ساختن DMC باز بشه شدیدا به تمرکز نیاز داره خیلی دوست دارم یجوری باشه که هیچ گونه نکته منفی نداشته باشه

  • Dmc 5 واقعا از گرافیک و صحنه های سینمایی فوقالعاده ای بهره میبره.
    تنها مشکلش زاویه دوربین و گیم پلی بازی هست.
    با اینکه تنوع بالایی تو بخش گیم پلی وجود داره ولی تو مبارزه با باس ها باید سنگر بگیری و تیر اندازی کنی بجای حمله و شمشیر زنی!

  • اویل ۳ رو بده،ما دیگه چیزی نمیخوایم(به شرطی که یه ریمیک درست و حسابی مثل اویل ۲ باشه)
    تصورش هم سخته،که با گرافیک نسل ۹ و زاویه دوربین اویل ۴ نمسیس همش دنبال ما باشه،امیدوارم که بتونن به خوبی از پسش بربیان،چون واقعا فضاسازی و حس انتقال ترس و دلهره اونم با این تکنولوژی سخته

  • king_6270 گفت:

    قطعا اگر کپکام بخواد خودشو نشون بده و بره تو اوج به طور قطع میگم میزنه رو دست همه استدیوها حتی فرست پارتی های سونی و انحصاری هاشون قبلا ما نمیرفتیم تحقیق کنیم که کدوم بازی کپکام خوبه ما هر بازی که اسک کپکام روش بود بدون هیچ تحقیقی یه کله میگرفتیم و بازی میکردیم و عناوین بسیار زیبایی داره که میتونه دوباره روی اون مانور بده مخصوصا بازی هایی که در خفا رها شدن و دیگه پیگیرش نشدن

    در همین راستا که بعد از اویل۵ اویل های بعدیش زیاد به دل ننشستن یه اویل۲ ریمیک فوق العاده ترکوند حساب کن لوگوی اویل۳ وقتی چه روی لود و نیو گیم میرفتی میگفت بوووووم رزیدنت ایول حتی الانم موهای تن ادم سیخ میشه

    و این شیخ الرئسا وقتی با گام های خفنش بیاد بگه STARS هیچ رئیسکی نمیرسه به استارز خودمون تا حالا که من ندیدم

    بیشک کپکام بالاخره فهمیده و باور کرد چطوری باید عناوینشو بسازه و بازی بازان رو خوشحال کنه هرچند که من به شدت هرچه بیشتر دنبال احیای سری دینو کرایسیس هستم چون توی نو آوریش حرف نداشت محیط های مختلف جنگلی حیواننی و… بهترین بازی توی نوع جنگلی و بقا وخلاصه چیزای دیگه میشه

    بیصبرانه منتظر هم احیای عناوین گذشته و عناو.ین بعدی هستیم صرف ریمیک کردن مارو ارضا نمیکنه دنباله های بعدیش هم میترکونه

    دوووووووووووووووووووم رزیدنت اییییول :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • عجب موتور بازیسازی هست این re engine تو resident evil remake 2 و ۷ و dmc 5 که یه گرافیک شاهکارو تحویلمون داد و اینکه عب بهینه سازی داشتن.
    در مورد بازی هایی که دارن میسازن من یکی که صد در صد میدونم یکیش resident evil جدید هست حالا ریمیک یا قسمت ۸ باشه رو نمیدونم ولی هر کدوم باشه طرفداراش از جمله خودم راضی هستیم.
    خیلی دوست دارم بدونم resident evil 8 چجوری و چه شخصیت هایی داره ایا باز میان با شخصیت هایی مثل کریس و لیان و کلیر و ایدا و جیل و … ادامه میدن که میدونم همه هم همینو میخوان (مثل خودم) یا اینکه باز مثل قسمت ۷ میان یه شخصیت جدید میارن یا اینکه اول شخص میشه یا سوم شخص که بازم برا من یکی مشکلی نیست اما بیشتر دوست دارم با شخصیت های قدیمی باشه.
    در اخرم بگم تصور نمسیس ریمیک شده چه حالی به ادم میده و گفتن کلمه استارز.

  • ehsan M گفت:

    فقط زودتر اویل چهار رو ریمیک کن البته باید خیلی تغییرات روی داستان و گیمپلی بدن که برای کسایی که بازی کردن تکراری نباشه
    برعکس اویل دو که اکثرا بازیش نکرده بودن اویل چهار و همه بازی کردن

کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است - گیمفا
کپکام در حال توسعه‌ی چندین بازی با موتور RE Engine است - گیمفا