اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند - گیمفا
اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند - گیمفا
اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند - گیمفا
اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند - گیمفا

اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند

آرین مرادی
۲۳:۳۹ ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند - گیمفا

امروز دو قطب بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی یعنی سونی و مایکروسافت اعلام کردند که در حیطه‌ی استریم (Stream) و محتوای ابری (Cloud Services) اقدام به همکاری کرده‌اند و در آینده شاهد همکاری این دو شرکت خواهیم بود.

شاید همیشه بین طرفداران سونی و مایکروسافت اختلافی باشد و هر کدام تلاش کنند تا قدرت شرکت محبوب خود را به رخ دیگری بکشد ولی بیایید به خود این دو شرکت نگاهی بیندازیم. پس از سال‌ها، بالاخره شاهد آن هستیم که بین این دو شرکت بزرگ توافقی امضا شده است و همکاری بزرگی بین آن‌ها در حیطه‌ی استریم و محتوای ابری صورت خواهد گرفت.

در صفحه‌ی رسمی شرکت مایکروسافت چنین اعلام شده است که برای کشف و توسعه‌ی قدم بعدی در حیطه‌ی فضای ابری در Microsoft Azure و البته بخش استریم، این شرکت با سونی همکاری خواهد کرد. همچنین مرکز اطلاعات Microsoft Azure در شرکت مایکروسافت، برای بخش استریم بازی‌های سونی نیز استفاده خواهد شد. مایکروسافت چنین اعلام کرده است:

با همکاری یکدیگر، ما می‌توانیم تجربه‌ای بهتر، کامل‌تر و پیشرفته‌تری را نسبت به قبل در بخش سرگرمی‌ها به بازی‌بازان ارائه دهیم.

قابل ذکر است که این دو شرکت در بخش هوش مصنوعی نیز با یکدیگر همکاری‌ خواهند داشت. مدیرعامل شرکت مایکروسافت چنین می‌گوید:

سونی همیشه در بحث سرگرمی‌ها و تکنولوژی، جزو پرچمداران محسوب می‌شد. همکاری و توافقی که امروز امضا شد، برگی جدید در تاریخ نوآوری را ورق می‌زند. همکاری شرکت ما و سونی، قدرت Azure و هوش مصنوعی آن را به سونی منتقل می‌کند و باعث می‌شود تا تجربه‌ی جدیدی به بازی‌بازان ارائه شود.

آقای فیل‌ اسپنسر (Phil Spencer) نیز در این میان با انتشار توییتی اعلام کرده‌ که امیدوار است همکاری بین این دو شرکت بتواند اهداف و جاه‌طلبی‌های مشترک هر دو شرکت را محقق کند، در کنار آن بازی‌بازان نیز سود بالایی از این همکاری ببرند:

برای همکاری با سونی و تحقق اهداف و جاه‌طلبی‌ها مشترکمان بسیار هیجان‌زده‌ام. امیدوارم که این موضوع باعث شود بازی‌بازان نیز خوشحال شده و وضع بهتری داشته باشند.

هنوز برای قضاوت بسیار زود است؛ چرا که اصلا نمی‌دانیم این همکاری به چه بخش‌هایی کشیده می‌شود. اگر بخواهیم دقیق صحبت کنیم، بحث‌ کنسول‌های پلی‌استیشن و اکس‌باکس کاملا برای ما مبهم هستند و اطلاعاتی در رابطه با آینده‌ی این دو کنسول در دست نیست. احتمالا در آینده، هر دو شرکت قصد داشته باشند تا وارد صنعتت استریم شوند؛ آن‌ هم به صورت کاملا جدی و پیشرفته‌تر از هر زمان دیگر. همین موضوع می‌تواند زنگ خطری برای توسعه‌دهندگان پلتفرم استیدیا توسط شرکت گوگل باشد. هر کدام از شرکت‌های سونی و مایکروسافت به خودی خود بسیار قدرتمند هستند، اکنون که با یکدیگر وارد همکاری شده‌اند، حریفی به مراتب خطرناک‌تر و قوی‌تر برای گوگل محسوب می‌شوند.

به نظر می‌رسد که آینده‌ی بازی‌های ویدئویی قرار است که از اکنون وارد دوره‌ی جدیدی بشود. باید منتظر ماند و مشاهده کرد که این موضوع چگونه قرار است هنر هشتم را منقلب کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند - گیمفا
اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند - گیمفا
اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند - گیمفا
اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند - گیمفا
اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hala madrid گفت:

    حالا باز کنسول همدیگه رو بکوبین.بفرما دو غول صنعت گیم باهم همکاری میکنن شما اینجا بپرین به جون هم.
    هی قوطی جعبه قوطی جعبه

    • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

      😀 😀 😀 😀
      داداش فقط یکی دو نفرن اینجا می گن قوطی 😀 والا اونا با هم سعی می کنن صنعت گیم رو پیشرفت بدن اینجا به علاقه هم توهین می کنن درگیر می شن! حال جامعه ما خوبه ؟ تو خیابونا چقد دعوا می بینیم؟ وقتی چشم تو چشم ملت به خودشون رحم نمی کنن می خوای پشت دستگاه و موبایل مجازی رحم کنن! مشکل از جای دیگست 🙂

      • PERSIAN NAZI گفت:

        موافقم :yes:
        خود من امروز ساعت ۹/۴۰ دقیقه افطار کردم و با همکارام بحث و جدلم شد
        حالا این یه گرسنگی ساده و دلبخواهی بود و باید دید که مردم تو جامعه چقدر رنج میکشن و اصلا دیگه تحملی مونده که بشه با اخلاق چیزی رو حل کرد ؟
        اگه اسایش بود خوب همه در ارامش در کنار همدیگه زندگی میکردن اما وقتی اسایش نیست پس ارامشی هم نداریم :reallyangry: 😥

      • devilgodes گفت:

        دوست عزیز دلیل تمام این دعواها شما و امثال شمایید که به نظر دیگران احترام نمیزارید نمونش هم بسیار تو کامنتا زیاده یجا حتی یه سونی فن کاربر s.a.m گفته به نظرش rdr2 از تمام انحصاری های سونی بهتره اومدید فحش بارونش کردید یا حتی تو خبر جایزه بفتا گرفتن اپیک یکی اومده گفته قورتنایت قشنگه و حال کرده یه سونی فن امده بش فحش داده و گفته نمیدونی بازی قشنگ چیه.
        تا موقعی که بگی نارگیل و جعبه و یخچال کلمات قوطی و ایستگاه هم میشنوی.تا موقعی که من و امثال من رو بخاطر نظرات شخصیمون درباره یه بازی مسخره کنید یا حتی یه کاربر مثل همین اراد که ادعای صلح اینا میکنه بیاد بگه از (رو حسودی بازی سونی رو نکوب) شاهد عکس العمل طرف مقابل خواهی بود.
        مشخصه مشکل از کجاست مشکل دقیقا از فن بوی هایی هست که به نظر دیگران احترام نمیزارن.
        من حتی بعضی کامنت های خودتو میبینم خجالت میکشم که یه روزی برای بعضی ازین انحصاری ها اینقدر هایپ بودم که روز اول رفتم بازی رو خداتومن خریدم.
        اگه تغییر میخوای ببینی تغییر رو باید از خودت شروع کنی.
        همین الان هم نمونه دقیق سونی فن بازی رو دوتا کامنت پایین تر میبینی.

        • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

          اتفاقا منظورم از کسانی که لفظ قوطی به کار می برن یکیش شما بودی… هنوزم به یاد داریم که زیر پست دیزگان چه چیزایی می گفتی. حالا شدی با منطق؟ بله اونجا حق با ماست چون شما که پلتفرمت ماکرو یا pc هست نباید بیای بازی سونی رو بکوبی چون هزاران علاقه مند داره و دیدین فروشش امثال شما رو نا امید کرد. تا وقتی که بیای به علاقه دیگران توهین کنی جوابشم می بینی این قانون دنیاست. شما حق داری بیای زیر پست سونی نظر مشکل دار بنویسی ولی جوابی نبینی؟ شما میتونی نظر شخصیتو ابراز کنی ولی وقتی به عموم بسطش می دی و می گی این بازی متاش خراب شد ترول می کنی اشتباه می کنی. مشکل دقیقا از شما فن بوی هایی هست که نظر شخصیتون رو سعی می کنید به کل گیمر ها بسط بدین. تو خیلی از اخبار شما کامنت گذاشتی و اکثرا منفی بارون شدی و تازه یکی دو هفته س سعی می کنی نظراتتو با لحن بهتر بنویسی تا کسی نیاد بهت واکنش نشون بده. ?:-)
          همون سام که در موردش حرف می زنه یکی از کارای سطح پایین کسایی که انقد بیکارن می شینن اکانت فیک دیگران می سازن تا تخریبش کنن. والا سه چهار نفر تو سایت هستن که اصن هر خبری رو باز می کنن به عزم کوبیدن و کامنت های مشکل دار گذاشتن هست. تو همون پایین هم نظرات مشعشع ماکرو فن ها رو هم می تونی ببینی 😉

          • devilgodes گفت:

            خب اگه کامنت های من زیر پست نمرات رو یادته امیدوارم کامنت های رفیقات هم ۲-۳ روز قبلش جایی که نظرمو راجب نمرات بازی گفتم هم یادت باشه.https://gamefa.com/547785/days-gones-newest-trailer-features-a-discussion-of-the-dangers-in-its-world/
            برای شما مرزی برای توهین ونظر شخصی تایین نشده.کلا اگر کسی از یک محصول مربوط به سونی خوشش نیاد و اینو بگه شماها بهتون توهین میشه ظاهرا.بخش نظرات یعنی این که هرکسی هر نظری داره هرچقدر هم مخالف بیاد بگه.بعضی جاها من دیدم مایکروفن ها مسخره میکنن و حق دارید جواب بدید ولی این امر توهین و مسخره کردن کاربرای دیگه توسط سونی فن ها اونا رو به عنوان یکی از منفور ترین قشرهای صنعت گیم تبدیل کرده به گونه ای که من و خیلی از دوستام با این که تمام انحصاری های سونی رو بازی میکنیم و عاشق اکثرشون هستیم با وجود افراد زیادی که تعصب الکی روی سونی دارن و حرف الکی زیاد میزنن خجالت میکشیم به خودمون بگیم سونی فن.
            این که من یا هرکس دیگه میاد میگه از فلان بازی خوشش نمیاد توهین به علاقه کسی نیست که اینقدر با واکنش های تند مواجه میشه.
            منم هیچ نیازی به تایید دیگران ندارم که بیام کامنتام رو با لحن خوب بیان کنم.هر نظری دارم صریحا میگم.

            • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

              من که گفتم شما می تونی نظرتو به صورت شخصی اعلام کنی که به نظر من مثلا دیزگان نمره خوبی کسب نمی کنه کاملا محترمانه و بدون نیش و کنایه مطمئن باش کسی نمی یاد مسخره ت کنه ولی وقتی با نیش و کنایه میای به یه بازی تیکه می ندازی که نمیدونم بازی رو بکوبی و علاقه دیگران رو بکوبی قطعا واکنش می بینی. همونطور که دیدی حنی بازی سونی که نمره متوسط گرفت انقد خریدنش که حرف شما اشتباه از کار در اومد. شما از بازی خوشت نمیاد واقعا نمیفهمم چرا زیر پست اون بازی کامنت می ذاری؟ وقتی بازی برات خوشایند نیست مجبوری بیای دیگران رو با نظر هات آزار بدی؟ مشکل طرز نوع بیان نظر شخصیه. حتی گیریم که اومدن شما زیر پست بازی که نمیپسندی منطقیه ولی نوشتن کامنت های مشکل دار و آزاردهنده که نیش و کنایه داره توجیه پذیر نیست.
              مطمئن باش ماکرو فنی که با منطق باشه هیچوقت از این کامنت های مشکل دار نمینویسه و بقیه هم بهش چیزی نمیگن. همونطور که تو سایت کلی کاربر ماکرو فن داریم که به هم احترام می گذاریم. تنها مشکل سایت دو سه نفرن که کاملا مشخصن همیشه زیر پست های سونی هستن و منفور سایت هستن خیلیا حتی نمیخونن چی نوشتن و فقط منفی می دن می رن ولی این جو برای بعضیا مثل من خوشایند نیست و واکنش متقابل نشون می دم. چون این وضع کامنت ها درخور شان سایت حرفه ای مثل گیمفا نیست. :rose:

        • Mikasa گفت:

          عه پس نظر شخصی احترام بذاریم باشه
          ولی درهرحال از نظر شخصی من پروفایلت اورریتد ترین بازی تاریخه D:

      • TIGER ..TIGER گفت:

        به سونی اعتماد دارم . وهرکاری بکنه پشتشمه ولی چه فایده شمارشو ندارم که بهش پیام بدم بپرسم قضیه چیه . :laugh:
        حالا یه پیامکی دادم اونم رایگان که ببینه زنگ بزنه وقتی زنگ زد دعوتش میکنم کافه با یک دوسیب زیر زبونشو درمی اورم :laugh: :laugh:

        • PERSIAN NAZI گفت:

          میخوای با دوسیب البالو زیر زبونشو بکش که سنگینتر هم هست :laugh:
          اخه قلیانم شد تفریح ؟
          من موندم چی داره که اینقدر خواهانشن ؟
          تو رستوران ۴ نوبت قلیان داریم اما تا الان لب بهش نزدم و نمیزنم چون میدونم کلا مواد شیمیائیه نه تنباکو عالی و اصل
          چون تو رستوران داریم ترجیح میدم به همتون بگم
          شیره و اسانس شیمیائی میزنن تو تنباکو که چرب بشه و بو بده
          ذغالها هم که همشون از دم چینی و اگه دقت کرده باشید بعد از سوختن بوی اسید سولفوریک یا جوهر نمک میده که برای خونریزی ریه واقعا عالیه و معمولا با مواد شیمیائی و خاکستر لاستیک اتیش گرفته بهم میچسبوننشون و میریزن تو کارتن
          از من به همتون نصیحت
          پولتون رو حرام دخانیات و الکل و از این زهر مارها نکنید چون قیمتش بلحاظ نابودی بدن خیلی گرانه و این دری بریهای فاز میده و حال داد و چسبید رو هم بندازید تو اشغال دونی

          • TIGER ..TIGER گفت:

            ای شیطون پس از کجا میدونی دوسیب البالو سنگین تره :laugh: :laugh:
            این روزها اینقدر بدبختی داریم که هیچی دیگه حال نمیده :laugh:
            ولی خوب اره دخانیات اصلا خوب نیست الان جوونیم طوریمون نمیشه ولی پابه سن بزاریم به ف ا ک میریم .

    • Rr گفت:

      همین الان دعوا ها شروع شد
      کاربر mahdi.r رو نگاه کن چیزی نشده چه برداشتی کرد

    • این خیلی خبر خوبیه یعنی این به این معنی که شاید ما در آینده های خیلی نزدیک دیگه شاهید هیچ انحصاری سونی یا مایکرو نباشیم اگه اینطوری پیش بره امیدوارم که واقعا همینطور باشه.

    • Reza ss گفت:

      کاش میشد روی یه کنسول tlou gears وgodو alan wake و انچارتد و forza و…… زد
      بهش میگفتن ابر کنسول…….

    • AXEL STONE گفت:

      والله وارد پست شدم خاسیتم همینا رو بگم

  • mahdi.r گفت:

    اینجور که بوش میاد xcloud میخواد بیاد رو ps
    از فردا هیلو گیرز تو ps میزنیم

  • Mohammadreza7 گفت:

    یعنی گوگل اینقدر داشت خطری میشد؟! :-/

    • Vahid333 گفت:

      آره والا اصلا ممکنه پروژه گوگل شکست بخوره الانم استادیا تو هاله ای از ابهامه

      • devilgodes گفت:

        حاجی اگه استادیا بیاد و موفق بشه سونی و مایکرو و استیم و اپیک گیمز باید جمع کنن برن.خیلی این پروژه انقلابیه.فرض کن با یه pc ذغالی بشینی doom رو ۴k و۶۰fps بزنی. 😮
        این همکاری سونی و مایکرو نشون میده که واقعا ترسیدن از استادیا چون موفقیت اون به معنی شکست این دوتاست.

    • AXEL STONE گفت:

      وقتی که با PC زغالی بشینی و جدیدترین بازی هارو بازی کنی چرا نباید شاخ باشه
      فقط نت پر سرعتی میخادش دنیا که مثل ایران نیست همه جا نت سریعه من وطن پرستم و تعصبیم اما راستش در این زمینه نتمون در مقابل کشورای دیگه اصلا ناچیزه.
      پس بدون شک استادیا پلتفرم مشریه اما با مرور زمان و برنامه ریزی ها معمولا گوگل برنامه ریزی بسیار خوب و موفقی داره با مرور زمان انواع انحصاری هارو هم به دست میاره
      پس واقعا غول بزرگی در راه :rose: :heart:

  • Star1 گفت:

    سونی این قراردادو با ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت امضاء کرده برا استفاده از زیر ساخت های عظیم سرویس ابری Microsoft Azure و هوش مصنوعی و خدمات استریم مایکروسافت.
    خیلی ربطی به بخش ایکس‌باکس و اسپنسر نداره.

  • Sir Sonic گفت:

    الان فشنگ، آن سوی گوی، گوگل وایساده

  • postman گفت:

    اینگونه همکاری‌ها اکثرا دو معنی دارن، یا اینکه هر کدوم یک نفعی برای دیگری تامین میکنن، یا هر دو دنبال یک نفع مشترک هستن. از اونجا که این همکاری بیشتر در حوزه ابری داره میچرخه، احتمال خیلی زیادی هست که برای استراتژی چینی برای مقابله با خطر زیادی هست که گوگل با استیدیا ایجاد میکنه. ولی از طرفی میتونه کسب تجربه مایکروسافت از سونی در مورد psnow و کمک‌گیری سونی از مایکروسافت برای بهبود psn و خدمات آنلاین باشه. احتمال اینکه بازی مشترکی توسط هر دو طرف ساخته بشه کمی رویاییه. ولی میشه توی یک دورنما و تصویر بزرگتر، چنین چیزی رو هم انتظار داشت. تصور کنید استودیویی مشترک حاصل از برخی بهترین‌های دو طرف تاسیس بشه و روی بازیهایی بزرگ کار کنن. البته ممکنه قضیه دوتا شدن آشپز پیش بیاد. ولی چیز هیجان انگیزیه.

  • کسانی که در خارج کشور زندگی میکنند که اینترنت روان و پرسرعتی دارن خوب میدونن که گوگل با ورودش به صنعت گیم طلق برنامه ای که اعلام کرده، قطعا برای این دو غول بازیسازی خیلی خطرناک هست چون هر فن سونی و مایکرو از گوگل استفاده میکنه و این راهی برای جذب مشتریان اونهاست. این سیستم ممکنه در ایران ارزشی بدست نیاره ولی در غرب وحشتناک جا میفته طوری که برای سونی و مایکرو ضرر ولی برای pc مثبت خواهد شد.

  • اتحاد دو قطب هنر هشتم 🙂
    چقدر این جمله زیباست

  • چیزی که هست بهتره ازونور بوم هم نیوفتیم.
    درسته فن بازی در آوردن جالب نیست ولی اینم که بگیم سونی و ماکروسافت الآن شدن عاشق و معشوق هم مسخره ست. برای اینها در درجه اول و آخر سود مهمه، اگه همکاری برای یکی از دو طرف سود نداشت قطعا انجام نمیشد.
    این وسط دلسوزی برای بهبود وضعیت گیمرا فقط شعاره، که البته تو این مورد خاص این توافق میتونه واقعا به سود گیمرا باشه.

  • Rafa Bane گفت:

    ببینید دوستان Microsoft Azure کمترین تاخیر رو نصبت به سیستم ابری آمازون و گوگل رو داره،پس سونی میتونه ps now رو از طریق Azure سریعتر وبا کیفیتر بکنه،مایکروسافت تو خیلی از زمینه های فناوری هم نرم افزار هم سخت افزار تو دنیا سر آمده که سونی میتونه با این توافق نهایت استفاده رو ببره و برعکس….

  • P30PlayBox گفت:

    گول نخورید فقط بخاطر ماه رمضان هستش بعدش دوباره موش و گربه بازی شروع میشه!!! :evilgrin: :laugh: :evilgrin:

  • Alireza_yoo گفت:

    شده حکایت دشمن دشمن من دوست منه وقتی گوگل دومین شرکت ثروتمند دنیا هست و بیشترین و قویترین سرورهارو داره باید توی استریم بتونن باهاش رقابت کنن که سونی عمرا از لحاظ سرور بتونه مایکرو هم کم میاره پس دوتاشون باید باشن چون نسل نه نسل کنسول هاست ولی نسل ده سهم بزرگی رو همین سرویس های استریم میگیرن

  • استیدیای گوگل اگه فراگیر بشه واقعا رقیب سرسختی برای سونی و مایکروسافت میشه این همکاری میتونه به نفع هردو کمپانی تموم شه

  • ولی اگه شما دوتا با همکاری هم یه کنسول بدین همچین بدم نیستا!

  • فرشاد گفت:

    یعنی خزعبل گوشی های این Vahid333 و ایکس باکس لایف تمومی نداره از مسئولین گیمفا آقای نراقی که به ندرت تشریف میاریدقدیما زمان آقای نوروزی هرکی چرت و پرت میگفت سریع بن میشد الانم بخدا مثل همون زمان بن کنید این کودکان بی سواد رو طرف اصن نمیدونه حافظه ابری و استریم چیه میاد فکت صادر میکنه سونی مجبور شده بیاد قرارداد ببنده چون رو کنسول هاش ضرر میده یعنی مغز در حد سنجاب سطح کامنت گذاری در حد بوووق بخدا بعضی ها حتا حضورشون تو این سایت و حتا مشغول شدنشون به بازی حالا با هر پلتفرمی به نظرم توهینی به صنعت و دنیای گیم و گیمینگ میتونه باشه من نمیفهمم اینا از کجا اومدن لعنتی برو یه ۴ تا سایت علمی و خبری رو هم بخون الان سرویس استدیا رونمایی شده شاید این حرکت سونی و مایکرو برای مقابله با اون باشه یا نه برای آینده باشه بالاخره هر دوشون میدونن دیر یا زود کنسول های امروزی جاشون رو به دستگاه های استریم و اجرای بازی های دیجیتالی میدن و دیگه دوران دیسک تموم میشه که البته خیلی بده چون به شخصه وقتی ps2 گرفتم میرفتم تو مغازه های توپخونه بازی بگیرم کیف میکردم اون همه بازی رو تو قفسه میدیدم بگذریم خلاصه آقای نراقی مرحمت کنید یه فکری برای بخش نظرات و این کاربران خردسال بکنید مثلا نحوه ثبت نام رو انگلیسی کنید یا برای ثبت نام کد ملی چیزی بگیرید تا هر بچه مچه ای نیاد بخدا حیف سطح کامنت ها با وجود افرادی مثل این Vahid333 اینقدر پایین بیاد

  • AliEbadi گفت:

    باید یکم همکاریا بیشتر میشد ترکیبی میزدن مثلا رو تلوزیونای سونی بجای اتدروید تی وی از ویندوز ۱۰ استفاده میکردن 😀
    یا مثلا دوربین فول فریم با قابلیت اجرای آفیس 😀
    ولی جدا از شوخی همکاری دوتا غول تکنولوژی با هم خیلی خبر خوبیه برای کاربرا

  • WITCHER گفت:

    سامسونگ و اپل هم با هم همکاری میکنن اما سایه همدیگه رو با تیر میزنن

  • pc and ps4 گفت:

    این نشون میده نسل دهی دیگه وجود نداره

  • Be taraf گفت:

    مثل بر ج ا م نشه صلوات فرستاد
    ممکنه میکروسافت همکاری کنه ولی سونی از اوو ور بزنه زیرش البته
    امیدوار هستم این چنین نشه :yes:

  • S.A.M.K گفت:

    سونی و مایکروسافت هر دو یک رقیب مشترک دارند و اون هم گوگل هست. پس با هم همکاری می کنند.

    یک جمله از بازی CoD MW2 از کاپیتان پرایس:
    The Enemy of My Enemy is My Friend
    که ترجمه اش هم می شه :
    دشمن دشمن من دوست من است.

  • crash گفت:

    کی گفته مایکروسافت قطب هنر هشتمه مایکرو باعث نابودی هنر و صنعت گیم شد

  • امیدوارم روزی به توافق برسن که دیگه انحصاری ندن و بازی هاشون پلتفرمر کنن شاید غیر ممکن باشه اما با این تصمیمشون میشه گفت امکان داره.

اتحاد دو قطب هنر هشتم | سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می‌کنند - گیمفا