خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا
خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا
خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا
خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered

سعید آقابابایی
۰۹:۳۷ ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

برخلاف خیلی از دیگر سبک ها و سلیقه ها، تعداد عناوینی که مناسب و باب میل سلیقه افرادی که عاشق تک تیراندازی هستند باشند اصلا زیاد نیست و تنها دو فرنچایز Sniper Elite و Sniper Ghost Warrior در این شاخه قرار دارند که چیزی بین شبیه ساز و آرکید در زمینه تک تیراندازی هستند (البته خصوصیات شبیه سازی آنها در زمینه “تک تیراندازی بسیار زیادتر است و المان های آرکید بیشتر در سایر بخش های این بازی ها است) و این عناوین هم معمولا با نمرات متوسطی از سوی منتقدین روبرو شده اند ولی خب نکته اینجاست که ایراداتی که از این بازی ها گرفته شده است اکثرا در مورد بخش های دیگر بازی غیر از خود “المان های تک تیراندازی” بوده است و انصافا در بخش شبیه سازی اسنایپر بودن، این عناوین بسیار باکیفیت هستند. یکی از این دو فرنچایز زاویه دید اول شخص را دنبال می کند و فرنچایز اسنایپر الایت که امروز در مورد آن صحبت می کنیم از زاویه سوم شخص دنبال می شود. امروز می خواهیم در مورد نسخه ریمستر شده از عنوان دوم سری اسنایپر الایت که به تازگی عرضه گردیده است با شما صحبت نماییم. بد نیست تا در ابتدای این مطلب نگاهی به روند و تاریخچه عناوین سری اسنایپر الایت داشته باشیم. نخستین بار در سال ۲۰۰۵ بود که اولین بازی این سری با نام Sniper Elite توسط Rebellion برای پلی استیشن ۲ و ایکس باکس و رایانه های شخصی منتشر شد (بعدا نسخه های Wii و OS X نیز عرضه شدند) و در اختیار طرفداران قرار گرفت. با توجه به این که در آن زمان اصلا عنوانی وجود نداشت که به طور خاص به موضوع اسنایپرها و تک تیراندازها بپردازند، این بازی دست روی موضوعی خاص و جالب گذاشته بود و طرفداران زیادی هم پیدا کرد و باعث شد تا این سری تبدیل به فرنچایزی ادامه دار تا امروز شود و نسخه اول متای ۷۶ را نیز کسب نمود.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

اگر نسخه‎ نسل هفتمی Sniper Elite V2 را انجام داده ‎اید شاید این نسخه پیشنهاد خیلی جالبی برای شما نباشد (هر چند که کیفیت ریمستر آن بسیار خوب است و برای عاشقان تک تیراندازی باز هم یک تجربه باحال است) زیرا خیلی نکات جدیدی را برای شما همراه ندارد اما اگر تا به حال این بازی را تجربه نکرده‎اید و علاقمند به یک عنوان تقریبا شبیه ساز تک تیراندازی هستید و کلا از طرفداران اسنایپر به شمار می روید، Sniper Elite V2 Remastered بی ‎شک یکی از برترین پیشنهادهایی است که می ‎توانم در این سبک به شما داشته باشم و نباید آن را به راحتی از دست بدهید زیرا که در چنین سبکی بازی های زیادی نیست که لذت یک تک تیراندازی واقعی و یک اسنایپر حرفه ای را به شما منتقل کند. 

البته از نظر امتیاز تمام بازی های سری تا امروز همیشه به نوعی کوبیده شده اند ولی فروش خوب آنها باعث شده تا این فرنچایز از بین نرود. اما نکته خیلی جالب بازی دوربین صحنه آهسته و نمای نزدیک هد شات کردن ها بود که دوربین دور گلوله می چرخید و جذابیت خاصی داشت و نمی توان منکر هیجان آن شد  و این نوع دوربین در هر بازی بعدی مدام کامل تر و بهتر شد و Kill Cam های فوق العاده ای را در بازی های بعدی شاهد بودیم که حالت X-Ray داشته و برخورد گلوله و آسیب زدن آن به اعضای درونی هدف را نمایش می دهد و انصافا جذاب است. بعد از آن ۷ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۲ نسخه Sniper Elite V2 (که امروز قصد بررسی نسخه ریمستر آن را داریم) در نسل بعدی برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ و رایانه های شخصی و وی یو عرضه گردید که از نظر بازخوردها ضعیف تر از بازی نخست عمل کرد. این عنوان نیز بازخوردهای تقریبا خوبی را دریافت کرد و با امتیاز  متای ۷۰ به کار خود پایان داد. سپس یک فرنچایز اسپین اف شوتر سوم شخص از این سری با نام Sniper Elite: Nazi Zombie Army خلق شد و شاهد انتشار ۲-۳ نسخه از آن بودیم تا این که در سال ۲۰۱۴ و در نسل هشتم بازی Sniper Elite III برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه های شخصی عرضه شد و متای ۷۱ را کسب نمود. سپس ۳ سال بعد در سال ۲۰۱۷ بازی چهارم سری با نام Sniper Elite 4 در دسترس طرفداران قرار گرفت که بهترین بازی سری تا امروز است و متایی نزدیک به ۸۰ را به دست آورد. حالا نوبت به نسخه بازسازی شده عنوان دوم این فرنچایز رسیده است که به تازگی عرضه گردیده است. Sniper Elite V2 Remastered در تاریخ ۱۳ می ۲۰۱۹ برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر شده است و البته مثل خود بازی اصلی بازخوردهای خیلی خوبی را کسب نکرده است. البته بنده هرگز در نقدها به نمرات بازی و متای آن کاری ندارم و سعی می کنم حقیقتی را که از تجربه بازی کسب کرده ام در اختیار کاربران قرار دهم تا شاید چند نفر با خواندن آن، سراغ تجربه بازی که متای آن پایین شده است بروند و از آن لذت ببرند، مانند اتفاقی که خوشبختانه بعد از خیلی از دیگر نقدهای بنده در گیمفا رخ داده است.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

درست است Sniper Elite V2 Remastered خیلی ضعف دارد اما الحق و الانصاف دیگر حقش ۵ و متای ۵۰ و ۶۰ نیست زیرا در سبک خودش و برای مخاطبی که هدف گرفته است یک بازی بسیار جذاب محسوب می شود. نوع نمره هایی که به ابن یازی داده اند مثل این است که یک نفر که کلا با بازی های سخت با درجه سختی هاردکور و خیلی بالا مشکل دارد بیاید و دارک سولز را نقد کند و کلا درجه سختی اش را تبدیل کند به یک نکته خیلی منفی و آن را با بقیه بازی های عامه آن سبک مقایسه نماید و کلی از بازی نمره کم کند. Sniper Elite V2 Remastered ابدا یک بازی عامه شوتر نیست و نمی خواهد هم که باشد زیرا مخاطب و قشر هدف آن فقط علاقمندان به تک تیراندازی است. Sniper Elite V2 Remastered به هیچ عنوان بازی در حد نمره ۵ و ۶ نیست و این امتیاز مانند امتیازات دیگر بازی های این سری و این سازنده که نمره پایینی را به آن دادند، بسیار می تواند گول زننده باشد زیرا که Sniper Elite V2 Remastered اصلا و ابدا یک بازی “متوسط و رو به پایین” نیست بلکه یک بازی “خوب” است.

راستش همانطور که قبلا نیز این موضوع را گفته ام، من هیچ گاه طرفدار تک تیراندازی و نسخه های قبلی این فرنچایز نبودم و تعصب خاصی روی آنها نداشته ام ولی حس می کنم که همواره مقداری در حق عناوین اسنایپر چه در این سری و چه در دیگر فرنچایز تک تیراندازی، اجحاف شده است و چون خیلی خاص هستند و مخاطب خاص دارند، نگاه کردن به آنها به عنوان یک بازی شوتر عادی و نمره دادن به این اساس به آنها، مقداری غیر منطقی است. در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به بررسی نقاط قوت و ضعف عنوان Sniper Elite V2 Remastered بپردازیم و تمام جزییات آن را برای شما عزیزان واکاوی کنیم تا بتوانید راحت تر در مورد این که آیا این عنوان ریمستر باکیفیت و خوبی است یا خیر و این که آیا کسانی که بازی اصلی را تجربه کرده اند یا نکرده اند، ارزش دارد که این نسخه را خریداری کنند یا خیر، تصمیم بگیرید مخصوصا با توجه به این که به عقیده بنده در نقدها و امتیازات بازی مقداری بیش از حد در حق آن اجحاف شده است و واقعا این بازی مثل امتیازاتش یک بازی “بد” نیست و فقط یک عنوان خاص با مخاطب خاص است. همچنین لازم به ذکر است که در این نقد و بررسی، گاها گریزی کوچک به نقد و بررسی نسخه اصلی بازی در گیمفا نیز می زنیم و نکاتی که در مورد بازی در نقد و بررسی گیمفا قبلا بیان شده است و در مورد این نسخه نیز صدق می کند را برای شما بیان خواهیم کرد. با بیان این مقدمه، پیشنهاد می کنم در ادامه مقاله نقد و بررسی بازی Sniper Elite V2 Remastered با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

گرافیک بازی Sniper Elite V2 Remastered جدا از بهبودها و اصلاحاتی که در این نسخه به خود دیده است، به طور کلی و از دید یک بازی برای بازیبازان نسل هشتم، کهنه و رنگ و رو رفته و قدیمی به نظر می رسد، مخصوصا وقتی که از همین سری عنوانی مثل اسنایپر الایت ۴ را تجربه کرده اید که کیفیت بصری بسیار بالاتری دارد. به همین خاطر هم بازگشت به نسخه دوم حالا چه نسخه اصلی و چه ریمسترد، مقداری در ذوق می زند که خب البته این برای هر بازی ریمسترد دیگری که از نسل های قبل به نسل جدید می آید صادق است و این یک موضوع طبیعی محسوب می شود و نمی توانیم خیلی بازی را به خاطر آن بکوییم. بالاخره انتظار که نداشتیم مثلا ریمستر اسنایپر الایت ۲ چیزی زیباتر از کیفیت بصری نسخه ۴ داشته باشد.

شخصیت اصلی بازی Karl Fairburne نام دارد که یک افسر OSS آمریکایی و متخصص تک تیراندازی است و داستان بازی در برلین و سال ۱۹۴۵ در واپسین روزهای جنگ جهانی دوم دنبال می شود. بازی عملیات های Operation Paperclip و Operation Overcast و تلاش آمریکا برای استخدام دانشمندان آلمان نازی را دنبال می کندو شخصیت اصلی در این راه با دشمنان آلمانی و شوروی سابق درگیر می شود و همچنین به دنبال شکار افراد کلیدی در پروژه ساخت موشک V-2 ballistic نیز هست. داستان بازی با فرستاده شدن شخصیت اصلی به برلین برای به قتل رساندن ژنرال بزرگ و مهم آلمانی Hans von Eisenberg آغاز می شود و در ادامه وقایع زیادی رقم می خورد. Sniper Elite V2 Remastered به مانند نسخه اصلی، داستانی سطحی و نه چندان جالب دارد که شاید سازندگان فکر کرده اند چون هسته اش جنگ جهانی است و به موضوع نازی ها می پردازد حتما جذاب است و بازیباز برای شنیدن و دنبال کردن آن مشتاق خواهد شد، ولی در عمل اصلا این طور نیست. مخصوصا که بازی از لحاظ روایت نیز چنگی به دل نمی زند و چه هسته داستان و چه روایت آن نمی تواند دلیلی اصلی برای بازیباز باشد تا بازی را دنبال کرده و مشتاق شنیدن بقیه داستان بازی باشد. بلکه بیشتر به عنوان دلیلی برای انجام ماموریت ها و کارهایی که در بازی می کنید به آن نگاه می شود و به قول خودمان فقط هست که باشد! البته باید به این اشاره کرد که هستند لحظه هایی هم که داستان بازی مقداری جذاب تر شده و مقداری هیجان انگیز می شود ولی این لحظات نه تنها پرتعداد نیستند بلکه کوتاه و گذرا نیز هستند و نمی توانند تاثیر بزرگی بر جذب مخاطب به داستان بازی بگذارید.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

شخصیت اصلی بازی Karl Fairburne نام دارد که یک افسر OSS آمریکایی و متخصص تک تیراندازی است و داستان بازی در برلین و سال ۱۹۴۵ در واپسین روزهای جنگ جهانی دوم دنبال می شود. بازی عملیات های Operation Paperclip و Operation Overcast و تلاش آمریکا برای استخدام دانشمندان آلمان نازی را دنبال می کندو شخصیت اصلی در این راه با دشمنان آلمانی و شوروی سابق درگیر می شود و همچنین به دنبال شکار افراد کلیدی در پروژه ساخت موشک V-2 ballistic نیز هست. داستان بازی با فرستاده شدن شخصیت اصلی به برلین برای به قتل رساندن ژنرال بزرگ و مهم آلمانی Hans von Eisenberg آغاز می شود و در ادامه وقایع زیادی رقم می خورد.

موردی هم که در مورد ضعیف بودن روایت بازی مزید بر علت می شود تا بازیباز بیشتر از داستان و روایت آن زده شود، پخش تعداد زیادی از میان پرده ها و کات سین های روایت داستان به صورت فیلم های مستند است که اصلا جذابیتی ندارد و بیشتر دلتان می خواهد که زود دکمه را بزنید و رد شود تا به ادامه بازی بپردازید و می گویید “ولش کن بابا بی خیال داستان. این فیلما چیه!” از لحاظ شخصیت پردازی نیز Sniper Elite V2 Remastered به مانند داستان و روایت در نسخه اصلی، وضعیت خیلی جالبی ندارد. البته این موضوع کاملا واضح است زیرا که وقتی می گوییم بازی داستان جالبی ندارد و روایت آن نیز جذاب نیست، یعنی شخصیت های داستان که شکل دهنده جریان وقایع بازی هستند چندان خوب پرداخت نشده اند و نمی توانند کاری کنند که بازیباز با آنها همذات پنداری کرده و یا در دنیای بازی و وقایع آن فرو رود. اکثر شخصیت هایی که در بازی می بینید عمق چندانی ندارند و نباید انتظار بالایی از آنها داشته باشید. البته این موضوع کمی، فقط کمی در مورد شخصیت اصلی بازی Karl Fairburne فرق می کند و وی مقداری بهتر از بقیه شخصیت ها پرداخت شده است و با این که ارتباط برقرار کردن و همذات پنداری با وی سخت می باشد، اما به اندازه کافی شخصیت پردازی و جربزه دارد که در رده یک شخصیت تقریبا متوسط رو به بالا قرار بگیرد و تاثیراتی در بازی داشته باشد. نهایتا در مورد داستان و شخصیت پردازی و روایت بازی Sniper Elite V2 Remastered گفت بازی از این منظر در سطحی متوسط قرار دارد و نتوانسته تا داستانی بسیار جذاب با روایتی تاثیرگذار را برای بازیباز تعریف نماید.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

گرافیک کلی بازی یک موضوع است و “کیفیت ریمستر کردن” بازی یک بحث مجزا. در این مورد خوشبختانه باید بگویم جدا از کیفیت کلی گرافیکی بازی، تنها از نظر “ریمستر کردن” یعنی ارتقای گرافیکی بازی اصلی برای نسل هشتم، Sniper Elite V2 Remastered واقعا عالی و باکیفیت عمل کرده است و شاهد یک ریمستر باکیفیت و کار شده هستیم. درست است که کلیت گرافیکی بازی چه در نسخه اصلی و چه در این نسخه کهنه و نه چندان قدرتمند است ولی سازندگان به خوبی از پس ارتقای تکسچرها و المان های گرافیکی بازی در این نسخه بر آمده اند و در واقع Sniper Elite V2 Remastered یک ریمستر باکیفیت و عالی محسوب می شود.

با توجه به این که نسخه مورد بحث ما در مطلب امروز در واقع قرار بوده تا نسخه بهبود و ارتقا یافته بازی نسل هفتم برای کنسول های نسل هشتمی باشد و نام Remastered را یدک می کشد، باید بررسی کنیم و ببینیم که آیا این نسخه از نظر گرافیکی (که تنها المان قابل تغییر در ریمستر کردن یک بازی برای نسل بعدی است) واقعا بهبود یافته و با کیفیت تر از نسل هفتم است یا خیر؟ گرافیک بازی Sniper Elite V2 Remastered جدا از بهبودها و اصلاحاتی که در این نسخه به خود دیده است، به طور کلی و از دید یک بازی برای بازیبازان نسل هشتم، کهنه و رنگ و رو رفته و قدیمی به نظر می رسد، مخصوصا وقتی که از همین سری عنوانی مثل اسنایپر الایت ۴ را تجربه کرده اید که کیفیت بصری بسیار بالاتری دارد. به همین خاطر هم بازگشت به نسخه دوم حالا چه نسخه اصلی و چه ریمسترد، مقداری در ذوق می زند که خب البته این برای هر بازی ریمسترد دیگری که از نسل های قبل به نسل جدید می آید صادق است و این یک موضوع طبیعی محسوب می شود و نمی توانیم خیلی بازی را به خاطر آن بکوبیم. بالاخره انتظار که نداشتیم مثلا ریمستر اسنایپر الایت ۲ چیزی زیباتر از کیفیت بصری نسخه ۴ داشته باشد. گرافیک کلی بازی یک موضوع است و “کیفیت ریمستر کردن” بازی یک بحث مجزا. در این مورد خوشبختانه باید بگویم جدا از کیفیت کلی گرافیکی بازی، تنها از نظر “ریمستر کردن” یعنی ارتقای گرافیکی بازی اصلی برای نسل هشتم، Sniper Elite V2 Remastered واقعا عالی و باکیفیت عمل کرده است و شاهد یک ریمستر باکیفیت و کار شده هستیم. درست است که کلیت گرافیکی بازی چه در نسخه اصلی و چه در این نسخه کهنه و نه چندان قدرتمند است ولی سازندگان به خوبی از پس ارتقای تکسچرها و المان های گرافیکی بازی در این نسخه بر آمده اند و در واقع Sniper Elite V2 Remastered یک ریمستر باکیفیت و عالی محسوب می شود.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

واقعا Sniper Elite V2 Remastered از لحاظ کیفیت یک بازی تک تیراندازی محض و خالص (بدون توجه به دیگر المان ها)، فوق العاده است مخصوصا در درجات سختی بالا که باید بسیار بسیار بیشتر دقت کنید و مانند یک تک تیرانداز واقعی و حرفه ای، تمام موارد مثل فاصله و افت گلوله و جهت و قدرت وزش باد را نیز در تک تک شلیک های خود محاسبه و لحاظ کنید که این یک شبیه ساز فوق العاده تک تیراندازی برای دوست داران و طرفداران این سبک و این تخصص تیراندازی است. 

Sniper Elite V2 Remastered به وضوح کیفیت گرافیکی بهتری نسبت به نسخه های نسل هفتمی این عنوان دارد و این موضوع به راحتی حتی در تک تک تصاویر هم قابل مشاهده است. تکسچرها و بافت ‎های با کیفیت تر و بهتر، رنگ ‎بندی جذاب تر و همچنین وضوح تصویر بالاتر، از جمله بهبودهایی هستند که نسخه نسل هشتمی بازی به خود دیده است. نکته فوق العاده عالی و معرکه که هم از نظر بصری و هم گیم پلی می توان گفت برترین بخش بازی است، قابلیت دوربین “X-Ray Kill Cam” و صحنه آهسته برخورد تیر با هدف است که مخصوصا به خاطر نمایش اعضای درونی بدن هدف، به واقع زیبا و هیجان انگیز است و به نوعی هم امضای این سری به شمار می رود. شلیک های خیلی دقیق و کشنده و حرفه ای به دشمنان و مشاهده حرکت گلوله از لحظه خارج شدن از اسلحه تا ورود تیر به درون بدن هدف و نابود کردن اعضا و جوارح و استخوان های او با صحنه آهسته بسیار هیجان انگیز و البته خشن است و طراحی بسیار خوب و با کیفیتی نیز دارد و یکی از دلایل اصلی علاقه بازیباز به اسنایپ کردن دشمنان، همین “X-Ray Kill Cam” است که بی شباهت به ضربات ایکس ری در مورتال کامبت نیز نیست. در مورد این صحنه های آهسته و دوربین Kill-Cam در نقد و بررسی گیمفا از نسخه اصلی اسنایپر الایت ۲ می خوانیم “یکی از بزرگترین نکات قوت بازی Kill Cam های بی نظیر موجود در روند آن است. Kill Cam های موجود در بازی بر خلاف دیگر عناوین این سبک که به نشان دادن مقتول از زوایای مختلف بیرونی می‌پردازد، دوربین را به درون بدن مقتول برده است! این جمله بدین معناست که با شلیک کردن به دشمنان خود بازی نمای درون بدن آن‌ها را نشان داده و شما می‌توانید خرد شدن استخوان ها و یا شکافته شدن گوشت‌های بدن قربانی را ببینید. البته شایان ذکر است که این انیمیشن‌های زیبا در دوربین Kill Cam به لطف فیزیک نسبتا خوب بازی، خصوصا فیزیک گلوله‌ها میسر شده است.”

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

باید حتما به یک نکته اشاره کنم چرا که پولی که از جیب شما برای خرید بازی خرج خواهد شد برایم اهمیت دارد و باید تمام موارد را به شما بگویم. اگر می خواهید این نسخه را بخرید و هنوز بازی اصلی چهارم این سری را تجربه نکرده اید و تنها می توانید یک بازی را از بین این دو خریداری کنید اصلا شک نکنید که کیفیت نسخه چهارم این سری زمین تا آسمان از این بازی بالاتر است و باید چشم بسته اسنایپر الایت ۴ را انتخاب نمایید.

صحبت از انیمیشن ها در بازی شد. انیمیشن های صحنه آهسته شلیک و برخورد گلوله به بدن دشمنان واقعا عالی است ولی در سایر بخش های بازی و کلیت آن، باید به برخی انیمیشن های ضعیف نیز اشاره کرد که گاها شما را آزار می دهد. به طور مثال گاها انیمیشن حرکت کردن شخصیت ها و دشمنان یا انیمیشن صورت شخصیت ها بسیار عجیب و غریب و غیر طبیعی است. از لحاظ گرافیکی بازی Sniper Elite V2 Remastered در برخی مواقع و صحنه ها واقعا زیبا و چشم نواز عمل کرده و صحنه های زیبایی را پدید می آورد. کیفیت مناظر و تکسچر های بازی و عمق دید برای یک بازی ریمستر کاملا مناسب است و البته منظورم این نیست که بافت های بازی بسیار عالی و واقعی هستند بلکه فقط خوب ریمستر شده اند و هنوز آن کهنگی گرافیکی و کیفیت پایین تکسچرهای یک بازی نسل هفتمی که به نسل هشت آمده است کاملا واضح است. نورپردازی نیز در بازی بسیار عالی عمل می کند و جلوه دو چندانی به مناظر و مناطق بازی می دهد. در بازی گاها به مشکلات فنی مثل باگ بر می خورید ولی باید صادق باشم و اعتراف کنم که واقعا در طول تجربه چند ساعته این نسخه فقط یک باز آن هم به صورت خیلی محدود شاهد باگ در بازی بودم و سازندگان از نظر فنی به خوبی این نسخه را ریمستر کرده اند. در زمینه طراحی هنری و تنوع محیط ها و مراحل بازی Sniper Elite V2 Remastered قابل قبول عمل کرده است و شاهد انواع و اقسام مناطق گوناگون از ساختمان های ویران و شهر برلین گرفته تا مناطق صحرایی و کوهستانی و خیابانی در بازی وجود دارند که هر کدام نیز به خوبی طراحی شده اند تا بازیباز را راضی نگاه دارند. ولی برخلاف محیط ها طراحی دشمنان اصلا مناسب نیست و در واقع بهتر است بگویم اگر مناسب هم هست ولی آن قدر تکرار و تکرار و تکرار می شود که دیگر حالتان به هم می خورد و سیلی از دشمنان و سربازان تکراری را در بازی مشاهده خواهید کرد.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

موردی که در مورد ضعیف بودن روایت بازی مزید بر علت می شود تا بازیباز بیشتر از داستان و روایت آن زده شود، پخش تعداد زیادی از میان پرده ها و کات سین های روایت داستان به صورت فیلم های مستند است که اصلا جذابیتی ندارد و بیشتر دلتان می خواهد که زود دکمه را بزنید و رد شود تا به ادامه بازی بپردازید و می گویید “ولش کن بابا بی خیال داستان. این فیلما چیه!” 

برسیم به مهم ترین بخش بازی Sniper Elite V2 Remastered یعنی گیم پلی. در دنیای بازی ها و فیلم ها و البته در دنیای واقعی، تک تیراندازی و اسنایپ کردن همیشه جزو کارهایی است که برای همه و مخصوصا ما گیمرها خیلی جذاب است و به نظرمان تک تیراندازها همیشه انسان های خفن و کار درستی هستند که البته واقعا هم هستند! همیشه در بازی ها گاها از اسنایپر استفاده کرده و لذت هدشات کردن از راه دور و ..  را تجربه می کنیم. در زمینه گیم پلی، یک بازی تک تیراندازی قطعا به دیگر المان هایی جدا از اسنایپ کردن نیز برای جذاب بودن نیاز دارد زیرا قبلا دیده ایم که وقتی قرار باشد در بازی فقط و به طور خاص تک تیرانداز باشیم و المان های دیگر زیادی در مبارزات نداشته باشیم، تجربه آن چندان هم لذتبخش نیست و اتفاقا می تواند خیلی خیلی هم حوصله سربر و کسل کننده باشد. در واقع پاسخ این سوال که “آیا یک بازی که صرفا و به طور خاص فقط و فقط در مورد اسنایپ کردن و تک تیرانداز بودن است، می تواند جذاب باشد”، فقط از دور مثبت است و شاید خیلی جذاب باشد که فکر کنیم یک تیرانداز خفن هستیم و در بازی باید این نقش را ایفا کنیم. اما وقتی نزدیک بیاییم و در موقعیت بازی کردن چنین عنوانی قرار بگیریم کاملا و خیلی زود در می یابیم که آن قدر هم این که فقط تک تیراندازی کنیم و مدت ها کمپ کنیم و صبر کنیم، جذاب نیست مخصوصا وقتی که کشته شویم و دوباره همه چیز از اول. اما اگر این المان های حرفه ای تک تیراندازی با دیگر مکانیک ها و قابلیت های بازی های شوتر ترکیب شود و عنوانی خلق شود که با این که بر روی اسنایپ کردن تمرکز دارد، ولی دارای مبارزات نزدیک و نبردهای هیجانی هم باشد، می تواند تبدیل به یک بازی خوب شود که موفق به سرگرم کردن بازیبازان شده و مخصوصا برای علاقمندان به تک تیراندازی، تجربه جذابی را خلق نماید. کاری که تا حدود نسبتا زیادی عناوین سری اسنایپر الایت انجام داده اند،

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

هوش مصنوعی بازی دقیقا مثل نسخه اصلی است و بهبود خاصی به خود ندیده است و هنوز هم شاهد هوش مصنوعی نه چندان مناسب و از آن مهم تر “بالانس نشده” هستیم و واقعا در مورد برخی رفتارهای دشمنان در این بازی که گاهی بی نهایت خنگ هستند و گاهی یک نابغه با دید فراطبیعی، باید گفت “نه به آن شوری شور، نه به این بی نمکی.” جا داشت سازندگان خیلی بیشتر روی ارتقای هوش مصنوعی در این نسخه کار کنند ولی این کار انجام نشده است و واقعا هوش مصنوعی در باز می تواند در بازی منجر به خلق حالاتی شود که ممکن است شما را حسابی از بازی زده و ناامید کند.

Sniper Elite V2 Remastered در قالب یک بازی شوتر سوم شخص تاکتیکی دنبال می شود و مدام بازیباز را تشویق می کند که با تکیه بر مخفی کاری محض و اسنایپ کردن بازی را پیش ببرد و حتی درجه سختی بازی در نبردهای مستقیم را بسیار بالا برده است تا بازیباز به نوعی خود به خود به سمت تک تیراندازی که هدف اصلی سازندگان بازی است سوق داده شود و واقعا هم کیفیت بازی از منظر یک شبیه ساز تک تیراندازی در مقایسه با یک شوتر سوم شخص معمولی اصلا قابل مقایسه نیست و مشخص است که همان طور که از نام بازی و تخصص شخصیت اصلی پیداست، کار سازندگان در بخش گیم پلی روی المان اسنایپ کردن و مخفی کاری متمرکز بوده است. در بسیاری از مراحل بازی، شما چندین راه مختلف برای پیشروی در مرحله و پیشبرد ماموریت پیش رو دارید که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و مثلا ار درون ساختمان ها یا فقط از خیابان ها و کوچه های کناری یا با تمرکز بر قرار گرفتن در نقاط بلند برای برتری استراتژیک و اسنایپ کردن، مرحله را پیش ببرید و دشمنان را از میان بردارید.  در واقع سازندگان بازی برای نحوه پیشروی شما در طول ماموریت ها آزادی خیلی زیادی به بازیباز داده اند و کلی راه را در اختیار وی قرار داده اند تا ماموریت ها را انجام دهید. سلاح های بازی بالطبع مطابق با سلاح های زمان جنگ جهانی دوم هستند (نه بابا!!!) و سلاح اصلی شما در بازی یک اسلحه اسنایپر است (نه بابا!!!). همچنین سایدآرم های مختلفی مثل ساب ماشین گان و کلت های کمری (دارای صدا خفه کن یا به صورت معمولی) نیز در بازی در اختیار شما قرار دارد تا بسته به شرایط نبرد و ماموریت از آنها حداکثر بهره را ببرید. همچنین برای مجهز تر شدن شما، سازندگان قابلیت استفاده از نارنجک و دینامیت و مین و .. را نیز در اختیارتان قرار داده اند. می توانید در هر مرحله با استفاده از Binoculars، موقعیت هدف ها و دشمنان و روند حرکتی آنها را مارک کنید تا راحت تر بتوانید تاکتیک مناسب را برای از بین بردن آنها طراحی کنید.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

وقتی از اسنایپر استفاده می کنید بازی تبدیل به یک شبیه ساز عالی می شود و المان های گوناگونی مثل جهت و قدرت وزش باد و میزان افت گلوله، همگی بر روی نتیجه شلیک شما تاثیرگذار هستند و کار را بسیار حساس و نفس گیر می کنند مخصوصا وقتی که بخواهید به طور کامل به صورت مخفی کاری و تک تیر اندازی پیش بروید و اگر ذره ای و لحظه ای در شلیک و از پای در آوردن هدفتان اشتباه کنید همه خبردار می شوند و دشمنان بر سرتان می ریزند و بازی هم یک شوتر مستقیم نیست که بگویید خب مهم نیست همه را مثل آب خوردن می کشم! آخرین موقعیت شما که دشمن شما را در آن دیده است به صورت یک فیگور سفید در بازی مشخص می شود و وقتی که یک لحظه دیده شدید باید با توجه به موقعیتی که در آن دیده شده اید سریعا از آن محل حرکت کرده و به مخفی کاری محض بروید و شروع به حرکت در تاریکی ها و کاورها کنید تا به یک نقطه امن استراتژیک برسید و دشمنان را که به طرز دیوانه واری دنیالتان می گردند، از پیدا کردنتان ناامید نمایید تا بیشتر لو نروید و زنگ های خطر همگانی سریعا به صدا در نیایند.

گلوله های اسنایپر می توانند از یک دشمن رد شده و به دشمنان بعدی برخورد کنند و با استفاده از این قابلیت و صبر کردن برای قرار گرفتن دشمنان در راستای یکدیگر، می توانید صحنه های خیلی جذاب و معرکه ای را مخصوصا با توجه به صحنه آهسته های عالی بازی خلق کنید. هنگام نشستن یا دراز کشیدن روی زمین شما ثبات بسیار بهتری در شلیک کردن با اسنایپر دارید و البته قابلیت حبس کردن نفس برای ثبات بیشتر اسلحه و شلیک بهتر را نیز در اختیار دارید. همان طور که در مبحث بصری بازی اشاره کردم “نکته فوق العاده عالی و معرکه که هم از نظر بصری و هم گیم پلی می توان گفت برترین بخش بازی است، قابلیت دوربین “X-Ray Kill Cam” و صحنه آهسته برخورد تیر با هدف است که مخصوصا به خاطر نمایش اعضای درونی بدن هدف، به واقع زیبا و هیجان انگیز است و به نوعی هم امضای این سری به شمار می رود. شلیک های خیلی دقیق و کشنده و حرفه ای به دشمنان و مشاهده حرکت گلوله از لحظه خارج شدن از اسلحه تا ورود تیر به درون بدن هدف و نابود کردن اعضا و جوارح و استخوان های او با صحنه آهسته بسیار هیجان انگیز و البته خشن است و طراحی بسیار خوب و با کیفیتی نیز دارد و یکی از دلایل اصلی علاقه بازیباز به اسنایپ کردن دشمنان، همین “X-Ray Kill Cam” است که بی شباهت به ضربات ایکس ری در مورتال کامبت نیز نیست.” تعداد ماموریت ها و مراحل در بازی مناسب است و بازی می تواند چیزی حدود ۱۰ ساعت که البته بسته به درجات سختی و نحوه بازی شما تبدیل به زمان خیلی بییشتری می شود، شما را حسابی سرگرم نماید. همچنین یکی از نقاط قوت ماموریت ها آن است که به خوبی طراحی و چیده شده اند و هر کدام حس و حال خاصی را دارند. شما باید مناطق را پاکسازی کنید، هدف های مهم را از بین ببرید نمایید و در دل دشمن مثل یک روح پیشروی کنید. پیشروی و اتمام برخی ماموریت ها می تواند بسیار دشوار، هیجان انگیز و تاکتیکی باشد. باید تمام اهداف موجود را مارک کنید و به بهترین شکل مسیر حرکت خودتان را با توجه به موقعیت و نحوه حرکت دشمنان تعیین نمایید. همچنین باید به حرفه ای ترین و مخفیانه ترین شکل ممکن دشمنانی که در حال گشت زنی هستند را بدون دیده شدن توسط دیگر دشمنان از پای در آورید. وقتی از اسنایپر استفاده می کنید بازی تبدیل به یک شبیه ساز عالی می شود و المان های گوناگونی مثل جهت و قدرت وزش باد و میزان افت گلوله، همگی بر روی نتیجه شلیک شما تاثیرگذار هستند و کار را بسیار حساس و نفس گیر می کنند مخصوصا وقتی که بخواهید به طور کامل به صورت مخفی کاری و تک تیر اندازی پیش بروید و اگر ذره ای و لحظه ای در شلیک و از پای در آوردن هدفتان اشتباه کنید همه خبردار می شوند و دشمنان بر سرتان می ریزند و بازی هم یک شوتر مستقیم نیست که بگویید خب مهم نیست همه را مثل آب خوردن می کشم! آخرین موقعیت شما که دشمن شما را در آن دیده است به صورت یک فیگور سفید در بازی مشخص می شود و وقتی که یک لحظه دیده شدید باید با توجه به موقعیتی که در آن دیده شده اید سریعا از آن محل حرکت کرده و به مخفی کاری محض بروید و شروع به حرکت در تاریکی ها و کاورها کنید تا به یک نقطه امن استراتژیک برسید و دشمنان را که به طرز دیوانه واری دنیالتان می گردند، از پیدا کردنتان ناامید نمایید تا بیشتر لو نروید و زنگ های خطر همگانی سریعا به صدا در نیایند. این بخش نیز با این که چیز جدیدی نیست اما خیلی خوب و خوش ساخت و هیجان انگیز در بازی قرار داده شده است و استرس خاص خود را دارد.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

Sniper Elite V2 Remastered در قالب یک بازی شوتر سوم شخص تاکتیکی دنبال می شود و مدام بازیباز را تشویق می کند که با تکیه بر مخفی کاری محض و اسنایپ کردن بازی را پیش ببرد و حتی درجه سختی بازی در نبردهای مستقیم را بسیار بالا برده است تا بازیباز به نوعی خود به خود به سمت تک تیراندازی که هدف اصلی سازندگان بازی است سوق داده شود و واقعا هم کیفیت بازی از منظر یک شبیه ساز تک تیراندازی در مقایسه با یک شوتر سوم شخص معمولی اصلا قابل مقایسه نیست و مشخص است که همان طور که از نام بازی و تخصص شخصیت اصلی پیداست، کار سازندگان در بخش گیم پلی روی المان اسنایپ کردن و مخفی کاری متمرکز بوده است.

هوش مصنوعی بازی دقیقا مثل نسخه اصلی است و بهبود خاصی به خود ندیده است و هنوز هم شاهد هوش مصنوعی نه چندان مناسب و از آن مهم تر “بالانس نشده” هستیم و واقعا در مورد برخی رفتارهای دشمنان در این بازی که گاهی بی نهایت خنگ هستند و گاهی یک نابغه با دید فراطبیعی، باید گفت “نه به آن شوری شور، نه به این بی نمکی.” جا داشت سازندگان خیلی بیشتر روی ارتقای هوش مصنوعی در این نسخه کار کنند ولی این کار انجام نشده است و واقعا هوش مصنوعی در باز می تواند در بازی منجر به خلق حالاتی شود که ممکن است شما را حسابی از بازی زده و ناامید کند. جا دارد به بررسی نسخه اصلی این بازی در گیمفا در مورد هوش مصنوعی و کلیت بخش گیم پلی گریزی بزنیم. در این نقد و بررسی آمده است “متاسفانه هوش مصنوعی دشمنان شما در بازی حد تعادل نداشته و در درجه‌ی سختی پایین به شدت مضحک و در درجه سختی بالا بسیار باهوش عمل می‌کنند؛ این عدم تعادل در روند بازی با توجه به فاصله نه‌ چندان بالانس شده چک‌ پوینت‌ های بازی در برخی از مواقع واقعا روند گیم پلی را تحت الشعاع قرار داده و بازیباز را به شدت از بازی خسته می‌کند. به شخصه برای به اتمام رساندن بازی حدود یک هفته وقت صرف کردم، در صورتی که گیم‌ پلی مفید بازی در حدود ۸ ساعت است؛ علت این امر نیز تنها این بود که برخی از مواقع عوامل ضعیف بازی دست به دست هم داده و سبب می‌شوند تا بازیباز نوعی حس تنفر نسبت به بازی پیدا کند. البته چیزی که مشخص است این است که بازی برای افراد خاصی ساخته شده است، افرادی که از قید و بند عناوین شوتر خسته شده‌اند و تنها به دنبال شلیک با اسلحه‌ی دورزن یا به اصطلاح اسنایپر خود هستند. اگر بازی را از دید یک عنوان شبیه‌ ساز تک‌ تیر‌اندازی بررسی کنیم بازی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، خصوصا روند طبیعی بودن شلیک‌های بازی و تاثیر عوامل محیطی بر آن‌ها. تازه نباید Kill Cam های خارق‌العاده بازی را نیز از یاد برد.” صحبت از نگاه به بازی به عنوان یک شبیه ساز تک تیراندازی و نه یک شوتر عامه پسند شد و در این مورد باید بگویم واقعا Sniper Elite V2 Remastered از لحاظ کیفیت یک بازی تک تیراندازی محض و خالص (بدون توجه به دیگر المان ها)، فوق العاده است مخصوصا در درجات سختی بالا که باید بسیار بسیار بیشتر دقت کنید و مانند یک تک تیرانداز واقعی و حرفه ای، تمام موارد مثل فاصله و افت گلوله و جهت و قدرت وزش باد را نیز در تک تک شلیک های خود محاسبه و لحاظ کنید که این یک شبیه ساز فوق العاده تک تیراندازی برای دوست داران و طرفداران این سبک و این تخصص تیراندازی است.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

احتمالا نام نسخه بعد از اسنایپر الایت، وینستون لایت باشه!!

از لحاظ موسیقی عنوان  Sniper Elite V2 Remastered در حدی معمولی و نسبتا قابل قبول کار کرده است. قطعات ساندترک بازی هماهنگی خوبی با مراحل و محیط های بازی دارند و در شرایط مختلف ماموریت می توانند هیجان لازم را به شما تزریق کنند اما هرگز شاهد یک ساندترک به یاد ماندنی و فوق العاده زیبا نیستیم و تازه همین قطعات هم با این که خوب هستند ولی خیلی تکرار می شوند . در واقع می توان گفت ساندترک و موسیقی های بازی تنها نیاز بازی را در حد معقول و استاندارد برآورده می کنند ولی بعد از مدتی خسته کننده نیز می شوند. وضعیت صداگذاری بازی نیز دقیقا مانند بازی اصلی است. کیفیت صداگذاری بازی اصلی در زمان خود مناسب و قابل قبول بود (اصلا جزو بهترین ها نبود) ولی اکنون که همین کیفیت بدون تغییر خاصی به نسل هشتم آمده است دیگر قابل قبول هم نیست و شاهد یک صداگذاری با کیفیتی پایین مخصوصا در زمینه صحبت های سربازان و دیالوگ ها که مدام و مدام و مدام تکرار می شوند و واقعا روی مخ راه می روند و برخی از شخصیت ها هم که گویی کاملا فاقد هر گونه روحی هستند! البته در صداگذاری محیطی شرایط کمی بهتر است و صداگذاری محیطی بازی و صدای سلاح ها و… تقریبا می شود گفت قابل قبول هستند. در کل Sniper Elite V2 Remastered در زمینه موسیقی و صداگذاری، مجموعا کیفیت قابل قبولی ندارد و می توانست خیلی خیلی در این نسخه ریمستر بهتر باشد.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

نکته فوق العاده عالی و معرکه که هم از نظر بصری و هم گیم پلی می توان گفت برترین بخش بازی است، قابلیت دوربین “X-Ray Kill Cam” و صحنه آهسته برخورد تیر با هدف است که مخصوصا به خاطر نمایش اعضای درونی بدن هدف، به واقع زیبا و هیجان انگیز است و به نوعی هم امضای این سری به شمار می رود. شلیک های خیلی دقیق و کشنده و حرفه ای به دشمنان و مشاهده حرکت گلوله از لحظه خارج شدن از اسلحه تا ورود تیر به درون بدن هدف و نابود کردن اعضا و جوارح و استخوان های او با صحنه آهسته بسیار هیجان انگیز و البته خشن است و طراحی بسیار خوب و با کیفیتی نیز دارد و یکی از دلایل اصلی علاقه بازیباز به اسنایپ کردن دشمنان، همین “X-Ray Kill Cam” است که بی شباهت به ضربات ایکس ری در مورتال کامبت نیز نیست.

دیگر حتما خوب می دانید که در تمامی نقدها و مقالاتم ذره ای، حتی ذره ای به امتیاز متای بازی کاری نداشته و ندارم و نخواهم داشت و امتیازی که اصل تجربه خودم از بازی است را به آن اختصاص می دهم. مخصوصا در مورد بازی هایی مثل Sniper Elite و Sniper: Ghost Warrior 3 که امتیازشان پایین شده است، سعی می کنم خیلی با دقت بازی را بررسی کنم و امتیازی که به نظرم لیاقتش را دارد به بازی اختصاص دهم زیرا که شاید تعداد محدودی با خواندن این نقدها با خود بگویند “پس بگذار بی خیال متا شویم و بازی را امتحان کنیم. شاید نویسنده راست می گوید.”ببینید دوستان عزیز، درست است Sniper Elite V2 Remastered خیلی ضعف دارد اما الحق و الانصاف دیگر حقش ۵ و متای ۵۰ و ۶۰ نیست زیرا در سبک خودش و برای مخاطبی که هدف گرفته است یک بازی بسیار جذاب محسوب می شود. نوع نمره هایی که به ابن یازی داده اند مثل این است که یک نفر که کلا با بازی های سخت با درجه سختی هاردکور و خیلی بالا مشکل دارد بیاید و دارک سولز را نقد کند و کلا درجه سختی اش را تبدیل کند به یک نکته خیلی منفی و آن را با بقیه بازی های عامه آن سبک مقایسه نماید و کلی از بازی نمره کم کند. Sniper Elite V2 Remastered ابدا یک بازی عامه شوتر نیست و نمی خواهد هم که باشد زیرا مخاطب و قشر هدف آن فقط علاقمندان به تک تیراندازی است. Sniper Elite V2 Remastered به هیچ عنوان بازی در حد نمره ۵ و ۶ نیست و این امتیاز مانند امتیازات دیگر بازی های این سری و این سازنده که نمره پایینی را به آن دادند، بسیار می تواند گول زننده باشد زیرا که Sniper Elite V2 Remastered اصلا و ابدا یک بازی “متوسط و رو به پایین” نیست بلکه یک بازی “خوب” است. همان طور که گفتم دلیل اصلی کم شدن نمرات بازی های این سری و سری همسایه اش، این است که خیلی از منتقدین به اشتباه این ها را در قالب یک بازی شوتر عادی مثل دیگر شوترها نقد می کنند که این واقعا اشتباه و بی انصافی است. Sniper Elite V2 Remastered یک بازی کاملا خاص برای مخاطب خاص با تکیه بر تک تیراندازی است و ابدا یک شوتر عادی برای عامه بازیبازان نیست. معمولا بازی های خاص همیشه در مورد نمره به مشکل می خورند حتی اگر شاهکارهای دیوید کیج هم باشند برخی چون آنها را اشتباه نقد و مقایسه می کنند، نمرات عجیب و غریبی را در موردشان می بینیم. Sniper Elite V2 Remastered نیز همینطور است و اگر عاشق تک تیراندازی هستید شک نکنید که این بازی یکی از بهترین ها برای شماست و از تجربه اش لذت خواهید برد.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

دلیل اصلی کم شدن نمرات بازی های این سری و سری همسایه اش، این است که خیلی از منتقدین به اشتباه این ها را در قالب یک بازی شوتر عادی مثل دیگر شوترها نقد می کنند که این واقعا اشتباه و بی انصافی است. Sniper Elite V2 Remastered یک بازی کاملا خاص برای مخاطب خاص با تکیه بر تک تیراندازی است و ابدا یک شوتر عادی برای عامه بازیبازان نیست. معمولا بازی های خاص همیشه در مورد نمره به مشکل می خورند حتی اگر شاهکارهای دیوید کیج هم باشند برخی چون آنها را اشتباه نقد و مقایسه می کنند، نمرات عجیب و غریبی را در موردشان می بینیم. Sniper Elite V2 Remastered نیز همینطور است و اگر عاشق تک تیراندازی هستید شک نکنید که این بازی یکی از بهترین ها برای شماست و از تجربه اش لذت خواهید برد.

تمامی مواردی که در بازی وجود دارند در کل دست به دست هم می دهند تا از Sniper Elite V2 Remastered با وجود تمام ضعف ها و مشکلاتی که دارد یک بازی با شخصیت و “یک شوتر تک تیراندازی قابل احترام و زیبا” بسازند. اصلا نمی گوییم که یک بازی فوق العاده عالی و بی نظیر، اما بدون شک عنوانی خیلی جذاب برای یک بار تجربه کردن است، البته به اعتقاد بنده، Sniper Elite V2 Remastered یکی از بهترین انتخاب ها برای علاقمندان به تک تیراندازی حرفه ای و قتل های از فواصل دور با سلاح های کالیبر بالا نیز محسوب می شود. اگر مایل به تجربه یک عنوان باکیفیت با تمرکز بر روی تک تیراندازی حرفه ای هستید، قطعا Sniper Elite V2 Remastered ارزش خریدن و یک بار تجربه کردن را داراست. تجربه ای که درست است بی نظیر و خیلی عالی نیست اما بسیار خاص است و می تواند شما را به حال و هوای جدیدی برد. البته باید به یک نکته اشاره کنم چرا که پولی که از جیب شما برای خرید بازی خرج خواهد شد برایم اهمیت دارد و باید تمام موارد را به شما بگویم. اگر می خواهید این نسخه را بخرید و هنوز بازی اصلی چهارم این سری را تجربه نکرده اید و تنها می توانید یک بازی را از بین این دو خریداری کنید اصلا شک نکنید که کیفیت نسخه چهارم این سری زمین تا آسمان از این بازی بالاتر است و باید چشم بسته اسنایپر الایت ۴ را انتخاب نمایید. در نهایت و در انتهای این نقد و بررسی باید بگویم اگر نسخه‎ نسل هفتمی Sniper Elite V2 را انجام داده ‎اید شاید این نسخه پیشنهاد خیلی جالبی برای شما نباشد (هر چند که کیفیت ریمستر آن بسیار خوب است و برای عاشقان تک تیراندازی باز هم یک تجربه باحال است) زیرا خیلی نکات جدیدی را برای شما همراه ندارد اما اگر تا به حال این بازی را تجربه نکرده ‎اید و علاقمند به یک عنوان تقریبا شبیه ساز تک تیراندازی هستید و کلا از طرفداران اسنایپر به شمار می روید، Sniper Elite V2 Remastered بی ‎شک یکی از برترین پیشنهادهایی است که می ‎توانم در این سبک به شما داشته باشم و نباید آن را به راحتی از دست بدهید زیرا که در چنین سبکی بازی های زیادی نیست که لذت یک تک تیراندازی واقعی و یک اسنایپر حرفه ای را به شما منتقل کند.

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا
خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا
خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا
خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا
خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا
خشاب‌گذاری مجدد دومین تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite V2 Remastered - گیمفا