نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا
نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا
نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا
نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا

نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد

نیما شعبانی
۲۲:۰۰ ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا

فردی توانست با خرید و دریافت یکی از کیت‌های توسعه‌ی کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰، به نسخه‌ی اولیه‌ی بازی Ryse: Son of Rome دسترسی پیدا کند.

بسیاری از افراد در جامعه‌ی بازی‌بازان از Ryse: Son of Rome به عنوان آخرین محصول بزرگ و مهم استودیوی آلمانی کرایتک (Crytek)، یاد می‌کنند. پس از عرضه‌ی این عنوان بود که استودیوی کرایتک دچار مشکلات عدیده‌ای شد. از بروز مشکلات مالی گرفته تا جدا شدن بسیاری از اعضای اصلی این استودیو که نتیجه‌ی این مشکلات به فروش و واگذاری استودیوهای زیرمجموعه‌ی این شرکت به دیگر شرکت‌های بزرگ مانند سگا (SEGA) و کرییتیو اسمبلی (Creative Assembly) ختم شد.

از Ryse: Son of Rome در زمان خود به عنوان یک شگفتی در بحث‌های فنی و گرافیکی برروی کنسول‌های نسل هشتم یاد می‌شد اما در دیگر بخش‌ها مانند گیم‌پلی و داستان عملکردی متوسط را ارائه می‌داد. این بازی نیز به سرنوشت یکسان دیگر عناوینی که دوره‌ی طولانی مدتی از پروسه‌ی توسعه را سپری کردند، یعنی شکست دچار شد.

در واقع فرایند توسعه‌ی این عنوان در سال ۲۰۰۶ کلید خورد و در ۲۰۱۰ E3 با اسم رمز Kingdomes معرفی شد. یک بازی که برپایه‌ی سیستم حرکتی کینکت کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ توسعه یافته بود. برخلاف نسخه‌ی نهایی، این عنوان دارای دید اول‌ شخص بوده است. البته امکان تجربه‌ی بازی تنها به کینکت ختم نشده و براساس برخی تصاویر لو رفته، این محصول با دسته‌ی مخصوص ایکس‌باکس ۳۶۰ نیز سازگاری داشته است.

براساس گزارشات یک منبع آگاه، ساخت Ryse: Son of Rome از ابتدا تا انتها یک فاجعه‌ی بزرگ بوده است. این بازی تنها به بخش تک نفره با داستانی حول محور نبرد بین سربازان رومی و شورشیان ختم نمی‌شده و شامل یک بخش آنلاین بسیار بزرگ به سبک MMO نیز بوده است. این بخش آنلاین دارای زمینه‌ای افسانه‌ای و فانتزی بوده که بازی‌بازان در آن می‌توانستند با یکدیگر به تعامل بپردازند. این بازی در واقع از گیم‌پلی‌ای تقریبا مشابه سری The Elder Scrolls بهره می‌برد.

درسال ۲۰۰۹ بود که شرکت مایکروسافت (Microsoft)، به بازی در حال توسعه‌ی استودیوی کرایتک علاقه‌مند شد. سپس فیل اسپنسر (Phil Spencer)، طی ملاقاتی با سران استودیوی کرایتک به آن‌ها توضیح داد که این شرکت هیچ علاقه‌ای به یک بازی MMO ندارد. به همین دلیل روند توسعه‌ی این بخش آنلاین که Kings نام داشت متوقف گشت و ادامه‌ی توسعه‌ی بازی Kingdomes هم به شعبه‌ی بوداپست کرایتک سپرده شد تا شعبه‌ی فرانکفورت و بریتانیای این استودیو، تمرکز خود را برروی بازی Crysis 2 معطوف کنند.

بازی در گیمزکام ۲۰۰۹ معرفی و در E3 2010 نیز گیم‌پلی آن به نمایش درآمد و سال عرضه‌ی آن نیز ۲۰۱۱ اعلام شد. اما در همان سال بود که روند توسعه‌ی این محصول به مشکل برخورد. تیم توسعه دهنده تماما از برنامه خود عقب بودند و مشکلاتی نیز در توسعه‌ی مکانیک های مربوط به کینکت به وجود آمده بود. تقریبا اوایل سال ۲۰۱۱ بود که حدود ۲۰ نفر از اعضای شعبه‌ی بوداپست استعفاء دادند و تعداد اعضای استودیو به ۳۰ نفر کاهش پیدا کرد. در همان سال، جواد یرلی (Cevat Yerli)، کارگردان و طراح بازی تصمیم گرفت تا مکانیک‌های مربوط به کینکت را کنار بگذارد و تغییراتی را در داستان و گیم‌پلی بازی اعمال کند. به لطف رابطه‌ی گرم مایکروسافت و کرایتک، این شرکت همچنان مشتاق بود تا این بازی را به انتشار برساند. شما می‌توانید برخی تصاویر و طرح‌های اولیه از این عنوان را در پایین مشاهده فرمایید:

 

نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفانسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا

نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا

نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا

 

سپس این بازی با نام Ryse در E3 2011 معرفی شد. در واقع یرلی ابتدا نام Rise را برای این عنوان در نظر داشت که به دلیل مشکلات حقوقی این امکان میسر نشد اما مایکروسافت نام Ryse را برای بازی پیشنهاد داد که تقریبا شکل معنوی کلمه‌ی Rise بوده است.

در نهایت نیز بازی تغییرات گسترده‌ای را نسبت به نسخه‌ی اولیه و همچنین نسخه‌ی ۲۰۱۰ خود تجربه کرد. از تغییر دید بازی از حالت اول شخص به سوم شخص گرفته تا اضافه شدن صحنه‌های سینمایی بسیار و همچنین تغییر داستان، محتوا و شخصیت‌های آن. همه‌ی این تغییرات باعث شدند تا روند توسعه‌ی Ryse بسیار طولانی شود. اما در E3 2013 بود که بالاخره اولین گیم‌پلی از نسخه‌ی نهایی بازی که حال Ryse: Son of Rome نام داشت، به نمایش گذاشته شد. همچنین این بازی در آبان همان سال برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه گشت که متاسفانه بسیاری از بازی‌بازان و منتقدین واکنش منفی به آن نشان دادند. سپس در سال ۲۰۱۴ و به دلیل مشکلات مالی که گریبان شرکت کرایتک را گرفته بود، با موافقت مایکروسافت، Ryse: Son of Rome از طریق شبکه‌ی استیم در اختیار دارندگان رایانه‌های شخصی قرار گرفت.

Ryse: Son of Rome هم‌اکنون برروی رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی این عنوان را به قلم آقای صفری در اینجا مطالعه فرمایید. همچنین در ادامه نیز می‌توانید ویدئوی منتشر شده‌ مربوط به گیم‌پلی نسخه‌ی اولیه‌ی Ryse: Son of Rome را در زیر مشاهده کرده و درصورت تمایل آن را دریافت نمایید:

دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا
نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا
نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا
نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا
نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا
نسخه‌ی اولیه Ryse: Son of Rome کشف شد - گیمفا