باندای نامکو توضیح میدهد که چرا ممکن است Tekken x Street Fighter هیچگاه ساخته نشود
در سال ۲۰۱۰ میلادی، تهیهکننده باندای نامکو (Bandai Nmaco) و کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada)، خالق سری Tekken، بازی Tekken x Street Fighter را معرفی کردند؛ عنوانی مبارزهای و سه بعدی در سبک Tekken که شامل شخصیتهای Street Fighter نیز میشد. پس از آن و در سال ۲۰۱۶ میلادی، هارادا اعلام کرد که پروسه ساخت این بازی به واسطه تمرکز کافی برروی ساخت عناوین Street Fighter V و Tekken 7 به حالت تعلیق در آمده است. او بار دیگر در سال ۲۰۱۸ میلادی بر این گفتهها تاکید کرد. با این حال، در حال حاضر او گفته که اگرچه خواهان ساخت این بازی است، اما به نظر میرسد که چنین اتفاقی شاید هرگز رخ ندهد.
زمانی که وبسایت VCG از هارادا در خصوص این پروژه سوال کرد، وی پاسخ داد:
بله، من احساس خاصی نسبت به آن دارم. من هنوز هم میخواهم این بازی را عرضه کنم. با این حال، به همان اندازه که من خواهان ادامه دادن این پروژه هستم، چیزهای زیادی نسبت به سال ۲۰۱۲ تغییر کردهاند. بنابراین من نیاز دارم تا بار دیگر تائیدیه ساخت آن را بگیرم و همچنین دوباره با شرکت کپکام (CapCom) صحبت کنم – در حال حاضر شاید آنها به من «نه» بگویند.
هارادا در ادامه به این نکته اشاره کرد که تا پیش از به تعلیق در آمدن پروسه توسعه این بازی، حدود ۳۰ درصد از مراحل ساختش طی شده بود و کاری که آنها کرده بودند، واقعاً شگفتانگیز بود.
این تهیهکننده با اشاره به شخصیتهای مهمان در بازی Tekken 7 بیان داشت:
من هیجان زده بودم که ببینم شرکت باندای نامکو چگونه شخصیتهای دو بعدی نظیر آکوما از عنوان Street Fighter و گسی از The King of Fighters را به مدل سه بعدی تبدیل کرده و باعث میشود تا زیبا و شگفتانگیز به نظر برسند.
من در این مورد هیجان زده بودم و به آن علاقه داشتم اما از نقطه نظر منطقی و تجاری نسبت به این که آیا ما باید چنین کاری بکنیم، نگران بودم.
هارادا ادامه داد:
ما این پروژه را از سال ۲۰۱۲ آغاز کردیم و سوال واقعی و جالب این بود که وقتی که تیم Tekken شخصیتهای بازی Street Fighter را طراحی میکند، چه اتفاقی میافتد؟ ما شروع به ساخت مدلهای سه بعدی کردیم و من واقعاً از آن خوشم آمد – آنها فوقالعاده عالی بودند – و به نظر پروژه حدود ۳۰ درصد تکمیل شده بود.
همچنین به زودی دو بازی Tekken 7 و Street Fighter V عرضه میشدند که عناوین خوبی نیز بودند. آنها به عملکرد خوب خود هم ادامه دادند. هارادا به این نکته اشاره کرد که به طور معمول، بازیهای مبارزهای برای مدت زمانی طولانی مورد توجه قرار نمیگیرند اما هر دو بازی کپکام و باندای نامکو از این نظر عالی عمل کردند و همین موضوع هم بازی Tekken x Street Fighter را وارد مراحل پیچیدهای کرد.
به طور سنتی، چرخه عمر بازیهای مبارزهای معمولاً کوتاه است. شاید یک یا دو سال و پس از آن شاهد عرضه دنباله آنها هستیم. اما Tekken 7 به عنوان یک بازی سرویسمحور با بستههای الحاقی [متنوع] واقعاً موفق بود. همین هم باعث شد که عرضه یک بازی دیگر سخت باشد، آن هم زمانی که Tekken 7 همچنان به موفقیت خود ادامه میداد.
همانطور که پیداست، این قضیه اصلاً دست هارادا نیست اما بعید است که به این زودیها و حتی برای همیشه، این کراس اُور (Cross-Over) را ببینیم.
نظر شما در این زمینه چیست؟ آیا همچنان منتظر بازی Tekken x Street Fighter هستید یا عرضه آن را توجیهپذیر نمیدانید؟ لطفاً دیدگاه خود را با ما و دیگر دوستانتان در گیمفا به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
هر چیزی دوره ای داره . اگه در زمان خودش ساخته نشه و اون عطش گیمر رو رفع نکنه کم کم اون نیاز از بین خواهد رفت . اون زمان اختلاف بصری و گرافیکی بین استریت فایتر دو بعدی و تکن سه بعدی خیلی زیاد بود و بسیاری از طرفداران این دو سری دوست داشتن شخصیتهای استریت فایتر رو با گرافیک واقع گرایانه تر تکن ببینن . ولی بعد از گذشت چندین سال و انتشار نسخه های جدیدتر این نیاز هم از بین رفت چون با تغییر سبک گرافیکی الان اختلاف چندانی بین شخصیتهای استریت فایتر ۵ و تکن ۷ از نظر بصری وجود نداره . گرچه میتونست این اختلاف بیشتر باشه ولی نامکو بندای با سبکی که برای طراحی آکوما در تکن ۷ در نظر گرفت نشون داد که خیلی نمیخواد و یا نمیتونه شخصیتهای استریت فایتر رو تغییر بده . ضمن اینکه بازیهای مشابهی مثل استریت فایتر کراس تکن که چند سال قبل منتشر شد هم با شکست مواجه شد . در حال حاضر هم طرفداران هر دو سری بیشتر مشغول تجربه آنلاین بازیاشون هستن و کماکان هم داره پشتیبانی میشه این دو بازی و در این شرایط بعیده کسی برای یه نسخه فرعی و کراس اوور که فقط برای یه تجربه کوتاه و زودگذر مناسبه پول بده و زمان خرج کنه .
چرا تکنارو میریزی تو استریت فایترا؟؟