سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا
سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا
سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا
سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا

سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME

مهدی رضایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا

قطعا یکی از مهم‌ترین قطعات هر کامپیوتری هارددرایو می‌باشد و در هنگام خرید این قطعه امکان ندارد سایت‌های مختلف را زیر رو رو نکنیم تا بنابر نیازمان یکی از انواع آن را تهیه کنیم. این روزها که برندهای زیادی در حال ساخت و تولید قطعات کامپیوتری هستند، قطعا سرسری گرفتن این موضوع به ضررمان تمام می‌شود. هر کسی دوست دارد قطعاتی تهیه کند که پایداری، عمر و کارایی مناسب در طولانی مدت داشته باشد; مخصوضا با وضع اقتصادی موحود که نمی‌توان زود به زود قطعه جدیدی تهیه کرد و باید در انتخاب آن‌ها بسیار دقیق باشیم. شرکت گیگابایت که سال‌هاست در تولید قطعات مختلف کامپبوتری فعال است و بسیار بعید است از یکی از آن‌ها در طول استفاده‌تان از PC بهره نبرده باشید یکی از معتبرترین‌ها در این زمینه است و به شخصه هم تا به حال از هر قطعه‌ای از این برند استفاده کرده‌ام به مشکلی برنخوردم و همواره آن را از بهترین‌ها می‌دانم.

در این مقاله قصد داریم هارد  Aorus RGB M2 NVME SSD را با هم بررسی کنیم و ببینیم چه ویژگی‌هایی دارد، کارایی آن‌ چطور است و در نهایت استفاده از آن چقدر به صرفه است. با گیمفا در بررسی این حافظه SSD از شرکت Gigabyte همراه باشید.

سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا

Aorus RGB M.2 NVME SSD

بشر در طی زندگی خود همواره به دنبال سرعت بیشتر و سریع پیش بردن کارها بوده است. اختراع ماشین به چه دلیل بود؟ راحتی و سرعت بیشتر در انجام کارها. هاردها هم از این قضیه مستثنی نیستند. هاردهای HDD بدون شک نمی‌توانند نیاز همگان را برای سریع‌تر نوشتن و پاک کردن اطلاعات روی هارد دیسک را برطرف کنند و بسیاری از افراد هرچند اگر حرفه‌ای هم نباشند، خواهان انتقال سریع‌تر اطلاعات هستند. درایوهای حالت جامد یا Solid Stete Discها راه حل این افراد برای رسیدن به سرعت بسیار بیشتر برای انجام کارهای کامپیوتری‌شان است. هاردهای SSD چیزی حدود ۶ برابر سریع تر از هاردهای معمول HDD هستند و البته به جز آن مزایای بسیار دیگری هم دارند.

این هاردها بر خلاف هاردهای HDD قسمت مکانیکی ندارند. دیگر خبری از چرخش یک دیسک و نوشتن و ذخیره سازی اطلاعات بنابر سرعت آن نیست و تنها شاهد چندین میکروتراشه هستیم که اطلاعات بر روی آن‌ها دخیره می‌شوند. این مورد موجبات بسیاری را نظیر مقاومت بیشتر به فشار و ضربه، عمر بیشتر، صدای کمتر و همچنین توان مصرفی کمتر را ارائه می‌دهند. در مورد مزیت اخیر باید بگوییم این مورد آنقدر چشمگیر است که در طی یک بررسی مشخص شد توان مصرفی SDDها فقط ۵ درصد HDDهاست. تمام این مزیت‌ها باعث می‌شود هر فردی که به دنبال پیشرفت هماهنگ با تکنولوژی است به سراغ این حافظه‌ها برود اما اینگونه نیست و به دلایلی نظیر قیمت بسیار بیشتر و عدم توان بازیابی اطلاعات آن‌ها، آنطور که باید و شاید راهشان را به خانه‌ها و مراکز اداری باز نکرده‌اند.

سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا

این هاردها بر خلاف هاردهای HDD قسمت مکانیکی ندارند. دیگر خبری از چرخش یک دیسک و نوشتن و ذخیره سازی اطلاعات بنابر سرعت آن نیست و تنها شاهد چندین میکروتراشه هستیم که اطلاعات بر روی آن‌ها دخیره می‌شوند. این مورد موجبات بسیاری را نظیر مقاومت بیشتر به فشار و ضربه، عمر بیشتر، صدای کمتر و همچنین توان مصرفی کمتر را ارائه می‌دهند

اما هر چقدر هم بخواهید در برابر این حافظه‌ها مقاومت کنید، نهایتا به استفاده از آن‌ها روی خواهید آورد. حال چه به صورت تکی و چه به صورت ترکیبی با هارد HDDتان. به هر حال هر پیشرفتی نیازمند زمان است و طولی نخواهد کشید که هاردهای SSD کاملا بازار را به دست خواهند گرفت; پذیرش پیشرفت اجتناب ناپذیر است. مسلما شرکت‌های سازنده هاردهای SSD قیمت‌های خود را هم به مرور زمان کاهش خواهند داد و بازار این دست از حافظه‌ها داغ‌تر هم خواهد شد. اگر می‌خواهید بدانید که با شرایط کنونی هم می‌توان هارد SSD مناسب و به صرفه‌ای تهیه کرد بهتر است نگاهی به ویژگی‌های Aorus RGB M2 NVME که در ادامه ذکر می‌کنیم بیندازید.

  • Form Factor: M.2 2280
  • Interface: PCI-Express 3.0 x4, NVMe 1.3
  • Total Capacity: 512GB*
  • Warranty: Limited 5-years
  • Sequential Read Speed : up to 3480 MB/s**
  • Sequential Write speed : up to 2000 MB/s**
  • TRIM & S.M.A.R.T supported
  • AES 256 supported

همانطور که مشاهده می‌کنید، ساخت این قطعه از نوع M.2 2280 است که ساختمان کوچکی دارد و با رایج شدن استفاده ی سوکت‌های M2 در مادربوردها، می‌توانید به راحتی آن را در PC خود جا زده و شاهد یک ارتقای عالی در سرعت انتقال داده‌ها و استریم‌‌ها باشید. با Interface جدید این حافظه هم شاهد افزایش بسیار خوب سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات هستیم; به طوری که سرعت خواندن اطلاعات تا ۳۴۸۹ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن‌ها تا ۲۰۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌تواند بالا برود. شاید برایتان سوال باشد که با این سرعت باید دمای هارد بسیار بالا برود اما گیگابایت برای آن هم چاره ای اندیشیده و با Heatsink به کار رفته در قطعه می‌بینیم که دمای آن پایین می‌ماند. این مورد برای گیمرها بسیار مهم است که در طول بازی دمای قطعاتشان زیاد نشود و برای استریمرها هم اهمیت بسزایی خواهد داشت.

سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا

شما با استفاده از SSD Toolbox می‌توانید وضعیت هارد را مانیتور کنید، اطلاعات کلی از مدل، FW Version، وضعیت سلامت و دما را متوجه شوید و با آپشن موجود در برنامه درایوها را Optimize کنید. این برنامه از سایت پشتیبانی قابل دریافت است

این هارد اولین مدل RGB M.2 است که تکنولوژی RGB Fusion آن به خوبی با مادربورد هماهنگ می‌شود و شاهد ۵ توع نور در آن هستیم که شامل ثابت، Flash، Double Flash و نور رنگی دایره‌ای می‌شود. این رنگ‌ها با تکنولوژی RGB Fusion Utility به راحتی قابل تغییر و Customize کردن هستند. نکته جالب این است که شما می‌توانید این رنگ‌ها را هر طور که بخواهید و با رنگ‌های متفاوت بر روی قطعات مختلف کامپیوترتان شخصی‌سازی کنید و برای بازی‌های مختلف هم از رنگ‌های مختلفی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید یک رنگ خاص با نوع نور خاص را برای یک یا چند بازی قرار دهید. البته سیستم هوشمند برنامه هم به لطف حالت Gaming Mode آن به صورت اتوماتیک رنگ‌های متفاوتی را برای بازی‌ها انتخاب می‌کند تا تجربه‌ای فوق‌العاده از گیمینگ‌تان داشته باشید.

سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا

نکته جالب این است که شما می‌توانید این رنگ‌ها را هر طور که بخواهید و با رنگ‌های متفاوت بر روی قطعات مختلف کامپیوترتان شخصی‌سازی کنید و برای بازی‌های مختلف هم از رنگ‌های مختلفی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید یک رنگ خاص با نوع نور خاص را برای یک یا چند بازی قرار دهید. البته سیستم هوشمند برنامه هم به لطف حالت Gaming Mode آن به صورت اتوماتیک رنگ‌های متفاوتی را برای بازی‌ها انتخاب می‌کند تا تجربه‌ای فوق‌العاده از گیمینگ‌تان داشته باشید.

شما با استفاده از SSD Toolbox می‌توانید وضعیت هارد را مانیتور کنید، اطلاعات کلی از مدل، FW Version، وضعیت سلامت و دما را متوجه شوید و با آپشن موجود در برنامه درایوها را Optimize کنید. این برنامه از سایت پشتیبانی قابل دریافت است. نکته دیگری که در مورد این هارد باید ذکر کنم، گارانتی ۵ ساله آن است. همین مورد می‌تواند مهر تاییدی باشد بر عمر زیاد این حافظه و البه تجربه استفاده از آن هم تاکنون برای افراد بسیار مثبت بوده است. به علاوه این هارد با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خود می‌تواند چه برای کسانی که می‌خواهند از آن به عنوان یک هارد کمکی و چه برای افرادی که قصد استفاده تکی آن را دارند مفید واقع شود.

اگر به دنبال تهیه یک هارد SSD هستید و قیمت تهیه آن هم چندان برایتان مشکلی نیست، Aorus RGB M2 NVME می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب برای شما باشد. این حافظه را تهیه کنید و از سرعت و پایداری عالی آن لذت ببرید.

سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا
سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا
سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا
سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا
سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • دو دل بودم بخرمش یا نه ولی الان مطمئن شدم

    • فرشاد گفت:

      داداش خیلی مثل اینکه پول داری من الان بیشتر از ۶ سال نتونستم یه پی سی گیمینگ حرف های جمع کنم از بس همه چی گرون شده البته نوش جونت ولی جدا از حرفت من بیشتر نگران نسل بعدی ام که دیگه کنسول هم نمیشه خرید چه برسه به پی سی آخرین سیستمی که جمع کردم واسه سال ۲۰۱۳ بود و خفن ترین سیستم عمرم هم به نظرم سیستمی بود که سال ۸۸ آخراش بستم اون موقع گرافیک GT9800 تازه اومد بود که من خریدم از اون بالاتر دیگه نیومده بود یادش بخیر چقدر خوب بود پی سی جمع کردن میرفتم ولیعصر کلی قطعه میخریدم میومدم خونه با شوق و زوق اسمبلشون میکردم و میرفتم واسه ویندوز قیمت ها یجوری رفته بالا الان یه کیس گرین ارزون ترینش ۲۰۰ تومنه دیگه خودتون حسابش رو بکنید من با ۲۵۰ تومن مادربرد و سی پی یو میخریدم قبل این گرونی ها منظورم سال ۹۶ نه خیلی عقب تر

  • PERSIAN NAZI گفت:

    قیمتشم مینوشتید تا دوستان بفهمن چقدره ؟
    یه SSD ساده مدل قدیمی اگه ۱۲۸G باشه حدود ۳۰۰ تا ناقابل هزینشه
    اگه مدلهای جدیدتر باشه که میشه ۴۵۰ تا ۶۰۰
    اگه از سری پیشترفته تر کارتی باشه که شده ۷۰۰ و اگه خدای نکرده M2. باشه که میشه پول خون :laugh:
    پیشنهاد من به دوستان داشتن هارد HDD 7200RPM 128 MB که در کنار فضای بالا و قیمت ارزانتر سرعت خیلی بهتری هم داره
    اگه دوست داشتید یه سری به کانال تک کوئیکی بزنید تا ابهامات برطرف بشه
    این هارد SSD برای طراحی و مهندسی ساخته شده و جدیدا مد شده که گیمرها یدونه ظرفیت پائینشو بخرن برای درایو ویندوز :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: ولی خبر ندارن که برای سیستم گیمینگ نیست
    شکر خدا WESTERN DIGITAL هم که زده دیگه تو کار HDD 9500RPM 256MB که حدودا ۴ برابر SSD های خورده پا سرعت داره

    • devilgodes گفت:

      کل دنیا به این نتیجه رسیدن که سرعت پایین hdd حتی برای کنسول bottleneck به حساب میاد و باید فکری به حالش کرد برا همین سونی میخواد برا ps5 بیاد ssd بزاره.
      اما مردمانی از سرزمین پارس اعتقاد دارن که چیز زیاد بدرد بخوری نیست و hdd بهتره.

      • PERSIAN NAZI گفت:

        اقای که از سرزمین پاس اومدی
        میتونی یدونه M2. که ظرفیت بالائی داره بخری ؟
        من الان ۷ ترا هارد دارم و اگه بخوام جایگزینش کنم با SSD میتونی بگی که چقدر برام هزینه داره ؟
        من ترجیح میدم یدونه HDD 9500RPM 256MB بخرم تا یدونه SSD 1T
        فراموش نکن که ما تو ایران زندگی میکنیم و باید بر اساس درامدمون تو همین جا خرید کنیم
        بعدش شما یجوری میگی HDD که انگار اون ۳۲MB عهد بوق رو دارید میگید :laugh:
        سرعت هاردهای جدید وسترن دیجیتال رو دست کم نگیر

        • Nima.1371 گفت:

          عزیز مقوله ی قیمت و کارایی دو المان جدا هستن.چون شما توان خرید پرایدو داری دلیل نمیشه پراید از لامبورگینی بهتر باشه.مقاله در مورد کیفیت محصوله شمام بهتره بگی من توان خرید درایو جامدو ندارم نه اینکه بگی هارددیسک بهتر و سریعتره.ممنونم از شما.

    • Nima.1371 گفت:

      دوست عزیز وقتی در مورد چیزی اطلاعی ندارید بهتره راجعبش نظر ندید.اینا چیه که نوشتید شما.یه ssd از همه لحاظ با اختلاف فاحش از یک hdd سرتره و دلیل گرون بودنش هم همینه.نویسنده ی عزیز هم لطفا اصلاح کنن که ssd هارد نیست.ممنونم.

  • silver30 گفت:

    اگه کسی مادربرد ۱۱۵۱ معیوب داره خریدارم.

  • franklin69 گفت:

    با این وضع دلار آدم نمیتونه سیستمشو ارتقا بده چه برسه به خرید قطعات جدید ssd و گرافیک rtx و… :-((

    • Mr.Game گفت:

      البته اگر کارکرده خریداری کنید هنوز جا داره ، دلار ۲۰ تومن را رد کنه دیگه افتضاح میشه ، به نظرم اگر قصد ارتقا دارید سریعتر اقدام کنید ، با ۱٫۳۰۰ یه کارت ۴۷۰ بگیرید روی آخرین گرافیک میتونید همه چیز را اجرا کنید ، پردازنده هم که حتما AMD RYZEN بگیرید خیلی قیمت هاش از اینتل کمتره ، ۱۲۰GB SSD هم ۲۰۰ تومن

  • Mr.Game گفت:

    هارد SSD علاوه بر سرعت بالا ، عمر بیشتر ، وزن بسیار کمتر ، سایز کوچک تر ، مصرف برق کمتر ، ضد ضربه ( به دلیل نداشتن اعضای متحرک مثل دیسک و هد ) ، ضد رطوبت و کاملا بی صدا هستند ، دیگه به یک استاندارد تبدیل شده که برای هر سیستم چه PC چه لپتاپ حداقل یه SSD 120GB برای سیسستم عامل در نظر گرفته بشه ، ارزان ترین SSD بازار را هم تهیه کنید باز هم سرعت فوق العاده ای داره و به ندرت پیش میاد چشمتون به صفحه بارگذاری ویندوز بیفته. فقط کافیه یک بار باهاش کار کنید دیگه سمت HDD نمیرید ، پیشنهاد میکنم اگر نمیخواید زیاد هزینه کنید یه مدل قدیمی و کارکرده تهیه کنید.

سریع و مناسب | معرفی حافظه Aorus RGB M2 NVME - گیمفا