آتسوشی اینابا: تیم سازنده و مایکروسافت هر دو در سرنوشت Scalebound مقصر بودند - گیمفا
آتسوشی اینابا: تیم سازنده و مایکروسافت هر دو در سرنوشت Scalebound مقصر بودند - گیمفا
آتسوشی اینابا: تیم سازنده و مایکروسافت هر دو در سرنوشت Scalebound مقصر بودند - گیمفا
آتسوشی اینابا: تیم سازنده و مایکروسافت هر دو در سرنوشت Scalebound مقصر بودند - گیمفا

آتسوشی اینابا: تیم سازنده و مایکروسافت هر دو در سرنوشت Scalebound مقصر بودند

truth seeker
۲۱:۱۵ ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
آتسوشی اینابا: تیم سازنده و مایکروسافت هر دو در سرنوشت Scalebound مقصر بودند - گیمفا

مدیر استودیوی پلاتینیوم گیمز (Platinum Games)، آقای آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba)، بیان کرده است که در قضیه‌ی لغو شدن ساخت بازی ScaleBound، شرکت مایکروسافت و استودیوی سازنده به یک اندازه مقصر بوده‌اند.

بسیاری از هواداران و کاربران کنسول ایکس‌باکس وان بی‌صبرانه منتظر تجربه‌ی عنوان انحصاری Scalebound بودند ولی استودیوی پلاتینیوم گیمز به صورت کاملا ناگهانی و غیرمنتظره ساخت این بازی نقش‌آفرینی را کنسل کرد. با توجه به سابقه‌ی درخشان استودیوی پلاتینیوم گیمز و پتانسل بالای بازی Scalebound، این عنوان می‌توانست به یک انحصاری قدرمتند برای کنسول ایکس‌باکس وان تبدیل شود. از این رو لغو شدن ساخت آن بسیاری از کاربران را شکه و البته ناامید کرد.

از زمان انتشار خبر لغو ساخت بازی در ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷، اکثر کاربران شرکت مایکروسافت را مقصر اصلی این موضوع دانسته‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد هر دو شرکت مایکروسافت و استودیوی پلاتینیوم گیمز در این موضوع مقصر بوده‌اند. آقای اینابا، مدیر استودیوی پلاتینیوم گیمز، در جدیدترین مصاحبه‌ی خود بیان کرده است که اگر برخی اتفاقات در هر دو طرف رخ نداده بود، شاید این بازی لغو نمی‌شد. از این رو، به گفته‌ی آقای اینابا هر دو شرکت به یک اندازه مقصر بوده‌اند.

هر دو طرف شکست خوردند. به عنوان توسعه دهنده، بازی Scalebound آن چیزی نبود که ما می‌خواستیم. تماشا کردن عصبانیت هواداران از شرکت مایکروسافت بابت لغو ساخت این بازی برای ما آسان نبود. واقعیت این است که زمانی که یک بازی به مرحله‌ی انتشار نمی‌رسد، هر دو طرف به یک اندازه مقصر هستند.

من فکر می‌کنم که کارهایی وجود داشتند که ما می‌توانستیم بهتر آن‌ها را انجام دهید. البته شرکت مایکروسافت به عنوان ناشر این بازی می‌توانست برخی از کارها را متفاوت انجام دهد. به هر حال، هیچ کس نمی‌خوهاد که روند ساخت یک بازی در میانه‌ی راه متوقف شود.

آقای اینابا در ادامه به این موضوع پرداختند که استودیوی پلاتینیوم گیمز از مشکلات پیش آمده در روند ساخت بازی Scalebound و لغو ساخت این عنوان درس‌های زیادی گرفته است.

به عنوان توسعه دهنده، این موضوع که یک بازی به آن‌چه که ما می‌خواستیم تبدیل نشد، یک تجربه‌ی کاملا خاص برای ما بود. ما درس‌های بسیار سخت و تلخی را از این اتفاق یاد گرفتیم و این موضوع به ما کمک کرد تا به عنوان یک استودیو رشد کنیم. طبیعی است که به دلیل وجود قوانین و مقررات، ما به عنوان توسعه دهنده‌ی بازی اجازه نداریم وارد جزییات این رخداد شویم. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که با ناشر بازی که به ما این فرصت را داد تا برروی ساخت آن کار کنیم، به درستی رفتار می‌شود. حقیقت این است که ما نمی‌خواهیم شاهد این باشیم که شرکت مایکروسافت به خاطر این موضوع توسط هواداران سرزنش می‌شود. توسعه‌ی یک بازی فرآیندی بسیار دشوار است و من مطمئن هستم که هر دو طرف درس‌های زیادی از این موضوع یاد گرفته‌اند.

در ادامه‌ی این مصاحبه، آقای اینابا بیان کردند که به اعتقاد ایشان بازی Scalebound بسیار زود معرفی شده است. البته شرکت مایکروسافت نیز پیش از این به این موضوع اعتراف کرده بود. اوایل سال جاری میلادی شایعه‌هایی مبنی بر احیای این بازی منتشر شد ولی این شایعات با فاصله‌ی کمی از سوی تیم سازنده رد شدند.

آقای اینابا در مصاحبه‌های پیشین خود بیان کرده بود که استودیوی پلاتینیوم گیمز قصد دارد در آینده حقوق انتشار بازی‌های بیشتری را در اختیار خود نگه دارد. به گفته‌ی ایشان، این تصمیم به استودیو کمک خواهد کرد تا آزادی عمل بیشتری در روند توسعه‌ی بازی‌ها داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آتسوشی اینابا: تیم سازنده و مایکروسافت هر دو در سرنوشت Scalebound مقصر بودند - گیمفا
آتسوشی اینابا: تیم سازنده و مایکروسافت هر دو در سرنوشت Scalebound مقصر بودند - گیمفا
آتسوشی اینابا: تیم سازنده و مایکروسافت هر دو در سرنوشت Scalebound مقصر بودند - گیمفا
آتسوشی اینابا: تیم سازنده و مایکروسافت هر دو در سرنوشت Scalebound مقصر بودند - گیمفا
آتسوشی اینابا: تیم سازنده و مایکروسافت هر دو در سرنوشت Scalebound مقصر بودند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Star1 گفت:

    “به عنوان توسعه دهنده، این موضوع که یک بازی به آن‌چه که ما می‌خواستیم تبدیل نشد یک تجربه‌ی کاملا خاص برای ما بود.”
    خوبه خودش اعتراف کرده خراب کاری کرده تو ساخت بازی و در نتیجه مایکروسافت مجبور شده بازی لغو کنه.

  • Y PS گفت:

    کاش توضیح میداد که از طرف مایکروسافت یا استودیو پلانتینیوم چه کوتاهی هایی شده!

  • crash گفت:

    سرنوشت مایکروسافت تو این نسل واقعا غم انگیز بود از کارهای بزرگ مایکرو نابودی عناوین انحصاری و از بین بردن معنای انحصار بود :rotfl:

    • 2B گفت:

      واقعیت اینه که سیاست مایکروسافت از ابتدا هم فروش محتوا بوده همون اوایل که قصد وروود به این صنعت رو هم داش ابتدا سراغ سونی رفتن تا با مذاکره سونی رو قانع کنن از سیستم عامل مایکرو در کنسولش استفاده کنه به عبارتی اگر سونی اون پیشنهاد رو میپذیرفت الان بخش فروشگاهش در اختیار مایکرو بود و عملا اکس باکسی هم بوجود نمیومد..یه چی تو مایه های اندروید گوگل که سامسونگ و باقی تولید کنندها سود سخت افزار رو میبرن و عمده سود رو گوگل به واسطه گوگل پلی بدست می اورد سونی هم الان تنها سود ناچیز سخت افزار ایدش میشد بنظرم برخلاف اکثر تصمیمات غلط سونی تو این یه مورد ایند نگری کردن و چه خوب شد برای سونی که کوتاراگی مثل اون قرار داد ناقص با ibm ساده لوحی نکرد..مایکرو بعد از رد پیشنهادش از سوی سونی تصمیم به حضور مستقیم تو این بازار میگیره و با سگا که اون زمان بدلیل درخشش ps1 دوران سختی رو میگذروند وارد مذاکره شد و بخش سخت افزار سگا رو خرید بخش انلاین ایده ابتدایی سگا بود حتی کنترل اکس باکس هم بر پایه ی همون کنترل سگا طراحی شد ولی خب بجز نسل هفت توفیقی رو بدس نیاورد سیاستهای حقیقی و کثیف مایکرو سافت همون ابتدا نسل هشت بود درست زمانی که فکر کرد به برندی معتبر در صنعت گیم تبدیل شده شروع به وضع قوانین سخت گیرانه کرد در حال حاضر هم برای تحقق اون رویا قصد داره از پتانسیل بالای ویندوز استفاده کنه که خب رقبای سرسختی رو تو اون بخش داره..اینده بیشتر به عکس العمل استیم بستگی داره ایا مجدد عناوین فاخرش رو منتشر میکنه یا نه؟ اگر دیر بجنبه مایکرو با این تعداد استدیویی که خریده و با انتشار محتوا گوناگون بروی استورش ممکنه همه رو کنار بزنه…حرف اول اخر رو همونطور که مدیران سونی اعلام کردن محتوا میزنه و بس…

    • دقیقا آخه بازی که رو دوتا پلتفورم منتشر بشه میگن انحصاری!؟ :rotfl:

    • نابود کردن استعداد از صفات بارز مایکروسافت بود 😀

  • mahdi.r گفت:

    کنسل شدن بازی ها همیشه اتفاق میوفتن ولی چیزی چه باعث شد این قضیه اینقدر بزرگ بشه سه سال در دست ساخت بودن این بازی بود بازیایی معمولا کنسل میشن که مردم ازشون خبری ندارن یا مثلا یه تریلر کوتاه دارن نه مث این که سه سال پشت سر هم تو کنفرانس های مایکرو حضور داشت
    چیز دیگه ای که مایکرو رو خراب کرد حرف فیل بود که به جای عذر خواهی اومد گفت این برای گیمر ها بهتره و جالب تر این بود اسکیل باند هر جوری که بود از کرک داون بهتر به نظر میرسید
    و یه چیز دیگه ای که گیمر هارو بیصتر از همه ناراحت کرد تهمت زدن به کامیا که دیوانه شده که کار کثیف بود که از سمت مایکرو اتفاق افتاد

    • دقیقا داداش به عنوان مثال همین پروژه سانتامونیکا که کارگردانش هم استیگ آسموسن بود و کنسل شد اسمش هم فک کنم Dark side بود
      هیچ تریلری ازش منتشر نکردن تا کسی بیخودی هایپ نشه کاملا در سکوت بازی رو کنسل کردن هیچ کس هم ناراحت نشد چون تا موقع منتشر شدن تصاویر هنری بازی هیچ کس خبر نداشت از این پروژه دقیقا بر عکس اسکیل باند که کلی تریلر ازش منتشر شد و خیلی ها هایپ شده بودن براش

  • Mohammadreza7 گفت:

    یادمه همون زمان که بازی در دست توسعه بود یه شایعاتی ایجاد شده بود که پلاتینیوم نمیتونه با سخت افزار فعلی تموم اون چیزی که تو ذهنشه رو کامل روی بازی پیاده سازی کنه و روند ساختش خیلی کند پیش میرفت…
    امیدوارم نسل بعدی احیاش کنن

  • Cell گفت:

    هی نمک بریزین رو زخم فنای xbox تا فنای Pc هم اضافه شدن 😎
    این نمک ریختنا رو xbox one و one x و pc فایده نداره بهتر که بی‌خیال شیم
    ترول Cancelled چیز جدیدی نیست :yes:

آتسوشی اینابا: تیم سازنده و مایکروسافت هر دو در سرنوشت Scalebound مقصر بودند - گیمفا