جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا

جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها

آرین مرادی
۲۲:۴۵ ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا

در هفته‌ای آرام و بدون هیچ هیجانی، بازی Days Gone همچنان به سلطنت خود بر بریتانیا ادامه می‌دهد. با گیمفا، جدول فروش هفتگی بریتانیا و تحلیل کوچکی بر آن همراه باشید.

همان‌طور که هفته‌ی گذشته ذکر کردیم، در این هفته هیچ رقیب بزرگی برای عناوین پیشین عرضه نشد و احتمال می‌دادیم که شاهد تغییر بزرگی در جدول فروش هفتگی بریتانیا نباشیم. این اتفاق رخ داد و باید عرض کنم که در ۴ رتبه‌ی ابتدایی جدول، هیچ تغییری رخ نداده است. درست است که این هفته به صورت کلی آمار فروش بسیار کم‌تر از هفته‌ی گذشته بود، ولی این مورد نتوانست ترتیب ۴ رتبه‌ی ابتدایی جدول را به هم بزند.

به سراغ اعداد و ارقام برویم. بازی Days Gone همچنان همانند هفته‌ی پیش در جایگاه اول قرار دارد. با این وجود، شاهد آن هستیم که نسبت به هفته‌ی گذشته فروش آن ۶۰ درصد کاهش یافته است. شاید این بازی را نتوان بهترین انحصاری شرکت سونی دانست، ولی همان‌طور که محمد اریا مقدم در نقد کامل این بازی تحت عنوان خداحافظ آرامش! | نقد و بررسی بازی Days Gone بیان کرده است، «استفاده از لفظ “بهترین” برای توصیف بازی Days Gone کمی اغراق آمیز است! با این وجود، می‌توان از آن به عنوان یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ یاد کرد». شاید باور این مورد سخت باشد ولی طبق نظر بازی‌بازان، این عنوان اصلا لیاقت چنین نمراتی را نداشت و در حق آن کم‌لطفی شده است.

در رتبه‌ی دوم، دوباره شاهد بازی Mortal Kombat 11 هستیم. این بازی را شاید بتوان بهترین نسخه از نظر جلوه‌های بصری و گیم‌پلی در تاریخ این سری دانست. البته نمی‌توان از این مورد نیز صرف نظر کرد که بازی تغییراتی به خود دیده است؛ برای مثال دیگر خبری از حرکات خشونت‌آمیز نسخه‌های پیشین به نام X-Ray نیست و جای خود را به حرکات دیگر داده است. ولی بعضی موارد همچون پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و البته شباهت بی چون و چرای بعضی حرکات شخصیت‌ها به سری Injustice از موفقیت تمام و کمال این بازی جلوگیری کرده‌ است. شرکت سازنده با عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های مختلف سعی در بهبود بازی داشته است ولی متاسفانه فعلا خبری از حذف پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای از این بازی نیست. قابل ذکر است که این عنوان نسبت به هفته‌ی گذشته افت فروشی ۷۴ درصدی را تجربه کرده است.

بازی FIFA 19 همچنان در رتبه‌ی سوم قرار دارد و نسبت به دو رتبه‌ی قبلی، افت فروش کم‌تری را تجربه کرده است. این بازی با این که رتبه‌ی بدتری نسبت به دو عنوان ذکر شده دارد ولی نسبت به هفته‌ی گذشته تنها ۱۰ درصد کاهش فروش داشته است. همین مورد می‌تواند مهر تاییدی بر محبوبیت این سری و البته ورزش فوتبال باشد.

اگر هفته‌ی پیش ذکر کردیم که شرکت راک‌استار (Rockstar) در جدول فروش شگفتی می‌آفریند، این هفته باید بیان کنیم که راک‌استار خود شگفتی است. در میان ۵ رتبه‌ی ابتدایی همه‌ی بازی‌ها افت فروشی نسبی را تجربه کردند ولی در جایگاه چهارم و پنجم بازی‌های شرکت راک‌استار قرار دارند. در رتبه‌ی چهارم آخرین ساخته‌ی این شرکت یعنی بازی وسترن Red Dead Redemption 2 قرار گرفته است که نسبت به هفته‌ی گذشته تنها ۳ درصد افت فروش داشته است. بحث سر بازی GTA V به کلی متفاوت است. این بازی سال ۲۰۱۳ عرضه شد ولی هم‌اکنون پا به پای هم‌کیش وسترن خود فروش دارد. بگذارید چنین بگوییم: در هفته‌ای که تمامی رتبه‌های برتر لیست افت فروش دارند، بازی GTA V با افزایش فروشی ۱۴ درصدی از رتبه‌ی یازدهم به جایگاه پنجم منتقل شده است. البته بخشی از این مورد را می‌توان به سرورهای Role Playing این عنوان نسبت داد. اگر با این سرورها آشنایی ندارید، می‌توانید به خبر مربوطه در این نشانی مراجعه کنید.

با بالا آمدن بازی GTA V، شاهد آن هستیم که جدیدترین ساخته‌ی شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) یعنی Tom Clancy’s The Division 2 به رتبه‌های پایین‌تر پرتاب شده است. این بازی که پیش از این جایگاه پنجم را در اختیار داشت، هم‌اکنون به رتبه‌ی هشتم منتقل شده است. قابل ذکر است که شرکت یوبی‌سافت قصد دارد تا محتویات یا نسخه‌ای جدید از سری Ghost Recon را معرفی کند. شما می‌توانید خبر مربوطه را در اینجا مطالعه کنید.

در آخرین رتبه‌ی جدول این هفته، بازی Anthem ساخته‌ی استودیوی بایوور (BioWare) قرار دارد. شاید بتوان بیان کرد که این بازی یکی از ناامیدکننده‌ترین و بدترین فروش‌ها در زمان عرضه را داشت؛ چرا که همه انتظار یک بازی AAA بسیار قدرتمند را از استودیوی سازنده داشتیم که متاسفانه نتیجه‌ی نهایی شباهتی به آن نداشت. پس از عرضه البته، استودیوی بایوور با به‌روزرسانی‌های مختلف تلاش کرد که نقاط ضعف بازی را بپوشاند و همین امر باعث شده است که این بازی هم‌اکنون به یک بازی نسبتا عالی تبدیل شود. باید در ذهن داشته باشید که هنوز مشکلاتی در بازی وجود دارد ولی قابل چشم‌پوشی هستند.

به عنوان نگاهی دیگر، می‌توان بیان کرد که بازی Final Fantasy XII: The Zodiac Age در این هفته عرضه شد و توانست با به دست آوردن رتبه‌ی ۱۵ در اولین هفته‌ی فروش خود به کارش پایان دهد.

بازی‌های انحصاری

خوشبختانه این هفته، هر سه شرکت بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی در لیست ده برتر، نماینده‌ی مخصوص به خود را داشتند. شرکت سونی به واسطه‌ی بازی Days Gone توانسته است تا تخت پادشاهی بریتانیا را به خود اختصاص دهد. شرکت مایکروسافت با بازی مسابقه‌ای Forza Horizon 4 عرض اندام کرده است و با یک پله پسرفت، هم‌اکنون در جایگاه نهم قرار دارد. ولی نینتندو همان‌طور که انتظار داشتید دو نماینده در جدول دارد. بازی New Super Mario Bros. U Deluxe با دو پله پیشرفت از جایگاه نهم به رتبه‌ی هفتم منتقل شده است. بازی Mario Kart 8 Deluxe نیز ثبات رتبه‌ای خوب را از خود نشان داده است و همانند هفته‌ی پیش رتبه‌ی ششم را دارد.

نام بازی رتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی گذشته
Days Gone۱۱
Mortal Kombat 11۲۲
FIFA 19۳۳
Red Dead Redemption 2۴۴
Grand Theft Auto V۵۱۱
Mario Kart 8 Deluxe۶۶
New Super Mario Bros. U Deluxe۷۹
Tom Clancy’s The Division 2۸۵
Forza Horizon 4۹۸
Anthem۱۰۱۲

لیست ۴۰ بازی برتر از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر پلی‌استیشن ۴ از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر اکس‌باکس وان از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر نینتندو سوئیچ از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا

لیست ۳۰ بازی برتر رایانه‌های شخصی از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • دوستان، اگه با موبایل اومدین، واسه این پست موبایل رو افقی بگیرین تا کامل بیاد 😉

  • ماشالله عالی عمل کرده دیزگان در زمینه فروش :yes:
    به گفته یورو گیمر سریع ترین فروش فیزیکی بازی در هفته اول انتشار تو سال ۲۰۱۹ رو داشته
    احتمالا هفته بعد هم صدر بمونه ولی بعد از اون چون rage 2 میاد احتمال زیاد صدر رو به اون واگذار میکنه

    • mehrdad65 گفت:

      دارنده های کنسول سونی مجبورن این بازی ضعیف بخرن چون انحصاریشون و بازی دیگه ای سونی واسشون امسال عرضه نکرده

      • اگه اینجوری بود الآن اونایی که xbox دارن و بیشتر از دارندگان کنسول سونی هم تو کف انحصاری هستن، میرفتن crackdown 3 رو میبردن صدر لیست پر فروش ترین های هفته.
        فرقی نداره چه کنسولی داشته باشن، گیمرا شعور تشخیص بازی خوب از مضخرف رو دارن، شما که بازی نکردی نظر ندی بهتره.

        • mehrdad65 گفت:

          اگه یه کم فکر میکردی این دوتا رو قیاس نمیکردی
          چون گیمرای سونی خیلی بیشترن فروششم بیشتره

          • خب عزیز من اصن بگو ۱۰۰ میلیون نفر ‌‌ps4 دارن و ۴۰ میلیون هم xbox, مهم اینه که فعلا days gone تو همون ۱۰۰ میلیون نفر بیشترین فروش رو داشته و crackdown 3 تو همون ۴۰ میلیون هم اصن فروش خوبی نداشته.
            دیگه همین کاملاً مشخص میکنه بازی اگه خوب نباشه فقط صرف انحصاری بودن توسط دارندگان یه کنسول خریده نمیشه.
            بعدم مطمئن باش بازی مضخرف نمیاد از یه بازی شناخته شده و مطرح مثل مورتال کمبت که روی تمام پلتفرم ها عرضه شده بیشتر بفروشه. دیگه اینجا قشنگ میتونی تعداد کل گیمرای دنیا رو با فقط ps4 دارا مقایسه کنی تا نیاز نباشه دوباره راجع به این موضوع فکر کنیم.

    • sina4123 گفت:

      من حدود ۳ ساعت بازی کردم واقعا عالیه
      نمیدونم این منتقدا بیشورا نشستن رو چه حسابی رای دادن
      شایدم من هنوز اولشم بعدا تکراری بشه نمیدونم فعلا که خیلی عالی بود تو ۳ ساعت اول
      گرافیک فوق العاده
      گیم پلی روون و لذت بخش
      مبارزات نزدیک با سلاح ها و چاقو عالی قشنگ حس بازیای انحصاری سونی مثل لست آو آس رو میده
      موتور سواری هم که واقعا طبیعی و واقعی
      فقط یه ذره تو تیراندازی به نظرم بهتر بود خوب بود
      مخفی کاری های عالی داره
      حس استرس موقع قایم شدن از زامبی ها واقعا بالاس
      به طور کلی حس لست آو آس و زیاد میده به آدم

  • Hala madrid گفت:

    عالیه این بازی.ایراداتش با آپدیت ها تا حد زیادی رفع شده :yes:

  • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

    لذت بخشه این حجم از عدم تعصب بین گیمر های واقعی! و خوشحالم که جدول فروش باعث ناامیدی یه سری از گیمر های متعصب و متا فن شده :rotfl: واقعا سونی باید به این همه طرفدار واقعی افتخار کنه که با حمایت از بازی و استدیو هایی که حتی از نظر دیگران خراب کردن هم انگیزه برای ادامه راه و بازی های بهترشون میشه :yes:

  • حقیقتا زامبی دیگه به یکی از کلیشه ای ترین موجودات تاریخ تبدیل شده البته موجودات داخل دیزگان فریکر نام داره اما نکته جالب اینه که چرا هیچ گونه قطع عضوی در حین شلیک به فریکر ها اتفاق نمیفته و همچنین هیچ تنوع خاصی از لحاظ چهره و پوشش هم ندارن…بند استدیو یک استدیو سطح پایین و انتظار زیادی هم نمیشه ازش داشت اما هفت سال ساخت بازی طول کشید اونم با بودجه سونی اما در نهایت چیزی نشد که باید میشد…

    • Mr Hill93 گفت:

      مطمعنی بازی کردی ؟ شما بردار با شات گان بزن تو سر فریکرا یا دستشون ببین قطع میشه یا ن با Melee هم میتونی سر و دست قطع کنی راجع به ی شکل بودن فریکرا هم باس بگم این مورد تو تمام بازیای زامبی محور هست

  • Rr گفت:

    خوب فروخته
    فکر نکنم بازی بعدی باشه
    میارزه تجربش کرد

  • Clara گفت:

    واقعا آدم لذت میبره میبینه گیمر های عزیز چقدر فهیم شدن دیگه دست منتقدین رو خوندن و کاری ندارن که فلانی چی میگه
    خیلی عالی ه که همه ما تا خودمون چیزی رو تجربه نکردیم فقط با دیدن یه عدد درباره ش زود قضاوت نکنیم من خودم الحمد الله چند روز پیش campaign بازی رو تموم کردم و واقعا هنوز نمیدونم نمره بازی چند شده فقط یکی از بچه ها اطلاع داد به من که اهای فلانی دیدی بازی مورد انتظار ت گند زد…. همون جا فهمیدم که اصلا نباید حتی یه نقد از بازی رو به بخونم و خدا رو شکر الان که بازی رو تموم هم کردم اصلا از خریدم پشیمون نیستم و کار استدیو بند رو مخصوصا با شخصیت پردازی بی نظیر دیکن و سارا که منو یاد النا و نیتن دوست داشتنی میندازن تحسین میکنم دوستان خیلی حیفه تجربه بازی رو از خودتون دریغ کنید خیلی حیفه انصافا بعد حدود ۲۵ ساعت هم تجربه بازی که حدود ۱۸ ساعت ش کمپین بازی بود اصلا خسته نشدم از گان پلی معرکه بازی کلا امیدارم همه گیمفایی های عزیز هم بازی رو تجربه کنن راستی استدیو های ناتی داگ سانتامونیکا و ساکرپانچ هم با انتشار تصویری ورود دیکن به خانواده گیمر ها رو تبریک گفتن که خوبه گیمفا پوشش بده

  • Star1 گفت:

    این چند وقت انقدر کیلیپ های باگ هاشو دیدیم و خندیدیم که یادمون رفت قیمت بازیارو.
    اگر تو مراسم Game Awards جایزه پرباگ ترین بازی سال داشتیم قطعا Days Gone برنده بود.
    اون باگ لود نشدن موتور سیکلت ‌‌شایع ترینش بود ولی باگ های مربوط به زامبی ها از بقیه جالب تر بود.
    یه نکته تو لیست پرفروشترین ها اینکه Anthem دوباره اومده جز ۱۰ تا اول تا ثابت کنه پروژه شکست خورده نیست.

  • Mr Hill93 گفت:

    فروشش فوق العاده بوده فک نکنم ریج ۲ بتونه جاش و بگیره مگه اینکه پلیرا خیلی هایپش باشن

    دیزگان عالیه نمراتش به هیچ وجه حقش نیست حداقل باید بالای هشتاد میشد ولی مهم فروشش بود و مورد پسند قرار گرفتن پلیرا با یوزر اسکور ۸

  • فرشاد گفت:

    فکر کنم راک استار GTA رو واسه نسل بعد هم ریمستر کنه چقدر خوبی این لعنتی هنوز داره میفروشه

  • Random گفت:

    Gta 5 تو انگلیس تازه عرضه شده ما خبر نداریم؟؟؟ لامصب چن هفته تو ۱۰ تا آخه؟

  • کم مونده gta v از rdr2 هم بزنه بالا 😀

  • ۲ هفته ایی هست که در حال تجربه بازیم
    منو خیلیا میشناسن و خیلی از دوستان میدونن که به هیچ عنوان بی دلیل از یه بازی تعریف نکردم یا اون رو نکوبیدم
    برام فرقی نمیکنه این بازی انحصاری چه پلتفرمی باشه همیشه سعی کردم تجربه ی خودم از بازی رو بگم
    و باید بگم days gone واقعا بازی زیبایی هست
    هوش مصنوعی دشمنان از چیزی که فکر میکردم بهتره
    بخش موتور هم که یکی از هسته های اصلی گیم پلی هست واقعا خوبه
    درسته زامبی، روایت ، داستان و خیلی از موارد داخل بازی کلیشه ی به تمام معناست
    مثلا صحنه ی ابتدایی بازی شباهت انکار نشدنی به ابتدای بازی last of us داره من این موارد رو انکار نمیکنم
    گان پلی بازی بدون نقص نیست انکار نمیکنم اما کم نقصه و خیلی از مواقع ازش لذت میبرید
    در بخش گرافیک فنی و بصری ، گرافیک بصری که مثل دیگر انحصاری های سونی خیلی خوب و شاید یکی از نقطه مثبت های بزرگ بازی باشه
    اما در طرف مقابل در بخش گرافیک فنی بازی یه فاجعه به تمام معناس!
    من اپدیت ۱٫۰۷ رو دارم و در این آپدیت هم افت فریم در بعضی نقاط وحشتناکه!
    در بخش مخفی کاری و گیم پلی و … بازی خیلی کلاسیک هست تقریبا شمارو یاد بازی های وحشت بقای قدیمی میندازه … متود هایی که در خیلی از بازی های زامبی محور دیگه استفاده نمیشن اما days gone از اونها استفاده میکنه و باید بگم در این زمنیه هم موفقه حمله با سلاح سرد ، تله ها و… همه نکته های مثبت بازی هستن
    و بزرگترین نکته ی مثبت بازی میتونه دسته ی بزرگ فریکر ها باشه که شما با دیدنشون شکه میشید …
    تنوع دشمنان هم در بخش انسانی کاملا فاجعس !
    انسان ها تقریبا کپی برابر اصل همن واز نظر قیافه با هم مو نمیزنن که این خیلی توی یه بازی نسل هشتمی مسخرس ! اونم در سال ۲۰۱۹
    در بخش فریکر ها هم تنوع لازم رو داره گرچه دوست داشتم بیشتر باس ببینم اما قابل قبوله و نسبت به بازی های زامبی محور دیگه میتونه متوسط باشه مثلا ما همین الان هم بازی evil within 2 رو داریم که open world هست و سبک وحشت بقا و در تنوع موجودات و زامبی ها کمی بهتر از days gone هست پس نمیشه این رو نکته ی منفی دونست
    کم جزئیات بودن محیط بازی یکی از نکات تو چشم هست که اذیت کنندس
    اتمسفر بازی و محیط اون بی نظیره و open world بودن بازی و نبود هیچگونه برجی برای ازاد کردن نقشه شمارو وادار میکنه در محیط با موتور خودتون گردش کنید و محیط رو بگردید
    اما بزرگترین ضعف بازی هم همینجا خودشو نشون میده سیستم crafting بازی فوق العاده پیش و پا افتادس و اصلا در خور یه بازی open world نیست
    ایتم های مخفی یا ایتم هایی که در محیط پیدا میکنید کلا به چند دسته ی خیلی کوچیک خلاصه میشن و هیچ جذابیتی برای گرفتن اونها براتون نمیذارن
    دیگه خیلی طولانیش نمیکنم فقط خواستم بگم فکر نمیکردم بازی انقدر بتونه سرگرم کننده ظاهر بشه و به نظرم کاملا ارزش تجربه کردن رو داره
    *متا فقط مشخص میکنه بازی تو چه رنج هست و به نظرم متای ۷۲ برا این بازی کم نبود و بازی در همین حدودا هست اما لذت بخشه و این مشخص میکنه یه بازی با متای ۷۲ هم میتونه خیلی لذت بخش تر از بازی های دیگه باشه ”
    تشکر و در پناه حق

  • Senatorbigy گفت:

    حالا این رتبه های اول به کنار واسه این Role play هستش که gta V اومده بالا منم خودم میرم دوباره بازی رو برای بار چهارم میخرم که ببینم چطوریاس 😉 tnxXx

جدول فروش هفتگی بریتانیا | بریتانیا زیر سلطه‌ی زامبی‌ها - گیمفا