گیفت کارت
گیفت کارت

میازاکی از خیر اینها گذشت! | نگاهی به محتویات حذف شده و استفاده نشده در Demon’s Souls

۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

نسخه ی ریمیک  بازی بی نطیر Demon’s Souls معرفی شده و حسابی منتظرش هستیم. عنوانی که اگر نبود و اگر سونی به میازاکی جوان اعتماد نکرده بود، شاید امروز اصلا کلا دارک سولز و عناوین سولز لایک و بلادبورن و .. نداشتیم. به بهانه ی معرفی این نسخه ی ریمیک تصمیم گرفتم به سراغ یک موضوع خاص بروم. در عناوینی مثل بازی های سولز و به طور کلی عناوین استاد میازاکی، تعداد بسیار زیادی آیتم های مختلف که شاید چند برابر دیگر بازی ها هستند وجود دارند و از سلاح ها و زره ها گرفته تا دشمنان مختلف و باس ها و … تنوع بی نهایت بالایی دارند. تازه تمام این مواردی که می بینیم در نسخه نهایی بازی هستند و این قدر هم زیاد و متنوعند، اما اگر فکر کرده اید که قبل انتشار بازی هم همین آیتم ها و دشمنان و.. بوده اند و همه وارد نسخه نهایی بازی شده اند سخت در اشتباهید، زیرا که وقتی نگاهی به محتویات حذف شده و راه نیافته به بازی نهایی در چنین عناوینی می اندازیم، می بینیم که شاید اندازه خود آیتم ها و دشمنان و موجوداتی که در نسخه نهایی می بینیم، همان قدر هم بوده اند که حذف شده اند و نهایتا به محصول نهایی نیامده اند. این موضوع خیلی جذاب است که ببینیم چه مواردی قرار بوده است که در بازی باشند و نهایتا این اتفاق رخ نداده است، مخصوصا در شاهکارهای استاد میازاکی یعنی سری سولز و بلادبورن. افرادی حرفه ای تمام فایل های بازی را زیر و رو می کنند و هر چه هست و نیست و بوده و نبوده را از آنها در می آورند تا ببینیم حذفیات بازی چه مواردی بوده اند. امروز هم از نسخه اول و شروع افسانه سولز آغاز می کنیم یعنی شاهکار Demon’s Souls. در واقع در این مطلب نگاهی داریم به تمامی آیتم ها و محتویات استفاده نشده در بازی Demon’s Souls که همگی بر روی دیسک بازی موجود بوده اند و از اکسترکت کردن فایل های بازی به دست آمده اند. جالب است که این تعداد محتویات استفاده نشده در این بازی وجود داشته و احتمالا با این محتویات می شود یک بازی کامل ساخت! اگر به این موضوع و دیدن موارد حذف شده در این عنوان علاقه دارید، پیشنهاد می کنم با من و گیمفا در ادامه این مطلب همراه شوید.

  • سلاح ها

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید یک تبر، یک خنجر و یک نیزه در فایل های بازی وجود داشته اند که در بازی اصلی خبری از آنها نبوده است و استفاده نشده اند.

یک تبر، یک خنجر و یک نیزه در فایل های بازی وجود داشته اند که در بازی اصلی خبری از آنها نبوده است و استفاده نشده اند.

  • یک spell معرفی نشده 

این اسپل نام خاصی برایش آورده نشده است ولی در مورد اثری که دارد یک توضیح کوتاه داده شده است و در آن نوشته شده که Effect و تاثیری که این اسپل دارد شامل “تبدیل شدن به روح سیاه یا Black Ghost” است. این احتمالا یک اسپل برای حمله به دنیای دیگر در قالب یک black phantom بوده است یا این که یک اسپل برای انتخاب نوع فانتومی که می خواهید باشید.

  • کلید Execution Grounds

یک کلید ناشناخته و نامشخص که احتمال زیادی دارد برای باز کردن دروازه بسته ای که به Executioner Miralda می رسد قرار بوده استفاده شود. شاید با داشتن این کلید می توانسته ایم وارد این منطقه شویم بدون این که نیاز به World Tendency Event داشته باشیم. یا این که World Tendency Event باعث می شده که به این کلید در منطقه دیگری دسترسی پیدا کنیم و با آن دروازه را باز نماییم.

در بخش نام و توضیحات آیتم از این کلید به عنوان “Execution Grounds Key” نام برده شده و در توضیحاتش فقط نوشته “کلیدی برای Execution Grounds” . آیکون یا عکس خاصی برای این کلید موجود نبوده است.

  • آیتم های آپگرید کننده

چندین فایل مربوط به آیتم ها و سنگ ها ارتقا دهنده در فایل های بازی وجود دارد. کاملا مشخص است که برخی تنها برای تست قرار داده شده اند.  بقیه شامل سایز “بزرگ یا Large” سنگ هایی است که در بازی چنین اندازه ای ندارند. توضیحاتی هم که برای این سنگ ها داده شده است و در جدول زیر روبروی نام آنها می بینید، چندان فرقی با اسم آیتم ندارند و چیز خاصی را مشخص نمی کنند.

نام آیتمتوضیحات آیتم
Large Clearstone ShardLarge shard of Clearstone
Large Greystone ShardLarge shard of Greystone
Large Bladestone ShardLarge shard of Bladestone
Shard of Bronze_test1Weapon Material_test
Shard of Steel_test2Weapon Material_test
Material_test3Material_test3
Material_test4Material_test4
Material_test5Material_test5

همچنین تصاویر و آیکون هایی برای سنگ های ارتقا دهنده استفاده نشده در بازی وجود دارند ولی خب دقیقا مشخص نیست که کدام تصویر مربوط به کدام آیتم نام برده شده در جدول بالاست. تصویر برخی از این آیتم های ارتقا دهنده را در زیر می توانید مشاهده نمایید.

تصویرآیتم
Unknown Upgrade Materials 1
Unknown Upgrade Materials 2
Unknown Upgrade Materials 3
Large Clearstone Shard
Large Greystone Shard
Large Bladestone Shard
  • منوهای جایگزین و آیکون های استفاده نشده

در فایل های بازی شاهد طرح اولیه منوی تجهیزات و ست های آیکون های استفاده نشده در بازی هستیم که تصاویر آنها را می توانید در زیر مشاهده کنید.

طرح اولیه منوی تجهیزات بازی

آیکون های استفاده نشده

آیکون های استفاده نشده

  • دشمنان و NPC ها

Serpent Soldiers: 

دو نوع سرباز Serpent در فایل های بازی هستند که یک مول شمشیر به دست و دیگری دارای تیرکمان است و در دیتای سومین منطقه از نقشه استفاده نشده Broken Archstone وجود داشته اند. تصویر این دو نوع سرباز را در زیر مشاهده می کنید.

دو نوع سرباز Serpent در فایل های بازی هستند که یک مول شمشیر به دست و دیگری دارای تیرکمان است و در دیتای سومین منطقه از نقشه استفاده نشده Broken Archstone وجود داشته اند.

دو نوع سرباز Serpent در فایل های بازی هستند که یک مول شمشیر به دست و دیگری دارای تیرکمان است و در دیتای سومین منطقه از نقشه استفاده نشده Broken Archstone وجود داشته اند.

  • حیوانات:

چندین مدل از حیوانات مختلف در فایل های بازی وجود داشته اند که برخی از آنها دارای انیمیشن هم بوده اند و برخی دیگر تنها مدل آنها وجود داشته است.

در تصاویر زیر می توانید دو مدل کرکودیل و آهو را که به صورت مدل و بدون انیمیشن وجود داشته اند مشاهده کنید.

مدل کرکودیل که به صورت مدل و بدون انیمیشن وجود داشته

مدل آهو که به صورت مدل و بدون انیمیشن وجود داشته

مدل آهو که به صورت مدل و بدون انیمیشن وجود داشته

  • مبارز گرگ (Wolf Warrior)

یک مبارز گرگ شکل استفاده نشده در بازی که در توضیحات از آن به صورت “wolf barbarian warrior beast” نام برده شده است و برای لود شدن در یک نقشه تستی استفاده شده است. تصویر این مبارز را که هم دارای مدل و هم انیمیشن بوده است در زیر مشاهده می کنید.

یک مبارز گرگ شکل استفاده نشده در بازی که در توضیحات از آن به صورت “wolf barbarian warrior beast” نام برده شده است و برای لود شدن در یک نقشه تستی استفاده شده است. این مبارز هم دارای مدل و هم انیمیشن بوده است

  • مبارز خرس (Bear Warrior)

یک مبارز خرس شکل استفاده نشده در بازی که در توضیحات از آن به صورت “Bear barbarian warrior beast” نام برده شده است و تصویرش را در زیر مشاهده می کنید.

یک مبارز خرس شکل استفاده نشده در بازی که در توضیحات از آن به صورت “Bear barbarian warrior beast” نام برده شده است

  • مبارز کفتار (Hyena Warrior)

یک مبارز کفتار شکل استفاده نشده در بازی که در توضیحات از آن به صورت “hyena barbarian warrior beast” نام برده شده است و تصویرش را در زیر مشاهده می کنید.

یک مبارز کفتار شکل استفاده نشده در بازی که در توضیحات از آن به صورت “hyena barbarian warrior beast” نام برده شده است

  • جادوگر جغد (Owl Mage)

یک جادوگر جغد شکل استفاده نشده در بازی که در توضیحات از آن به صورت “owl barbarian warrior beast” نام برده شده است و تصویرش را در زیر مشاهده می کنید.

یک جادوگر جغد شکل استفاده نشده در بازی که در توضیحات از آن به صورت “owl barbarian warrior beast” نام برده شده است

  • گرگ زخمی (Wounded Wolf)

یک گرگ با چندین تیر که در بدنش فرو رفته اند و تصویرش را در زیر مشاهده می کنید.

یک گرگ با چندین تیر که در بدنش فرو رفته اند

  • پرنده ی سایه (Shadow Bird)

یک پرنده ی Demon شکل استفاده نشده در بازی که در توضیحات از آن به صورت “shadow full bird” نام برده شده است و تصویرش را در زیر مشاهده می کنید.

یک پرنده ی Demon شکل استفاده نشده در بازی که در توضیحات از آن به صورت “shadow full bird” نام برده شده است

  • میمیک (Mimic)

موجودی که به نام “chomper” شناخته می شود و یک موجود میمیک شکل است که یک شکل و حالت انسان مانند به خود گرفته است. او قرار بوده تا اولین منطقه از نقشه ی unused Broken Archstone لود شود. در توضیحات از آن به صورت “(March planarian (berserk version” نام برده شده است و تصویرش را در زیر مشاهده می کنید.

موجودی که به نام “chomper” شناخته می شود و یک موجود میمیک شکل است که یک شکل و حالت انسان مانند به خود گرفته است. او قرار بوده تا اولین منطقه از نقشه ی unused Broken Archstone لود شود. در توضیحات از آن به صورت “(March planarian (berserk version” نام برده شده است

موجودی که به نام “chomper” شناخته می شود و یک موجود میمیک شکل است که یک شکل و حالت انسان مانند به خود گرفته است. او قرار بوده تا اولین منطقه از نقشه ی unused Broken Archstone لود شود. در توضیحات از آن به صورت “(March planarian (berserk version” نام برده شده است

  • زن ناشناس (Unknown Woman)

یک شخصیت ناشناخته که بر اساس تکست ها احتمالا “Filthy One” بوده است. او قرار بوده تا در اولین و دومین منطقه از نقشه ی unused Broken Archstone لود شود. در توضیحات از آن به صورت “(Wandering daemon (unclean” نام برده شده است. او یک serpent staff حمل می کند که پوشیده از حشرات است و تصویرش را در زیر مشاهده می کنید.

یک شخصیت ناشناخته که بر اساس تکست ها احتمالا “Filthy One” بوده است. او قرار بوده تا در اولین و دومین منطقه از نقشه ی unused Broken Archstone لود شود. در توضیحات از آن به صورت “(Wandering daemon (unclean” نام برده شده است. او یک serpent staff حمل می کند که پوشیده از حشرات است

  • هیولای یتی (Yeti Monster)

یک هیولای Yeti  استفاده نشده در بازی که در بخش معده اش یک دهان بزرگ دارد و قادر بوده است تا بازیباز را درسته ببلعد. او قرار بوده تا اولین منطقه از نقشه ی unused Broken Archstone لود شود و تصویرش را در زیر مشاهده می کنید.

یک هیولای Yeti  استفاده نشده در بازی که در بخش معده اش یک دهان بزرگ دارد و قادر بوده است تا بازیباز را درسته ببلعد. او قرار بوده تا اولین منطقه از نقشه ی unused Broken Archstone لود شود

  • مرد ناشناس (Unknown Man)

یک شخصیت ناشناخته که قرار بوده تا در اولین منطقه از نقشه ی unused Broken Archstone لود شود. او یک Monocle به تن دارد و تصویرش را در زیر مشاهده می کنید.

یک شخصیت ناشناخته که قرار بوده تا در اولین منطقه از نقشه ی unused Broken Archstone لود شود. او یک Monocle به تن دارد

  • بچه ی ناشناخته (Unknown Child)

یک بچه ی ناشناخته که احتمال داده می شود فرزند فروشنده Filthy Woman بوده است. او البته انیمیشنی ندارد و تصویرش را در زیر مشاهده می کنید.

یک بچه ی ناشناخته که احتمال داده می شود فرزند فروشنده Filthy Woman بوده است. او البته انیمیشنی ندارد

  • دیالوگ ها

Tell All:

این دیالوگ های استفاده نشده که به صورت فایل صوتی هستند متعلق به شخصیتی استفاده نشده به نام Tell All هستند.

  • This is Boletaria, a warped world
    shaped by the trade in souls.
    Do you have your soul still? Then beware:
    soul-starved men and terrible Demons will hunt
    you down for it.
    You seem to have plenty about you.
  • Surely you realize that you are a sacrifice;
    you are meant to die here.
    Are you in need of a way out?
    You must begin by seeking knowledge.
  • I am Tell All. And I can tell you… anything.
    Very well. But this is a dangerous place to
    navigate on one’s own.
  • Wise warrior, do you seek further knowledge?
    I see. May god have mercy upon the ignorant.
  • I am Tell All.
    My knowledge is vast, and memory deep.
    Trust in me, for I will not misguide you.
  • Come again, eternal prisoner.
    If you wish to save yourself.
  • Come again.
    If you survive, I have much more to tell.
  • What foolishness…
    What will violence accomplish here?
  • Where are you going?
    Do you fear the truth?

 

  • شخصیت ناشناخته:

این دیالوگ های استفاده نشده که به صورت فایل صوتی هستند احتمالا متعلق به یک NPC استفاده نشده به نام “Hanging Woman” است که قرار بوده دختر Stockpile Thomas باشد. البته این فقط حدس و گمان است و قابل تایید نیست.

  • Are… are you human?
    Oh, the pain, the pain… and the ghastly odour…
    Please, put me out of my misery…
    Please, have mercy…
  • Thank you.
    Forgive me, Father…
  • Crestfallen Warrior

این دیالوگ های استفاده نشده که به صورت فایل صوتی هستند احتمالا مربوط به مکانیک True Death هستند. او به بازیباز هشدار می دهد که اگر در حالت Soul-Form بمیرد چه اتفاقی می افتد و حتی یک واکنش هم بعد از این که این اتفاق رخ بدهد دارد.

  • Go on, run off and find the bloodscript.
    Get that corpse of yours back before it rots.
    If you die once more, you lose everything…
    Including all the precious souls you’ve obtained…
  • Well, so you’ve died completely this time?

شخصیت Crestfallen Warrior همچنین چند دیالوگ استفاده نشده ی دیگر هم دارد که یکی از جالب ترین آنها مربوط به Maiden in Black است.

  • The flame-tending maiden has not come down
    from the upper level.
    Go ahead, seek her; you monsters deserve each other.
    I could not care any less.
  • Hmph. Not enjoying the conversation?
    Monster! Do you think that you are somehow special!?
  • Hm? What is it?
    I’m not going anywhere. Question me as you please.
  • I wonder how many others are in this Nexus?
    They are no different than I.
    They traversed the foggy fissure with determination,
    but realised their powerlessness, and became
    prisoners of the Nexus.

 

  • Maiden in Black

شخصیت Maiden in Black چند دیالوگ استفاده نشده مربوط به end game و چند دیالوگ کم اهمیت تر نیز دارد که به صورت فایل صوتی هستند.

  • Ancient Old One! My dearest!
    I have brought a new Demon to thee.
    This is what thou wanted, is it not?
    Yes, yes, good boy.
    Now be still.
    Now, now, dearest Old One…
  • Old One, all the Demons are destroyed.
    But do not despair; they are of use to thee no longer.
    Together, we shall slumber soundly.
    This is the way things must be.
  • I thank thee, slayer of Demons.
    My thanks to thee; we sleep at last.
    Thou may’st depart. Be gone to your world.
  • Thou art the new one, art thou not?
  • Thou art bound now to the Nexus.

 

  • Mephistopheles

شخصیت Mephistopheles یک NPC دیگر به نام Stockpile Thomas را هم در لیست کشتنش داشته است و درست مثل ماموریت های بقیه ی شخصیت هایی که از شما می خواهد بکشید، ۳ دیالوگ برای ۳ بخش ماموریت دارد (به صورت فایل صوتی).

  • I want you to kill Stockpile Thomas.
  • Kill Stockpile Thomas.
  • Next, you will kill Stockpile Thomas.

 

  • Monumental

شخصیت Monumental یک دیالوگ استفاده نشده برای حالتی دارد که بازیباز قادر به کشتن او باشد (به صورت فایل صوتی).

– Arrgghaaaaaa!
But… I am a Monumental…!

  • Yurt, the Silent Chief

وقتی که اولین بار با Yurt, the Silent Chief روبرو می شوید او از شما می پرسد که آیا آنجا هستید تا با Demon ها بجنگید؟ سپس ادامه می دهد “اگر اینطور است به من کمک کن تا از اینجا فرار کنم.” این جمله یک حالت جایگزین استفاده نشده هم دارد (به صورت فایل صوتی).

– If so, then help me out of this dungeon.

  • دیگر موارد

تصویری ناشناخته (Unknown Art):

تصویری که در زیر مشاهده می کنید در بین تکسچرهای محیطی مربوط به منطقه ی نکسوس یافت شده است.

  • Hydra ی بازی Ninja Blade 

یک هایدرا مربوط به بازی Ninja Blade که انیمیشنی هم ندارد و در میان اشیا و آبجکت ها یافت شده است نه دشمنان. این موجود که تصویرش را در زیر می بینید احتمالا یک آیتم تستی بوده است که قرار نبوده هرگز در بازی باشد.

یک هایدرا مربوط به بازی Ninja Blade که انیمیشنی هم ندارد و در میان اشیا و آبجکت ها یافت شده است نه دشمنان. این موجود که تصویرش را در زیر می بینید احتمالا یک آیتم تستی بوده است که قرار نبوده هرگز در بازی باشد.

  • مکانیک True Death

یک مد هاردکور برای بازی که در Text ها پیدا شده است و قبل تر در دیالوگ های حذف شده هم برای شما نوشتم که که احتمالا صحبت Crestfallen Warrior در مورد این مد بوده است. البته مشخص نیست که این یک حالت انتخابی و جایگزین بوده است یا کلا بازی اصلی قرار بوده فقط در این حالت باشد! در این حالت قرار بوده است که اگر در حالت روح مانند بگیرید چیزی شبیه به مرگ دایمی اتفاق بیافتد ولی به جای این که شخصیتتان کلا پاک شود و بازی از اول شروع شود، او re-spawn شود ولی بخشی از پیشرفت یا همه ی آن را از دست بدهد. در خصوص میزانی از پیشرفت یا آیتم ها و تجهیزاتی که در این حالت قرار بوده از دست برود توضیح دقیق داده نشده است. 

یک فرق اساسی در این حالت گویا این بوده است که برداشتن دوباره ی bloodstain یا روح هایتان شما را به حالت انسانی بر می گردانده است و احتمالا دیالوگی که قبل تر از Crestfallen Warrior برای شما نوشتم به همین موضوع اشاره داشته است.

توضیح اول: 

وقتی که خط سلامتی شما در حالت روح به صفر برسد مرگ واقعی رخ می دهد.

یک بازیباز که با مرگ دایمی شخصیتش روبرو شود تمام تجربه ی جمع شده اش را از دست می دهد و ریست می شود.

توضیح دوم:

مرگ واقعی وقتی شما در حالت روح بمیرید رخ می دهد. در این حالت شما تمام آیتم ها را از دست می دهید و وضعیت شخصیت به حالت شروع بازی در می آید.

برای جلوگیری از این حالت، یک نشانه ی روح جدید (soul sign) خلق کن و سعی کن به علامت خون که در محل مرگت قرار دارد برسی.

وقتی خط سلامتی به صفر برسد می میری. سعی کن که فاصله ی خوبی بین خودت و دشمنان ایجاد کنی.

وقتی بمیری به یک stone monolith فرستاده می شوی.

  • یک سیستم احضار متفاوت

به نظر می رسد که یک سیستم کنار گذاشته شده ی احضار کردن برای بازی Co-op یا PvP قرار بوده در بازی وجود داشته باشد که بر اساس tendency شخصیت ها عمل می کرده است (اگر دیمونز سولز را بازی کرده باشید می دانید که یک سیستم tendency هم برای دنیای بازی و هم برای شخصیت شما وجود داشت که چیزی مثل Karma و سفید و سیاه بودن شخصیت شما و دنیای که در آن بازی می کنید بود). این حالت قرار بوده به این شکل باشد که شباهت یا تفاوت tendency و alignment شخصیت احضار شده نسبت به شخص احضار کننده تعیین می کرده است که شخصیت احضار شونده به عنوان دوست یا دشمن احضار شود. این سیستم به این شکل توضیح داده شده است:

  • اگر alignment شخصیت احضار کننده بیشتر شبیه به روح احضار شونده باشد، او به صورت روح سفید یا دوست (white ghost) در دنیای میزبان ظاهر می شود و در واقع Co-op رقم می خورد.
  • اگر alignment شخصیت احضار کننده دور از روح احضار شونده باشد، او به صورت روح سیاه یا دشمن (black ghost) در دنیای میزبان ظاهر می شود و در واقع PvP رقم می خورد.

مشخص نیست که آیا میزبان از قبل می فهمیده است که قرار است چه نوعی روحی احضار شود و در این موضوع دخالت داشته باشد (مثلا رنگ علامت های احضار فرق می کرده است) یا خیر، چون هیچ توضیح دقیقی در این مورد نیامده است. احتمال بیشتر، همان سیستم اتفاقی و رندوم است که میزبان خودش هم نمی دانسته است قرار است چه احضاری اتفاق بیافتد.

  • Stone Monolith

از Stone Monolith به عنوان یک محلی که بازیباز وقتی با مرگ واقعی True Death روبرو شود به آنجا فرستاده می شود نام برده شده است. همچنین در یک خط دیالوگ هم به این Stone Monolith اشاره ای شده است:

You are bound to the monolith, unable to die


مواردی که در این مطلب به آنها اشاره شده المان ها و مکانیک ها و آیتم های مختلف در شاخه های گوناگون بودند که به هر دلیلی از بازی نهایی حذف شده اند و از آنها استفاده نشده است. به زودی برای شما مطالبی مانند این برای بازی های بلادبورن و سری دارک سولز هم قرار خواهیم داد. به نظر شما کدام یکی از این موارد یا سیستم ها اگر در بازی نهایی بودند خوب بود یا بهتر بود؟ اصلا آیا به نظر شما هیچ کدام از این موارد ارزش داشتند که در بازی اصلی باشند یا آنچه نهایتا در بازی دیدیم بهترین انتخاب ها بوده اند؟ نظر شما در این مورد چیست؟ با ما در میان بگذارید.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sina shokri گفت:

    همیشه واسم سواله کساییی که داخل سایت کار می کنن چطو راحت کنسول میگیرن

    0
    0
    • Neil_druckman گفت:

      دوست عزیز دلیلش اینه که با اون کنسول منبع درامد کسب میکنن.مثلن با نقد بازی و گذاشتش انباکسینگ و …..البته نسل بعد رو نمیدونم چون قیمتا خیلی فضایی میشه در ضمن حتما لازم نیست کنسول داشته باشن که بتونن تو سایت گیم کار کنن

      0
      0
    • nazli pinar گفت:

      داداش دمت گرم با این کامنتت شادم کردی Neutral
      انگار میگی مثلا کارمند اداره چطوری بوگاتی خریده
      همه کسایی که تو کار گیم هستن کنسول رو همون موقع که یه تومن بود خریدن الانم باز نسبت به بقیه چیزا خیلی پولی نیست بعدم وقتی کارت بازی باشه باید پلتفرمش هم داشته باشی مثلا من کارم برنامه نویسی تصویری هست و جیبم هم خالیه ولی سیستم غول دارم چون برای کارم مجبور بودم بخرم

      0
      0
  • mehrdadM2 گفت:

    ممنون سعید جان چقدر جالب In Love Yes Heart Rose
    البته تو بازی های میازاکی خیلی شخصیت ها و محیط ها ساخته می شن ولی تو بازی نهایی نمی آن.
    این Demon چقدر شبیه کلاغ های بازی Bloodborne هستن.
    یا این “زن ناشناس” چقدر شبیه لیدی ماریاست ، Yeti خیلی شبیه باس Goliath تو بازی Devil May Cry 5
    البته تو محتوای حذف شده فکر کنم بلاد بورن دیگه سلطان بازی های میازاکی اینقدر باس و دشمن مخلف از توش حذف کردن

    0
    0
  • سلام به آقای بابایی خسته نباشید مقاله زیبایی بود من خودم این عنوان رو تجربه نکردم ولی اگر بتونم یک ps5 بخرم بی شک این بازی فوق العاده رو تجربه میکنم

    0
    0
  • از اون مقاله های به معنای واقعی کلمه زیر خاکی بود این یکی واقعا !!!!!!!!!!
    یا پیغمبر !!!!!
    میگن طرف فکش خورد زمین . حکایت حال الان منه !!!!
    سعید جان اینها رو از کجا گیر اوردی !!!!!
    خدایی اگه شخص میکازاکی این مقاله رو ببینه
    به نظرم بیشتر از گوتی که پارسال گرفت حالشو خوب میکنه
    این که بازی که بیش تر از ۱۰ سال پیش ساخته
    اینچنین حتی محتویات حذف شدش هم واسه طرفدارهای واقعی جذابه
    که بعد از بیش از یه دهه که از اولین بازی استاد میگذره
    اینجوری با دقت و حوصله تمامی ایتم ها و المان ها جمع آوری شده
    فقط میتونم بگم دست مریزاد
    خیلی خیلی کارت درسته

    0
    0
    • سلام و عرض ادب خدمت شما. بسیار بسیار ممنونم از نظر زیباتون و خیلی خوشحالم که نظرتون رو می بینم در مقاله م. خیلی از لطف و محیتی که دارید متشکرم و باعث افتخار من هست که اینطور فکر می کنید.
      خیلی برام ارزشمنده نظرتون و یک دنیا سپاس که لطف کردید و نظر گذاشتید. واقعا درست فرمودید که برای عاشقان بازی های استاد، حتی ریز ترین موارد هم مهمه و واقعا این شرح حال منه چون این رو واقعا میگم کسی رو نمیشناسم که حتی نزدیک به مقداری که من زندگی کردم با این بازی ها، زندگی کرده باشه. بسیار خوشحالم کردید مثل همیشه با نظر زیباتون. دست مریزاد به شما که اینقدر لطف و محبت دارید.

      0
      0
  • UMK3 گفت:

    سلام خسته نباشید اقای بابای
    اگه میشه خلاصه از این مقاله هم قراربدید
    لینک :https://www.gamespot.com/articles/why-free-halo-infinite-multiplayer-is-such-a-smart/1100-6480575/

    0
    0
  • خسته نباشید میگم آقا سعید،از اون مقاله های خاص و یونیکی بود که نوشتید و بار دیگه علاقتون به دمون سولز و سولزبورن فن بودنتون رو ثابت کردید
    فقط ایکاش برای شاهکار و بهترین اثر میازاکی از دید خودم bloodborne هم همچین مقاله ای برید چون اون هم کلی محتوای حذف شده مثل دیالوگ ها و باس ها و npc ها و enemy های مختلف داشته
    اگر هم خواستید به چنل بوتیوب Lance MCDonald یک سر بزنید،اونجا همه ی محتوا های حذف شده رو توضیح داده که میتونه منبع خوبی واسه مقاله باشه

    0
    0
  • Ozhan گفت:

    تو بلادبورن من حتی از محیط هم میترسیدم
    تو فکر اینم که چی میشه میازاکی یه بازی بر پایه ترس بسازه

    0
    0
  • پشمام! محتویات حذف شده ی Demons souls خودش از محتویات بعضی بازیها بیشتره! Laugh

    0
    0