اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم

سعید آقابابایی
۰۹:۲۸ ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

یکی دو بار اولی که خودتان بازی های استاد میازاکی را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر از آن دفعاتی است که باید به راهنماهای این عناوین مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.  افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و خیلی از ما وقتی به راهنماهای خارجی مراجعه کرده ایم تازه دریافته ایم کلی از موارد بازی بوده که نمی دانسته ایم و شخصیت ها و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered

به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بازی های هیدتا میازاکی واقعا شگفت انگیز هستند هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

داستان ما و بونفایرها… داستان عشقی دشوار…

بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 تصمیم گرفتم تا با انجام یک نظر سنجی از شما عزیزان راهنمای بعدی را تعیین کنم و این اتفاق رخ داد و بازی بی نظیر Dark Souls Remastered توسط شما عزیزان برای راهنمای جامع بعدی تعیین گردید. انتخابی که برای من نیز بسیار عالی بود تا با توجه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls دارم و آن را در نسل هشتم نیز بازی کرده ام در کنار ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که همان ظور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls Remastered برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل انتخاب شما در نظرسنجی نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم.  در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در روند راهنما به دی ال سی بازی که در نسخه ریمسترد قرار دارد نیز خواهیم پرداخت. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو می کشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود و انتخاب خود شما بوده است نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با نخستین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

نقشه ای کلی از مناطق بازی و موقعیت آنها نسبت به یکدیگر

این قسمت را با بیان مجدد بخش انتهایی قسمت قبل دنبال می کنیم تا وقتی از درب مه گرفته صحبت میکنیم بدانید که کدام درب را می گویم و چطور به بونفایر رسیدیم. بعد از آخرین پل باریک تیغ دار، به مسیر سمت راست و درون بخش درب مه گرفته بروید که می بینید که در پشت بام این قلعه مخوف لعنتی هستید.

  • پشت بام قلعه

وقتی وارد شوید بلافاصله یک غول عظیم Rock Giant را روبروی خود می بینید. اینجا می فهمید که این غول است که سنگ های غلتان را می اندازد پایین در اتاق شلیک توپ ها!! در واقع این کارگرشونه!! او بی خظر است. اگر بخواهید می توانید آن را با تیر بکشید ولی بدانید که دوباره ظاهر خواهد شد. خب حالا آماده باشید که باید با دقت به یک بونفایر برسیم و مبادا که قبل رسیدن به آن با بی دقتی کشته شوید زیرا می دانم دوست ندارید دوباره کل این مسیر تیغ ها و … را برگردید و آنجاست که بی رحمی دارک سولز را با تمام وجود لمس خواهید کرد. در این جا باید با چپ بروید و از پله ها بالا بروید ولی ناگهان می بینید که یک غول دیگر از سمت چپ و بالای سقف های بلند توپ های آتشین وحشتناک پرتاب می کند و در واقع تا پایتان از این پله ها بالا برسد در تمام این منطقه توپ های آتشین هم همراهتان هستند و باید سعی کنید که از آتش آنها قرار کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

فقط همین کم است که با بدبختی از تیغ ها رد شده باشید و حالا که فکر می کنید “آخیش تموم شد” با چند تیر غیب کشته شوید! به مسیر سمت راست و درون بخش مه گرفته بروید که می بینید که در پشت بام این قلعه مخوف لعنتی هستید.

پس برای رسیدن به بونفایر این طور عمل کنید. از این پله های اول بالا بروید تا توپ پرتاب شود و شما برگردید پایین و عقب تا آتش توپ از روی زمین برود و شما بلافاصله دوباره بدوید بالا (خونتان پر باشد) و از سری دوم پله ها هم بدوید بالا و یک ایتم روی زمین روی جسد است که بی خیالش شوید و به جایش سریعا بدون معطلی به سمت راستتان نگاه کنید که یک لبه که مقداری خراب شده است را روی لبه دیوار این منطقه می بینید که بروید به سمتش و زیر را نگاه کنید و خیلی آرام بپرید به پایین که می رسد به تنها بونفایر موجود در این منطقه. بونفایر را روشن کنید و نفسی به راحتی بکشید!

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

آماده باشید که باید با دقت به یک بونفایر برسیم و مبادا که قبل رسیدن به آن با بی دقتی کشته شوید زیرا می دانم دوست ندارید دوباره کل این مسیر تیغ ها و … را برگردید و آن جاست که بی رحمی دارک سولز را با تمام وجود لمس خواهید کرد. در این جا باید به چپ بروید و از پله ها بالا بروید ولی ناگهان می بینید که یک غول دیگر از سمت چپ و بالای سقف های بلند توپ های آتشین وحشتناک پرتاب می کند و در واقع تا پایتان از این پله ها بالا برسد در تمام این منطقه توپ های آتشین هم همراهتان هستند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

برای رسیدن به بونفایر اینطور عمل کنید. از این پله های اول بالا بروید تا توپ پرتاب شود و شما برگردید پایین و عقب تا آتش توپ از روی زمین برود و شما بلافاصله دوباره بدوید بالا (خونتان پر باشد) و از سری دوم پله ها هم بدوید بالا و یک ایتم روی زمین روی جسد است که بی خیالش شوید و به جایش سریعا بدون معطلی به سمت راستتان نگاه کنید که یک لبه که مقداری خراب شده است را روی لبه دیوار این منطقه می بینید که بروید به سمتش و زیر را نگاه کنید و خیلی آرام بپرید به پایین که می رسد به تنها بونفایر موجود در این منطقه. بونفایر را روشن کنید و نفسی به راحتی بکشید!

  • ادامه راهنما در قسمت جدید

از بونفایر تنها مسیری که هست را دنبال کنید و می بینید که سرانجام دوباره می رسید به همان درب مه گرفته بعد از پل باریک تیغ دار که از آن وارد پشت بام شدیم و به چپ رفتیم تا بونفایر را ابتدا فعال کنیم. حالا این بار ار درب که وارد پشت بام شدید به راست بروید و باید دو دشمن Balder Knight را بکشید و از درون صندوق حلقه Flame Stoneplate Ring که برای مقاومت در برابر آتش است را بردارید. حالا برگردید و به همان مسیر چپ از ورودی پشت بام که به سمت بونفایر می رفت بروید و این بار بدوید و از پله های بعدی هم بالا بروید (مراقب آتش های غول لعنتی باشید که مدام روی پشت بام پر تاب می کند). بالای پله ها یک جسد دیگر می بینید که از روی آن Large Titanite Shard را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

یک نمای کلی از بالای بخش اول منطقه پشت بام Sen’s Fortress

اگر همین راه را مستقیم بروید جلو به یک شوالیه بزرگ با سپری عظیم به نام  Tower Shield Knight می رسید. از دور می توانید با تیرکمان او را بکشید اگر پشت پله هایی که به سمت او می روند قایم شوید و هی به او با کمی فاصله تیر بزنید تا اصلا توجهش جلب نشود و به سمت شما نیاید. اگر هم رو در رو نبرد کنید او بسیار کند است ولی خب خیلی خیلی هم قوی است و باید خیلی با دقت و تاکتیک او را بکشید. بعد از این شوالیه در سمت چپ یک نردبان است که پایین بروید و مسیر را به سمت برج روبرو ادامه دهید تا به پله هایی برسید و وقتی دارید  از این پله ها بالا می روید مورد حمله Ricard the Archer قرار می گیرید که کشتنش زیاد سخت نیست و Ricard’s Rapier را می گیرید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

جلو به یک شوالیه بزرگ با سپری عظیم به نام  Tower Shield Knight می رسید. از دور می توانید با تیرکمان او را بکشید اگر پشت پله هایی که به سمت او می روند قایم شوید و هی به او با کمی فاصله تیر بزنید تا اصلا توجهش جلب نشود و به سمت شما نیاید. اگر هم رو در رو نبرد کنید او بسیار کند است ولی خب خیلی خیلی هم قوی است و باید خیلی با دقت و تاکتیک او را بکشید.

بعد از او به دو صندوق می رسید که از آنها Divine Blessing و یک Rare Ring of Sacrifice را بردارید. حالا همه مسیر را برگردید به جایی که از روی جسد در بالای پله های نخست قبل از شوالیه بزرگ، Large Titanite Shard را برداشته بودیم. این بار به جای مستقیم که به سمت شوالیه رفته بودیم به چپ بروید و می بینید که روی یک پلتفرم بالاتر از سطح پشت بام می رسید که در اینجا کاملا در تیررس سنگ های آتشین غول هم هستید و باید خیلی مراقب باشید و سریع عمل کنید. این مسیر جلوتر به دو راه (البته ۳ راه است زیرا علاوه بر راست و چپ، مستقیم هم هست و اتفاقا اول هم مستقیم را می رویم) تقسیم می شود که راه سمت چپ یک فاصله بینش است و باید از رویش بپرید تا روی بخش سنگی بعدی بروید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

بعد از این شوالیه در سمت چپ یک نردبان است که پایین بروید و مسیر را به سمت برج روبرو ادامه دهید تا به پله هایی برسید و وقتی دارید  از این پله ها بالا می روید مورد حمله Ricard the Archer قرار می گیرید که کشتنش زیاد سخت نیست و Ricard’s Rapier را می گیرید.

اینجا اگر مسیر مستقیم به سمت غول بی آزاری که سنگ ها را در اتاق زیرین می اندازد و دقیقا وقتی وارد پشت بام شدیم روبرویمان بود، بروید، می توانید بپرید پایین روی لبه سقفی که غول آن جاست. حالا بچرخید و لبه پایینتان را نگاه کنید و یک جسد می بینید که می توانید بپرید پایین و Sniper Crossbow را با مقداری از گلوله هایش بردارید. از اینجا دوباره بپرید پایین و می بینید که در بخشی هستید که حلقه مقاومت آتش را برداشتیم و دو دشمن را کشتیم. حالا دوباره همین مسیری که آمده بودیم را برگردید بالا روی همان جایی که ۳ راهی شده بودید و مستقیم رفتیم. باز هم بی خیال سمت چپ (که باید از روی یک بخش شکسته فاصله دار بپرید) شوید و به سمت راست بروید. جلوتر درون یک ساختمان باز هم راه دو شاخه می شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

اینجا اگر مسیر مستقیم به سمت غول بی آزاری که سنگ ها را در اتاق زیرین می اندازد و دقیقا وقتی وارد پشت بام شدیم روبرویمان بود، بروید، می توانید بپرید پایین روی لبه سقفی که غول آن جاست. حالا بچرخید و لبه پایینتان را نگاه کنید و یک جسد می بینید که می توانید بپرید پایین و Sniper Crossbow را با مقداری از گلوله هایش بردارید.

سمت چپ به یک Undead Knight می رسد که می توانید بی خیالش شوید. سمت راست شما را می برد به یک اتاق که در ان دو قفس آویزان هستند. بدون Cage Key شما قادر به باز کردنشان نیستید اما وقتی کلید را داشتید این قفس ها شما را می برند پایین به اولین اتاق تیغ های متحرک یعنی اول این مرحله که یک میانبر بی نهایت ارزشمند است. در آن سمت سمت اتاقی که قفس ها هستند یک درب است که می رود بیرون و به روی یک راه باریک دیگر می رود که مسیرش را بروید. اینجا یک Undead Knight Archer به شما شلیک می کند و غول هم می تواند سنگ آتشین در راهتان بیاندازد. باید خیلی سریع عمل کنید و زود رد شوید ولی مراقب هم باشید که نیافتید. باید برسید به تیرانداز و او را بکشید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

از روبروی درب مه گرفته از پله های پیچ خورده بالا بروید و می دانید می رسید کجا؟ پیش آن غول آتش انداز لعنتی که اعصابمان را به هم ریخته بود

در اتاق بعدی یک درب مه گرفته می بینید که به باس فایت مرحله می رود. از بخش کناری این اتاق می توانید یک نگاهی به باس بیاندازید اگر دوست دارید! از روبروی درب مه گرفته از پله های پیچ خورده بالا بروید و می دانید می رسید کجا؟ پیش آن غول آتش انداز لعنتی که اعصابمان را به هم ریخته بود. فقط پشتش بمانید و پاهایش را بزنید و وقتی پایش را کوبید غلت بزنید تا عقب تا سرانجام بمیرد و کار سختی ندارید. او دیگر ریسپاون هم نمی شود. با کشتن او هم ۳ هزار روح می گیرید و هم در ماجراجویی هایتان در این پشت بام دیگر آرامش خاطر دارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

فقط پشتش بمانید و پاهایش را بزنید و وقتی پایش را کوبید غلت بزنید تا عقب تا سرانجام بمیرد و کار سختی ندارید. او دیگر ریسپاون هم نمی شود. با کشتن او هم ۳ هزار روح می گیرید و هم در ماجراجویی هایتان در این پشت بام دیگر آرامش خاطر دارید.

حالا مسیرتان را برگردید عقب به جایی که از ۳ راه موجود دو تا رفته ایم و فقط مانده راهی که وسطش شکستگی دارد و باید بپرید. دورخیز کنید و بدوید و با دقت بپرید و اگر درصد وزنتان زیر ۲۵ درصد باشد خیلی به پرشتان کمک می کند. در ادامه داخل اتاق به Crestfallen Merchant بر می خو.رید که می توانید آیتم هایش را چک کنید و اگر علاقمند هستید بخرید. از پله های نزدیک او بروید پایین تا به یک Serpent Mage در روی پل برسید. پشت سر او یک جسد است که Cage Key را دارد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

برگردید عقب به جایی که از ۳ راه موجود دو تا رفته ایم و فقط مانده راهی که وسطش شکستگی دارد و باید بپرید. دورخیز کنید و بدوید و با دقت بپرید و اگر درصد وزنتان زیر ۲۵ درصد باشد خیلی به پرشتان کمک می کند.

اگر مستر کی را داشته اید طبق این راهنما اکنون دیگر قفس ها را باز کرده اید و بیگ هت لوگان را هم خیلی وقت پیش آزاد کرده اید و میانبر این پشت بام به سمت پایین از درون قفس ها هم برایتان باز شده است. ولی اگر این کلید را نداشته اید اکنون با گرفتن Cage Key می توانید این کارها را بکنید و بروی سوار قفسی شوید که کمی قبل تر بهش رسیده بودیم و گفتم کلید می خواهد. حتما میانبر قفس ها را فعال کنید و درب قفس را از این پشت بام باز کنید تا دیگر راهتان به اینجا خیلی سریع باشد. حالا وقت رفتن به باس فایت است. مسیرتان را برگردید به اتاقی که مه داشت. اگر در فرم انسانی هستید می توانید یک کار دیگر هم انجام دهید. به سمت دربی که روی پل می رود رفته و از روی آن رد شوید تا به اتاقی برسید که در آن اگر در فرم انسانی باشید علامت احضار کمک روی زمین برای باس فایت را می توانید ببینید. می توانید Iron Tarkus را احضار نمایید تا در باس این منطقه کمکتان کند. هر وقت آماده بودید به درون درب مه گرفته بروید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

در ادامه داخل اتاق به Crestfallen Merchant بر می خو.رید که می توانید آیتم هایش را چک کنید و اگر علاقمند هستید بخرید. از پله های نزدیک او بروید پایین تا به یک Serpent Mage در روی پل برسید. پشت سر او یک جسد است که Cage Key را دارد.

  • باس فایت Iron Golem

خب رسیدیم به باس فایت و آخرین چالش در منطقه سخت و دشوار Sen’s Fortress که البته باس فایتش هیچ وقت برای من مانند مرحله اش سخت نبوده است و کلا هرگز با این باس حتی یک بار هم به مشکل نخوردم در طول بیش از ۱۰ بار که در دو نسل این بازی را تجربه کرده ام (البته دوربینش خیلی بد است و من هم چون همیشه شخصیت نزدیک زن دارم چند بار از دره پرت شده ام پایین) در واقع می توانم بگویم انگار سازندگان خواسته اند یک حالی بدهند و چون سختی منطقه خیلی بالا بوده یک باس راحت تر برای شما قرار دهند که سختی اش اصلا مطابق با سختی Sen’s Fortress نیست. البته هرگز گول این حرف ها را زیاد نخورید و فقط تا حدی باور کنید زیرا بالاخره بازی سولز است دیگر! آسانش هم سخت است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

اگر در فرم انسانی باشید علامت احضار کمک روی زمین برای باس فایت را می توانید ببینید. می توانید Iron Tarkus را احضار نمایید تا در باس این منطقه کمکتان کند.

در این نبرد اگر sorcery mage هستید خیلی کارتان راحت تر است. یک نقطه امن و اصطلاحا “sweet spot که از دامنه حملات نرمال باس خارج است ولی حمله پرتاب انرژی اش به شما می خورد. منتها موضوع اینجاست که معمولا کار به انرژی نمی رسد زیرا وی می اید آنجا و هی پشت هم ضربه می زند و به شما نمی خورد و شما هم هی رو به عقب قدم بر می دارید و شلیک می کنید و می توانید خیلی زود باس را بکشید. برای شخصیت های نزدیک زن، یک نکته بد وجود دارد و آن هم خود باس نیست بلکه دوربین خیلی بد این نبرد در هنگام قفل کردن روی باس است که چون دور تا دور این منطقه دره است به راحتی ناگهان می بینید که پرت شدید پایین به این خاطر که دوربین دارد آن قدر بالا را نشان می دهد که اصلا نمی بینید کجا هستید و موقعیتتان را از دست می دهید و زیادی می روید کنار دره و والسلام!! در واقع اینطور بگویم که سخت ترین بخش این باس فایت آن است که مراقب باشید از کنار صخره ها نیافتید پایین.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

فقط باید گفت الحق و الانصاف دمتون گرم…. ناز شست اون دست هنرمندتون که چنین شوالیه ای رو طراحی می کنه… آخه چقدر نبوغ.. چقدر هنر…

برای شخصیت های نزدیک زن بهترین نقطه در پشت باس است زیرا که او آهسته می چرخد و شما فرصت دارید مدام دورش حرکت کنید و از ضربه ها در امان بمانید با غلت زدن. خطرناک ترین حمله باس وقتی است که شما را می گیرد. موضوع اینجاست که اگر خیلی خیلی نزدیکش باشید و حتی پشت سرش باشید باز هم می تواند شما را بگیرد. غلت زدن به عقب بهترین کار برای جلوگیری از گرفته شدن است. از حرکات باس یاد بگیرید که چه زمانی می خواهد این کار را بکند و زود واکنش نشان دهید و دور شوید. اگر پشتش بمانید و با دقت با قوی ترین سلاحتان به صورت دو دستی مدام ضربه بزنید و حواستان باشید که شما را نگیرد، می توانید این باس را راحت بکشید و جالب است که دقیقا شباهت زیادی به روش نبرد و شکست دادن Tower Knight در دیمونز سولز دارد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

رسیدیم به باس فایت و آخرین چالش در منطقه سخت و دشوار Sen’s Fortress که البته باس فایتش هیچ وقت برای من مانند مرحله اش سخت نبوده است و کلا هرگز با این باس حتی یک بار هم به مشکل نخوردم در طول بیش از ۱۰ بار که در دو نسل این بازی را تجربه کرده ام (البته دوربینش خیلی بد است و من هم چون همیشه شخصیت نزدیک زن دارم چند بار از دره پرت شده ام پایین) در واقع می توانم بگویم انگار سازندگان خواسته اند یک حالی بدهند و چون سختی منطقه خیلی بالا بوده یک باس راحت تر برای شما قرار دهند که سختی اش اصلا مطابق با سختی Sen’s Fortress نیست. البته هرگز گول این حرف ها را زیاد نخورید و فقط تا حدی باور کنید زیرا بالاخره بازی سولز است دیگر! آسانش هم سخت است.

  • به سمت Anor londo

بعد از کشتن باس شما Core of the Iron Golem و یک Humanity البته همراه ۳۰ هزار روح می گیرید. همچنین یک حلقه طلایی (اسمتو روش نوشتم، می خوام بیام دستت کنم بیای تو سرنوشتم!!)… بخشید یک حلقه نارنجی هم در وسط این منطقه پدیدار می شود که با آن تعامل کنید و شاهد یک کات سین خواهید بود که چند شیطان خفاش مانند می آیند پس یقه تان را می گیرند و بلندتان می کنند که ببرند به Anor londo. این یک رسم در بازی های سولز است که در یک قسمت بازی عده ای شما را از یقه آویزان ببرند جای دیگر. همچنین همیشه برایم سوال بود که در این دنیای دیوانه وار که هر چیزی نزدیکت می شود می خواهد تو را بکشد، چطور شخصیت اصلی همیشه خیلی ریلکس می گذارد که این شیاطین مخوف بیایند و بلندش کنند و ببرندش!! به هر حال این شیاطین شما را به منطقه زیبای Anor londo که یکی از پر ابهت ترین مناطق کل سری سولز و تاریخ بازی هاست می برند. این را هم بدانید که اگر می خواهید دوباره برگردید به Sen’s Fortress، اسنپ بگیرید! ببخشید… با همان شیطانی که پشت سرتان لبه دیوار نشسته است تعامل کنید تا برتان دارند برگردانند همان بخش باس فایت Sen’s Fortress.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

برای شخصیت های نزدیک زن، یک نکته بد وجود دارد و آن هم خود باس نیست بلکه دوربین خیلی بد این نبرد در هنگام قفل کردن روی باس است که چون دور تا دور این منطقه دره است به راحتی ناگهان می بینید که پرت شدید پایین به این خاطر که دوربین دارد آن قدر بالا را نشان می دهد که اصلا نمی بینید کجا هستید و موقعیتتان را از دست می دهید و زیادی می روید کنار دره و والسلام!! در واقع اینطور بگویم که سخت ترین بخش این باس فایت آن است که مراقب باشید از کنار صخره ها نیافتید پایین.

  • منطقه Anor londo

آیتم هایی که در این منطقه هستند:

  • Ring of the Sun’s Firstborn
  • Blue Eye Orb
  • Darkmoon Blade Covenant Ring
  • Soul of Gwyndolin
  • Sorcery: Great Magic Weapon
  • Black Iron (Armour Set
  • Greatsword
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

به سلامتی!! بودی حالا!!

  • Black Iron Greatshield
  • Sunlight Medal
  • Occult Club
  • Dragon Tooth
  • Havel’s Greatshield
  • (Havel’s (Armour Set
  • Gold Coin
  • (Silver Coin (x5
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

بعد از کشتن باس شما Core of the Iron Golem و یک Humanity البته همراه ۳۰ هزار روح می گیرید. همچنین یک حلقه طلایی (اسمتو روش نوشتم، میخوام بیام دستت کنم بیای تو سرنوشتم!!)… بخشید یک حلقه نارنجی هم در وسط این منطقه پدیدار می شود که با آن تعامل کنید و شاهد یک کات سین خواهید بود که چند شیطان خفاش مانند می آیند پس یقه تان را می گیرند و بلندتان می کنند که ببرند به Anor londo. این یک رسم در بازی های سولز است که در یک قسمت بازی عده ای شما را از یقه آویزان ببرند جای دیگر. همچنین همیشه برایم سوال بود که در این دنیای دیوانه وار که هر چیزی نزدیکت می شود می خواهد تو را بکشد، چطور شخصیت اصلی همیشه خیلی ریلکس می گذارد که این شیاطین مخوف بیایند و بلندش کنند و ببرندش!!

  • Soul of a Hero
  • Tiny Being’s Ring
  • (Demon Titanite (x2
  • (Demon Titanite (x2
  • (Silver Knight (Armour Set
  • Dragonslayer Greatbow
  • (Dragonslayer Arrow (x1
  • Titanite Chunk
  • Ring of Favor and Protection
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

به هر حال این شیاطین شما را به منطقه زیبای Anor londo که یکی از پر ابهت ترین مناطق کل سری سولز و تاریخ بازی هاست می برند. این را هم بدانید که اگر می خواهید دوباره برگردید به Sen’s Fortress، اسنپ بگیرید! ببخشید… با همان شیطانی که پشت سرتان لبه دیوار نشسته است تعامل کنید تا برتان دارند برگردانند همان بخش باس فایت Sen’s Fortress.

  • Souvenir of Reprisal
  • Fire Keeper Soul
  • Leo Ring
  • (Soul of Smough (one or the other
  • (Soul of Ornstein (one or the other
  • Lordvessel
  • Ring of the Sun Princess
  • Miracle: Emit Force
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

همش باید بگم تو چه کردی با قلب ما آقای میازاکی….

منطقه Anor londo هم از نظر درجه سختی منطقه دشواری (دوشواری؟ دوشواری نداریم ما! خیلیم عالیه!… باشه حالا بهت میگم داری یا نداری!) است و البته یکی از سخت ترین باس های کل تاریخ بازی ها و احتمالا سخت ترین باس کل عناوین میازاکی را در این منطقه داریم. در این منطقه باید یاد بگیرید که خودتان را کاملا با شرایط و حرکات دشمنانتان وفق دهید و آنها را بشناسید و از همه مهم تر این که لولتان چقدر است و قطعا لول بالاتر خیلی در این منطقه به شما کمک می کند، پس تا می توانید لول فارم کنید!

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

منطقه Anor londo هم از نظر درجه سختی منطقه دشواری (دوشواری؟ دوشواری نداریم ما! خیلیم عالیه!… باشه حالا بهت میگم داری یا نداری!) است و البته یکی از سخت ترین باس های کل تاریخ بازی ها و احتمالا سخت ترین باس کل عناوین میازاکی را در این منطقه داریم. در این منطقه باید یاد بگیرید که خودتان را کاملا با شرایط و حرکات دشمنانتان وفق دهید و آنها را بشناسید و از همه مهم تر این که لولتان چقدر است و قطعا لول بالاتر خیلی در این منطقه به شما کمک می کند، پس تا می توانید لول فارم کنید! از پله ها پایین بروید و از  کنار گاردهای غول پیکر که ایستاده اند رد شوید و از درون اتاق بعدی خارج شوید تا خود را در یک منطقه باز خیلی بزرگ ببینید. اولین دربی که اینجا سمت چپتان وجود دارد به بونفایر می رسد. همچنین یک فایر کیپر اینجاست که می تواند Estus Flask شما را آپگرید کند که خیلی خیلی مفید و عالی است، البته اگر که Fire Keeper Soul همراه داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید. در بونفایر استراحت کنید تا در قسمت بعدی منطقه Anor londo را همراه هم در نوردیم.

از پله ها پایین بروید و از  کنار گاردهای غول پیکر که ایستاده اند رد شوید و از درون اتاق بعدی خارج شوید تا خود را در یک منطقه باز خیلی بزرگ ببینید. اولین دربی که اینجا سمت چپتان وجود دارد به بونفایر می رسد. همچنین یک فایر کیپر اینجاست که می تواند Estus Flask شما را آپگرید کند که خیلی خیلی مفید و عالی است، البته اگر که Fire Keeper Soul همراه داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید. در بونفایر استراحت کنید تا در قسمت بعدی منطقه Anor londo را همراه هم در نوردیم.

در قسمت بعدی ادامه مسیر در منطقه Anor Londo را شرح خواهیم داد

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • lordhossein گفت:

    سلام و خسته نباشید اقای اقابابایی عزیز این راهنما رو میشه برای نسخه اصلی هم استفاده کرد ؟

  • aet گفت:

    امیدوارم راهنمای بسته الحاقی Artorias of the Abyss رو هم بذارین. یکی از بهترین بسته های الحاقی تمام عمرم. انگار یه مرحله از بلادبورن کندن گذاشتن تو دارک سولز! باس فایت هاش هم عالی بودن. مثلا سختی چاق و لاغر در مقابل Knight Artorias هیچی بود
    هر موقع که این راهنمایی هارو میخونم خاطره های زیادی برام زنده میشن.
    موفق باشین

    • Alireza_yoo گفت:

      ارتوریاس چرا اینقدر میگن سخته کافیه تو فاز یک با یه گریت سورد با دمیج ۴۰۰ به بالا که استان میکنه هر موقع میپره بزنیش و وقتی میخواد بره فاز بعدی دو سه بار بهش بزنی درجا میمیره باس فادر اف ابیس خیلی سخت تر بود بشدت تند حرکت میکرد و محیطش کوچیک بود

      • KIARASHHERO گفت:

        ارتوریاس سخت نباشه بعد از midir و slave knight بهترین باس سری سوریه چقدر بعد از فهمیدن داستان این شوالیه ی افسانه‌ای ناراحت شدم

      • pink panther گفت:

        خیلی باس های آسون سری بودن که من دیدم همه اونارو سخت میدونن و برعکس. مثلا کاپرا دیمون و پونتیف سالیوان و فور کینگز و بد اف کی آس برای من خیلی آسون بودن درحالی که مه میگن اونا از سخت ترینان مخصوصا کاپرا دیمون که همه جا گیر دادن به اون دوتا سگا ولی من اول نبرد با یه ضربه دوتاشونو همزمان کشتم و یا فورکینگز که خودم وقتی گیم پلی بقیه رو نگاه میکنم تعجب میکنم که اینا چرا انقدر برای دیگرن سخته درحالی که فورکینگز اولین لردی بود که کشتم. یا کلمیت و گیپینگ دراگون واقعا کابوس بودن ولی ازنظر اکثریت این دوتا متوسط و حتی آسون هستن. و یه چیز دیگه، گریت سورد با دمیج ۴۰۰ به بالا؟ خیلی ارتقا نیاز داره. به این راحتیا که نیست. ولی منس فرق داره من تاحالا کسیو ندیدم که بگه منس آسونه یا کاری نداره.

  • mohamad 47 گفت:

    عشقه این دارک سولز :inlove: دمت گرم سعید جان کارت درسته

  • mehrdadPS گفت:

    ممنون سعید جان مرسی (جمله “یک حلقه طلایی (اسمتو روش نوشتم، می خوام بیام دستت کنم بیای تو سرنوشتم!!)” هم وسط این همه متن واقعا عالی بود و یه ربع داشتم می خندیدم دمت گرم) و منطقه Anor londo هم تو نسخه های مختلف این بازی برای من یعنی گرافیک هنری عالی سری بازی های
    Souls
    هر نسخه از این سری هم برای من از نظر باس یه امزای خاصی داره و تو این سری هم knight artorias و Ornstein and Smough هستن

  • سلام اقای اقابابایی من فقط اومدم یه تشکر ازت بکنم بابت این راهنماها بااینکه فعلا dark souls بازی نمیکنم و از اینا استفاده نمیکنم ایشالله هرجا هستی تنت سلامت باشه :heart:

  • سلام اقا سعید خسته نباشید عالی بود مقاله دستتون درد نکنه
    واقعا این سه گانه یه شاهکار به تمام معنا و یکی از سخت ترین بازی های تاریخ هست حتی تریلر هاشونم شاهکار هستن مخصوصا تریلر سینمایی dark souls 2 پیشنهاد میکنم تریلرشو ببینید چون خیلی خوبه

  • خسته نباشید سعید جان زبان طنزتون بسیار این راهنما و نقد هاتون رو جذاب میکنه.نمیدونم چه حکمتیه هر چی باس سایزش بالاتره ضعیف تر نسبت به بقیه به غیر از (Ancint Dragon).
    ولی آقا سعید به نظر من باس فایت اسموک و ارنستین خیلی ساده بود به حدی که من دو باره بازی رو تا آخر بردم یکبار هم شکست نخوردم البته کلاسم جادوگر بود و اون که لباس خورشید داشت رو هم میاوردم.هر دو روش هم کشتمش.
    از دارک سولز یک سخت ترین باس واسه من باس فایت آخرش بود.چون جادوگر بودم آخر هم چوب جادو کنار گذاشتم و با Quelaag swordکشتمش
    خسته نباشید.

  • galigoula گفت:

    یه جاهایی واقعا بد راهنمایی میکنی . ادم باید از اخر بخونه به اول که یوقت کل مسیر رو برنگرده . برا یه ایتم ادمو میکشونی ناکجا اباد بعد میگی حالا برگرد اول جایی که بودی برو فلان جا . راه اصلی رو بگو برادر من .

  • kavehd2 گفت:

    آقا سعید منتظر ادامه راهنمایی شما هستیم.ممنون :inlove:

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش هشتم - گیمفا