جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا

جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون

آرین مرادی
۱۱:۳۰ ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا

این هقته شاهد رقابت دو بازی بزرگ با نام‌های Mortal Kombat 11 و Days Gone بودیم که در این میان، انحصاری شرکت سونی توانست به راحتی مقام اول را در فروش بدست آورد. با جدول فروش هفتگی بریتانیا و تحلیلی بر آن، با گیمفا همراه باشید.

به جرئت می‌توان ادعا کرد که شرکت سونی در چند سال اخیر انحصاری‌های فوق‌العاده‌ای را به بازی‌بازان ارائه داده است. در سال ۲۰۱۳ بازی The Last of Us را به یاد بیاورید که چگونه توانست طعم نسل هشت را در نسل هفتم به بازی‌بازان بچشاند. در سال ۲۰۱۶ ناتی‌داگ (Naughty Dog) دوباره شاهکاری با نام Uncharted 4 را روانه‌ی بازار کرد. دو سال بعد سونی با دو بازی انحصاری فوق‌العاده به عرصه‌ی رقابت بازگشت: کریتوس و مرد عنکبوتی هر دو با هم به استقبال دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۴ آمده بودند. در سال ۲۰۱۹ ولی اولین انحصاری این شرکت، حداقل از نظر نمرات و نقدهای منتقدین، نتوانست همچون دیگر هم‌کیشان خود عمل کند. با این حال به نظر می‌رسد که در هفته‌ی اول ورودش به بازار فروش، توانسته است تا رقیبی به قدرتمندی Mortal Kombat 11 را شکست دهد. بازی Days Gone عنوانی است زامبی‌محور که نمرات معمولی از طرف منتقدین دریافت کرد. شما می‌توانید نقدها و نمرات مخصوص به این بازی را در امیدهای از دست رفته | نقدها و نمرات بازی Days Gone مشاهده کنید. با این که این بازی یک مجموعه‌ی کاملا جدید در کارنامه‌ی سونی است، ولی تنها ۲۷ درصد از فروش اول‌ هفته‌ی بازی God of War کم‌تر فروش داشت؛ که رکوردی خیره کننده است. بازی God of War جزو عناوینی است که به هر حال طرفداران زیادی دارد و حتی میان کسانی که پلی‌استیشن نیز ندارند، از محبوبیت بالایی برخوردار است. پس بازی Days Gone، حداقل در اولین هفته‌ی فروشش، نسبتا خیلی خوب عمل کرده است.

رتبه‌ی دوم جدول این هفته مربوط به بازی Mortal Kombat 11 می‌شود. عنوانی که می‌توان آن را محبوب‌ترین بازی در سبک مبارزه‌ای دانست و عموما نیز به دلیل خشونت بی‌حد و مرزش این بازی را می‌شناسند. این بازی نسبت به نسخه‌ی دهم این سری، ۴۳٫۶ افت فروش داشته است. البته باید این مورد را در نظر بگیرید که این آمار تنها مربوط به بخش فروش فیزیکی بازی‌ها است و فروش دیجیتالی در آن ثبت نشده. از طرفی دیگر به واسطه‌ی تخفیف‌های زیاد، نسخه‌ی یازدهم این سری فروشی خیره‌کننده در حیطه‌ی دیجیتالی داشته است. با این حال، فروش هفته‌ی اول این بازی از ساخته‌ی قبلی استودیوی سازنده، Injustice 2، بیشتر بوده است. قابل ذکر است که ۷۱ درصد فروش این بازی برروی ‌پلی‌استیشن ۴، و ۲۹ درصد آن برروی دیگر پلتفرم‌ها است. در انتها، شما می‌توانید نقد و بررسی این بازی تحت عنوان و خون جاری خواهد شد… | نقد و بررسی بازی Mortal Kombat 11 را مطالعه کنید.

به واسطه‌ی ورود دو بازی جدید، عنوان FIFA 19 نیز یک پله عقب نشینی کرده است و اکنون در رتبه‌ی سوم قرار دارد. این بازی تا کنون عملکردی خیره‌کننده از خود نشان داده است چرا که برای هفته‌های پیاپی در ۳ رتبه‌ی ابتدایی جدول فروش قرار دارد. این امر می‌تواند مهر تایید دیگری برای محبوبیت روزافزون این ورزش تیمی و البته سری FIFA باشد.

متاسفانه در این هفته، تمامی بازی‌هایی که از هفته‌های گذشته در جدول حضور داشتند، با کاهش فروش روبرو شده‌اند. ولی همیشه می‌توان در هر صنعت و بازاری یک مورد که متفاوت است را پیدا کرد؛ در صنعت بازی‌های ویدئویی نیز بلاشک اگر بخواهیم یک مورد ناب و استثنایی نام ببریم، قطعا راک‌استار (Rockstar) جزو اولین حدس‌هایمان خواهد بود. در میان ۱۰ رتبه‌ی برتر جدول، تنها عنوانی که افزایش فروش داشت، بازی Red Dead Redemption 2 بود. می‌توان این مورد را هم علاوه بر فروش حیرت‌آور بازی GTA V در کارنامه‌ی راک‌استار ثبت کرد که در هفته‌ی رکود بازار فروش، شاهد افزایش فروش است. همین افزایش فروش، بازی وسترن راک‌استار را یک پله به بالا منتقل کرد و اکنون جایگاه چهارم مختص به این عنوان است.

یوبی‌سافت (Ubisoft) نیز با اینکه از بازی Tom Clancy’s The Division 2 به خوبی پشتیبانی می‌کند، ولی بازهم شاهد افت فروش بود. شاید بتوان بازی World War Z را رقیبی برای این بازی محسوب کرد ولی با توجه به استقبال بازی‌بازان از این دو عنوان، متوجه می‌شویم که این رقابت هنوز شروع نشده، برنده‌اش مشخص شده و یوبی‌سافت با اختلاف به عنوان شوتر آنلاین مورد قبول بازی‌بازان قرار گرفته است. با این حال، Tom Clancy’s The Division 2 با دو رتبه پسرفت از جایگاه سوم به رتبه‌ی پنجم منتقل شده است.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice افزایش فروش نداشت ولی به واسطه‌ی کاهش فروش دیگر بازی‌ها، با یک پله پیشرفت به رتبه‌ی هفتم رسیده است. در قسمت قبل در رابطه با بازی World War Z صحبت کردیم. این بازی اکنون در لب مرز ۱۰ رتبه‌ی ابتدایی قرار دارد و در دومین هقته‌ی ورودش به بازار، اکنون در رتبه‌ی دهم قرار دارد. قابل ذکر است که این بازی ۷۰ درصد افت فروش داشته است.

نگاهی دیگر

این هفته با این که در ۱۰ رتبه‌ی ابتدایی شاهد مورد جالبی نبودیم، ولی خارج از این ۱۰ بازی، اتفاقات جالبی افتاده است. برای مثال بازی Metro Exodus خارج از ۴۰ رتبه‌ی برتر بود ولی اکنون با افزایش ۱۳۰ درصدی فروش، به جایگاه چهاردهم بازگشته است.

بازی‌های انحصاری

در این هفته، نینتندو تنها شرکت موفق نیست و مایکروسافت توانسته است تا باری دیگر نماینده‌ی محبوب خود یعنی Forza Horizon 4 را به ۱۰ رتبه‌ی ابتدایی بازگرداند. جالب است که بدانید این بازی با تنها ۱ درصد افزایش فروش، توانست ۸ رتبه پیشرفت کند و از جایگاه ۱۶ به رتبه‌ی هشتم برسد. اما نینتندو نیر نماینده‌های خود را دارد. بازی Mario Kart 8 Deluxe نسبت به هفته‌ی گذشته ۲ پله پسرفت داشته است و اکنون در جایگاه ششم قرار دارد. از طرفی دیگر ولی New Super Mario Bros. U Deluxe با یک پله پیشرفت اکنون در جایگاه نهم قرار دارد.

نام بازی رتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی گذشته
Days Gone۱
Mortal Kombat 11۲
FIFA 19۳۲
Red Dead Redemption 2۴۵
Tom Clancy’s The Division 2۵۳
Mario Kart 8 Deluxe۶۴
Sekiro: Shadows Die Twice۷۸
Forza Horizon 4۸۱۶
New Super Mario Bros. U Deluxe۹۱۰
World War Z۱۰۱

لیست ۴۰ بازی برتر از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر پلی‌استیشن ۴ از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر اکس‌باکس وان از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر نینتندو سوئیچ از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا

لیست ۳۰ بازی برتر رایانه‌های شخصی از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • D_A_R_K_1One گفت:

    این نشون میده هنوز نسل گیمر های واقعی کسایی که از روی تجربه خودشون از بازی نظر میدن و به متا توجهی ندارن منقرض نشده… 🙂

    • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

      ولی ولی از نظر یه سری کارشناس متعصب متا فن این بازی شکست خوردست 😀 خوشم میاد سونی حتی بازی که متا پایین می گیره هم همه مخالفانش رو ناامید میکنه :rotfl:

      • PERSIAN NAZI گفت:

        یه بازی زمانی شکست میخوره که فروش نکنه و هزینه گزافی هم براش بکنن
        یادمه یجا یوشیدا گفته بود که : ما هزینه زیادی رو برای بازی میکنیم و کارمون شبیه به یه غمار میمونه و بعد از چند سال که بازی ساخته میشه و روانه بازار میشه اگه فروش بکنه که زحمات ما جبران شده و اماده پروژه بعدی میشیم و اگه شکست بخوریم که باید درس عبرت بگیریم و بفهمیم که کجای کار اشتباه بوده و تا اونجای که میشه از صحبتهاش فهمید اصلا اهمیتی به نمره نمیده
        حالا اون که بزرگ پلی استیشنه و شده مجسمه سونی این اعتقادشه و به احتمال کلفت هم طرفداران واقعی سونی از همین اصول پیروی میکنن و اهمیتی نمیدن که بازی ۰ بشه یا ۱۰۰ و براشون فقط عشقی که بازی منتقل میکنه مهمه

  • Sony_ps گفت:

    ناموسا یه چیزی میخوام بگم به همین قبله محمدی بخاطر سونی فن
    بودنم نیست ، داداشم بازیشو گرفت منم چون نمره هاش نا امیدم
    کرده بود نگرفتم ، ولی یه نیم ساعت اول بازیو تجربه کردم ، دوستان باور
    کنید اون بازیه مزخرفی نیست که فکر میکنیم،
    من الله وکیلی باهاش خیلی حال کردم ، ( اره میدونم با نیم ساعت نمیشه نظر داد
    ولی میدونید از چیش خوشم اومد؟ اینکه بازیش سعی کرده خودشو
    مثل دیگر انحصاری های سونی نشون بده ، میدونم نشده، ولی از جسارت بازی
    خیلی خوشم اومد

    • یوزر اسکور ۸۰ بازی خودش نشون میده که این بازی ارزش تجربه رو داره داداش
      درسته که منتقدا سخت گرفتن به این بازی ولی معلومه که گیمرا حسابی حال کردن باهاش
      حتی توی توییتر هم همه ی کسایی که تجربش کردن دارن از بازی تعریف میکنن

  • Days Gone رو پیش دوستم بازی کردم و باید بگم واقعا ۷۲ حقش نیست و باید حداقل ۸۰ میگرفت (الان چک کردم، یوزر اسکور هم ۸۰ هست). اگه نقد هارو بخونید متوجه میشید اکثرا بخاطر درخشش رزیدنت اویل ۲ تو سبک زامبی و توقعِ داشتن یه داستان مثل لست، نمره ی بازی رو کم کردن. IGN به SoD2 نمره ی هفت و نیم داده اونوقت به DG شش و نیم! اگه از اول اینقدر با لست مقایسه نمیشد اونوقت انتظارات بیش از حد بالا نمیرفت. اینجوری نمره ی واقعیش رو میگرفت.

    • devilgodes گفت:

      برای یوزر اسکور این لینک رو برو ببین من بدون تهیه بازی اومدم بش صفر دادم و مطمعنم ۹۹ درصد ارادی که اونجا نظر دادن خودشون بازی رو ندارن و فقط بخاطر سونی فن بودن بالا دادن.یوزر اسکور هیچ وقت ملاک نیست.
      https://secure.metacritic.com/game/playstation-4/days-gone/user-reviews?sort-by=date&num_items=100

  • Mr Hill93 گفت:

    خوشم میاد پلیرا ثابت کردن متا پشیزی ارزش نداره این و مقایسه کنین با مورتال کمبت که به صورت مولتی پلتفرمی هست فروشش فوق العاده بوده ممنون سونی و بند استودیو بابت خلق ایپی جدید ولی ای کاش ی خورده بیشتر رو بازی وقت میزاشت بند که شاهکار میشد بازی ولی الان هم خیلی بازیه خوبیه واقعا اتمسفر بازی بی نظیره سه چهار باری هم جامپ اسکیر داد بهم

  • Clara گفت:

    یکی از دوستان نظر خیلی جالبی داشت که قطعا مخالفانی داره ولی جای تامل داره واقعیت ش اینه که یکی از بچه ها که اتفاقا بازی رو تجربه هم کرده بود گفت بزرگترین نقطه ضعف و مشکل دیزگان چیزی نیست جز (( نام استدیو و نام بازی)) من خودم حرف ش رو قبول دارم چون یه مشکل بزرگی که تو این صنعت وجود داره اینه منتقدین به چه قصد و غرضی استدیو های گمنام رو خراب میکنن و اثار (( جاه طلبانه)) شون رو میکوبن درست مثل immortal unchained درحالی که قاعدتا باید نرم تر برخورد کنن تا انگیزه ای بشه برای سازنده برای پروژه های بعدی
    استدیو بند میتونست یه بازی خطی و خیلی کوچکتر بسازه و نمرات به مراتب بهتر بگیره ولی انتخاب کرد چنین پروژه جاه طلبانه و بزرگی رو که به قیمت نمره پایین متاکریتیک تموم شد و انشالله مردم با استقبال شون دهن منتقدین رو بببندند
    به هرحال منظورم اینه من کار استودیو بند رو خیلی با ارزش میدونم و بهشون بابت ساخت چنین اثری تبریک میگم و تا الان که حدود ۱۲ ساعت از بازی رو تجربه کردم نکته منفی بزرگی رو ندیدم (شاید با اغماض بشه از شخصیت پردازی کاراکتر های فرعی تا حدی ایراد گرفت ولی کلیت داستان قابل قبوله و گرافیک و موسیقی جزو بهترین های نسل هستند گیمپلی بازی هم برای من تا اینجا واقعا عالی بوده)
    به هرحال دیزگان از نظر نقد ها قربانی دو موضوع مهم شد: جاه طلبی استدیو سازنده که بیشتر بخاطر اینه که اولین پروژه بزرگشون بود و مثلا ابهت نامی مثل راکستار ناتی داگ سانتا مونیکا و… رو نداشت در حالی که میتونم با اطمینان بگم کافی بود نام چنین استودیو هایی پشت ش باشه تا متای بازی حداقل ۸۵ ثابت باشه
    و دوم مقایسه این عنوان با شاهکار هایی مثل لست او اس و رزیدنت اویل من هم میگم دیزگان یه شاهکار بی تقص مثل TLOU نیست ولی وقتی فقط به همین خاطر که به خوبی فلان اثر نیست ازش نمره کم میشه باعث میشه این بازی در کنار darksiders 3 جزو اندر ریتد عناوین چند سال اخیر برای من قرار بگیره

    • ShadoWWolf2 گفت:

      با تک تک جملات شما حال کردم :heart: :heart:
      به این بازی خیلی کم لطفی شد و نمره ۷۲ اصلاً حقش نیست و باید بالاتر می بود ولی چه میشه کرد منتقدین وقتی یک بازی open world میبینن انتظار دارن همشون در سطح ویچر و اسکایریم و رد دد باشن،در غیر اینصورت یه ۶ خوشگل میزارن تنگ دلش…
      در مورد دارک سایدرز هم واقعا جز یکی از آندر ریتد ترین عناوین بود :yes:

  • Arash گفت:

    با اینکه فقط روی ps4 منتشر شده و ۲ روز هم دیرتر اومده، اما فروش خیلی خوبی داشته نسبت به Mortal Kombat 11 که روی چندین پلتفرم منتشر شد.

  • devilgodes گفت:

    اگه با این همه تبلیغ و تریلر و آویزون کردن جنازه تو e3 اول نمیشد جای تعجب داشت.

    (الانم یه عده منتقد حرفه ای صنعت گیم که همشون بدون شک بالای ۱۸ سال سن دارن بیان بگن تو فن جعبه ای و برو متای بازی های خودتو ببین.)

  • Star1 گفت:

    چرا این پست های اخبار جدول فروش هفتگی و… رو مرورگر موبایل نصفه باز میشه؟ کلا خیلی مشکل داره سایتتون رو موبایل.

  • رد دد رو.جالبه. :laugh: هی تازه واردها میان هلش میدن اینور اونور.یکی دو صندلی جابجا میشه ولی بیرون برو نیست که نیست. 😀

  • با وجود این که سه روز بعد مورتال اومد ولی بازم صدر جدول رو تسخیر کرد
    دمش گرم دیزگان کارش رو عالی شروع کرده

  • Y PS گفت:

    جالبه
    دیزگان که یه “ip جدید” ، “انحصاری” و با “نقدهای متوسط و گاهی غیرمنصفانه” هستش از موتال کمبت که یه “ip بسیار باسابقه” ، “مولتی پلتفرم” و با “نقدهای خوب” هستش پیشی گرفته
    این نشون میده بازار تو کنترل کدوم پلتفرمه :yes:

  • STAN گفت:

    فروش بازی days gone واقعا خوب بوده و این نشون میده متا زیاد برای گیمرا زیاد مهم نیست چون از اون ور mortal kombat روی سه پلتفرم عرضه شده بود یکی دیگه از مشکلات مورتال کمبت که شاید از نظر بعضی ها مشکل حساب نشه و خیلی هم خوب باشه ولی من بنظرم بازی خیلی سرعتش پایین اومده و من حس نمیکنم دارم مورتال کمبت بازی میکنم حس میکنم دارم اینجوراستیک بازی میکنم غیر بحث گرافیک که این نسخش بهتر بود بقیه چیزاش وقتی بازی کردم حس کردم x بهتر بود ولی در کل بازی خوبیه امیدوارم اپدیت بدن بهترش کنن

  • از دیروز بعداز ظهر که شروع به تجربه بازیش کردم تا این لحظه بین بازی های سوم شخص و جهان باز بالاترین گرافیک و سطح دیداری را دارد گرافیک و اتمسفر و سطح دیداری بالاتر از uncharted 4 و uncharted legacy و red dad 2 و shadow of the tomb raiderc و باتوجه به دو آپدیت بازی ۱٫۴ و ۱٫۵ بازی من مشکلی توی بازی تا این لحظه پیدا نکردم تا اینجا که بازیش خیلی پسندم شده دوستانی که دارن بازی را تجربه میکنن متوجه صحبتم هستن بازی ارزش تجربه را داره خدایی 🙂

  • Hala madrid گفت:

    ماشالله دیزگان.با وجود انحصاری بودن بالای مورتال کمبات ۱۱ قرار گرفت :yes: world war z بد سقوط کرده

  • Peekabo گفت:

    واقعا چه بر سر کالاف اومد هر سال همیشه جز ده تا بود

  • PlayDead گفت:

    دوستان نظرشون رو درباره ی دیزگان گفتن منم به نوبه ی خودم و با توجه به تجربه ی تقریبا ۲-۳ ساعته ای که داشتم باید عرض کنم بازی کاملا رنگ و بوی انحصاری های سونی رو میده و جزو معدود بازی های جهان باز – بقا هست که هم گرافیک فوق العاده ای داره هم انیمیشن ها در سطح انحصاری های دیگه سونی هست( یه مقدار کمی انیمیشن ها ضعیف تر ولی گرافیک جزو بهترین هاس) و گیم پلی هم خوبه و راضی کنندس فقط یه مشکلی که حدس میزنم داشته باشه و منتقدها هم به همون گیر دادن نداشتن پتانسیل برای این همه محتواس چون بازی بخش داستانی ۳۰ ساعته داره غیر از فرعی ها که ۲۰ ساعته ظاهرا و تیم سازنده نتونسته تا انتها اون کشش لازم رو واسه این همه محتوا ارائه بده و نکته ی بعدی هم بارگزاری های طولانیه که قضیه رو بدتر میکنه یعنی اگه بازی یه کمی کوتاه تر و متنوع تر بود و از همون اول با آپدیت و بدون مشکل عرضه شده بود خیلی بهتر از این میتونست عمل کنه یعنی به عبارتی اگه تیم سازنده این زمانی رو که گذاشته بود واسه محتوای بیشتر واسه رفع مشکلات گذاشته بود الان هم بازی متنوع تر بود هم مشکلاتش کمتر بود ولی خب تجربه ای میشه واسه بازی های بعدیشون ولی در کل پیشنهاد میکنم بازیش رو چون حس و حال انحصاری های دیگه سونی رو میده.

  • Cell گفت:

    لیست pc رو دقت کنید بازیهای آنلاین هستن ۹۰ درصدش چرا چون بازی آنلاین کرک نمیشه و مجبورن بخرن
    به قول فنای pc هفتاد درصد فروش راک استار از pc هست یا بالاترین فروش بازیهای راک استار و دیگر شرکت ها فقط pc هست آمار جالبی هست

  • KIARASHHERO گفت:

    دیزگان رو تموم کردم و باید بگم یکم در نمراتش کم لطفی شده ولی صرفافقط یه بازیه خوبه نه کم تر نه بیشتر و اخراشم بازی روند تکراری داره درکل اگه اوریجینال میخرید بنظرم ارزش نداره و درضمن از روی ساعات ابتدایی تصمیم نگیرید اواسط بازی رنگ و بوی خودش رو از دست میده ولی با اینحال بازی زیباییه

  • گفتم با اومدن بازی های مثل mortal و days gone دیگه world war z شانسی نداره ولی خداییش همون هفته ای اولی بسش بود ۱ میلیون فروخت
    با اون دوستمون هم موافقم هنور هستن کسایی که بدون توجه به متا بازی میکنن البته خودم هم همینطورم چون میدونم بعضی منتقدا یا از روی لج یا به دلایل بسیار نا چیزی بازی ها رو نابود میکنن

  • شک نکنید days gone بازی خوب و جذابیه؛ نمیگم “شاهکار” ولی بازی واقعا خوبی هست در حد نمرات بالای ۸و متای بالای ۸۰
    دو ساعت از بازی رو تو مغازه دیدم و واقعا جذاب بود.
    حالا از بحث آپدیت ها که بگذریم، دلیل اصلی نمرات مسخره، درخشش سایر انحصاری های سونی تو این چند سال بود. جناب منتقد گیم اسپات اومده میگه از بازی لذت بردم و حال کردم ولی تهش اون چیزی که میخواستم رو بهم نداد! بعد سر همین به بازی نمره ۵۰ داده!!! خب این یعنی دنبال یچیزی مث tlou و god و آنچارتد و سایر انحصاری های درخشان سونی بوده که چون این بازی در اون حد نبوده ازش انتقام گرفته. :laugh:

  • pacogamer گفت:

    زمانه بدی شده بازی هایی که نمره ۳۰ از ۱۰۰ میار ه در جایگاه اوله !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وقتی که فورت باگ بشه بهترین نباس تعجب کرد !!!!!!!!!!!!

    • aliboostani گفت:

      دوست عزیز چرا حرف بی خود می زنی نمره بازی ۷۲ شده ولی شما گیر دادی به نمره ۳۰ اسلنت مگزین که در نمره بی خود دادن سابقه درخشانی داره مثل ۷۰ دادن رد دد ۲ اونجوری باشه باید بگیم واای رد دد ۲ ۷۰ از ۱۰۰ گرفته پس بازی بدیه و چرا اینقدر میفروشه ؟ یعنی شما فقط به خاطر یه نمره ۳۰ باری رو فاجعه می دونی ؟ اگه بخوایم طبق طرز فکر شما فکر کنیم این بازی ها همه فاجعه و مضخرفن و نباید زیاد بفروشن

      sekiro shadow die twice با یک نمره ۴۰ ( نمره کل ۹۰)
      far cry new dawn با نمره ۴۰ ( نمره کل ۷۱ )
      star link battle for atlas با یک نمره ۴۰ (نمره کل ۷۴ )
      mega man 11 با یک نمره ۴۰ ( نمره کل ۸۲ )
      mario tennis aces با یک نمره ۴۰ ( نمره کل ۷۵ )
      uncharted 4 با یک نمره ۴۰ ( نمره کل ۹۳ )
      horizon zero dawn با یک نمره ۵۰ ( نمره کل ۸۹ )
      gears of war 4 با یک نمره ۵۰ ( نمره کل ۸۴ )
      the banner saga 3 با یک نمره ۴۰ ( نمره کل ۸۰ )
      dishonored 2 با یک نمره ۵۰ ( نمره کل ۸۸ )
      xenonblade chronicles 2 با یک نمره ۴۰ ( نمره کل ۸۳ )
      marvel vs capcom infinite با یک نمره ۴۰ ( نمره کل ۷۲ )
      little nightmare با یک نمره ۳۰ ( نمره کل ۷۸ )
      legend of zelda breathe of the wild با یک نمره ۶۰ ( نمره کل ۹۷ )
      abzu با یک نمره ۴۰ ( نمره کل ۷۸ )
      the evil within 2 بایک نمره ۴۰ ( نمره کل ۷۶ )
      gravity rush 2 با یک نمره ۳۰ (نمره کل ۸۰ )
      the vanishing of ethan carter با یک نمره ۴۰ (نمره کل ۸۱ )
      diablo 3 eternal collection با یک نمره ۵۰ ( نمره کل ۸۸ )
      battlefield 1 با یک نمره ۵۰ (نمره کل ۸۸ )
      و خیلی بازی های دیگه …

  • Days gone پتانسیل خیلیییییی بالایی داشته که به یک شاهکار به معنای واقعی کلمه تبدیل بشه ولی نمیدونم چرا از این پتانسیل استفاده نشده؟؟!!

  • Star1 گفت:

    یوزر اسکور مورتال کامبت نشون میده طرفدارشو راضی نکرده، لوت باکس ها بدجور به اعتبارش ضربه زده.
    امیدوارم با کاهش فروش همونطور که تو Battlefront 2 به EA نشون دادن لوت باکس ارزش بازی رو کم میکنه ندررلم هم متوجه اشتباهش بشه.
    البته برا مقایسه فروش ۲ عنوان باید فروش هفته های آینده هم در نظر گرفت، فقط هفته اول ملاک نیست.

  • Soroosh0097 گفت:

    یه چیز جالب
    Gta iv رتبه ۲۹ لیست pc هست ولی gta v اصلا تو ۳۰ تا اول نیست

  • وقتی میگم گول منتقد های چیب و نخورید یعنی دقیقا همین آمار دیز گان :-/ :inlove: این آمار فروش خوب بازی هم یه تو دهنی هست به سایت های چیب ای جی ان و گیم اسپات که هنوز فکر کردن زمان قدیمه! مردم منتظر نظر اینا بمونن :no: :no:

  • ShahinSky گفت:

    بازیه باحالیه. داستانشو هنوز نمیدونم اما گیم پلی و گرافیکش خیلی خوبه

  • Animals گفت:

    میشه با درایو کلاب مقایسش کرد نمره های درایو کلاب هم نا امید کننده بود اما محبوب ترین ریسینگ پلی ۴ شد و تا الان هست…

جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | غلبه‌ی جان دیکون بر اسکورپیون - گیمفا