نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا
نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا
نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا
نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

در طول تاریخ بازیهای ویدئویی، شخصیت های مختلفی وجود داشته اند که بخش غیر قابل انکاری از عشق و علاقه ما به دنیای گیم با آنها گره خورده است. کم نیستند افرادی که برخی فرانچایز های بزرگ را، برای تجربه و مشاهده شخصیتی خاص خریداری می کنند. البته لزوما قهرمان ها و شخصیت های مثبت یا منفی نیستند که در خاطر می مانند. شخصیت Merchant در Resident evil 4 را به یاد بیاورید. این شخصیت نه دیالوگ خاصی داشت، نه نقش ویژه ای در بازی ایفا می کرد. اما با این وجود احتمالا این شخصیت و آن صدای خاصش در ذهن شما هنوز ماندگار است. مثال های زیادی از علاقه تک تک ما به آنتاگونیست ها، پروتاگونیست ها و حتی شخصیت های فرعی و کمتر دیده شده وجود دارد که بخش قابل توجهی از خاطرات ما را با خود یدک می کشند. امروز در این مقاله، به سراغ طیف خاصی از این شخصیت های مهم و خاطره انگیز رفته ایم. ضدقهرمان ها…

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

در این مقاله نگاهی خواهیم انداخت به برترین ضد قهرمان های تاریخ. شخصیت هایی که کارهای قهرمانانه و بزرگ آنها، با انگیزه ها و منافع شخصی همراه است. ضد قهرمان هایی که هم به افراد بی گناه آسیب رسانده اند، هم دشمنان را از بین برده اند. با من و گیمفا همراه باشید.

اجازه دهید ابتدا تعریفی در مورد ضد قهرمان در داستان ها، بازی ها و فیلم برای شما ارائه دهم. ضد قهرمان ها، شخصیت های اصلی هستند که برخی ویژگی‌ها و نکات اخلاقی قهرمان ها را دارا نیستند و بنابراین، هیچ تضمینی وجود ندارد که اعمال و کردار آنها، مطابق قانون یا لزوما برای مصلحت جمع باشد. ممکن است در بسیاری از لحظات ضد قهرمان ها دست به کارهای مهم و خوبی بزنند، برخی از دشمنان و شیاطین را از بین ببرند، جلوی فاجعه ای را بگیرند، مردم را نجات دهند و در مجموع کار مثبت و قهرمانانه ای نیز انجام دهند، اما برخلاف قهرمان ها، انگیزه و هدف آنها از این کارها نجات مردم، حل کردن مشکلات و یا جلوگیری از فاجعه نیست و معمولا پشت این کارهای قهرمانانه، انگیزه های شخصی و منافع خود آنها مانند انتقام، پول و یا حتی نجات جان خود قرار دارد. ضد قهرمان ها برای خود من، به شخصه جذاب ترین نوع شخصیت و کارکتر محسوب می شود. دلیل آن هم این است ضد قهرمان ها، بسیار باورپذیرتر، منطقی تر و واقعی تر حرف می زنند، تصمیم می گیرند و عمل می کنند. درست مانند ما انسان ها در دنیای واقعی. حتی بهترین انسان ها نیز ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوند، اما در پایان آن نتیجه کلی است که تأثیر گذار است و اهمیت دارد. ضد قهرمان ها معمولا در دنیای گیم، محبوب ترین و پرطرفدار ترین شخصیت ها نیز محسوب می شوند، چون ذات بازی های ویدیویی، به نوعی خیر و شر را با هم به نمایش می گذارد و اغلب اوقات جدا کردن این دو از یکدیگر اگر نگوییم غیر ممکن، بسیار دشوار است. در این مقاله نگاهی به برترین ضد قهرمان ها در تاریخ بازی های ویدیویی خواهیم انداخت. با من و گیمفا همراه باشید…

۱۰-Altair

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

Altair…

سری Assassins creed امروزه به یکی از نماد های دنیای گیم تبدیل شده است. فرانچایزی محبوب، موفق و البته پرفروش که از همان نسخه اول، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. در رأس نسخه اول، شاهد شخصیتی به نام Altair بودیم. کسی که یکی از اعضای Assassins ها به شمار می آمد. اما پس از وقوع اتفاقات مختلف و مصلحت اندیشی ها شخصی، Altair دیگر راه Assassins ها را ادامه نداد و رویه ای متفاوت را پیش گرفت. به دلیل همین تغییر عقیده و رویه، او به نوعی از گروه Assassins ها کنار گذاشته شد و مقام و نفوذ او نیز از بین رفت. اما این پایان کار او نبود. مهم ترین هدف Altair گروه Templar ها به شمار می آمدند و او برای نابودی این گروه و اعضای بلند پایه آن، از هیچ تلاشی دریغ نمی کرد. او جان افراد زیادی را در راه رسیدن به اهداف خود گرفت. بسیاری از افرادی که گناه کار بودند و البته در این بین مردم بی گناه نیز آسیب می دیده و گاها کشته می شدند. در برخی مواقع نیز مشخص نبود شخصیتی که Altair شدیدا تلاش می کند جان او را بگیرد، گناه کار است یا خیر.

 

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

آغاز محبوبیت اساسین ها…

به مانند تمامی ضد قهرمان ها، Altair نیز به دنبال اهداف و انگیزه های شخصی خود بود و او در این راه، دست به هر کاری میزد. البته باید اذعان کرد شخصیتی مثل Altair به نسبت برخی دیگر از شخصیت های حاضر در این لیست، اعمال شیطانی شدید و یا اعمال مشابه انجام نداده و کمی خوب بودن خود را خفظ کرده. اما بدیهی است که با یک Assassin طرف هستیم، نه یک دکتر. بنابراین بیشتر از آنچه شخصیت او در مورد نجات دادن باشد، در مورد گرفتن جان انسان هاست. البته اعمال او گاها نتایج مثبتی برای همگان نیز در پی دارد و می تواند جان عده ای را حفظ کرده یا نجات دهد. اما پر واضح است بسیاری از کارها و اعمال او، به منظور رسیدن به اهداف شخصی انجام می شدند، نه برای مصلحت جمعی.

۹-Joel

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

Joel…

بعید می دانم شما خوانندگان این مقاله، با شخصیت Joel آشنایی نداشته باشید. ناسلامتی آنقدر The Last Of Us بعد از عرضه سر و صدا به پا کرد و تحسین منتقدان و مخاطبان را در پی داشت، که موفق شد به یکی از پر افتخارترین عناوین در تاریخ گیم تبدیل شود. حتی با وجود گذشت چند سال نه تنها از محبوبیت و اهمیت The Last Of Us کم نشد، بلکه هواداران و مخاطبان مشتاقانه برای عرضه نسخه دوم روز شماری می کنند. اما در مورد خود شخصیت Joel نیز باید صحبت کنم. TLOU کاملا روایتی سینمایی، جذاب و غیر قابل پیش بینی داشت به همین دلیل، اوایل بازی این حس به شما منتقل می شود که Joel قهرمانی است که در زمانی تاریک به سر می برد. خصوصا غم از دست دادن فرزند عزیزش نیز باعث می شود مخاطب بیشتر به او نزدیک شود و به او علاقه مند گردد. اما هر چه در مسیر بازی پیش می رویم، متوجه می شویم Joel اصلا و ابدا ویژگی های یک قهرمان را ندارد، و در واقع باید بگویم نمی خواهد داشته باشد. برای او اولویت ها مشخص هستند و او برای محافظت از این اولویت ها، دست به هر کاری می زند. دروغ می گوید، شکنجه می دهد، آدم می کشد و هیچ مشکلی نیز با این کارها ندارد. از برخی دیالوگ های او نیز به خوبی قابل برداشت است که حتی برای حفظ جان الی، حاضر است کارهای سخت تر و احتمالا شیطانی تر نیز انجام دهد.

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

واکنش شما هنگام مشاهده صحنه مرگ سارا چه بود؟

اما Joel کارهای بزرگ و قهرمانانه ای نیز در خلال اعمال منفی خود انجام می دهد. دشمنانی که می توانستند جان بسیاری از انسان ها را بگیرد از بین می برد(هر چند که هدف و انگیزه او نجات جان انسان ها و حل مشکلی بزرگ نیست بلکه در نیمه اول داستان به دنبال سالم به مقصد رساندن الی برای انجام ماموریت خود است، و در نیمه دوم تنها الی است که برای او اهمیت دارد) و مشکلات گاه و بیگاه را حل می سازد، و با برخی شخصیت ها همراه می شود. اما نکته این جاست که تمام این کارها فقط و فقط برای انگیزه های شخصی انجام شده اند، نه برای مصلحت و از باب خیراندیشی. تصمیم پایانی Joel در کشتن تعداد زیادی از اعضای Firefly در پایان بازی نیز، کاملا نشان داد تمام انگیزه Joel, محافطت از الی است. نه چیز دیگر. اما اگر منصفانه نگاه کنیم. هم شخصیت Joel پرداخت بسیار مناسبی داشت، هم دیالوگ های او بسیار استاندارد و درجه یک نوشته شده بودند و هم صداپیشه او فوق العاده عمل کرده بود…تمام ویژگی‌های یک شخصیت استاندارد و درجه یک. شاید حتی رتبه او در این لیست می توانست بالاتر باشد، اما هنوز ضدقهرمان های زیادی جلوی Joel قرار دارند.

۸-Alex mercer

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

Alex Mercer…

شخصیت Alex Mercer, به خوبی حال و هوای یک ضد قهرمان را به تصویر می کشد. کسی که آنچنان اهمیتی به جان مردم و آزاد شدن ویروسی خطرناک را نمی دهد و اکثرا به دنبال اهداف شخصی خود است. Alex mercer در ابتدا تلاش داشت تا مشکلات را حل سازد و به نوعی نقش قهرمان را ایفا سازد، اما با گذشت زمان و تجربه قابلیت ها و قدرت های بی نظیرش، دیگر در فکر مجازات شخصیت های منفی و نجات انسان ها نبود و به دنبال اهداف خود می رفت. اولین بار در نسخه اول Prototype شاهد حضور او بودیم. کسی که ویروس مرگباری را منتشر ساخت و جان بسیاری از انسان ها را گرفت، اما خود دارای قدرت های ویژه ای شد. او با خونسردی تمام دشمنان یا بهتر بگویم هر فردی که سر راه او قرار بگیرد را سلاخی می کند، می کشد و از بین می برد و هیچگونه عذاب وجدان یا ناراحتی در او دیده نمی شود. او در نسخه دوم نیز حضور دارد که این بار از قبل نیز خشن تر و بیرحم تر ظاهر می شود.

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

هیولایی بیرحم…

اما با این وجود، در خلال انجام اولویت های خود، Alex mercer گاها دشمنانی را نابود می سازد که برای بقیه انسان ها و مردم خطری بزرگ به شمار می آیند. در نسخه اول شخصیت Alex Mercer کمتر شیطانی و خودخواه است و در راه یافتن آنهایی  که حوادث مربوطه را به وجود آورده اند، دست به کارهای بزرگ می زند و به شکل مستقیم یا غیر مستقیم، باعث کمک به مردم می شود. اما با این وجود یک چیز مشخص و واضح است. در تمامی لحظات و اتفاقات، Alex mercer فقط اهداف خود را دنبال می کند و بقیه مسائل آنچنان برای او اهمیتی ندارند. هر چند اعمال او باعث کمک به دیگران نیز می شوند…مصداق بارز یک ضد قهرمان!!!

۷-Agent 47

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

Agent 47…

فرانچایز Hitman یکی از محبوب ترین و برجسته ترین فرانچایز ها در کل تاریخ بازی های ویدیویی به شمار می رود. و البته باید اعتراف کرد بخش عظیمی از محبوبیت و شهرت این فرانچایز، مدیون شخصیت اصلی تمامی نسخه های آن، یعنی Agent 47 است. قاتلی ماهر و آدمکشی خونسرد و حرفه ای که طیف وسیعی از مهارت ها، ویژگی‌ها و ابزارها را در اختیار دارد. در طول نسخه های مختلف، او جان عده ی زیادی را گرفته است. از وکیل و دکتر و سیاستمدار گرفته، تا برخی اعضای شرور بلند پایه باند های مجرمان. حتی بعضی اوقات در راه کامل کردن قرارداد خود و کشتن هدف مورد نظر، مجبور شده جان مردم عادی و بی گناه را نیز به خطر انداخته یا آن ها را بکشد. هر چند معمولا فقط هدف اصلی برای او اهمیت دارد و او و بازیبازان این امکان را دارند بدون خون ریزی اضافه، فقط هدف را از بین ببرند نه شخص دیگری را به همراه او.

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

عکس بده جنازه تحویل بگیر به معنای واقعی!!!

البته گاها شاهد رفتارهای ضد و نقیض و حتی غیر قابل توجیه نیز از Agent 47 بوده ایم که نشان می دهد او شخصیتی شیطانی و کاملا منفی ندارد. همچنین مانند تمامی ضدقهرمان ها، برخی کارها و قتل های او، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای مردم نکته ای مثبت تلقی می شود و حتی می تواند باعث نجات جان آنها شود. هر چند بدیهی است در اغلب این موارد او فقط به دنبال انجام دادن قرارداد خود و از پای درآوردن فرد مورد نظر است تا کمک به دیگران. با این وجود کم نبوده اند لحظاتی که Agent 47 از خون ریزی بی دلیل خودداری کرده و جان انسان های بی گناه را بدون علت نگرفته است. اما خب او یک قاتل است و بدیهی است چه اعمالی را مرتکب می شود.

۶-Ezio

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

Ezio Auditore…

شاید بتوان به جرأت گفت محبوب ترین شخصیت کل سری Assassins creed, شخصیت Ezio است. کسی که در سه نسخه به عنوان شخصیت اصلی حضور دارد که رکوردی بی نظیر در این فرانچایز محسوب می شود. Ezio به عنوان یک Assassin راه دور و دراز و پر پیچ و خمی را طی کرده است. بعد از مرگ پدر و برادرانش، او به دنبال انتقام آنها بود و تا مسببین مرگ آنها را از پای درنیاورد نتوانست آرام بگیرد. اما شخصیت کله خراب و دمدمی مزاج گونه او اغلب منجر به اتفاقات مختلف نیز شده است. در نسخه دوم، کارهای Ezio به مردم عادی نیز سود می رساندند چون بعضی از هدفهای او، افراد فاسد و قدرتمندی بودند که از ثروت و قدرت خود استفاده منفی به عمل می آوردند. اما هدف اصلی او هیچگاه ایفای نقش قهرمان و نجات دیگران نبوده است. هر چند در موقعیت های فراوانی به کمک دوستان و افراد مختلف شتافته است، اما در کل با یک نگاه سریع به کارنامه رفتاری و اعمال Ezio می توان به راحتی متوجه شد که او به هیج وجه شخصیتی تماما مثبت با المان های فداکارانه و قهرمانانه به شمار نمی رود.

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

چه خاطراتی که با اتزیو نساختیم…

گاهی اوقات در راه نابود کردن دشمنان، یا انجام کاری خاص، Ezio مجبور به گرفتن جان انسان های کاملا بی گناه نیز شده است. هرچند در هر سه نسخه ای که شاهد حضور Ezio بودیم کاملا مشخص بود او با این که یک قاتل است، تمامی تلاش خود را به کار می گیرد تا افراد بی گناه و غیر مرتبط در جریان فعالیت ها و کارهای او آسیب نببینند. هر چند برخی صدمات و تلفات اجتناب ناپذیر به نظر می رسید. با این وجود او به مردم و دوستان خود نیز کمک های مختلفی کرده و مشکلات آنها را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم حل کرده است. Ezio را در کل می توان نمونه برجسته ای از یک ضد قهرمان در تاریخ گیم دانست. کسی که به دنبال رسیدن به اهداف خود است، اما اگر بتواند به دیگران کمکی برساند معمولا دریغ نمی کند. البته او مانند تمامی ضدقهرمان ها، به دیگران و افراد بیگناه نیز آسیب رسانده است.

۵-Dante

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

Dante…

فرانچایز Devil may cry طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد. و بخش اعظمی از این محبوبیت و استقبال قابل توجه، به خاطر حضور شخصیتی شوخ طبع، قدرتمند، ماهر و تا حدی بیرحم در مقابل دشمنان به نام دانته است. کسی که نیمه انسان-نیمه شیطان است و اعمال و رفتار های او نیز به نوعی حالت نیمه انسانی نیمه شیطانی دارند. در ابتدای ماجراجویی او، هدف اصلی Dante پیدا کردن و انتقام گرفتن از کسانی بود که منجر به مرگ مادر و فاسد شدن برادر او شده بودند. اما در طول نسخه های مختلف و در قالب اولویت های گوناگون، دانته هدف ها و انگیزه های مختلفی برای توجیه اعمال خود داشته است. هر چند او غالبا شیاطین و موجودان اهریمنی را سلاخی می کند، اما شخصیت Dante ویژگی‌های اخلاقی یک قهرمان را ندارد.

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

هم فرشته ام هم شیطان!!!

هر چند معمولا اعمال Dante کاملا برای مخاطبان توجیه شده هستند. چه کسی از نابودی یک موجود شیطانی بزرگ ناراحت می شود و آن را نکته ای منفی تلقی می کند؟ اما نباید فراموش کرد او خودخواه است و تقریبا همیشه به دنبال اهداف خود می رود و مسائل دیگر آنچنان اهمیتی برای او ندارند. با این وجود  برخی ویژگی‌های شخصیتی دانته مانند شوخ طبعی او در کنار مهارت و بی رحمیش باعث شده شخصیت دانته بسیار محبوب و پرطرفدار باشد تا حدی که کسی آنچنان به رفتارها یا اولویت های او توجهی نمی کند. اما وقتی شخصیت دانته و مسائل مرتبط را مرور می کنیم، به راحتی متوجه می شویم دانته نمونه عالی یک ضدقهرمان به شمار می رود.

۴-Arthur morgan

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

Arthur Morgan…

عنوان Red dead redemption 2 در کنار ویژگی‌های نابی که به همراه داشت و لذتی که به ارمغان می آورد، از لحاظ داستانی و خصوصا شخصیت پردازی نیز یک شاهکار بود. و در رأس این این شاهکار داستانی، شخصیتی بی نظیر به نام Arthur Morgan قرار داشت. یکی از اعضای باند Van der Linde که دست راست او نیز محسوب می شود. شخصیت آرتور بلاشک یکی از برترین پرداخت ها در طول تاریخ بازی های ویدیویی را داراست به نحوی که همذات پنداری و درک صحبت ها، اعمال و احساسات او تا حد قابل توجهی ملموس و امکان پذیر است. مهم ترین ویژگی شخصیتی آرتور مورگان این است که پرداخت شخصیت او به نحوی بسیار طبیعی، جذاب و منطقی صورت گرفته و اصلا و ابدا این حس به شما منتقل نمی شود که در حال کنترل یک شخصیت کامپیوتری هستید.

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

Arthur Morgan بلاشک بهترین شخصیت تاریخ عناوین راکستار به شمار می رود…

اما در بطن شخصیت آرتور مورگان، شاهد یک ضد قهرمان هستیم. آرتور مورگان اعمال خلاف زیادی را مرتکب شده ،آدم های زیادی را بی گناه یا گناه کار کشته ، از مکان های مختلفی سرقت کرده و به افراد زیادی آسیب رسانده است. اما نکته جالب این است که نگاه کردن به شخصیت آرتور مورگان به عنوان شخصیتی گناه گار بسیار سخت است. نمی دانم دلیل آن گذشته پر رنج اوست یا ویژگی های شخصیتی که از خود نشان می دهد. اما به هر حال شخصیت آرتور مورگان نه تنها یکی از برترین ضد قهرمان های تاریخ، بلکه یکی از برترین شخصیت هایی است که تاریخ بازی های ویدیویی به خود دیده است…

۳-Max Payne

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

Max Payne…

مکس پین یکی از پیچیده ترین شخصیت های تاریخ به شمار می رود. اکر نگاهی به مسیر زندگی او و اتفاقات سه گانه مکس پین بیاندازیم، متوجه می شویم او اتفاقات مختلفی را پشت سر گذاشته. از انجام وظیفه به عنوان پلیسی خبره و ماهر گرفته، تا تبدیل شدن به محافظ شخصی و به نوعی آدمکشی قهار. هدف اصلی مکس پین در بیشتر لحظات سه گانه، انتقام بوده است. ناسلامتی سکانس ابتدایی نسخه اول مکس پین با مرگ همسر و فرزندش آغاز می شود. در ادامه Max Payne جان بسیاری از آدم ها را می گیرد که البته اکثریت قابل توجه آن ها شخصیت های فاسد، خیانتکار و یا قاتلانی بودند که به نوعی کشتن آنها باعث سود رساندن به صورت غیر مستقیم به دیگران نیز شده است.

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

صحنه آهسته های قبل و بعد تو سوتفاهم بود…

یکی از ویژگی‌های جذاب شخصیت مکس پین این است که او به شدت غیر قابل پیش بینی و عجیب است. گاها انگیزه های اصلی او هنگام انجام برخی فعالیت ها به صورت واضح مشخص نیست. البته مکس پین کارهای قهرمانانه و شبه قهرمانانه زیادی در طول سه نسخه بازی انجام داده است و افراد شیطانی و منفور زیادی را نابود ساخته. با این حال شخصیت مکس پین در زمره شخصیت های ضد قهرمان قرار می گیرد که همچنان اهداف خود آنها با اختلاف از همه چیز مهم تر است و برای رسیدن به خواسته های خود، از هیچ کاری دریغ نمی کنند. اما با این وجود وقتی به شخصیت مکس پین نگاهی می اندازیم، بیشتر او را به عنوان شخصیتی محبوب و دوست داشتنی میبینیم تا قاتلی ماهر…

۲-Geralt of Rivia

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

Geralt of Rivial

اگر علاقه مند به عناوین نقش آفرینی باشید، سری Witcher نامی کاملا آشنا برای شما به شمار می رود. و در رأس آنها نیز عنوان Witcher 3: The Wild Hunt قرار دارد که پرافتخارترین بازی تاریخ نیز محسوب می شود. اما شخصیت اصلی کتاب و سه گانه ویچر، یعنی گرالت نقش غیر قابل انکاری در موفقیت های این اثر هنری ایفا کرده است. فردی قدرتمند، ماهر، گاها شوخ طبع و مصمم که اگر بخواهد کاری را انجام دهد، محدودیت ها و مشکلات برای او معنا ندارند. در طول سه گانه ویچر، گرالت دشمنان بسیاری را از بین می برد و حتی بعضا شهر ها و قلمرو های مختلف را از جنگ و نابودی نجات می دهد. اما اگر بخواهیم کاملا استاندارد و منطقی گرالت را بررسی کنیم، او یک ضد قهرمان است. البته اشاره به این نکته ضروری است بسیاری از کارشناسان و منتقدان در مورد قهرمان یا ضد قهرمان بودن گرالت در سه گانه ویچر اختلاف نظر دارند. در کتاب ویچر، گرالت بلاشک یک ضد قهرمان است چون آنجا خبری از تصمیم گیری های مختلف و در نتیجه نتایج گوناگون نیست و در کتاب، اتفاقات مشخص و ثابت هستند. اما در سه گانه ویچر در دنیای گیم، بخش اعظمی از اعمال گرالت توسط بازیبازان انتخاب و هدایت می شود بنابراین تشخیص ضد قهرمان بودن یا نبودن گرالت کار ساده ای نیست. اما نظر شخصی من این است با وجود تمامی حرف و حدیث ها، اگر نگاهی به ویژگی‌های شخصیتی و انگیزه های گرالت بیاندازیم کاملا مشخص می شود او یک ضد قهرمان است.

 

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

گرگ سپید، دلمان برایت تنگ شده…

البته شاید باید گفت گرالت ضد قهرمانی است که بسیار به یک قهرمان نزدیک است و نکات قابل توجه زیادی را به همراه دارد. حتی در پایان نسخه سوم دیدیم تصمیمات و اقدامات گرالت می توانست جان بسیاری از انسان ها را نجات دهد یا بگیرد. در طول سه‌گانه ویچر خصوصا نسخه سوم شاهد لحظاتی بودیم که احساسات بر گرالت غلبه کرده، و او از آن حالت جدی کمی دور شده است. به نوعی می توان گرالت را ترکیبی بی نظیر از ویژگی‌ها و عناصر شخصیتی گوناگون دانست. اما با وجود تمامی نکات مثبت، او هنوز یک ضد قهرمان به شمار می رود. ناسلامتی یکی از لقب های او قصاب بلویکن است!!!

۱-Kratos

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

Kratos…

و اما رتبه اول برترین ضد قهرمان های تاریخ…شخصیتی بزرگ، محبوب، فوق العاده قدرتمند و قوی، با ابهتی تکرار نشدنی و عزمی راسخ در راه انجام خواسته های خود، کسی نیست جز Kratos بزرگ. امکان ندارد کسی با او آشنایی نداشته باشد. ماجراجویی ها و اقدامات او، بخش قابل توجهی از خاطرات بسیاری بازیبازان در نسل ششم و کنسول Ps2 را تشکیل داده است. فردی قوی، خشمگین، جدی که اگر بخواهد کاری را انجام دهد، هیج چیز مانع او نمی شود. در مورد شخصیت Kratos بعید میدانم نیاز به توضیح خاصی باشد و احتمالا همگی شما از اتفاقاتی که برای او در قالب نسخه های مختلف روی داده آگاه هستید.

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

جذاب ترین نبرد تاریخ بین Thor و Kratos اتفاق می افتد؟!

در این مسأله که Kratos یک ضد قهرمان است هیچ شکی وجود ندارد. به‌خصوص دیالوگ های نسخه God of war به صورت غیر مستقیم گاها به این مسأله اشاره داشتند. او در طول زندگی خود، جان بسیاری از انسان ها، هیولاها و موجودات مختلف را گرفته است. که بسیاری از آنها لایق و سزاوار مرگ بودند، و عده زیادی از آن ها نیز کاملا بی گناه و بی تقصیر بودند. شخصیت Kratos تا قهرمان بودن فرسنگ‌ها فاصله دارد و صادقانه بررسی کنیم، اگر او یک قهرمان بود و شخصیتی قهرمان گونه داشت، امکان نداشت تا به این حد محبوب و پرطرفدار شود. ضد قهرمان های مختلفی در بازی های مختلف حضور داشته اند که ده تا از برترین آنها را در این لیست به شما معرفی کردیم. اما رتبه اول و عنوان “برترین ضد قهرمان تاریخ” قطعا برازنده Kratos است.

نظر شما در مورد این لیست چیست؟ ضد قهرمان مورد علاقه شما چه شخصیتی است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Old blacksmith

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا
نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا
نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا
نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا
نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا
نه فرشته‌ام نه شیطان… | برترین ضد‌قهرمان‌های تاریخ گیم - گیمفا