کارگردان RAGE 2 از تمرکز بیشتر بازی روی جهان آن می‌گوید

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵

اگر پیش از این تریلرهای عنوان RAGE 2 را دیده باشید، مطمئنا با دنیای دیوانه‌وار آن آشنا هستید و احتمالا بخواهید در یک مقطعی، چنین دنیایی را تجربه کنید. استودیوهای اید سافتور (id Software) و آوالانچ استودیوز (Avalanche Studios) امیدوار هستند تا دیوانه‌وارترین دنیای ممکن را در بازی RAGE 2 به کاربران تحویل دهد تا آن‌ها لذت بسیاری از گشت و گذار در آن ببرند.

پیش از این دو استودیوی سازنده‌ی بازی RAGE 2، از پیشرفت داستان نسخه‌ی دوم نسبت به نسخه‌ی پیشین سخن گفته‌اند. اما به نظر می‌رسد این پیشرفت، از لحاظ حجم و طولانی بودن آن نبوده و در بخش روایت و کیفیت روایی آن بوده است. به گفته‌ی سازندگان، RAGE 2 تلاش کرده است تا دنیایی پر از سرگرمی را به بازی‌بازان تحویل بدهد.

کارگردان عنوان RAGE 2 یعنی آقای منگوس ندفورس (Magnus Nedfors) اشاره داشته است که داستان این بازی از طریق دنیای آن و صحبت با شخصیت‌های غیرقابل کنترل (NPC) روایت می‌شود.

من نمی‌خواهم از عمیق بودن داستان در RAGE 2 حرف بزنم، چرا که این یک بازی اکشن است. اما قصد داریم تا داستان‌های هرچند کوچکی را از طریق صحبت با شخصیت‌های غیرقابل کنترل و یا گشت و گذار در محیط روایت کنیم.

طبق گفته‌های آقای ندفورس، بازی‌های جهان آزاد باید شیوه‌ی متفاوتی را از روایت داستان اجرا کنند و استودیوهای اید سافتور و آوالانچ نیز چنین کاری را در RAGE 2 انجام داده‌اند.

بازی‌های داستانی زیادی وجود دارند که از سبک جهان آزاد نیز پیروی می‌کنند، اما داستان خود را به صورت خطی روایت می‌کنند و آزادی کاملی را به بازی‌باز نمی‌دهند. از نظر من، تمام بازی‌سازان و ناشران صنعت بازی‌های ویدئویی باید یک قدم رو به جلو بردارند و از چنین قانونی در بازی‌های جهان آزاد پیروی کنند.

اما در جایی دیگر، آقای ندفورس می‌گوید که بازی‌باز در عنوان RAGE 2 قرار نیست که یک بخش داستانی فوق‌العاده را تجربه کنند، بلکه پا در یک دنیای وسیع و سرگرم‌کننده خواهند گذاشت.

اگر می‌خواهید بازی RAGE 2 را تجربه کنید، بدانید که قرار است از قابلیت‌های و اسلحه‌های خود در جهان بزرگ آن لذت ببرید.

بازی Rage 2 در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ (۲۴ مه ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. شما می‌توانید پیش‌نمایش این عنوان را به قلم آقای مصطفی زاهدی از اینجا مطالعه نمایید.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • devilgodes گفت:

    دقیق دو هفته دیگه میاد.
    با توجه به اون چیزایی که تو گیمپلی ها دیدم بنظرم بازی بعد یه مدت تکراری میشه ینی درواقع مثل days gone یه دنیای بزرگ داره با کلی فعالیت ولی خسته کننده میشه و محتواش ارزش چندانی نداره
    خود کارگردانم داره میگه داستان نداره این بازی Neutral ولی من برعکس حرفاش فکرنکنم حتی ساید کویست هاش هم از نظر داستانی حرفی برا گفتن داشته باشن.
    خلاصه بازیای اینجوری معمولا متا بین ۷۰تا ۸۰ میگیرن ولی چون اسم بتزدا پشت این بازیه فکرکنم بین ۷۸ تا ۸۶ بشه.

    0
    0
    • Majid گفت:

      من فکر می کنم از ریسکش خبر دارن و وقتی این طوری با اعتماد به نفس حرف میزنه ممکنه بازیش بدون داستان هم کلی جذاب باشه که ممکنه شیوه جدیدی برای بازی سازی در آینده باشه

      0
      0
      • devilgodes گفت:

        همین استودیو avallanch که داره با id software سر این بازی همکاری میکنه تو ۴ سال ۳ تا بازی ساخته که دقیقا همین مشکلا رو داشتن جاست کاز ۳و۴ و مدمکس
        اون موقع هم همه میگفتن توسعه دهنده از ریسک خبرداره ولی دیدیم که بازی هاش همش دچار تکرار شدن. تجربه نشون داده خراب میکنن بازی هایی که به داستان بها نمیدن.
        همونجوری هم که گفتم تنها چیزی که میتونه معادله رو عوض کنه اسم بتزدا پشت بازیه.

        0
        0
    • Mr Hill93 گفت:

      ی چی تو مایه های همون مدمکسه دیگه
      مدمکس هم همین مشکل و داشت ساید میشن هاش تکراری بود و داستان درست حسابی ام نداشت ولی دنیاش خیلی خوب بود و ماشین سواریش هم عالی

      0
      0
  • Hamid گفت:

    حیف شد که طولانی نیست
    ولی از دنیای بازی هیچ ترسی ندارم و صد در صد میدونم یه دنیای بسیار بزرگ و زیبا براش ساختن هر چی باشه اوالانچ دنیاشو ساخته اینو به دلیل just cause میگم

    0
    0