کوجیما: اتصال، کلید پیروزی در Death Stranding است - گیمفا
کوجیما: اتصال، کلید پیروزی در Death Stranding است - گیمفا
کوجیما: اتصال، کلید پیروزی در Death Stranding است - گیمفا
کوجیما: اتصال، کلید پیروزی در Death Stranding است - گیمفا

کوجیما: اتصال، کلید پیروزی در Death Stranding است

آرین مرادی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
کوجیما: اتصال، کلید پیروزی در Death Stranding است - گیمفا

کارگردان بازی Death Stranding جزئیات بیشتری از آن را در اختیار عموم قرار داده است.

پیش از این مشخص شده بود که بازی Death Stranding چیزی متفاوت از دیگر عناوین روزمره‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی است. کارگردان این بازی اعلام کرده بود که این عنوان می‌تواند نکته‌ای جدید به بازی‌های جهان‌آزاد اضافه کند. شما می‌توانید خبر مربوطه را در این نشانی مطالعه کنید. آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در رابطه با این بازی چنین گفته است:

در جهان واقعی، اتفاق‌های زیادی در حال رخ دادن است که همه‌ی آنان تقریبا به یک دیگر متصل هستند، ولی به صورتی بیان شده و به تصویر کشیده می‌شوند که انگار به هم ربطی ندارند و به یکدیگر وصل نیستند. من این موضوع را به صورت استعاری در بازی خودم قرار دادم. بازی‌باز باید در این عنوان به جهان متصل باشد. شما در بازی تنها هستید و با مسائل زیادی روبرو می‌شوید، ولی کلید اصلی برای پیروزی، دوباره وصل شدن به جهان است. چه در داستان و چه در گیم‌پلی، «دوباره متصل شدن به جهان» می‌تواند ضامن پیروزی شما باشد. البته که بسیاری مسائل دیگر نیز نقش دارند، ولی نباید این موضوع را فراموش کرد.

شما باید به جهان بازی وصل شوید، دیگر دوستانتان نیز باید چنین کاری بکنند، در نتیجه می‌توان این طور بیان کرد که همه در حال تجربه‌ی این بازی با یکدیگر هستند. من نمی‌توانم اطلاعات بیشتری بدهم چرا که سونی خیلی خوشحال نمی‌شود و من نمی‌خواهم «اتصال» خودم را نسبت به سونی از دست بدهم.

من از تمام هنر نورمن ریداس (Norman Reedus) در این بازی استفاده کرده‌ام. در بازی میان‌پرده‌های زیاد و البته طولانی وجود دارد که نورمن در آن‌ها ایفای نقش کرده است. شما می‌توانید با مشاهده‌ی این میان‌پرده‌ها لذت فراوانی از هنر او ببرید.

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شده بود، قطعا بازی جدید کوجیما عنوانی تازه و خلاقانه خواهد بود. متاسفانه با توضیحات بیشتر، به جای آن که بیشتر از بازی سر در بیاوریم، سر درگم‌تر می‌شویم. آقای ریداس نیز مصاحبه‌ای انجام داده و در آن به نکات زیر اشاره شده است:

بازی Death Stranding یک طرز تفکر جداگانه برای خود دارد. من یک پسر نوجوان دارم و گاهی اوقات با او به انجام بازی‌های مختلف می‌پردازم. در این بازی‌ها شما فقط باید دشمنان را شکست دهید و لشکر آنان را قلع و قمع کنید. اما در Death Stranding قضیه فرق می‌کند؛ درست است که عناصر خشن و کشتار نیز در بازی وجود دارند، ولی کارکرد آنان متفاوت است.

آقای کوجیما از منطقه‌ای مخفی در بازی خبر داده است که شما در آن کنترل دوربین را به عهده دارید:

نمی‌توانم بگویم کجا، ولی در بازی مکانی وجود دارد که در آن شما کنترل نورمن یا سم را به عهده ندارید؛ بلکه تنها می‌توانید دوربین را تکان دهید. در این میان می‌توانید به صورت نورمن نگاهی بیندازید و او ممکن است عکس‌العمل‌های مختلفی از خود نشان دهد: مثلا شاید به شما چشمک بزند یا تنها به شما خیره شود. مطمئن باشید زمانی که وارد این مکان بشوید، عاشق نورمن خواهید شد.

شاید بتوان از این موضوع به نوعی برداشت کرد که قابلیت Photo Mode در بازی وجود دارد، ولی هیچ چیز هنوز مشخص نیست. پس در یک جمع‌بندی، بازی Death Stranding در مورد «اتصال دوباره به جهان» است، با میان‌پرده‌های زیاد و طولانی، به همراه یک قابلیت عکس‌برداری مخفی.

متاسفانه تاریخ انتشار دقیقی برای این بازی اعلام نشده است ولی احتمال می‌دهیم که در طی یک سال آینده شاهد عرضه‌ی آن برای کنسول پلی‌استیشن ۴ باشیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوجیما: اتصال، کلید پیروزی در Death Stranding است - گیمفا
کوجیما: اتصال، کلید پیروزی در Death Stranding است - گیمفا
کوجیما: اتصال، کلید پیروزی در Death Stranding است - گیمفا
کوجیما: اتصال، کلید پیروزی در Death Stranding است - گیمفا
کوجیما: اتصال، کلید پیروزی در Death Stranding است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کوجیما: اتصال، کلید پیروزی در Death Stranding است - گیمفا