احتمال داشت یکی از بهترین صحنه‌های God of War حذف شود

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

به تازگی کارگردان بازی God of War در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که قرار بود یکی از بهترین صحنه‌های بازی به صورت کامل حذف شود. خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.

هشدار: متن زیر دارای اسپویل شدید است!

نمی‌توان انکار کرد که بازی God of War پر از صحنه‌های احساسی، حماسی و زیبا بود. ولی اگر صادق باشیم، تنها یک سکانس بود که تمامی این احساسات را با یکدیگر مخلوط کرد و بازی‌باز را در حیرت فرو برد. صحنه‌ای که کریتوس باید برای نجات جان فرزندش به سرزمینی سفر کند که دیگر تبر معروفش کارساز نیست. صحنه‌ای که باید به دنبال سلاحی جدید برای مبارزه بگردد. صحنه‌ای که برروی قایق، طول رودخانه را به سمت خانه‌اش طی می‌کند و در همین حین به گذشته‌اش فکر می‌کند. سکانسی که پارچه‌ای قدیمی را از زیر خانه‌اش در می‌آورد و آن را باز می‌کند، خاکستر را از روی شمشیرهای براقی که کمی رنگ و رویشان رفته پاک کرده و زنجیرهای آنان را به دور دستانش می‌پیچد. بله، شاید رفتن دوباره‌ی کریتوس به سراغ شمشیر‌های آشوب و یادآوری تمامی خاطراتی که مشاهده می‌کنیم کریتوس در تلاش برای فراموشی آنان است، یکی از بهترین یا شاید هم بهترین سکانس کل بازی باشد. جالب است که بدانید در ابتدا قرار بود به کلی این صحنه و شمشیر‌های آشوب از بازی جذف شوند.

کارگردان این بازی چنین گفته است:

ایده‌ و طراحی شمشیرهای آشوب تقریبا در سال آخر توسعه‌ی بازی به ذهن ما زد. ما سال‌ها برای طراحی تبر مخصوص کریتوس زمان صرف کرده بودیم و برای آن زحمت کشیده بودیم. به همین دلیل با خود فکر می‌کردیم «ممکن است که شمشیرهای آشوب نیز همین قدر طول بکشند و این امر اصلا خوب نیست». سه سال و نیم طول کشیده بود تا تبر را طراحی کنیم، امکان نداشت که بتوانیم شمشیرهای آشوب را در طی یک سال طراحی و عملی کنیم. خوشبختانه این مورد پیش نیامد و به خوبی از عهده‌ی آن بر آمدیم.

کوری بارلوگ (Cory Barlog) همچنین ادعا دارد که سخت‌ترین قسمت طراحی مبارزات شمشیرهای آشوب، آن بود که گاهی «حس درست بودن» را به بازی‌باز منتقل نمی‌کردند:

ما تعداد زیادی انیمیشن برای حرکات مخصوص به شمشیرهای آشوب طراحی کرده بودیم که متاسفانه «حس درست بودن» را به بازی‌باز منتقل نمی‌کرد. ما زاویه‌ی دوربین را عوض کرده بودیم و دیگر دید وسیعی که بازی‌باز پیش از این از اطراف کریتوس داشت را به او نداده بودیم. باید طوری حرکات کریتوس را طراحی می‌کردیم که در این مورد مشکلی پیش نیاید.

خوشبختانه تیم توسعه‌دهنده‌ی این بازی موفق شد تا به بهترین نحو ممکن شمشیرهای آشوب را در بازی طراحی کند و لذتی دوچندان را به همگان ارائه دهند. همین زحمت‌های بی‌دریغ تیم سازنده بود که باعث شد یکی از احساسی‌ترین سکانس‌های بازی حذف نشود و به بازی‌بازان اجازه‌ی استفاده‌ی دوباره از این شمشیرها را داد. بازی God of War هم اکنون به صورت انحصاری در اختیار کنسول پلی‌استیشن ۴ قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی آن تحت عنوان « خدای جنگ یا خدای نسل هشتم؟! | نقد و بررسی بازی God of War» که به قلم «سعید آقابابایی» است را از این نشانی مطالعه کنید.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Y PS گفت:

    یکی از بهترین صحنه ها همین برگشتن شمشیرهای آشوب به دستای کریتوس بود Yes

    0
    0
  • devilgodes گفت:

    من تمام حرفای بارلوگ رو با گزارش کوتاکو راجب روند ساخت anthem مقایسه کردم که به طرز عجیبی شبیه هم هستن و سردرگمی تو ساخت دوتاشون موج میزنه.
    واقعا دوست دارم بدونم چجور یکی یه بازی خوب شد و یکی خراب کرد.

    0
    0
    • Arad2003000 گفت:

      چون یکیشون وقت میزاره و مشکلات رو رفع میکنه تا بازی بی نقص نشه منتشر نمیکنه و یکی دیگه بازی رو ناقص منتشر میکنه.فرقش اینه.امروز هم نام کاربریت رو میزاری days gone lover Grin Wink

      0
      0
    • Mikasa گفت:

      فرقش اینه
      بارلوگ رفته زیردست جورج میلر کار کرده(کارگردان مدمکس و یکی از بهترین کارگردان های اکشن تاریخ سینما)
      بابای بارلوگ نویسنده کتاب های فانتزیه
      و گاد جدید از نظر داستان و کارگردانی مشخصا از همون اول برگ برنده رو داشت
      میمونه گیم پلی و موسیقی
      گیم پلی گادو تیم سانتامونیکایی ساختن که سالها قدرت خودشون رو در گیم پلی ثابت کردن
      موسیقیشم توسط یه موسیقی ساز قدر ساخته شده
      ولی آنتم
      نه کارگردانش اون شرایط بارلوگ رو داشت
      نه تیم بایوور اون تیم سابق بود
      نه خیلی چیزای دیگه!
      و فشاری که از طرف ea بالا سرش بود رو هم در نظر بگیر
      سانتامونیکا اون فشار بالای سرش نبود و سونی دستشونو باز گذاشته بود هرچی میخوان بسازن
      نتیجه مشخصه
      یکی میشه یه بازی عالی و جوایزو درو میکنه
      اون یکی …(بازیش نکردم نظر نمیدم)

      0
      0
  • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

    استدیو های سونی همیشه بیشترین مفهوم و لذت رو از داستان نصیب طرفداراشون می کنن! تعهد و وظیفه شناسی در مقابل طرفداران رو صرف کردن In Love Heart هر وقت بازی از سونی بیرون میاد از هرچیز مطمئن نباشیم از داستان غنی مطمئن هستیم. Cool

    0
    0
  • TERIXA گفت:

    شمشیرا اصلا اون حس قبل نداشتن.

    0
    0
  • Arad2003000 گفت:

    چقدر سختی کشیدن تا این شاهکار نسل منتشر شه.واقعا دمشون گرم‌.نشون دادن احترام به مخاطب یعنی چی Yes In Love

    0
    0
  • Mr Hill93 گفت:

    اصلا فکر کردن به اینکه این صحنه حذف میشد عذاب آوره واقعا صحنه بی نظیری بود مخصوصا که وقتی شمشیر ها رو برمیداره و به آتنا میگه درسته من ی هیولا هستم ولی دیگه هیولای تو نیستم واقعا بی نظیر بود بعد میای از خونه بیرون با دشمنا میجنگی در همین حین موسیقیه پس زمینه بازی به اوج هنری خودش میرسه ی پدری که داره میجنگه برای زنده نگه داشتن پسرش آدمی که به بی رحمی معروف بود چجوری به خاطر پسرش دل رحم شده بود هیچ بازی ایی قابل مقایسه نیست با گاد آف وار واقعا شاهکار بی نظیری بود

    0
    0
  • AL1K1NG گفت:

    ی درصد فکر کن شمشیرای اشوب تو بازی تبودن Shock تصورشم ترسناکه Really Angry
    تازه با ی تیر دو نشونه زدن
    اول اینکه این سلاح شاهکار تو بازی بود In Love
    دوم اینکه روند تکراری نمیگرفت بازی با ی سلاح تبر In Love

    0
    0
  • DeadSpace گفت:

    واقعا عالی بود وقتی میره به سمت خونه خیلی حس خوبی داشتم

    0
    0
  • قبل از اینکه این شاهکار رو بگیرم با اینکه یکی از طرفدار های god of war فکر نمی کردم اینقدر عالی باشه و انقدر پاش بشینم و ازش خسته نشم واقعا ابهت کریتوس تو این نسخه بیشتر از همه نسخه ها بودش و همون چیزی بود که می خواستم

    0
    0
  • MehrdadPS4 گفت:

    امیدوارم تو GOW2 هم این تیغه های دوست داشتنی (البته برای ما و نه دشمنای کریتوس) برگردن

    0
    0
  • به نظر من این بهترین صحنه‌ی بازی بود
    اون دیالوگ ها، اون موسیقی و اون فضاسازی، بی نظیر بودن

    0
    0
  • Godofwar0385 گفت:

    بنده که کلا با گاد بزرگ شدم و بارها و بارها و بارها وقتی زنجیرها رو تو گاد میچرخوندم و تو ملاج دشمنا فرود میاوردم حس خدای جنگ بودن واقعا بهم دست میداد یعنی جوری بود که سلاح اصلیش وقتی تو دستای کریتوس بیاد ادم خود بخود عاشقش میشه من میگفتم کدوم سلاحه که انقدر حال بده وقتی تو گاد سه سلاح هادس و برداشتم باز میگفتم یا خدا این چقدر حال میده همینطور مشتای هرکول واقعا خیلی خفنه طراحیشون و چقدر قدرت و عظمت میبخشه با بازی و بازی کن
    در مورد گاد جدید وقتی دیدم زاویه دوربین عوض شده و سلاحش تبره مطمئن بودم که این تبر میتونه به راحتی در کنار سلاح اصلیش و مشتای هرکول و سلاح هادس قرار بگیره و واقعا قرار گرفت حتی بگم در بعضی موارد بهتر و جذاب تر از اونا ولی وقتی دیدم تو گاد جدید زنجیرها هم هستند فهمیدم چقدر سانتا رو بازی کرده تا بتونه این زنجیرها رو با این زاویه دوربین ست کنه و شناسنامه ی گادو به بازی متتقل کنه و موفق هم شد واقعا زیبا طراحی شده به امید برداشتن سلاح بعدی یعنی پتک ثور Grin Cool

    0
    0
  • عجب کیفی کردم با اون صحنه وقتی اون شمشیرای قدیمیش رو برداشت بهم احساس غرور دس داد

    0
    0
  • کوری بارلوگ ی نابغس و ی کارگردان بی نظیر
    امیدوارم سه گانه گاد رو تا آخر خودش کارگردانی کنه و به پایان برسونه

    0
    0
  • shoja گفت:

    در مقابل بازی گاد اف وار هیچ سخنی بر گفتن ندارم،چون هیچ سخنی باقی نماند..فقط همینو میتانم بگم که در این یک سال که بازی منتشر شد تا همین الان که دارم کامنت مینویسم،من معتاد کرده..داستان بازی که هیچ،سیستم مبازات مثل مواد مخدر می ماند..و به این نتیجه رسیدم که یک چند وقتی برم یک شفاخانه معتادین بازی گاد اف وار ایجاد کنم اول تر از همه خودم را درمان کنم و بعد معتادین دیگر را

    0
    0
  • shoja گفت:

    اینم بگم که در دلم چیزی باقی نماند…خاطرم است گاد اف وار که یک سال از معرفی ش گذشت یک چند بنده خدا پیدا شدند..و سیستم مبارزات بازی را به تمسخر گرفتند..میگفتند به جز تبر و دو تا حرکت تاو بالا چیزی دیگری ندارد..ولی من سرسختانه دفاع میکردم چه در مقابل دوستایم و چه در مقابل گیمر های یوتیوب(اوو وقت عضو گیمفا نبودم)و من واقعا به اوو بنده های خدا متاسف هستم…و امیدوار هستم که یک پیش خود شرم کنند…و در زیر بازی لست اف اس ۲ که قرار است بیاید و شوک وارد کند..کامنت های بیجای ندهند..

    0
    0