Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند - گیمفا
Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند - گیمفا
Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند - گیمفا
Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند - گیمفا

Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند

truth seeker
۱۷:۳۰ ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند - گیمفا

در زمان معرفی جدیدترین ساخته‌ی استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red)، اعلام این موضوع که این بازی با دوربین اول‌شخص ساخته می‌شود بحث‌های زیادی را بین هواداران و کاربران ایجاد کرد. با اعلام این خبر، بسیاری از کاربران شروع به مقایسه‌ی بازی Cyberpunk 2077 با دیگر عناوین نقش‌آفرینی تیراندازی اول‌شخص مانند Deus Ex کردند. نکته‌ی جالب ماجرا این‌جا است که براساس صحبت‌های کارگردان ماموریت‌ها بازی، آقای متیوز توماسکیویچ (Mateusz Tomaszkiewicz)، این سری به شکل‌های مختلفی برروی روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077 تاثیر گذاشته‌ است.

در جدیدترین مصاحبه‌ی انجام شده با تیم سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077، از آقای توماسکیویچ درباره‌ی عناوینی که الهام‌بخش این بازی بوده‌اند سوال شد که ایشان در پاسخ از سه سری مختلف یاد کردند. کارگردان ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 از سه عنوان Deus Ex، Vampire: The Masquerade و The Elder Scrolls به عنوان الگوهای استودیوی سازنده در توسعه‌ی این بازی اول‌شخص و نقش‌آفرینی نام برده‌اند. آقای توماسکیویچ باور دارند که مقاسه‌ی بازی The Elder Scrolls به دلیل سبک و ماهیت فانتزی خود با ساخته‌ی جدید آن‌ها کمی دشوار خواهد بود ولی دو بازی دیگر به لطف دوربین اول‌شخص خود و آزادی عمل فوق‌العاده‌ای که در زمان انجام ماموریت‌ها در اختیار بازی‌باز قرار می‌دادند، تاثیر زیادی در روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 داشته‌اند. آقای توماسکیویچ در پاسخ به این سوال بیان کردند:

اگر شخصا بخواهم بگویم، بازی Vampire: The Masquerade. این عنوان از دید یک بازی نقش‌آفرینی اول‌شخص و استفاده از یک داستان غیرخطی در زمینه‌ی گیم‌پلی و مکالمه‌ها برای من بسیار الهام بخش بود. همه‌ی ما گیمر هستیم و از سبک‌های مختلفی لذت می‌بریم ولی شخصا عنوان Vampire Bloodlines بازی مورد علاقه‌ی من است. به خصوص که این بازی یک نمونه‌ی بی‌نقص از یک بازی اول‌شخص و یک عنوان نقش‌آفرینی است که من از آن بسیار لذت می‌برم.

بعد از آن به The Elder Scrolls می‌رسیم. البته به دلیل فضای فانتزی بازی مقایسه‌ی آن با ساخته‌ی ما کمی دشوار است. بعد از آن باید از سری Deus Ex نام ببرم؛ به خصوص نسخه‌ی اول این سری که زمانی که اولین بار آن را سال‌ها پیش تجربه کردم، تاثیر بسیار زیادی برروی من به عنوان یک بازی‌باز و به عنوان یک توسعه دهنده داشت. چیزی که در این بازی من را بیش از هر چیز به خود جذب کرد قابلیت تمام کردن ماموریت‌ها به چندین روش مختلف بود. در کنار وجود انتخاب‌های مختلف در مکالمه‌های بازی و ورودی‌ها مختلف برای هر یک از مناطق نقشه و ساختمان‌ها، المان‌های زیادی وجود داشتند که محتوای داستانی متفاوتی را برای شما آزاد می‌کردند. اگر بخواهم خلاصه بگویم، دو بازی Vampire Bloodlines و Deus Ex دو الگوی اصلی من بوده‌اند.

بسیاری از کاربران به خصوص از زمان انتشار گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077، این عنوان را با سری Deus Ex مقایسه می‌کردند که به نظر می‌رسد کاملا حق داشته‌اند. با توجه با صحبت‌های کارگردان مراحل بازی، به نظر می‌رسد باید انتظار یک عنوان تیراندازی و نقش‌آفرینی اول‌شخص با تمرکز برروی المان‌های غیرخطی و تاثیر بالای مکالمه‌ها و انتخاب‌ها در بازی را داشته باشیم. البته با توجه به سابقه‌ی درخشان استودیوی سازنده در ساخت عناوین نقش‌آفرینی، این موضوع بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

آقای توماسکیویچ در جدیدترین مصاحبه‌ی خود درباره‌ی تنوع سلاح‌ها و اهیمت آن‌ها در بازی نیز صحبت کرده بود. کارگردان ماموریت‌های بازی همچنین به احتمال تفاوت نسخه‌ی نهایی بازی با آن‌چه که پیش از این نمایش داده شده بود نیز اشاره کرده است. اگرچه تاریخ انتشار بازی Cyberpunk 2077 برروی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان هنوز مشخص نیست ولی می‌دانیم که استودیوی سازنده قصد دارد با تمام قوا در مراسم E3 امسال حاضر شود. پس باید تا آن زمان برای نمایش بعدی بازی منتظر بمانیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند - گیمفا
Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند - گیمفا
Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند - گیمفا
Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند - گیمفا
Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hala madrid گفت:

    قطعا شاهکار میشه.۲۰۲۹ بیاد خون به پا میشه سر گوتی بین اینو تلو۲ و ۲۰۲۰ هم بیاد هم باز خون بپا میشه بین این بازی و ds و گوست آف سوشیما

    • devilgodes گفت:

      تو هرسالی بیاد تکلیف گوتی مشخصه رقابت سختی براش نمیشه مگه اینکه راکستار چیزی بخواد بده که البته بازم تو نتیجه تاثیر نداره.

      • هیچ چیزی نیست اگه با تلو توی یک سال بیاد توی جوایز له میشه اسکرین بگیرید یکی از اورریت ترین استدیو هاست. حاضرم شرط ببندم. با چند تا رقیب ضعیف توی ۲۰۱۵ رقابت کرد گیمرهای نسل هشتی که نمیدونستن این استدیو چیه و rpg چیه طرفدارش شدن. تلو با رقیبانی مثل gta v با متای ۹۷ زلدا و ماریو با متای بالای ۹۰ و بایوشاک با متای ۹۶ و… تونستند کاملا شکستش بده این استدیو که کلا سنش حتی از ps3 هم کمتره و فقط یه ip ساخته کلا که بماند

        • Alireza_yoo گفت:

          ویچر رقیب هاش بلادبورن با متای ۹۲ فالوت چهار و متال گیر پنج با متای ۹۵ بود که همشون متاشون بالای نود و دو بود و هنوز ک هنوزه ازشون به عنوان شاهکار یاد میشه چی میگی ؟ حتی امسال هم تنها رقیب با متای بالای نود گاد اف وار رد دد بود همه این بازی هایی ک گفتم شاهکارهایین در نوع خودشون از ویچر تا گاد اف وار ولی داری یک چرتی میگی که سر و ته نداره تلو دو شاهکار میشه همین هم شاهکار میشه با این حجم از چاپلوسی از ناتی داگ جایزه ای بهتون تعلق نمیگیره داداش من

          • من با این بازی مشکل ندارم با گیمرهای نسل هشتی که با ویچر این استدیو اولین rpg زندگیشون رو کردن و این استدیو که قدمتش از ps3 هم کمتره رو بیش از حد باد میکنن. بلاد شاهکاره ولی سختی بازی و انحصاری بودنش باعث میشد رقیب جدی نشه متال هم رو لید پلتفرم ۹۳ گرفت و با استاندارد های متال و کوجیما خیلی فاصله داشت فالوت هم نسبت به نسخه قبل بسیار افت کرده بود ولی رقبای تلو gta بود با متای ۹۷ بایوشاک ۹۶ سوپر ماریو و زلدا با متای بالا ۹۰ که نیاز به توضیح ندارن بود!!! حتی بهترین اساسین نسل ۸ از نظر متا(بلک فلگ) ولی جوایز گوتی رو درو کرد و حدود ۲۵۰ تا جایزه گرفت این که دیگه عددی نیست

            • Avelone گفت:

              اولا متای بابوشاک اینفینیت ۹۴ بود نه ۹۶ دوما هیچ وقت ربطی به متا نداره وگرنه گاد که متاش ۹۴ بود گوتی نمی شد سوما اگه به انحصاری بودن بود که خوب اون هم رقیب جدی حساب نمی شدو بهترین بازی سال نمی شد چهارما سی دی پراجکت از سال ۲۰۰۲ شروع به کار کرده که برمیگرده به قبل از ps3 پنجما هیچ ربطی به تاریخ به وجود اومدن استودیو ربطی نداره خیلی از استودیو ها بودن حتی جدیدا اومدن ولی شاهکار ساختن

                • NFrealmusic گفت:

                  برنده بیش از ۲۴۰ جایزه بهترین بازی سال
                  دومین بازی پرافتخار تاریخ
                  برنده جایزه بهترین بازی سال در مراسم های معتبری مثل BAFTA Game awards و D.I.C.E…
                  بازی سال ۲۰۱۳, بی بروبرگرد لست آو آس بود.

                • AXEL STONE گفت:

                  درمورد TLOU اشتباه کردی بازی TLOU یک بازی خطی هست و با خطی بودنش تونست چنین ترکوندنی بترکونه اصلا بازی خطی نداریم و نخایم داشت که به جوایزی که TLOU گرفته برسه.
                  برای اولین بار یک بازی خطی تا این حد بیش بره در جوایز) و (بازی خطی هم نداریم تا حالا که تونسته باشه ربع جوایز TLOUرو بگیره
                  واقعا موفقیت فراوانیه

              • NFrealmusic گفت:

                @سس نمک یا عقده کمبود توجه؟مسئله این است!!!
                “این استدیو که قدمتش از ps3 هم کمتره”
                ای بابا یعنی تو از پس یه سرچ ساده هم برنمیای :pain:
                CDPR سال ۱۹۹۴ تاسیس شده

                • AXEL STONE گفت:

                  همسن کلPS هستPS1 هم۱۹۹۴ هست ربطی به سن نداره دادا به مکان ربط داره تجربیات و مدیریت ربط داره :rose: :heart:
                  کشور پولند اولین باره وارد این ماجرا شده بود با این شرکت و تک فرنچایزش TW اگه هم تو امریکا بود الان تبدیل راکستار و بتسدا بود از نظر زیاد بدون فرنچایزا چونکه همه چیز اونجا مجهزه

            • devilgodes گفت:

              واکنشت به عنوان فن قوطی نسبت به افتخارات cdpred طبیعیه

            • Alireza_yoo گفت:

              مگه به سال هست اصلا گوتی مگه چقدر مهمه من کاری ب تعداد گوتی هم ندارم بلادبورن دو تاجایزه برد ولی برای من در کنار ویچر بهترین بازیه شما داری میگی ویچر و استودیوی سازندش یکی از اورریت ترین هاست چون که فقط انحصاری نیست اگه همین انحصاری سونی بود الان حلوا حلواش میکردید گیم پلی چهل دقیقه ایش رو برید ببینید خیلی از قابلیتاش هیچ وقت توی صنعت گیمینگ نبوده و صد در صد بعد از اون هست که این قابلیت ها به بازی های شوتینگ اضافه میشه مثل تلو دو که کلی قابلیت جدید داشت همین خود ویچر بازی های چند پایانی و انتخاب دیالوگ و تاثیر تصمیمات رو ب اوج رسوند قبلش هم بود ولی هیچ وقت در این حد نبود برای طرفداری از یه بازی لازم نیست رقیبو بکوبی

            • AXEL STONE گفت:

              اقای عزیز لطفا فاز نگیر اینجا گیمر تازه ندارم ویچر فرق میکنه از بقیه RPG ها خیلی خاص و فاخر هست!
              دوما CDPR قدمتش بیشتر از راکستاره! دقیقا CDPR هم سن کل کنسول PS هست هردوتاشون سال ۱۹۹۴ شروع به کار شدن! ربطی به قدمت و سن نداره اقای عزیز کپکام و کونامی هم قدمتشون ۵۰ ساله پس بدون که ربطی به قدمت نداره! از همه مهمتر (مدیریت حرف اول رو میزنه)
              در مورد بازی هایی که نام بردی:
              خیر دوست عزیز این بازی هایی که نام بردی بهترین بازی هستن اما جلوی ویچر نتونستن گزینه ای بهتر از ویچر TW3 باشن! الکی این همه جوایز رو نگرفته!
              من این شرکت رو دوست دارم چونکه با خودش به تنهایی کارهای خیلی خوبی انجام داده تا حالا! و در کشور خودش!
              همه اینایی که نام بردی همشون هم کمتر از TW جوایز کسب کردن! مهم نیست اینا اصلا مهم نیست در اصل حرف شما اشتباه!
              بلک فلگ که نتونست زیباتر و بهتر از اساسین روگ بشه حتما بازی کن اون وقت میفهمی اختلافشون چیه!
              TLOU بازی منه همچنین مثل CP2077 اما اگه بخام بگم این بازی اون رو میبره واقعا اینطوری کار احمقانه ایی انجام دادم! بلخره هردوتاییشون عالین (شماها با این حرفا دارید جوک میسازید برای روز نقدو برسی بازی ها و روز جوایز گرفتن بهتره سکوت کنید که واقعا اینطوری انسانیت خودمون رو حفظ کردیم)

          • AXEL STONE گفت:

            دوست عزیز ناتی داگ چاپلوسی نداره

        • Im Joel گفت:

          @قاتل بروسلی یا راکستار؟ مسئله این است!!!
          نظرت راجع به ویچر ۳ رو قبول ندارم ولی راجع به Tlou گل گفتی :yes: :yes:

      • GameWorld گفت:

        یعنی مثلا GTA VI رو بده بیرون Rockstar بازم نتیجه فرقی نمیکنه :-/

    • Mr Hill93 گفت:

      ۲۰۲۹ بیاد خون به پا میشه سر گوتی با تلو ؟ ۲۰۲۹ ؟ 😐

    • s.a.m گفت:

      الان که فکر میکنم خیلی هم خونی به پا نمیشه !!
      اگه ۲۰۲۰ بیاد و استرندینگ هم ۲۰۲۰ بیاد که قطعا گوتی رو میدن به بازی کوجیما (شک نکن، کوجی با جف رفیقن)
      اگه هم ۲۰۱۹ بیاد که گوتی رو میدن به سایبر پانک و لست میشه بیگ وینر
      البته جایزه ی GOTY که دیگه امسال معلوم شد اعتباری نداره و الکی شده 😀 😉
      ولی در کل این نتایج انتظار میره

      • Hala madrid گفت:

        داداش پارتی بازی تو کارشون نیست مطمئن باش.اونجا مگه مثل ایرانه فلانی آشنا داشته باشه کارش راه بیافته؟
        بعدشم جدیدا دارن نگاه میکنن که کدوم بازی نوآوری اش بیشتر بوده و به متا کمتر توجه میکنن حالا اینکه شما میگی امسال دیگه بی اعتبار شد این مراسم(حالا از گاد خوشتون نیومد یا رد دد ۲ رو بیشتر پسندیدین رو نمیدونم)ولی به نظرم کاملا عادلانه بود انتخاب گاد.چون هیچ چیزی کمتر از رد دد ۲ نداشت و به همین دلیل نگاه کردن که کدوم نوآوری اش بیشتر بود که خب گاد بیشتر بود تو این زمینه
        موفق باشید :rose:

    • Im Joel گفت:

      به نظر من cyberpunk یه شاهکار دیگه در دنیای گیم خواهد بود ولی ..
      به نظر من cyberpunk 2077 که نه ، حتی اگه کلفت تر از این بازی هم بیاد (تو سالی که Tlou منتشر شده) باز این Tlou هست گوتی میشه
      شما اسم دوتا بازی cyberpunk و The Last of us Part II رو کنار هم بذار اون موقع هست که ابهت tlou خودش رو نشون میده …
      دوست دارم متای بازی tlou 100 بشه :inlove: :inlove:

  • mbox گفت:

    شاهکار قطعا بهترین عنوان نسل بهمراه رددد و ویچر

    • امیدوارم نسل بعد مایکروسافت حداقل یدونه انحصاری درست و درمون بسازه که از دکل بازیهای مولتی پلتفرم بالا نرید :rotfl: البته شما که انحصاری نمیدونید چیه با اون بازیهای ضعیف :laugh: نه در حد گاد که بهترین بازی نسله و نمیتونه بسازه همین اندازه انحصاری های درجه دو سونی بهتون بده کافیه براتون بهترین بازی نسل میشه برای شمایی که انحصاری نداشتید:laugh:

      • mbox گفت:

        تو هر وقت فهمیدی rpg و بازی جهان باز و اوپن اندینگ چیه میفهمی فن بوی بازی رو هم بهتره کنار بذاری

        • اینم یه نمونه از اون گیمرهای نسل هشتی هستم که بالا مثالش رو زدم :rotfl: طرف اولین rpg عمرش ویچر هست داره درباره rpg صحبت میکنه :rotfl: بلاد بورن بهترین rpg واقعی نسله ویچر یه فیلم سینمایی هست که گاهی اوقات توش مبارزه هم میکنی. جهان باز یا بسته بودن مهم نیست مهم کیفیته گیمر نسل هشتی :laugh: بهترین بازی نسل گاد و زلدا هستند و بعد اومدن تلو ۲ اون جاشون رو میگیره

          • از نظر منتقدان و به طور رسمی لست هنوز که هنوزه پرافتخارترین بازی تاریخه خوشگل من :-* با ۱۹۴ بار بهترین بازی سال شدن

            • NFrealmusic گفت:

              خوشگل پسر, اولا ۱۹۱ جایزه توسط منتقدا برده, دوما تعداد رای منتقدا تو اون سال نسبت به سالای دیگه و ۲۰۱۵ خیلی بیشتر بود(چه رای منتقدا چه رای کاربرا )
              تعداد رای منتقدا تو سال ۲۰۱۳:
              ۳۶۰
              تعداد رای منتقدا تو سال ۲۰۱۵:
              ۲۸۷
              _____
              تفاوت تعداد رای منتقدا ۸۳!
              یعنی ۸۳ تا سایت کمتر نسبت به سال ۲۰۱۳
              چه بسا که اگر این تعداد منتقدا تو سال ۲۰۱۵ هم بودن,ویچر دست‌نیافتنی تر میشد و خار چشم دردناک تری تو چشم بدخواها
              _____
              دیگه قضاوتو میذارم به عهده خودت

          • AXEL STONE گفت:

            ابروی GOW فن رو نریز دوست عزیز خودم فن تعصبی GOW هستم! ولی ندیدم یکی انقد از ما بیاد و همینطوری حرف بزنه مثل تو که اگاری خیلی راست گویی
            معلومه که ویچر بازی نکردی یا اگه بازی کردی هیجی ازش نفهمیدی یا نتونستی اصلا بازیش کنی دوست عزیز مهمترین نکته رو از من بگیر ابرو فنهای GOW نریزون سعیش رو هم نکن چونکه بی فایدست.
            دیروز هم خودت اومدی به ما منفی دادی توی پست تایبرپانک

            • NFrealmusic گفت:

              چه میشه گفت واقعا….
              _______
              جناب اقای احسان سونی
              جواب اون کامنتت که حذف شد رو دادم ولی تایید نشد
              در جواب فرمایشات جنابعالی باید عرض کنم که :
              اولا ۱۹۴ تا نیست و عدد صحیحش ۱۹۱ هست
              دوما تعداد رای منتقدا تو سال ۲۰۱۳,نسبت به سالای دیگه و سال ۲۰۱۵ به طرز قابل توجهی بیشتر بود(چه منتقدا,چه کاربرا )
              تعداد رای منتقدا تو سال ۲۰۱۳:
              ۳۶۳
              تعداد رای منتقدا تو سال ۲۰۱۵:
              ۲۷۰
              تعداد اختلاف رای منتقدین=۹۳!
              ۹۳ عدد کمی نیست
              چه بسا که اگر این تعداد منتقدا تو سال ۲۰۱۵ هم بودن,تعداد جوایز ویچر ۳ دست‌نیافتنی تر میشد و خار دردناک تری تو چشم بدخواهای بازی…
              _____
              قضاوتو به عهده خودتون میزارم!
              خواهشا تایید

              • ربطی نداره عزیز دل. زلدا هم با ۱۰_۲۰ تا نقد بهترین متای تاریخ رو داره ولی آیا میگن این بی ارزشه در مقابل بازیهایی که بالای ۱۰۰ تا نقد دارن و متای بالای ۹۰ گرفتن؟ نه بی هیچ وجه. پس تلو هم به طور رسمی توسط منتقدان و داوران بهترین بازی تاریخه به قول خودت با ۱۹۱ تا جایزه خار چشمی هست تو چشم بدخواهانش. اولین بازی و تنها آی پی aaa این استدیو هم سال ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸ منتشر شده و قدمتش از ps3 کمتر هستش. بذار مثل ناتی داگ و راکستار و… تعداد ای پی ها و بازیهاش از ۳ تا بگذره بعد مقایسه کن باهاشون
                ________
                تایید بشه لطفا

                • AXEL STONE گفت:

                  تو یک انسان عادلی نیستی
                  از پروفایل و اسم اکانتت معلومه لزومی نداره جوابت رو بده فقط بلدی حرف بزنی که ناتی داگ بهترینه خیلی خنده داری!
                  منتظرتم توی پست های DMC بیای و بگی “خیلی خوشحالم که متاش زیر ۹۰ شد فقط خودت رو مسخره کردی”
                  یادش بخیر خندهای مارو ساخی داش دمت گرم عالی بود

                • NFrealmusic گفت:

                  ببین عزیز,تعداد جوایز رو, کلی حساب میکنن
                  هیچوقت نمیان بگن بیگ وینر سال ۲۰۱۶ اوورواچ بود نه انچ ۴:به خاطر اینکه تعداد رای منتقدین بیشتری داشت,و جوایز un4 ارزشی نداره
                  یا رو جلد tlou re و rdr1 تعداد کلی جوایز رو نمیزدن
                  همین الان شما عبارت:
                  Most Awarded Video Games of All Time رو تو مرور گر سرچ تقریبا تو تمامی منابع جوایز رو کلی حساب کردن
                  اگه بنا به مقایسه ای باشه بایستی کلی حساب کرد
                  چون منصفانه تره(البته مقایسه در هر صورتی منصفانه نیست,چون تعداد رای دهنده ها تو سالای مختلف,متفاوته)
                  همین که این استدیو کم قدمت (به قول خودت) تونسته پرافتخار ترین بازی تاریخ رو بسازه.خواه ناخواه,در زمره بهترین شرکتای تاریخ قرارش میده و نوید اینده درخشانی که در انتظارشه

              • AXEL STONE گفت:

                داش گلم ناراحت نشو این معلومه فقط GOW بازی کرده و همینطوری الکی واسه برد GOW شاده! حتا نمیدونه برا چی GOW گوتی و بیگوینر شد! باور کن اصلا برای این ماجرای GOW و RDR تعریفی نداره! که نام کاربری و پروفایلش رو این مسخره رو گذاشته

      • Im Joel گفت:

        :yes: :yes: :yes: :yes: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

      • کامنتات بوی last of us کاربر گرانقدر فقید گیمفا رو میده .. با اون اسم و پروفایل مسخرت .. درست نمیشی نه؟

  • evangelist گفت:

    هر وقت اسم بازی رو میشنوم آرزو میکنم بازی ماموریتاش مثل کال اف دیوتی ۴ مادرن وارفر بشه که نقش آفرینی کردنش
    اگه ماموریت های بازی مثل اولین ماموریت توی ویدیوی ۴۸ دقیقه ای باشه با یک شاهکار طرفیم. صد ساعت گیم پلی با این حجم جزییات هوش از سر آدم میبره

  • مطمئنا از بازی deus ex الهامات زیادی گرفته شده امیدوارم تقلیدی تو دنیای سایبرپانک نبیتیم.
    خب برای ساخت بازی که تو آینده اتفاق میفته باید از لباس ها گرفته تا نوع شهر سازی ماشین ها و سلاح ها همگی پیشرفته باشه و در حین جذابیت و مدرن بودن یک منطق پشتش باشه که ساختن همچین دنیایی بسیار طاقت فرسا و زمان گیر هست
    بازی ها ک فیلم هایی که تو این سبک هستن میتونن تو ساخت بازی خیلی ب کمک تیم پراجکت رد بیاد

  • امیدوارم امیدورام هر وقت اومد همه بتونن تجربش کنن چون واقعا حیفه که سی دی پراجکت رد بازی بده او تو زنده باشی یو اون عنوان رو تجربه نکنی

  • چقدر خوش خیالی که فکر میکنی tlou 2 بهتر از cyberpunk 2077 هست ولی باید تا اومدن بازی و نقد هاش صبر کنیم و بعد نظر بدیم
    من طرفدار پر و پا قرص cyberpunk 2077 و cd project red هستم

  • دوست عزیز با چه دلیلی میگی tlou 2 بهتر از cyberpunk 2077 هست اخه بگه منتشر شدن اخه مگه نقد شدن اصلا مگه هر دوشون رو بازی کردی که اینو میگی بزار حداقل بیان و نقد بشن من میگم هر دو عالی هستن ولی مقایسه نمیکنم مگه اینکه این نظراتو ادامه بدی و من و دیگرانو عصبانی کنی که مجبور بشیم یه چیز دیگه بگیم
    من و خیلی های دیگه میگفتیم به زودی مقایسه این دو شروع میشه
    در ظمن برنده جایزه سال ربط انچنانی به نمره متا نداره مثلا rdr2 شد ۹۷ و god of war شد ۹۴ ولی در اخر gow بردش

  • MahdiVirus گفت:

    مثله این که بعضیا عظمت این بازی رو نمیبینن
    تو هر سالی منتشر بشه رقیباشو له میکنه اسکرین بگیرید واسه روزه انتشار نمرات. :yes:

  • Mikasa گفت:

    نه دث استرندینگ اومده نه تلو نه سایبرپانک ولی سر گوتی هر سه تاشون بحثه و دعوا ! بذارین بیان بعد بحث میکنیم 😀
    هر سه تای این بازیا حرفی برای گفتن دارن
    تلو۲ چیزی که ازش دیدیم یه گیم پلی عالی بود و مثل اینکه دارن یه نوآوری در صنعت گیمینگ ارائه میدن در زمینه ی موشن کپچر
    سایبرپانک که هم ایده ش ایده جالبیه هم استودیوی پشتش بعد ویچر ۳ دیگه به همه ثابت شدست هم تعریفاتی که ازش شده
    دث استرندینگ هم چیزی ازش نمیدونیم ولی‌کوجیماست دیگه
    بازیاش همه خودشون رو اثبات کردن مخصوصا وقتی میگه این بهترین‌بازی زندگیمه ….
    جدل جالبیه ولی از دکل‌نوردی یه عده به شدت متنفرم D:

  • AXEL STONE گفت:

    خدایی اینا کی؟ اومدن که فقط گوتی گوتی نیکنن توی سایت!؟ کاربرای تازه لطفا زمین نشین باشید! بشینید زمین باوا خیال پردازی نکنید واسه خودتون! –خلاصه کلام زیاد این و اون گوتی میشه نکنید خیلی خنده دارید

Deus Ex و The Elder Scrolls الهام‌بخش Cyberpunk 2077 بوده‌اند - گیمفا