تحلیلگر IHS: گوگل و سرویس استیدیا به استودیوها و بازیهای انحصاری نیاز دارند
شرکت گوگل به تازگی از سرویس استریم جدید خود با نام استیدیا (Stadia) رونمایی کرده است و با وجود تکنولوژی جدید و سرمایهگذاری هنگفت، همچنان افراد بسیاری نسبت به موفقیت آن شک دارند و از نظر برخی تحلیلگرها، عدم وجود محتوای اختصاصی میتواند مانع موفقیت این سرویس شود.
سرویس جدید استریم بازیهای ویدئویی شرکت گوگل، با نام استیدیا، با نمایشی از بازی DOOM Eternal معرفی شد و با نشان دادن تکنولوژی جدید این شرکت، مورد تمجید بسیاری از بازیبازان شده است و افراد بسیاری منتظر هستند تا با استفاده از آن به تجربهی بازیهای جدید بنشینند. اما افراد بسیاری در صنعت بازیهای ویدئویی هستند که اعتقاد دارند کمبود محتوا برای این سرویس میتواند به عدم موفقیت آن منجر شود. هفتهی گذشته بود که آقای مایک نیکولز (Mike Nichols)، مدیر بازاریابی شرکت ماکروسافت، در این باره صحبت کرد و معتقد بود که شرکت گوگل هنوز به محتوای کافی و لازم دسترسی ندارد.
حال آقای Piers Harding-Rolls، که به عنوان رئیس بخش بازیهای ویدئویی شرکت ارزیابی اطلاعات IHS فعالیت میکند، در مصاحبهای از کمبود محتوای این سرویس صحبت کرده است. به گفتهی او، شرکت گوگل باید استودیوهای معتبری را خریداری و یا تاسیس کند تا بتوانند عناوین فرست پارتی با کیفیتی را برای سرویس استیدیا تولید کنند. همچنین خرید حق انحصاری زمانی برخی عناوین بزرگ نیز میتواند یک راه حل خوب برای این شرکت باشد.
تاسیس استودیوهای فرست پارتی میتواند یک تصمیم درست برای شرکت گوگل باشد، همچنین خریدن حق انحصاری زمانی برخی از بازیهای پرطرفدار در راستای رقابت با دیگر شرکتهای بازیسازی میتواند یک قدم بزرگ باشد. اگر گوگل قصد رقابت با دیگر شرکتها را دارد پس احنمالا دست به خرید استودیوها و یا شرکتهای بازیسازی بزرگی خواهد زد.
به هر حال باید به گفتههای آقای Harding-Rolls احترام گذاشت چرا که رقابت در این صنعت پرطرفدار نیاز به سرمایهگذاریهای زیادی در رابطه با خرید و تاسیس استودیوهای جدید دارد. البته این شرکت در حال حاضر خانم جید ریموند را، که پیش از این با شرکتهای یوبیسافت (Ubisoft) و الکترونیک آرتس (EA) همکاری داشته است، به عنوان رئیس اولین استودیوی بازیسازی خود استخدام کرده است که خود میتواند نویدبخش عرضهی عناوین باکیفیتی در آینده باشد.
باید منتظر ماند و دید که شرکت گوگل چه برنامههایی برای رقابت با شرکتهای گوگل و ماکروسافت و در آستانهی انتشار کنسولهای نسل بعدی این دو شرکت دارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
اصلا سخت افزار کنسول خدا هم باشه ولی اگه یه انحصاری درست و حسابی نداشته باشه میشه یه پاره آجر که فقط گرما و صدا تولید می کنه
اول اطلاعاتت رو ببر بالا بعد بگو گرما و پاره اجر استادیا کنزول نیست.
درسته
هر پلتفرمی “نماد” میخواد
انحصاری برای موفقیت تو صنعت گیم ضروریه
بهتر امیدوار باشیم اصلا به موفقیت نرسه همون ایکس باکس و پلی استیشن کافین بخدا
اینم دیده صنعت گوشی رو به افول رفته گفته بیام تو صنعت گیم یه خودی نشون بدم
انصافا نمیشه پیشبینی کرد stadia رو، یا تبدیل به یه فاجعه میشه یا کولاک میکنه فعلا برای من غیر قابل حضم بوده همچین چیزی ک برای بازی کردن فقط نیاز به یه اسکرین داشته باشی بدون هیچ سیستمی
سونی،نینتندو و مایکروسافت انحصار. اپیک انحصار ، گوگل و اپل هم انحصار
این بده :pain: ?:-)