مایکل کاندری: عدم برگزاری یک بتای بزرگ عامل بسیاری از مشکلات Anthem است
جدیدترین ساختهی استودیوی خوشنام بایوور (BioWare) یعنی Anthem مشکلات زیادی را از زمان انتشار تجربه کرده است. بسیاری از افراد معتقدند که اکثر این مشکلات به کوتاه بودن روند توسعهی بازی و یا استفاده از موتور بازیسازی ناپایدار Frostbite مربوط میشود. با این حال، به گفتهی آقای مایکل کاندری (Michael Condrey)، یکی از اعضای ارشد و سابق استودیوهای ویسرال (Visceral) و اسلجهمر گیمز (Sledgehammer Games)، برگزار نشدن یک نسخهی بتای قابل توجه و بزرگ پیش از انتشار رسمی بازی، تاثیر زیادی در مشکلات پس از عرضهی Anthem داشته است.
اگرچه پیش از انتشار بازی Anthem، استودیوی باوور و شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) نسخههای آزمایشی این عنوان را به صورت محدود در اختیار برخی از کاربران و پیشخرید کنندگان این بازی قرار دادند ولی به گفتهی آقای کاندری، عدم وجود یک نسخهی آزمایشی وسیع با هدف بررسی عملکرد بازی و مشکلات فنی موجود، تاثیر منفی درازمدتی در میزان موفقیت Anthem خواهد داشت. آقای کاندری در مصاحبهی اخیر خود بیان کرده است:
من میتوانم به دو دلیل مهم برای برگزاری بتا فکر کنم. بخشی از اهمیت انتشار یک نسخهی آزمایشی از بازی بحث کیفی است. شما باید ببینید کاربران چه واکنشی به المانهای موجود در بازی و طراحی آنها نشان میدهند. بحث دیگر بررسی میزان آمادگی است. اگر شما بخواهید میزان آمادگی بازی و سرورها را با برگزاری یک بتای کوچک و محدود بررسی کنید، قطعا به مشکل برخورد خواهید کرد.
آقای کاندری در ادامه دربارهی تجربیات خود در زمان حضور در استودیوی اسلجهمر و فعالیت برروی سری Call of Duty صحبت کردند. به گفتهی ایشان شرکت اکتیویژن و استودیوهای وابسته با هدف ارائهی یک تجربهی آنلاین بینقص در زمان انتشار عناوین سری Call of Duty از روشها و ابزارهای زیادی مانند برگزاری بتا برای چند صد هزار نفر و استفاده از هوش مصنوعی برای آزمایش بازی استفاده میکنند.
سری Call of Duty به زمان زیاد و تیمهای بزرگ دسترسی دارد. ما ابزارهای بسیار زیادی حول شبیهسازی تجربهی نهایی ساخته بودیم. ما یک هوش مصنوعی در اختیار داشتیم که هر روز و به صورت پیوسته، مسابقات زیادی را برگزار میکرد. ما ابزارهایی داشتیم که با هدف بررسی تاثیر Lag برروی سرورها، این شرایط را در سرورهای داخلی شبیهسازی میکرد. در کنار همهی این موارد، برگزاری بتا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این (عناوین سری Call of Duty) یک تجربهی ۶ در مقابل ۶ بود. حضور تنها ۱۲ بازیباز میتواند یک عامل محدود کننده باشد.
در بتای خصوصی، ما بازی را در اختیار بیش از ۵ هزار نفر قرار میدادیم و در بتای عمومی این عدد به بیش از چند صد هزار نفر میرسید. در روز نخست انتشار بازی، میلیونها نفر در سرورها حاضر میشوند. بررسی ابعاد واقعی انتشار یک بازی پیش از عرضهی رسمی آن بسیار سخت است. این همان زمانی است که اتفاقات بسیار زیادی به صورت همزمان رخ میدهند. بسیار اهمیت دارد که شما ابزارهایی برای شبیهسازی شرایط در زمان انتشار رسمی بازی داشته باشید. با وجود همهی این مسائل، ما با مشکلات خودمان در سری Call of Duty روبهرو بودیم ولی به نظر من، این یک قدم اشتباه در انتشار بازی Anthem بود.
همانطور که آقای کاندری نیز بیان کردند، برگزاری یک نسخهی بتای قابل توجه پیش از انتشار یک بازی تمام آنلاین و دسترسی به اطلاعات به دست آمده از این نسخه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. البته با وجود مشکلات کوچک و بزرگی که بازی Anthem با آنها روبهرو است، بسیار بعید به نظر میرسد که برگزاری یک بتای بزرگ میتوانست تاثیر زیادی در کیفیت فعلی بازی داشته باشد. با این حال، این موضوع میتوانست تیم سازنده و ناشر را در جریان مشکلات موجود در بازی قرار داده و آنها را برای مقابله با آنها آماده کند.
بازی Anthem هماکنون برروی پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان در دسترس است. شما میتوانید نقد و بررسی کامل این بازی تحت عنوان «سرود ناتمام | نقد و بررسی بازی Anthem» را مطالعه کنید. اگر قصد خرید این عنوان را دارید، تماشای هایلایت اختصاصی گیمفا و آشنا شدن با نکات مهم پیش از خرید بازی، شما را در این امر یاری خواهد کرد. آقای مایکل کاندری پس از جدایی از استودیوی اسلجهمر به شرکت ۲K پیوسته و قرار است مدیریت یکی از استودیوهای این شرکت را به عهده بگیرد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
نخیر داداش :laugh:
ناکارمد بودن شماها دلیل یه شکست بزرگ شد :laugh:
بتای بزرگ برگزار نکردید چون میدونستید چه شاهکاری خلق کردید!
میدونین بخش جالب داستان کجاست،این بازی خیلییی خ….خیلیییی گ… ببخشید زبونم نمیچرخه این بازی آشغال که در هیچ زمینه ای دلگرم کننده نیست امتیاز ۷ رو از سوی این سایت گرفته حالا معیار امتیاز دهی چجوری خدا داند.(این نظرمم به احتمال زیاد انتشار نمیدن چون انتقاد کردم)
بخش جالبشو بخواین گام پلیش و گرافیک خارق العادش
شماها بازی رو انجام دادین؟؟؟؟؟؟؟؟.۷۰ درصد مشکلات بخاطر انلاین بودن قطع شدن اتصال به سرور بود که باعث کرش میشد.اگه این بازی افلاین بود یه بخش جداگونه مولتی پلیر بعدا اضافه میگردن امتیازش راحت تا ۸ بالا میرفت
من خیلی هایپ و امید داشتم به بازی ولی متاسفانه ر.ی.د 😐
قسمت آنلاین رد دد ۲ چندین ماه بتا بود و فکر کنم تا آخر تابستون ادامه داشته باشه اونم با شرکت قدرتمندی مثل راک استار
اینا با این که خودشون مشکلاتُ میدونستن بازم رو کردن و ناقص منتشر کردن
موتور فراستبایت واقعا موتور پر مشکلیه.
اصلا با عقل و منطق ریاضی جور درنمیاد که شما با یه انجین هم فیفا بسازی هم دراگون ایج هم بتلفیلد و هم کلی سبک و بازی دیگه. ?:-) :cigarette: