میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید - گیمفا
میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید - گیمفا
میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید - گیمفا
میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید - گیمفا

میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید

Smith
۲۳:۴۵ ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید - گیمفا

رویداد Reboot Develop 2019 در شهر دوبروونیکِ کرواسی با کنفرانس هیدتاکا میازاکی مدیر استودیوی فرام سافتور و فومیتو اودا (Fumito Ueda) خالق بازی Shadow of the Colossus شروع شد. در این کنفرانس، آقای میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور گفت.

این دو توسعه‌دهنده‌ی ژاپنی در بازی‌های خود به گیم‌پلی اهمیت بیشتری نسبت به داستان داده‌اند. از نظر اودا، آن چیزی که یک بازی را تعریف می‌کند، بخش بصری آن است و داستان و دیالوگ آخرین چیزی است که باید به آن پرداخته شود. این کار از بازنویسی‌های بیهوده نیز جلوگیری می‌کند.

میازاکی با این حرف موافقت می‌کند و باور دارد که خلق دنیای بازی و طراحی مراحل بر داستان بازی تاثیر می‌گذارند و به همین دلیل نیازی نیست که ساخت بازی با نوشتن داستان آغاز شود. اساس هر بازی گیم‌پلی آن است و زمانی که گیم‌پلی آماده باشد، می‌توان داستانی مناسب آن نوشت. این کار همانند شکل دادن تدریجیِ گِل است.

میازاکی همچنین گفت که این تنها راه ساخت بازی نیست. او به ساخت یک بازی داستان محور همانند بازی Red Dead Redemption 2 علاقه دارد و باید تلاش کند تا داستان بازی‌های خود را بهتر به گروه بازی‌سازی توضیح دهد تا آن‌ها درک بهتری از داستان بازی داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید - گیمفا
میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید - گیمفا
میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید - گیمفا
میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید - گیمفا
میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • NAJI گفت:

    آره این درسته
    مثل اینکه بالاخره فهمید داستان تو بازی مهمه
    یه اسلحه برداری و بی هدف و بیخود تو محیط ها بگردی و هیولا بکشی و آپگرید کنی دیگه بسه
    بازی های این دوران شدن فقط همین
    بیشتر و بیشتر بی مغز و بی مغز تر

    • KIARASHHERO گفت:

      این دو نابغه هیچ کدوم از بازیهاشون حتی تفنگ هم نداره پس حرف الکی نزن

    • Poriyarad گفت:

      همه ای اون بازیا داستان داشتن:/// الان خواستی به دارک سولز و بلادبورن تیکه بندازی ؟؟آدم در مورد یه چیزی اول یاد میگیره بعد ازش ایراد میگیره

    • ALIREZA.PC گفت:

      جالبه که اینطور میگی معلومه که اصلا درست بازی نکردی
      بازی های فرامسافتور یکی از بهترین و پیچیده ترین و زیباترین داستان هارو دارن اما تفاوت اینجاست که نحوه روایتش فرق داره
      ساختن چند سکانس سینمایی و کات سین برای بیان داستان که هنر نیست
      اونی هنر کرده که گیم پلی و داستان رو بهم پیوند زده و شما بدون اینکه یک دقیقه کنترلر رو زمین بزارید در طول تمام بازی دارین داستان زیبای این بازی هارو میبینین داستان هایی عمیق حتی برای هر کاراکتر فرعی و جزئی توی بازی

    • PlayDead گفت:

      بازی های میازاکی بدون داستان نیست و اتفاقا داستانش فوق العادس فقط خودت باید بری دنبال داستان و سر راست نیست البته سکیرو داستانش سر راست تر بود ولی حرفت در مورد بازی های این دوران رو کاملا قبول دارم کلا همه ی بازی ها شده نقش آفرینی و آنلاین و تقریبا دیگه از بازی های خطی و باکیفیت خبری نیست(به غیر از استدیوهای سونی و چندتای دیگه که یا از فروششون مطمئنن یا طمع نمیکنن) البته راه دور نباید رفت شما تو همین سایت گیمفا نگاه کن اینایی که سنشون کمتر از ۲۰ ساله همه طرفدار یوبی سافت و ea و اکتیویژن بتل رویال و پابجی وآنلاین و اینجور محتواها هستن و خب باید قبول کرد الان سن گیمری این افراد هست و دنیای گیم رو متاسفانه این افراد شکل میدن با پول های نازنینشون! و سازنده رو مجبور میکنن بازی های این چنینی بسازه الان اگه یه بازی کاملا خطی با بهترین کیفیت عرضه بشه با قیمت ۶۰ دلار مطمئن باش فروشش به لطف این افراد بسیار کمتر از یه بازی نقش آفرینی با گیم پلی طولانی تر یا یه بازی آنلاین میشه چون به قول خودشون فقط کمیت و میزان ساعتی که سرگرم میشن براشون مهمه نه کیفیت محتوا البته هنوزم معتقدم بازی های نقش آفرینی و آنلاین نیاز این صنعته ولی الان دچار افراط شدن و به قول خودمون خز شدن…نسل های قبل بازی ها در کنار بخش آفلاین مفصل ممکن بود یه بخش آنلاین هم تدارک ببینن که گیمر بعد از تموم کردم بخش داستانی اگه قدرت خرید نداره تا مدتی با بخش آنلاین خودش رو سرگرم کنه ولی این نسل ۱۸۰ درجه برعکس شده و در کنار بخش آنلاین یه بخش داستانی آبکی قرار میدن که دهن گیمر رو بسته نگه دارن که با کمال بی شرمی اکتیویژن همون رو هم تو نسخه ی اخیر کالاف حذف کرد! شرمنده طولانی شد فقط خواستم بدونی نه میازاکی مقصره نه خیلی های دیگه بیشترین تقصیر رو خود گیمرها دارن تو کم رنگ شدن داستان.

      • NAJI گفت:

        نه سازنده ها مقصرن مثل اینکه رسانه رو خوب درک نکردی .رسانه به افکار شکل و جهت میده و بعد از اون بهانه میاره ما چاره ای نداریم و باید به نظر مخاطبمون احترام بذاریم و حرف مخاطبینمون رو در اثر فیلم و بازی و …….. اعمال کنیم
        اونها همش راجع به زامبی و فضایی ها و آخرالزمان و بقا اثر میسازن و پدر تکرار رو هم در آوردن و الان یه جوری شده که همه فکر میکنن واقعا داستانی غیر این پرت و پلا ها دیگه وجود نداره که بخوان روایت کنن پس ما هم باید بنشینیم و فورتنایت بازی کنیم چون کلا اوج صنعت بازی خلاصه میشه تو همین یه محیطی باشه همه بریزن اونجا همدیگه رو بکشن به بینهایت بار
        هدف فقط جهت دهی افکار عمومی به پرت و پلاهای خودشونه اونم به بهانه احترام به مخاطبی که قبلا مخش رو تعطیل کردن

    • SoroushAghaee گفت:

      خیلی قبول ندارم حرفت رو
      من خودم اولین بار که بلادبورن رو بازی میکردم فکر کردم یه بکش بکش بی مفهوم هست ولی اتفاقا فهمیدم بسیار داستان عمیقی داره و پر است از مفاهیم استعاری و فلسفی
      فقط فرقش با بازی های دیگه اینه که شیوه روایت داستان تو کارهای میازاکی متفاوت هست خود گیم پلی داستان رو روایت میکنه و کارگردان سعی نمیکنه با نمایش یه خروار کات سین و دیالوگ داستان رو به خورد گیمر بده
      خود گیمر باید بره اسرار و داستان بازی کشف بکنه

        • SoroushAghaee گفت:

          کلا بلاد بورن یک اثر نقش آفرینی هست یعنی بخشی از داستان رو مخاطب با تخیل خودش میسازه
          به خاطر همین کلا تفسیر های زیادی در موردش هست
          مثلا یکی از تفسیرهاش اینه که شما در کل داستان در ذهن یک شکارچی دیگه گیر افتادید که وقایع رو کابوس وار میبینه این کلا میخواد مفاهیم فلسفه نیچه مثل مرگ خدا ، پوچ گرایی حاصل از مدرنیسم ، معناگرایی زندگی بشر مدرن غربی و غیره رو نشون بده
          منتها همه چیز به زبان استعاره و تشبیه هست

    • بلاخره فهمید؟؟میدونی درباره کی داری صحبت میکنی اصلا؟

    • unravel گفت:

      این همیشه زیر پستا میازاکی همینو میگه: آقا باشه ما فهمیدیم بازیا میازاکی داستان نداره خودتو نکش 😐 😐

    • darkwarrior گفت:

      اتفاقا دیمن سولز هم دارک سولز و بلادبورن و سکیرو همشون داستان های خیلی قوی و پرمحتوایی داشتن منتها فهم داستان برمیگرده به درک و فهم اون پلیر که داره تجربش میکنه بخاطر همینه که هرکسی نمیتونه شاهکارهای میازاکی رو درک کنه

    • استاد
      نبود راوی دلیل بر نبود داستان نیست
      اگه من و شما انگلیسیمون ضعیفه نمیتونیم دیالوگ بخونیم مشکل منو شماست
      روایت در سولزبورن یکی از بهترین نوع های روایت در بازی هاست و باعث میشه بازیکن در بازی غرق بشه کاملا و دنبال داستان بازی بگرده
      بلادبورن هم به تنهایی میتونه لقب فلسفی ترین داستان بازی در نسل هشتم رو هم حتی بگیره
      حالا شما هیچی نمیدونی از داستان و نخوندی چیزی از دیالوگا و … دیگه مشکل خودته
      ——————
      winter is coming:)

    • بیش از چهار سال داره رو بازی کار میکنه که به اینترنت نیاز نداره .یعنی تمرکز روی بازی و ارزش قائل بودن واسه گیمرای.منتظریم ببینیم DLCمیده از این شاهکار

  • PERSIAN NAZI گفت:

    تجربه ثابت کرده که هرچی میازاکی بسازه ارزش هزاران بار تکرار مکرر رو داره
    اون از دیمون سولز
    اون از دارک سولز
    اون از بلاد بورن کاملا متفاوت
    این هم از سکیرو بسیار متفاوت تر
    حالا چی میسازه که بشه سرگل تمام این عناوین خدا داند اما هرچی که بسازه قطعا عالی خواهد بود

  • Sackboy گفت:

    یا خدا! الان دوباره باید بشینیم تو کامنتا دعوای دوستان رو سر اهمیت داستان یا گیم پلی تماشا کنیم! 😥

  • SLλYER #2077 گفت:

    “دوره بازی های داستانی به سر رسیده است”
    نقل قول معروف چندی از بزرگان :rotfl: :rotfl:

  • تو بازی هم داستان مهمه هم گیم پلی ولی متاسفانه بعضی سازندگان بیشتر یا روی گیم پلی یا روی داستان تمرکز میکنن

  • مازیار گفت:

    هرچی میازاکی بسازه عالیه :inlove:

میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید - گیمفا