کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید - گیمفا
کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید - گیمفا
کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید - گیمفا
کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید - گیمفا

کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید

آرین مرادی
۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید - گیمفا

به تازگی کارگردان بازی God of War در رابطه با تاثیر عنوان The Last of Us برروی آخرین ساخته‌اش صحبت‌هایی داشته است که در ادامه مروری بر آنان خواهیم داشت.

بازی The Last of Us را می‌توان در حیطه‌ی داستان‌سرایی یک سر و گردن بالاتر از تمامی عناوین هم‌دوره‌اش دانست. در سال ۲۰۱۳ استودیوی ناتی‌داگ (Naughty Dog) با انتشار این بازی، اثبات کرد که بغیر از گیم‌پلی و گرافیک، داستان‌سرایی نیز می‌تواند نقش بزرگی در موفقیت یک بازی داشته باشد. The Last of Us از آن زمان تا کنون یکی از بهترین داستان‌ها و البته روایت‌ها را داشته است که هنوز هم مانند آن را ندیده‌ایم. ولی بازی‌هایی هستند که با الگو گرفتن از این اثر هنری، توانسته‌اند بخش داستانی خود را به مراتب بهبود ببخشند. در این میان می‌توان به دیگر بازی انحصاری سونی و ساخته‌ی استودیوی سانتامونیکا (Santa Monica) یعنی God of War اشاره کرد. در نسخه‌های قبلی این سری شاهد داستانی جالب و گیرا بودیم، ولی در نسخه‌ی جدید به کلی شاهد داستان‌سرایی متفاوت و جنبه‌هایی تازه از شخصیت اصلی این سری یعنی کریتوس بودیم.

در نسخه‌های قبلی، کریتوسی را مشاهده کردیم که انتقام و جنون جلوی چشمش را گرفته بود و به چیزی به جز این دو مورد فکر نمی‌کرد. خشونت حرف اول و آخرش را می‌زد و هیچ خدا و شیطانی جلودار او نبود. فریادهای بی امان او لحظه به لحظه به گوش بازی‌باز می‌رسید و خشمش بدون هیچ مانع و سرپوشی فوران می‌کرد. اما در نسخه‌ی آخر می‌توان تغییر شخصیت او را به خوبی مشاهده کرد. اکنون کریتوس به دنبال انتقام نیست. هر کسی را که می‌بیند به قصد کشت جلو نمی‌رود. فریادهایش تنها برای محافظت از گنجینه‌ی زندگی‌اش است: آترئوس. تمامی این موارد را می‌توان به داستان‌پردازی بازی نسبت داد. اکنون کریتوس پسری دارد که باید از او محافظت و کرده و البته تعلیمش دهد تا به یک جنگجوی قوی تبدیل شود. نوع داستان، شباهت زیادی به رابطه‌ی جوئل و الی دارد که مشخصا الهام سازندگان از The Last of Us را نشان می‌دهد.

به تازگی کوری بارلوگ (Cory Barlog)، کارگردان بازی God of War، در این رابطه صحبت‌هایی داشته است:

زمانی که من بازی The Last of Us را برای اولین بار تجربه کردم، احساس کردم که این بازی دقیقا لحظه‌ی بیداری صنعت بازی‌هایی ویدئویی است. بسیاری از بازی‌ها پیش از عنوان The Last of Us نیز داستانی همین‌قدر تاریک و خشن را روایت کردند، ولی قبول کنید که The Last of Us کاملا با آن‌ها تفاوت داشت و به مراتب قوی‌تر بود. این نوع داستان‌پردازی مورد قبول بازی‌بازان بود و من با خود گفتم: «خب…این کار بهترین چیزی است که می‌توانیم انجام دهیم».

بازی God of War هم اکنون برای کنسول پلی‌استیشن ۴ به صورت انحصاری در دسترس است. شما می‌توانید نقد و بررسی آن تحت عنوان « خدای جنگ یا خدای نسل هشتم؟! | نقد و بررسی بازی God of War» که به قلم «سعید آقابابایی» است را از این نشانی مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید - گیمفا
کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید - گیمفا
کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید - گیمفا
کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید - گیمفا
کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hala madrid گفت:

    واقعا تاثیری که tlou روی بازی های پس از خودش گذاشت بینظیر بود واقعا،بخصوص از نظر روایت داستان؛چون آنچنان زیبا و احساسی بود داستانش که بازی ای مثل god of war با این عظمت ازش الهام گرفت.مرسی ناتی داگ :yes: مرسی بابت همچیز :inlove:

    • AL1K1NG گفت:

      بارلوگ ی بازی ساخته تا ابد میخواد مصاحبه کنه و از سختی های ساختن گاد اف وار و تاثیرات تلو بگه بعدم همه ترولای سونی کف و خون قاطی کنن
      داداش گلم بارلوگ جون بدبختی ساخت این بازی رو اون پروگرمر و انیمیشن ساز و تیم بازاریاب کشیده نه شما جیگرم
      اینقدم کوجیما بازی در نیار
      پ.ن:آراد جان شرمنده ک کامنتت رو ریپلای کردم مقصودم شما نیستی فط میخواستم خونده بشه
      پ.ن۲:تو بزرگی سری گاد اف وار علی الخصوص این اخری شکی نیست ولی این شوآف ها دیگه داره از حد میگذره و حال آدمو بد میکنن

      Batman Arkham knight
      • Mikasa گفت:

        حالا تو چرا ناراحتی؟D: جای تورو تنگ کرده ؟ نمیخوای نخون اخبار مربوط بهشو

        Batman Arkham knight
      • یه سر به کانال skill up تو یوتیوب بزن تا بفهمی که ارزش کار کوری بارلوگ چیه.تو نقد انتم این کانال قسمت دوم میگه که “زمان عرضه بازی gow یکی از دولوپر های بازی رو دیدم و ازش پرسیدم دلیل موفقیت بازیتون چیه؟ اونم بهم گفت ما فقط هر چی میساختیم به کوری نشون میدادیم و اون تصمیم میگرفت که طرح های ما مناسب بازی نهایی هستن یا نه”
        فراموش نکنید که یکی از دلایل شکست پروژه ای مثل انتم مدیریت ضعیف و وجود نداشتن طرح مشخص برای برای پروژه بوده(منبع:وبسایت کوتاکو) پس نمیشه تاثیر بارلوگو رو موفقت بازی نادیده گرفت.

        • AL1K1NG گفت:

          من بزرگ بودن کار بارلوگ رو اصلا زیر سوال نمیبرم و اینم کامل قبول دارم ک کارگردان تاثیر خیلی زیادی روی اثر داره به حدی ک من خودمم بعد از گاد اف وار دنبال اصول کارگردانی رفتم ولی بحث شوآف هست ک واقعا کار پسندیده ای نیست
          شما ببینید رمدی میاد ی بازی میسازه یا فرام سافتور (این دو رو مثال زدم چون اغلب کارگردانی هاشون ثابت هست و در مورد اول اقای رمدی و در مورد دوم اقای میازاکی و پنظورم مقایسه اثار استودیو ها نیست) بعد از عرضه میرن تو لاک خودشون و دوسال بعد میان بازی بعدی رو رونمایی میکنن
          ینی با عرضه بازی تبلیغ میکنن
          تخفیف میدن
          دی ال سی میدن
          و بازارشونو حفظ میکنن ولی نمیان هی شوآف کنن و بیشتر دید رو به جلو و برنامه های اتی دارن
          حتی تو استودیو هایی ک بازی های با متای بالای ۹۰ میدن مثل راکستار و ناتی داگ هم بعد عرضه بازی هم همین کارها رو میکنن
          اما اقای بارلوگ تو یکسال گذشته همش دارن میگن چقدر سخت بود مدیران سونی رو قانع کنم چقد سخت بود ک باگ های بازی رو کنترل کنم چقد از تلو الهام گرفتیم چقد دلم میخواد بازی مثل اساسینز یوبی سافت بسازم(ک من مطمینم خیلی از گاد فن ها اصن این مصاحبه رو یادشون نیست چون به نفعشون نیست)
          و این ها تا یکجایی نشون از خاکی بودنشون بود ولی الان معلومه ک یک شوآف هست و انگار اسکریپت شده میاد مصاحبه میکنه

      • اشکهایش را پاک می کند و به زیر پتو می رود 😉

        • Hala madrid گفت:

          داداش شما کامنت ایشون رو با دقت نخوندی ظاهرا.ایشون از گاد بد نگفته بلکه داره میگه بارلوگ خیلی راجع به سختی های ساخت بازی صحبت میکنه.چیز بدی نگفته که.اتفاقا بنظرم یکم زیاد داره صحبت میکنه راجع به بازی،بابا بازی ساختی دمت هم گرم.اعتبار سونی چندبرابر شد.یه شاهکار تحویل دادی که در تاریخ موندگار شده و همه ازش استقبال کردن،مرسی.ولی خب بابا ساختی تموم شد رفت دیگه.بعدی رو بساز،همه هم استقبال میکنن.دراکمن رو ببین،آنچارتدو ساخت،بعدش اینقدر راجع به سختی های بازی گفت؟کوجیما چی؟(البته اون حالت عادی هم حرف نمیزنه).انسان باشخصیت و محترمیه ولی دیگه زیادی داره راجع به گاد میگه.اینارو اگر میخواستی بگی باید قبل انتشار میگفتی که همه هایپ شن نه الان

          • بابا شاهکار نسل هشت رو ساخته …. بهترین بازی ۲۰۱۸ رو ساخته اونم بین بازیای رد دد و اسپایدی و اساسین اودیسی و…هنوز که هنوزه تو لیست پر فروشاست و همه جوایزو درو کرده… هنوز بگم؟؟؟؟
            بخدا اگر خودتون نصف این موفقیت هارو بدست اوورده بودین دنیارو رو سرتون میزاشتین..

          • AliEM گفت:

            درود. دوست عزیز به چند نکته توجه بفرمایید:
            ۱٫قبل از انتشار گاد هم صحبت های زیادی درمورد بازی میشد برای زیاد شدن هایپ و البته بدون کوچکترین اسپویلی. البته همه بازیا این کارو میکنن شما اخبار قبل از انتشار گاد و رد دد و لست و سایر بازیا رو تو همین سایت گیمفا اگه چک کنید میبینید.
            ۲٫برای بازی ای مثل گاد که اینقدر ترکونده و این همه جایزه درو کرده و جزو بهترین بازیای تاریخ شده به هرحال همه دوست دارن بیشتر راجع به بازی و کارگردان بازی و پروسه ساخت بازی بدونن. سایتا و مراسما (همین اخیر که بفتا رو برد بفتا بعدش باهاش مصاحبه کرد) باهاش کلی مصاحبه انجام میدن و مردم کلی ازش سوال میپرسن. حالا یا تو مصاحبه جواب میده یا تو توییتر (این سوال ارتباط با لست رو چندین بار ازش تو مصاحبه ها پرسیده بودن).
            ۳٫ بارلوگ ادم به اصطلاح open و خونگرمی هسته و پای صحبت همه میشینه و گرم میگیره و جواب همه رو میده.
            ۴٫ سخن شما نادرسته. سایر بازی ها هم این کار رو میکنن شما اگه اخبار بازیای دیگه رو بعد از انتشار چک کرده باشید میبینید همه از این مصاحبه ها و صحبتا بعد از انتشار و به خصوص بعد از موفقیت بازیشون دارن (بیشتر از قبل از انتشار بازی) مثل تاد هاوارد و نیل دراکمن و بروس استرلی و امی هنیگ و… (البته سم و دن هوزر کلا اهل مصاحبه و حرف زدم نیستن از کوجیما هم کمتر و فقط اطلاعات منتشر میکنن که البته کارشون زیاد درست نیست کلا محل به هیچکس نمیذارن و درخواست مصاحبه هارو رد میکنن) شاید مثل کوری بارلوگ تا این حد open نباشن ولی جواب مصاحبه ها و توییت هاشون رو تا یه حدی میدن. همین الان که لست ۲ نیومده و ناتی داگ و نیل دراکمن تو سکوت خبری هسته ببین چقدر توییت از بیشتر بودن هوش مصنوعی همراه از اترئوس در لست ۲ و پروسه ساخت بازی و صحبت بازیگرا و صحنه غمگین و… میاد که گیمفا بخشی شون رو گذاشته. الان توقع نداشته یاشید مثل بارلوگ (گاد که تازه اومده و ترکونده)مصاحبه کنن اخه الان همه توسکوت خبری هستن. شما همین استاد میازاکی رو ببین نزدیک بازیاش حالا چه قبلش چه بعدش چقدر مصاحبه میکنن (یعنی باهاش مصاحبه میکنن) حالا بارلوگ که دیگه بازیش بیگ وینر امسال هم شده. شما مطمئنا اخبار خارجی و توییتر ها رو بعد از انتشار لست یا انچارتد ۲ و ۴ یا ویچر ۳و… چک نمیکردید و گرنه اینطوری نمیگفتید اخه اونا هم خیلی مصاحبه و توییت داشتن. حالا شاید مثل بارلوگ ادمای open و اینقدر معاشرتی و خونگرم نباشن ولی مصاحبه میکردن و توییت میزدن (البته اینم بگم هیچ کدوم مثل بارلوگ اینقدر از بازیای دیگه تعریف نمیکردن و بیشتر راجع به پروسه ساخت و پایان بازی و… حرف میزدن شما همین الان از پست لست اخبار بعد از انتشار رو بخون تازه اونقدری که گیمفا از بارلوگ صحبت گذاشته از بقیه نذاشته بیشتر باید بری سایتای خارجی رو تو اون زمان بخونی).
            ۵٫حداقل بهتر از کوجیما هسته که تو توییترش راجع به هرچیزی میذاره جز بازیش!!!
            ۶٫این بدبخت هم نه بزرگنمایی کرده نه شو اف داره برگزار میکنه. بدبخت اومده از لست داره تعریف میکنه. سانتامونیکا حتی یه تریلر هم از موفقیت های گاد نداده (برخلاف راکستار که خودشو هر دفعه سر هر بازیش میکشه و صد تا توییت و تریلر از افتخارات و فروش میده!!!). این بدبخت همش داره از بازیای دیگه تعریف میکنه و اونارو ستایش میکنه مثل لست و رد دد و… اخه چه سودی مگه براش داره؟؟؟!!! یا یادم نیست سر کدوم مراسم بود tga بود یا یه مراسم دیگه گفت اگه من اینجا هستم و این جایزه رو دارم مدیون دیوید جفی هستم تازه درمقابل اون رفتار زشت دیوید جفی. یا جورج میلر رو ستایش کرد و… احه چه دلیلی داره تظاهر کنه به فروتنی؟؟؟!!! (تازه اگه هم تظاهر کنه بازم دمش گرم اخه کی رو دیدی یک کلمه از افتخارات بازیش نگه و فقط بازیای دیگه رو ستایش کنه و بازیای دیگه رو بالاتر و بهتر بدونه؟؟؟!!! بدبخت جوری داره حرف میزنه انگار خودش هیچ زحمتی نکشیده و فقط از بازیا و افراد دیگه کمک گرفته!!! شما کامنت دوست عزیز Badboy17 رو پایین همین پست بخون بدبخت بارلوگ اینقدر از بازیای دیگه و لست تعریف کرده که موفقیت بازیش رو نه مدیون تلاش و زحمات و خلاقیت خودش بلکه مدیون ناتی داگ میدونن!!! این عوارض تعریفای بارلوگ بدبخت!!! حالا بگین داره تظاهر میکنه به فروتنی!!! اخه چه سودی براش داره؟؟؟!!! تازه ضرر هم داره!!! همه میگن بارلوگ کپی برداری کرده و هیچ زحمتی نکشیده و از لست و سری سولزبورن دزدی کرده و…!!!)
            ۶٫تقصیر این بدبخت چیه که گیمفا داره هر کلمه ای میگه میذاره اینا که جزو اخبار رسمی نیستن اینا مصاحبه ها و توییت های غیر رسمی (مثل انتقاد بروس استرلی از رد دد ۲ که زومجی نذاشتش) هستن الان زومجی اینا رو نمیذاره. دم گیمفا هم گرم که اخبار و مصاحبه هارو کامل پوشش میده ولی اخه چه ربطی به بارلوگ بدبخت داره!!! یعنی حرفم نباید بزنه؟؟؟!!!
            دوست عزیز متاسفانه این دوستانی که تو این پست میبینی دارن بارلوگ رو ترول میکنن چشم دیدن سونی و موفقیت بازیاش رو ندارن. همین AL1K1NG تا اخر همین پست برو ببین چی نوشته! یا اگه قبلا سایتو دنبال کرده باشی و حرفاشو یادت باشه میشناسیش. یا GameWorld اگه یادت باشه قبلا تو پست یکی از جوایز گاد تو ترول گاد خودشو ثابت کرده!
            واقعا ملت بی چشم و رو و نمک نشناس هستن طرف مثل کوجیما هیچی نگه میگن فلان و بهمان و ادعا داره و مارموز و… مثل بروس استرلی انتقاد کنه میگن پرو و… مثل بارلوگ تعریف کنه از بازیای دیگه و حرف بزنه میگن شو اف داره برگزار میکنه! چی بگم…
            شما محلی به این افراد نذار. اینا چشم دیدن موفقیت های گاد و لست و… و چشم دیدن دوستی استودیو های سونی رو ندارن. به هرحال دوستان عقده زیادی از لست و گاد دارن و هرچی خبر از اینا بیشتر بیاد بیشتر خودشونو خالی میکنن.
            “کور شود هرانکه نتوان دید…”
            “کریتوس خدای جنگ ، بارلوگ خدای تواضع و فروتنی”
            موفق باشید. :heart: :heart: :heart: :rose: :rose: :rose:

      • ShadoWWolf2 گفت:

        جناب علی کینگ شما رو چه حسابی طرفداران و بهتره بگم عاشقان گادُ “ترول” خطاب میکنید؟؟؟
        ترول شمایی که شخص کوری بارلوگ عزیز کوچیک فرض میکنید،در حالی که سختی اصلی رو دوش نویسنده و کارگردان هست…
        ترول شمایی که عظمت و بزرگی گادُ نمیتونی هضم کنی…
        ترول شمایی که خواب نیستی بلکه خودتو زدی به خواب و نمیشه کاریش کرد…
        هر خبری از گاد اومد شما میتونی زحمت بکشی نخونیش که مبادا ناراحت بشی 😐

        • AL1K1NG گفت:

          ممنونم ک منو ترول خطاب کردین ولی خوشحال میشم اگه تو کامنتم بیارید ک جاییش گفته باشم ک طرفداران گاد ترولن
          من گفتم ترول های سونی ینی کسایی ک بی منطق از سونی طرفداری میکنن ک میتونه عده ای از طرفداران گاد اف وار رو هم شامل بشه نه لزوما همشو
          ثانیا نظر من به این خبر اینه
          ایا جایی ذکر شده ک “لطفا نظرات منفی درج نکنید”؟
          پس نه شما نه هیچ کس دیگه نمیتونه جلوی بیان گفتن نظرم رو بگیره
          ثالثا من کوری بارلوگ رو کوچیک خطاب نکردم و این رفتار زشتش رو نکوهش کردم
          چهارم تا حالا چهارصد حط کد زدی و بعد بخای دیباگش کنی؟تا حالا برنامه نویسی شی گرا انجام دادی؟اگه نه پس نمیتونی بفهمی ک کار ی پروگرمر چقد سخته

      • AL1K1NG گفت:

        علی پاور هم منفی زیاد میگرفت ولی حرف حق هم زیاد میزد با این ک خودمم باهاش کل کل داشتم
        بزن منفیو داداش کلی از حق بودن حرفم ی ریالم کم نمیشه
        داداش گلم علی پاور اگه میخونی کامنتم رو ناموسا برگرد و کامنت بده
        اصن صفای گیم فا ب تومارهات بود و ب این ک ی کامنت رو دوهزار بار بزاری تا بفهمیم سونی خوبه

        • ETERNAL_MAN گفت:

          AL1K1NG@
          دوست عزیز و برادر گرامی، در عین حال که شما برای بنده محترم هستید، ولی باید بگم علی پاور تنها کاری که بلد بود ، دعوا راه انداختن بین سونی فن ها و مایکرو فن ها بود و کار مفید دیگه ای انجام نمی داد که بخواد برگرده ، موفق باشید

      • Hala madrid گفت:

        قربانت داداش شما سالاری :rose: :heart:

  • Nima.1371 گفت:

    دو بازی که در کنار ویچر ۳ برترین بازی های دنیا هستن

  • Vahid333 گفت:

    نسخه بعدی گاد کی میاد حالا؟؟

  • Im Joel گفت:

    وقتی بهترین از بهترین الگو میگیره نتیجه میشه Gow :inlove:

  • Sony_ps گفت:

    لست روی همه ی سازنده ها و گیمر ها تاثیر گذاشت و ﺗﻮ هم اون تاثیر گذاریو تکرارش کردی مرد 🙂 😎
    ایشالا نسخه بعدیو هم میسازی یه حال اساسیه دیگه بهمون میدی ، نسخه ای که دوس دارم کریتوس خون جلو چشماشو گرفته اربده کشان با لقد میزنه دره ازگاردو باز میکنه و فریاد میزنه: بیا با من طرف شو خدای ازرخششش :reallypissed:

  • mehrdadPS گفت:

    TLOU بهترین بازی دنیا (البته قبل از عرضه TLOU 2)

  • DJMJ گفت:

    بچه ها شرمنده اینجا میپرسم یکی میتونه جواب بده چرا دیگه واسه اکانت ویتا و ps3 که پلاس داره بازی رایگان نمیکنه سونی؟ الان ۲ ماه نمیبینم بازی واسشون رایگان شده باشه؟!!

  • pc and ps4 گفت:

    Tlou از هر نظر هزار سر و‌گردن حتی از انچارتدم بالاتر بود

    • pc and ps4 گفت:

      واقعا فقط گاد و رددد۲ رو در حدش میدونم و همینطور ویچر۳.این عناوین از بقیه هزار سر و گردن بالاتر هستن

      • AliEM گفت:

        کاملا با این نظر شما موافقم. در شاهکار بودن و جریان ساز بودن هف لایف ها و رزیدنت اویل ها و گاد های قبلی و انچارتد ها و جی تی ای ها و الدر اسکرولز ها و متال گیر ها و رد دد ۱ و خیلی بازیای دیگه شکی نیست ولی این چهارتا بازی واقعا یه چیز دیگه هستن و به نظرم (نظر شخصی) هزار سر و گردن از عناوین دیگه بالاترن. اینکه کدوم بهتره رو سلیقه و نظر شخصی هر فرد مشخص میکنه. گرچه ممکنه خیلیا بازی های دیگه رو دوست داشته باشن. منکه هر چهارتا رو تقریبا به یک اندازه البته با یه اختلاف خیلی کوچیک از همدیگه دوست دارم. درحقیقت انخاب یکیشون برام واقعا سخته. واقعا که ابرشاهکارن. این ۴ بازی، بازی نیستن هنر هستن. اینا تقابل سینما و گیم هستن. درعین بازی بودن یک فیلم فاخر و هنری و شاهکار هستن. داستان و شخصیت پردازی و روابط شخصیت ها تو اینا بی نظیره. البته اینکه این ۴ تا بهترین بازیا هستن هم فکت نیست باز نظر شخصیه بنده هسته و نه چیز دیگه ای. البته بعد از اینا رزیدنت اویل ۴ هم نباید نادیده گرفته بشه. جریان ساز ترین بازی تاریخ بود. چند نسل از زمان خودش جلوتر بود. هنوزم بازی کردنش لذت داره. البته از هف لایف ها هم واقعا نمیشه گذشت. اینکه در اون زمان چه بازی های نابی بودن و هنوزم کمتر گیمی با کیفیت اونا وجود داره. ولی خب برای من بعد از اینا قرار دارن.
        نظر شخصی بنده:
        ۱٫ گاد ۲۰۱۸
        ۲٫لست
        ۳٫رد دد ۲
        ۴٫ویچر ۳
        ۵٫رزیدنت ۴
        ۶٫هلف لایف ۱ و ۲ (به نظرم در یه سطح بودن و انتخاب بینشون غیرممکنه)
        به امید انتشار هرچه زودتر لست ۲ (نابود شدیم از انتظار!) و گاد بعدی و معرفی هف لایف ۳٫
        موفق باشید.

        • pc and ps4 گفت:

          واقعا گل گفتی این چهار تا اصلا یه چیز عجیبین :yes:

        • Godofwar0385 گفت:

          همه ی اینارو داداش میگی ولی بخدا قسم وقتی گادای قدیم و بازی میکنم اسم خودم یادم میره
          بخدا من عاشق گاد جدیدم تو یکسال ۱۵بار تمومش کردم با تموم مراحل فرعیش دوبار پلات کردم دیوونه ی بازیم ولی نمیتونم هیچ وقت گادای قدیم و حتی واسه یک ثانیه از یاد ببرم که چقدددددددر بهم حال داد

          • AliEM گفت:

            درود.
            قبول دارم دوست عزیز. منکه قبلا گفتم چقدر عاشق اونا هستم ولی حقیقتش اونقدری که باید از لحاظ داستانی عمیق و تاثیرگذار باشن نبودن. اون محتوا و مفهوم اینا رو ندارن. من به شخصه صرفا به گیم پلی اهمیت نمیدم بخش داستانی برام خیلی مهمه. اینم باید گذاشت به حساب زمان چون هرچه جلوتر اومده بازیا از لحاظ داستانی و شخصیت پردازی و روابط بین شخصیت ها به تکامل رسیدن گرچه هنوزم تو داستان گادای قبلی محتوا و مفهوم زیادی هسته. از اون عشق و وفاداری کریتوس به خانواده اش گرفته تا تلاش و پشتکار و اراده پولادینش. ولی الان کریتوس به تکامل عجیبی رسیده. بازی هم به تکامل عجیبی رسیده هم از لحاظ داستانی و هم از لحاظ گیم پلی. گرچه گیم پلی گادای قبلی خیلی جذاب و سریع و هیجان انگیز بودن و خیلیا مثل شما شاید اون گیم پلی رو بیشتر دوست داشتن ولی خب گیم پلی گادای جدید به شدت منطقی و چالش برانگیز و عمیق و تاکتیکال و سنگین شدن و به شخصه برای من خیلی اعتیاد اوره (رو درجه هارد و وری هارد) و هنوزم بعد از بارها رفتنشون دوباره دوست دارم برم.
            گرچه گادای قبلی برای من جایگاهشون قبل از رزیدنت ۴ هسته ولی چون اسم گاد رو برده بودم دیگه نگذاشتمشون. البته به شخصه برای من گیم پلی هم بسیار مهمه و به همین خاطر اونطور که باید با بازیای استاد دیوید کیج ارتباط برقرار نمیکنم ولی در شاهکار بودنشون به خصوص هوی رین شکی نیست.
            یادی هم بکنم از استاد کن لوین و کوجیما و شاهکار های بایوشاک و متال گیر که داستان رو (همزمان با گیم پلی) در بازیا متحول کردن تا به این نقطه ای که هستیم برسیم.
            موفق باشید.

            • Godofwar0385 گفت:

              احسنت
              از حرفا و کلمات شما راحت میشه فهمید چقدر از گیم و صنعتش درک زیادی دارید :yes:
              بله حسی که شما به گادای قدیم و جدید دارید دقبقا واسه منم همینطوره و از خر جفتشون به عنوان بهترینای زندگیم یاد میکنم :yes:

              • AliEM گفت:

                درود.
                خیلی ممنون که به بنده لطف دارید. واقعا شما یکی از منطقی ترین و عاقل ترین و با اخلاق ترین کاربرای سایت هستید.
                امیدوارم همیشه تو زندگیتون موفق و پیروز باشید.
                اگرم سوءتفاهمی شده واقعا شرمنده. حقیقتش هیچ کس جز خودم نمیدونه من چقدر عاشق گادای قدیم بودم. من باهاشون زندگی کردم. باهاشون بزرگ شدم. من با اینکه بازیای زیادی رو قبل از گاد روی ps1 و ps2 رفتم و خیلیاشون شاهکار بودن از جمله رزیدنت ۴ ولی خب من با گاد بود که عاشق هنرهشتم یعنی گیم شدم. اشنایی من با گاد شانسی بود. رفتم برای ps2 بازی بخرم اونجا با چهره با ابهت و باصلابت حضرت کریتوس اشنا شدم. ولی خب بعدش دیگه عاشق گیم شدم (قبلش زیاد بازی نمیکردم گهگاهی بازی میکردم) و تا مدت ها هیچ بازیه دیگه ای منو ارضا نمیکرد. با گاد ۱ عاشق سری شدم با گاد ۲ مجنونش شدم. به خاطر گاد ۳ برای خرید ps3 روزشماری میکردم. بعد از گاد ۲ (که اتفاقی گاد ۲ ای که خریده بودم زیرنویس فارسی روش گذاشته بودن و اونموقع که خیلی با زبان اشنایی نداشتم خیلی از بازی لذت بردم. البته داستان گاد ۱ رو از اینترنت بعدا خوندم و بعدا که زبانم بهتر بود همه ۶ نسخه رو دوباره روی ps3 بازی کردم) از خدایان بیرحم و خائن چنان نفرتی داشتم که کریتوس نداشت!!! :laugh: :laugh: :laugh:
                ولی خب فکر نمیکردم گاد جدید بتونه جاشونو برام پر کنه ولی خب درکمال تعجب روی جدیدی از گیم به روم باز شد و شاهد یک ابرشاهکار موندگار و هنری بودم. اونقدر این بازی تکامل یافته بود که من با اینکه فیلم و سریال و انیمیشن و انیمه زیاد میبینم (به خصوص شاهکاراشون) و بعد از بازی مهمترین تفریح منه ولی خب نمونه داستان و شخصیت پردازی تکامل یافته گاد ۲۰۱۸ واقعا تو مدیا کم نظیر (نمیگم بی نظیر) بود. به خصوص روابط بین کریتوس و اترئوس که تا حالا نمونشو تو مدیا کم دیده بودم. با اینکه کوتاه بود ولی چنان عمیق بود که من مات و مبهوت به بازی خیره میشدم و محو بازی میشدم. عجیب ترین قسمتش برام تغییر شخصیتی کریتوس بود که اگه کسی تمام گاد های قبلی رو بازی کرده باشه میفهمه کریتوس چه تحولی داشته. درسته کریتوس توی گاد اسنشن و گاد ۱ تا حدودی اروم تر از گاد ۲ و ۳ بود ولی هنوز یک شخصیت تک بعدی و جوون خام و بی اعصاب و خشنی بود. ولی کریتوس جدید…

        • دقیقا منم نظرم بین شماست و این چهار تا واقعا تجربه های دلنشینی شدن
          اولش لست بود و با بازی کردنش گفتم عمرا دیگه بازی دیگه ای بتونه رقابت کنه باهاش بعدش ویچر اومد بعد گاد و بعد رد دد ۲
          یعنی واقعا این چهارتا بهم حال دادن و حسابی کیف کردم دم سازنده هاشون گرم که اینطوری بازی میسازن

    • Hala madrid گفت:

      داداش بنظرم مقایسه نشن بهتره چون جفتشون استاندارد های صنعت گیم رو جابه‌جا کردن تو بخش های مختلف

  • دو اسطوره و افتخار سونی فنها :inlove: :inlove: مجموع جوایز این دو تا از مجموع جوایز نینتندو و مایکروسافت و بازیهای انحصاری پی سی یا هم بیشتره :rotfl: :rotfl:

  • NAJI گفت:

    خوب شد اینو تو بازم گفتی و گرنه هر چقدر میگیم این خدای جنگ جدید مخلوطی از last of us و ویچر ۳ و دارک سولز هست بعضی ها بالا پایین میپرن که اینجوری نیست هر چند درصد بالایی از خدای جنگ به خصوص شخصیت پردازی مال last of us هست و بعد ویچر و بعد هم یه کمی دارک سولز

  • GameWorld گفت:

    بابا فهمیدیم خیلی فروتنی تو

    God گوتی شده بعد بازی های دیگه رو میاد تعریف میکنه و میگه که ایناهم خیلی خوبن میخواد بگه من خیلی فروتن هستم

    بسه بابا جمعش کن

    هی هیچی نمیگم پرو میشه

  • Sam Fisher گفت:

    عاشق هردو بازیم،هر دو توی سبک خودشون فوق العاده بودن
    چه جالب بازیا بصورت زنجیره ای از همدیگه الهام گرفتن The Last of us از بازی Resident Evil 4 و حالا god of war از The Last of us
    موردانتظار ترین بازیم الان TLOU Part 2 درحدی که اگه بازیش کنم دیگه دلیلی برای زندگی کردن ندارم
    خدایا امیدوارم همه طرفدارا بتونن توی این شرایط سخت بازیش کنن 🙁

  • دمت گرم
    گاد به این تغییر نیاز داشت واقعا

  • دمت گرم عمو بارلوگ :heart: :rose: ،
    تو خودت بازی که ساختی از لست اف اس کمی نداره،بهترین بازی سال ۲۰۱۸ رو ساختی،
    به افتخارش :yes:
    همه انحصاریهای فرست پارتی سونی از یک خانواده هستن،نمیشه واقعا گفت کدوم از کدوم یکی بهتره!!!

  • Clara گفت:

    به خدا لحظه گرفتن جایزه game awards منتظر این بودم که بارلوگ جایزه رو تقدیم به دراکمن کنه و بهش بگه اینم بخاطر بی عدالتی در حق انچارتد ۴ چون قطعا سانتامونیکا موفقیت ش رو مدیون ناتی داگ ه
    بعد از سال ۲۰۰۹ که انچ ۲ عرضه شد ناتی داگ محبوب ترین استودیو برای من شد و واقعآ صبر برای هر اثرش مثل جهنم برام میگذره
    نامردا تلو پارت ۲ رو زودتر منتشر کنین تا نمردیم!

    • Godofwar0385 گفت:

      موفقیت سانتا مدیون ناتی داگه؟؟ 😐
      این حرفا چیه میزنید مثل اینه بگیم من چون دست راست دارم مدیون دست چپمه چرا بین دو استودیو که هر دوتاشون فقط شاهکار میسازن این حرفارو میزنید
      بخدا سبک و سیاق همه ی این عناوین فرق داره مثلا سال ۲۰۰۹که انچ دو گوتی شد مدیون توم رایدر بوده؟
      ن هر کی هر چی گرفت و نگرفت نتیجه ی زحمتیه که میکشن

      • Clara گفت:

        واقعا چرا تعریف از یک استودیو رو مثلا توهین به یه استدیو دیگه میبینید؟! من عاشق گاد جدیدم بارها تموم ش کردم حرف بدی نزدم فقط به نظرم همون قدر که گاد امسال به حقش رسید انچ ۴ هم باید میرسید چرا اخه مغلطه میکنید سوتفاهم میشه باو این سازنده ها خودشون با هم عین برادرن بعد ما با هم دعوا میکنیم چون از یه بازی یه فردی تعریف کرده

        • Godofwar0385 گفت:

          خود من بارها گفتم حق انچارتد چار بود گوتی شه ولی الان که نشده من پنج بار تمومش کردم اگرم گوتی میشد پنج بار تمومش میکردم و حال میکردم گاد سه رو ۳۳بار تموم کردم گوتیم نشده اگرم گوتی میشد ۳۳بارم بیشتر و کمتر نمیشد باور کن موقع بازی کردنشون اصلا به فکر اینچیزا نیستم
          انچ چار شاهکار نسل هشته من حتی انچارتد لاست لگسی رو هم شاهکار میدونم

          • Mikasa گفت:

            خوش بحالت چطور اینقدر تموم میکنی من هر بازی ای بعد بار اول برام کسل کننده میشه :/
            البته بازی خیلی خوب باشه شاید دوبار برم مثلا گادا رو دوبار میرم dmc دوبار بازیای میازاکی دوبار ولی بازم بیشتر از دوبار نمیتونم 😀

          • در واقع لاست لگسی در نوع خودش بازی خوبی بود،چون یه نسخه فرعی و تیم فرعی ساخته شده بود،متای ۸۴ نتیجه خوبیه،متایی که الان برای خیلی از شرکت ها و استودیو ها با تیم اصلیشون آرزو هست،الحق که گرافیکش از در برترین های نسل ۸ قرار میگیره

      • در واقع ایشون داشتن تعریف و تمجید میکردن،منظور بدی نداشتن :yes:

        • Godofwar0385 گفت:

          حرفشو فهمیدم داش عباس کلی گفتم
          انقدر سبکها زیاد شدن و داستانها زیاد شدن که واسه ساخت فیلم و سریال و بازی یا هر چیز دیگه ای ناخوداگاه باید الهاماتی گرفته شه
          من حرفم این بود هر کسی نتیجه ی اعمال خودشو میبینه خیلیا هستن حتی از اویل چار الهام گرفتن ولی موفق نشدن مهم اینه خودت چیکاره ای که سانتا و ناتی داگ تو این کار ثابت شدن

  • Be taraf گفت:

    آدم این خبرارو که میبینه لذت میبره که چقدر سونی رو برنامس و کارش درسته
    درود بر گاد آف وار کبیر :chic:
    درود بر آنچارتد کبیر :inlove:
    درود بر سونی و ps کبیر :chic:

  • ShadoWWolf2 گفت:

    این اشخاصی که کوری بارلوگ ترول میکنن باید به عرضشون برسونم زمانی که شما ها داشتین ماست با چنگال میل می کردین ایشون ۱۳ سال پیش مشغول ساخت یکی از برترین عناوین تاریخ یعنی god of war بودن،پس بهتره به جای نطق کردن اول فکر کنید بعد حرف بزنید.

  • pezhmanm666 گفت:

    اگه اترئوس توسط اودین یا تور جلوی چشم کریتوس کشته بشه. چی میشه

  • oculus rift گفت:

    The last of us بهترین بازی تاریخ عمرم بعد god of war و بعد هم heavy rain بازیهایی که از لحاظ داستان گرافیک و گیمپلی بهترین در تاریخ بودند

  • crash گفت:

    جالبه واقعا نظرات من تایید نمیشه ولی نظراتی که چرت باشن تایید میشن 😐

  • oculus rift گفت:

    واقعا the last of us لحظه‌ی بیداری صنعت بازی‌هایی ویدئویی است

کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید - گیمفا
کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید - گیمفا