گزارش: طرح اولیهی بازی Dragon Age 4 تجربهای کاملاً متفاوت بوده است
جیسون شرایر (Jason Schreier) به تازگی مقالهی جدیدی را در وبسایت کوتاکو با عنوان « Dragon Age 4؛ گذشته و امروز » منتشر کرده است که در رابطه با روند ساخت این بازی و طرح اولیهی سازندگان نکاتی را بازگو میکند. این پروژه با نام Joplin شناخته میشد و قرار بود تجربهای کاملاً متفاوت نسبت به سایر نسخههای این سری باشد.
داستان بازی در رابطه با Tevinter Imperium و در کشور Thedas جریان داشت؛ کشوری که به واسطهی سلطهی جادوگران بر آن بسیار شناخته شده است. پروژهی Joplin برروی انتخاب و عواقب انتخابهای بازیبازان تمرکز داشت. به جای یک دنیای وسیع، قرار بود بازی دارای محیطهایی کوچکتر باشد که این محیطها در طول مراحل بازی تغییر کنند. همچنین سازندگان در نظر داشتند تا این بازی Fetch Questsهای کمتری داشته باشد. به علاوه قرار بود تا مراحل بازی بر اساس تصمیمات بازیبازان دارای مسیرهای متفاوتی باشند. به بیان سادهتر تصمیمات بازیبازان به طور مستقیم برروی مسیر داستانی و پایان آن تاثیر گذار بود.
به گفتهی یکی از کارمندان سابق استودیوی بایوور، این بازی در مراحل اولیهی ساخت قرار داشت و وی این پروژه را یکی از بهترین تجربههایی میداند که تا به حال داشته است:
ما برروی یک بازی بسیار جالب و واکنش پذیر کار میکردیم؛ بازی که از لحاظ مقیاس از Dragon Age: Inquisition کوچکتر بود اما از لحاظ تعداد انتخابهایی که بازیبازان میتوانستند در طول بازی انجام دهند، از نظر واکنش پذیری و حتی عمق بسیار بزرگتر و وسیعتر بود. من از این موضوع ناراحتم که دیگر این پروژه هیجگاه ساخته نخواهد شد.
اما شاید شما نیز کنجکاو باشید که چرا ساخت پروژهی Joplin متوقف شد. ابتدا این پروژه بار اول در اواخر سال ۲۰۱۶ به دلیل همکاری در ساخت بازی Mass effect Andromeda، به طور موقت متوقف شد. بنابراین در اوایل سال ۲۰۱۷ تیم سازنده بار دیگر به پروژهی Joplin بازگشتند و این بار سازندگان Andromeda نیز اواخر سال ۲۰۱۷ به آنها اضافه شده تا در ساخت این پروژه با آنها همکاری کنند. اما بازی Anthem نیز در همان زمان در دست ساخت قرار داشت و سپس مشخص شد که این بازی در موعد مقرر و زمان انتشار اعلام شده آماده نخواهد شد. بنابراین الکترونیک آرتس و بایوور پروژهی Joplin را کنسل کرده و تمامی سازندگان به سراغ ساخت بازی Anthem رفتند. حال مشخص میشود که چرا تهیهکنندهی ارشد استودیوی بایوور یعنی آقای مارک دارا (Mark Darrah) در ساخت این بازی آنلاین که هم اکنون با مشکلات ریز و درشت بسیاری دست و پنجه نرم میکند، همکاری داشته است.
البته همان طور که میدانید در جریان رویداد TGA 2018، از نسخهی جدید سری Dragon Age رونمایی شد که هنوز نام آن مشخص نبوده و اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. بنابراین باید منتظر مانده و ببینیم که سازندگان برای نسخهی جدید این سری چه برنامهای دارند. آیا پروژهی Joplin سرانجام ساخته میشود یا شاهد تجربهای به مانند نسخههای قبل خواهیم بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
سازنده اصلی و نویسنده اصلی دیگه رو پروژه کار نمیکنه 😥 احساس میکنم موضوع Anthem هم برای dragon age پیش بیاد. چه بلایی سر بایوور آوردند یک زمانی بهترین RPG ها و بازی های داستان محور رو میساخت 🙁 🙁
اگه قرار باشه با موتور frostbite درست کنند ، قشنگ دراگون ایج رو نابود میکنند میره ، بهتره نسازنش….الکترونیک ارتز اگه موتور گرافیکیش رو عوض نکنه دیگه نمیتونه بازی موفق بیرون بده
قبول دارم EA مجبورشون کرده با Frostbite بسازند; موتور بدی نیست ولی اصلا برای ساختن محیط های جهان باز مناسب نیست منم ترجیح میدم ساخته نشه تا فاجعه ای مثل Anthem و Andromeda پیش بیاد :-((
چی بشه دراگون اگ۴ فدای تک تک بازی کامپیوتری
اگ؟؟؟ :sidefrown: :dazed:
داداش چیزی می نویسی ترجمه اش هم بنویس
– : بازی که از لحاظ مقیاس از Dragon Age: Inquisition کوچکتر بود.
خب همون بهتر که کنسل شد پروژه ای که از یه نسخه فرعی کوچکتر باشه ارزش ساخت نداره.
الان نسخه چهارم در حال ساخته که از نسخه قبلی خیلی بزرگتره و قطعا تبدیل به بهترین نسخه این فرانچایز میشه.
جدا باورم نمیشه EA چطور به خودش اجازه میده که چنین دخالت های عجیبی تو سری های خوبش بکنه . dragon age origins یکی ز بهترین بازی های عمرم بود و سری های بعدش فقط نا امیدانه تر میشد . mass effect اخری که حتی بد تر بود هم بخاطر قضیه SJW ها هم بخاطر تصمیمای عجیبش تو طراحیش . نمیخوام بگم هیچ امیدی به نسخه ۴ نیست اما اصلا نباید گول تبلیغات EA رو خورد و این بازیو به محض انتشار خرید چون مطمعنم میخوان کلی هایپ بکنن براش.
دراگون ایج اینکوزیشن بهترین در این سری بود.:/
جدا نبود . خدایی اخر بازی متوجه کیشی تقریبا ۸۰ درصد انتخابات هیچ تاثییری تو داستان نداشته برعکس origins که خیلی دستت باز تر بود . البته گیم پلیش جدا عالی بود و اگه EA یکم به خود فشار میورد میتونست بازیشو زنده نگه داره اما هم برا dlc هاش خیلی بد برنامه ریخت. ویچر وقتی اومد بازیشو واقعا نابود کرد و این تقصیر ea بود که کاری براش نکرد وگرنه میتونست پا به پای ویچر بیاد بالا ، بازی خوبی و از ۲ قطعا خیلی بهتر بود با این وجود با وسعتی که داش بازم یه سری مشکلات توش بود که طرفدارای قدیمیو خیلی اذیت کنه ، جهانش گسترده شده بود ولی شخصیت پردازیش وحشتناک افت کرده بود ، تو origins وقتی میرفتی تو کمپ و با کامپنین ها حرف میزدی حس میکردی باهاشون رفیقی . چنین شخصیت پردازیی کاملا حذف شده بود تو اینکوزیشن و کلا بازیو گیمپلی محور کرده بود. البته در اخر بحث سلیقس ولی بازم برا طرفدارای قدیمی این نسخه یکم اذیت کننده بود.
متن کامل مقاله رو قرار ندادید. خیلی از جزئیات بیان شده در مقاله هنوز باقی مونده. 😀
قرار بود داشت میخواست.اینارو ادم میبینه بیشتر حسرت میخوره اصلا خوراک بایوور محیط های کوچیک ولی با کیفیت بوده چه درگون ایج چه مس افکت.اینکوئیزیشن هم من اصلا دوست نداشتم.پر ار فتچ کوئستای بی مغز بود و ماموریت اصلیام اکثرا جذاب نبودن و مبارزاتم از حالت تاکتیکی و جذاب قبلیا دراومده بود و کلا عامه پسندتر میخواستن بکننش.