شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گران‌ترین» پروژه‌ی صنعت گیمینیگ است - گیمفا
شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گران‌ترین» پروژه‌ی صنعت گیمینیگ است - گیمفا
شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گران‌ترین» پروژه‌ی صنعت گیمینیگ است - گیمفا
شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گران‌ترین» پروژه‌ی صنعت گیمینیگ است - گیمفا

شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گران‌ترین» پروژه‌ی صنعت گیمینیگ است

مهرداد میرشاهی
۱۰:۰۱ ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گران‌ترین» پروژه‌ی صنعت گیمینیگ است - گیمفا

باز هم شایعه جدیدی منتشر شده که این بار از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اخیراً منبعی مدعی شده که بازی Halo Infinite، ساخته‌ی استودیوی ۳۴۳ ایندستریز، در حال حاضر بزرگترین و گران‌ترین بازی در دست توسعه است. بودجه‌ای ۵۰۰ میلیون دلاری بدون حسابِ هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی باعث شده است تا Halo Infinite به چنین عنوانی دست پیدا کند.

این شایعه که در حال حاضر در سطح اینترنت دست به دست می‌چرخد، نخستین بار برروی خروجی وب‌سایت Xbox Dynasty قرار گرفت که مدعی شده است، Halo Infinite به واسطه‌ی بودجه‌ی نیم میلیون دلاری خود، حتی از بازی Red Dead Redemption شرکت راک‌استار گیمز (Rockstar Games) نیز بودجه‌ی بیشتری دارد. برای آن دسته از افرادی که اطلاعی از این قضیه ندارند باید بگوئیم که شرکت راک‌استار معمولاً بودجه‌های کلانی برای بازی‌های خود در نظر می‌گیرد و منابع زیادی را صرف ساخت و توسعه‌ی آن‌ها می‌کند که در نتیجه شاهد عملکرد مثبت‌شان نیز هستیم. اما به نظر می‌رسد که این بار، راک‌استار میدان را برای ۳۴۳ ایندستریز (۳۴۳ Industries) خالی کرده است.

البته دلایل زیادی وجود دارد که این شایعه را به طور کلی رد کنیم. بالاخره منبع آلمانی این خبر یعنی Xbox Dynasty، سابقه‌ی چندانی در این زمینه ندارد و همچنین در حد و اندازه‌های منابعی نظیر کوتاکو و وال استریت ژورنال هم نیست.

مورد دوم این هست که نمی‌توان تصور کرد که شرکت مایکروسافت برای صرف چنین بودجه‌ی هنگفتی به استودیوی ۳۴۳ ایندستریز چراغ سبز نشان دهد. اگر ۵۰۰ میلیون دلار شامل هزینه‌های بازاریابی این بازی شود باز منطقی‌تر است اما صرف چنین پولی برای ساخت این بازی، حتی اگر اهمیت بالای سری Halo را هم در نظر بگیریم، معمولی نیست.

سه، Halo Infinite یک بازی تیراندازی است. اگرچه تاکنون استودیوی ۳۴۳ ایندستریز بارها تاکید داشته که این بازی یک قدم رو به جلو برای این سری محسوب می‌شود اما باز هم این بازی یک عنوان تیراندازی است. عناوین تیراندازی نظیر Destiny و Call of Duty بودجه‌ای بیشتر از ۳۰۰ میلیون دلار نداشته‌اند و قطعاً Halo Infinite که یک بازی انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت هست و قرار نیست به شکل گسترده برروی تمامی پلتفرم‌های اصلی عرضه گردد، نیازی به چنین هزینه‌ای ندارد. صرف چنین بودجه‌ای تا زمانی که اطمینانی در خصوص انقلابی بودن این بازی و فروش بالای آن نباشد، دور از ذهن است.

با این حال، باید دید که آیا این شایعه حقیقت دارد یا مانند خبرهای بسیاری، با یک اظهار نظر غیرواقعی روبرو هستیم.

بازی موردانتظار Halo Infinite در حال حاضر برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دست ساخت و توسعه قرار دارد و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نشده است. انتظار می‌رود که در جریان کنفرانس خبری مایکروسافت در رویداد E3 2019 شاهد نمایش جدیدی از این بازی باشیم و اطلاعات بیشتری از آن کسب کنیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گران‌ترین» پروژه‌ی صنعت گیمینیگ است - گیمفا
شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گران‌ترین» پروژه‌ی صنعت گیمینیگ است - گیمفا
شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گران‌ترین» پروژه‌ی صنعت گیمینیگ است - گیمفا
شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گران‌ترین» پروژه‌ی صنعت گیمینیگ است - گیمفا
شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گران‌ترین» پروژه‌ی صنعت گیمینیگ است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mehrdad65 گفت:

    یا خدا
    مگه داره چی میسازه
    مایکرو ورشکست نشه

  • اصلا بودجه ای که برای یک بازی کنار میذارن مهم نیست مهم مدیریت بودجه هست نمونش anthem که خراب کرد با این که سرمایه زیادی صرف تبلیغات و ساختش شده بود قضیه تیم psg که با این همه ثروت و بازیکن یه قهرمانی تو لیگ قهرمانان نداشته تو این مدت با این همه سرمایه یا نمونش چه پولهایی تو کشور خودمون صرف چیزای بیخود میکنن بعد چهارتا چاله و چوله خیابونا پر نمیکنن بعلهههه مهم مدیریت بودجه هست نه خود بودجه

    • دقیقا! گیمفا باید این مقاله رو ترجمه کنه بزاره تو سایت: https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964
      پیش ساخت و ایده پردازی Anthem سال ۲۰۱۸ تموم شده بود، یعنی زمان ساخت بازی فقط بین ۱۲ تا ۱۶ ماه بوده. تازه موقع ساخت هم اعضایی که روی انتم کار میکردن رو میفرستادن روی پروژه های دیگه کار کنن. حتی بعضی از اعضای بایوور نمیتونستن بازی رو تست کنن چون حتی سرورهای داخلی کار نمیکرده.

  • crash گفت:

    ۶سال گذشت انگار پروژه راه آهنه مایکروسافت هر روز یه بهونه تحویل جامعه میده هر چی باشه بازم در حد انحصاریهای سونی نیست چون مشخصه که سبک بازی چیه یک عنوان شوتر فقط همین این بازی باید خیلی وقت پیش عرضه میشد مایکرو باید دنبال نوآوری و انحصاریهای جدید باشه

    • … چون مشخصه که سبک بازی چیه یک عنوان شوتر … 😐 داداش پرطرفدارترین بازیها عناوین شوتر و اکشن ماجرایی هستن.

    • Star1 گفت:

      اگه مایکروسافت به سرعت سراغ نسخه جدید بازیا بره میگن داره شیر دوشی میکنه اگه با وقفه های زمانی چند ساله باشه میگن ملتو الاف کرده مگه پروژه راه آهنه.
      حرف های رایگانی که تو این سایت میزنن هیچ جای دیگه ندیدم، شما یه کلمه بگین از مایکروسافت بدم میاد و خلاص.
      داره بازی میسازه با ۲ برابر بودجه GTA V و ۵ برابر god 4 که بزرگترین و گران‌ترین پروژه‌ی صنعت گیم هست حتی تو سینما هم هیچ فیلمی پیدا نمیکنید با همچین بودجه ای، این یعنی توجه و احترام خیلی زیادی برا طرفدار و کاربرا‌ش قائله.

      • yousofkh گفت:

        بتو چه ربطی داره؟ بازی هاش بدرد نمی خوره دیگه چرا میای اینجا خودتو اذیت می کنی و به خودت زحمت این سخنان طلایی رو میدی والا معلومه ادمی که اونقدر دیس لایک می خوره و کسی بهش اهمیت نمیده بازم داره حرف مفت تو سایت میزنه حتما داره سوزش خودشو برطرف می کنه ولی بدتر میشه . از اول گفتم اون کیفیت و امکاناتی که اکس باکس با بودجه کم میده هیچ کنسول دیگه ای نمیده و بعضیا برا بازی ها مولتی پلتفرم میخوان و در این باره اکس باکس بهترین انتخاب برا تجربه انلاین و غیرانحصاری هست.برو با همون گاد اف وارت کیف کن سنگین تری

        • yousofkh گفت:

          اها اینجوری پ میتونیم برا خودمون لایک جور کنیم؟ اوکی از این به بعد همین روشو پیش میبرم. درمورد متا هم برو یه نگا به متا بازی ها بکن . نظرات هم باید به روی یه مشت فن بوی مثل تو بسته باشه نه منی که حرف مفت زدنت رو ثابت کردم. بعد از این همه بحث باز حرف خودشو میزنه گفتم اکس باکس واسه کسی خوبه که امکانات بخواد وسلام حالا چه سونی خوب باشه چه مایکرو بد باشه برو با انحصاری هات کیف کن ماهم با امکانات و انحصاری هامون . اگه من اومده بودم تو یکی از مقاله ها مربوط به سونی فن بازی در میوردم حق باشما بود ولی تو اومدی سر پست مربوط به هیلو و چرت و پرت گفتی و دعوا شروع کردی مقصر شخصا یه مشت فن بوی مثل خودتی

      • Star1 گفت:

        چه توهین با کلاسی، توهین ۵۰۰ میلیون دلاری خیلی خوبه، من عاشق این مدل توهین هستم.

    • EmperorX گفت:

      خوش باشید با این توهمات و رفتارهای کودکانتون ، ما که داریم بازیمون رو میکنیم.

      • Jason22 گفت:

        توهم رو فعلا همیشه شماها میزنید بعدم میخوره تو ذوقتون با اون بازیاتون ولی نمیتونید به روی کسی بیارید کودک کسیه که شرکتی که سی چهل ساله تو کار گیمه و کنسول ps2 ش پرفروش ترین کنسول تاریخه ول میکنه میره میچسبه به یه شرکت تازه کار که بری تو تاریخچه ش بخونی فقط قصد داشته از سونی اسکی بره و اومد دید سونی انحصاری میده گفت منم بدم و بعد گند زد.

  • ۵۰۰ میلیون برای یه شوتر؟ مگه اینکه لوتر شوتر باشه که بازم سرمایه گذاری خوبی نیست.

  • Alireza_yoo گفت:

    این دیگه نوبره بزرگترین فیلم های تاریخ هم اینقدر خرجشون نشده
    یک جای متن نوشتید نیم میلیون دلار بجای میلیارد

  • خودشو میکشه آخرشم به یه متای ۷۵-۷۰ میرسه ،ذوق میکنن

    Hitasep
    • yousofkh گفت:

      منم اگه فن بوی بودم میگفتم منم پی سی دارم روش گیرز ۴ ریختم بدرد نمی خوره به پا انچارتد نمیرسه . چرا نسل شما منقرض نمیشه از یه طرف یکی مثل اون vahid میاد بعضی بازیا مایکرو مثل crackdown رو بزرگ نشون میده از یه طرف امثالی مثل cell و یکی مثل خودت (ویتو) و crash وقتی میبینن مایکرو تو یه چیز موفقیت داره و پیدا میکنه سریع میان جبهه میگیرن و حرفا بی ربط و بی منطق و تکراری میزنن واقعا حال ادمو بهم میزنین

      • Avelone گفت:

        چرا فقط حرف از کوانتم و کرک داون می زنی؟ از بقیم بگو فورتزا ۴ فورتزا موتور اسپورت خود هیلو ۵ در حد قبلیا نبود ولی به جرئت میشه گفت بهترین شوتر اول شخص انحصاری این نسل بود خود گیرز ۴ دقت کن اون موقع چند نفر بودن استودیو سازنده و همچنین تازه کار بودن. سی اف سیوز بعد اپدیت هاش واقعا عالی شده(اینو من می دونم که بازیش می کنم نه امثال شماها که از روی متا نظر می دید) اوری خودش یه شاهکار بود. امسال هم قطعا اوری جدید نمرش بالای ۸۷ میشه و قطعا گیرز ۵ نمرش بالای ۸۸ و هیلو جدید هم اگه همون طور که گفته باشن ساخته باشن نمرش بالای ۹۰ میشه هی هم نگید کرک داون جدید اون سازندش فرق می کرد و تازه بازیش بیشتر بخاطر امتحان کردن پردازش ابری ساختنش بسه دیگه چقد فن بوی بازی برو از بازیای مورد علاقت لذت ببر چرا میای پست طرفتارای ایکس باکس رو آلوده می کنی؟ اصلا دقت کردی که بخاطر شماها مایکرو فن زیادی تو سایت باقی نمونده؟ بیشترشون بخاطر حرف های مزخرف شما رفتن سایت همسایه حتی شما هم کلی سونی فن فراری دادید وقتی میگن بزرگ شو نه اینکه از نظر سن یا قد و هیکل از نظر شعور و منطق می گن.تورو خدا بزرگ شو

    • amir051 گفت:

      چرا چرت میگی شیخ
      اصلا کی میگه بازی های ماکرو رو بازی کنی که بخوره تو ذوقت
      #بزرگشیم

  • کاملا غیر منطقی و دور از منطق هست. عناوینی gta و rdr بودجه کلان دارن چون همانطور که نویسنده اشاره کرد انحصاری نیستن و به علاوه پولسازی بودن آنها مخصوصا سری gta کاملا ثابت شدست هنوز هم همواره gta v رو در لیست های بازی های پرفروش میبینیم. این خبر بیشتر بوی یک پروپاگاندا از جانب مایکرو سافت رو میده حالا بماند که آخرین نسخه هیلو هم اصلا در حد انتظارت نبود و موفق عمل نکرد.

  • DGD گفت:

    پلتفرمهای اصلی!!!
    فک کنم منظورتون اینه که فقط ps4 پلتفرم اصلیه
    وقتی رو پی سی و ایکس باکس باکس بیاد به نظرم کافیه و روی خود پی سی به تنهایی فروش عالی رو تجربه میکنه
    استادیا هم که تکلیفش هنوز کامل مشخص نیست

  • Su35.Flanker گفت:

    کلا حتی اگه حقیقت داشته باشه که البته خیلی بعیده بودجه معیاری قطعی برای خوب از اب درامدن یک بازی نیست بودند عناوینی که با بودجه بسیار محدود ساخته شدن اما بسیار موفق بودن و از طرف دیگه بازیهایی با بودجه های نجومی بودن که ضعیف عمل کردن.

  • navid313714 گفت:

    فکر کنم ایکس باکس بعدی اسمش infinite باشه
    و این بازی هم چون اسم ایکس باکس بعدی رو به دوش میکشه پس مهمه
    فکر کنم بازی لانچ ایکس باکس نسل بعد شده!

  • darkwarrior گفت:

    بزرگترین پرهزینه ترین و بی کیفیت ترین پروژه ماکروسافت خواهد شد به امید حق علیه باطل
    این همه بزرگنمایی اخه چیه سازنده باید بازیش باکیفیت باشه داستانش منسجم و قوی باشه گیم پلی جدید و خوب و سرگرم کننده باشه درکنارش از گرافیک مطلوب و لذت بخش بهره ببره
    که متاسفانه مایکروسافت از داستان و گیم پلی بازی هاش دورشده یادمه قبلا بازی های اکس باکس میومد ادم هیجان داشت واسشون اما الان تنها بازی که هیجانش رو داریم فقطفورزاس
    بعدشم این هزینه ای واسش کردن برگشتی داره عایا????

    • ashkandlv گفت:

      😀 عزیز یه تیم کلی زمان گذاشتن کلی آدم سرمایه میزارن وقت میزارن تا یه بازی یه اثر هنری رو درست کنن انوقت تو میای آرزو میکنی که بی کیفیت ترین بشه؟ اونم به امید حق؟ لطفا خدا رو تویه بحث های بچگونت راه نده و واسه هیچکس آرزویه زمین خوردن نکن امید وارم که از لحاض فکری هم بزرگ شید :yes:

    • ETERNAL_MAN گفت:

      Mohammadnik1994@
      اگه حقی وجود داشته باشه، چیزی که زمین میخوره نه این بازی، بلکه آدمایی امثال تو هستن که واسه بقیه آرزوی شکست خوردن دارن

    • Mohammadreza7 گفت:

      Moein20@
      تو دیگه سلطان نوبای سایتی :rotfl: :yes:

    • yousofkh گفت:

      با پی سی هیلو رو بازی کردی و گیرز اف وار ۲ و ۳ رو ؟ فورتزا هم چون ماشینیه به انچارتد نمیرسه xd. الکترونیک ارتز و بتسدا و کپکام و اسکوئر انیکس شرکتا دربه داغونین که برا تبلیغ با مایکرو قرارداد می بندن؟ بانجی و اپیک گیمز و رمدی و اینسومیناک گیمز قبلنا چی؟ ابسیدین و پلی گراند گیمز و کوالیشن و ترن تن و نینجا تئوری چی ؟ پرفروش ترین کنسول نسل هفت هم xbox 360 هست و انحصاری هاش اون موقع محبوب تر اگه بخوایم حقیقتو بگیم. منم همینجوری میگم انچارتد رو نگاشم نکردم انداختم سطل اشغال دیسک و جعبشو

      • yousofkh گفت:

        همون موقع که قوطی ۳ بود جعبه ۳۶۰ گیرز اف وار ۱ تا ۳ با متا بین ۸۰ تا ۹۲ داد سه تا نسخه هیلو بودن که پرفروش ترین و محبوب ترین بازی ها مولتی بودن یه سرچ کن فروششونو می فهمی که متاشون بین ۸۵ تا ۹۳ بود خلاصه شش نسخه از سری فورتزا داد الن ویک و امریکن نایت مر داد state of decay رو داد که دیز گان از روش کپی رفته . تایتان فال یک انحصاری بود و ori و… خلاصه تو نسل هفت مایکرو پیروز شد با فروش کنسول و محبوبیت بازی هاش خصوصا با هیلو

        • Jason22 گفت:

          آره پیروز شد ولی از نظر خودتون نه از نظر منتقدا همیشه خود بزرگ بینی زیاده تو طرفدارای مایکروسافت. پرفروش ترین بودن ولی بازم بین بازیای خودتون نه کلی . دو تا بازی داری برو به همونا ذوق کن . وقتی میگم سونی حرف بالای بیست تا انحصاریه با نمره ی بالای ۸۵ و ۹۰ . حالا نمره اینم میاد میبینیم فقط دوست دارم باشی وقتی اینجا میانگین نمرات هیلو ظاهر میشه زیر ۸۰ . اونموقع میاید میگید سونی پول میده مایکرو پول نداشته این نمره ش پایین شده.

    • EmperorX گفت:

      بازی نیومده ، واسه خودت بریدی و دوختی؟ شد بی کیفیت ترین؟؟ والا این همه بی منطق بودن بی سابقس… اصن سری هِیلو میدونی چی هست و چی بوده؟؟ داستانش ، نمراتش و موفقیت هاش رو میدونی؟؟ جالبه یکی اون بالا به اسم معین اومده میگه متاش میشه ۶۰ ، به شما چه فشاری داره میاد طرف داره واسه بازیش انقدر هزینه میکنه؟؟

  • قراره در همینه زمینه های یک بازی انقلابی به پا بشه
    متا هم یحتمل بین ۹۰ تا ۹۵

  • Y PS گفت:

    اگه واقعیت داشته باشه باید با فروشی در حد GTA V به سود دهی برسه!

  • Hala madrid گفت:

    شمارو نمیدونم ولی من یکی خیلی مشتاقم گیم پلی اش رو ببینم.به نظرم با المان های نقش آفرینی عالی از آب در بیاد :inlove: :yes:

  • RealAmir گفت:

    خدا کنه مثل دستینی نشه
    اونم بودجه فضایی داشت ولی مزخرف شد

  • خودمم شک دارم مایکرو سافت همچین بودجه ای برای این بازی خرج کنه
    ولی halo یکی از برترین بازی های اول شخصه که بالاخره بعد مدت ها قراره نسخه جدیدش برا pc هم بیاد پس شاید نباید شک انچنانی هم به این بازی کرد و شاید اگر این بودجه برا این بازی خرج بشه به سود دهی بسیار بالایی دست پیدا کنه بازی هایی مثل god of war جدید در روز اول (یا سه روز اول درست یادم نیست) حدود ۳ میلیون نسخه فروخت با این که فقط برا ps4 بوده ولی halo قرار هم برا xbox و هم pc منتشر بشه و مطمعنا بیشتر میفروشه هم طرفدار زیاد داره و هم در حد god of war (شاید به قول بعضی ها بالاتر از god of war و به قول بعضی ها پایین تر از god of war باشه) هست
    ولی هر چی باشه این سری همیشه یه شاهکار بوده و شکی درش نیست این نسخه هم بهتر از همیشه میاد :-))

  • crash گفت:

    خدایش تو این۶ سال مایکروسافت واسه کدوم بازی یا انحصاری جدید هزینه کرد که الان بخواد واسهhalo خرج کنه الکی دارن جو میدن این جور بازیها دارن تکراری میشن چون عناوین شوتر زیادی در راهه پس مایکرو باید دنبال نوآوری و یه چیز جدید بازشه که تو صنعت گیم سابقه نداشته مایکرو اگه به بازیهای انحصاری اهمیت میداد اول میرفت واسه کرک داون هزینه میکرد کاملا مشخصه که مایکرو به بازی انحصاری هیچ اهمیتی نمیده نمونش عرضه انحصاریهای کنسولx واسه pc ودر آینده واسه نینتندو

  • head of demon گفت:

    خیلی کامنت های فان و بچه گانه ای رو زیر این پست میشه مشاهده کرد
    ( بنده ٢ نسله که هردو کنسول های بازی رو تهیه میکنم و تعصب هیچ کدوم از سونی یا مایکرو نمیکشم )
    این فن های سونی که میاین میگین نهایتا ۶۵-٧۵ میشه
    اصلا با سری halo و عظمت این بازی اشنا هستین؟ یا سنتون به اندازه ای که بارای اوله اسم بازی به گوشتون میرسه؟
    از طرفی ، چه جنجال مسخره ای انحصاری های یه کنسول دیگه رو مسخره کردن؟ والا کاش میشد هر سه کنسول بازار رو تهیه کرد و به همه انحصاریا دسرسی داشت ، واقعا هیچ نیازی به کوبیدن بازی های یه کنسول دیگه ( چون بهشون دسترسی نداریم ) نیس
    رفع اسپم : بعد کمپین افتضاح هیلو ۵ ، مطمئنم این بازی رو بسیار موفق تر از ٢ نسخه قبلی میسازن ، تنها استرسم اینه بیفته واسه نسل بعد و نتونم تهیش کنم چون با این قیمتا خرید هردو کنسول غیر قابل امکانه

  • rezaretki1 گفت:

    یاخدا ۵۰۰ میلیون دلار وحشتناکه :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized:

  • اخرش نفهمیدم باز چرا این همه منفی دادید 😯
    مطمعنا سونی فن ها

  • mehrdadPS گفت:

    Halo بازی خوبیه و مبارکه Xbox فن های عزیز

  • joel گفت:

    هیترا زیاد شدن ?:-) حالا چه شایعه چه واقعیت چرا بعضیا دارن خود زنی میکنن ?:-) کجای بودجه زیاد بده اخه.

  • OzHaN گفت:

    امیدوارم به صنعت گیم کمک کنه
    ما ایرانیا که تو حسرت بازی خریدنیم
    نزدیک به ۶ ماه داره میشه ولی هنوز نتونستم رد دد رو بخرم…….. 😥

شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گران‌ترین» پروژه‌ی صنعت گیمینیگ است - گیمفا