موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا
موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا
موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا
موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا

موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب

پست گیمفا
۲۱:۳۱ ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا

همه می‌دانیم که این روزها فناوری‌های دیجیتال کاملا در زندگی‌مان نفوذ کرده‌ است. فناوری‌هایی که یکه‌تاز عرصه‌های مختلف در دنیای کار و صنعت هستند ، البته بسیاری از آن‌ها درجاهایی هم به هنر تنه زده‌اند و جایگاه خود را به‌عنوان هنرهای دیجیتال در دنیای رسانه تثبیت کرده‌اند. دنیای رسانه‌ای که پایه اصلی آن تولید محتوا است  و هرروز به دنبال راه‌ها و ابزارهای بهتر و جذاب‌تری برای انتقال مفاهیم مختلف است. یکی از این ابزارها که در سال‌های اخیر به محبوب‌ترین هنر دیجیتال تبدیل‌شده، موشن گرافیک است. هنری که در آن با کمک نرم‌افزارهای مختلف، تصاویر گرافیکی متحرک و متنوعی خلق می‌کنند و از کاربردهای فراوانش درزمینه‌ی ساخت تیزرهای تبلیغاتی، برنامه‌های آموزشی، اینفوگرافیک‌ها و … استفاده می‌شود. کاربردهای فراوانی که سبب شده است افراد بسیاری برای ورود به بازار کار به یادگیری این هنر (کلاس های آموزش موشن گرافیک) روی بیاورند.

موشن گرافیک چیست و چرا اینقدر محبوب است ؟

از نظر لغوی، موشن گرافیک (Motion Graphic) از دو واژه موشن (حرکت) و گرافیک (تصویر) تشکیل‌شده است. واژه‌ای که آن را «گرافیک متحرک» معنا کرده‌اند. موشن گرافیک یک تخصص میان‌رشته‌ای و از زیرمجموعه‌ی «طراحی گرافیک» است. دانشی که رشته‌های گرافیک، انیمیشن و ویدیو را در برمی‌گیرد.

ساده‌ترین تعریف از موشن گرافیک را می‌توان در این جمله خلاصه کرد: «دانش و هنرِ ترکیب تصاویر، حرکت و صدا برای ساخت انیمیشن دوبُعدی». نکته جالب‌توجه در این هنر، عدم نیاز به دوربین، نور، فیلم‌برداری و بازیگر است. زیرا با استفاده از تصاویر گرافیکی جذاب و ایجاد افکت‌های متنوع می‌توان برای اهداف مختلف به‌سادگی انیمیشن‌های زیبایی را خلق کرد. به همین دلیل امروزه با پیشرفت‌های گسترده‌ی برنامه‌های کامپیوتری در صنعت فیلم و ویدیو، این رشته موشن گرافیک بسیار محبوب ‌شده است.

موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا

تفاوت موشن گرافیک با انیمیشن در چیست؟

با وجود شباهت بسیار میان این دو رشته هنری، یک تفاوت عمده آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. انیمیشن‌ها با پردازش شخصیت‌های داستانی و روایت یک داستان، مخاطب را به لحاظ عاطفی و احساسی درگیر می‌کنند. از سوی دیگر موشن گرافیک‌ها با تکیه‌بر جنبه‌های سمبولیک و نشانه‌شناسی، رویدادها و فرآیندها را برای مخاطب تشریح می‌کنند.

نرم افزارهای خلق موشن گرافیک

برای ساخت موشن گرافیک نیاز به کار با نرم افزارهای مختلفی مثل افترافکت ، فتوشاپ ، سینما فوردی و … داریم . یعنی یک موشن گرافیست باید روی این نرم افزارها مسلط باشد .

 

موشن گرافیک و کاربردهای فراوانش

افرادی که درزمینه‌ی ساخت انیمیشن، ساخت ویدیو، تدوین فیلم، طراحی صنعتی و رشته‌های گرافیکی فعالیت دارند و همین‌طور کسانی که علاقه‌مند به کارها و پروژه‌های گرافیکی هستند معمولا جذب دوره‌های آموزشی موشن گرافیک می‌شوند. این افراد با استفاده از خلاقیت خود می‌توانند لوگو (آرم)، کلمات، متون و اعداد متحرک ایجاد کنند. این نوع ساختارها در برنامه‌های تلویزیونی و انواع نمایش‌ها در رسانه‌های مختلف کاربرد دارند.

موشن گرافیک‌ها دو ویژگی مهم دارند؛ اول اینکه به سبب داشتن عناصر بصری جذاب (رنگ، فرم، بافت، حرکت، افکتِ صدا و موسیقی) برای مخاطب جالب‌توجه بوده و میزان تاثیرگذاری‌اش بسیار بالاست. دوم اینکه آثاری موجز، سمبولیک (نمادین) و نشانه محور هستند. به دلیل داشتن این دو خصوصیت، این هنر در طراحی و ساخت تیزرهای برندینگ و ووله‌های تبلیغاتی و یا ساخت فیلم‌های آموزشی و پرزنت‌ها بسیار کاربرد دارند. به‌خصوص در این دوره‌ی سرعت و تکنولوژی که مردم ترجیح می‌دهند اطلاعات موردنیازشان را به راحت‌ترین شکل ممکن و با دیدن ویدیو به دست بیاورند، طراحان موشن گرافیک با کمک گرفتن از جذابیت‌های بصری و تقسیم یک فرآیند پیچیده به بخش‌های ساده‌تر، توضیح قابل‌فهم و جذابی را به مخاطب ارائه می‌کنند. محتوایی که آموزش یک موضوع یا تبلیغ یک برند را با کمک تاثیرگذاری رنگ، حرکت و موسیقی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و محتوای یا برند موردنظر را در ذهن او ثبت می‌کند.

علاوه بر این‌ها، این هنر در ساخت تیتراژ و عنوان هنری فیلم‌ها، طراحی شبکه‌ها و اخبار تلویزیونی، ساخت و طراحی سایت‌های تعاملی (Interactive)، طراحی بیلبوردهای حرکتی، ساخت موشن‌های جشنواره‌ای و فستیوال مانند Mapping (نقشه‌یابی) و انواع موشن اینفوگرافیک کاربرد دارد.

موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا

فرصت های شغلی فراوان و بازار کار عالی برای موشن گرافیک

شما با یادگیری این هنر پرکاربرد، فرصت‌های شغلی فراوانی در انتظارتان خواهد بود. شما در عرصه تولید فیلم و بازی‌های کامپیوتری، شرکت‌های تبلیغاتی و ساخت تیزر، شرکت‌های نرم افزار کامپیوتری، توسعه وب و طراحی سایت می‌توانید به‌عنوان طراح یا مشاور و یا ناظر، فعالیت داشته باشید. حتی این امکان برایتان وجود دارد که به‌صورت فریلنسر (آزادکار) در منزل به انجام سفارش‌ها و پروژه‌هایتان بپردازید. به‌هرحال از هر مجرایی که وارد این حرفه شوید باید بدانید که موشن گرافیک یک صنعت پویا است و تغییر و تحول‌های عصر دیجیتال ایجاب می‌کند که همیشه به‌روز باشید و با تکنولوژی پیش بروید.

در حال حاضر این هنر دیجیتال یکی از پردرآمدترین و سودآورترین حرفه‌ها در ایران و خارج از ایران است. درآمدی که بدون شک با افزایش تجربه و مهارتتان در آینده ارتقا پیدا خواهد کرد.

دوره های آموزش موشن گرافیک

اگر شما هم به این هنر خلاقانه‌ی دیجیتال علاقه‌مند هستید و قصد دارید به‌عنوان یک طراح موشن گرافیک حرفه‌ای با ترکیب رنگ و تصویر و صدا به ایده‌های ذهنی‌تان جان ببخشید، آموزشگاه تصویرگران پویا اندیش با متخصصین حرفه‌ای آماده استقبال از شماست. خبر خوب اینکه شما برای شرکت در دوره آموزش موشن گرافیک به هیچ پیش‌نیاز و مدرک دانشگاهی خاصی احتیاج ندارید. فقط کافی است با کوله‌باری از ذوق و خلاقیت وارد شوید و با اتمام دوره به‌عنوان یک متخصص حرفه‌ای وارد بازار کار شوید.

در دوره های آموزش موشن گرافیک شما اصول این رشته را بصورت گام به گام از مبتدی تا حرفه ایی آموزش خواهید دید . همچنین شرکت در دوره‌های حضوری آموزشگاه و کار با یک تیم، فرصتی برای تقویت مهارت‌های ارتباطی در اختیارتان خواهد گذاشت. مهارتی که در آینده‌ی کاری‌تان بسیار تأثیرگذار است. چراکه اگر یک طراح بتواند با افراد وارد تعامل شود و به‌خوبی درباره کارش صحبت کند، بدون شک از رقبایش متمایز خواهد شد.

موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا

در پایان دوره نیز پس از موفقیت در امتحانات مربوطه گواهی مورد تایید قوه قضاییه را به دو زبان فارسی و زبان انتخابی‌تان دریافت خواهید کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره دوره های موشن گرافیک و کلاس ها و دوره های آموزش افترافکت می‌توانید به وب‌سایت آموزشگاه تصویرگران پویا اندیش مراجعه کنید. برای ارتباط با مؤسسه و مشاوره درباره کلاس‌های موشن گرافیک و ثبت‌نام، می‌توانید با شماره تلفن‌های ۰۵ ۰۵ ۵۸ ۲۲ یا ۵۸۷ ۵۸۷ ۲۲ (۰۲۱) تماس بگیرید. مشاوران ما در مؤسسه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. ضمنا حتما وب سایت پویا اندیش را ببینید:

https://pouyaandish.com

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا
موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا
موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا
موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا
موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

موشن گرافیک هنری جذاب و محبوب - گیمفا