۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا
۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا
۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا
۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸

سعید آقابابایی
۰۹:۴۰ ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

عناوین بسیار زیادی هستند که بازیبازان در سراسر دنیا انتظار انتشار تک تک آن ها را در سال ۲۰۱۹ و یا همان ۱۳۹۸ خودمان می کشند و برای تجربه آن ها طاقت ندارند.  البته ما هم در ایران برای آمدنشان طاقت نداریم ولی وقتی بیایند هم باز هم طاقت نداریم چون خیلی سخت است بازی عزیزت آمده باشد و نتوانی آن را بخری!! کلا ما در ایران همش طاقت نداریم! بازی هنوز نیومده ما طاقت نداریم که بیاد و وقتی میاد طاقت نداریم که نمی تونیم بخریم و هنوز سوگوار این یکی هستیم یه بازی دیگه که طاقت نداشتیم بیاد هم میاد و باز هم طاقت اونم نداریم که نمی تونیم بخریم و چشم به هم می زنیم می بینیم که اصلا دیگه کار ما از طاقت ماقت گذشته است! برای ما در ایران یک کلمه مهم است و آن “طاقت” نیست بلکه “عادت” است. ما عادت می کنیم که طاقت نداشته باشیم که توان نداریم بازی ها را بخریم. مثل همه چیزهای دیگری که به آنها عادت کرده ایم و مدام هم عادات جدید یادمان می دهند. بدجوری هم حقمان است. بگذریم از این بحث بی انتها. سال ۱۳۹۸ بیش از یک ماه است که آغاز شده است و هنوز ۱۱ ماه بی نظیر و پر از بازی از آن باقی مانده است. سالی که مانند همیشه پر است از انواع و اقسام بازی های مختلف در سبک های مختلف که هر کدام برای خود علاقمندانی دارند که منتظر رسیدن زمان انتشار آن ها هستند. سال ۱۳۹۸ مانند همه این چند سال اخیر، از لحاظ کیفیت عناوین عرضه شده در آن یک سال بسیار پر بار و جذاب برای علاقمندان بازی خواهد بود و نام های بزرگی را با خود به همراه می آورد. به هر حال سالی که در آن احتمال دارد لست او اس ۲ و سایبرپانک و گوست او توشیما و گیرز ۵ منتشر گردد سالی است فوق العاده برای بازیبازان و البته پر از انتظار! البته این انتظار را کسی که حس و حال چندین ساعت بازی کردن با هیجان و استرس بالا را درک نکرده باشد نمی تواند بفهمد و درک نمی کند که ما چه می گوییم و هر چقدر هم برایش تعریف کنیم فایده ای نخواهد داشت زیرا که باید خود به این دنیای بی نظیر و زیبا وارد شود و هیجان و زیبایی ان را تجربه و لمس نماید تا انتظار کشیدن برای یک شاهکار برایش معنی پیدا کند و باید اول معنی بازی ها و ارزش دنیای بازی ها را بفهمد. صنعت محبوب ما پر از انتظار است. تازه تا انتظارمان برای رسیدن زمان یکی از بازی های مورد علاقه مان به سر می رسد بلافاصله دو عنوان بهتر از آن که خیلی دوستشان داریم معرفی می شوند و باز هم انتظار ما آغاز می شود. البته نه این که گلایه ای باشد ها. بلکه برعکس امیدواریم تا باشد از این انتظارها برای عناوین بی نظیر باشد و در حقیقت این انتظار برای ما بسیار بسیار شیرین و جذاب بوده است.

تنها نگاهی به سال های اخیر بیاندازید تا متوجه شوید که انتظار چه بازی هایی را کشیده ایم و حتی فکر کردن به نام هر یک از آن ها یک دنیا را برای ما به همراه دارد و تعداد بیشماری خاطره. در سال های اخیر ما انتظار عناوینی مثل God of War و بسیاری شاهکار های دیگر را کشیده ایم که تک تکشان عناوینی بی نظیر و نمادی برای یک نسل و یک صنعت و هنر هستند و اکنون نیز در انتظار عناوینی مثل The Last of Us Part 2 و سایبرپانک ۲۰۷۷ و Gears هستیم که که انتظاریست هم سخت و هم شیرین و دوست داشتنی. مدت‌ هاست که داریم بازی می‌ کنیم و لذت می بریم… انواع و اقسام داستان‌ ها، آخرالزمان‌ ها، مصیبت‌ ها، انقلاب‌ ها و توطئه‌ ها را دیده‌ایم و آن ها را خنثی کرده‌ایم یا گاهی به سرانجام رسانده ایم! در طول این سال ها که انواع اقسام بازی های مختلف را تجربه کرده ایم، با صدها و هزاران شخصیت مختلف آشنا شده ‎ایم و با آن ها تعاملات بسیاری از نوع مجازی داشته ایم! بسیاری از این شخصیت ‎ها ما را تا تا سرحد جنون عصبانی کرده ‎اند، برخی ما را شدیدا ترسانده ‎اند، برخی حس دلسوزی و همذات پنداری ما را برانگیخته ‎اند و حتی برخی از آن ها ما را به واقع عاشق خود کرده ‎اند. صنعت و هنر محبوب ما به واقع بی نظیر است و از نظر بنده هیچ حوزه دیگری تا این حد کاربرانش را عاشق خود نمی کند زیرا ما نقش اول در این صنعت هستیم و ما نباشیم هیچ قهرمانی در این صنعت وجود نداشته و نخواهد داشت. به خاطر ماست که تمام این قهرمانان جان گرفته اند و نامی برای خود دست و پا کرده اند. در حقیقت تمام این قهرمانان مدیون ما و بازی کردن ما هستند و اگر در واقعیت وجود داشتند همانقدر که ما آن ها را دوست داریم، آن ها نیز به ما عشق می ورزیدند.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸

دنیای گیم فوق العاده و بی نظیر است. بزرگ یا کوچک، این صنعت پر است از بازی های بی نظیری که قلب ما را فتح می کنند و همواره برای انتشار آن ها لحظه شماری می کنیم و انتظار می کشیم و کشیده ایم. همچنین در دنیای بازی‌های رایانه ‌ی می‌توانیم کارهایی انجام دهیم که در هیچ کجای دیگر و در زندگی واقعی حتی نزدیک آن‌ها هم نمی‌توانیم بشویم و در این مورد قبلا و به تفصیل در مقاله “افتخار می‌کنم که یک گیمر هستم…” با شما عزیزان صحبت کرده‌ایم. در این دنیای بزرگ بارها و بارها احساساتی شده ایم و لبخند بر لبانمان نشسته است و یا قطرات اشک بر گونه هایمان غلتیده است و قلبمان را به درد آورده است.  در طول این سال ها عناوین زیادی آمده اند و رفته اند و هر کدام بسته به کیفیت خود تاثیری را بر روی ما، نسل خود و بر دنیای بازی های رایانه ای گذاشته اند. عناوینی که روزی بسیار بسیار منتظر آمدنشان بوده ایم، اکنون چند سال از بازی کردنشان می گذرد و برای ما یک خاطره قدیمی شده اند. این رسم زندگانی است و گریزی نیز از آن نیست.

در این مطلب قصد داریم تا به سراغ مورد انتظارترین بازی هایی که در سال ۱۳۹۸ شمسی یعنی در ۸ ماه باقی مانده از سال ۲۰۱۹ و سه ماه اول ۲۰۲۰ منتشر خواهند شد برویم و به بررسی و صحبت کوتاهی در مورد هر یک از آنها بپردازیم. عناوینی که در سراسر دنیا بازیبازان زیادی منتظر عرضه هر کدام از آن ها هستند و برای رسیدن تاریخ انتشار آن ها و تجربه کردن آن ها لحظه شماری می کنند. ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و برای ما نیز برخی از عناوین بسیار مورد انتظارتر و محبوب تر از بقیه هستند و برای رسیدن آن ها انتظار می کشیم. لازم به ذکر است که در عناوینی که در این لیست نام برده شده  و قرار گرفته اند نظر شخصی نویسنده نیز دخیل بوده است و البته سعی شده تا شور و هیجانی که در دنیا برای انتشار هر کدام از این بازی ها به وجود آمده را بر نظر شخصی خود ارجح دانسته و ترتیب قرار گیری آن ها را واقعا بر اساس میزان علاقمندی بازیبازان در دنیا قرار دهم تا کمتر از نظر شخصی خود استفاده کرده باشم اما به هر حال نمی توان کتمان کرد که نظر شخصی نیز تا حدودی دخیل بوده است و قاعدتا لیست شخص دیگری بنا به علائق و سلائق وی می تواند تفاوت های زیادی با لیست بنده مخصوصا در ترتیب قرار گیری بازی ها داشته باشد. نکته ای که باید در مورد این مطلب خدمت شما عرض کنم این است که عناوینی که تا حدودی احتمال می دهیم که در سال ۲۰۱۹ و ۳ ماهه نخست ۲۰۲۰ عرضه شوند (که می شود سال ۱۳۹۸) نیز در این لیست قرارگرفته اند تا مقاله جذاب تر شود و نام های بزرگ تری را شاهد باشیم. توجه داشته باشید که عدم وجود یک بازی در این لیست به معنای مورد انتظار نبودن آن نیست و این لیستی است که می تواند بسیار متفاوت توسط شخصی دیگر نوشته شود. به خاطر محدودیت در تعداد بازی ها به هر حال هر شخصی مجبور است از برخی بازی ها بگذرد و آنها را در لیست لحاظ نکند در حالی که شاید شخص دیگری برعکس این موضوع عمل کند. در نهایت و از مجموع این صحبت ها هدف این است که به این مطلب بیشتر به عنوان یک آشنایی و معرفی با تعدادی از برترین بازی هایی که قطعا یا احتمالا در سال ۱۳۹۸ منتشر خواهند شد، نگاه کنید، نه به عنوان یک قانون و یک لیست قطعی و جهانی که نظر تمام بازیبازان دنیاست. امیدوار هستم که از این مطلب لذت کافی را ببرید و بسیار علاقمند هستم تا از بازی های مورد انتظار شما کاربران عزیز گیمفا و ترتیب قرار گیری آن ها در لیست شما نیز آگاه شده و با هم در این مورد صحبت کنیم. پیشنهاد می کنم که در ادامه مطلب “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” با من و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید. 

۱۶ – Biomutant

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Biomutant

سازنده:  Experiment 101

ناشر:  THQ Nordic

ژانر:  Action RPG

پلتفرم مقصد:  Playstation 4 ,Xbox One ,PC

تاریخ انتشار: ۲۰۱۹ (۱۳۹۸)

بعضی وقت ها زمانی که همان اولین دقایق از اولین تریلر یک بازی را می بینم حسی در درونم شعله ور می شود که می گوید “این بازی، بازی توست” یا خیلی راحت تر بگویم “خوراک خودته!!” حسی از جنس نخستین تریلر بازی Horizon Zero Dawn، حسی از جنس نخستین بار دیدن Nioh یا تماشای اولین تریلر Trine. یادم نمی آید تا به حال این حس به من دروغ گفته باشد و همواره وقتی در اولین تریلر عاشق و شیفته یک بازی شده ام بعد از تجربه کردن آن، تبدیل شده به یک تجربه فوق العاده. جالب است که با دیدن اولین تریلر از عنوانی به نام Biomutant دوباره همان حس به من دست داد و به نوعی احساس کردم که این بازی، بازی من است و به طور عجیبی به این بازی اکشن ار پی جی وابستگی پیدا کردم. این بازی، البته این بار ریسک بیشتری در حس علاقه ای که به این بازی پیدا کردم از لحاظ موفقیت جهانی وجود دارد زیرا که سازنده آن استودیویی نه چندان شناخته شده و سوئدی است که واقعا در صنعت بازی هیچ صحبتی تا به حال در مورد آن ها نشده است و استودیویی ناشناخته به حساب می آید. به همین دلیل هم این بار ریسک حس علاقمند شدن به این بازی بیشتر از قبل است. راستش را هم بخواهید به شخصه حس می کنم که این بازی را منتقدین چون سازنده اش کوچک است و زوری در صنعت بازی ندارد حسابی در حقش بی رحمی خواهند کرد، مخصوصا با رفتاری که اخیرا با بازی های THQ Nordic (که ناشر این عنوان است) می کنند از قبیل دارک سایدرز ۳ و Fade to Silence و چندین بازی دیگر. مسخره است اگر فکر کنیم فساد و چنین چیزهایی در صنعت گیم با این حجم از جابجایی پول و هزینه و … اتفاق نمی افتد. هر جا پول زیاد مطرح شود احتمال فساد هم خیلی بالا می رود، آن هم وقتی که یک نمره یک سایت بزرگ می تواند زمین تا آسمان روی سود و فروش سازندگان و ناشران بازی تاثیر بگذارد. این موضوع می تواند کاملا بر روی Biomutant هم تاثیر بگذارد چون سازنده اش در حال ساخت نخستین بازی خود است و بازیبازان هم چون سازنده اش را نمی شناسند چشمشان به متایش خواهد بود. بگذارید تا از ابتدا در مورد این بازی شروع کنیم.  بازی Biomutant که توسعه و انتشار آن را Experiment 101 و کمپانی THQ Nordic عهده دار هستند، قرار است تا در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۹ میلادی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم های مقصد این بازی که در ژانر اکشن نقش آفرینی جهان آزاد قرار دارد بر طبق اعلام سازندگان شامل پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه های شخصی خواهند بود.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

بعضی وقت ها زمانی که همان اولین دقایق از اولین تریلر یک بازی را می بینم حسی در درونم می گوید “این بازی خوراک خودته!!” حسی از جنس نخستین تریلر بازی Horizon Zero Dawn، حسی از جنس نخستین بار دیدن Nioh یا تماشای اولین تریلر Trine. یادم نمی آید تا به حال این حس به من دروغ گفته باشد و همواره وقتی در اولین تریلر عاشق و شیفته یک بازی شده ام بعد از تجربه کردن آن، تبدیل شده به یک تجربه فوق العاده. جالب است که با دیدن اولین تریلر از عنوانی به نام Biomutant دوباره همان حس به من دست داد و به نوعی احساس کردم که این بازی، بازی من است و به طور عجیبی به این بازی اکشن ار پی جی وابستگی پیدا کردم. این بازی، البته این بار ریسک بیشتری در حس علاقه ای که به این بازی پیدا کردم از لحاظ موفقیت جهانی وجود دارد زیرا که سازنده آن استودیویی نه چندان شناخته شده و سوئدی است که واقعا در صنعت بازی هیچ صحبتی تا به حال در مورد آن ها نشده است و استودیویی ناشناخته به حساب می آید.

Biomutant یک اکشن نقش آفرینی جهان آزاد است که از زاویه دوربین سوم شخص دنبال می شود. بازیباز در بازی کنترل یک موجود شبیه راکون را در دنیایی که پر است از انواع و اقسام حیوانات جهش یافته بر عهده می گیرد. نخستین قدم در گیم پلی بازی به سنت بسیاری از عناوین نقش آفرینی جایی است که شما باید شخصیت خود را خلق و شخصی سازی کنید. جنسیت، قد، چاقی و لاغری، خز، پنجه ها و بسیاری از ویژگی های دیگر را می توانید در شخصیت خود تغییر دهید و از همه جالب تر آن جاست که تمام این شخصی سازی ها کاملا بر روی عملکرد شخصیت اصلی بازی در طول گیم پلی و پیشروی در بازی تاثیرگذار هستند. یک شخصیت عضلانی و چاق، قاعدتا سنگین تر است و چابکی کمتری در حرکات خود دارد ولی از سویی هم مقاومت بیشتری در تحمل کردن آسیب دارد (به نظر چیزی مانند سیستم دارک سولز می رسد که البته اگر به آن خوبی پیاده شده باشد شاهد سیستمی بی نظیر خواهیم بود). سیستم مبارزات بازی شامل ترکیب ضربات و حملات نزدیک و شلیک از راه دور است. بازیباز می تواند از بین تعداد بسیار زیاد و متنوع شمشیرها و تفنگ ها، سلاح های مورد نظر خود را انتخاب نماید و در مبارزات بازی از طریق تعویض کردن و سوییچ کردن آن ها، از ترکیب قدرت سلاح های مختلف استفاده نماید که این موضوع تنوع خوبی را به مبارزات بازی می بخشد. شخصیت اصلی می تواند به چپ و راست و عقب غلت بزند و جاخالی دهد. همچنین او قابلیت پریدن را نیز در اختیار دارد. علاوه بر لول آپ شدن و ارتقا یافتن شخصیت اصلی بازی، بازیباز می تواند از امتیازات کسب شده به وسیله لول آپ، attribute ها و یا اعداد و ارقام قابلیت های مختلف شخصیت اصلی بازی (مانند قدرت و چالاکی و … که باز هم شبیه به دارک سولز و البته خیلی از بازی های نقش آفرینی دیگر است) را نیز به دلخواه بالا ببرد تا از این طریق، حملات ترکیبی و قابلیت های جدیدی را آزاد نماید. رییس استودیوی سازنده این عنوان در مصاحبه ای اعلام کرد که دشوارترین چالشی که تیم سازنده در روند ساخت بازی با آن روبرو بوده است، ایجاد بالانس و تعادل کامل و صحیح و واضح در سیستم مبارزات بازی و بین تیراندازی، حملات Melee و قابلیت ها و توانایی های مختلف بوده است که ترکیب این ها با یکدیگر یک سیستم بسیار جذاب و یکپارچه را به وجود بیاورد. همچنین مشخص شد که برای ساخت این عنوان از آنریل انجین ۴ استفاده شده است. Biomutant از سیستم داستان گویی چند شاخه ای پیروی می کند و تصمیماتی که شما در طول بازی می گیرید مشخص می کنند که داستان چگونه پیش می رود و در واقع تاثیر و عواقب تصمیمات خود را در دنیای بازی خواهید دید که این موضوع برای علاقمندان به بازی های نقش آفرینی و همین طور از جهت بالا بردن ارزش تکرار بازی می تواند بسیار جذاب باشد، البته اگر به خوبی در بازی پیاده شود و واقعا تصمیمات بازیباز نقش مهمی داشته باشند.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

به شخصه حس می کنم که این بازی را منتقدین چون سازنده اش کوچک است و زوری در صنعت بازی ندارد حسابی در حقش بی رحمی خواهند کرد، مخصوصا با رفتاری که اخیرا با بازی های THQ Nordic (که ناشر این عنوان است) می کنند از قبیل دارک سایدرز ۳ و Fade to Silence و چندین بازی دیگر. مسخره است اگر فکر کنیم فساد و همچین چیزهایی در صنعت گیم با این حجم از جابجایی پول و هزینه و … اتفاق نمی افتد. هر جا پول زیاد مطرح شود احتمال فساد هم خیلی بالا می رود، آن هم وقتی که یک نمره یک سایت بزرگ می تواند زمین تا آسمان روی سود و فروش سازندگان و ناشران بازی تاثیر بگذارد. این موضوع می تواند کاملا بر روی Biomutant هم تاثیر بگذارد چون سازنده اش در حال ساخت نخستین بازی خود است و بازیبازان هم چون سازنده اش را نمی شناسند چشمشان به متایش خواهد بود.

دنیای بازی Biomutant دچار یک فاجعه طبیعی شده است که این موضوع به دلیل بیرون آمدن و نشت یک ماده روغنی سمی از زیر زمین و آلوده کردن درخت زندگی رخ داده است. درخت زندگی ۵ ریشه مختلف دارد که از طریق هر کدام از آن ها به دنیا زندگی می بخشد. به منظور نجات درخت زندگی و دنیای بازی، بازیبازان بایستی به انتهای هر کدام از ریشه ها برسند که در آنجا علاوه بر ماده سمی، یک موجود نیز در حال نابود کردن ریشه از طریق جویدن آن است. همچنین در بازی ۶ قبیله مختلف نیز وجود دارند که هر کدام با دیگری کاملا تفاوت دارند. ۳ عدد از این قبیله ها قصد دارند تا درخت زندگی را شفا داده و دوباره آن را صحیح و سالم کنند و ۳ قبیله دیگر قصد دارند تا کار خود را انجام دهند و توجهی به درخت زندگی و .. نداشته باشند. هر یک از این قبیله ها در بازی می تواند از طریق سیستم کارما در داستان بازی تاثیرگذار باشند. بازیباز می تواند با یک قبیله متحد شود و ۵ قبیله دیگر را نابود کند تا متحد خود را هر چه قوی تر نماید. البته شما بدون کشتن و نابود کردن هیچ قبیله ای هم می توانید باز هم در مورد سرنوشت درخت زندگی تصمیم بگیرید و در واقع شما هستید که تصمیم می گیرید راه کشتار و نابودی قبایل را پیش بگیرید یا آن ها را از بین نبرید. داستان چند شاخه و تاثیرگذاری تصمیمات بازیباز، ماموریت های اصلی  فرعی گوناگون، انواع شخصی سازی های ظاهری برای شخصیت اصلی، مبارزات متنوع نزدیک، دور و همین طور قدرت های جذاب، انواع شخصی سازی قابلیت های شخصیت اصلی در درخت مهارت ها، سلاح های سرد و گرم مختلف با انواع قدرت های گوناگون، وجود المان هایی مثل فریز کردن و الکتریسیته در مبارزات که عمق بیشتری به بازی می بخشند، سیستم ساخت و ساز سلاح، ارتقا دادن سلاح ها و تجهیزات گوناگون با قرار دادن آیتم های ارتقا در آن ها، دنیایی با انواع مناطق مختلف که برای دستیابی به برخی از مناطق آن باید آیتم های خاص کسب کنید و بازگردید که این گونه ارزش تکرار بازی بالا می رود و ….. همه و همه از مواردی هستند که می دانیم در Biomutant وجود دارند و واقعا می توانند این عنوان را تبدیل به یک نقش افرینی به یاد ماندنی در سال ۲۰۱۸ کنند، البته اگر همین طور که روی کاغذ جذابند در عمل و در گیم پلی بازی نیز پیاده شوند. در مجموع باید گفت بازی Biomutant با نمایش های خاص و جذابش یکی از عناوین مورد انتظار در سال جاری مخصوصا برای نقش آفرینی دوستان محسوب می گردد. بازی Biomutant در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” موفق به کسب جایگاه شانزدهم گردیده است.

Ori and the Will of the Wisps – ۱۵

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Ori and the Will of the Wisps

سازنده:  Moon Studios

ناشر:  Microsoft Studios

ژانر:   Metroidvania

پلتفرم مقصد:  Xbox One, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ۲۰۱۹ (۱۳۹۸)

عجیب است که بعد از گذشت زمان زیادی از معرفی بازی Ori and the Will of the Wisps، خبرهای خیلی کمی را در مورد این بازی بسیار محبوب و مورد انتظار شنیده ایم و از آن بازی های نبوده است که زیاد در موردش صحبتی از سوی سازندگان بشنویم و تریلر جدید یا اظهار نظر خاصی از سوی مایکروسافت را در مورد این عنوان مورد انتظار شاهد باشیم. به هر شکل سعی می کنیم مواردی را که در مورد این بازی و این فرنچایز زیبا می دانیم با شما در میان بگذاریم. بازی Ori and the Will of the Wisps که توسعه و انتشار آن را Moon Studios و کمپانی مایکروسافت عهده دار هستند، قرار است تا در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۱۹ میلادی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم های مقصد این بازی که در ژانر Metroidvania قرار دارد بر طبق اعلام سازندگان شامل ایکس باکس وان و رایانه های شخصی خواهند بود. جدا از گیم پلی و داستان و … یک نکته در مورد این عنوان پر واضح است و آن هم این است که Ori and the Will of the Wisps نیز از لحاظ بصری بی نهایت زیبا خواهد بود و هر چقدر هم بازی داستان و گیم پلی بسیار عالی داشته باشد اما باز هم نقطه قوت و دلیل اصلی توجه بسیار زیاد و خاص به آن، استایل هنری و طراحی محیط بازی است که آن ها را به یکی از زیباترین و چشم نواز ترین عناوین از لحاظ گرافیک هنری تبدیل کرده و برگ برنده بازی خواهد بود.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

بدون شک طرفداران بازی اول انتظار دارند که در عنوان Ori and the Will of the Wisps  هم شاهد گیم پلی جذاب، استایل هنری فوق العاده، داستان زیبا، رنگ بندی های بی نظیر، سکانس های اکشن و طراحی محیط شاهکار باشند و این بازی چیزی حتی بیشتر از بازی اول به آن ها هدیه دهد.

این موضوع را با توجه به بازی اول این سری می گویم. عنوانی که یکی از برترین طراحی های هنری تاریخ را داشت. در واقع ماجرای فرنچایز Ori و کسب محبوبیت بسیار بالای آن، با نسخه اول این سری یعنی Ori and the Blind Forest آغاز شد. عنوانی که ذات هنر را در خود داشت و همه چیز در آن در نهایت زیبایی، ظرافت و لطافت خلق شده بود. عنوانی که با بهترین و با کیفیت ترین انتخاب رنگ ها، رنگ آمیزی شده بود و چیزی مانند یک معجزه بصری به نظر می رسید و بیشتر یک اثر هنری یا یک تابلوی زیبا و خوش رنگ و لعاب بود تا صرفا یک بازی. از آن عناوینی که بارها و بارها به مناظر و محیط بازی خیره می شویم و غرق در دنیای زیبا و محیط چشم نواز آن خواهیم شد. Ori and the Blind Forest داستان زیبایی نیز داشت که به گفته سازندگان الهام گرفته شده از داستان های The Lion King و The Iron Giant بود و این عنوان روی هر ۳ پلتفرم Xbox One ،Xbox 360 و Microsoft Windows  بازخوردهای بسیار مثبتی را کسب کرد و موفق شد تا امتیاز متای ۸۸ را به خود اختصاص دهد و حتی موفق شد تا جوایزی مانند BAFTA Games Award for Artistic Achievement و The Game Award for Best Art Direction را نیز از آن خود کند که نشان دهنده طراحی های هنری ناب آن هستند. همواره وقتی که یک بازی جدید و یک IP جدید برای اولین بار خلق می شود و می تواند فوق العاده موفق عمل کند و چه از نظر فروش و چه از جنبه امتیازات قابل قبول ظاهر می شود، معنی اش این است که باید منتشر شروع یک فرنچایز ادامه دار و نسخه های بعدی آن سری باشیم.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

یک نکته در مورد این عنوان پر واضح است و آن هم این است که Ori and the Will of the Wisps نیز از لحاظ بصری بی نهایت زیبا خواهد بود و هر چقدر هم بازی داستان و گیم پلی بسیار عالی داشته باشد اما باز هم نقطه قوت و دلیل اصلی توجه بسیار زیاد و خاص به آن، استایل هنری و طراحی محیط بازی است که آن ها را به یکی از زیباترین و چشم نواز ترین عناوین از لحاظ گرافیک هنری تبدیل کرده و برگ برنده بازی خواهد بود.

در مورد سری Ori نیز همین اتفاق رخ داد و با موفقیت عالی بازی Ori and the Blind Forest، معرفی بازی جدید این سری نیز اجتناب ناپذیر بود و این موضوع در E3 2017 رخ داد و مایکروسافت بازی Ori and the Will of the Wisps را معرفی نمود و امیدواریم که خیلی زود بالاخره خبر جدیدی از این بازی زیبا بشنویم و تاریخ انتشار قطعی آن نیز شاید مشخص گردد. در بازی نخست شما کنترل Ori را به دست می گرفتید که یک روح سفید محافظ است. وی قابلیت پرش روی دیوارها و بالا رفتن از آن ها و همچنین جفت شدن با یک روح دیگر به نام Sein را دارا بود. Sein “نور و چشمان” درخت روح جنگل است و قادر است تا شعله های روح شلیک کند. به احتمال قریب به یقین، برای پیشروی در این بازی نیز باید از روی پلتفرم های مختلف بازی عبور کنید و معماها را حل نمایید. همچنین احتمالا سیستم ذخیره “soul links” نیز در بازی وجود داشته باشد و شاهد یک سیستم آپگرید برای ارتقای توانایی ها و مهارت های Ori که شاید نسبت به بازی قبل پیشرفته تر شده و تغییراتی به خود دیده باشد نیز باشیم. باید صبر کرد و دید که آیا سازندگان بازی در طراحی گیم پلی این نسخه نیز از عناوینی مانند Rayman و Metroid الهام گرفته اند یا خیر؟ در مجموع باید گفت تردیدی وجود ندارد که بازی Ori and the Will of the Wisps با نمایش معرفی جذاب و همچنین نسخه اول قدرتمند خود یکی از Most Anticipated ترین بازی ها در سال ۱۳۹۸شمسی و سال ۲۰۱۹ میلادی محسوب می گردد و امیدواریم که موفق عمل کند. بازی Ori and the Will of the Wisps در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” به کسب جایگاه پانزدهم نائل آمده است. بدون شک طرفداران بازی اول انتظار دارند که در عنوان Ori and the Will of the Wisps  هم شاهد گیم پلی جذاب، استایل هنری فوق العاده، داستان زیبا، رنگ بندی های بی نظیر، سکانس های اکشن و طراحی محیط شاهکار باشند و این بازی چیزی حتی بیشتر از بازی اول به آن ها هدیه دهد.

Shenmue 3 – 1۴

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Shenmue 3

سازنده: YS Net, Neilo

ناشر:  YS Net, Shibuya Productions, Deep Silver

ژانر:  Action-Adventure

پلتفرم مقصد:  Playstation 4 ,PC

تاریخ انتشار: ۲۷ آگوست ۲۰۱۹ (۵  شهریور ۱۳۹۸)

نکته جالب در مورد سری Shenmue قبل از این که نسخه سوم آن معرفی شود و نامش همه جا بپیچد، کاملا ناشناخته بودن آن در کشورمان بود (با وجود محبوبیت زیاد در دنیا) و حتی زمانی که مشخص شد عنوان شنمو ۳ موفق شده تا خیلی زود بودجه خود را به دست آورد بسیاری از بازیبازان مخصوصا در کشورمان می گفتند اصلا این بازی چیست و حتی نامش را نیز نمی دانستند. Shenmue 3 در کمپین کیک استارتر خود تنها نیاز به ۲ میلیون دلار برای ساخت داشت، اما در کمتر از یک روز بیش از ۵ میلیون دلار سرمایه برای ساخت این عنوان جمع آوری شد که نشان از پتانسیل بالا و محبوبیت بی حد و حصر این فرنچایز در بین طرفداران دارد. جمع آوری این مبلغ هنگفت در کنار اعلام حمایت سونی از این پروژه، نشان از این دارد که این عنوان دراماتیک و محبوب ژاپنی سرانجام دارد به تکمیل ۳ گانه‎ خود نزدیک می ‎شود و یکی از مورد انتظارترین عناوین “انحصاری کنسولی” PS4 در تابستان سال ۱۳۹۸ را برای ما به ارمغان خواهد آورد. بازی Shenmue 3 که توسعه و انتشار آن را YS Net, Neilo و کمپانی های YS Net, Shibuya Productionsو Deep Silver عهده دار هستند، قرار است تا در تاریخ ۲۷ آگوست ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۵ شهریور ۱۳۹۸ در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم های مقصد این بازی که در ژانر اکشن ماجرایی قرار دارد بر طبق اعلام سازندگان شامل پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی خواهند بود. خوشبختانه اکثر صداگذار های قدیمی شخصیت های این بازی هم انگلیسی و هم ژاپنی، برای نسخه سوم مجددا گرد آمده اند تا در این عنوان نیز شنوای صداهای خاطره انگیز و قدیمی شخصیت های محبوبمان باشیم. به عنوان مثال صدا گذار ژاپنی یکی از  شخصیت های اصلی بازی یعنی Ryo Hazuki، آقای Masaya Matsukaze در نسخه سوم حضور خواهد داشت و صدا گذار انگلیسی این شخصیت، آقای Corey Marshall نیز در بازی حضور یافته است. تم داستانی بازی به این شکل است که در سال ۱۹۸۷ و در پی وقایع نسخه دوم این سری، شخصیت اصلی بازی یعنی Ryo Hazuki از ژاپن به کوهستان های Guilin سفر می کند تا قاتل پدر خود را پیدا کند. در آنجا وی با Ling Shenhua آشنا می شود، دختر مرموزی که به طرز عجیبی قبلا نیز در خواب های وی ظاهر شده است.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

عجیب بود که نسخه دوم این سری هرگز آنقدر که باید و شاید مورد توجه و مهر بازیبازان قرار نگرفت و با این که واقعا یکی از برترین های سبک خود بود و نمراتش هم عالی بود، از نظر فروش و اقبال عمومی چندان عالی و در سطح کیفیتش عمل نکرد تا حتی سگا مدت ها این بازی را کنار بگذارد و نسخه سوم این بازی دست به دامن کیک استارتر شود. می شود گفت سری شنمو از آن فرنچایزهایی است که هر چه زمان گذشت بیشتر قدر و منزلت آن ها مشخص شد و ارزش واقعی خود را نزد بازیبازان یافتند، به طوری که اکنون بسیاری (حتی در کشور خودمان) منتظر انتتشار نسخه سوم این سری زیبا هستند.

بعد از این که ریو در مورد افسانه روستای لینگ و سرگذشت وی مطلع می شود آن دو با هم راهی سفری می شوند که در آن سرگذشت مشترک و گره خورده آن ها به یکدیگر آشکار می شود. نسخه سوم در  روستای Bailu در Guilin آغاز می شود و شاهد مناطق مختلف دیگری نیز در بازی خواهیم بود مانند Choubu که پر است از مغازه های مختلف و همینطور  Baisha که در مورد این مناطق در صفحه رسمی بازی توضیحاتی داده شده است. نکته جالب اینجاست که ریو می تواند در بازی با زاپن تماس بگیرد و از سرگذشت و احوال شخصیت های نسخه های قبلی بازی نیز آگاه شود. حالا که با نسخه سوم بیشتر آشنا شدیم و از آنجایی که سعی می کنم همیشه این نوع مقالات ۱۰ برتر جدا از جنبه سرگرمی، بتوانند اطلاعات عمومی و کلی گیمرهای ایرانی را نیز از بازی های مختلف و تاریخ گیم بالاتر ببرند، خالی از لطف نیست که نگاهی هم به تاریخچه سری شنمو بیاندازیم و ببینیم چرا اصلا نسخه سوم این قدر مورد انتظار است. بازی Shemmu که در سال ۱۹۹۹ توسط سگا ساخته شد و توسط همین کمپانی محبوب آن روزها برای کنسول دریم کست منتشر گردید، عنوانی جذاب و زیبا بود که نظر منتقدان را جلب نموده و موفق شد تا از وبسایتی مانند آی جی ان امتیاز ۹٫۷ را دریافت نماید. نسخه دوم این عنوان زیبا نیز در سطح بازی اول عمل کرد و این سری را به نوعی کامل تر کرد و یک عنوان عالی در این سبک برای بازیبازان به حساب می آمد. عنوان Shenmue II که به مانند بازی اول در ژانر Action Adventure و RPG قرار داشت توسط Sega AM2 ساخته شد و در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ توسط کمپانی سگا برای پلتفرم های Dreamcast و Xbox منتشر گردید.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

نکته جالب در مورد سری Shenmue قبل از این که نسخه سوم آن معرفی شود و نامش همه جا بپیچد، کاملا ناشناخته بودن آن در کشورمان بود (با وجود محبوبیت زیاد در دنیا) و حتی زمانی که مشخص شد عنوان شنمو ۳ موفق شده تا خیلی زود بودجه خود را به دست آورد بسیاری از بازیبازان مخصوصا در کشورمان می گفتند اصلا این بازی چیست و حتی نامش را نیز نمی دانستند. Shenmue 3 در کمپین کیک استارتر خود تنها نیاز به ۲ میلیون دلار برای ساخت داشت، اما در کمتر از یک روز بیش از ۵ میلیون دلار سرمایه برای ساخت این عنوان جمع آوری شد که نشان از پتانسیل بالا و محبوبیت بی حد و حصر این فرنچایز در بین طرفداران دارد. جمع آوری این مبلغ هنگفت در کنار اعلام حمایت سونی از این پروژه، نشان از این دارد که این عنوان دراماتیک و محبوب ژاپنی سرانجام دارد به تکمیل ۳ گانه‎ خود نزدیک می ‎شود و یکی از مورد انتظارترین عناوین “انحصاری کنسولی” PS4 در تابستان سال ۱۳۹۸ را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

Shenmue II پس از انتشار موفق عمل کرد و بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۸۸/۱۰۰ که نشان دهنده یک عنوان جذاب است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین موفق شرکت SEGA شود، اما عجیب اینجا بود که این بازی هرگز آنقدر که باید و شاید مورد توجه و مهر بازیبازان قرار نگرفت و با این که واقعا یکی از برترین های سبک خود بود از نظر فروش و اقبال عمومی چندان عالی و در سطح کیفیتش عمل نکرد تا حتی سگا مدت ها این بازی را کنار بگذارد و نسخه سوم این بازی دست به دامن کیک استارتر شود. می شود گفت سری شنمو از آن فرنچایزهایی است که هر چه زمان گذشت بیشتر قدر و منزلت آن ها مشخص شد و ارزش واقعی خود را نزد بازیبازان یافتند، به طوری که اکنون بسیاری (حتی در کشور خودمان) منتظر انتتشار نسخه سوم این سری زیبا هستند. به هر شکل تردیدی وجود ندارد که بازی Shenmue 3 با نمایش های جذاب و خاطرات خوبی که از عناوین قبلی اش برای بازیبازان ساخته است یکی از مورد انتظارترین بازی ها در سال جاری محسوب می گردد که خیلی از بازیبازان در دنیا منتظر تجربه آن هستند. Shenmue 3 در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” موفق شده است تا جایگاه چهاردهم را کسب نماید. امیدوار هستیم که نسخه سوم این فرنچایز زیبا بتواند در سطح دو بازی قبلی و حتی بهتر از آن ها عمل نماید و نام این سری را بیشتر از همیشه بر سر زبان ها بیاندازد. هنوز مشخص نیست که بازی به صورت فقط دیجیتالی منتشر خواهد شد یا شاهد نسخه فیزیکی نیز خواهیم بود اما کارگردان این عنوان قبلا اعلام کرده بود که که علاقمند است برای کنسول پلی استیشن ۴ که به نوعی خانه اصلی این عنوان است شاهد ارائه نسخه فیزیکی نیز باشیم که باید صبر کرد و دید که در نهایت این عنوان چگونه منتشر خواهد شد.

Control – ۱۳

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Control

سازنده: Remedy Entertainment

ناشر: ۵۰۵ Games

ژانر: Action-Adventure ,Third-person shooter

پلتفرم مقصد:  Playstation 4 ,Xbox One ,PC

تاریخ انتشار: ۲۷ آگوست ۲۰۱۹ (۵  شهریور ۱۳۹۸)

هیچ تردیدی وجود ندارد که عناوین مکس پین جزو بهترین و خاطره ساز ترین بازی های تاریخ محسوب می شوند که طرفداران خیلی زیادی را داشته و دارند و خلق کردن قابلیتی مانند بولت تایم در آن زمان و آفریدن عناوین مکس پین، Remedy Entertainment و سم لیک و استودیو رمدی را تبدیل به یکی از مورد احترام ترین بازیسازان کرده است. همان طور که قطعا می دانید و قبلا نیز بارها به این موضوع اشاره شده است، بعد از عناوین مکس پین، Remedy در همکاری با مایکروسافت یک عنوان بی نظیر و معرکه به نام Alan Wake در نسل هفتم و یک بازی نسبتا موفق به نام Quantum Break در نسل هشتم را خلق کرد و در واقع از نسل هفتم تا امروز این سازنده تنها برای عناوین انحصاری مایکروسافت کار کرده بود. اما این موضوع در E3 سال جاری و در کنفرانس سونی تغییر کرد و مشخص شد که حالا دیگر Remedy Entertainment برای کنسول سونی یعنی پلی استیشن ۴ نیز یک بازی مولتی پلتفرم در دست ساخت دارد و معرفی بازی جدیدش در کنفرانس سونی نشان از آن داشت که رابطه این استودیو با سونی بسیار بهبود یافته است. این موضوع همان طور که قبل تر عرض کردم در قالب معرفی عنوانی جدید رخ داد که Control نام دارد و نمایش کوتاه ولی جالبی را هم از آن در کنفرانس سونی مشاهده کردیم و البته بعدا با گذشت زمان نمایش های بسیار بهتر و تریلرهای بسیار خوبی را از این عنوان تا به امروز که زمان خیلی طولانی تا انتشار بازی باقی نمانده است مشاهده کرده ایم که امیدمان را به این بازی بیشتر کرده اند. بپردازیم به معرفی بازی Control.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

باید صبر کرد و دید که آیا استودیو Remedy Entertainment و سم لیک که با خلق عناوین اول و دوم مکس پین و عنوانی مثل Alan Wake از سال ها پیش نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازیسازان تاریخ در قلب بازیبازان جاودانه کرده اند، موفق خواهند شد که کنترل بازی Control را به خوبی در دستشان بگیرند و یک بازی کاملا کنترل شده را به ما تحویل دهند یا خیر!

این عنوان که انتشار آن را کمپانی ۵۰۵ Games عهده دار است، قرار است تا در تاریخ ۲۷ آگوست ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۵ شهریور ۱۳۹۸ در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم های مقصد این بازی که در ژانر اکشن ماجرایی با المان های شوتر سوم شخص قرار دارد بر طبق اعلام سازندگان شامل پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی خواهند بود. شاید خیلی ها نام ناشر این بازی یعنی ۵۰۵ Games را به اندازه دیگر ناشران بزرگ دنیا نشنیده اند و با این که سازنده این بازی یعنی رمدی را به خوبی می شناسند ولی شناخت خاصی نسبت به ناشر آن ندارند . باید بگویم که کمپانی ۵۰۵ Games تا امروز بازی های بسیار جذاب و موفق را نیز در کارنامه داشته است که از آنها می توان به Payday 2 و  Don’t Starve و Sniper Elite III و Rule of Rose و How to Survive اشاره داشت.  از لحاظ گیم پلی بازی Control نیز حال و هوایی شبیه به عناوین قبلی رمدی دارد (بازی با همان انجین مشهور این کمپانی یعنی Northlight Engine هم ساخته شده است که برای ساخت کوانتوم بریک از آن استفاده شده بود) و قاعدتا از زاویه دید سوم شخص با مبارزاتی بر پایه شوتر سوم شخص دنبال می شود. داستان بازی Control حول محور یک آژانس آمریکایی دولتی مخفی به نام (Federal Bureau of Control (FBC می گردد که تمرکز آنها روی موارد ماوراء الطبیعه است. در این عنوان، شما کنترل شخصیت اصلی مونث بازی به نام Jesse Faden را برعهده دارید که تجربیات دردناک و سختی در کودکی داشته است و برخی قابلیت های فراطبیعی را از همان زمان کسب نموده است.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

داستان بازی Control حول محور یک آژانس آمریکایی دولتی مخفی به نام (Federal Bureau of Control (FBC می گردد که تمرکز آنها روی موارد ماوراء الطبیعه است. در این عنوان، شما کنترل شخصیت اصلی مونث بازی به نام Jesse Faden را برعهده دارید که تجربیات دردناک و سختی در کودکی داشته است و برخی قابلیت های فراطبیعی را از همان زمان کسب نموده است.Jesse حالا به عنوان جدیدترین عضو این سرویس مخفی، دنبال جواب بسیاری از سوال های خود مربوط به گذشته اش می گردد و قطعا در طول روند داستان بازی، پاسخ برخی از آنها را خواهیم گرفت و شاید حتی داستان بازی در ادامه حالتی بسیار شخصی تر برای نقش اصلی و قاعدتا بازیباز پیدا کند که رمدی در این زمینه قبلا توانایی داستان سرایی خود را بارها نشان داده است.

Jesse حالا به عنوان جدیدترین عضو این سرویس مخفی، دنبال جواب بسیاری از سوال های خود مربوط به گذشته اش می گردد و قطعا در طول روند داستان بازی، پاسخ برخی از آنها را خواهیم گرفت و شاید حتی داستان بازی در ادامه حالتی بسیار شخصی تر برای نقش اصلی و قاعدتا بازیباز پیدا کند که رمدی در این زمینه قبلا توانایی داستان سرایی خود را بارها نشان داده است. شما در بازی باید با استفاده از سلاحی به نام Director’s Pistol که سلاح  رسمی آژانس مخفی FBC است به مبارزه با دشمنان مرگبار خود بروید که تحت نام the Hiss معرفی می شوند برود که این سلاح توانایی تغییر شکل دادن را نیز داراست و در طول بازی می توانید ان را ارتقا دهید. همچنین در بازی شما قابلیت استفاده از تعداد زیادی قابلیت های فراطبیعی و تله کینتیک را نیز در اختیار دارید و حتی می توانید برخی از دشمنان را با قابلیتی کنترل کنید که مجموع این المان های و توانایی ها تنوع خوبی به گیم پلی بازی می بخشند. تردیدی وجود ندارد که بازی Control با نمایش های جذاب خود و نام بزرگ سازنده آن، یکی از پرامیدترین بازی ها در سال ۱۳۹۸شمسی و سال ۲۰۱۹ میلادی محسوب می گردد و امیدواریم که بتواند انتظارات را برآورده کرده و موفق عمل کند. بازی Control در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” موفق به کسب جایگاه سیزدهم شده است. باید صبر کرد و دید که آیا استودیو Remedy Entertainment و سم لیک که با خلق عناوین اول و دوم مکس پین و عنوانی مثل Alan Wake از سال ها پیش نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازیسازان تاریخ در قلب بازیبازان جاودانه کرده اند، موفق خواهند شد که کنترل بازی Control را به خوبی در دستشان بگیرند و یک بازی کاملا کنترل شده را به ما تحویل دهند یا خیر!

Skull & Bones – ۱۲

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Skull & Bones

سازنده:  Blue Byte, Ubisoft Chengdu, Ubisoft Singapore

ناشر:  Ubisoft

ژانر: Action

پلتفرم مقصد:  Playstation 4 ,Xbox One ,PC

تاریخ انتشار: ۲۰۱۹ (۱۳۹۸)

یوببسافت واقعا کارش درست است و نقش بسیار بسیار زیادی در سرگرم شدن گیمرهای سراسر دنیا در طول سال دارد و بیشتر وقت سرگرم شدن آنها را خیلی وقت ها به بازی های خود اختصاص می دهد. در واقع اعتقاد دارم که به جز شرکت های صاحب کنسول، یوبیسافت ناشری است که اگر آن را از صنعت بازی حذف کنیم بیشترین ضربه به سرگرم شدن بازیبازها در طول سال در دنیا وارد می شود و کلی جای خالی باقی می ماند که هیچ کمپانی بزرگی نمی تواند با این همه بازی AAA در طول یک سال آنها را پر کند و باید دست بزنیم زیر چانه و بنشینیم تا فلان شرکت عشقش بکشد و هر ۱۰ سال یک بازی AAA بدهد! پس بقیه سال را چه کنیم؟ یوببسافت بزرگترین نقش را در سرگرمی گیمرهای دنیا دارد و جالب هم هست که از هر سبکی که دلتان بخواهد بازی دارد آن هم از نوع خیلی خیلی موفق. تازه نه بازی کوچک، بلکه AAA. یعنی هر جور بازی AAA در هر سبکی که دلتان بخواهد یوبیسافت بهترین هایش را دارد و برخی را هم که نداشته باشد می رود سراغش و بهترینش را می سازد. مثل وقتی که رفت سراغ ساخت عنوانی مثل for Honor که بازی در این سبک نداشت و عنوانی را ساخت که کلا اصلا ساختار مبارزه تن به تن و نزدیک را زیر و رو کرد و یک نوآوری شاهکار و سرشار از تنش و استرس را برای بازیباز به ارمغان آورد. در زمینه پشتیبانی از بازی هایش هم که واقعا بهترین شرکت است و بعد از ۳-۴ سال هنوز هیچ بازیش را رها نمی کند و به روز به روز بهترشان می کند و به مخاطبانش احترام می گذارد.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

اولش میگه به ماست ها حمله کنید!! احتمالا “ماست سون دبه ای پرچرب” بوده که سرش جنگ دریایی راه انداختن!!

اینها را گفتم گه برسم به یک آی پی و فرنچایز جدید که یوبیسافت رفته است سراغش. یک اکشن تاکتیکی بر پایه مبارزات دریایی که واقعا یوبیسافت نشان داد در سری اساسین که می تواند بهترین و جذاب ترین مبارزات دریایی ممکن را خلق کند. حالا چه برسد که بخواهد یک آی پی جدید بسازد آن هم “فقط” بر پایه مبارزات دریایی و شخصی سازی کشتی و .. چقدر عظیم خواهد شد و چقدر جذاب. صحبت از عنوان Skull & Bones است که فرنچایز جدید یوبیسافت در سبک اکشن تاکتیکی و مبارزات دریایی است. بازی Skull & Bones که توسعه و انتشار آن را یوبیسافت عهده دار است، قرار است تا در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۱۹ میلادی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. این عنوان در ابتدا قرار بود در ۳ ماهه سوم یا چهارم سال ۲۰۱۸ منتشر گردد ولی بعدا با تاخیر مواجه شد و زمان عرضه آن توسط یوبیسافت به سال ۲۰۱۹ منتقل گردید. پلتفرم های مقصد این بازی که در ژانر اکشن قرار دارد بر طبق اعلام سازندگان شامل پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی خواهند بود. به نظر می رسد که مبارزات دریایی فوق العاده لذتبخش عناوین سری Assassin’s Creed و مخصوصا نسخه چهارم آن قدر برای یوبیسافت جذاب بوده و بازخوردهای مثبتی داشته است که این شرکت تصمیم گرفته است تا یک بازی کامل و یک آی پی جدید را با محوریت دزدهای دریایی و مبارزات دریایی خلق نماید و به نظر هم می رسد که می توانیم منتظر یک بازی جذاب و هیجان انگیز باشیم. از منظر گیم پلی، Skull & Bones در واقع یک بازی اکشن تاکتیکی است که در قالب جهان آزاد و زاویه دوربین سوم شخص دنبال می شود.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

یوببسافت واقعا کارش درست است و نقش بسیار بسیار زیادی در سرگرم شدن گیمرهای سراسر دنیا در طول سال دارد و بیشتر وقت سرگرم شدن آنها را خیلی وقت ها به بازی های خود اختصاص می دهد. در واقع اعتقاد دارم که به جز شرکت های صاحب کنسول، یوبیسافت ناشری است که اگر آن را از صنعت بازی حذف کنیم بیشترین ضربه به “سرگرم شدن بازیبازها در طول سال” در دنیا وارد می شود و کلی جای خالی باقی می ماند که هیچ کمپانی بزرگی نمی تواند با این همه بازی AAA در طول یک سال آنها را پر کند و باید دست بزنیم زیر چانه و بنشینیم تا فلان شرکت عشقش بکشد و هر ۱۰ سال یک بازی AAA بدهد! پس بقیه سال را چه کنیم؟ یوببسافت بزرگترین نقش را در سرگرمی گیمرهای دنیا دارد و جالب هم هست که از هر سبکی که دلتان بخواهد بازی دارد آن هم از نوع خیلی خیلی موفق. تازه نه بازی کوچک، بلکه AAA. یعنی هر جور بازی AAA در هر سبکی که دلتان بخواهد یوبیسافت بهترین هایش را دارد و برخی را هم که نداشته باشد می رود سراغش و بهترینش را می سازد. مثل وقتی که رفت سراغ ساخت عنوانی مثل for Honor که بازی در این سبک نداشت و عنوانی را ساخت که کلا ساختار مبارزه تن به تن و نزدیک را زیر و رو کرد و یک نوآوری شاهکار و سرشار از تنش و استرس را برای بازیباز به ارمغان آورد.

شما در بازی در نقش کاپیتان یک کشتی که کاملا برای شما قابل شخصی سازی است قرار می گیرید (هم کاپیتان و هم کشتی قابل شخصی سازی هستند) و می توانید بخش کمپین بازی را به صورت تک نفره انجام دهید و در اقیانوس هند دریانوردی کنید و یا به ۵ بازیکن دیگر بپیوندید و به صورت چند نفره بازی را تجربه نمایید. جالب است که مواردی مانند جهت و سرعت وزش باد هم در مبارزات بازی تاثیرگذار هستند و می توانید از آنها به نفع خود استفاده نمایید. شما می توانید در بازی کشتی های دیگری را نیز مانند sloops-of-war, frigates و brigantines به دست آورید و از سلاح هایی مثل مورتار و راکت و.. استفاده نمایید. Skull & Bones که یک ای پی و فرنچایز جدید محسوب می شود، طرفداران خاص خودش را دارد و باید تا زمان انتشار آن صبر نموده تا عملکرد این بازی را بررسی نماییم، اما به هر حال تردیدی وجود ندارد که بازی Skull & Bones با نمایش های جذابش و نام بزرگ سازنده و ناشر آن، یکی از مورد انتظارترین عناوین در سال ۱۳۹۸شمسی و سال ۲۰۱۹ میلادی محسوب می گردد که خیلی از بازیبازان در دنیا منتظر تجربه آن هستند. بازی Skull & Bones در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” توانسته است جایگاه دوازدهم را از آن خود کند. معرفی این بازی در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۷ به حدی جذاب بود که این بازی کاندید جوایزی مثل  Game Critics Awards’ Best Original Game و Best Online Multiplayer شد و باید دید آیا بعد از انتشار هم می تواند با کیفیت بالایش کاندید جوایز شود یا خیر؟ امیدواریم که بتواند.

۱۱ – Code Vein

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Code Vein

سازنده:  Bandai Namco Entertainment

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:  Action RPG

پلتفرم مقصد:  Playstation 4 ,Xbox One ,PC

تاریخ انتشار: ۲۰۱۹ ( ۱۳۹۸)

در سال های اخیر و بعد از خلق سری سولز و بلادبورن، شاهد این بوده و هستیم که انواع و اقسام بازی های مختلف از سازنده های مختلف و با ژانرهای گوناگون، با الهام گرفتن از این سری عناوین خلق شدند و بر روی مخاطب هدف این بازی ها که گیمرهای هاردکور و مشتاق بازی های سخت و مرگبار هستند، تمرکز نمودند. جالب تر اینجاست که این عناوینی که از سری سولز و بلادبورن الهام گرفتند اکثرا هم بازی های موفقی از کار در آمدند و طرفداران سری سولز را هم کاملا به سمت خود کشیدند. حالا چه  Lords of Fallen بوده باشند و چه Nioh و Salt and Sanctuary و The Surge. در واقع در طول این سال ها بازی های هاردکور اکشن نقش آفرینی با روح سری سولز و بلادبورن، برای خود تبدیل به یک زیر ژانر و زیرشاخه خاص برای طرفداران این عناوین شدند که هر بازی را با این مشخصات ببینند قطعا به سراغ آن می روند و به نوعی انگار باید به آن ها بازی های Soulsborne گفت و بی انصافی است که اگر بخواهیم از واژه کلون استفاده کنیم. زیرا خیلی از آنها کاملا شخصیت و امضای خاص خودشان را نیز داشته اند. یکی از جدید ترین بازی ها از این نوع عناوین که با الهام گرفتن از سری سولز و بلادبورن خلق شده و با نمایش های عالی خود قطعا هر طرفدار اکش نقش آفرینی هاردکور و هر طرفدار سری سولز را به سمت خود جذب کرده است، عنوانی است به نام Code Vein که در دنیایی انیمه مانند و آخرالزمانی رخ می دهد. البته در مورد این بازی شاید خیلی هم درست نباشد که از واژه الهام گرفتن و .. استفاده کنیم زیرا در واقع Code Vein عنوانیست متعلق به خود ناشر سری Dark Souls. بازی Code Vein که توسعه و انتشار آن را Bandai Namco عهده دار است، قرار است تا در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۹ میلادی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

یکی از جدید ترین بازی هایی که با الهام گرفتن از سری سولز و بلادبورن خلق شده و با نمایش های عالی خود قطعا هر طرفدار اکش نقش آفرینی هاردکور و هر طرفدار سری سولز را به سمت خود جذب کرده است، عنوانی است به نام Code Vein که در دنیایی انیمه مانند و آخرالزمانی رخ می دهد. البته در مورد این بازی شاید خیلی هم درست نباشد که از واژه الهام گرفتن و .. استفاده کنیم زیرا در واقع Code Vein عنوانیست متعلق به خود ناشر سری Dark Souls!

پلتفرم های مقصد این بازی بر طبق اعلام سازندگان شامل پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه های شخصی خواهند بود. Code Vein یک اکشن نقش آفرینی آخرالزمانی با زاویه دوربین سوم شخص است در دنیایی که در اثر یک رویداد فاجعه بار ویران شده است. سازندگان بازی در نامکوباندای، در واقع خالقین و مغزهای متفکر فرنچایز God Eater هستند و در این بازی مبارزات دشوار و چالش برانگیز را با دنیایی که کاملا به هم پیوسته و متصل است ترکیب کرده و در اختیار بازیبازان قرار می دهد تا در آن اکتشاف و گشت و گذار کنند. در این بازی شما در نقش افراد یا بهتر است بگوییم موجوداتی به نام Revenant ها قرار می گیرید. Revenant ها افرادی شبیه به خون آشام ها هستند که بایستی از خون تغذیه کنند تا بتوانند از قابلیت هایی ویژه و خاص که در بازی با نام “هدایا” یا “gifts” شناخته می شوند استفاده نمایند. در بازی شما بایستی با دشمنان و موجوداتی شیطانی که در سراسر دنیای ویران شده بازی پراکنده هستند مبارزه کرده و آن ها را از بین ببرید. شما در نبردها تنها نیستید و با استفاده از سیستم “مبارز همراه” که در بازی وجود دارد می توانید یک مبارز را به همراه خود داشته باشید تا در سفرها و مبارزات کنار شما باشد.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

نکته ای که تا به اینجا در نمایش های بازی Code Vein دریافته ایم پتانسیل بالا و نکات مثبت آن هستند که  از هم اکنون مشخص است اگر سازندگان به درستی و به مانند عنوانی مثل Nioh کار خود را انجام دهند، با یک عنوان خوش ساخت و عالی طرف خواهیم بود. Code Vein به طور قطع در سبد خرید علاقمندان به سبک اکشن نقش آفرینی و مخصوصا طرفداران عناوین هاردکور این ژانر مثل سری عناوین Dark Souls و Bloodborne و Nioh و مخصوصا کسانی که به عناوین دارای جلوه های بصری انیمه مانند علاقمند هستند، وجود دارد و  امیدوار هستیم تا در نهایت شاهد یک بازی خوش ساخت و جذاب باشیم که ارزش انتظار و صبر را دارا بوده است.

همچنین در بازی با استفاده از نوشیدن خون می توانید به انواع و اقسام قابلیت های فراطبیعی و “خفن” دسترسی یابید. نکته ای که تا به اینجا در نمایش های بازی Code Vein دریافته ایم پتانسیل بالا و نکات مثبت آن هستند که  از هم اکنون مشخص است اگر سازندگان به درستی و به مانند عنوانی مثل Nioh کار خود را انجام دهند، با یک عنوان خوش ساخت و عالی طرف خواهیم بود. Code Vein به طور قطع در سبد خرید علاقمندان به سبک اکشن نقش آفرینی و مخصوصا طرفداران عناوین هاردکور این ژانر مثل سری عناوین Dark Souls و Bloodborne و Nioh و مخصوصا کسانی که به عناوین دارای جلوه های بصری انیمه مانند علاقمند هستند، وجود دارد و  امیدوار هستیم تا در نهایت شاهد یک بازی خوش ساخت و جذاب باشیم که ارزش انتظار و صبر را دارا بوده است. تردیدی وجود ندارد که بازی Code Vein با نمایش های جذاب خود و الهام گرفتن از المان های سری عناوین محبوب سولز و و بلادبورن یکی از مورد انتظارترین بازی ها در سال جاری مخصوصا برای بازیبازان هاردکور و دوست داران عناوین آقای میازاکی محسوب می گردد. البته همان طور که در ابتدای این بخش نیز خدمت شما عرض کردم در مورد این بازی شاید خیلی هم درست نباشد که از واژه الهام گرفتن و .. استفاده کنیم زیرا در واقع Code Vein  متعلق به خود ناشر سری Dark Souls است. بازی Code Vein در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” به کسب جایگاه یازدهم نائل آمده است.

۱۰ – Wolfenstein: Youngblood

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Wolfenstein: Youngblood

سازنده: MachineGames, Arkane Studios

ناشر:  Bethesda Softworks

ژانر:  First Person Shooter

پلتفرم مقصد:  Playstation 4 ,Xbox One ,PC

تاریخ انتشار: ۲۶ جولای ۲۰۱۹ (۴ مرداد ۱۳۹۸)

سری عناوین Wolfenstein یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین عناوین شوتر در تاریخ بازی های رایانه ای محسوب می شوند که همواره طرفداران و علاقمندان بسیار زیادی را در دنیا داشته و دارند و حتی در کشور خودمان نیز علاقمندان زیادی دارد و تعداد بسیاری از افراد که شاید حتی بازیباز نیز نباشند، قبلا یک نسخه از ولفنشتاین را بازی کرده اند که به شخصه چندین نفر را با چنین سابقه ای می شناسم. Wolfenstein جزو نام هایی است که همواره برای همه بازیبازان مورد احترام است و به عنوان یک نام قدیمی و بزرگ در صنعت بازی ها شناخته می شود. در این فرنچایز قدیمی شاهد بازی هایی تاریخ ساز و تاثیرگذار بوده ایم که نقش مهمی را در پیشرفت سبک شوتر اول شخص بر عهده داشته اند. به طور مثال بازی Wolfenstein 3D که در سال ۱۹۹۲ منتشر گردید یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین عناوین شوتر اول شخص در دنیا محسوب می شود و برای بسیاری از بازیبازان یک عنوان افسانه ای است که به مانند Doom جزو سردمداران شوتر های اول شخص است و حتی از آن با لقب “پدربزرگ شوترهای ۳ بعدی” در شاخه شوترهای اول شخص یاد می کنند. بعداز چندین سال سکوت خبری فرنچایز ولفنشتاین، این سری در نسل هفتم و هشتم با ۳ عنوان New Order (برای هر دو نسل) و Old Blood (تنها نسل هشتم) و مخصوصا بازی Wolfenstein II: The New Colossus که در حد یک شاهکار اکشن بود، دوباره نام خود را تازه کرد و بر سر زبان ها انداخت و اتفاقا هر دو بازی نیز عناوین زیبا و جذاب و موفقی بودند و مورد استقبال قرار گرفتند. اکنون نیز نوبت به یک نسخه جدید دیگر از این فرنچایز با نام Wolfenstein: Youngblood رسیده است که انتظار داریم باز هم یکی از برترین تجربه های شوتر اول شخص و اکشن ناب را برای ما به ارمغان بیاورد.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

بدون شک مثل همیشه در این نسخه نیز باید منتظر برخی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین اتفاقات در دنیای بازی های اکشن باشی و باز هم باید با قدرت بی اندازه نازی ها و ربات ها و آزمایشات عجیب و غریبشان که چاشنی تخیل را هم به طور شیرین و قابل باوری در خود دارد، دست و پنجه نرم کنیم و آنها را شکست دهیم که کار آسانی نخواهد بود ولی قطعا خیلی باحال و خفن است. این بار دیگر این کارها را در قالب ویلیام بلازکوویچ محبوب و قدرتمند و این نازی کش افسانه ای انجام نمی دهیم و نوبت به “خون های جوان این خانواده” و دوقلوهای بلازکوویچ رسیده است که نبرد را پیش ببرند.

این نسخه که توسعه و انتشار آن را MachineGames و  Arkane Studios و کمپانی Bethesda Softworks عهده دار هستند، قرار است تا در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۴ مرداد ۱۳۹۸ در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم های مقصد این بازی که در ژانر شوتر اول شخص داستان محور قرار دارد بر طبق اعلام سازندگان شامل پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه های شخصی خواهند بود. وقایع این نسخه در سال ۱۹۸۰ و دو دهه بعد از اتفاقات بازی Wolfenstein II: The New Colossus رقم می خورد. حالا دیگر آلمان ناری جنگ جهانی دوم را پیروز شده است! Jessica و Sophia Blazkowicz که دخترهای دو قلوی ویلیام بلازکوویچ افسانه ای هستند باید به پاریس سفر کنند و در جستجوی پدر گم شده شان باشند. همزمان آنها باید به نیروی مقاومت فرانسه نیز کمک کنند تا شر نازی ها را که بعد از جنگ جهانی دوم این کشور را تصرف کرده اند از سر مردم فرانسه کم کنند. شما در بازی می توانید کنترل سوفیا یا جسیکا را به انتخاب خودتان بر عهده بگیرید. یک مد انتخابی cooperative multiplayer نیز در بازی وجود دارد که قطعا خیلی جذاب خواهد بود و شما می توانید بازی را در کنار یک دوست و همراه انسانی و یا همراه هوش مصنوعی به پایان برسانید.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

وقایع این نسخه در سال ۱۹۸۰ و دو دهه بعد از اتفاقات بازی Wolfenstein II: The New Colossus رقم می خورد. حالا دیگر آلمان ناری جنگ جهانی دوم را پیروز شده است! Jessica و Sophia Blazkowicz که دخترهای دو قلوی ویلیام بلازکوویچ افسانه ای هستند باید به پاریس سفر کنند و در جستجوی پدر گم شده شان باشند. همزمان آنها باید به نیروی مقاومت فرانسه نیز کمک کنند تا شر نازی ها را که بعد از جنگ جهانی دوم این کشور را تصرف کرده اند از سر مردم فرانسه کم کنند. شما در بازی می توانید کنترل سوفیا یا جسیکا را به انتخاب خودتان بر عهده بگیرید. یک مد انتخابی cooperative multiplayer نیز در بازی وجود دارد که قطعا خیلی جذاب خواهد بود و شما می توانید بازی را در کنار یک دوست و همراه انسانی و یا همراه هوش مصنوعی به پایان برسانید.

برخلاف عناوین سال های اخیر این سری، این بار شما می توانید ماموریت ها را به ترتیبی که دوست دارید و در یک ساختار غیر خطی به پایان برسانید و در این مسیر کلی قابلیت ها و تجهیزات گوناگون نیزبه دست خواهید آورد. بدون شک مثل همیشه در این نسخه نیز باید منتظر برخی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین اتفاقات در دنیای بازی های اکشن باشی و باز هم باید با قدرت بی اندازه نازی ها و ربات ها و آزمایشات عجیب و غریبشان که چاشنی تخیل را هم به طور شیرین و قابل باوری در خود دارد، دست و پنجه نرم کنیم و آنها را شکست دهیم که کار آسانی نخواهد بود ولی قطعا خیلی باحال و خفن است. البته همان طور که گفتم این بار دیگر این کارها را در قالب ویلیام بلازکوویچ محبوب و قدرتمند و این نازی کش افسانه ای انجام نمی دهیم و نوبت به “خون های جوان این خانواده” و دوقلوهای بلازکوویچ رسیده است که نبرد را پیش ببرند. تردیدی وجود ندارد که بازی Wolfenstein: Youngblood با نام بزرگ و محبوب خود و به واسطه موفقیت تک تک عناوین این سری در نسل هفتم و هشتم، یکی از مورد انتظارترین بازی ها در سال جاری محسوب می گردد که خیلی از بازیبازان در دنیا منتظر تجربه آن هستند. Wolfenstein: Youngblood در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.

۹ – Star Wars Jedi: Fallen Order

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Star Wars Jedi: Fallen Order

سازنده:  Respawn Entertainment

ناشر:  Electronic Arts

ژانر:   Action-Adventure

پلتفرم مقصد:  Playstation 4 ,Xbox One ,PC

تاریخ انتشار: ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آبان ۱۳۹۸)

بدون شک هر گاه که صحبت از برترین عناوین و فرنچایزهای نقش آفرینی در تاریخ بازی های رایانه ای باشد نام سری Star wars نیز شنیده خواهد شد و از آن به عنوان یکی از فرنچایزهای مطرح این سبک یاد می گردد. بله درست است که محبوبیت سری استاروارز در دنیای سینما حتی قابل مقایسه نیز با بازی های رایانه ای نباشد اما در هنر هشتم نیز از این فرنچایز عناوین شاهکاری مثل Satarwars: Knights of the Old Republic با قدمت و سابقه بسیار زیاد وجود دارند که در دل بازیبازان جا خوش کرده اند و تجربه ای لذتبخش و به یادماندنی را برای ما رقم زده اند و همیشه از آن ها به نیکی یاد شود. حتی وقتی که به برترین آنتاگونیست های دنیای بازی ها نگاه می کنیم نیز نام شخصیت فوق محبوبی مثل Darth Vader را نیز شاهد هستیم. به هر حال وقتی این شخصیت بی نهایت محبوب در بازی های رایانه ای نیز حضور یافته است تمام طرفداران او در سینما اگر در حوزه بازی نیز فعال باشند به همان اندازه او را دوست دارند. چرا که آنتاگونیست اصلی یکی از محبوب ترین سری های تاریخ است. وی تاکنون در چندین بازی در هنر هشتم ایفای نقش کرده و حضور داشته است و اگر تعداد حضورهای این شخصیت را در بازی های رایانه ای بدانید قطعا متعجب خواهید شد و خواهید دید که نقش وی در بازی ها خیلی کمتر از سینما نبوده است و در عناوین متعددی به خاطر محبوبیت بسیار بالا از وی استفاده شده است.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

بله… بالاخره یک جنگ ستارگان جدید در صنعت بازی در راه است و برخلاف سینما که در این سال ها چند فیلم از این سری را دیده ایم در دنیای بازی ها چندین سال است که یک بازی خیلی بزرگ و اصطلاحا AAA از این سری نداشته ایم. اما حالا داریم چه جور هم داریم! یک جنگ ستارگان تک نفره و داستان محور که توسط یکی از برترین های صنعت بازی ساخته می شود یعنی خالقین سری مدرن وارفیر و تایتان فال

وی به عنوان شخصیت قابل بازی در بازی های  Lego Star Wars: The Video Game, Lego Star Wars II: The Original Trilogy, Lego Star Wars: The Complete Saga, Soulcalibur IV, Star Wars: Battlefront II, Star Wars: Empire at War, Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption, Star Wars Commander, Star Wars: Galactic Battlegrounds و نهایتا Star Wars Battlefront حضور داشته است. همچنین وی به عنوان شخصیت غیر قابل بازی در  Angry Birds Star Wars و شخصیت قابل بازی در  Angry Birds Star Wars II نیز حاضر بوده است. بگذریم… این شماره از لیست در مورد دارت ویدر نیست بلکه به این خاطر در مورد وی صحبت کردیم که اهمیت فرنچایز بزرگی مثل جنگ ستارگان را در صنعت بازی متذکر شویم و به اهمیت بالای عناوین این سری و بازی جدیدا معرفی شده آن پی ببریم. بله… بالاخره یک جنگ ستارگان جدید در صنعت بازی در راه است و برخلاف سینما که در این سال ها چند فیلم از این سری را دیده ایم در دنیای بازی ها چندین سال است که یک بازی خیلی بزرگ و اصطلاحا AAA از این سری نداشته ایم. اما حالا داریم چه جور هم داریم! یک جنگ ستارگان تک نفره و داستان محور که توسط یکی از برترین های صنعت بازی ساخته می شود یعنی خالقان سری مدرن وارفیر و تایتان فال.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

این نسخه که توسعه و انتشار آن را Respawn Entertainment و کمپانی Electronic Arts عهده دار هستند، قرار است تا در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۲۴ آبان ۱۳۹۸ (که در واقع می شود یک ماه و چند روز قبل از به نمایش در آمدن Star Wars: The Rise of Skywalker در دنیا) در دسترس علاقمندان قرار بگیرد

این بازی جدید که مدت خیلی زیادی از نمایشش نمی گذرد Star Wars Jedi: Fallen Order نام دارد که البته در E3 2018 معرفی شده بود ولی نام رسمی و نمایش خاصی تا همین چند وقت پیش و در مراسم Star Wars Celebration در آپریل ۲۰۱۹ از آن ندیده بودیم. این نسخه که توسعه و انتشار آن را Respawn Entertainment و کمپانی Electronic Arts عهده دار هستند، قرار است تا در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۲۴ آبان ۱۳۹۸ (که در واقع می شود یک ماه و چند روز قبل از به نمایش در آمدن Star Wars: The Rise of Skywalker در دنیا) در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم های مقصد این بازی که در ژانر اکشن ماجرایی قرار دارد بر طبق اعلام سازندگان شامل پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه های شخصی خواهند بود.  وقایع این نسخه بعد از Order 66 (مدت کوتاهی بعد از وقایع Episode III – Revenge of the Sith) رخ می دهند که اهمیت به سزایی در سرنوشت Jedi Order در کهکشان داشته است. شما در بازی کنترل Padawan Cal Kestis را بر عهده می گیرید که یکی از معدود Jedi های باقی مانده است. در راس تیم داستان نویسی این نسخه شاهد حضور Aaron Contreras که نویسنده داستان مافیا ۳ بوده است قرار دارد. در مجموع باید گفت تردیدی وجود ندارد که بازی Star Wars Jedi: Fallen Order به واسطه نام بزرگ این سری و همچنین خوشنامی تیم سازنده اش یکی از مورد انتظارترین بازی ها در سال جاری محسوب می گردد که بسیاری چشم به موفقیت آن دارند. Star Wars Jedi: Fallen Order در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” در جایگاه نهم قرار گرفته است.

RAGE 2 – ۸

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

RAGE 2

سازنده: Avalanche Studios, id Software

ناشر: Bethesda

ژانر:  First Person Shooter

پلتفرم مقصد: Playstation 4 ,XboxOne ,PC

تاریخ انتشار: ۱۴ می ۲۰۱۹ ( ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸)

 به نظر می رسد که Rage 2 بر خلاف بازی اول، اصلا قصد ندارد خودش را دست کم بگیرد و اتفاقا خیلی هم خفن خودش را نمایش می دهد!! در واقع همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام بزرگترین مشکل بازی RAGE  مشکل در “ارائه” و “معرفی” و در یک کلام Presentation بازی به بازیباز بود و انگار حس می کردید که بازی خودش خودش را دست کم می گیرد و به ما نمی گوید ببینید من چقدر خفن هستم، در حالی که در خیلی موارد، واقعا بود. بدون شک اگر بازی ارائه یا Presentation بهتری داشت وضعش خیلی خیلی بهتر بود و حتی نمره هایش خیلی بالاتر بود. این عنوان زیبا نهایتا موفق شد از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای بسیار خوب ۸۱/۱۰۰ را به دست بیاورد. خوب می دانید که امتیاز متای ۸۱ خیلی خیلی امتیاز خوبی برای یک بازی محسوب می شود ولی برای RAGE که شاید خیلی ها انتظار داشتند یک شاهکار بی بدیل در حد ۹۰ و بالاتر باشد، چندان هم طرفداران و مخاطبین صنعت گیم را راضی نکرد. بازی به دلیل کیفیت جلوه های بصری، طراحی هنری دنیای بازی و سیستم جذاب مبارزاتش بسیار تحسین شد در حالی که به خاطر داستان و شخصیت پردازی ضعیف و علی الخصوص عدم وجود سیستم جهت یابی صحیح در بازی مورد نقد قرار گرفت و از امتیاز آن کاسته شد. باید گفت بازی RAGE شاید دقیقا و کاملا آن عنوانی که منتظرش بودیم و قرار بود باشد، نبود و ضعف هایی داشت ولی نمی توان کتمان کرد که واقعا در سبک خاص خود یک بازی فوق العاده بود و کمتر عنوانی را شاهد هستیم که در آن تمامی المان های سبک های مختلف از ریسینگ گرفته تا مبارزه با ماشین و اکشن ماجرایی جهان آزاد و شوتر اول شخص و … به شکلی بسیار سرگرم کننده و خاص، در کنار هم جمع شده باشند (مانند سری Borderlands).

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

اوه اوه اوه… چه شود این بازی! چه شود این بازی! بمب هیجان که میگن همینه

بعد از انتشار نسخه اول و موفقیت نسبی آن، همیشه این احتمال وجود داشت که بازی دوم سری نیز معرفی شود و بالاخره یک نسل بعد این اتفاق رخ داد. بازی RAGE 2 که توسعه و انتشار آن را Avalanche Studios و id Software و کمپانی بتزدا عهده دار هستند، قرار است تا به زودی در تاریخ ۲۴ می  ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم های مقصد این بازی که در ژانر اکشن و شوتر اول شخص قرار دارد بر طبق اعلام سازندگان شامل پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی خواهند بود. گیم پلی بازی به مانند بازی اول شامل اکشن و شوتر اول شخص و همین طور بخش های سوم شخص ماشین سواری و مبارزات ماشینی و ریسینگ است. وسیله جابجایی شما نیز در دنیای بازی همین ماشین ها هستند که با آنها به ماموریت های مختلف سر می زنید و دنیای بزرگ بازی را در می نوردید. در واقع RAGE 2 یک “شوتر اول شخص آخرالزمانی با المان های ریسینگ و مبارزات ماشینی” محسوب می شود که ما را به دنیایی پر از هیجان و آشوب و جذابیت خواهد برد. نکته جالب، حضور استودیو آوالانچ به عنوان سازنده بازی در این نسخه است و قطعا می توانیم از هیجان و انفجارها و مبارزاتی در سطح جذابیت سری جاست کاز که این استودیو خلق کرده است در بازی RAGE 2 نیز سیراب شویم که این موضوع در همین نمایش های این بازی که تاکنون دیده ایم کاملا واضح است.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

RAGE 2 یک “شوتر اول شخص آخرالزمانی با المان های ریسینگ و مبارزات ماشینی” محسوب می شود که ما را به دنیایی پر از هیجان و آشوب و جذابیت خواهد برد. نکته جالب، حضور استودیو آوالانچ به عنوان سازنده بازی در این نسخه است و قطعا می توانیم از هیجان و انفجارها و مبارزاتی در سطح جذابیت سری جاست کاز که این استودیو خلق کرده است در بازی RAGE 2 نیز سیراب شویم که این موضوع در همین نمایش های این بازی که تاکنون دیده ایم کاملا واضح است.

از لحاظ کلی و با توجه به نمایش هایی که از این بازی دیده ایم باید گفت بازی RAGE 2 سفری در دنیایی آخرالزمانی است که به نظر می رسد ترکیبی از عناوین مد مکس، فال اوت و بوردر لندز باشد که با سیستم شوتینگ بسیار هیجان انگیز، سریع  و خاص بازی های بتزدا که از بهترین ها در سبک خود محسوب می شود ترکیب شده تا است تا یک بمب هیجان به نام Rage 2 خلق شود.در نمایش جذاب و کامل RAGE 2 در E3 سال جاری شاهد بخش هایی کاملا اکشن و هیجان انگیز بودیم و به نظر می رسد که این بار شاهد المان های جهان آزاد بیشتر و مبارزات ماشینی عمیق تر با شخصی سازی های گسترده نسبت به بازی اول خواهیم بود که امید ما را به این بازی بیشتر می کند. باید صبر کردید و دید که آیا این بازی می تواند به انتظارها پاسخ مثبت بدهد و موفق ظاهر شود یا خیر. به هر شکل فارغ از عملکرد نهایی بازی RAGE 2، تردیدی وجود ندارد که بازی RAGE 2 با نمایش های فوق العاده هیجان انگیز خود و نام بزرگ سازنده و ناشرش، یکی از پرامیدترین بازی ها در نسل هشتم و در سال ۱۳۹۸شمسی و ۲۰۱۹ میلادی محسوب می گردد که امیدواریم که بتواند انتظارات را برآورده نماید. بازی RAGE 2 در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” رتبه  هشتم از آن خود نموده است. خوشبختانه از زمان معرفی نسخه دوم Rage تا امروز که چند روزی بیشتر تا انتشار این بازی باقی نمانده است مدام شاهد نمایش هایی جذاب از این عنوان بوده ایم که یه وضوح مشخص است ما را باز هم به سفری هیجان انگیز و پر از آشوب خواهد برد.

۷ – Borderlands 3

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Borderlands 3

سازنده:  Gearbox Software

ناشر:  ۲K Games

ژانر:   First Person Shooter RPG

پلتفرم مقصد:  Playstation 4 ,Xbox One ,PC

تاریخ انتشار: ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۲ شهریور ۱۳۹۸)

همیشه و هر جا که صحبت از فرنچایزهای قدرتمند نقش آفرینی مطرح باشد نام Borderlands نیز به عنوان یکی از برترین ها شنیده خواهد شد. یک سری فوق العاده زیبا با دنیایی بی نهایت عجیب و غریب و شخصیت هایی دیوانه و گرافیک سل شید فوق العاده و از همه مهم تر تعداد بیشماری سلاح های مختلف که از ترکیب صدها مدل مختلف با المان های مختلف آتش و برق و .. تشکیل شده اند و بازی را به یک بهشت واقعی از نظر تنوع سلاح تبدیل کرده اند. فرنچایزی که نسخه اول آن در سال ۲۰۰۹ توسط استودیو توانمند گیرباکس ساخته شد و توسط کمپانی ۲کی گیمز در نسل هفتم منتشر گردید که توانست نظر منتقدان و بازیبازان را جلب کرده و امتیاز متای عالی ۸۴ را نیز کسب نماید. با موفقیت نسخه اول سری، بازی Borderlands 2 نیز در سال ۲۰۱۲ و در نسل هفتم منتشر گردید و تبدیل به یک بازی شدیدا تحسین شده توسط منتقدان و بازیبازان گردید و امتیاز رویایی ۹۱ را نیز دریافت نمود که نشان از یک شوتر اول شخص نقش آفرینی شاهکار دارد. بعد از آن نیز عنوان فرعی Borderlands: The Pre-Sequel در اواخر نسل هفتم منتشر شد که به نوعی ضعیف ترین بازی سری نیز محسوب می شود. Borderlands فرنچایزیست فوق العاده زیبا با دنیایی بی نهایت عجیب و غریب و شخصیت هایی دیوانه و گرافیک سل شید فوق العاده و از همه مهم تر تعداد بیشماری سلاح های مختلف که از ترکیب صدها مدل مختلف با المان های مختلف آتش و برق و .. تشکیل شده اند و بازی را به یک بهشت واقعی از نظر تنوع سلاح تبدیل کرده اند. از آن جایی که کمتر پیش می آید شاهد ساخته شدن یک عنوان شوتر اول شخص با سبک نقش آفرینی باشیم و تعداد عناوین زیادی در این سبک در دنیا وجود ندارند،

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

سازندگان نسخه سوم اعلام کردند که فقط اگر بخواهید به صورت مستقیم و بدون ماموریت فرعی و .. فقط ماموریت های اصلی داستانی بازی را تمام کنید، بیشتر از ۳۰ ساعت زمان خواهد برد که واقعا فوق العاده است و قطعا با این حساب برای من که کل نقطه های نقشه بازی را اکتشاف می کنم می رود بالای ۱۰۰ ساعت بازی لذتبخش نقش‌ آفرینی با دنیای از لوتینگ و ماموریت فرعی. این یک خصوصت همیشگی در این فرنچایز بوده است و در واقع سری عناوین Borderlands علاوه بر کیفیت بالای گیم پلی و سبک خاص خود یعنی شوتر اول شخص نقش آفرینی، همواره از لحاظ کمیت محتوای با کیفیت نیز جزو برترین فرنچایزها در تاریخ قلمداد می شود و هر شماره آن، ساعت های خیلی طولانی گیم پلی ناب و لذتبخش را برای بازیبازان همراه داشته است.

سازندگان این سری می دانستند که در نسل جدید هم بازی های این سری طرفدار خواهند داشت و در واقع با ورود به نسل هشتم و دیدن کلی کالکشن ها و بازی های ریمستر شده، اصلا دور از انتظار نبود یا بهتر است بگوییم بسیار هم منتظر بودیم که شاهد کالکشن ریمستر شده و نسل هشتمی سری Borderlands باشیم و خوشبختانه این اتفاق نیز رخ داد و مجموعه ریمستر شده Borderlands: The Handsome Collection که شامل نسخه دوم و The Pre-Sequel بود در نسل هشتم عرضه گردید که با متای ۸۲، یک مجموعه واقعا ارزشمند برای دوست داران سبک نقش آفرینی و شوتر اول شخص محسوب می شود. دیگر فقط مانده بود نسخه اول که به نسل هشتم بیاید و این اتفاق هم مدتی قبل رخ داد تا بازیبازان جدیدتر بتوانند این نسخه بی نظیر را هم در نسل جدید بازی کنند و در واقع قبل از عرضه بازی سوم، هر ۳ بازی قبلی سری در نسل هشتم هم حاضر باشند. با این همه ریمستر و نسخه وی آر و .. دیگر فقط و فقط وقت نسخه سوم است و بس. نسخه ای که هر چه بیشتر از آن می بینیم و می شنویم بیشتر قند در دلمان آب می شود! بازی Borderlands 3 که توسعه و انتشار آن را Gearbox Software و کمپانی ۲K Games عهده دار هستند، قرار است تا در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم های مقصد این بازی که در ژانر شوتر اول شخص نقش آفرینی قرار دارد بر طبق اعلام سازندگان شامل پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه های شخصی خواهند بود.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

انتظار داریم که در بازی سوم نیز شاهد یک داستان خیلی باحال و پر از دیوانه بازی و شخصیت های عجیب و غریب و Freak ها باشیم زیرا که شخصت پردازی های عجیب و جالب همیشه جزوی از سری عناوین Borderlands بوده و هستند و جنس شخصیت هایی که تا به امروز در این سری دیده ایم را تا به حال در هیچ بازی دیگری مشاهده نکرده و شاهد شخصیت هایی بسیار یونیک در داستان های زیبای این سری بوده ایم که حتما این تعداد در نسخه سوم باز هم افزوده خواهد شد.

به تازگی سازندگان نسخه سوم اعلام کردند که فقط اگر بخواهید به صورت مستقیم و بدون ماموریت فرعی و .. فقط ماموریت های اصلی داستانی بازی را تمام کنید، بیشتر از ۳۰ ساعت زمان خواهد برد که واقعا فوق العاده است و قطعا با این حساب برای من که کل نقطه های نقشه بازی را اکتشاف می کنم می رود بالای ۱۰۰ ساعت بازی لذتبخش نقش‌ آفرینی با دنیای از لوتینگ و ماموریت فرعی. این یک خصوصت همیشگی در این فرنچایز بوده است و در واقع سری عناوین Borderlands علاوه بر کیفیت بالای گیم پلی و سبک خاص خود یعنی شوتر اول شخص نقش آفرینی، همواره از لحاظ کمیت محتوای با کیفیت نیز جزو برترین فرنچایزها در تاریخ قلمداد می شود و هر شماره آن، ساعت های خیلی طولانی گیم پلی ناب و لذتبخش را برای بازیبازان همراه داشته است. از نظر کانسپت و تم کلی داستانی نیز این سری فوق العاده است و دنیای Borderlands به حدی پتانسیل قصه گویی بالایی داشت که استودیو تل تیل نیز به سراغ آن رفت و سری شاهکار Tales from the Borderlands: A Telltale Game Series را خلق نمود که تبدیل به یکی از بهترین بازی های این سازنده نیز شد و قطعا انتظار داریم که در بازی سوم نیز شاهد یک داستان خیلی باحال و پر از دیوانه بازی و شخصیت های عجیب و غریب و Freak ها باشیم زیرا که شخصت پردازی های عجیب و جالب همیشه جزوی از سری عناوین Borderlands بوده و هستند و جنس شخصیت هایی که تا به امروز در این سری دیده ایم را تا به حال در هیچ بازی دیگری مشاهده نکرده و شاهد شخصیت هایی بسیار یونیک در داستان های زیبای این سری بوده ایم که حتما این تعداد در نسخه سوم باز هم افزوده خواهد شد. تردیدی وجود ندارد که بازی Borderlands 3 به دلیل سال ها انتظار طرفداران این سری و خاطرات فوق العاده خوبی که از عناوین قبلی اش برای بازیبازان ساخته است یکی از مورد انتظارترین بازی ها در سال جاری محسوب می گردد. Borderlands 3 در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” در جایگاه هفتم جا خوش کرده است! مطمئنم که تعداد خیلی خیلی زیادی گیمر مثل خود بنده برای تجربه این بازی معرکه لحظه شماری می کنیم!

Final Fantasy VII Remake – ۶

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Final Fantasy VII Remake

سازنده:  Square Enix, CyberConnect2, Epic Games

ناشر: Square Enix

ژانر:   RPG

پلتفرم مقصد: PlayStation 4

تاریخ انتشار: ۲۰۱۹ (۱۳۹۸)

حتی فکرش هم خیلی هیجان انگیز است که بار دیگر خواهیم توانست در Final Fantasy VII Remake با سفیروث و دیگر شخصیت های این شاهکار بی تکرار آن هم با کیفیت نسل هشتمی ملاقات کنیم.  یادش بخیر… در Final Fantasy VII طراحی تک تک المان ها و بخش ها و جزییات بازی از دنیای آن و گیم پلی و گرافیک و موسیقی در زمان خود گرفته تا محیط اطراف و ریزترین جزییات شخصیت های بازی و لباس های آنها به زیباترین شکل ممکن انجام شده و این بازی یکی از برترین عناوین تاریخ محسوب می شود. Final Fantasy VII از لحاظ شخصیت ها و شخصیت پردازی نیز شاید برترین بازی این سری بزرگ باشد و واقعا تک تک شخصیت های حاضر در آن تا همیشه در یاد و خاطر ما و تاریخ باقی مانده اند. تنها کافیست تا فرشته تک بال، سفیروث (Sephiroth) را به خاطر بیاورید. آنتاگونیست اصلی Final Fantasy VII که از بسیاری از پروتاگونیست های بسیار بزرگ و محبوب در بازی های مختلف نیز محبوب تر است و یک اسطوره در سری فاینال فانتزی و تاریخ بازی های رایانه ای به شمار می رود. طراحی ظاهری و صورت شخصیت ها و لباس های آن ها در بازی و حرکت موهای آن ها بی نظیر بود و به قدری شخصیت های اصلی بازی، زیبا و دوست داشتنی طراحی شده اند که هر بازیبازی را شیفته خود می کنند. دنیای Final Fantasy VII بسیار وسیع و زیبا طراحی شده و انواع و اقسام محیط ها و مناظر چشم نواز را می توانستید در آن مشاهده کنید. در طول تاریخ مدام و مدام و مدام شاهد درخواست طرفداران سری فاینال فانتزی برای بازسازی نسخه های مختلف و شاهکار این فرنچایز بوده ایم و کلا فکر می کنم بیشترین فرنچایزی که در تاریخ برای باز سازی آن درخواست داده شده است همین فاینال فانتزی باشد، اما تازه باز بین همه بازی های این سری، درخواست ها در مورد شماره هفتم سری با تمام بازی های تاریخ فرق می کند! در واقع در طول تاریخ بازی‌ های رایانه‌ ای، عنوانی که بیشترین درخواست‌ بازسازی را از سوی طرفداران داشته است، شاهکار بی نظیر و خاطره‌انگیز Final Fantasy VII است که بی‌ شک برترین و پرطرفدارترین نسخه این سری فوق‌ محبوب نیز تاکنون به شمار می‌ رود. پس از سال‌ ها تقاضا برای ساخت نسخه بازسازی شده شماره هفتم این سری، سرانجام در مراسم E3 سال ۲۰۱۵ بود که این نسخه معرفی گردید و بسیاری از بازیبازان مخصوصا قدیمی تر به آرزوی خود رسیدند.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

حتی فکرش هم خیلی هیجان انگیز است که بار دیگر خواهیم توانست در Final Fantasy VII Remake با سفیروث و دیگر شخصیت های این شاهکار بی تکرار آن هم با کیفیت نسل هشتمی ملاقات کنیم.  یادش بخیر… در Final Fantasy VII طراحی تک تک المان ها و بخش ها و جزییات بازی از دنیای آن و گیم پلی و گرافیک و موسیقی در زمان خود گرفته تا محیط اطراف و ریزترین جزییات شخصیت های بازی و لباس های آنها به زیباترین شکل ممکن انجام شده و این بازی یکی از برترین عناوین تاریخ محسوب می شود.

بازی Final Fantasy VII Remake که توسعه و انتشار آن را Square Enix عهده دار است و بازسازی عنوان اصلی سال ۱۹۹۷ محسوب می‌ شود، قرار است تا در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۱۹ میلادی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم مقصد این بازی که مانند همیشه و مثل بازی اصلی در ژانر نقش آفرینی قرار دارد بر طبق اعلام سازندگان، تنها کنسول پلی استیشن ۴ خواهد بود. آقای Yoshinori Kitase که کارگردان نسخه اصلی این عنوان به شمار می‌ رود این بار در نسخه بازسازی شده در نقش تهیه‌کننده بازی حاضر شده است و آقای Tetsuya Nomura به عنوان کارگردان بازی انجام وظیفه می‌ کند. به سنت مقالات ۱۰ برتر که همیشه برای شما می نویسم، بد نیست تا کمی هم به صحبت در باره پیشینه این فرنچایز بزرگ بپردازیم. سری فاینال فانتزی نخستین بار کار خود را از سال ۱۹۸۷ با انتشار نخستین بازی این سری آغاز کرد و تا به امروز که جدیدترین نسخه آن با نام Final Fantasy XV در نسل هشتم در  اختیار طرفداران قرار دارد، کار خود را ادامه داده است و تبدیل یه یکی از بزرگترین و محبوب ترین سری بازی های تاریخ شده است. در واقع همانطور که در ابتدای این شماره گفتم در طول سال ها این طور بوده است همیشه به دلیل محبوبیت بسیار بالای بازی های این سری و درخواست های زیاد طرفداران در سراسر دنیا، عناوین زیادی از این سری محبوب تاکنون بازسازی شده اند و در نسل های مختلف برای پلتفرم های مختلف منتشر شده اند، به طور مثال در دسامبر ۲۰۱۳ یک نسخه بازسازی و ریمستر شده از دو عنوان زیبای Final Fantasy X و Final Fantasy X-2 در قالب یک مجموعه ارزشمند به نام Final Fantasy X | X-2 HD Remaster برای پلتفرم های PlayStation 4, PlayStation 3, PlayStation Vita و رایانه های شخصی با سیستم عامل ویندوز عرضه شد. شاهکار Final Fantasy VII  نیز که هفتمین نسخه از سری عناوین اصلی فاینال فانتزی محسوب می شود، توسط کمپانی Square Enix ساخته شد و در سال ۱۹۹۷ و سپس در طول سال های بعدی توسط همین کمپانی برای پلتفرم های PlayStation 4, PlayStation, PlayStation 3, PlayStation Portable, Android, iOS, Microsoft Windows منتشر گردیده است. این عنوان زیبا با متای ۹۲ محبوب ترین بازی فرنچایز فاینال فانتزی و یکی از محبوب ترین و بزرگترین عناوین نقش آفرینی در تاریخ به شمار می رود.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

در طول تاریخ مدام و مدام و مدام شاهد درخواست طرفداران سری فاینال فانتزی برای بازسازی نسخه های مختلف و شاهکار این فرنچایز بوده ایم و کلا فکر می کنم بیشترین فرنچایزی که در تاریخ برای باز سازی آن درخواست داده شده است همین فاینال فانتزی باشد، اما تازه باز بین همه بازی های این سری، درخواست ها در مورد شماره هفتم سری با تمام بازی های تاریخ فرق می کند! در واقع در طول تاریخ بازی‌ های رایانه‌ ای، عنوانی که بیشترین درخواست‌ بازسازی را از سوی طرفداران داشته است، شاهکار بی نظیر و خاطره‌انگیز Final Fantasy VII است که بی‌ شک برترین و پرطرفدارترین نسخه این سری فوق‌ محبوب نیز تاکنون به شمار می‌ رود.

داستان Final Fantasy VII Remake نیز به مانند بازی اصلی روایتگر قصه یکی از بی نظیرترین شخصیت های دنیای بازی های رایانه‌ای یعنی Cloud Strife است و حول محور مبارزات او به همراه گروه مقاومت AVALANCHE در برابر گروه فاسد Shinra megacorporation و رهبر آنها Sephiroth می‌ گردد. باید گفت با توجه به نمایش هایی که تاکنون از این عنوان دیده ایم قطعا در نسخه بازسازی شده باز هم شاهد یک گرافیک معرکه و کاملا نسل هشتمی خواهیم بود که لذت دیدار دوباره با شخصیت های محبوبمان و مبارزات بی نظیر فاینال فانتزی ۷ را چند برابر می کند. مبارزات بازی نیز در این نسخه بازسازی شده بناست تا بر پایه سیستم اکشن هم زمان (real-time action) با المان‌ های استراتژی شبیه به عنوان Dissidia Final Fantasy، پیاده شود. همچنین در مورد انتشار این نسخه مشخص گردید که به منظور این که سازندگان مجبور نشوند تا هیچ بخشی از بازی را حذف کنند انتشار آن به صورت بخش بخش یا اپیزودیک انجام بگیرد که بازخوردهای مثبت و منفی زیادی را به همراه داشت. به هر حال با تمام این موارد تردیدی وجود ندارد که بازی Final Fantasy VII Remake با نمایش های جذاب خود و نام بزرگ سازنده و ناشر آن، یکی از مورد انتظارترین و پرامیدترین و اصطلاحا یکی از Most Anticipated games ها در کل تاریخ بازی ها محسوب می گردد که خیلی از بازیبازان در دنیا منتظر تجربه آن هستند. Final Fantasy VII Remake در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” موفق به کسب رتبه ششم شده است. بایستی تا زمان انتشار این بازی صبر کرده و مشاهده کنیم که یکی از مورد انتظارترین بازسازی‌ های تاریخ از یکی از محبوب ترین عناوین تاریخ، به سر منزل مقصود خواهد رسید یا خیر. امیدوار هستیم تا نسخه بازسازی شده نیز به مانند بازی اصلی با داستان عالی، گیم پلی فوق العاده و گرافیک چشم نواز موفق شود تا به یکی از برترین بازی های نقش آفرینی سال ۲۰۱۹ تبدیل گردد. انتظار داریم تا تمامی المان های و بخش های بازی با کیفیت بسیار بالاتر و نسل هشتمی در بازسازی این عنوان وجود داشته باشد تا شاهد یک شاهکار دیگر در سطح بازی اصلی باشیم.

Gears 5 – ۵

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Gears 5

سازنده: The Coalition

ناشر:  Microsoft

ژانر:  Third Person Shooter

پلتفرم مقصد: Xbox One, PC

تاریخ انتشار: ۲۰۱۹ (۱۳۹۸)

هر وقت که نام سری گیرز او وار می آید یاد لذتی می افتم که با بازی کردن ۳ نسخه اول شاهکار این سری بردم، آن هم با ایکس باکس ۳۶۰ یکی از فامیل هایمان که قرض گرفته بودم تا فقط گیرز ها را تمام کنم زیرا یک بار گیم پلیش را دیده بودم و حسابی عاشقش شده بودم. ۳ نسخه این سری را پشت سر هم و در چند روز تمام کردم و اصلا نمی فهمیدم که چطور دارد زمان می گذرد و چند ساعت بازی می کنم! در واقع من زیاد تجربه ای در مورد بازی های انحصاری مایکروسافت (زمانی که انحصاری واقعی داشت) ندارم ولی این یک مورد شاهکار۳ گانه گیرز او وار را بدجوری بازی کرده ام و بدجوری هم عاشقشان هستم مثل بازی های انحصاری پلی استیشن. برای همین هم کلیف بلیزینسکی همیشه برای من یکی از نوابغ بزرگ صنعت بازی محسوب می شود زیرا که به کمک اپیک گیمز و مایکروسافت فرنچایزی را خلق کردند که صنعت بازی و سبک شوتر شوم شخص و مبارزات و کاورگیری و .. را یک لول ارتقا داد و استانداردهای بالاتری را برای این سبک به ثبت رساند. کنفرانس مایکروسافت در E3 سال جاری واقعا معرکه بود و پر بود از نمایش های عالی و بازی های زیبا و سورپرایزهای جذاب، ولی بدون شک بزرگترین سورپرایز کنفرانس مایکروسافت مخصوصا برای طرفداران این شرکت، معرفی نسخه ای جدید از سری اصلی و شماره دار فرنچایز گیرز او وار بود که تحت نام Gears 5 معرفی شد و طرفداران پرتعدادش در دنیا را سرشار از هیجان و ذوق کرد. بازی Gears 5 که توسعه و انتشار آن را The Coalition و کمپانی مایکروسافت عهده دار هستند و ششمین نسخه از این سری محسوب می شود، قرار است تا در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۱۹ میلادی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم های مقصد این بازی که مانند همیشه در ژانر شوتر سوم شخص قرار دارد بر طبق اعلام سازندگان شامل ایکس باکس وان و رایانه های شخصی خواهند بود. بازی قطعا به صورت ۴K ساخته خواهد شد تا بتواند از قدرت کنسول ایکس باکس وان ایکس هم استفاده نماید. جالب است که بر خلاف ۵ بازی قبلی این سری فوق محبوب، دیگر خبر از نام” of War” نیست و بازی فقط Gears 5 نام دارد. حتی جالب تر اینجاست که Aaron Greenberg گفته این نام صاف و ساده تر و به نوعی تر و تمیزتر است زیرا که در طول سالها خود طرفداران تقریبا ” of War” را همیشه بر می داشته اند و آن را گیرز می نامیده اند و البته راست هم می گوید ولی خب تغییر اسم یک سری زیاد صحیح نیست. مثلا چون ما به گادا او وار همیشه می گویم گاد، سازندگان بیایند و نام سری را بکنند God خالی چون تر و تمیزتر است!!

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

هر وقت که نام سری گیرز او وار می آید یاد لذتی می افتم که با بازی کردن ۳ نسخه اول شاهکار این سری بردم، آن هم با ایکس باکس ۳۶۰ یکی از فامیل هایمان که قرض گرفته بودم تا فقط گیرز ها را تمام کنم زیرا یک بار گیم پلیش را دیده بودم و حسابی عاشقش شده بودم. ۳ نسخه این سری را پشت سر هم و در چند روز تمام کردم و اصلا نمی فهمیدم که چطور دارد زمان می گذرد و چند ساعت بازی می کنم! در واقع من زیاد تجربه ای در مورد بازی های انحصاری مایکروسافت (زمانی که انحصاری واقعی داشت) ندارم ولی این یک مورد شاهکار۳ گانه گیرز او وار را بدجوری بازی کرده ام و بدجوری هم عاشقشان هستم مثل بازی های انحصاری پلی استیشن. برای همین هم کلیف بلیزینسکی همیشه برای من یکی از نوابغ بزرگ صنعت بازی محسوب می شود زیرا که به کمک اپیک گیمز و مایکروسافت فرنچایزی را خلق کردند که صنعت بازی و سبک شوتر شوم شخص و مبارزات و کاورگیری و .. را یک لول ارتقا داد و استانداردهای بالاتری را برای این سبک به ثبت رساند.

بد نیست که مقداری هم در مورد عناوین قبلی این سری که خیلی عاشقشان هستم صحبت کنیم. نسخه اول Gears of War یک شاهکار بسیار زیبا، بی نظیر و عالی بود که این نام را بر سر زبان ها انداخت. عنوانی بی نقص که تمام جامعه بازی های رایانه ای را به تحسین واداشت و گیمرها و منتقدان همگی لب به تحسین آن گشودند. ساخت دنباله برای چنین شاهکاری واقعا سخت بود و بسیار دشوار است که برای چنین بازی دنباله ای بسازید که باز هم مورد تحسین همه قرار بگیرد اما سازندگان این سری باز هم موفق به انجام این کار شدند و با عنوان Gears of War 2 در سال ۲۰۰۸ حماسه ای دیگر رقم زدند. در واقع باید گفت ساخت و خلق یک بازی و یک فرنچایز شاهکار خیلی خیلی ساده تر است از ساختن نسخه دوم یک بازی شاهکار که بازی اولش متای ۹۴ گرفته است، اما سازندگان این سری موفق شدند تا این کار را انجام دهند. بعد از آن در نسل هفتم شاهد عرضه دو بازی عالی دیگر از این سری با نام های Gears of War 3 و Gears of War Judgement بودیم تا به این شکل پرونده این فرنچایز در نسل هفتم بسته شود. مابکروسافت  در نسل هشتم مایکروسافت دوباره به سراغ این سری رفته و نسخه چهارم Gears of War را برای کنسول نسل هشتمی اش معرفی و عرضه کرد. بعد از آن و در حالی که بسیاری منتظر معرفی عنوان جدیدی از این سری بودند، مایکروسافت در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۸ این کار را کرد و خبر از ساخت Gears 5 داد. در نمایش دقایقی از این عنوان در کنفرانس مایکروسافت هم شاهد همان المان های همیشه جذاب و هیجان انگیر و اصیل این فرنچایز بودیم. نکته عالی در مورد گیم پلی Gears 5 این است که در بازی علاوه بر حالت تک نفره شاهد split screen و cooperative آنلاین نیز هستیم که بدون شک وجود یک بازی چنین کیفیتی به صورت کواپ داستانی و مخصوصا به صورت آفلاین یک نعمت و مانند یک الماس ارزشمند است.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

چقدر خفن… عجب طراحی معرکه ای…

Gears 5 در واقع دنباله و نسخه دومی برای بازی چهارم سری محسوب می شود. از لحاظ داستانی، در انتهای نسخه چهارم بازی شاهد یک پایان کلیف هنگر بودیم و حالا به نظر می رسد که نسخه پنجم قرار هست تا همان داستان و ماجراهای بازی چهارم را ادامه بدهد با این تفاوت که این بار بازیباز در نقش Kait Diaz قرار می گیرد و نه در نقش جی دی فنیکس. شما در بازی باید منشا و ریشه لوکاست ها و همین طور خانواده Kait را پیدا کنید و همراه او دنبال پیدا کردن جواب خیلی از سوال ها باشید و وی را در این مسیر یاری کنید. همچنین مشخص شد مارکوس فنیکس محبوب و دیگر شخصیت های نسخه چهارم مثل جی دی فینیکس و دوستش  Delmont Walker نیز در این بازی باز گشته و حضور خواهند داشت. راد فرگوسن رئیس استودیو کوالیشن در مورد انتخاب شخصیت Kait در این نسخه گفته است “این یک انتخاب طبیعی بود. وقتی که شما که نسخه چهارم را بازی می کردید انگار حس داستان Mad Max: Fury Road را داشتید که در آن در اصل داشت داستان Furiosa بیان می شد و مکس در کنار او یک ساید کیک بود. در بازی چهارم هم همه چیز حول محور داستان نجات مادر Kait بود و جی دی برای کمک به او آنجا بود. بنابراین به نوعی می شود گفت که انتخاب Kait برای این نسخه یک انتخاب طبیعی است.” تردیدی وجود ندارد که بازی Gears 5 با نام بزرگ و تاریخچه شاهکاری که پشت سر آن قرار دارد، یکی از مورد انتظارترین و پرامیدترین عناوین در سال ۱۳۹۸شمسی و سال ۲۰۱۹ میلادی محسوب می گردد که خیلی ها امید به موفقیت آن دارند و انتظار یک شاهکار دیگر را از این سری می کشند. Gears 5 در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” به کسب جایگاه پنجم نائل آمده است. باید صبر کرد و دید که آیا در این شماره جدید، سازندگان بازی، ریسک هایی را در جهت نوسازی المان های گیم پلی و افزودن موارد کاملا جدید به بازی انجام خواهند داد یا خیر. امیدواریم که شاهد یک شاهکار دیگر در حد ۳ گانه نخست این سری باشیم.

Death Stranding – 4

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Death Stranding

سازنده:  Kojima Productions

ناشر:  Sony Interactive Entertainment

ژانر:  Action Adventure

پلتفرم مقصد:  Playstation 4

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸ ( احتمالا اواخر ۲۰۱۹ یا ۳ ماهه نخست ۲۰۲۰)

 در مراسم  E3 2016 و در کنفرانس سونی، هیدئو کوجیمای بزرگ به عنوان یکی از بزرگترین و تاریخ ‎سازترین و البته محبوب‌ ترین بازیسازان در مراسم حاضر شد و یک انحصاری جدید را برای پلی استیشن ۴ معرفی کرد به نام Death Stranding. بعد از نمایش این بازی همگان مات و مبهوت شده بودند از آن چه که دیده بودند و بعدا هم غوغایی در اینترنت به راه افتاد در باره تحلیل مفهوم و معانی و رازهایی که در این ویدئو و نمایش های بعدی بازی دیدیم. در واقع بعد از اولین نمایش Death Stranding هر کسی چه در سالن مراسم چه مثل ما پای اینترنت و پخش زنده در دل با خود می گفت “این دیگر چه بازی است؟ این که تمام رمز و راز بود. معنی این تریلر چه بود؟…” واقعا هم همین طور بود و یکی از پر رمز و راز ترین تریلرهای معرفی در تاریخ بازی های رایانه ای را شاهد بودیم که البته از استاد کوجیما بعید هم به نظر نمی رسید. بازی Death Stranding که توسعه و انتشار آن را Kojima Productions و کمپانی سونی عهده دار هستند، قرار است تا در تاریخی نامشخص در سال ۱۳۹۸ (احتمالا اواخر ۲۰۱۹ یا ۳ ماهه نخست ۲۰۲۰ که در هر حال می شود ۱۳۹۸) در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم مقصد این بازی انحصاری که در ژانر اکشن ماجرایی قرار دارد کنسول پلی استیشن ۴ خواهد بود. این بازی با انجین قدرتمند دسیما که شاهکاری مثل هورایزن زیرو داون را خلق کرده است در حال ساخت است و بی شک این موضوع سبب می شود تا از لحاظ گرافیکی شاهد یک بازی بسیار قدرتمند باشیم و البته حضور کوجیما هم همواره بازی هایش جزو برترین های نسل خود از لحاظ گرافیکی بوده اند، مزید بر علت است تا Death Stranding یکی از بهترین های نسل ۸ در حوزه گرافیکی باشد.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

در هر کدام از نمایش های این بازی یکی یکی از بازیگران قدرتمند و مشهور، بخش هایی نمایش داده شد تا Death Stranding بیشتر از هر بازی دیگری و در واقع در سطح یک فیلم سینمایی بزرگ هالیوودی بازیگر و کارگردان مشهور داشته باشد! حتی خود گیلرمو دل تورو نیز در این بازی حضور دارد و در یکی از بهترین تریلرهای این عنوان شاهد نقش آفرینی عالی و البته راز آلود و عجیب او نیز بودیم.

جالب است که مدیران گوریلا گیمز در اولین بازدید کوجیما از استودیوی آنها بعد از جدایی از کونامی، خودشان انجین قدرتمند و انحصاریشان را به این سازنده بزرگ تقدیم کردند تا بازی اش را با آن بسازد و این نشان از بزرگی و اعتباری است که کوجیما در صنعت بازی و بین بزرگترین بازیسازان دارد. در واقع انگار  هر وقت شخصی با کوجیما آشنا می شود و مدتی را با او وقت می گذراند خیلی زود شیفته او می شود و در مراسم پلی استیشن سال ۲۰۱۷ نیز دیدیم که حتی اندرو هاوس نیز رابطه صمیمی و بسیار نزدیکی با کوجیما دارد و کلی خاطرات مختلف از دورانی که با هم بوده اند بیان شد. Death Stranding از جهات مختلف اهمیت بسیار بالایی دارد. مخصوصا از این جهت که اولین بازی ساخته شده توسط کوجیما بعد از ترک کونامی و تاسیس استودیوی جدیدش است.  این عنوان یک بازی کاملا خاص است که از نمایش هایش معلوم است هیچ عنوانی را تا کنون شبیه آن ندیده ایم. از نقش نوزادان عجیب در محفطه های خاص  گرفته گرفته تا رشته هایی مثل بند ناف که به انسان ها و حتی تانک ها وصل است، چند شخصیت نامعلوم که در آسمان قرار دارند، موجوداتی مرگبار که دیده نمی شوند و فقط رد دست های آن ها به صورت یک مایع سیاه رنگ که به نطر مشخصه بازی است روی زمین باقی می ماند و کلی رمز و رازهای دیگر، همه و همه سبب شده اند تا بسیار در مورد همه چیز این بازی کنجکاو شویم.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

جالب است که مدیران گوریلا گیمز در اولین بازدید کوجیما از استودیوی آنها بعد از جدایی از کونامی، خودشان انجین قدرتمند و انحصاریشان را به این سازنده بزرگ تقدیم کردند تا بازی اش را با آن بسازد و این نشان از بزرگی و اعتباری است که کوجیما در صنعت بازی و بین بزرگترین بازیسازان دارد.

یکی از نکات بسیار خوشحال کننده مخصوصا برای علاقمندان سریال واکینگ دد و بازی کنسل شده سایلنت هیلز، حضور دوباره نورمن ریدوس در Death Stranding است که این بار با خیال راحت در بازی متعلق به استودیوی شخصی کوجیما حضور یافته است و دیگر سایه کونامی را بر سر بازی احساس نمی ‎کند. با خاطره بدی که برای وی در بازی Silent Hills رقم خورد، حضور دوباره نورمن ریدوس در این صنعت نشان از علاقمندی بالای او به حوزه بازی‏ های رایانه ‏‌ای و فعالیت در آن ها و البته علاقه اش به کوجیما دارد. در هر کدام از نمایش های بعدی این بازی هم یکی یکی از بازیگران قدرتمند و مشهور دیگری بخش هایی نمایش داده شد تا Death Stranding بیشتر از هر بازی دیگری و در واقع در سطح یک فیلم سینمایی بزرگ هالیوودی بازیگر و کارگردان مشهور داشته باشد! حتی خود گیلرمو دل تورو نیز در این بازی حضور دارد و در یکی از بهترین تریلرهای این عنوان شاهد نقش آفرینی عالی و البته راز آلود و عجیب او نیز بودیم. در مجموع باید گفت تردیدی وجود ندارد که بازی Death Stranding با نمایش های مرموز و بی نظیرش و نام بزرگ کوجیما و سونی به عنوان سازنده و ناشر، یکی از مورد انتظارترین عناوین کل تاریخ بازی ها محسوب می گردد که تعداد بیشماری چشم به راهش هستند. Death Stranding در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” در جایگاه چهارم قرار گرفته است. در تک تک نمایش های این بازی در مراسم مختلف چند سوال جواب داده شده اند و دو برابر آن ها سوال جدید ایجاد شده است!! این راه و روش استاد است! باید صبر کنیم و ببینیم استاد چه برایمان در سر دارد!

Ghost of Tsushima – 3

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Ghost of Tsushima

سازنده:  Sucker Punch Productions

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر:  Action Adventure

پلتفرم مقصد:  Playstation 4

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸ (احتمالا اواخر ۲۰۱۹ یا ۳ ماهه نخست ۲۰۲۰)

ساکرپانچ را با سری اینفیموس می شناسیم و با ساخت عناوین این سری زیبا به عنوان بازی های انحصاری سونی، توانستند نام خود را در بین برترین ها مطرح نمایند و به این ترتیب وقتی بازی جدیدشان را معرفی کردند توجه ها بسیار به این عنوان که Ghost of Tsushima نام دارد جلب شد. بازی Ghost of Tsushima که توسعه و انتشار آن را Sucker Punch و کمپانی سونی عهده دار هستند، قرار است تا در تاریخی نامشخص در سال ۱۳۹۸ (احتمالا اواخر ۲۰۱۹ یا ۳ ماهه نخست ۲۰۲۰ که در هر حال می شود ۱۳۹۸) در دسترس علاقمندان قرار بگیرد (هنوز تایید رسمی مبنی بر زمان انتشار بازی صورت نگرفته است). پلتفرم مقصد این بازی انحصاری که در ژانر اکشن ماجرایی قرار دارد کنسول نسل هشتمی سونی یعنی پلی استیشن ۴ خواهد بود. وقایع این بازی جهان آزاد حول محور داستان آخرین سامورایی بازمانده در جزیره توشیما به نام  Jin Sakai در زمان نخستین حمله مغول ها به ژاپن قرار دارد. زمان حمله مغول ها وی مجبور می شود که در استایل جدیدی از مبارزه به نام the way of the Ghost کاملا استاد شود تا بتواند مغول ها را شکست داده و برای استقلال و آزادی ژاپن مبارزه نماید. بعد از معرفی این بازی همگان منتظر نمایش گیم پلی آن بودند که این اتفاق هم در کنفرانس سونی در مراسم E3 2018 رخ داد و آن هم چه رخ دادنی!! آن هم چه نمایشی!! نمایشی که از Ghost of Tsushima در کنفرانس سونی مشاهده کردیم به معنای واقعی کلمه “فراتر از شگفت انگیز” بود و دنیای بازی و هر چه که در آن دیدیم مانند یک تابلوی نقاشی بی نهایت زیبا به همراه یک موسیقی متن فوق العاده بود که هر بیننده ای را به تحسین وا می داشت.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

به ما نمی خوری آخه ضیقی!! اصلا همین یک صحنه نمایش بازی کافی بود که یک دل نه صد دل عاشقش شویم! وقایع این بازی جهان آزاد حول محور داستان آخرین ساموزایی بازمانده در جزیزه توشیما به نام  Jin Sakai در زمان نخستین حمله مغول ها به ژاپن قرار دارد. زمان حمله مغول ها وی مجبور می شود که در استایل  جدیدی از مبارزه به نام the way of the Ghost کاملا استاد شود تا بتواند مغول ها را شکست داده و برای استقلال و آزادی ژاپن مبارزه نماید.

راستش من و شاید خیلی از بازیبازهای دیگر اصلا انتظار چنین نمایش شگفت انگیزی را از بازی Ghost of Tsushima نداشتیم و با این که حدس می زدیم که شاهد یک نمایش زیبا از این عنوان باشیم ولی واقعا نه تا این حد که ویدئوی گیم پلی بازی و هر چیزی که در آن مشاهده کردیم یکی از چند نمایش برتر کل نمایشگاه ای ۳ باشد، ولی این اتفاق افتاد و بازی جدید استودیو ساکرپانچ با نمایشی خیره کننده و سرشار از زیبایی از هر نظر، چشم های ناظرین و حاضرین کنفرانس سونی را به خود خیره کرد و نوید عنوانی را داد که این پتانسیل را دارد که در سطح یک شاهکار انحصاری برای سونی بدرخشد. همین سورپرایز شدن مخاطبین با کیفیت شگفت انگیز نمایش Ghost of Tsushima سبب شد تا خیلی ها آن را به عنوان یکی از برترین نمایش های این مراسم یاد کنند و بعد از این نمایش، Ghost of Tsushima در مرکز توجه خیلی از منابع و مراجع معتبر گیمینگ در دنیا قرار گرفت و خیلی بیشتر از قبل نامش را می شنویم. گیم پلی بازی بر پایه المان های اکشن ماجرایی و همینطور مخفی کاری از زاویه سوم شخص بنا شده است (به نظر می رسد که چیزی شبیه به استایل گیم پلی شاهکار سکیرو). دنیای بزرگ بازی کاملا در اختیار شماست تا آزادانه در آن گشت و گذار کنید. جالب است که دنیای بازی هیچ مسیریاب یا waypoint های خاصی ندارد و بدون راهنما می توانید در دنیای زیبای این بازی گشت و گذار نمایید. شما در بازی با اسب و با سرعت بالا می توانید بین نقاط مختلف نقشه بازی جابجا شوید.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

خدایا آخه با ما چیکار داری؟! ساکر پانچ خودتو با ما چیکار داری میکنی تو؟! این چرا از اسب سواری ویچر هم خوشگل تره خب! این رسمش بود آخه؟! نمایشی که از Ghost of Tsushima در کنفرانس سونی مشاهده کردیم به معنای واقعی کلمه “فراتر از شگفت انگیز” بود و دنیای بازی و هر چه که در آن دیدیم مانند یک تابلوی نقاشی بی نهایت زیبا به همراه یک موسیقی متن فوق العاده بود که هر بیننده ای را به تحسین وا می داشت.

یک آیتم مانند قلاب نیز دارید که برای رسیدن به نقاط صعب العبور که رسیدن به آنها سخت است می توانید از آن استفاده نمایید که باز هم یاد آور شاهکار سکیرو است. البته ابدا نمی توانیم بگوییم که این بازی از سکیرو الگو گرفته است زیرا مدت ها قبل از انتشار بازی سکیرو نمایش گوست او توشیما و المان های گیم پلی آن به نمایش در آمد. در بازی تعداد زیادی ماموریت های جانبی مختلف به سبک بازی های نقش آفرینی وجود دارد و شما می توانید با شخصیت های مختلف در دنیای بازی تعامل نمایید. شما می توانید با دشمنان به صورت مستقیم و با سلاح هایی مثل کاتانا مبارزه نمایید و یا مثلا زنجیره ای از حملات مرگبار را بر روی چند دشمن بعد از هایلایت کردن آن ها انجام دهید. روش مخفی کاری نیز برای از پای در آوردن بدون سر و صدای دشمنان در بازی وجود دارد که بسته به استایل بازی خود می توانید از بین این روش ها انتخاب کنید. دوئل های یک نفر در برابر یک نفر نیز با شخصیت های NPC در بازی به صورت انتخابی وجود دارد. تردیدی وجود ندارد که بازی Ghost of Tsushima با نمایش شاهکار خود، یکی از مورد انتظارترین بازی ها نه فقط در سال ۱۳۹۸شمسی و سال ۲۰۱۹ میلادی، بلکه در کل نسل هشتم و در تاریخ بازی های رایانه ای محسوب می گردد که دوستداران پلی استیشن که قشر اعظم گیمرهای نسل هشتم را تشکیل می دهند بدجوری منتظر آن هستند. Ghost of Tsushima در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” با شایستگی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

Cyberpunk 2077 – 2

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

Cyberpunk 2077

سازنده:  CD Projekt

ناشر: CD Projekt Red

ژانر:  First Person RPG

پلتفرم مقصد:  Playstation 4 ,XboxOne ,PC

تاریخ انتشار:۱۳۹۸ ( احتمالا اواخر ۲۰۱۹ یا ۳ ماهه نخست ۲۰۲۰)

ویچر ۳ ابرشاهکاری بود که برای خیلی از ما برترین بازی تاریخ شد. همراه شدن با گرالت در آخرین نسخه از ۳ گانه‌ Witcher به قدری جذاب و دلچسب بود که تا وقتی زنده هستیم در یاد و خاطره‎ ما باقی خواهد ماند و از آن به عنوان تجربه ‎ای بسیار شیرین یاد خواهیم کرد که همواره در دفتر تاریخ جاودانه خواهد بود. اصلا به دلیل همین موفقیت و زیبایی شگفت انگیز سری ویچر بود که نگاه های تمامی افراد و مخاطبین صنعت گیم در دنیا به استودیو سی دی پراجکت رد بیش از پیش جلب شد و باعث شد تا Cyberpunk 2077 تنها با یک تریلر شاهکار سینماتیک و بدون این که هیچ چیزی از آن بدانیم، تبدیل به یکی از مورد انتظارترین بازی ها شود. در ابتدا تصورش خیلی سخت بود که یک بازی نقش آفرینی باز هم بتواند دقیقا در سطح آن و حتی شاید برتر عمل کند. آن هم با یک نقش آفرینی شوتر اول شخص به نام Cyberpunk 2077 که توسط همان تیم سازنده ویچر ساخته می شود. البته خب شاید دلگرمی ما این بود که اگر کسی بتواند عنوانی باز هم در سطح ویچر ۳ بسازد تنها خود سازندگان نابغه اش هستند. با تمام این اوصاف هر چقدر که بیشتر از Cyberpunk 2077 و جدی شدن روند ساخت آن می شنیدیم، نگران تر می شدیم که آخر مگر می توانند دیگر چیزی بهتر از ویچر ۳ هم بسازند؟ اما تمام این نگرانی ها بعد از نمایش تقریبا یک ساعته بازی و هر خبری که بعد از آن نمایش تا به امروز در مورد بازی شنیده ایم به پایان رسید. بعد از آن نمایش بازی اگر می خواستم یک کلمه در مورد Cyberpunk 2077 بگویم، بدون شک آن کلمه “شاهکار” بود (و هست) و به احتمال خیلی خیلی زیاد Cyberpunk 2077 بعد از انتشار تبدیل به یکی از برترین بازی های تاریخ خواهد شد و در کنار ویچر ۳ قرار خواهد گرفت. هر چیزی که از این بازی دیدیم و می بینیم و می شنویم بی نظیر است و بازی آن قدر جزییات دارد و آن قدر عمیق است که هر بازیبازی را شگفت زده می کند. بگذارید تا از ابتدا شروع کنیم. بازی Cyberpunk 2077 که توسعه و انتشار آن را CD Projekt Red عهده دار است، قرار است تا در تاریخی نامشخص در سال ۱۳۹۸ (احتمالا اواخر ۲۰۱۹ یا ۳ ماهه نخست ۲۰۲۰ که در هر حال می شود ۱۳۹۸) در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم های مقصد این بازی که در ژانر نقش آفرینی اول شخص قرار دارد بر طبق اعلام سازندگان شامل پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی خواهند بود. البته هنوز تاریخ انتشاری برای Cyberpunk 2077 اعلام نشده است و همچنان باید منتظر باشیم که سازندگان این تاریخ را مشخص نمایند. حتی CD Projekt Red نمی داند یا نمی گوید که چه سالی Cyberpunk 2077 منتشر خواهد شد و تنها لطف می کنند و می گویند “وقتی که آماده شد” منتشر می شود که نوعی فحش است!!!

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

ویچر ۳ ابرشاهکاری بود که برای خیلی از ما برترین بازی تاریخ شد. همراه شدن با گرالت در آخرین نسخه از ۳ گانه‌ Witcher به قدری جذاب و دلچسب بود که تا وقتی زنده هستیم در یاد و خاطره‎ ما باقی خواهد ماند و از آن به عنوان تجربه ‎ای بسیار شیرین یاد خواهیم کرد که همواره در دفتر تاریخ جاودانه خواهد بود. اصلا به دلیل همین موفقیت و زیبایی شگفت انگیز سری ویچر بود که نگاه های تمامی افراد و مخاطبین صنعت گیم در دنیا به استودیو سی دی پراجکت رد بیش از پیش جلب شد و باعث شد تا Cyberpunk 2077 تنها با یک تریلر شاهکار سینماتیک و بدون این که هیچ چیزی از آن بدانیم، تبدیل به یکی از مورد انتظارترین بازی ها شود. در ابتدا تصورش خیلی سخت بود که یک بازی نقش آفرینی باز هم بتواند دقیقا در سطح آن و حتی شاید برتر عمل کند. آن هم با یک نقش آفرینی شوتر اول شخص. شاید دلگرمی ما این بود که اگر کسی بتواند عنوانی باز هم در سطح ویچر ۳ بسازد تنها خود سازندگان نابغه اش هستند. با تمام این اوصاف هر چقدر که بیشتر از Cyberpunk 2077 و جدی شدن روند ساخت آن می شنیدیم، نگران تر می شدیم که آخر مگر می توانند دیگر چیزی بهتر از ویچر ۳ هم بسازند؟ اما تمام این نگرانی ها بعد از نمایش تقریبا یک ساعته بازی و هر خبری که بعد از آن نمایش تا به امروز در مورد بازی شنیده ایم به پایان رسید.

Cyberpunk 2077 یک بازی نقش آفرینی است که برخلاف سری عناوین ویچر از زاویه دوربین اول شخص دنبال می شود و البته سازندگان برای این موضوع دلایل قابل قبولی را نیز مطرح کرده اند. وقایع بازی در شهری عظیم به نام شهر شب یا نایت سیتی دنبال می شود و تعداد بیشماری فعالیت های مختلف برای انجام دادن در آن خواهیم داشت و البته این بازی، عنوانی کاملا تک نفره است و شامل هیچ گونه بخش چند نفره ای نخواهد بود. هر چند که همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام یکی از طراحان بازی به نام Patrick Mills گفته است که روی بخش چند نفره نیز دارد کار می شود و ممکن است در زمانی بعد از انتشار بازی این بخش نیز به Cyberpunk 2077 اضافه گردد. البته ذکر این نکته لازم است که با این که Cyberpunk 2077 یک بازی تک نفره است اما تمام ماموریت های آن صرفا solo نخواهند بود و همان طور که در نمایش بی نظیر بازی شاهد بودیم، در برخی ماموریت ها همراهانی از شخصیت های مختلف بازی در کنار شما حضور خواهند داشت. در مورد سیستم ماموریت های بازی سازندگان آن در CD Projekt Red اعلام کردند که آنها قصد دارند ماموریت های بازی حس و حالی کاملا organic و واقعی داشته باشند که با توجه به تجربه ویچر ۳ و این که حتی فرعی ترین ماموریت های آن هم از برترین ماموریت های دیگر بازی برتر بودند، کاملا می توانیم به این حرف باور داشته باشیم. Cyberpunk 2077 از لحاظ گیم پلی یک نقش آفرینی غیر خطی است و مبارزات یکی از برترین و مهم ترین بخش های بازی هستند و سیستم شلیک سلاح ها به همان روش استاندارد شوترهای اول شخص است. همچنین دشمنان در بازی نوار سلامتی دارند و وقتی به آنها شلیک می کنید، اعداد میزان آسیبی که به آنها می زنید را مشاهده می کنید تا به این شکل بتوانید بیشتر با سلاح های خود و کارآیی آن ها آشنا شوید. دنیای این بازی که شهری بزرگ و بی نهایت زیبا به نام نایت سیتی است مظهر واقعی یک شهر باشکوه مخصوصا در شب است و نورهای زیبا و ساختمان های عظیم و تبلیغات جذاب و اماکن تفریحی، چهره ای بسیار وسوسه کننده به شهر داده اند و بدون شک بازی کردن در شب بسبار جذاب تر از روز خواهد بود. چرخه روز و شب به همراه سیستم آب و هوای کاملا داینامیک نیز در بازی وجود خواهد داشت که البته انتظاری هم غیر از این نداشتیم.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

چیییی میگیییی؟؟!! نه بابا؟!! خالی می بندی؟ بگو به خدا!!

چیزی که به وضوح در این عنوان مشخص است آن است که بدون شک بازی بازی Cyberpunk 2077 نیز به مانند شاهکار The Witcher 3 Wild Hunt و حتی خیلی بیشتر از آن، پر از سیستم‎ های مختلف و متنوع مبارزه و المان های پرتعداد گیم پلی و در یک کلام “عمق گیم پلی” می باشد و بدون شک در عین سادگی و در دسترس بودن، پیچیدگی ‎های بسیاری در گیم پلی خود خواهد داشت و باید گفت این طور به نظر می رسد که در Cyberpunk 2077 شاهد بازی پیچیده تر و متنوع تری از شاهکار ویچر ۳ خواهیم بود. تردیدی وجود ندارد که بازی Cyberpunk 2077 با نمایش های فوق العاده معرکه و سازندگان نابغه ای که مشغول ساختش هستند، یکی از پرامیدترین و بزرگ ترین بازی ها در نسل هشتم و در تاریخ بازی ها محسوب می گردد که حتی شاید مانند شاهکار قبلی این سازندگان یعنی ویچر ۳، پتانسیل قرار گرفتن در بین برترین بازی های تاریخ را نیز داشته باشد. امیدواریم که همین طور هم شود زیرا هر چه در مورد این بازی می شنویم و می بینیم این احتمال را بالاتر می برد. گروهی که یکی از بهترین فرنچایزهای نقش آفرینی تاریخ را خلق کرده اند، حالا می خواهند با یک نقش آفرینی دیگر البته این بار به صورت اول شخص، باز هم قدرت نمایی کنند تا از این به بعد نام سی دی پراجکت تنها با ویچر مطرح نشود و یک فرنچایز شاهکار و افسانه ای دیگر هم در کارنامه این نوابغ ثبت شده باشد تا نشان دهند که آنها نیز در زمره استودیوهایی هستند که کلا هر چه بسازند در سطح یک شاهکار است، مانند ناتی داگ و راک استار. البته اعضای سی دی پراجکت و به طور کلی این استودیو، جزو سازندگانی هستند که نه تنها به خاطر بازی های بی نظیرشان مشهور و محبوبند، بلکه به خاطر رفتار بسیار عالی و اخلاق مدارانه با کاربران و مخاطبانشان، بسیار بین بازیبازان محبوب هستند و همیشه معنای واقعی توجه به گیمر و احترام به او را به صورت عملی به ما نشان داده اند. به هر شکل بازی Cyberpunk 2077 در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” موفق به کسب جایگاه دوم شده است و الحق و الانصاف حتی می تواند اول هم باشد.

The Last of Us: Part 2 – 1

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

The Last of Us: Part 2

سازنده:  Naughty Dog

ناشر:  Sony Interactive Entertainment

ژانر:  Third Person Shooter ,Survival ,Action Adventure

پلتفرم مقصد:  Playstation 4

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸ (احتمالا اواخر ۲۰۱۹ یا ۳ ماهه نخست ۲۰۲۰)

سونی در طول کنفرانسش در PSX 2016 و قبل از آن چند دقیقه پایانی انقلابی، هیچ کار جدیدی انجام نداد و با این که کلی نمایش های جذاب و بازی ها مختلف AAA و کوچک را به نمایش گذاشت، ولی یک اتفاق جدید و انقلابی را رقم نزد. اما… اما یک امای بزرگ رخ داد! سونی خوب می دانست بستن مراسم و به پایان رساندن آن برای یک کنفرانس انقلابی باید چگونه باشد و در چند دقیقه آخر کنفرانسش طوفانی به پا کرد. سونی همه را سورپرایز کرد. آن هم سورپرایزی که کل مسیر این مراسم را تغییر داد و تبدیل به یک کنفرانس جاودانه در تاریخ گیمینگ شد. مگر سورپرایزی بزرگ تر از معرفی نسخه دوم از یکی از برترین عناوین تاریخ به نام The Last of Us هم وجود دارد؟ با انفجار سالن کنفرانس بعد از معرفی The Last of Us: Part 2، قلب ما بازیبازان و علاقمندان پلی استیشن نیز به واقع از هیجان منفجر شد. خیلی از افرادی که در طول این مراسم در حال نوشتن تحلیل و نتیجه گیری برای آن بودند (مثل خود من)، در پایان مراسم آن نوشته ها و ذهنیت ها را کاملا کنار گذاشته و از ابتدا با هیجانی چند برابر شروع به نگارش آن کردند، زیرا پایان PSX 2016 همه چیز را به طور گسترده ای با معرفی The Last of Us: Part 2 تغییر داد. باز هم به سنت مقالات ۱۰ برتر در ابتدا با توضیحات کوتاهی در مورد پیشینه و تاریخچه فرنچایز مورد نظر آغاز می کنیم. بازی نخست The Last of Us که در ژانر Third Person Shooter ,Action Adventure و Survival Horror قرار داشت توسط Naughty Dog ساخته و در سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی Sony Interactive Entertainment  انحصارا برای پلتفرم Playstation 3 منتشر و متای رویایی ۹۵ را دریافت نمود. بعد از موفقیت شگفت انگیز و خارق العاده این عنوان در نسل هفتم، سازندگان تصمیم گرفتند نسخهٔ جدید و ریمستر شده این بازی به نام  The Last Of Us Remastered که البته بسته الحاقی Left Behind را نیز در خود داشت، برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر کنند که در سال ۲۰۱۴ این اتفاق نیز افتاد و عنوانی که زیباترین و چشم نوازترین گرافیک های فنی و هنری در نسل هفتم را داشت، باز هم بهبودهای بیشتری از لحاظ گرافیک به خود دید و در نسخه The Last Of Us Remastered که به نسل هشتم آمد، شاهد عنوانی باز هم زیباتر از قبل بودیم و این نسخه نیز مانند بازی اصلی متای ۹۵ را کسب کرد.

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

هیچ چیز خاص و خیلی مهمی هنوز مشخص نیست اما قطعا دانستن داستان بازی اول و تجربه آن، تاثیر زیادی بر روی کسانی که نسخه دوم را تجربه خواهند کرد دارد و بدون شک باید اول The Last of Us را بازی کنید و از داستان و کلیت آن آگاه شوید. حتی اگر تجربه بازی دوم زیاد هم وابسته به داستان بازی اول نباشد و افراد جدید نیز توانند به راحتی آن را بفهمند، ولی بدون شک لست او اس بازی نیست که بدون تجربه نسخه اولش پای به بازی دوم بگذارید، زیرا قطعا وقتی نسخه اول را تجربه کرده باشید و داستان را بدانید، کل تجربه نسخه دوم را برایتان تغییر خواهد داد.

“در داستان بازی اول شاهد بودیم که شخصیت جوئل، در دوره ای که دنیا توسط یک بیماری قارچی از بین رفته و انسان ها تبدیل به قاتلینی وحشتناک یا بیمارانی زامبی مانند شده اند، طی اتفاقاتی با دختری نوجوان به نام الی همراه می شود که گویا کلید حل این بیماری مخوف است و نسبت به آن مقاوم می باشد. جریان و اتفاقاتی که در سفر این دو رقم می خورد و رابطه ای که بین آن ها ایجاد می شود، داستان بازی را شکل می دهد و یکی از احساسی ترین و زیباترین روایت های داستانی که تاکنون در بازی ها دیده ایم را به ما هدیه می دهد. با این که جوئل والی سال ها را از هم دور بوده اند و حتی هم را نمی شناخته اند اما وقتی که هم را می یابند و با هم همراه می شوند یکی از زیباترین و عمیق ترین و بی نظیرترین روابط شکل گرفته در تاریخ این صنعت را با هم برقرار می کنند که بر اساس یک دوستی مشترک و بسیار قدرتمند است، چیزی که در آن زمان و در آن دنیای دیوانه وار اصلا پیدا نمی شود و به همین خاطر بی نهایت ارزشمند و زیباست. در طول روند بازی آرام آرام به هم وابسته می شوند و لحظه به لحظه برای هم مهم تر می شوند. آن ها با هم دعوا می کنند، گریه می کنند، هوای هم را در بدترین شرایط دارند و حتی در زمانی که لبخندها بر لبان دنیا خشکیده است با هم شوخی می کنند و لبخند می زنند. اوج داستان بازی زمانی است که جوئل متوجه می شود که چقدر الی برای او عزیز است و برایش اهمیت دارد، آن قدر که تمام دنیا را به خاطر او بکشد و از پیش رو بردارد تنها برای این که الی سالم بماند و او را نیز مانند دخترش از دست ندهد.”

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

چقدر این صحنه هیجان و استرس وحشتناکی داشت… نمی دانم ناتی داگ چه جادویی دارد ولی انگار یه جوری هستند که دست به هر بازی و هر صحنه ای می زنند اصلا یک حالتی از جادوی جذب کننده و مسحور کننده به آن می بخشند! حالا الان باور نکنید حرفمو ولی بعدا که در دنیا جادو کشف شد و رسمی شد می فهمید که اعضای ناتی داگ یک گروه مخفی از جادوگران قدرتمند بوده اند! (خیلی زیاد بازی کردم گویا دیگه!!)

سپس نوبت به نسخه دوم بود که با معرفی اش غوغایی را به پا کرد. بازی The Last of Us: Part 2 که توسعه و انتشار آن را ناتی داگ و کمپانی سونی عهده دار هستند، قرار است تا در تاریخی نامشخص در سال ۱۳۹۸ (احتمالا اواخر ۲۰۱۹ یا ۳ ماهه نخست ۲۰۲۰ که در هر حال می شود ۱۳۹۸) در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. پلتفرم مقصد این بازی انحصاری که در ژانر اکشن ماجرایی و شوتر سوم شخص و بقا قرار دارد کنسول پلی استیشن ۴ خواهد بود. The Last of Us: Part 2 داستان بعد از نسخه اول را دنبال می کند که در آن الی بسیار بزرگتر شده است و هنوز نمی دانیم که دقیقا چه اتفاقاتی رخ داده است که سبب شده الی آن طور که در تریلر معرفی بازی دیدیم خشمگین و ناراحت باشد و در حال قلع و قمع کردن و سلاخی دشمنان باشد. نمی دانیم که آیا جوئل زنده است یا خیر؟ هیچ چیز خاص و خیلی مهمی هنوز مشخص نیست اما قطعا دانستن داستان بازی اول و تجربه آن، تاثیر زیادی بر روی کسانی که نسخه دوم را تجربه خواهند کرد دارد و بدون شک باید اول The Last of Us را بازی کنید و از داستان و کلیت آن آگاه شوید. حتی اگر تجربه بازی دوم زیاد هم وابسته به داستان بازی اول نباشد و افراد جدید نیز توانند به راحتی آن را بفهمند، ولی بدون شک لست او اس بازی نیست که بدون تجربه نسخه اولش پای به بازی دوم بگذارید، زیرا قطعا وقتی نسخه اول را تجربه کرده باشید و داستان را بدانید، کل تجربه نسخه دوم را برایتان تغییر خواهد داد. تردیدی وجود ندارد که بازی The Last of Us: Part 2 با نمایش های فراتر از شاهکار و پیشینه بی نظیر نسخه اول و همچنین نام بزرگ ناتی داگ و سونی، یکی از ۲-۳ بازی مورد انتظار تا به امروز در تاریخ بازی های رایانه ای محسوب می گردد که با آمدنش قطعا غوغایی بر پا خواهد کرد و باز هم چشم ها را به هنر ناب ناتی داگ و نوابغش خیره خواهد کرد تا از الان بتوانیم بگوییم یکی از کاندیداهای بازی سال مشخص است. امیدواریم به زودی شاهد اعلام تاریخ انتشار این بازی باشیم و بتوانیم در سال ۱۳۹۸ این عنوان بزرگ ناتی داگ را تجربه نماییم. بازی The Last of Us: Part 2 در مطلب امروز ما و در لیست “مورد انتظارترین بازی های سال ۱۳۹۸” در رتبه ای که تنها جایگاهی است که شایستگی نام لست او اس را دارد یعنی رتبه نخست قرار گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا
۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا
۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا
۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا
۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • P∅P گفت:

    بدم نمیاد یه چند ساعتی گیرز ۵ و اوری رو بازی کنم.
    دووم: ایترنل‌ ام می‌تونست تو لیست باشه. بازی سرگرم کننده و هیجان‌انگیزیه.

  • مازیار گفت:

    خسته نباشی جناب آقابابایی همه انتخابها عالی و به حق بود :yes: خیلی خوبه که قراره امثال هم مثل سال۲۰۱۸کلی بازی باحال برای پلتفرم های مختلف بیاد، نمایشگاهe3هم بزودی قراره بترکونه و من خیلی منتظرم که خبر ساخت آلن ویک۲ در کنفرانس مایکروسافت منتشر بشه.

    • درود بر شما مازیار عزیز. سلامت باشید انشالله. خیلی ازتون متشکرم. نظر لطفتونه که مطالعه فرمودید و بسیار خوشحالم که با انتخاب ها موافق هستید. انشالله که همه گیمرها بتونن همه بازی های مورد علاقشون رو تجربه کنن امسال. گیمرای ایرانی شرایط براشون سخته خیلی ولی باز گلی به جمالشون که با چنگ و دندون دنیای گیم رو ول نمی کنن و ازش دست نمی کشن. باز هم ممنون از شما مازیار عزیز و گل.
      https://t.me/Gametal

    • P∅P گفت:

      – کال او دیوتی: مدرن وارفر ۴ یا اشباح ۲
      – نید فور سپید:؟؟؟
      – ان‌بی‌ای توکی و فیفای بیست بیست
      دیگه همینا… سالانه انتشار می‌شن ولی «سرگرم کننده‌ان».

  • devilgodes گفت:

    به به چه مقاله زیبایی.ممنون از آقای آقابابایی وقلم زیباش.
    برای من که رتبه اول قطعا cyberpunk 2077 هست و بعدش tlou 2 و بعد gears 5.
    البته من فکرنکنم ghost of tsushima امسال منتشر بشه.براساس آگهی های استخدامی فکرکنم بیش تر از ۱ سال کار داشته باشه.
    همچنیین هم tlou 2 و هم cyberpunk 2077 هم بنظرم تو سال ۹۹ بیان چون برای مثال uncharted 4 هم چیزی حدود ۶ ماه تاخیر خورد و از ۲۰۱۵ موکول شد به ۲۰۱۶٫ همچنیین ویچر هم یه تاخیر ۳-۴ ماهه داشت و از زمستون ۲۰۱۵ به تابستون ۲۰۱۵ موکول شد انتشارش.
    سایبرپانک رو فکر کنم تابستون ۹۹ بیاد.
    به بازی conrol هم امیدی ندارم احساس میکنم بعد یه مدت تکراری میشه.ببینیم remedy از شکستاش درس گرفته یا نه.

    • devilgodes گفت:

      درضمن درباره یوبیسافت هم کاملا باهاتون مواقم تمام این چندسالی که افراد تازه به دوران رسیده میومدن و فقط برای این که نشون بدن از گیم چیزی میفهمن یوبیسافت رو مسخره میکردن من دقیقا همین حرف ها رو میزدم.
      اصلا امکان نداره شما عاشق دنیای گیم باشی و حداقل یکی از شاهکارای این کمپانی بزرگ و دوست داشتنی رو بازی نکرده باشی.

      • mahdi.gamer77 گفت:

        دقیقا درسته و شک نکن باز هم بازی تو چند ماه اینده منتشر میکنه تو e3 احتمالا بازیای خوبی معرفی کنه و معمولا خیلی طولش نمیده تا منتشر کنه
        …..
        وای خدا مگه میشه برای گیرز ۵ صبر کرد بعد پایان نسخه ی ۴
        و خدا کنه سایبر پانک امسال منتشر شه اخه سازندع ها گفتن روند توسعه یکم کنده
        ای خدا کاش گوست اف سوشیما و تلو رو میتونستم کامل بازی کنم اخه ادم مگه میشه نخواد این شاهکارارو تجربه کنه :-((

      • بسیار خوشحالم که شما هم این موضوع رو درک می کنتید که جدا از شرکت های صاحب کنسول، بزرگترین ناشری که سهم در سرگرمی بازیبازا داره در طول یک سال و بیشترین تعداد بازی AAA متنوع که هرگز سطحشون از یک استاندارد بسیار خوب پایین تر نیست رو در تمام سبک ها عرضه میکنه و خوشبختانه هم فروش معرکه ای رو تجربه میکنه و باعث میشه تا روندش رو ادامه بده. کاملا موافق هستم با صحبتتون.
        https://t.me/Gametal

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. یک دنیا سپاس از این که محبت کردید و وقت گذاشتید و مطالعه فرمودید مقاله رو. باعث افتخارمه که رضایت داشتید. نکاتی رو که در مورد انتشار بازی ها فرمودید کاملا درست و به جاست.
      https://t.me/Gametal

    • Im Joel گفت:

      همه بازیا عالین .. فقط مشکل اینه که کی پول داره اینارو بخره ؟؟ باید برم وام بگیرم :rotfl:
      با این که همه ی بازی ها خوبن ولی اولویت با
      The Last Of Us Part II
      Ghost Of TUshima
      Gears 5 هست
      یه حسی بهم میگه Ghost of tushima میترکووونه

  • Mr Hill93 گفت:

    به غیر از یکی دوتا بازی انحصاری ایکس‌ باکس بقیه بازیا واقعا مورد انتظار هستن و برای عرضه شون نمیشه صبر کرد واقعا کاشکی ی قرصی چیزی بود میخوردیم سال ۲۰۲۱ که همه بازیا صد در صد عرضه شده بیدار میشدیم همه رو با هم تجربه میکردیم

  • خوبه.البته بازیهای دیگه ای هم خواهند بود که به احتمال زیاد تو E3 معرفی میشن.مثل Watch Dogs 3 و NFS جدید.

  • sonicer گفت:

    با توجه به انتظار ۱۸ ساله، مورد انتظارترین بازی این لیست قطعا شنمو هستش که ۱۸ ساله طرفدارا منتظرشن. امیدوارم یو سوزوکی باز هم استانداردهای صنعت بازی سازی رو بتونه ارتقا بده.
    البته دیگر بازی جذاب لیست فاینال فانتزی ۷ هستش که به احتمال خیلی زیاد امسال هم منتشر نمیشه.

  • Vito Scaletta گفت:

    مقاله خوبی بود خسته نباشید، فقط جای crash team racing تو این لیست خیلی خالیه.
    راستش همه ی این بازیا مورد انتظار منم هستن ولی با این وضع اقتصاد قیمت بازیای ps4 و بالا رفتن روز به روز سیستم مورد نیاز بازیا رو pc و گرونی سخت افزار و مشکل شدن کرک بازیا و… تو دوران شکوفایی گیم سهم ما چیزی جز حسرت نیست با پایان این نسل و اومدن نسل بعد گیم رو باید ببوسیم بزاریم کنار مگر اینکه بشه از کشور خارج شد…

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی متشکرم از لطف و محبتتون. باعث افتخار من هست که رضایت داشتید از مقاله. قطعا درست می فرمایید و تا الان دو تا بازی رو خاطرم ائمد که می تونستن باشن یکی doom جدید و دیگری هم همین کرش که فرمودید. از وضع و اوضاع اقتصادی که اصلا دیگه نمیشه حرفی زد. اینایی که میگم برای خارجی هاس وگرنه برای ما باید صبر کنیم یه بازی دو سال از عرضه اش رد بشه تا تازه ما بتونیم بخریم و بازی کنیم. یک دنیا سپاس از نظرتون.
      https://t.me/Gametal

  • pc and ps4 گفت:

    خدایا کی میتونم tlou2 رو تجربه کنم وقتی بهش فکر میکنم مو به تنم سیخ میشه

  • MahdiVirus گفت:

    Cyberpunk 2077 بنظرم رتبه اوله. :yes:

  • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

    سلام آقا سعید گل :rose: اصن وقتی شما مقاله می نویسی در جای جایش عشق به صنعت بی نظیر گیم دیده می شه و به همین خاطر هم به دل ما عاشق های بازی های ویدئویی هم می شینه :yes:
    تک تک بازی هایی که ذکر کرده بودید در لیست نهایی خرید من هم هستن البته بعد از چندماه از انتشارشون اگه توان مالی کفاف بده :struggle: 😀 فکر کنم باید از الان بریم درخواست وام کنیم :quiet: اما بازی گیرز۵ رو نمیخرم چون سلیقه ام نیست ولی نمیشه منکر کیفیت خوبش شد :yes:
    در نهایت باید بگم از بین این بازی ها به ترتیب منتظر این ها هستم:
    ۱-تلو ۲ (حتی فکر داشتنش هم روحمو تازه می کنه :inlove: )
    ۲-گوست اف سوشیما
    ۳-دث استرندینگ
    ۴-سایپرپانک
    ۵-کنترل

    • سلام و عرض ادب خدمت سینای عزیز و گل. یک دنیا ممنونم از این همه محبت و لطف و بزرگواری شما. واقعا متشکرم که با نظرتون خستگی یه مقاله که اندازه ۵ مقاله اس رو در میارید از تن نویسنده. واقعا ازتون متشکرم و باعث افتخارمه که وقت عزیزتون رو می ذارید و مقاله رو می خونید سینا جان. خوشحالم که بازی های لیست از نظرتون مناسب هستن. ممنون که نظرتون رو با من هم در میون گذاشتید. باز هم خیلی ممنون سینا جان.
      https://t.me/Gametal

  • سلام،خیلی ممنون از مقاله زیبا،من هر مقاله ای که از آقای بابایی باشه،اول اون دقیق میخونم،بعدش نظر میدم،قطعا لست اف اس شایسته رتبه اول مورد انتظارترین ها هست،با توجه به سابقه استودیو ناتی داگ و عناوین قبلی،نظر شخصی خودم استرندینگ باید رتبه دوم قرار میگرفت،
    ولی من بازم میگم و همیشه گفتم،نقدها و نظرات آقای بابایی رو همیشه قبول داشتم و دارم،هرچی ایشون توی مقاله بگه رو قبول دارم،

    • سلام و درود خدمت شما عباس جان. خیلی خیلی خیلی از لطف و محبتتون متشکرم. واقعا لطف می کنید که مقالاتم رو میخونید و بهشون ارزش و بها می بخشید. از این که با نظرات پر از محبتتون برای کار ننویسنده ارزش قائل می شید از یک دنیا ارزشمندتره برام. باعث افتخار منه که به حرف بنده اعتماد داریدو نقدها و نظرات من رو قبول دارید. انشالله بتونم این اعتمادتون رو حفظ کنم. واقعا خوشحالم کردید با این نظر زیباتون. یک دنیا سپاس عزیز.
      https://t.me/Gametal

  • تو این لیست بازی های death stranding , tlou 2 , cyberpunk2077 انقلابی هستن

  • lordhossein گفت:

    درود بر اقا سعید عزیز برای من فاینال ۷ و گوست اف سوشیما و لست ۲ از همه بیشتر مورد اتتظارن واسم و این که با عرض پوزش میشه لطف کنید و اگر مزاحمت ایجاد نمیشه نتیجه مقالات رو میخواستم جویا بشم

  • Sina5124 گفت:

    آقای آقابابایی واقعا یکی از برترین های گیمفا هستین.با رتبه بندیتون کاملا موافقم. البته رتبه های ۱ و ۲ هیچ فرقی با هم ندارن و تنها بستگی به پلتفرم فرد داره. تازه اگه با هم تو یه سال بیان رقابتشون خیلی شدید میشه، مثل سال پیش که رقابت بین Rdr2 و Gow بود.

    آقای آقابابایی یه چیزی خیلی ذهنمو مشغول کرده: شما که پلتفرمتون PS4 هست، و هر بازی خوبی بیاد نقدش میکنین (با توجه به این که باید بخریدش) ، پولشو از کجا میارید؟ روی گنج نشستین یا…؟ سخت نیست؟
    پ.ن : ببخشید سوال شخصی کردم، میتونین هم جوان ندین

  • AliEM گفت:

    سلام و درود بر شما آقای آقابابایی. ممنون از متن زیباتون. البته واقعا فکر نمیکنم TLOU و DS تو یه سال بیان آخه سونی هیچ وقت البته تا الان دو بازی شاهکارش رو تو یه سال نداده مثل این میمونه TLOU و GOW رو تو یه سال بده هم ممکنه رو فروش هم تاثیر بذارن هم سال بعد بازی شاهکار کم میاره البته اگه DS انحصاری کامل باشه. البته GOT ممکنه با هرکدوم از اینا بیاد چون با پیشینه ای که استودیو ساکرپانچ داره کسی ازش توقع TLOU و GOW و یا DS رو نداره. C 2077 هم که دیگه نیاز به نگران بودن نداره ولی خب اخیرا خیلی داره خبر میذاره و هایپ رو میبره بالا امیدوارم این هایپ بالا بهش ضربه نزنه چون اگه RDR و GTA هرکدوم با تریلراشون به خصوص تریلر های گیم پلی شون هایپ مردم رو به سقف میچسبوندن پشتشون راکستاره با بی نهایت بودجه و نیرو. امیدوارم CDPR از پس این هایپ بربیاد چون تا اونجایی که یادمه حدود ۵۰۰ نفر نیرو داشتن که خب برای یه همچین بازی ای خیلی کمه اونم درحالیکه RDR 2 حدود ۳۰۰۰ نفر نیرو داشته با بودجه ای که مجموعا حدود ۴۰۰ ملیون دلار میشه این رقمو تو یکی از سایتای خارجی خوندم فکر کنم کوتاکو بود البته گفتم که فکر کنم و دقیق یادم نیست کجا خوندم البته هنوز درحد تخمین و شایعه هسته و اعلام رسمی بودجه از سوی راکستار نشده.
    ممنون از زحماتتون و موفق باشید.

  • خیلی مقالا جالب و خوبیه دمتون گرم اقا سعید
    من بیشتر از همه منتظر لست دو و گوست و اسکال و بون هستم مخصوصا این اخری که حس دزد دریایی بودن رو بدجور القا میکنه
    یه چیز دیگه
    هنوزم فک میکنم مقایسه یه کمپانی و استودیو اشتباهه 😀 😀

  • درود بر سعید آقابابایی
    لیست به طور وحشتناکی از شماره پنج به بعد حس هیجان رو به خواننده منتقل میکنه واقعا که هر چی ازت تعریف کنم سعید جان کم گفتم امیدوارم همیشه سلامت و پایدار باشی.

  • مقاله عالی بود :yes:
    به نظرم nioh 2 هم میتونست تو لیست باشه

  • فقط چهارتا بازی اول و بازی control 😀 😀

  • AXEL STONE گفت:

    سلام و درود فراوارن بر اقای اقابابایی جان خسته نباشید و سلامت باشید :rose: :heart: مرسی از مقاله عالیه
    ( Cyberpunk 2077 ) >
    ( Streets fo rage 4 ) >
    ( Starfield ) >
    ( The last of us II ) >
    ( IGI 3 ) >
    ( Dragon Age 4 ) >
    ( Granblue Fantasy Relink ) >
    ( Death Stranding ) >
    ( Final Fantasy 7 Remake ) >
    ( Borderlands 3 ) >
    ( The Outer Worlds ) > لیست مورد انتظار من اینه :rose: :heart:

  • wa.ch گفت:

    اسپم:سلام دوستان یه سوالی برام پیش اومده آیا اینکه استار سیتیزن تا چهارشنبه رایگان شده یعنی اینکه میتونیم یک بار برای همیشه بگیریمش یا اینکه فقط تا چهارشنبه میشه بازی کرد؟
    رفع اسپم:امسال سال پرباریه ولی کاشa plague taleهم تو لیست بود

  • Hala madrid گفت:

    از کجا میدونین ds و سایبرپانک ۹۸ میاد؟!!
    دلم میخواد بدونم سازندگان rage 2 بازیشون چجوری از آب درمیاد که farcry newdawn و borderlands 3 رو مسخره کردن

  • EverSinn3r گفت:

    اول بگم که دست و قلم اقا سعید اقابابایی گل درد نکنه .

    بی صبرانه منتظر سه عنوان اخر لیستم ..

    ولی با این قیمتا به فکرم میرسه که یوتیو.ب هم هست :laugh:

    انشالله خدا به هممون هر چیزی که میخایم رو برسونه و مارو از این لذت های فوق العاده غافل نکنه .

  • J117 گفت:

    قطعا سایبرپانک از لست آف آس مورد انتظار تره باید اول میشد
    از اون ورم اوری قطعا از shenmue3 مورد انتظار تره 😐

  • Feri گفت:

    همیشه تو اکثر زمینه ها با آقای آقابابایی موافق بودم به جز طرفدار یوبیسافت بودن . واقعا تنها بازیای خوب یوبیسافت همون پرنس اف پرشیا و اسپلینتر سل بودن که دیگه هیچی یوبیسافت گند زده تو اونا و زده تو خط این اساسین کریدای مسخره

  • peen گفت:

    تشکر و خسته نباشید عالی مثل همیشه
    شاعر می گوید که با این قیمت دلار و وضع اقتصاد و …………………….. من و اینهمه خوشبختی محاله

  • Mikasa گفت:

    برای من مورد انتظار ترینا به ترتیب
    ۱) warcraft 3 reforged
    ۲) code vein
    ۳) ghost of tsushima
    ۴) tlou2
    ۵) death stranding
    ۶) ori
    اگه نینتندو سوییچ داشتم که ندارم
    قطعا بایونتا و متروید و سوپرماریو میکر هم تو لیست بود که متاسفانه وضعیت اقتصادی مملکت اجازه شو نمیده

  • هر جا که سخن از نامبر وان است نام لست اف اس ملیه ۲ می درخشد

  • Preity گفت:

    دوستان واقعا اگه بخوام شخصا نظر بدم میگم که از نظر هنری بخواهیم حساب کنیم دث استرندینگ و سطح جزئیات و کاری که کوجیما داره میکنه چند برابر بالاتر از بازی های امروزیه
    .
    چون ما میدونیم که کوجیما میخواد یه کار عجیب و غریب بکنه اون موقعی که کوجیما متال گیر ۱ رو متفاوت از تمام بازی ها ساخت اصلا مخفی کاری وجود نداشت اون موقع ای که اکشن تو اوج بود اومد گفت نه من میخوام یه سبک جدیدی به نام مخفی کاری به وجود بیارم
    .
    همون طوری که تو فانتوم پین یه تیکه علف بی دلیل رو زمین نیست و دث استرندینگ هم بدون شک همچین چیزی خواهد بود حالا درسته کامبت نشون نداده ولی میدونیم که داره
    .
    لعنتی تو چقدر میتونی هر بار بهتر بشی متال گیر ۱,۲,۳,۴ و فانتوم پین و در نهایت دث استرندینگ که به نظرم مثلش وجود نداره
    .
    در نهایت میگم شخصا بخوام نظر بدم دث استرندینگ بهترین اتفاق واسه منه دث استرندینگی که همچیش درسته

  • iran100 گفت:

    قطعا dying light 2 باید اول میبود ولی خو کلا نبود،مقاله هم خوب بود ولی خیلی از بازیا اصلا با سبکشون حال نمیکنم مخوصاص اونایی که گرافیک کارتونی دارن،کلا به غیر از اونایی که انحصاری ps4 هستن ۳تاشونو بیشتر نمیپسندم از تو لیست. ولی خوب همه رو دانلود میکنیم بینیم شاید خوب از اب در اومدن
    Cyberpunk 2077
    rage 2
    control
    البته با اینکه من عاشق سری سولز ام ولی بعید میدونم با code vine حال کنم

  • خیلی ممنون از حضرت عشق، سلطان آقابابایی :inlove:
    از صدر لیست که tlou 2 و سایبرپانک باشه تا امثال code vein که دیگه کم کم داشتن از یادمون میرفتن، همه همه واقعا عشقن ❤️ و فقط حضرت عشق میتونست انقدر زیبا تحلیلشون کنه…

  • DFSHINNOK7 گفت:

    خسته نباشی سعید جان، عالی بود

    یک درصد هم امکان نداره FF7 Remake امسال بیاد.

  • MS GAMER گفت:

    من به جز انحصاری های سونی بشدت منتظر code Vein لامصب عجیب بازیی خواهد شد

  • Obsidion گفت:

    Ghost of Tsushima خیلی چاکریم :inlove:

  • خسته نباشید جناب آقا بابایی
    به نظرم همه ی این عناوین نوید شاهکار هایی در ژانر رو خودشون می دن
    خیلی وقته که شاهد همچین سال هیجان انگیزی نبودیم

  • خسته نباشید سعید اقابابایی واقعا جای همه بسیار عالی انتخاب شده ان ولی به جز یک مورد شماره یک باید cyberpunk 2077 میبود و شماره دو tlou 2 با تمام احترام باید cyberpunk رو شماره یک میزاشتید اخه … هیچی نمیگم نمیخوام مقایسه کنم فقط باید بگم صبر کنیم تا هر دو بیان بعد میفهمیم کدوم بهتره
    ولی یه نظر دارم خواهشا اگه شد جوابشو بهم بدید
    لطفا یه نظر سنجی در مورد مورد انتظار ترین بازی های سال مثل همین که شامل cyber و tlou 2 و … هست همراه با چند بازی دیگر (حالا خود دانید چی بزارید) برگزار کنید تا کاربران بیان رای خود را به بازی مورد نظر بدن بعد میفهمیم کدوم مورد انتظار تره

    • اشتباه می کنی
      من خودم طرفدار سایبر پانکم ولی تلو با المان های جدید و گرافیک انقلابیش به مراتب هوا خواه بیشتری داره

    • AXEL STONE گفت:

      بدون شک لست اف اس TLOU برد بهتری میزنه- در این نظر سنجی ناعادلانه ای که میگی واقعا ناعادلانست دلیلش هم TLOU تجربه شدست داستانش خیلیارو جذب خودش کرده تجربش خیلیارو جذب خودش کرده! اما سایبرپانک CP2077 هیچ فقط یدونه تریلر ازش داریم هر عشقی که به این بازی داریم از تجربه ویچر TW و اون تیکه ترلر ۴۸ دقیقه ای هست و از داستانش خبری نداریم!
      برای همین میگم این نظر سنجی بیش از حد ناعادلانست!
      عشق ما به بازی سایبرپانک از اگاه بودن ماست میدونیم CDPR کارش درسته برای همین عاشقش شدیم

      • سلام داداش الیاس،بهترین نظر رو دادی.این چهار بازی اول لیست همشون لیاقت مورد انتظارترین ها رو دارن،ولی از بین اینها فقط از تلو شناخت قبلی داریم،تجربش کردیم،به خاطر همین موردانتظارتره :yes:
        به شخصه همون طور که منتظر تلو هستم،دوست دارم بدونم استرندینگ و سایبر چه جور بازیهایی هستن،زودتر ازشون اطلاعات بیشتری بیاد،
        پست قبلی در مورد DMC امیدوارم منظورم رو گرفته باشی،
        قصد توهین یا کوبیدن به عنوان مورد علاقت رو نداشتم،فقط یه مثال بود

      • pc and ps4 گفت:

        اتفاقا نا عادلانست چون مایکروفنا قطعا به سایبرپانک رای میدن البته خیلی از سونی فنا هم میدن اما از طرفی‌که مایکروفنا سابقه درخشانی تو vpn دارن پس همچین عادلانه نیست بعد pc فنا هم به سایبر رای میدن پس عادلانه نیست توی گیم اواردز هم tlou2 با وجود سایبر و ds و رددد جایزه مورد انتظار ترینو گرفت پس خواهشن فکت صادر نکن

        • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

          منم موافقم. نظرسنجی تو سایت اصلا صحیح نیست چون دوستان متعصب کم نیستن. و همونا با vpn نظرسنجی آباد می کنن. و دقیقا هم تلو با رای گیری تو گیم اواردز مورد انتظارترین شد نیازی به رای گیری نیست :yes:

        • AXEL STONE گفت:

          نه ارشیا جان PS فن بیشترن درکل این نظر سنجی کاملا ناعادلانست. الان حرف من چی داشت که میگی فکت صادر نکن؟
          اقای اقابابایی میتونن نظر سنجی بذارن برامون که تک تکمون نام ببریم نام تک بازی مورد انتضار هر فردی و بدون شک برنده مشخص میشه. باور کن TLOU بردشو میزنه در این نوع نظر سنجی چونکه بازیش تجربه شدست یک قسمتش رو رفتی تجربه کردی خیلی عشقته بدونی ادامش چی میشه! و بازم تجربش کنی.
          واقعا از شما بعید بود! بلخره دوست منی و منو میشناسی. اهل فیک و فکت و فن بویی نستم

    • خخ توی سایت گیمفا که معلومه.همه pc فنا و اکس باکس فنا میان با vpn های قویشون سایبر رو اول میکنن،ولی چیزی که بیشتر سایتهای معتبر،توی یوتیوب و ….تلو از همه موردانتظارتره،دلیلش هم اینه که
      نسبت به عناوین دیگه شناخته شده تره،
      سایبر هم الان اگه میبینی دوم هستش،فقط به خاطر اسم ویچره که پشت سرش هست نه چیز دیگه ای،هنوز اطلاعات کافی از بازیش نداریم

  • بنظرمن دث استراندینگ باید جاش با گاست او تسوشیما عوض میشد. و همچنین جای فاینال۷ با گیرز ۵.
    به هرحال لیست جادویی هست که هرکی اینارو داشته باشه تا آخر عمرش احتیاج به هیچی نداره حتی آب و غذا !..

  • hamid619 گفت:

    چرا هر چی صفحه رو بالا و پایین می کنم Dying Light 2 توش نیست یعنی هیچکس غیر من براش انتظار نمیکشه چقدر تنهام من

  • vergil2max گفت:

    خسته نباشید اقای اقابابایی و مقاله عالی بود فقط جای دووم بدجور خالی بود بنظرم
    سکیرو یجورایی مورد انتظارترین بازی امسالم بود که متاسفانه اونی نبود که انتظار داشتم منظورم اینکه انتظار بازی به مراتب بهتر از nioh داشتم.البته جز سختی بازی که فراتر از انتظاراتم بود 😀 به ویژه باس اخرش که خیلی فراسخت بود اما نه دیگه در حد Darkeater Midir
    در مورد عناوین لیستم بنظرم Code Vein پتانسیل اینو داره که مثل نیئا اتوماتا گیمرا را غافلگیر بکنه و تبدیل به یه شاهکار بشه و امیدوارم همینطور بشه.با تشکر
    Final Fantasy VII Remake
    Code Vein
    The Last of Us: Part 2
    Death Stranding
    Gears 5

  • واقعا خسته نباشی سعید اقابابایی همیشه با توضیحات کامل مقاله می نویسی. همه ی انتخاب ها خیلی خوبه ولی نمیدونم چرا بازی Doom Eternal رو نزاشتی شاید یادت رفت. به هر حال من بیشتر منتظر Borderlands 3 فکر کنم دیگه غیر قابل تموم شدنه لامصب چه خبره ۳۰ ساعت فقط بخش داستانی.

  • M2Cian گفت:

    آقا سعید چه به موقع این مقاله رو نوشتی … چه لیست قشنگی . متاسفانه نمیتونم بازی های بی نظیر سونی رو رو پی سی بازی کنم ولی حتما مثل uncharted و GOW کنسول رفیقم رو میگیرم و بازیشون میکنم . مخصوصا ghost of tsushima و death stranding … سایبرپانک هم که شده از همه خوشیام میزنم میخرمش
    آقا سعید خیلی گلی 😉

  • این همه بازی نوشتید ولی در مورد کراش ماشینی نوستالژی قرن خیلی ها چیزی ننوشتید

  • Parsa.jm.jr10 گفت:

    ممنون از آقای اقابابایی از این مقاله عالی
    من خودم واقعا واقعا منتظر
    ۱٫ The Last Of Us Part ll
    ۲٫ Death Stranding
    ۳٫ Ghost of Tsushima
    هستم .

  • mehrdadPS گفت:

    ممنون سعید جان عالی بود ممنون
    البته تشخیص رتبه اول این لیست کار سختی نبود و ۴ تا شماره آخر اگه امسال بیاد از یه طرف عالیه از طرف دیگه با این قیمت دلار و گرونی نگران کنندست ولی خیلی دوست دارم TLOU2 هر چی زود تر بیاد و واقعا هیچ تریلری رو تو عمرم به اندازه آخرین دموی این بازی ندیدم
    سعید جان اگه جسارتا میشه یه درخواست بدم مثلا ۱۰ تا از راحت ترین و سخت ترین تروفی های تاریخ بازی ها

  • فقط گیرز مورد پسندمه وافعا بهترین بازی از نظر من تو این لیسته :inlove:

  • دوستان (axel و mmsd) بهتره اینجور بگم جامعه گیمر ها از جمله خودم و حالا هر فرد دیگری که باشه اصلا به دلیل اینکه cdpr کارش درسته و ما از the witcher 3 خوشمون اومده به cyber علاقه مند نشدیم با تمام احترام خیلی نظر بی ربطی هست هر تریلر the witcher 3 چند میلیون بیننده داشت ولی هر تریلر cyber چند برابر بیشتر از the witcher 3 بیننده داشته در مورد گیم پلی ۴۸ دقیقه ای باید بگم بازی های خیلی کمی هستن که یه گیم پلی بیش از ۱۰ دقیقه ازشون بدن بیرون و گیمر ها (بیشترشون) تا اخر ببیننش ولی cyber یه گیم پلی ۴۸ دقیقه ای ازش دادن بیرون کلی سر و صدا کرد به کنار بیش ار ۹۵ درصد گیمر ها و کسایی که اخبار گیم رو دنبال میکنن تا اخر تماشاش کردن
    اگه اینجوریه شما هم به دلیل بازی کردن tlou 1 و اشنایی با نیل دراکمن (سازنده tlou درسته؟) عاشق tlou 2 شدید بازم یه نظر احمقانه
    mmsd منظور از گرافیک انقلابی tlou این بود که cyber انچنان گرافیکی نداره ؟ (cdpr گرافیک شاهکارو با the witcher 3 به همه نشون داد بعد اینکه cyber رو چند سال بعد از the witcher 3 میده بیرون تا اون موقعه گرافیکش خیلی بالاتر میره) بعدشم اگه از روی تریلر ۴۸ دقیقه ای گفتی باید بگم منتظر محصول نهایی باش
    و المان های جدید نو اوری که میگی شاید بد متوجه شدم ولی باز میگم اگه از نو اوری باشه باز cyber برگ برنده رو داره خواهشا اخبارشو دنبال کنید
    و در اخر بگم این نظرم به هیچ عنوان مقایسه کردن نبود به هیچ عنوان لطفا توجه کنین
    و یه چیز دیگه ایا dying light 2 رو یادتون رفت یا اصلا جاش تو لیست نیست واقعا خیلی عجیبه یکی از بهترین و محبوب ترین بازی ها در سبک (زامبی) بازی که خیلی ها از جمله خودم برترین بازی زامبی تاریخ ازش یاد میکنیم و قراره قسمت دومش خیلی بهتر از یکش باشه اصلا جایی تو لیست بازی های مورد انتظار نداشته باشه

    • AXEL STONE گفت:

      چرا پاسخ نمیدی بجای این که در یک کامنت شخصی بنویسی برامون؟ زیر هر کامنتی نوشته پاسخ لطفا جو و قانون سایت رو رعایت کنید مرسی
      اگه CDPRرو از ویچرTW دوست نداشته باشیم پس چرا عاشقش هستیم!؟ دوست عزیزم من فن و عاشق CDPR هستم چونکه CDPR یک شاهکار ساز هست ویچر TWرو ساخت که عاشقش شدم! شمارو نمیدونم.
      بینندگان ترلر های ویچر TW اگه کمتر از CP2077 هست دلیلش اینه که جامعه گیمری بیشتر دنبال شورتری هستن شوتری کاملا اکشن مثل CP2077 مردم خیلی دوست دارن بدونن که این بازی چی میشه تهش! بلخره کمپانی CDPR تبلیغات بسیار بزرگ و گنده ای کرد براش CP2077 برا همین مردم دوست دارن نگاه کنن به این پدیده تا تحلیلاتشون رو انجام بدن.
      شما از کجا میدونی ترلر رو تا اخر دیدن؟ ربطی نداره معمولا شاهکار رو همه دوست دارن ببینن من دانلودش کردم و چندین بار دیدمش هواداران لست اف اس TLOU هم تریلرشون رو تا اخر دیدن و دان کردن و تحلیل کردن شک نکن.
      توهین نکن دوست عزیز ما همرفنیم وظیفه شماست به هم فنات احترام بذاری! (خدایی درود بر شرف فنون DMC ماشالله عجب ادمایی بودن بخدا نه فن بوی. نه زیاده گو. نه هزیاتگر. نه توهینی. نه مزاحم میشن. نه کوبنده. نه پارادوکس. نه مدافع. DMC اومد فوری عیباش رو گذاشتن رو میز! به اینا میگن جماعت بزرگوار) خلاصه دوست عزیزم سعی کنیم دوست باشیم! من سالهاست که این کمپانی CDPRرو دوست دارم و کاملا دارم حقیقت رو میگم! حالا یا نمیخای درک کنی موضوع رو یا عقل شما گنجایشش رو نمیده برای این مسئله! TLOU یک بازیه که تجربه شده از داستانش بگیر تا گیم پلیش در دلهای مردم کاشت شده!
      چه بخای چه نخای و تنها شناخت و انتظار ما به CP2077 فقط از همون ترلر ۴۸ دقیقه ای و فرمایش و خلاقیت های گل CDPR و تجربمون از TW کبیر چشمه میگیره!
      دیگه جز این ندارم که به شما نقل کنم! خودم CP2077 مورد انتظار ترین بازیمه فن CDPR هم هستم

    • AXEL STONE گفت:

      منظور دوستمون mmsd این نیست: منظورش بازی کوچیکیه گرافیکی هست داستانش و گیم پلیش شناخته شده تره برای همین برد میزنه. منظورش همینه اما منظور رو کامل نرسوند. وگرنه خودش هم عاشق گرالت هست

      • نظرت درسته و کاملا متوجه شدم ولی بزار یه چیزی بگم
        اگه تنها شناختت از cyber همون ۴۸ دقیقه گیم پلی هست صبر کن کدوم شرکت میاد تمام اطلاعات بازیشو بده بیرون اونم وقتی که یکی دو سال مونده تا انتشارش همین نیل دراکمن و کوجیما هیچ خبری از tlou و death stranding نمیدن بیرون
        اقا تموم شد خسته شدم از کل کل با شما دوست داری قبول کن نداری قبول نکن جای cyber اوله (یکی از دلایلش اینه که نامردی نمیشه انحصاری ps4 اول باشه ولی یه بازی بسیار بزرگ که به احتمال زیاد از tlou 2 خیلی بزرگ تر بشه و مولتی پلتفرم هم باشه دوم باشه)

  • از این لیست اولین بازی که گذاشتید وcode veinو borderlands3خیلی منتظرم بقیه چون یا سیستمم نمیخوره یا انحصارین فکر نکنم بتونم تجربشون کنم.
    خسته نباشید سعید جان نوشتن اینطور متنی با این حجم تحسین بر انگیزه.

  • Senatorbigy گفت:

    خیلی خیلی خیلی عالی میشه بشینم پای Cyberpunk 2077 و Tlou 2 و DS ولی من الانشم واقعا همه ی بازی های تام رو بازی کردم حتی بعضی از اون چرت هارو نمیدونم باید چیکار کنم :struggle: tnxXx

  • prince2019 گفت:

    هیچی جای معرفی یک نسخه جدید از بازی prince of persia ww 2 رو نمیگیره!…فقط بیان برای نسل بعد (ps5) یک بازسازی مجددی از اون و داشته باشن… که مثلا در این نسخه جدید پی ببریم صاحبان اون شمشیرهای عجیب و اسطوره ای و اون تکنیک هایی جالبی و پیچیده ای که پرنس اجرا میکرد مربوط به میراث چه مبارزین تاریخی بوده که به صورت کشف طومارهای باستانی به راز انها پی می بره !… بعلاوه یک شبیه سازی عالی از تالارهایی با ستون ها و کنگره های بسیار بلند و مرتفع و راهرو های عظیم متروک چند هزار سال پیش که اتمسفر تاریک و بسیار مرموز ی هم بر اون چیره هست و داشته باشه که حس تنهایی و دلهره ای غریبی هم القا بکنه دیگه همه چی تموم میشه!…بازی یعنی این!….چیه هی فرت فرت اساسین بی معنی میگیرن میسازن!…من جدیده رو شب نصب کردم صبح شیفت دیلیت کردم!!…خیلی بی معنی بود.

  • mr.sia گفت:

    سلام سعید آقابابایی عزیز
    تشکر بابت این مقاله
    یه تشکر ویژه دیگه هم ازت داشتم بابت راهنمایی بازی بلادبورن که جدیدا بازی کردم و دیشب تموم شد
    قطعا اگه مقاله شما نبود این شاهکارو بازی نمیکردم و از دستم میرفت
    واقعا خسته نباشی

  • Emad-Martian گفت:

    تنها بازی که منتظرش هستم Death Stranding. خیلی ممنون بابت چیزهایی که درمورد کوجیما نوشتین. وقتی میبینم بقیه در مورد کوجیما بد میگن خیلی ناراحت میشم چون با متال گیر سالید ۵ زندگی کردم و این بازی رو خیلی دوست دارم.
    وقتی به صحبت های کوجیما تو Tribeca Talks درباره “اتصال” فکر میکنم… یعنی منظورش چی بود؟! آیا بازیبازها همدیگه رو در حال رسوندن اقلام میبینن؟ یا اینکه این به همون چیز چسبناک سیاه ربط داره. یا شاید بقیه بازیکن ها رو وقتی که تو حالت اول شخص و در دنیای برزخ مانند هستیم ببینیم. یا شاید گیمپلی، کلیپ یا خاطراتی که توسط بقیه آزاد شده رو ببینیم.
    این بازی خیلی مرموزه!

  • بهترین بازی ها در انحصار کنسول(playstation خداوندگار صنعت گیم) :inlove: :inlove:

  • Dead Gamer گفت:

    به عنوان فن سرسخت مس افکت بشدت منتظر بازی سایبرپانک هستم امیدوارم موفق بشه

  • Marouane گفت:

    Code vein علاوه بر فضاش که از انیمه گرفته داستان وسلاح شخصیت اصلی (مثل کاگونه است) رو هم از tokyo ghoul الهام گرفته

  • معجزه میخاد تا این گندها در یک سال بیان :snicker: :inlove: مرسی از ماقاله اقای اقابابایی عالی بود دست شما درد نکنه گل گاشتین خداییش منم امیدوارم این بازیا همه با هم بیان عجب سالی میشه فکر کنم در تاریخ ثبت میشه 😀

  • گاست آو سوشیما و دث استندیک احتمالشون کمتره ، ایکاش The Outer World ، Dying Light 2 ، Bayonetta 3 ، Halo Master Chief Collection رو تو لیست میدیدم
    البته بازیای ایندی مثل My Friend Pedro و …. هم هستن

  • nfs3forever گفت:

    با تشکر از زحمات منتقد گرامی که بهترین ها را با اولویت بندی خوب و منصفانه گردهم آورده است ، اما با وجود سیل منفی هایی که بعد از این کامنت روانه بنده خواهد شد باید نظر شخصی که شدیدا به آن معتقد هستم بیان کنم که البته قبلا هم عرض کرده ام :
    نه تنها برای ori و هر گونه سوپرماریو هنری انتظار نمی کشم بلکه بازی ۲ بعدی نباید در نسل هشتم حضور داشته باشد این توهین آشکار به شعور مخاطب است . سال ۲۰۱۹ میلادی سالی است که حضور و تجربه یک بازی دو بعدی در گوشی موبایل دیگر پذیرفته نیست و کسانیکه فقط و فقط از تلفن همراه آنهم هر از چندگاهی بازی میکنند دیگر بازیهای دوبعدی موبایل برایشان قابل قبول نیست چه برسه به کنسول های مخصوص بازی در اواخر نسل هشتم .

  • nfs3forever گفت:

    به عقیده من رتبه ۲ باید death stranding و در رتبه ۱ گوست آف سوشیما قرار می گرفت.
    در ضمن بازی control بهتر بود جزو ۸ تای برتر جای می گرفت هرچند بازیهای خطی همچون کنترل و گیرز در دنیای امروز نمیتوانند جایگاه بالایی به خود اختصاص دهند . هرچند غیر جهان بازهایی چون گاد آف وار و لست آف آس استثناهایی بزرگ در این زمینه بودند .
    اما حقیقت این است در دنیا و مخصوصا در ایران با قیمت نجومی بازیها چندین سال است گرایش جمعی و همچنین برتری در نمرات و فروش با اوپن ووردها بوده است از جمله جی تی ای ، ویچر ۳ ، فار کرای ، دارک سولز ، اسسینز کرید ، ریج ، رد دد ریدمپشن ، متال گیر سالید وی ، مد مکس، جاست کاز ، دایینگ لایت ، استار وارز ، فال اوت ، گوست آف سوشیما و …

۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا
۱۱ ماه رویایی؟ | نگاهی به مورد انتظارترین بازی ها در سال ۱۳۹۸ - گیمفا