پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا
پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا
پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا
پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند

آریا مقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

یکی از مهم ترین بخش های صنعت سرگرمی (خواه فیلم باشد، کتاب، موسیقی یا بازی)، غافلگیری آن است. اگر المان غافلگیری نبود، احتمالاً بسیاری از رسانه های مربوط به این صنعت ها هم درشان تا الآن تخته شده بود، چرا که این رسانه ها همه بر پایه ی خبر، شایعه های درست و غلط، انتظارات از بازی های منتشر نشده و بیرون کشیدن نکات جدید و تازه از هر بازی هستند که همگی به نوعی مخاطب را غافلگیر می کند. اصلاً وقتی تنور یک بازی حسابی داغ است یا به قول خودمان «هایپ» شده است، یعنی ناشران بازی کار خود را به بهترین شیوه ی ممکن انجام داده اند. بعضی از شرکت ها استاد هایپ کردن بازی های خود هستند. یادتان بیاورید یوبیسافت چقدر برای Watchdogs بازار گرمی کرد، یا تبلیغات Red Dead Redemption 2 از چند ماه قبل از انتشار بازی تمام گوشه و کنار سایت ها و حتی اینستاگرام را پر کرده بود. ما انسان ها دوست داریم غافلگیرمان کنند. دوست داریم ناگهان شرکت ها چیزی رو کنند که انتظار آن را نداشتیم یا حداقل در آن لحظه آمادگی اش را نداریم. بعد از غافلگیری، مسئله ی انتظار مطرح می شود. پس از اینکه غافلگیر شدیم، نوبت به انتظار چندین ماهه و گاهاً چندین ساله می رسد که محصول مورد نظر را برایمان دست نیافتنی تر جلوه دهد. مثل انتظاری که برای Devil May Cry 5، گاد آو وار جدید و رد دد ریدمپشن ۲ گریبان همه مان را گرفت. اما همیشه دانستن این موضوع که یک بازی محبوبمان در حال ساخت است خیلی بهتر از این است که هیچ خبری درباره ی آن نداشته باشیم، مگر اینکه شرکت سازنده کونامی باشد که بازی را وسط کار رها کند یا EA باشد که مطمئن باشید قرار است بازی را خراب کند و یک بازی نیمه کاره با کلی DLC تحویلتان دهد!

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

بازی های محبوبی که رسماً تایید نشده اند، اما می دانیم در حال ساخت هستند. همراه گیمفا باشید!

همین موضوع باعث شد تا امروز به سراغ یک لیست دیگر برویم و این بار شما را در جریان ساخت ۸ بازی محبوب و دوست داشتنی بگذاریم که توسط شرکت های سازنده به شکل رسمی تایید نشده اند ولی تا حد خوبی می دانیم که این فقط شگرد تبلیغاتی شرکت هاست و بالاخره معرفی خواهند شد. می پرسید شما از کجا می دانید؟ باید بگویم یکی از بازی هایی که در لیست ما بود و در طی همین هفته خبرش رسمی شد (و بازار ما را کساد کرد!) Borderlands 3 بود که مجبور شدیم آن را از لیست حذف کنیم، حالا با خودتان است که حرف ما را باور کنید یا نه! در این لیست به مصاحبه های سازندگان بازی، شایعات برخاسته از فروشگاه های معتبر و خبرهای مبهمی که ژورنالیست ها و خبرنگاران درباره ی ساخت یک بازی منتشر کرده اند توجه کرده ایم و با اینکه صد در صد از انتشار برخی از این بازی ها مطمئن نیستیم، اما شانس انتشار آن ها با توجه به اخبار و شایعات قوی، بسیار زیاد است. پس با من و گیمفا همراه باشید و ببینید آیا بازی محبوب شما هم در این لیست پیدا می شود یا نه؟

*** عکس های به کار رفته از بازی های جدید در متن، رسمی نیستند و توسط طرفداران ساخته شده اند.

Resident Evil 8 

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

این تصویری است که طرفداران برای بازی جدید ساخته اند که البته دور از چیزی است که اکنون از آن در ذهن داریم.

این را همه می دانند که کپکام برگشته و قدرتمند هم برگشته. همان کپکامی که در سال های دور چیزی به جز شاهکار منتشر نمی کرد، مدتی خواست کمی تجاری تر عمل کند و بازار غرب را بیشتر به دست بگیرد که متاسفانه سیاست های غلط این شرکت باعث شدند نه تنها بازار را تا حدودی از دست بدهد، بلکه طرفدارانش را هم از خود ناامید کند، طوری که مدتی این شرکت را در فضای مجازی به نام Crapcom می شناختند! اما اتفاقی نادر افتاد و کپکام با تمام قوا برگشت. ظرف یک سال گذشته ۴ بازی Monster Hunter: World، مگامن ۱۱، دویل می کرای ۵ و نسخه ی بازسازی شده ی رزیدنت اویل ۲ را در نظر بگیرید تا ببینید قابلیت های این شرکت چقدر زیاد است. اما صحبت ما سر یک بازی خاص است و آن بازی چیزی نیست به جز Resident Evil. در واقع نقطه ی بازگشت کپکام به صحنه، شماره ی هفتم این فرنچایز بود که علیرغم عدم شباهت آن به بازی های پیشین سری، یک بازی بسیار خوش ساخت و در سبک خود بسیار موفق بود و توانست خیلی هم خوب بفروشد. حتی اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، علت اینکه متای بازی از ۸۶ بالاتر نرفت، دید منفی بسیاری از منتقدین نسبت به این شرکت و فرنچایز Resident Evil بود که در سال های گذشته افت چشمگیری داشت و اگر Resident Evil VII امروز و با این دید مثبتی که نسبت به کپکام ایجاد شده منتشر شود، مطمئناً نمرات بالاتری خواهد گرفت. اما این Resident Evil 2 Remake بود که رسماً مانند شوک الکتریکی برای کپکام عمل کرد و این شرکت را به زندگی برگرداند و نام آن را سر زبان ها انداخت. این بازی نه تنها یک شاهکار تمام عیار بود، بلکه موفق شد کل چیزهایی که طرفداران از نام رزیدنت اویل را می خواستند به آن ها بدهد و در کنار همه ی این ها این موضوع را هم ثابت کند که فعلاً هیچ شرکتی در بازسازی بازی هایش به اندازه ی کپکام موفق نبوده است.

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

نسخه ی بازسازی شده ی رزیدنت اویل ۲ که بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به آینده ی سری امیدوار کرد.

طبیعی است پس از چنین موفقیت عظیمی، چه در زمینه ی فروش و چه در زمینه ی جذب طرفداران قدیمی، کپکام این فرنچایز را بی خیال نشود و به فکر ساخت بازی های بیشتری از این سری باشد. از طرف دیگر Resident Evil 2 Remake، همانطور که از نامش پیداست فقط یک نسخه ی بازسازی شده از یک بازی قدیمی بود و شماره ی اصلی و حتی فرعی به حساب نمی آمد. از آنجایی که بیش از ۲ سال از انتشار Resident Evil VII می گذرد، طبیعی است که انتظار داشته باشیم کپکام کار را بر روی نسخه ی جدید این بازی شروع کرده باشد و پس از محبوبیت سبک و سیاق نسخه ی بازسازی شده ی بازی دوم، باز هم طبیعی است فکر کنیم بازی جدید، یعنی Resident Evil 8 چیزی در همان حال و هوا باشد. کپکام هم به شکل غیررسمی تایید کرده که ساخت این بازی در برنامه هایش هست و هم اکنون روی آن کار می شود، پس ما هم از همین حالا برای نسخه ی جدید دندان تیز می کنیم و به انتظار آن می نشینیم.

Grand Theft Auto VI

فکر نکنم کسی از دیدن این نام در این لیست اصلاً تعجب کند، GTA موفق ترین بازی کل تاریخ از نظر تجاری است و راک استار مگر اینکه از پول پارو کردن خسته شده باشد که بخواهد از این عنوان دست بکشد. کلاً راک استار وقتی یک نسخه ی GTA را می سازد، آن قدر آن را از هر جهت تامین و حمایت می کند که دقیقاً تا روز انتشار نسخه ی بعدی و حتی بعد از انتشار GTA جدید نیز قابل بازی است. می توانید همین الآن به سراغ یکی از بازی های قدیمی تر سری بروید تا ببینید با اینکه وسعت بازی حتی چند دهم GTA V هم نیست، اما همچنان وسیع تر از خیلی بازی های امروزی است. Grand Theft Auto از آن بازی هایی است که کسی نمی تواند بگوید از آن بدم می آید، چون چیزی برای دوست نداشتن در بازی وجود ندارد. می خواهید در خیابان های شهر دور بزنید و زندگی مردم عادی را ببینید و مکالمه هایشان را بشنوید؟ کاملاً آزادید. می خواهید مانند یک بازی کاملاً اکشن دائماً به بزن و بکش مشغول شوید؟ بازی از خنجر و کاتانا گرفته تا تانگ و هلیکوپتر را در اختیار شما می گذارد تا شهر را به آشوب بکشید. می خواهید کلکسیونی از ماشین های خاص داشته باشید که مانند یک بازی سبک Racing بتوانید آن ها را تیون کنید؟ باز هم بازی مورد نظر شما GTA است. خصلت ویژه ای که این سری دارد این است که به هیچ وجه شبیه بازی دیگری نیست و هر بازی ای هم که خواسته خودش را به آن شبیه کند در رسیدن به آن شکست خورده. نزدیک ترین بازی به GTA بازی دیگر خود راک استار یعنی رد دد ریدمپشن است که باز هم آزادی عمل موجود در GTA را ندارد.

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

شهر بزرگتر، ماشین های بیشتر، کاراکترهای خفن تر…؟ راک استار چه آشی برایمان خواهد پخت؟

حالا به نظرتان عجیب نیست که ساخت یک بازی با چنین خصوصیاتی لغو شود؟ بیایید به چند واقعیت نگاه کنیم. GTA V در سال ۲۰۱۳ برای دو کنسول ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳، در سال ۲۰۱۴ برای دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ و در سال ۲۰۱۵ هم برای رایانه های شخصی منتشر شد. این در حالی است که همه ی نسخه های بازی پیشین یعنی GTA IV در سال ۲۰۰۸ منتشر شده بودند، این یعنی اگر خوشبین باشیم و انتظار داشته باشیم راک استار همین فاصله ی زمانی را برای نسخه ی جدیدش رعایت بکند، در عرض همین یکی دو سال آینده باید در انتظار معرفی رسمی این بازی باشیم، اگرچه خبرها حاکی از این است راک استار اولویت های دیگری هم دارد و در E3 امسال با یک بازی دیگر ظاهر خواهد شد و شایعه شده که GTA بعدی را حدود سال ۲۰۲۲ خواهیم دید. بعید نیست راک استار بخواهد بازی را در آخرهای نسل هشتم عرضه کند که کارش برای انتشار نسخه ی نسل نهمی هم راحت تر شود، اما امیدواریم زودتر از ۲۰۲۲ این بازی به دستمان برسد، الآن تنها چیزی که می دانیم این است که GTA جدید در دست ساخت است.

Bioshock 3 (یا ۴؟!)

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

چرا ۳ نه؟ چرا ۴؟!

نمی دانم باید بگوییم Bioshock 3 یا Bioshock 4، چون آخرین بایوشاکی که منتشر شد اینفینیت بود و آن قدر این بازی در سری بایوشاک مهم بود که خیلی ها از آن به نام بایوشاک ۳ یاد می کنند. اما به هر حال ۲k Games هیچ گاه بازی ای با نام Bioshock 3 منتشر نکرده است، پس می گذاریم اسمش همین بماند. بایوشاک را اگر قوی ترین بازی در داستان سرایی و غرق کردن مخاطب در لایه های مختلف خود ندانیم، قطعاً جایی خاص در بین بازی های برتر تاریخ دارد. برای کسانی که دنیای بازی ها را به خاطر داستان سرایی آن دوست دارند و هدفشان از بازی فقط تجربه ی داستان است، بایوشاک یکی از انتخاب های اول است. اگر تا به حال سراغ این بازی نرفته اید، الآن وقت بسیار خوبی است که به شماره ی اول سری یا بایوشاک اینفینیت سری بزنید و به بازی اجازه دهید که شما را در خود غرق کند. به نظرم تمام بازی ها باید عمق در شخصیت پردازی را از بایوشاک یاد بگیرند. در ذهن خود بگردید، آخرین باری که در یک بازی اول شخص تا حدی که با شخصیت اصلی بوکر در بایوشاک اینفینیت ارتباط برقرار کرده اید کِی بوده است؟ می توانم با قطعیت بگویم هیچ گاه! بایوشاک از آن بازی هایی است که اصلاً لازم نیست در هنگام صحبت کردن از آن جانب احتیاط را رعایت کرد و از گذاشتن صفت «بهترین» روی آن اجتناب کرد. اگر بایوشاک از بهترین بازی های تاریخ نیست پس چه بازی ای است؟! یکی از بالاترین امتیازهای متا هم در طول تاریخ مربوط به همین مجموعه است که میانگین هر سه بازی آن بالای ۹۰ است. به هر حال الآن ۴ سال است که از انتشار بایوشاک اینفینیت، یکی از خاص ترین بازی های صنعت می گذرد و خبری رسمی از بازی جدید منتشر نشده. همچنین حدود ۱۲ سال از آخرین شماره ی رسمی این بازی یعنی بایوشاک ۲ می گذرد.

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

پس از زیر آب و بالای ابرها، آیا بایوشاک جدید روی زمین خواهد بود؟

امیدواریم این فاصله ی ۸ ساله ی بین بایوشاک ۲ و اینفینیت این بار تکرار نشود و بازی جدید زودتر دستمان برسد، اما بعید است که این اتفاق بیفتد و بازی در این نسل منتشر شود. البته پس از انتشار مافیا ۳ توسط ۲K Games، خبرهای ضد و نقیضی از این شرکت به دستمان رسید که گویا گروهی مشغول ساخته ی جدید این شرکت هستند که به احتمال زیاد بایوشاک جدید خواهد بود، اما می توانیم بگوییم اگر هم ساخته ی بعدی آنها بایوشاک ۳ نباشد، قطعاً یک فرنچایز از آن به نام Parkside تا مدتی دیگر در دست طرفداران قرار خواهد گرفت. پس از دنیای زیر آب بایوشاک ۱ و ۲ و کلمبیای معلق در ابرها، ببینیم که بایوشاک ۳ در کجا و با چه داستانی ادامه پیدا خواهد کرد.

 New Splinter Cell

اسپلینتر سل از آن بازی هایی است که یوبیسافت طبق عادتش مدتی آن را دوشید و از آن پول خوبی به جیب زد، تا اینکه مدتی این سری در بایگانی قرار گرفت و پس از سال ها انتظار، این بار سم فیشر خیلی جدی تر و خفن تر از گذشته بازگشت. Splinter Cell Conviction یکی از محبوب ترین بازی های خود من است و اعتراف گرفتن سم فیشر با روش های مخصوص خودش، یکی از مواردی بود که در سال ۲۰۱۰ که بازی انتشار یافت بسیار جذاب و تازه بود. پس از موفقیت این بازی، یوبیسافت ۳ سال بعد با Splinter Cell: Blacklist برگشت که در داستان آن ردپایی هم از ایران بود.

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

سم فیشر هر چقدر پیرتر می شود خفن تر می شود!

اسپلینتر سل منطقه ی امن شرکت یوبیسافت است، دقیقاً مانند Assassin’s Creed. این دو بازی یوبیسافت آن قدر محبوب هستند و طرفدار دارند که بعید است سازندگان حالا حالا ها بخواهند آن را رها کنند و اگر رو راست باشیم، واقعاً هم یوبیسافت جزو معدود شرکت هایی است که با وجود اینکه بازی زیاد منتشر می کند، می تواند کیفیت کلی آن ها را هم در حد خوبی حفظ کند و طرفداران را فراری ندهد. اکنون ۶ سال از آخرین اسپلینتر سل می گذرد و با موفقیتی که بازی های جدید این فرنچایز کسب کردند، کاملاً منطقی است که انتظار داشته باشیم در آینده بازی های بیشتری از این سری ببینیم؛ حال شایعات و خبرهای ریزی که از این طرف و آن طرف درز کرده اند، صحت این موضوع را بیشتر تایید می کنند. خانم Jade Raymond، از کارگردانان شرکت یوبیسافت هنگامی که کمپانی را ترک می کرد این خبر را هم داد که قبل از ترک او، این شرکت مشغول کار بر روی یک بازی جدید در سری بوده است. همچنین چند سایت که شایعات آن ها معمولاً درست از آب در می آید، اسپلینتر سل جدید را در لیست بازی هایی قرار داده اند که در آینده ای نزدیک منتشر خواهند شد. از آنجایی که چیز زیادی به E3 امسال نمانده است و یوبیسافت هم همیشه دست پر به این نمایشگاه می آید، امسال انتظار داریم یکی از بازی هایی که این شرکت معرفی خواهد کرد، اسپلینتر سل جدید باشد.

New Uncharted

به راستی چه کسی است که از پایان این سری خوشحال شده باشد؟ یکی از سری هایی که از وقتی تمام شد، طرفداران چپ و راست شماره ی جدیدش را می خواهند، آنچارتد است. این فرنچایز دریچه ی جدیدی بر روی تمام بازی های ماجرایی ایندیانا جونز طور باز کرد و نیتن دریک و استادش سالیوان، خیلی سریع به دو تن از محبوب ترین کاراکترهای تاریخ بازی ها تبدیل شدند. البته انتشار Uncharted: Lost Legacy این را ثابت کرد که حتی اگر پروتاگونیست محبوب این سری هم به عنوان شخصیت اول در بازی حضور نداشته باشد، این بازی هنوز جذابیت های خود را دارد و می تواند به شدت سرگرم کننده و لذت بخش باشد. آنچارتد ۴ کلاً روی این محور می چرخید که این آخرین ماجراجویی دیوانه وار نیتن دریک است و نیتن هم چندین بار در بازی ذکر می کند که این کار را فقط به خاطر برادرش انجام می دهد و الآن وقت نشستن در خانه و گذراندن وقت با خانواده اش است، نه بالا رفتن از در و دیوار معابد! حتی نام بازی هم A Thief’s End بود و پایان بندی داستان هم این موضوع را تایید می کرد که این آخرین آنچارتد است، اما هیچ چیز مشخص نیست، مخصوصاً وقتی بازی مال سونی است.

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

پایانی بر داستان یک دزد… پایانی موقتی یا دائمی؟

گاد آو وار ۳ هم با همین قاطعیت تمام شد و کسی فکر نمی کرد دیگر هیچ گاه گاد آو وار جدیدی با حضور کریتوس ساخته شود، اما دیدیم که این اتفاق افتاد و حتی نتیجه ی آن خیلی بهتر و پخته تر از قبل شد و عنوان بازی سال را هم از آن خود کرد. از اینکه آنچارتد جدیدی در حال ساخت است تقریباً می توان اطمینان داشت، اما از اینکه شخصیت اصلی این بازی نیتن خواهد بود یا نه فعلاً هیچ کس اطلاعی ندارد. اما از کجا می گوییم که آنچارتد جدید در حال ساخت است؟ از آنجا که سونی جدیداً استودیوی جدیدی در سن دیگو افتتاح کرده که تیم سازنده ی آنچارتد در آن مشغول کار بر روی عنوان جدیدی است و این عنوان به احتمال زیاد یک فرنچایز جدید از آنچارتد است. از کجا می دانیم که بازی ای که روی آن کار می کنند آنچارتد جدید است؟ این خبر در یکی از پادکست های پلی استیشن توسط یکی از کارکشتگان IGN مطرح شده و احتمالاً سونی قسمت جدید آنچارتد را بدون ناتی داگ خواهد ساخت. البته از این موضوع ناامید نشوید، زیرا در گذشته دیده ایم Uncharted: Golden Abyss که سال ۲۰۱۱ بر روی PS Vita منتشر شد، توسط استودیوی SIE Bend ساخته شده بود و چیزی از ساخته های ناتی داگ کم نداشت. لازم به ذکر است SIE Bend همان شرکتی است که در حال حاضر روی عنوان Days Gone کار می کند و صد در صد می دانید که این بازی چقدر هایپ شده و تا چه اندازه سونی روی آن حساب باز کرده است. پس این را هم از ما داشته باشید: آنچارتد جدید در حال ساخت است!

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

آیا Cassie Drake جای پدرش را در سری خواهد گرفت…؟

Watchdogs 3

یکی از جذاب ترین موضوعاتی که می توان درباره ی آن بازی درست کرد بدون شک هکرها هستند. هکرها مانند کاراکترهایی مثل اسکورپیون، کریتوس و دانته هستند، منتها از نظر ذهنی. این که تا به حال تعداد بسیار کمی بازی درباره ی این گروه های مرموز و دوست داشتنی ساخته شده خودش جای تعجب دارد. البته هک کردن را راحت می توان در بسیاری از بازی ها پیدا کرد، اما اینکه یک بازی کلاً درباره ی هکر ها و هک کردن باشد موضوعی ناب بود که تا قبل از سری Watchdogs اینقدر به چشم نیامده بود. بازی اول سری با اینکه در کل بازی خوبی بود، اما بسیار با آنچه سازندگان قول داده بودند تفاوت داشت و کلاً هک کردن در بازی آنقدر آسان جلوه داده شده بود که هنگام هک کردن انگار دارید بند کفش خود را می بندید. مینی گیم هک کردن نه تنها خیلی آسان کار شده بود بلکه هیچ شباهتی هم به واقعیت نداشت و مانند فیلم های هالیوودی فقط تیپ و سبک زندگی هکرها را به تصویر کشیده بود، نه آن کاری را که واقعاً انجام می دهند. بازی دوم سری، یعنی Watchdogs 2 کمی از این نظر بهتر شد و بیشتر از بازی اول تمرکز خود را روی مهارت های هک کردن کاراکترهایش گذاشت نه مهارت های تیراندازی، اما بازی باز هم تا پتانسیل هایش فاصله ی زیادی داشت، تا اینکه اخیراً خبرهایی منتشر شده که حاکی از ساخت Watchdogs جدید است که به احتمال زیاد با نام Watchdogs 3 منتشر خواهد شد.

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

پایان داستان Watchdogs 2 جوری بود که گویا شماره ی سوم در لندن رخ خواهد داد.

از آنجایی که فروش این فرنچایز خیلی خوب بود، خیلی دور از انتظار نبود که یوبیسافت بخواهد آن را ادامه دهد اما پایان بندی داستان Watchdogs 2 و همچنین توییتی که جیسون شرایر، ژورنالیست معروف آمریکایی مبنی بر ادامه ی این سری کرده بود، تقریباً شک و شبهه ها را بر سر ادامه ی این سری رفع می کند. همچنین احتمالاً Watchdogs 3 نزدیک ترین بازی این لیست به زمان انتشار خود است و این بازی در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد. با اعتراضاتی که مبنی بر دور بودن بازی از واقعیت شده، گویا تیم سازنده قصد دارد حرف هواداران را گوش دهد و آن را بیشتر به یک تجربه ی هکی جذاب نزدیک کند تا یک اکشن مخفی کاری. اگر اینطور باشد، به شدت منتظر بازی جدید این سری هستیم.

Diablo 4

کمی از بازی های کنسول محور فاصله بگیریم و به بازی های محبوب PCبازان برسیم. PC است و بلیزارد، هر آنچه که شرکت های دیگر برای کنسول ها می کنند، بلیزارد با استراتژی های فوق العاده اش یک تنه برای PC می کند! فقط بلیزارد یک اخلاق بد دارد و آن هم اینکه خیلی بیشتر به آپدیت کردن علاقه دارد تا انتشار بازی جدید. کافیست نگاهی به عناوین این شرکت بیندازید، آخرین نسخه ی هر کدام از آن ها به میلیون ها سال قبل بر می گردد! البته جدا از شوخی، به خاطر ماهیت این بازی هاست که بلیزارد اینقدر دیر به دیر به فکر ساخت نسخه ی جدید می افتد، اما در برخی مواقع شاید فکر بدی نباشد که یک عنوان جدید منتشر کند و دل طرفداران را کمی شاد کند! سال ۲۰۱۸ در مراسم دائمی که بلیزارد اکتیویژن برگزار می کند، سازندگان اخباری مبنی بر انتشار یک دیابلوی جدید منتشر کردند و همه ی هواداران مطمئن بودند که این عنوان به طور قطع دیابلو ۴ خواهد بود و آنقدر فضای مجازی را با این خبر پر کردند که دیگر کسی نماند که شک کند شاید این عنوان دیابلو ۴ نباشد. مراسم برگزار شد و نهایتاً فهمیدیم منظور سازندگان از یک دیابلوی جدید، Diablo Immortal بود که برای گوشی های هوشمند عرضه شد. نیازی به گفتن نیست که طرفداران نه تنها از این موضوع ذره ای خوشحال نشدند، بلکه کمی هم عصبی تر شدند و سازندگان که در مورد پرده برداری خود خیلی اعتماد به نفس داشتند را با خاک یکسان کردند!

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

فکر کنم وقتش است که نسخه ی جدید منتشر شود اگر یک وقت زشت نباشد!

اما در سال ۲۰۱۴ کار بر روی دیابلو ۴ آغاز شد و ابتدا قرار بود این بازی با کمی تغییر در سبک مواجه شود و بازی نهایی چیزی شبیه به دارک سولز باشد، اما بعداً این موضوع کلاً کنسل شد و هر چه تا آن لحظه ساخته شده بود به کیلومتر صفر بازگشت. اما دیابلو ۴ جدید از سال ۲۰۱۶ در دست ساخت است و این بار تقریباً شکی نیست که این بازی در لیست اولویت های بلیزارد قرار دارد. اگرچه خبر ساخت آن به شکل رسمی تایید نشده است، اما خبرهایی که از سازندگان به بیرون درز کرده و مصاحبه هایی که این افراد با رسانه های مختلف داشته اند، از این قرارند که این بازی به احتمال قوی در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد و حتی احتمال ضعیفی برای عرضه ی آن در سال ۲۰۱۹ هم هست.

The Elder Scrolls VI

نام اسکایریم از هنگام انتشار شماره ی پنجم سری The Elder Scrolls آنقدر بزرگ شده که به جرئت می توان گفت هیچ گیمری نیست که آن را نشنیده باشد. این بازی به معنای واقعی کلمه بزرگ بود و آن قدر محتوا داشت که به گفته ی خود سازندگان می توانست بازیباز را حدود ۳۰۰ ساعت پای بازی بنشاند. البته به قول یک نفر، صد ساعت اول بازی شاید برایتان جذاب نباشد، اما بعد دیگر نمی توانید از بازی دل بکنید! برای آن هایی که بازی نقش آفرینی با کلی محتویات می خواهند، Skyrim یکی از بهترین گزینه های موجود است و این را بعد از گذشت ۸ سال و با وجود بازی های بزرگ هم سبک این بازی می گویم. در اسکایریم واقعاً غرق خواهید شد و واقعاً «نقش آفرینی» خواهید کرد، آن هم به کلاسیک ترین شکل ممکن. بازی پنجم سری در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و اکنون ۸ سال از عرضه ی آن می گذرد. خیالتان را راحت کنم که حداقل تا یک سال آینده هم منتظر خبری رسمی از این بازی نباشید، اما چیزی که واضح است این است که یک بازی با عظمت Skyrim در عرض یکی دو سال ساخته نمی شود و کلی طراحی مرحله، داستان سرایی و صداگذاری دارد که باید انجام شود و همه چیز در جای خودش قرار بگیرد تا بتوانند آن را عرضه کنند. به خصوص برای یک بازی که در سال ۲۰۱۱ به عنوان بازی سال هم انتخاب شده، مطمئناً سازندگان برنامه های ویژه ای دارند. بنابراین با اعتماد به نفس می توان گفت که شماره ی ششم سری The Elder Scrolls در حال ساخت است.

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

اینطور که ساعات گیم پلی The Elder Scrolls پیش می رود، احتمالاً در نسخه ی جدید سازندگان خواهند گفت بازی تمام نخواهد شد!

همچنین جرمی سول، آهنگساز افسانه ای بازی در مصاحبه ای گفته که در حال حاضر از او درخواست نشده تا به تیم سازنده ی شماره ی ششم بازی بپیوندد که خود نشان می دهد بازی در حال ساخت است ولی در مراحل اولیه قرار دارد. از طرف دیگر آبروریزی بازی دیگر بتسدا، یعنی Fallout 76 که احتمالاً بدترین بازی این شرکت تا به امروز بوده است، باعث خواهد شد سازندگان به ساخت شماره ی ششم سرعت دهند، بنابراین هیچ چیز بعید نیست و ما هم امیدواریم خبر ساخت این بازی را هرچه زودتر بشنویم.

این لبستی بود که ما از مهم ترین بازی های در حال ساخت برای شما تهیه کردیم. بازی های در حال ساخت دیگری هم هستند که هنوز رسماً اعلام نشده اند. شماره ی چهارم بازی Fable که از انحصاری های قدرتمند مایکروسافت است و در این نسل که مایکروسافت به شدت از رقیب خود یعنی سونی عقب افتاد، می تواند نقش فرشته ی نجات را برای این شرکت بازی کند، در حال ساخت است.

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

مایکروسافت به یک انحصاری قدرتمند احتیاج دارد؛ آیا Fable 4 خواهد آمد؟

هری پاتر هم یک بازی مخصوص خود را در دست ساخت دارد و این بار گفته می شود مانند بازی های دیگر مربوط به هری پاتر، این بازی بی کیفیت نخواهد بود و سازندگان دارند روی عنوانی درخور نام هری پاتر کار می کنند تا طرفداران را خوشحال کنند. Guardians of the Galaxy هم توسط اسکوئر انیکس در مرحله ی ساخت قرار دارد و با اینکه نمی دانیم باید چه انتظاری از این بازی داشته باشیم، می دانیم که به احتمال زیاد جذاب خواهد بود. اساسینز کرید و نید فور اسپید جدید هم نیاز به گفتن ندارند و یوبیسافت و EA بی شک برای این دو فرنچایز برنامه های ویژه ای دارند که خیلی از این برنامه ها خبر نداریم.

به نظر شما کدام بازی ها در حال ساخت هستند؟ آیا شایعه ای شنیده اید که حس کنید واقعیت دارد؟ آیا امیدی است Half Life 3 ساخته شود؟! افکار خود را با ما در میان بگذارید!

علی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا
پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا
پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا
پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا
پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا
پشت درهای بسته | بازی‌های محبوب در حال ساختی که رسماً تایید نشده‌اند - گیمفا