اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

یکی دو بار اولی که خودتان بازی های استاد میازاکی را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر از آن دفعاتی است که باید به راهنماهای این عناوین مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.  افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و خیلی از ما وقتی به راهنماهای خارجی مراجعه کرده ایم تازه دریافته ایم کلی از موارد بازی بوده که نمی دانسته ایم و شخصیت ها و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered

به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بازی های هیدتا میازاکی واقعا شگفت انگیز هستند هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

داستان ما و بونفایرها… داستان عشقی دشوار…

بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 تصمیم گرفتم تا با انجام یک نظر سنجی از شما عزیزان راهنمای بعدی را تعیین کنم و این اتفاق رخ داد و بازی بی نظیر Dark Souls Remastered توسط شما عزیزان برای راهنمای جامع بعدی تعیین گردید. انتخابی که برای من نیز بسیار عالی بود تا با توجه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls دارم و آن را در نسل هشتم نیز بازی کرده ام در کنار ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که همان ظور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls Remastered برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل انتخاب شما در نظرسنجی نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم.  در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در روند راهنما به دی ال سی بازی که در نسخه ریمسترد قرار دارد نیز خواهیم پرداخت. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو می کشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود و انتخاب خود شما بوده است نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با نخستین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

نقشه ای کلی از مناطق بازی و موقعیت آنها نسبت به یکدیگر

برویم سراغ ادامه راهنما که مدتی به خاطر عید نوروز بین قسمت قبلی و جدید آن وقفه افتاد و از این بابت از شما عذرخواهی می کنم. راهنما را خیلی زود برای شما قسمت های بعدی اش را قرار می دهم تا هر چه سریع تر به پایان برسد.

در ابتدا و قبل از اکتشاف کلی مرداب این را بگویم که بیرون تونل بونفایر در مرداب و در بخش پشتی ستونی که سمت راست قرار دارد، اگر در حالت انسانی باشید مورد حمله Maneater Mildred واقع می شوید. اگر مقداری دقت کنید کشتن او چندان سخت نیست و اگر این کار را بکنید، ۳تا Humanity و Butcher Knife را دریافت می کنید و از آن مهم تر یک همراه خیلی خوب برای کمک کردن در باس فایت پیش رو پیدا می کنید که می توانید در حالت انسانی و قبل از باس فایت Quelaag وی را احضار نمایید. حتی جایی که او ظاهر می شود نیز همیشه ثابت است و دقیقا در روی بخش غیر مرداب (زمین غیر سمی) که بعد از اولین عنکبوت بیرون تونل بونفایر در سمت راست قرار دارد ظاهر می شود و اگر جایش را بدانید حتی می توانید او را از پشت Backstab کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

بیرون تونل بونفایر در مرداب و در بخش پشتی ستونی که سمت راست قرار دارد، اگر در حالت انسانی باشید مورد حمله Maneater Mildred واقع می شوید. اگر مقداری دقت کنید کشتن او چندان سخت نیست و اگر این کار را بکنید، ۳تا Humanity و Butcher Knife را دریافت می کنید و از آن مهم تر یک همراه خیلی خوب برای کمک کردن در باس فایت پیش رو پیدا می کنید که می توانید در حالت انسانی و قبل از باس فایت Quelaag وی را احضار نمایید. حتی جایی که او ظاهر می شود نیز همیشه ثابت است و دقیقا در روی بخش غیر مرداب (زمین غیر سمی) که بعد از اولین عنکبوت بیرون تونل بونفایر در سمت راست قرار دارد ظاهر می شود و اگر جایش را بدانید حتی می توانید او را از پشت Backstab کنید.

حالا اگر او را کشتید (یا اصلا در حالت انسانی نبودید و بیخیالش شدید) دیگر وقت اکتشاف در مرداب است. اگر با راهنما آمده باشید و حلقه آیرون رینگ را داشته باشید اینجا برای حرکت در مرداب به دردتان می خورد. اصلا و ابدا توجهی به سمی شدنتان و درمان کردن آن نداشته باشید و آیتم هدر ندهید. فقط حواستان به خط سلامتیتان باشد که وقتی داشت زیادی کم می شد برگردید به خشکی و آیتم سلامتی بخورید. نیازی به آیتم درمان سم و .. نیست چون این منطقه خوراکش سمی شدن است. این بونفایر مرداب درون تونل که در آن استراحت کردید از گزینه های خوب برای Kindle کردن است. این مرداب آن قدر که فکر می کنید بزرگ نیست و اتفاقا جمع و جور است تقریبا. زیاد کار را برایتان پیچیده نمی کنم و نمایی کلی از آیتم های اینجا به شما می دهم زیرا اگر خودتان یک نقطه مثل همین بونفایر را در نظر بگیرید و بر اساس آن دور این منطقه را بزنید تقریبا همه چیز را پیدا می کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

اگر با راهنما آمده باشید و حلقه آیرون رینگ را داشته باشید اینجا برای حرکت در مرداب به دردتان می خورد. اصلا و ابدا توجهی به سمی شدنتان و درمان کردن آن نداشته باشید و آیتم هدر ندهید. فقط حواستان به خط سلامتیتان باشد که وقتی داشت زیادی کم می شد برگردید به خشکی و آیتم سلامتی بخورید. نیازی به آیتم درمان سم و .. نیست چون این منطقه خوراکش سمی شدن است

از بونفایر برگردید به سمت جایی که آمدید از نردبان پایین و در این مسیر کمی قبل تر از نزدبان ها در مرداب، آیتم LARGE TITANITE SHARD را بردارید. دور همین منطقه را بزنید و می بینید که دورتر یک بخش کاملا تار عنکبوت گرفته هست که از آنجا دو غول سنگی به شما سنگ پرتاب می کنند. در طول بخشی که به آن منطقه می رسد یک جسد هست که از روی آن GREAT CLUB را بردارید. در سمت دیگر این منطقه هم LARGE SOUL OF A PROUND KNIGHT را بردارید. از اینجا در یک فاصله مقداری دورتر یک آیتم برق می زند که به سمتش بروید و LARGE SOUL OF A PROUD KNIGHT را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

از بونفایر برگردید به سمت جایی که آمدید از نردبان پایین و در این مسیر کمی قبل تر از نزدبان ها در مرداب، آیتم LARGE TITANITE SHARD را بردارید. دور همین منطقه را بزنید و می بینید که دورتر یک بخش کاملا تار عنکبوت گرفته هست که از آنجا دو غول سنگی به شما سنگ پرتاب می کنند. در طول بخشی که به آن منطقه می رسد یک جسد هست که از روی آن GREAT CLUB را بردارید.

حالا به سمت دیگر مرداب بروید و از زیر یک راه چوبی که بالا می رود می توانید LARGE SOUL OF A PROUD KNIGHT را بردارید. اینجا دقیقا مقدار کمی از بونفایر فاصله دارد و اگر همین دیوار را کمی جلوتر بروید می رسید به تونل بونفایر. یعنی در واقع انگار یک دور کامل این منطقه را زدیم و از این طرف دوباره به بونفایر رسیدیم. اگر می خواهید بروید استراحت کنید. از بونفایر دوباره به سمت چپ بروید ولی پیشنهاد نمی کنم که فعلا از آن راهروی چوبی که دیده بودیم و دشمنان بالایش هستند بالا بروید زیرا بعدا به آنجا خواهیم رفت. بعد از این بخش چوبی کم کم می بینید که یک سری موجودات کرم مانند هستند که کشتنشان خیلی آسان است و یکی از بالاترین درصدها برای انداختن Large Titanite Shard در بازی را دارند و اگر می خواهید سلاحتان را از +۵ به +۱۰ ارتقا دهید اینجا بهترین جا برای فارم کردن Large Titanite Shard است (اغلب سلاح ها ۹ عدد Large Titanite Shard می خواهند تا از ۵ به ۱۰ برسند).

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

این منطقه توسط غول های سنگی محافظت می شود و می توانید خیلی سریع از سنگ ها و ضربات آنها جاخالی دهید و از این منطقه عنکبوتی بالا بروید که این منطقه به ورودی یک غار می رود که وارد شوید و این غار هم خودش به ورودی بخش Quelaag’s Domain می رسد

در ادامه این مسیر کرم ها و در این بخش گوشه از مرداب GREEN TITANITE SHARD, LARGE TITANITE SHARD, SERVER را بردارید و در بالای بخش شیبدار که به روی درخت می رود هم PLANK SHIELD را بردارید. حالا برگردید به بونفایر. این آیتم هایی که گفتم و جمع کردید تقریبا کل آیتم های این بخش از این منطقه مردابی را پوشش داد و همه را برداشتیم. آیتم هایی که در بخش های دیگر این منطقه است را نیز برخواهیم داشت. حالا وقتش است که به سمت آن منطقه عظیم پر از درخت های مرده و تار عنکبوت برویم. این منطقه توسط غول های سنگی محافظت می شود و می توانید خیلی سریع از سنگ ها و ضربات آنها جاخالی دهید و از این منطقه عنکبوتی بالا بروید که این منطقه به ورودی یک غار می رود که وارد شوید و این غار هم خودش به ورودی بخش Quelaag’s Domain می رسد و البته در ابتدای این منطقه باید باس را از بین ببریم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

اولین کاری که در این بخش و قبل از ورود به منطقه بعد از غار انجام دهید درمان سمی بودنتان است. همچنین پیشنهاد میکنم که سپر Dragon Crest Shield و حلقه Wolf Ring را هم مجهز کنید (اینجا دیگر نیازی به حلقه آیرون رینگ ندارید). جلو بروید و وارد منطقه باس خواهید شد که باید به حسابش برسیم، البته احتمال زیادی دارد که اول او خیلی به حسابمان برسد! این باس که پیش رو داریم هم می تواند خیلی سخت شود و هم می تواند خیلی آسان کشته شود. بستگی دارد که شما چطور با او برخورد می کنید. اگر رفتارش را بدانید و فقط در مواقع لازم ضربه بزنید و سعی کنید در اکثر مواقع کنارش بمانید کارتان زیاد سخت نخواهد بود.

  • منطقه Quelaag’s Domain

اولین کاری که در این بخش و قبل از ورود به منطقه بعد از غار انجام دهید درمان سمی بودنتان است. همچنین پیشنهاد میکنم که سپر Dragon Crest Shield و حلقه Wolf Ring را هم مجهز کنید (اینجا دیگر نیازی به حلقه آیرون رینگ ندارید). جلو بروید و وارد منطقه باس خواهید شد که باید به حسابش برسیم، البته احتمال زیادی دارد که اول او خیلی به حسابمان برسد! این باس که پیش رو داریم هم می تواند خیلی سخت شود و هم می تواند خیلی آسان کشته شود. بستگی دارد که شما چطور با او برخورد می کنید. اگر رفتارش را بدانید و فقط در مواقع لازم ضربه بزنید و سعی کنید در اکثر مواقع کنارش بمانید کارتان زیاد سخت نخواهد بود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

شروع این نبرد فرصت خیلی خوبی است و نباید آن را از دست بدهید. بدوید به سمت باس و به سمت کنار او غلت بزنید. وقتی که او لاوا و مواد مذاب را روی زمین می ریزد تا وقتی که کنارش باشید خطری شما را تهدید نمی کند. پس در این فرصت که باس دارد این کار را می کتد شما تا می توانید حمله دو دستی یا جادویی را از کنار به وی وارد نمایید. سپس او تمرکز بیشترش را می گذارد را روی ضربه زدن به شما از نزدیک.

  • باس فایت QUELAAG

یک باس دشوار که البته اگر خوب خود را برای آن آماده کنید سختی آن کاملا منطقی می شود. قبل از نبر خود را به Dragon Crest shield که مقاومت خوبی در برابر آتش دارد و حلقه Wolf Ring مجهز نمایید. این باعث می شود که بتوانید اکثر حملات نزدیک باس را دفاع کنید. شروع این نبرد فرصت خیلی خوبی است و نباید آن را از دست بدهید. بدوید به سمت باس و به سمت کنار او غلت بزنید. وقتی که او لاوا و مواد مذاب را روی زمین می ریزد تا وقتی که کنارش باشید خطری شما را تهدید نمی کند. پس در این فرصت که باس دارد این کار را می کتد شما تا می توانید حمله دو دستی یا جادویی را از کنار به وی وارد نمایید. سپس او تمرکز بیشترش را می گذارد را روی ضربه زدن به شما از نزدیک.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

معمولا باس یک حمله انفجاری آتشی انجام می دهد که حتی به پشت سر وی نیز گلوله آتش پرتاب می شود و این خطرناک ترین حمله باس است. در هنگام این حمله و کمی قبل آن شما باید تا می توانید از باس دور شوید تا به شما برخورد نکند. بهترین فرصت وقتی است که دیدید او دارد یک حمله مستقیم رو به جلوی آتشی (انگار آتش تف می کند) انجام می دهد و در این هنگام وقتی کنار باس باشید بهترین فرصت برای زدن او به صورت مداوم است.بعد از شکست وی شما ۲۰,۰۰۰ روح و the SOUL OF QUELAAG را می گیرید. این روح می تواند برای ساخت Quelaag’s Furysword استفاده شود که یک سلاح قدرتمند با کلی آسیب آتشین است. به زودی در Anor Londo آهنگر مربوط به این کار را خواهید دید پس بهتر است که این روح و کلا روح های باس ها را حفظ کنید و الکی برای گرفتن مقداری روح مصرفشان نکنید

ضربات آتشی او را می توانید با غلت زدن به موقع جاخالی دهید ولی با حرکت در سمت کنار او و دفاع کردن با سپری که گفتیم تجهیز نمایید نیز کار بسیار خوبی است. او خیلی سریع حمله می کند پس بهتر است بگذارید وی ابتدا ضرباتش را بزند و شما فقط روی جاخالی و دفاع تمرکز داشته باشید تا حملاتش تمام شود. معمولا باس یک حمله انفجاری آتشی انجام می دهد که حتی به پشت سر وی نیز گلوله آتش پرتاب می شود و این خطرناک ترین حمله باس است. در هنگام این حمله و کمی قبل آن شما باید تا می توانید از باس دور شوید تا به شما برخورد نکند. بهترین فرصت وقتی است که دیدید او دارد یک حمله مستقیم رو به جلوی آتشی (انگار آتش تف می کند) انجام می دهد و در این هنگام وقتی کنار باس باشید بهترین فرصت برای زدن او به صورت مداوم است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

بعد از کشیدن دستگیره و زدن زنگ دوم از پله ها پایین بروید. در بخش زیرین می توانید به یکی از دیوارها ضربه بزنید تا یک راه مخفی باز شود. اینجا یک موحودی می بینید که اصلا به وی حمله نکنید و فقط با او که نامش Eingyi یا Chaos Servent است صحبت نمایید.

باید همین روند را پیش بگیرید و تمرکزتان را بگذارید روی ضربه نخوردن و فقط در بهترین وقت ها که وی مشغول حمله ای طولانی است به کنار او رفته و ضربه بزنید و باز حالت دفاعی بگیرید و حتی اگر خیلی سریع باشید می توانید گاهی بین حملات نزدیک باس هم یکی دو ضربه ای به وی بزنید. بعد از شکست وی شما ۲۰,۰۰۰ روح و the SOUL OF QUELAAG را می گیرید. این روح می تواند برای ساخت Quelaag’s Furysword استفاده شود که یک سلاح قدرتمند با کلی آسیب آتشین است. به زودی در Anor Londo آهنگر مربوط به این کار را خواهید دید پس بهتر است که این روح و کلا روح های باس ها را حفظ کنید و الکی برای گرفتن مقداری روح مصرفشان نکنید. از این سلاح که گفتم حتی می توانید برای کل بار اول بازی تا آخر استفاده کنید زیرا خیلی قدرتمند و خوب است و کلا برای من هرگز در کل سری سولز، هیچ المانی مثل آتش نشده است و همیشه کل سلاح هایی که کل بازی ها را با آنها رفته ام، دارای المان آتش بوده اند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

بونفایری که اینجاست را فعال کرده و استراحت نمایید و سپس با موجود دیگری که نزدیک موجود اولی از دیوار بیرون آمده است و در واقع خواهر Quelaag است صحبت نمایید. با صحبت با او می توانید عضو کاوننتش شوید و PYROMANCY: GREAT CHAOS FIREBALL را دریافت نمایید.

  • ادامه راهنما

بعد از جایی که باس را کشتید دومین دستگیره وجود دارد که بکشید و زنگ دوم را نیز به صدا در آورید. حالا که هر دو زنگ خورده است، دروازه بزرگی که نزدیک بونفایر نزدیک آهنگر در Cathedral است باز می شود. بعد از کشیدن دستگیره و زدن زنگ دوم از پله ها پایین بروید. در بخش زیرین می توانید به یکی از دیوارها ضربه بزنید تا یک راه مخفی باز شود. اینجا یک موحودی می بینید که اصلا به وی حمله نکنید و فقط با او که نامش Eingyi یا Chaos Servent است صحبت نمایید. بونفایری که اینجاست را فعال کرده و استراحت نمایید و سپس با موجود دیگری که نزدیک موجود اولی از دیوار بیرون آمده است و در واقع خواهر Quelaag است صحبت نمایید. با صحبت با او می توانید عضو کاوننتش شوید و PYROMANCY: GREAT CHAOS FIREBALL را دریافت نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

یادتان است که قبل تر درون مرداب و در بخش گوشه این مرداب نزدیک کرم ها از یک درخت عظیم بالا رفتیم و Plank Shield را برداشتیم؟ برگردید همان جا که سپر را برداشتید و دوباره به دیواری که اینجاست یک ضربه بزنید تا راه مخفی دیگری باز شود. از درون صندوقی که اینجاست TWIN HUMANITIES را بردارید.

خب حالا وقت برگشتن است. به بونفایر درون مرداب Blighttown درون تونل برگردید. یکی دو منطقه انتخابی مانده است که نرفته ایم و الان وقتش است. یادتان است که قبل تر درون مرداب و در بخش گوشه این مرداب نزدیک کرم ها از یک درخت عظیم بالا رفتیم و Plank Shield را برداشتیم؟ برگردید همان جا که سپر را برداشتید و دوباره به دیواری که اینجاست یک ضربه بزنید تا راه مخفی دیگری باز شود. از درون صندوقی که اینجاست TWIN HUMANITIES را بردارید. حالا اگر دوباره به دیوار پشت صندوق ضربه بزنید باز هم یک راه مخفی دیگر باز می شود! یعنی اینجا در واقع این طور بوده است که دو دیوار مخفی پشت سر هم بوده اند که اولی را زدیم و صندوق پدیدار شد و حالا دومی را زدیم و یک راه دیگر باز شد. این منطقه که در ادامه این مسیر مخفی به آن می رسید The Great Hollow نام دارد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

حالا اگر دوباره به دیوار پشت صندوق ضربه بزنید باز هم یک راه مخفی دیگر باز می شود! یعنی اینجا در واقع این طور بوده است که دو دیوار مخفی پشت سر هم بوده اند که اولی را زدیم و صندوق پدیدار شد و حالا دومی را زدیم و یک راه دیگر باز شد. این منطقه که در ادامه این مسیر مخفی به آن می رسید The Great Hollow نام دارد.

  • منطقه The Great Hollow

آیتم هایی که در این منطقه هستند:

  • Titanite Chunk
  • Red Titanite Chunk
    Blue Titanite Chunk
  • Large Soul of a Nameless Soldier
  • Cloranthy Ring
  • White Titanite Chunk
  • Blue Titanite Chunk
  • Large Soul of a Nameless Soldier
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

این منطقه برای توضیح دادن واقعا مسخره و پیچیده است و اصلا به هیچ وجه نمی شود جوری گفت که کاملا برای شما باز شود زیرا وقتی خودتان بازی می کنید و تصویر روبرویتان است هم در این منطقه گیج و گم می شوید! در این منطقه که به صورت یک درخت عظیم با شاخه های بسیار است که باید از آن پایین بروید کلی منطقه کوچک و آیتم های مختلف وجود دارند که باید در مسبرتان به پایین درخت بردارید. البته خیلی هم خطرناک است زیرا دشمنان اینجا از آن قورباغه های لعنتی هایی هستند که نفرینتان می کنند و یکی از بدترین نوع دشمنان بازی هستند.

این منطقه برای توضیح دادن واقعا مسخره و پیچیده است و اصلا به هیچ وجه نمی شود جوری گفت که کاملا برای شما باز شود زیرا وقتی خودتان بازی می کنید و تصویر روبرویتان است هم در این منطقه گیج و گم می شوید! در این منطقه که به صورت یک درخت عظیم با شاخه های بسیار است که باید از آن پایین بروید کلی منطقه کوچک و آیتم های مختلف وجود دارند که باید در مسبرتان به پایین درخت بردارید. البته خیلی هم خطرناک است زیرا دشمنان اینجا از آن قورباغه های لعنتی هایی هستند که نفرینتان می کنند و یکی از بدترین نوع دشمنان بازی هستند. وقتی که کمی از روی شاخه پایین بروید به یک TITANITE CHUNK می رسید که بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

اگر در اتاقی که اینجاست بالا بروید می توانید همین طور بالا و بالاتر بروید و نهایتا درون درخت وسط یک آیتم می بینید. من خودم این آیتم را اینطور برداشتم که بالا رفتم و از روی یک شاخه و به درون درخت غلت زدم و CLORANTHY RING را برداشتم. یکی دو آیتم دیگر که پایین هستند نیاز به این دارند که خیلی با دقت از روی شاخه های اینجا به پایین بپرید و و اشتباه نکنید تا روی شاخه های درست فرود بیایید

سپس می توانید از اینجا غلت بزنید روی یک شاخه دیگر و از آن بالا بروید تا RED TITANITE CHUNK را بردارید. برگردید به همان راه قبلی و از اینجا بپرید پایین روی شاخه ای که انتهایش به یکی از آن دشمنان قورباغه ای می رسد و اینجا LARGE SOUL OF A NAMELESS SOLDIER را بردارید. اگر در اتاقی که اینجاست بالا بروید می توانید همین طور بالا و بالاتر بروید و نهایتا درون درخت وسط یک آیتم می بینید. من خودم این آیتم را اینطور برداشتم که بالا رفتم و از روی یک شاخه و به درون درخت غلت زدم و CLORANTHY RING را برداشتم. یکی دو آیتم دیگر که پایین هستند نیاز به این دارند که خیلی با دقت از روی شاخه های اینجا به پایین بپرید و و اشتباه نکنید تا روی شاخه های درست فرود بیایید و می توانید WHITE TITANITE CHUNK و یک BLUE TITANITE CHUNK را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

وقتی که به بخش کف این منطقه برسید چندین قورباغه خطرناک حضور دارند که باید با احتیاط و دقت هر چه تمام تر بکشید. از نردبانی که وسط این بخش است پایین بروید و LARGE SOUL OF A NAMELESS SOLDIER را بردارید. قبل از این که باز هم پایین بروید دور این منطقه را بزنید و در زیر یک آیتم می بینید که فقط می توانید با پریدن به زیر آن را بردارید.

وقتی که به بخش کف این منطقه برسید چندین قورباغه خطرناک حضور دارند که باید با احتیاط و دقت هر چه تمام تر بکشید. از نردبانی که وسط این بخش است پایین بروید و LARGE SOUL OF A NAMELESS SOLDIER را بردارید. قبل از این که باز هم پایین بروید دور این منطقه را بزنید و در زیر یک آیتم می بینید که فقط می توانید با پریدن به زیر آن را بردارید. به هر شکل بعد از برداشتن آیتم یا بی خیال شدن آن باز هم به پایین بروید و در بخش زیرین این منطقه که کلی قارچ بزرگ و کوچک وجود دارد و بسیار هم قوی هستند (قارچ های والدین!) ورودی یک بخش جدید وجود دارد که Ash Lake نام دارد و بهتر است که اصلا کلا به هیچ قارچی هیچ کاری نداشته باشید و نزدیکشان هم نشوید و خیلی زود تا به بخش کف این منطقه رسیدید زود ورودی را پیدا کنید و به درون این ورودی بروید. نه این که کشتن قارچ ها خیلی سخت و عجیب باشد بلکه به این خاطر که اگر بمیرید دوباره باید همه این راه را پایین بیایید و دوباره قورباغه ها و نفرین و سقوط از شاخه ها. کمی جلوتر که بونفایر را روشن کردیم می توانید آن وقت برگردید و همه قارچ ها را بکشید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

در بخش زیرین این منطقه که کلی قارچ بزرگ و کوچک وجود دارد و بسیار هم قوی هستند (قارچ های والدین!) ورودی یک بخش جدید وجود دارد که Ash Lake نام دارد و بهتر است که اصلا کلا به هیچ قارچی هیچ کاری نداشته باشید و نزدیکشان هم نشوید و خیلی زود تا به بخش کف این منطقه رسیدید زود ورودی را پیدا کنید و به درون این ورودی بروید. نه این که کشتن قارچ ها خیلی سخت و عجیب باشد بلکه به این خاطر که اگر بمیرید دوباره باید همه این راه را پایین بیایید و دوباره قورباغه ها و نفرین و سقوط از شاخه ها. کمی جلوتر که بونفایر را روشن کردیم می توانید آن وقت برگردید و همه قارچ ها را بکشید.

  • منطقه Ash Lake

آیتم هایی که در این منطقه هستند:

  • (Dragon Scale (x2 
  • Dragon Scale
  • Dragon Scale
  • Dragon Scale
  • Dragon Scale
  • Dragon Eye
  • Dragon Head Stone
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

وقتی که وارد این منطقه شدید اولین کاری که می کنید این است که بدوید پایین و در بخش انتهای سمت راست بونفایر را روشن کنید. در بخش چپ این منطقه ساحل مانند و درون آب، یک اژدهای Hydra جدید وجود دارد که باید از انتهای سمت راست این منطقه حرکت کنید تا از حملاتش در امان باشید. این یکی هم مانند قبلی است ولی خط سلامتی ببشتری دارد.

وقتی که وارد این منطقه شدید اولین کاری که می کنید این است که بدوید پایین و در بخش انتهای سمت راست بونفایر را روشن کنید. در بخش چپ این منطقه ساحل مانند و درون آب، یک اژدهای Hydra جدید وجود دارد که باید از انتهای سمت راست این منطقه حرکت کنید تا از حملاتش در امان باشید. این یکی هم مانند قبلی است ولی خط سلامتی ببشتری دارد. من این را به این شکل کشتم که هی می رفتم درون تنه درختی که اینجا در ساحل است و کمی می آمدم بیرون و یک تیر با تیر کمان می زدم (باید کلی تیر داشته باشید) و زود بر می گشتم درون تنه درخت و همین طور آرام آرام آن را کشتم زیرا بعد از مدت کوتاهی او کاملا نزدیک ساحل می شود و تیرهایتان به راحتی به وی می رسد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

من این Hydra را به این شکل کشتم که هی می رفتم درون تنه درختی که اینجا در ساحل است و کمی می آمدم بیرون و یک تیر با تیر کمان می زدم (باید کلی تیر داشته باشید) و زود بر می گشتم درون تنه درخت و همین طور آرام آرام آن را کشتم زیرا بعد از مدت کوتاهی او کاملا نزدیک ساحل می شود و تیرهایتان به راحتی به وی می رسد.

با کشتن وی (می توانید کلا بی خیال کشتنش شوید) شما ۱۰۰۰۰ روح و ۲ عدد DRAGON SCALE می گیرید. چون بونفایر در اینجا خیلی نزدیک است می توانید به راحتی تلاش های مختلفی برای شکست این دشمن داشته باشید. ساحل را رو به جلو ادامه دهید و از روی یک جسد DRAGON SCALE را بردارید و کمی جلوتر در یک بخش چوبی تنه مانند DRAGON SCALE دیگر را بردارید. کمی جلوتر در ساحل باز هم یک DRAGON SCALE را بردارید. حالا شروع کنید و مستقیم در ساحل یک مسیر طولانی را بدوید تا نهایتا به یک بونفایر دیگر برسید. در مسیرتان بین بونفایر اول و دوم دشمنانی به نام Man Eater Shellos هستند که هم می توانید آن ها را بکشید وهم بی خیالشان شوید و بدوید به بونفایر دوم. وقتی رسیدید به بونفایر آن را فعال کنید و می توانید با اژدهای عظیمی که اینجاست صحبت کنید و عضو کاوننتش شوید و DRAGON EYE و یک DRAGON HEAD STONE را بگیرید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

در مسیرتان بین بونفایر اول و دوم دشمنانی به نام Man Eater Shellos هستند که هم می توانید آن ها را بکشید وهم بی خیالشان شوید و بدوید به بونفایر دوم.

اگر در مسیر دویدنتان به بونفایر دوم به ساحل دقت کرده باشید یک درخت خیلی بزرگ را دیده اید که می توانید به داخل آن بروید که البته کمی سخت و غلط انداز است و خود من تا وقتی راهنما نگاه نکردم نتوانستم بفهمم چطور به درون درخت بروم و آیتم را بردارم. اگر روی شاخه دور درخت حرکت کنید یک شاخه دیگر در زیر این بخش وجود دارد که خیلی دیدنش سخت است و می توانید به روی آن بپرید پایین تا بتوانید وارد درخت شوید و آیتمی که اینجاست را بردارید. حالا باید کل مسیر را برگردید و دوباره بروید به بخش قارچ ها و کل آن مسیر شاخه ای که از درخت عظیم در منطقه The Great Hollow پایین آمدیم را برگردید بالا (کار خیلی سختی است) تا دوباره برگردید به درون منطقه مرداب.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

وقتی رسیدید به بونفایر آن را فعال کنید و می توانید با اژدهای عظیمی که اینجاست صحبت کنید و عضو کاوننتش شوید و DRAGON EYE و یک DRAGON HEAD STONE را بگیرید.

حالا وقتش است که به بونفایر نزدیک آهنگر در منطقه Cathedral و Undead Parish برگردم و دیگر آن دروازه بزرگ که در مسیر کنار بونفایر بسته بود، باز شده است (با زدن زنگ ها) و می توانیم به این منطقه جدید برویم که Sen’s Fortress نام دارد.

  • منطقه Sen’s Fortress

آیتم هایی که در این منطقه هستند:

  • Soul of a Brave Warrior
  • (Demon Titanite (x4
  • Soul of a Brave Warrior
  • Scythe
  • Large Soul of a Proud Knight
  • Titanite Chunk
  • (Large Titanite Shard (x2
  • Ring of Steel Protection
  • Shotel
  • Lightning Spear
  • Soul of a Hero
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

حالا وقتش است که به بونفایر نزدیک آهنگر در منطقه Cathedral و Undead Parish برگردیم و دیگر آن دروازه بزرگ که در مسیر کنار بونفایر بسته بود باز شده است (با زدن زنگ ها) و می توانیم به این منطقه جدید برویم که Sen’s Fortress نام دارد.

  • Covetous Gold Serpent Ring
  • (Black Sorcerer (Armour Set
  • Sorcery: Hush
  • (Large Titanite Shard (x2
  • Sniper Crossbow
  • (Sniper Bolt (x12
  • Large Soul of a Brave Knight
  • (Large Titanite Shard (x2
  • Ricard’s Rapier
  • Divine Blessing
  • Rare Ring of Sacrifice
  • Titanite Chunk
  • Slumbering Dragoncrest Ring
  • Core of an Iron Golem
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

وقتی که وارد منطقه Sen’s Fortress شوید اولین چیزی که پایتان را روی آن می گذارید یک بخش تله پرتاب تیر است که تا پایتان روی آن برود از روبرو تیر به شما پرتاب می شود. از این تله به نفعتان استفاده کنید و قبل از رفتن روی آن دو دشمن جدید lizardman یا Serpent Soldier که جلوتر هستند را بکشید پایین پله ها و سپس روی تله بروید تا تیرها به این دو دشمن بخورد.

اگر قبل از زدن دو زنگ به بخش قبل از دروازه ای که حالا دیگر باز شده است آمده بودیم شخصیت Sen’s Fortress را میدیدیم که او هم می خواست وارد این منطقه شود و اکنون وقتی زنگ ها خورده است وی نیز رفته است و وارد این بخش شده است و بعدا او را خواهیم دید. وقتی که وارد منطقه Sen’s Fortress شوید اولین چیزی که پایتان را روی آن می گذارید یک بخش تله پرتاب تیر است که تا پایتان روی آن برود از روبرو تیر به شما پرتاب می شود. از این تله به نفعتان استفاده کنید و قبل از رفتن روی آن دو دشمن جدید lizardman یا Serpent Soldier که جلوتر هستند را بکشید پایین پله ها و سپس روی تله بروید تا تیرها به این دو دشمن بخورد. به هر شکل این دو دشمن را بکشید و از بالای پله ها جلوتر SOUL OF A BRAVE WARRIOR را بردارید. اتاق بعدی خطرناک است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

این دو دشمن را بکشید و از بالای پله های درون بخش روبرویی، SOUL OF A BRAVE WARRIOR را بردارید.

می بینید که تیغه ها به سرعت حرکت می کنند و باید از روی یک بخش وسطی تقریبا باریک رد شوید و به تیغه ها نخورید که شما را پرتاب می کنند پایین به درون یک بخش خیلی خطرناک. با کمی دقت و یکی یکی رد کردن این تیغ های متحرک می توانید راحت از روی این گذرگاه عبور کنید. این را بدنید که اینجا می توانید به درون بخش زیرین این اتاق بروید (The Pit) و یکی دو دشمن قدرتمند را بکشید و آیتم هایی را بردارید. در اینجا این بخش را توضیح می دهم ولی بدانید که می توانید بعدا هم این بخش The Pit را بیایید و اگر فعلا می خواهید بی خیالش شوید، بخش The Pit که در ادامه و در ابتدای قسمت بعدی راهنما توضیح می دهم را رد کنید و بخش دوم قسمت بعدی مطلب را بخوانید. در قسمت بعدی راهنما پیشروی در منطقه زیرین اتاق یعنی The Pit و ادامه منطقه Sen’s Fortress را توضیح خواهم داد. برگردید به بونفایر نزدیک آهنگر و استراحت کنید تا در بخش بعدی از ابتدای Sen’s Fortress دوباره آغاز کنیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

با کمی دقت و یکی یکی رد کردن این تیغ های متحرک می توانید راحت از روی این گذرگاه عبور کنید. این را بدنید که اینجا می توانید به درون بخش زیرین این اتاق بروید (The Pit) و یکی دو دشمن قدرتمند را بکشید و آیتم هایی را بردارید. در قسمت بعدی راهنما پیشروی در منطقه زیرین اتاق یعنی The Pit و ادامه منطقه Sen’s Fortress را توضیح خواهم داد. برگردید به بونفایر نزدیک آهنگر و استراحت کنید تا در بخش بعدی از ابتدای Sen’s Fortress دوباره آغاز کنیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام
    صبح همگی بخیر
    تشکر آقا سعید گل
    مشتاقانه منتظر قسمت بعدی هستیم
    (و البته راهنمای جامع بازی آخر فرام سافتور)

    • VMahdi گفت:

      باید یک تشکر بکنم از نویسنده محترم
      بازی رو وقتی قسمت سوم راهنمارو گذاشتید شروع کردم الان اواسط گیم پلاس ۲ هستم !
      جالبه با این که ۲ بار بازی رو تموم کردم و فکر میکردم بلایتون رو جوریدم ولی اش لیک رو نرفتم ! الان که نگاه میکنم تنها منطقه ایی هست که باز نکردم :/

  • EDNR گفت:

    خیلی ممنون اقای اقابابایی برای راهنما با این جزئیات بالا
    فقط دوستان من پیشنهاد میکنم که بخش great hallow رو بذارید بعد وقتی که قابلیت warp رو گرفتید چون بالا رفتن و برگشتن از این منطقه واقعا ازار دهنده است.

  • Mr Hill93 گفت:

    ممنون از مقاله ولی الان وقت نقد دیزگان بود ها من منتظر نقد شما هستم آقا سعید لطفا خودتون نقد کنید دیزگان و با تشکر

  • devilgodes گفت:

    سلام خدمت اقای اقابابایی و تشکر بابت راهنمای عالیتون.
    اما آقا سعید بنظر شما انتشار این راهنما بصورت ویدیویی بهتر نیست ؟
    مطمعن هستم خیلی های دیگه هم اینو به شما گفتن ولی خب خودتونم درنظر بگیرید این نسل جدید انسان ها حتی جوک های بالای ۳-۴ خط رو هم دیگه نمیخونن اونوقت همچین مقاله های بلندبالایی که به این زیبایی تحریر شده رو بخونن؟
    شما حتی میتونید با انتشار ویدیو های آموزشیتون تو یوتیوب برا خودتون هم درآمد ایجاد کنید هم مخاطب بیشتری داشته باشید.
    خلاصه شرایط هم در نظر گیرید و بنظر من بجای مقاله های طولانی ویدیو های هفتگی بزارید که هم کیفیت کار رو بالا تر میبره هم فرایند رو سریع تر میکنه هم مخاطب بیشتری جذب میکنه.

  • nebula گفت:

    سلام.خیلی عالی و دقیق بود.با تشکراز آقای سعید آقابابایی.

  • خسته نباشی سعیدجان…امیدوارم هرچه زودتر این راهنمارو هم تموم کنی تا بره بغل راهنمای با ارزش دیگه ای که برامون زحمتشو کشیدی… خدا قوت

  • Nima.1371 گفت:

    سعید جان سلام
    صبح داشتم براتون کامنت میذاشتم که یهو اینترنت این محوطه قطع شد و تازه وصل شد.راهنما عالی بود مثل همیشه فقط ۲تا مطلب.
    اول اینکه بعد کشتن باس منطقه ی مرداب چنانچه pyromancy flame لول ۱۰ رو داشته باشه میتونید یکی از خواهر های باس رو بیرون همون غار ببینید که هم میتونید ازش پایرو بخرید و هم فلیم رو تا ۱۵ لول آپ کنید.یه ماموریت هم بهتون میده که کشتن bed of chaos هست و میتونید بعدش برگردید جایزه رو ازش دریافت کنید.
    دوم اینکه وقتی به اژدهای نامیرا در ash lake می رسید میتونید به دم اژدها ضربه بزنید و یه اسلحه ی قوی دریافت کنید.استفاده از اسلحه های اژدها برای اونایی که لول های خیلی بالایی از لحاظ st و dex ندارن خوبه چون وابسته به نیروی کاراکتر نیستن معمولا.البته به شرطی که قدرت و سرعت در حدی باشه که بتونن هولدش کنن.
    خیلی متشکرم.

  • خسته نباشید سعید جان
    بسیار عالی این اژدها که گفتید با بریدن دمش شمشیر به دست میاد که استرنج ۵۰نیاز داره که تا NG3شاید بدردتون نخوره.ولی آقا سعید به نظرم وقتی که fast travel رو به دست آوردیم به منطقه اش لیک بریم که به آخرش رسیدم این همه راه بر میگردیم.
    ممنونیم که این طور مقالات رو می نویسید .

  • sscity گفت:

    اقاا یکی کمک کنه دارم از درخت greathollow میرم بالا ولی یه جاش هست که به من اجازه نمیده رد شم
    گیر کردم یه مومنی پیدا شه جواب منو بده ممنون میشم

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls Remastered – بخش ششم - گیمفا