God of War از دید جشنواره‌ی ۲۰۱۹ SXSW Gaming Awards بهترین بازیِ سال شناخته شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

بازیِ انحصاریِ کنسول پلی‌اسیتشن ۴ یعنی God of War، بار دیگر توانست جایزه‌ی «بهترین بازیِ سال» را از آن خود کند؛ این بار از جشنواره‌ی ۲۰۱۹ SXSW Gaming Awards. کریتوس (Kratos) برای بدست آوردن چنین افتخاری موفق شده است تا رقیبانی همچون Red Dead Redemption 2، بازی Celeste، بازی Super Smash Bros. Ultimate و Marvel’s Spider-Man را از پیش روی بردارد. بر اساس اطلاعات این جشنواره، جایزه‌ی «بهترین بازیِ سال» به عنوانی تعلق می‌گیرد که «نسبت به دیگر بازی‌ها برتر باشد و بتواند تجربه‌ی متمایزی نسبت به سایر عناوین برروی همه‌ی پلتفرم‌ها و در همه‌ی سبک‌ها ارائه دهد».

همانطور که احتمالاً اطلاع دارید، عنوان «بهترین بازیِ سال ۲۰۱۸» بیشتر به دو عنوان محبوب Red Dead Redemption 2 و God of War تعلق گرفته که عمده‌ی جایزه‌ها نیز به ساخته‌ی جدید سانتا مونیکا (Sony Santa Monica) رسیده است. از جمله‌ی مهم‌ترین جوایزی که این بازی موفق به کسب آن‌ها شده است، می‌توان به دریافت جایزه‌ی «بهترین بازی سال» از دید جشنواره‌ی The Game Awards 2018 اشاره کرد.

فهرست برنده‌های هر کدام از بخش‌های جشنواره‌ی ۲۰۱۹ SXSW Gaming Awards به شرح زیر است:

  • بهترین بازی سال: God of War
  • بهترین روایت داستان: Detroit: Become Human
  • بهترین گیم‌پلی: Super Smash Bros. Ultimate
  • بهترین بازی واقعیت مجازی: Beat Saber
  • بهترین طراحی: Octopath Traveler
  • بهترین صداگذاری: Red Dead Redemption 2
  • بهترین بازی چندنفره: Fortnite
  • بهترین دستاورد بصری: God of War
  • بهترین موسیقی متن: Tetris Effect
  • بهترین IP جدید: Beat Saber
  • بهترین بازی موبایل: Donut County

لازم به ذکر است که اگرچه این جشنواره پس از گذشت چند ماه از سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار شده است، اما کاملاً به بازی‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۸ میلادی اختصاص دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از بازی God of War، می‌توانید نقد و بررسی منتشر شده از آن در وب‌سایت گیمفا تحت عنوان « خدای جنگ یا خدای نسل هشتم؟! | نقد و بررسی بازی God of War» و به قلم «سعید آقابابایی» را از این نشانی مطالعه کنید. گوشه‌ای از نقد این عنوان را می‌توانید از زیر بخوانید:

عنوان جدید God of War بهترین شروع دوباره و استارتی جدید برای فرنچایز و افسانه ای است که نیاز به تغییراتی عظیم و انقلابی داشت و خوشبختانه کوری بارلوگ و تیم هنرمندش در سانتامونیکا به بهترین شکل این تغییرات بزرگ را در بازی اعمال کردند تا نه تنها تمامی صنعت بازی اعم از منتقدان و بازیبازان از این تغییرات راضی باشند و آن را تحسین کنند بلکه کاملا به ریشه های سری هم وفادار باشد و هنوز هم شاهد یک God of War باشیم که این در واقع نقطه عطف و بزرگترین مزیت این شاهکار بزرگ است.

0
0

بیشتر بخوانید



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید