پیشنهاد کارگردان Call Of Duty: WWII به اکتیویژن برای ساخت یک بازی جدید
یکی از خالقان بزرگ شرکت اکتیویژن (Activision)، ساخت یک بازی جدید را به این شرکت پیشنهاد داد، اما ناشری به مانند اکتیویژن ریسک پذیرفتن هر آیپی جدید را نمیکند. با ادامهی خبر همراه گیمفا باشید.
گلن شوفیلد (Glen Schofield)، یکی از افراد تیم سازندهی عنوان Dead Space 2 و همچنین کارگردان بازی Call Of Duty: WWII، در رابطه با این بازی جدید و علت پذیرفته نشدنه آن توسط اکتیویژن، با سایت Game Informer مصاحبهای انجام داد و اطلاعات بیشتری را به اشتراک گذاشت.
شوفیلد در این رابطه گفت:
ما یک نمونهی اولیه را برای مدیران اکتیویژن، به نمایش گذاشتیم اما مورد قبول واقع نشد. گرچه به نظرم باید این آیپی جدید را میپذیرفتند.
شوفیلد اطلاعات زیادی را در مورد بازی بیان نکرد. پس از اینکه وی از استودیوی اسلجهمر (Sledgehammer) سازندهی Call Of Duty: WWII جدا شد تا جایگاه جدیدی را در اکتیویژن پیدا کند؛ بنیان گذار استودیوی اسلجهمر یعنی آقای مایکل کاندری (Michael Condrey) نیز به یکی از شرکتهای اکتیویژن انتقال پیدا کرد. شوفیلد اذعان کرد، زمانی که در حال ایده پردازیهای مختلف برای ساخت بازی بوده است، کاندری بر روی یک عنوان جدید برای اکتیویژن کار میکرده.
شوفیلد در رابطه با اینکه چرا اکتیویژن ایدهی او را برای ساخت بازی نپذیرفت گلایه نمیکند، بلکه حرف وی گویای سخت بودن طراحی یک ایده برای ساخت عنوانی جدید است، چرا که همواره افراد زیادی در این رابطه با یکدیگر در حال رقابت هستند. شرکت اکتیویژن بخشی از شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision) به حساب میآید، که مجموعههایی از جمله Call Of Duty و Crash را عرضه میکند. یکی از ریسک پذیر ترین آیپیهایی که این شرکت به عرضهی آن پرداخته بازی استودیوی بانجی (Bungie) بوده است، یعنی عنوان Destiny که آن را بر روی پلتفرمهای گوناگون منتشر کرد. بانجی حتی پس از جدا شدن شرکتهای مختلف از اکتیویژن، امتیازات این مجموعه را هنوز برای خود نگه داشته است.
شوفیلد در ادامه گفت:
خلق یک آیپی جدید همواره یکی از چالش بر انگیزترین مسائل در صنعت بازیهای رایانهای بوده است. شما باید زمان، تلاش و پول خود را صرف آن کنید. ما زمان و تلاش بسیاری را برای آن صرف کردیم همراه با مقداری پول اما در آخر پذیرفته نشد.
شوفیلد در آذر ماه ۱۳۹۷ (دسامبر ۲۰۱۸)، اکتیویژن را بدون داشتن یک مقام و یا شغل جدید ترک کرد و این کاری بود که او هرگز فکر نمیکرد انجام دهد. زمانی که اکتویژن ایدهی او را نپذیرفت؛ شوفیلد در یافت که این زمان مناسبی برای انجام و تجربهی چیزی جدید است.
شوفیلد در هنگام جدا شدن از شرکت اکتیویژن گفت:
هیچ چیز برای من تلخ نیست، همه چیز در مورد سالها تجربه و توسعهی من در اکتیویژن، واقعا خوب بود. من واقعا از بودن در کنار آنها لذت بردم. هرگز فکر نمیکردم فردی مانند من، یک محل را بدون هیچ صحبتی ترک کنم و از آنجا استعفا دهم، درست است؟ هیچ وقت در مورد آن فکر نکرده بودم.
گلن شوفیلد در حال حاضر برای کارهای جدید با شرکتها و استودیوهای گوناگون ملاقات میکند و میگوید در آیندهای نزدک برنامههای بسیاری برای اجرا و توسعه دارد. همچنین به نظر میرسد شوفیلد به تازگی با هدف تاسیس یک استودیوی جدید در منطقهی Silicon Valley با شرکت ۲K همکاری میکند.
در آخر لازم به ذکر است، شرکت اکتیویژن بلیزارد در حال سپراندن زمان سختی است، چرا که ۸ درصد از تمامی کارکنان این شرکت، یعنی نزدیک به ۸۰۰ نفر از کل افراد این کمپانی، اخیرا اخراج شدهاند اما هنوز خبری از استخدام افراد جدید در این شرکت نیست.
پر بحثترینها
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
نظرات
وقتی بازی های انلاین محور خوب بفروشن نتیجش همین میشه
EA و اکتی باید تغییر رویه بدن…یوبیسافت متوجه اشتباهش شد و تا حدودی سعی در جبران داره
طرف کارگران Call Of Duty: WWII بوده که بخش داستانی بسیار کوتاهی داشت و کاملا یه بازی مولتی پلیر بود، احتمالا بازی پیشنهادیش هم یه بازی مولتی پلیر بوده.
امیدوارم سطح نظرات این سایت پیشرفت کنه، خیلی بچه بازی شده.
مشکلات بازی Call of Duty WWII از بررسی گیمفا نوشته محمد حسین باجلان:
۱ – بخش داستانی بشدت کوتاه
۲ – کلیشهای بودن داستان بقیر از مراحل پایانی
این فقط حرف من نبود، همه همینو گفتن، فک کردی اکتیویژن ۶۰ دلار پول گیمپلی ۳ ساعته بازی رو گرفت یا داستان کلیشهای رو؟
فک کنم اصلا درکی از قسمت مولتی پلیر بازیا ندارید شما
من از تجربه خودم و نظر اکثر دوستام تو فضای مجازی صحبت میکنم…نقدها و نظرات دیگران به تجربه خودشون برمیگرده.
من ساعت ها مولتی کانتر و چند نسخه از کالاف و بتل رو بازی کردم…چطور درکی ازشون ندارم؟
به نظرم اونی که درکی نداره شما هستی که ارزش بخش داستانی و کمپین بازی ها رو نمیدونی
بفرما بگو کدوم نسخه کالاف بخش داستانی طولانی داشت؟ که این یکی کوتاه بود
از مدرن وارفر به بعد همه کوتاه بودن چهار پنج ساعته بودن
خیلی خوب شد که از اکتی جدا شد .اکتی فعلا مسموم شده و نباید طرفش رفت
اکتیویژن اگه قرار بود هر ریسکی رو قبول کنه که الان در کنار EA جز ثروتمند ترین ناشران جهان نبود، کمپانی های آمریکایی مدیران با هوش و کاربلدی دارن که نبض بازار دستشونه و در هر مقطع بهترین تصمیم رو اتخاذ میکنن.
نبض بازار :rotfl: :rotfl: داداش گیمرا نوب شدن اینام دارن از مثل سایپا و ایران خودرو سو استفاده میکنن
خودتو نابود کردی با این نظرت
بر اساسه حرف تو صنعت گیم باید بره زیر گل
احتمال اکتیویژن طرحشونو دیده گفته: “قسمت پول درارش کمه” !!
اکتیویژن و کالاف تو جاده خاکین متاسفانه
کال آو مسخره هنوز جا داره واسه دوشیدن خدایا چقد نوب زیاد شده که اینو یوبی انقد آت آشغال میفروشن
نبض بازار :rotfl: :rotfl: داداش گیمرا نوب شدن اینام دارن از مثل سایپا و ایران خودرو
اسکافیلد
اکتیویژن=پول
اون Michael Condrey که رفته ۲K