نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا
نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا
نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا
نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها

آریا مقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

بین مقاله هایی که تا به امروز نوشته ام، این یکی شاید حکم آن فرزندی را داشته باشد که پدر و مادر او را بیشتر دوست دارند ولی به روی خود نمی آورند! البته من که به روی خودم هم آوردم ولی چه باید کرد که برای من بخش موسیقی بازی ها شاید اندازه ی خود گیم پلی مهم باشد. این موسیقی است که لحظات به یاد ماندنی بازی ها را در ذهن شما ثبت می کند. البته این موضوع فقط مخصوص بازی ها نیست، ما انسان ها موجوداتی هستیم که حتی خاطرات زندگی خودمان را هم با یک سری موسیقی به خاطر می آوریم. مطمئناً همه ی ما با شنیدن برخی آهنگ ها به گذشته پرتاب شده ایم و خاطره هایمان را مرور کرده ایم. برای برخی موسیقی همان قرصی است که بدون آن نمی توانند آرام بگیرند، برای برخی دیگر پروتئینی است که قبل باشگاه رفتن به آن نیاز دارند، برای تعدادی از انسان ها تریبونی برای ابراز عقیده هایشان است و برای بعضی ها هم آن در خروجی است که هنگام آتش گرفتن یک ساختمان به سمت آن می دوند. موسیقی از شخصی ترین مفاهیم زندگی یک فرد است و می توان با جرئت گفت صنعت سینما و بازی بدون موسیقی به چیزهای دیگری تبدیل می شوند که اصلاً دوست داشتنی نخواهند بود.

در مقاله ی نُت هشتم که الآن مشغول مطالعه ی آن هستید، به سراغ بهترین موسیقی هایی رفته ام که تا به حال بر روی محصولات هنر هشتم (که گیم است) گذاشته شده اند. آهنگسازی در بازی مقوله ای کاملاً منحصر به فرد است و شاید حتی از آهنگسازی فیلم هم سخت تر باشد. یک آهنگسازی بد می تواند کل تجربه ی شما را از یک بازی تلخ کند، در حالی که یک آهنگسازی خوب قدرت آن را دارد تا یک بازی متوسط از نظر گیم پلی را به یک تجربه ی بسیار لذت بخش تبدیل کند. موسیقی در بازی، آن حرف هایی است که سازندگان نتوانسته اند در گیم پلی و استوری جایی برای آن ها پیدا کنند. حرف هایی که بسیار عمیق تر از آنند که بتوان آن ها را به زبان آورد. البته همه ی بازی ها چنین زمانی روی آهنگ بازی هایشان نمی گذارند، همانطور که چنین زمانی برای داستان و گیم پلی برخی بازی ها گذاشته نمی شود، بنابراین در این مقاله به سراغ بهترین نمونه های آهنگسازی بازی ها تا به امروز رفته ام. چند المان مختلف مانند محبوبیت آن قطعه، عمر آن و تطابق آن با بازی و داستان در نگارش این متن مد نظر بوده اما این را از همین اول بگویم که موسیقی از چیزهایی است که کاملاً به سلیقه بستگی دارد و این موضوع اجتناب ناپذیر است. تا جایی که امکان داشته سعی کرده ام نظر شخصی ام را کمتر دخالت دهم و لیستی درست کنم که ناعادلانه نباشد، اما اگر بازی مورد علاقه تان را در این لیست نمی بینید ناراحت نشوید! زیرا این قطعات بیشتر از اینکه «بهترین» باشند، «به یاد ماندنی ترین»ها هستند و محدودیت حجم مقاله طبیعتاً این اجازه را نمی دهد که بخواهم هر بازی ای که آهنگسازی خوبی داشته در آن جای دهم. این را هم بگویم که موارد نوشته شده ترتیب خاصی ندارند، چون به نظر من رده بندی آهنگ جزو بیهوده ترین کارهایی است که یک فرد می تواند انجام دهد و هر آهنگ مناسب یک موقعیت خاص و یک بازی خاص است. حالا نفسی عمیق بکشید تا لیست را شروع کنیم، آهنگ های هیجان انگیزی آن پایین تر انتظار شما را می کشند!

Prince of Persia: Warrior Within

از جمله عناوینی که هیچ گاه از موسیقی آن سیر نشده ام، سری شاهزاده ی ایرانی (Prince of Persia) است. البته از یوبی سافت چیز دیگری هم انتظار نمی رود و با وجود بی اهمیتی به برخی موارد، در کل بازی های این شرکت همیشه به دل می نشینند. این سری هم که در کشور ما به خاطر نام آن همیشه بیشتر جلب توجه کرده است، البته در بقیه ی جاهای دنیا هم به جز این نیست و خیلی ها در انتظار نسخه ی جدید این سری هستند که معلوم نیست کی منتشر می شود. Prince of Persia: Warrior Within قطعه های فوق العاده ای داشت که هر کدام از آن ها را می توان بارها گوش کرد. اگر سری به یوتیوب بزنید، ساندترک های این نسخه از Prince of Persia تعداد بازدید بسیار بالایی دارند و اینکه آهنگ های یک بازی ۱۵ سال پس از انتشارش هنوز هم روزانه شنیده می شوند، خودش دلیلی کافی بر شاهکار بودن این قطعات است. چیزی که قطعات این بازی را خاص می کند، ترکیب موسیقی هارد راک با تم شرقی است که هم انرژی بخش است و هم احساسی. اگر بیشتر از موسیقی هارد راک و متال خبر داشته باشید، می دانید قطعه ی I Stand Alone از گروه Godsmack هم در این بازی به کار گرفته شده بود که از شاهکارهای این گروه است.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

Assassin’s Creed II

سری Assassin’s Creed بدون شک کاندید یکی از بهترین بازی ها در زمینه ی جذابیت بصری است و این موضوع به ویژه از نسخه دوم این سری آغاز شد و تا امروز هم ادامه دارد. اما گرافیک و رنگ بندی همه ی ماجرا نیست، Assassin’s Creed 2 یکی از بهترین موسیقی های بازی ها را دارد. اصلاً به توضیح بیشتری احتیاج نیست، کافی است قطعه ی Ezio’s Family را گوش دهید تا بفهمید چه می گویم. اینکه چطور این همه احساس در آن واحد می تواند در یک قطعه جا بگیرد سوالی است که باید از آهنگساز این بازی پرسید. البته Assassin’s Creedهای بعدی هم در زمینه ی موسیقی بسیار قوی ظاهر شده اند، اما این بازی از نظر موسیقی (و احتمالاً از بسیاری از نظرهای دیگر!) پادشاه آنهاست. اگر تریلر بازی Assassin’s Creed: Revelations را دیده باشید، آهنگی که بر روی آن گذاشته شده بود را از خاطر نخواهید برد. تا اینجای کار به نظر می آید یوبی سافت گردن کلفت این لیست است!

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

Rise of Nations

اگر نام Rise of Nations به گوشتان نخورده است، باید بگویم آدم بدشانسی هستید! البته روزهای بدشانسی شما تمام شده و حالا نام این بازی را در این لیست مشاهده کردید. یکی از بهترین بازی های استراتژیکی که در طول تاریخ ساخته شده و بدون شک یکی از به یاد ماندنی ترین آن ها. بازی های این سبک معمولاً همیشه از نظر موسیقی غنی هستند و بازی هایی مثل Civilian، Starcraft II و Tropico هم قطعاتی دارند که هیچ گاه از یاد نمی روند، اما هیچ کدام Rise of Nations نمی شوند. قطعاتی که یکی پس از دیگری در طول بازی پخش می شوند و شما را در زمان ساخت و ساز و رشد، جنگ و خونریزی و همچنین داد و ستد و معامله تنها نمی گذارند، واقعاً شاهکار هستند. اگر جایی نام این بازی را اول لیست دیدید تعجب نکنید و بدانید که لیاقتش را دارد. برای نمونه آهنگ High Strung را گوش کنید، مو بر تن آدم سیخ می کند!

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

 Legend of Zelda: Skyward Sword

بازی Legend of Zelda از آن سری هایی است که تا به حال بازی نکرده ام (متاسفانه!) اما موسیقی آن را شنیده ام. طرف مثبت قضیه این است که می دانم که تنها آدمی نیستم که این شرایط را دارد و تعداد بسیاری از گیمرهای دیگر هم موسیقی بی نظیر آن را شنیده اند، بدون اینکه آن را بازی کرده باشند. به هرحال شاهکار Mahito Yakota کار خودش را کرده و همواره او را در زمره ی بهترین آهنگسازان موسیقی قرار داده است. تم اصلی Legend of Zelda: Skyward Sword هم قطعه ی پیشنهادی من از این بازی است.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

ICO/Shadow of Colossus

دو بازی ICO و Shadow of Colossus از احساسی ترین بازی های تاریخ بازی های کامپیوتری هستند که بسیاری از گیمرها را گریاندند و به آن ها عمیق ترین مفاهیم را یاد دادند. Fumito Ueda، کارگردان هر دو بازی، عمق دید بسیار بالایی دارد و این دو بازی را جوری به یکدیگر چسبانده است که هر یک از آن ها را می توانید به تنهایی بازی کنید، اما با یکدیگر است که معنا می گیرند. جالب اینجاست که هر کدام از این دو شاهکار را اول بازی کنید، بازی دیگر می تواند ادامه ی اولی باشد. طبیعی است که یک بازی احساس محور، قطعات احساسی هم داشته باشد. قطعه ی پیشنهادی من، Castle in the Mist است. گوش کنید و لذت ببرید.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

Uncharted 3

انتخاب یک بازی از سری Uncharted برای قرار دادن در این لیست بسیار سخت است. اصلاح می کنم، قرار دادن فقط یک بازی از این سری در هر لیستی سخت است (مگر اینکه آن لیست، لیست بدترین بازی ها یا چیزی مانند آن باشد)! در طول چهار بازی کامل و یک Spin Off که چیزی از یک بازی کامل کم نداشت با این سری بودیم و ماجراجویی کردیم. وقتی نام ناتی داگ بر روی یک بازی می آید یعنی باید آن را زندگی کرد، بازی کردن کافی نیست! بخش صدای Uncharted در کل یکی از بهترین هاست، از صداپیشگی نولان نورث و کلادیا بلک گرفته تا موسیقی آن که با ظرافت خاصی ساخته شده است. به جز قطعه ی Nathan Drake Theme، در سومین شماره ی این سری قطعه ای به نام Caravan وجود دارد که هنگام تعقیب و گریز نیروهای دشمن در ربع الخالی نواخته می شود و حس حماسی عجیبی دارد. از آنجایی که بیشتر داستان این قسمت در مناطق کویری دنبال می شود، موسیقی آن نیز تمی شرقی – عربی دارد. قطعه ی Caravan را به عنوان نمونه پیشنهاد می کنم گوش کنید.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

Final Fantasy X

فاینال فانتزی نسخه ی اصلی و فرعی زیاد دارد. در واقع این فرنچایز جزو معدود بازی های داستانی است که اینقدر شماره ی اصلی منتشر کرده است. در بازی هایی که فرنچایز زیاد دارند معمولاً یکی دو تا از آنها بیشتر به چشم می آید. یکی از نسخه های فاینال فانتزی که خیلی به مذاق بازیبازان خوش آمد، نسخه ی دهم آن بود. به جز بخش داستانی جالب که همواره یکی از خصوصیات این سری بوده است، بازی ساندترک های فوق العاده ای هم داشت. حدود ۴ ساعت و نیم ساندترک که اکثرشان به نحوی شما را تحت تاثیر خود قرار می دادند، این بازی را به رتبه ی اول این لیست از جهت طولانی بودن پلی لیست پرتاب می کند. برای نمونه به قطعه ی To Zanarkand مراجعه کنید و از این تکنوازی کم نظیر پیانو لذت ببرید.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

Devil May Cry 3: Dante’s Awakening

راستش را بخواهید ایده ی این مقاله بعد از تمام کردن بازی Devil May Cry 5 به ذهنم رسید. Devil May Cry از آن سری هاست که طرفداران بسیار وفادار و سرسختی دارد. امروزه شاید کمتر بازی ای اینقدر طرفدار سرسخت داشته باشد، اما طرفداران DMC همچنان محکم به پای بازی مورد علاقه شان ایستاده اند. اصلاً هم جای تعجب ندارد، مبارزات بی نظیر که هر بار استانداردهای صنعت بازی را چند پله بالا می برد، گرافیک عالی و داستان و کاراکترهای جذاب همگی در یک بازی جمع شده اند تا DMC را به یکی از ماندگارترین و جریان ساز ترین بازی های دنیا تبدیل کنند. اما همه ی اینها، بدون ساندترک های خفن این سری معنا نمی گیرند. Devil May Cry بدون ساندترک هایش دیگر Devil May Cry نیست. به جز بازی Brutal Legends که کلاً موضوعش درباره ی موسیقی هوی متال و موزیسین های افسانه ای این سبک بود، Devil May Cry تقریباً تمام قطعاتش متال هستند که گاهی اوقات با موسیقی کلاسیک ترکیب شده و حس جالبی را به مخاطب انتقال می کنند. از آنجایی که در این بازی اتفاقات ماورایی خیلی می افتد، ترکیب صداهای کلیسایی و غرش گیتار الکتریک، تم بهشت و جهنم را برای هر بازیبازی به تصویر می کشد. تمام بازی های این سری از نظر آهنگسازی عالی هستند، اما سومین شماره ی آن چیز دیگری است. قطعه ی Devils Never Cry را از این بازی پیشنهاد می دهم.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

NieR: Automata

NieR: Automata از آن بازی هایی است که تا یک مدت بعد از انتشارش زیاد خبرساز نبود و بعد بازیبازان و منتقدان آن را کشف کردند و تبدیل به یک پدیده شد. در طراحی این بازی واقعاً خلاقیت های بسیاری به کار رفته است، از سیستم مبارزات نوآورانه ی آن گرفته تا سبک گرافیکی و کاراکترهای خاص. اما شاید چیزی که بسیاری از افراد درباره ی آن سخن می گویند، آهنگسازی این بازی است. موسیقی NieRدر مدتی کوتاه توانست کاری کند که الآن هر لیستی بدون نامش ناقص است. در این بازی نوعی درد وجود دارد که با اعماق وجود آن را درک خواهید کرد، بنابراین قطعات بازی هم بیشتر روی این موضوع مانور داده اند. از این بازی A Beautiful Song را برای شنیدن پیشنهاد می کنم. حوالی دقیقه ی ۱:۴۶ این قطعه صدایی می گوید Fa male qui nel cuore که ایتالیایی است و انگلیسی اش می شود: It hurts here in the heart. فکر کنم حساب کار دستتان آمده باشد… .

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

Need for Speed: Most Wanted

شاید یادتان نیاید ولی EA قبل از اینکه به یک غول پول پرست تبدیل شود، بازی های بسیار خوبی تولید می کرد و آن کلمه ی “Arts” در نامِ Electronic Arts معنی داشت. بازی Need for Speed: Most Wanted یکی از بهترین عناوین سبک مسابقه ای تا به امروز است. داستان بازی، راحتی و لذت بخش بودن کنترل ماشین ها و گرافیکی که در زمان خود سرآمد بود، همگی باعث شدند تا این عنوان یکی از بهترین های سری خود و سبک ریسینگ شود. یک ماشین سواری آرکید، بدون موسیقی خوب خیلی به درد نمی خورد. شخصاً عادت دارم موقعی که مجازاً ماشین سواری می کنم صدای موسیقی بازی را صفر کنم و خودم آهنگ پخش کنم، اما این بازی جریانش فرق می کند. کل مدتی که Most Wanted را بازی می کردم، هیچ گاه این کار را نکردم، بلکه حتی قطعات مختلف آن را دانلود کرده و هر روز چندین بار به آن ها گوش می دادم. این بازی بهترین ها را گلچین کرده و داخل پلی لیستش قرار داده بود. قطعه پیشنهادی من از این بازی I am Rock است.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

(GOD OF WAR (2018

زندگی پرماجرای خدای جنگ یعنی کریتوس، همیشه مورد استقبال بازیبازان قرار گرفته و ریبوت این بازی در سال ۲۰۱۸ هم همانطور که می دانید عنوان بهترین بازی سال را از اکثر جاها از آن خود کرد. God of War از آن بازی هایی است که خودشان دلیل لازم و کافی برای خرید یک کنسول اند و فارغ از سلیقه ای که دارید، اگر تا به حال God of War را بازی نکرده اید، یکی از بهترین عناوین دنیای بازی های کامپیوتری را از دست داده اید. قطعات به کار رفته در این سری همواره حماسی و زیبا بوده و با حال و هوای یونان باستانی آن کاملاً تطابق داشته اند. در بازی آخر این موضوع به اوج خود رسید و با قطعاتی مثل Memories of Mother , Ashes و Salvation زندگی کردیم. در کل قطعات این بازی حال و هوای معنوی خاصی داشته و با خط داستانی زیبای آن کاملاً همخوانی دارد. آهنگساز این بازی آقای Bear McCreary است و قطعه ی پیشنهادی من God of War است.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

(DOOM (2016

چه کسی است که ادعای گیمری کند و بازی DOOM را نشناسد؟ اولین بازی سه بعدی دنیا که از همان اول موفق شد جهنم را روی زمین بیاورد. DOOM به بی مغز بودن گیم پلی اش معروف است، دقیقاً مانند Wolfenstein. البته دومی بعدها سعی کرد داستان خوبی هم به گیم پلی خوشمزه اش اضافه کند و موفق هم شد، اما DOOM همواره ترجیح داده بازی خود را کاملاً خطی نگه دارد. تقریباً همه ی کاری که از اول تا آخر این بازی می کنید، به دست گرفتن اسلحه های مختلف با تعداد گلوله ی زیاد و قلع و قمع کردن دشمنان جهنمی تان است. برای این کار به یک لیست خفن احتیاج دارید و از آن جایی که گویا سبک مورد علاقه ی همه ی شیطان کُش ها متال است، این بازی هم قطعات سنگینی دارد که لذت مبارزات شلوغ آن را دو چندان می کند. اگر باشگاه می روید باید بگویم موسیقی این بازی برای باشگاه هم بسیار مناسب است! قطعه ی پیشنهادی من از این بازی Rip & Tear است. احتمالاً از نام قطعه حدس می زنید که با چه چیزی طرف هستید! Mick Gordon، مرسی بابت این ساندترک های فوق العاده!

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

Silent Hill 2

اگر تا به حال Silent Hill بازی نکرده اید می توان شما را بخشید، اما اگر آهنگ های فوق العاده ی آن را نشنیده اید دیگر بدون شک نابخشودنی هستید! هر صنعتی چند نابغه دارد و صنعت ویدیو گیم بدون آهنگسازی های نابغه ی خود یعنی Akira Yamaoka بی معناست. شاید در بازی های سبک ترسناک (و همچنین فیلم های این سبک) آهنگسازی اهمیت کمی بیشتری نسبت به سایر سبک ها داشته باشد، زیرا نصف بار ترسناک بودن بر دوش آهنگسازی خوب و هوشمندانه ی آن و نیز فشاری است که از جهت روانی به مخاطب وارد می کند. سری Silent Hill همواره آغشته به غم و اندوه بوده اند و ترس تنها المان نهفته در این سری نیست. کاراکترهایی که با آن ها بازی می کنید گناهکارند و گذشته ای تاریک داشته اند که باعث شده اکنون موجوداتی مطابق با گناهان خود سر راهشان ظاهر شود. همچنین داستان بازی همواره دوز خوبی از احساس را در خود حل کرده است. اگر آب دستتان است زمین بگذارید و قطعه ی Not Tomorrow را از این بازی گوش کنید. بعد از آن نسخه ی پیانو و گیتار آن را هم گوش کنید و کلاً نگذارید چیزی با این نام ندیده و نشنیده باقی بماند! این قطعه در هنگام مرگ لیزا نواخته می شود و یکی از احساسی ترین و زیباترین قطعات موجود در بازی های کامپیوتری است.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

The Witcher 3: Wild Hunt

کم کم داشتید تعجب می کردید که چرا اثری از Witcher 3 در این لیست نیست، نه؟ اما مگر می شوید لیستی در مورد بهترین ها نوشته شود و The Witcher 3 در آن حضور نداشته باشد؟ بازی های اول و دوم این سری با وجود اینکه بازی های بسیار خوبی بودند اما هیچ کدام اندازه ی نسخه ی سوم جریان ساز نشدند. این بازی در اواسط سال ۲۰۱۵ عرضه شده است و پس از گذشت تقریباً چهار سال، جوری از آن صحبت می شود که انگار هفته ی پیش ریلیز شده! ۳ The Witcher  یک بازی همه چیز تمام با گیم پلی بی نقص، گرافیک عالی، داستانی عمیق و شنیدنی و کاراکترهای خوش تیپ و زیبا و دوست داشتنی است. بعید است چنین بازی دوست داشتنی ای روی بخش صدا و موسیقی کم گذاشته باشد. بنابراین باید بگویم قطعات ساخته شده برای این بازی، یکی از دیگری هنرمندانه تر ساخته شده و با تم حماسی و تخیلی بازی کاملاً در هم تنیده شده اند. انتخاب یک قطعه از بین تمام این قطعات زیبا و شنیدنی کار سختی است، اما ترجیح می دهم اول The Trail را به شما پیشنهاد کنم… البته اگر از معدود بازیبازهایی هستید که هنوز این شاهکار را تجربه نکرده اند!

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

The Elder Scrolls V: Skyrim

پنجمین نسخه از سری The Elder Scrolls از هر جهت بازی خاصی بود. هنوز هم که هنوز است این بازی با ۳۰۰ ساعت گیم پلی اش فراموش نشده! البته ۳۰۰ ساعت فقط یک عدد است و معمولاً کسی که چند ده ساعت از بازی را طی کند دیگر نمی تواند آن را رها کند و تا ابد اسکایریم بازی خواهد کرد. نکته ی دیگر این بازی، سایز بزرگ همه ی چیزهایی بود که در آن استفاده شده بود. صدها سیاهچاله، اژدهاهای غول پیکر (اژدها بزرگ تر است یا غول؟) و صدها ماموریت جانبی و آیتم و خلاصه همه چیز. آهنگسازی این عنوان هم چیزی از بقیه ی قسمت هایش کم نداشت و بالغ بر سه ساعت و نیم ساندترک حماسی همه را راضی نگه داشت. اگر می خواهید جرعه ای از این معجون بی نظیر را بدون بازی کردن بازی بنوشید، به سراغ قطعه ی Dragonborn بروید که آهنگساز آن آقای Jeremy Soule است. بازی های نقش آفرینی معمولاً در بخش آهنگسازی قوی ظاهر می شوند و Skyrim هم جزو قوی ترین هاست.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

Bioshock: Infinite

اگر بگویم Bioshock: Infinite جزو ده بازی برتر تاریخ است فکر نمی کنم کسی اعتراضی داشته باشد. سری بایوشاک یک شاهکار بی بدیل در دنیای بازی هاست و Bioshock: Infinite هم شاهکار شاهکارهاست. بدون شک قوی ترین نکته ی بایوشاک داستان سرایی بی بدیل آن است و کافی است کمی وقت بگذارید تا داستان الیزابت و بوکر شما را مانند گردابی وسیع به داخل خود بکشد. آنقدر داستان این بازی قویست که شخصاً پس از طی چند ساعت فهمیدم که بازی چیزی به نام میان پرده (Cut-scene) ندارد! نیازی هم به آن ندارد، زیرا داستان به بهترین و روان ترین شکل ممکن روایت می شود. اما بیایید آن در را باز نکنیم، چرا که ساعت ها و ساعت ها می توان فقط درباره ی داستان این بازی نوشت. نکته این است که از وقتی وارد منوی بازی شدم، قطعه ی After You’ve Gone مرا تسخیر کرد، طوری که هیچ وقت دلم نمی آمد پس از ورود به بازی آن را بلافاصله شروع کنم و اول موسیقی منو را کامل گوش می کردم! بعد وارد بازی شدم و با قطعات شاهکار دیگری روبرو شدم و فهمیدم این بازی دلش نمی خواهد حتی نیم نمره از ۱۰ پایین تر باشد! آوردن نام این بازی در این لیست اصلاً عجیب نیست، در واقع اگر نامش را نمی آوردم باید تعجب می کردید!قطعه Welcome to Columbia را از این بازی گوش کنید و لذت ببرید.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

Child of Light

فقط به نام بازی توجه کنید که چقدر لطیف و زیباست تا دستتان بیاید باید انتظار چه نوع موسیقی ای را در این بازی داشته باشید. بازی Child of Light در سال ۲۰۱۴ مانند داستان آن پسر بچه ای بود که میان جمعی از کمانداران خبره می رود و با اعتماد به نفس، تیر را دقیقاً وسط هدف می نشاند. این بازی بار دیگر نشان داد که دنیای بازی فقط به گرافیک خفن، گیم پلی چند صد هزار دلاری و نقشه های چند صد کیلومتری نیست و بازی باید روح داشته باشد تا به دل بنشیند. نه تنها موسیقی بازی که شاهکاری بی بدیل بود، بلکه طراحی هنری خاص و چشم نواز بازی و داستان لطیف آن هم حالا حالاها از خاطر کسی نمی روند. قطعه ی Aurora’s Theme را گوش کنید تا بفهمید از چه حرف می زنم. آهنگسازی این بازی خارق العاده است.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

Everybody’s Gone to the Rapture

بازی Everybody’s Gone to the Rapture از معدود بازی هایی است که جزء به جزء واقعاً زیباست، اما وقتی این اجزاء در کنار هم قرار می گیرند، نتیجه ی کلی تعریفی ندارد! از جمله بخش های زیبای آن، گرافیک چشم نواز و آهنگسازی بسیار خوب آن است که این بازی نه چندان موفق را هنوز هم زنده نگه داشته است. مانند مورد قبلی، این بازی هم نام شاعرانه ای دارد و قبل از اینکه حتی به سراغ بازی بروید می توانید حدس بزنید با یک بازی مرموز و احساسی طرف هستید. آهنگساز این باز خانم Jessica Curry است و قطعه ای که از این بازی برای شنیدن به شما پیشنهاد می کنم، All the Earth نام دارد.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

Mass Effect 3

بازی Mass Effect را که فراموش نکرده اید؟ یکی از بهترین بازی های سبک اکشن نقش آفرینی که مورد تحسین تقریباً همه ی انسان های روی کره ی زمین قرار گرفت! سومین نسخه از این بازی یک شاهکار فراموش نشدنی در تاریخ بازی های کامپیوتری است. داستان غنی و گرافیکی که در آن زمان بهتر از آن وجود نداشت و گیم پلی نوآورانه و لذت بخش، همگی این عنوان را به یک عنوان فراموش نشدنی و کامل تبدیل کرده اند. اما Mass Effect احتمالاً بهترین موسیقی را هم در بین عناوین علمی تخیلی دارد. البته هر سه شماره ی اصلی این سری چیزی از جهت آهنگسازی کم ندارند و همه مان با قطعات بی نظیر این بازی هیجان زده و احساساتی شده ایم. چیزی بیشتر از این نمی گویم، فقط قطعه ی And End, Once And For All را گوش کنید تا هم یاد فیلم Interstellar و آهنگسازی بی نظیر هانس زیمر برای آن فیلم بیفتید، هم با تمام وجود درک کنید که چه می گویم.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

The Last of Us

به آخر لیست رسیدیم و هنوز خبری از The Last of Us نیست؟! چطور ممکن است؟! بله، حق با شماست، ممکن نیست. کلاً دیگر ممکن نیست به بازی فکر کنیم و نام The Last of Us گوشه ی ذهنمان ندرخشد. ناتی داگ با این بازی ضربه ی نهایی را به تمام گیمرها وارد کرد و با آنها کاری کرد که تا مدت ها پس از اتمام بازی نتوانند بازی دیگری را تجربه کنند و به پدیده ی افسردگی پس از پایان یک شاهکار دچار شوند! واقعاً چه چیزی می تواند بعد از The Last of Us به آدم بچسبد؟ این بازی یک شاهکار بی بدیل است که با شاهکارهای دیگر فرق دارد. فرق آن این است که این بازی شاهکارتر است! از داستان بی نظیر و احساسی آن گرفته تا گیم پلی روان و زیبایش و صد البته موسیقی آن. از همان تیتراژ اول بازی به قدری درگیر موسیقی بازی می شوید که سخت خواهید توانست آن را فراموش کنید. آهنگساز بازی مردی میانسال به نام گوستاوو سانتااولالا است که شاهکارهای بسیاری در دنیای بازی ها خلق کرده است، اما این یکی شما را از هفت آسمان عبور می دهد و به بالاترین درجات معنوی می رساند! آقای سانتااولالا، بخاطر آهنگ هایی که ساختید لایق یک تعظیم افتخاری هستید، از شما ممنونیم! قطعه ی پیشنهادی هم که طبیعتاً قطعه ای با نام خود بازی است. The Last of Us را گوش کنید و غرق در لذت شوید.

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

لیست ما به پایان رسید اما مطمئناً شما حرف های زیادی برای گفتن دارید. کدامیک از آهنگ های این لیست را بیشتر دوست داشتید و انتخاب کدام بازی به نظرتان اضافه بود؟ از آهنگ های مورد علاقه ی خود به ما بگویید و افکارتان را با ما در میان بگذارید!

لولو خور خوره

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا
نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا
نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا
نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا
نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • می توان با جرئت گفت صنعت سینما و بازی بدون موسیقی به چیزهای دیگری تبدیل می شوند که احتمالاً اصلاً دوست داشتنی نخواهند بود. واقعا حرف درست و منطقیه… تک تک موسیقی‌های انتخاب شده عالی هستن ولی آهنگ مورد علاقه من توی مرحله آتیش زدن مزرعه‌های خشخاش far cry 3 پخش می‌شد که متاسفانه اسمشو یادم نیست. ?:-)

    • Aiden گفت:

      Make it Bun Dem
      http://s9.picofile.com/file/8354797626/Make_It_Bun_Dem.mp3.html
      ———————————————
      جای موسیقی فارکرای ۵ و سری کسلوانیا خالیه
      همونطور که اتزیو فمیلی برای سری AC نمادین شده Bloody tears هم برای کسلوانیا نمادینه.
      http://s9.picofile.com/file/8354797950/Bloody_tears_CastleVania_Cover.mp3.html
      فارکرای ۵ چند آلبوم داره و Into the Flames که ۱۰ ترک داره بهترینشونه.هر ۱۰ ترک خواننده های منحصر به فردی دارن و مرتبط با داستان بازی ساخته شدن.بهترین ترک هاش help me faith و we will rise again هستن.
      http://s9.picofile.com/file/8354798450/Help_Me_Faith_FC5_Presents_Into_The_Flames.mp3.html
      http://s8.picofile.com/file/8354798576/8_Dan_romer_We_Will_Rise_Again.mp3.html

      • sonicer گفت:

        دقیقا. انگار بازی های قبل از نسل ششم مثل، همشون آتاری بودن که آهنگ نداشتن. چطور میشه این آهنگا رو از کسلوانیا گوش داد و تو این لیست نیاورد؟
        http://66.90.93.122/ost/castlevania-symphony-of-the-night/gyqvdwbx/11%20Wood%20Carving%20Partita.mp3
        و
        http://66.90.93.122/ost/castlevania-symphony-of-the-night/jfiyeoam/15%20Requiem%20for%20the%20Gods.mp3

    • بین همشون فقط آهنگ های Nier Automata بسیار قشنگ و حماسی.

    • electro_pop گفت:

      لینک دانلود مجموع آهنگای موست وانتد.
      https://downloads.khinsider.com/game-soundtracks/album/need-for-speed-most-wanted
      فقط اول کاپی کنینش بعد گوگلش کنین. یخ شکنم لازم نیس.
      هیپ‌-هاپ/راک بِی‌بی…

  • Godofwar0385 گفت:

    موسیقی های خدای جنگ چه قدیم چه جدید همیشه جز بهترینها و یا حتی بهترین بوده تیم سانتامونیکا واقعا شاهکار موسیقیه و داره
    بلاد بورن هم واقعا از موسیقی عالی ای بهره منده که قطعا باید تو این لیست باشه

    • JUST me گفت:

      وقتی e3شروع شد کنفرانس سونی چنان غرق سمفونی شدم که میگفتم این وقتی موسیقی اون بازیه خود بازی چیه تا زمانی که سلطان از سیاهی زد بیرون..بجز اون ترک یه ترک دیگه هم داره که موقعی سوار بر قایق به خونش برمیگرده و با اتنا ملاقات میکنه موسیقی نواخته میشه جالب اینه موسیقی یه پیشبینی خاص از بازیه و حال بازی رو نشون میده تو صحنه وقتی Lullaby of the Giants نواخته میشه نیازی به هیچ کلمه یا جمله ای نیست خود موسیقی بهت میگه کریتوس چه دردی داره و چقد به اعماق فکر کردن رفته در حالی که کریتوس شصخیتی به ظاهر بدون هیچ احساس و تفکریه و یه قصاب به تمام معناست….من عقیدم اینه ۳۰درصد گیم رو موسیقی تشکیل میده هرچند موسیقی هم باید کلاس بالایی داشته باشه ..فکر کن دارک سولز یا بلادبورن زمان درگیری باس ها موسیقی نداشت؟وحشتناک میشد هیچ انرژِی برای جنگیدن نیس کلا روح بازی موسیقیه.. :jump: :jump: :jump:

      • Godofwar0385 گفت:

        دقیقا داداش خود منم دیوونه شدم واقعا فوقلعاده بود موسیقی های گاد
        گادهای قدیم و هنوز موسیقی هاشو واسه خودم زمزمه میکنم یعنی نمیتونم اصلا بهشون فکر نکنم
        گاد جدیدم که یه غم خاصی تو اهنگشه که به حس بسیار خاصی میده
        اهنگ موقع مبارزه با والکریا عجیب زیباست
        منم واقعا نمبتونم مثلا بلاد بازی کنم و اون اهنگ معروفشو نزنه :yes:

      • AliEM گفت:

        ای گفتی Lullaby of the Giants من تا حالا تو عمرم موسیقی به این زیبایی گوش نکرده بودم (نظر شخصی )
        من با این موسیقی میخوابم!

    • اینی که شما گفتی به نظرم برای شما بهترین هستن اما به نظرم من هم اهنگهای DMC و the last . the witcher بهترین هستن این مورد کاملا سلیقه ای هستش

      • AliEM گفت:

        درود بر شما
        احسنت. نه تنها این مورد بلکه همه چیز تو زندگی سلیقه ای هسته. همه اهنگای این لیست مثل دی ام سی و لست و ویچر و گاد و خیلی اهنگ های دیگه جزو بهترین ها هستن ولی برای شما بهترین یه چیزه برای من یه چیزه و برای بقیه هم ممکنه چیز دیگه ای باشه. مهم “احترام” به نظر و سلایق و علایق همدیگه هسته. ای کاش همگی مثل شما دوست عزیز و مثل دوست عزیز Godofwar0385 و مثل خیلی از کاربرای عزیز این سایت به این نقطه برسیم.
        موفق باشید.

  • Alireza_yoo گفت:

    در مورد لیست کاملا موافقم با خیلیاش خاطره دارن هر گیمری تنها چیزی که کم بود توی لیست اهنگ باس های سری سولزبورن هست مطمعنا اون ها هم جز بیاد موندنی ترین ها هستن برای خیلی از گیمرها اهنگی ک خیلی باهاش خاطره داشتم توی بچگی همین i am rock هست که با این اهنگ باس اول که یک هاچبک بود رو باید باهاش مسابقه میدادیم چ دورانی داشت سری nfs واقعا حیفش در مرد ویچر هم بنظرم بهترین موسیقیش موسیقی g.o.d هست که یه حس خیلی عجیبی میده مخصوصا توی لول اخر دی ال سی

  • morteza543 گفت:

    ویچر واسه من یکی بهترین بود.الان تمام ساندترکاش رو دارم و تو ماشین تو ترافیک بجای بوق و سروصدا پخشش میکنم و کلی لذت میبرم.لست و گاد هم موسیقیاش شاهکار بودن

  • funnybomb گفت:

    جای متال گیر خالی بود
    metal gear saga
    quiet theme
    sins of father
    devaving heaven
    snake eater
    old snake
    alert theme
    metal gear theme
    beautiful mirage
    peace walker
    calling to the night
    اینا بهترین ترک ها هستن اگه کسی خواست گوش بده

  • electro_pop گفت:

    موسیقی و صداگذاری بازی خیلی از گرافیک مهم‌تره.
    از لیستم بنظرم نید فار سپید: موست وانتد بهترین موسیقی رو داره. فقط یه ترک لِو ستاری T رو کم داش. کلاً بازیش معرکس. با اون گرافیک داغونش یه حالی میده که فورزا ۷ با ۶۰ فریم نمی‌ده. داستانشم از خیلی از گیمای غیر ریسینگ قوی‌تر بود. موسیقی دووم و بایوشاک: اینفینیتی‌ام بد نبودن. ولی هیچ کدوم به پای موزیکای موست وانتد نمی‌رسن.
    برام من که موست وانتد بهترین موسیقی‌هارو ازبین همه‌ی گیما داره.

    • Vito Scaletta گفت:

      گفتی فورزا، من بعد از کلی هایپ و کلی تعریف و تمجید منتقدا و گیمرا که گوش دنیا رو کر کرده بود forza horizon 4 رو روی pc تونستم تجربه کنم اما اصلا طبق انتظارم نبود، به غیر از گرافیک خوب بازی هیچی نداره و مسابقات و هندلینگ ماشینا خیلی خسته کننده است و بازی هیچ داستان و هیچ هدفی نداره و بعد از چند بار بازی کردن خسته شدم و بازی به شدت تکراری شد. واقعا اون nfs های قدیمی مثل mw و underground تکرار نمیشن حتی payback هم اگه اون لوت باکس ها و سیستم ارتقای مسخره رو نداشت از فورزا خیلی سرگرم کننده تر بود

      • electro_pop گفت:

        !?R U Kidding Me
        من فورزا موترسپرت ۷ می‌زنم برام خسته کننده نشده، بعد تو فورزا هورایزن ۴ رو می‌گی خسته کنندس!
        ریسینگ گیمم داستان لازم نداره. البته موست وانتد داستانی خیلی خوبی داش!
        درکل بنظرم نید فار سپید بهترین ریسینگ گیمه. هیجانی که این سری داره فورزا اصلاً نداره. پی‌بک‌ام باحال بود ولی پیشرفت کردن توش خیلی سخت بود که باعث می‌شد گیم خیلی زود ملال آور شه.

  • Hala madrid گفت:

    تلو لامصب مرز های موسیقی در گیم رو جابه‌جا کرد :inlove: ولی عجیبه ها چرا rdr 2 نبود؟
    آهنگ may i شاهکار بود،به عمرم همچین آهنگ تاثیر گذاری نشنیده بودم 😥

    • ردد ۲ تا اونجایی که یادمه موسیقی های شاخی نداشت،
      بدون تعصب بگم هیچکدوم از این موسیقی های لیست به لست اف اس نمیرسه،از لحاظ بار احساسی،واقعا آدم غرق میکنه توی دنیای خودش

      • Hala madrid گفت:

        داداش اگه رد دد موسیقی شاخی نداشت که جایزه بهترین موسیقی سال رو نمیگرفت

        • AliEM گفت:

          ایشون که صد در صد یا تلویزیونش مشکل داشته یا شنواییش!!! بله حق با شماست ولی خب این مقاله براساس نظر شخصیه نویسنده هسته. البته یه نکته هم بگم اینکه رد دد ۲ موسیقی رو برد یه جورایی تقسیم جوایز بود. به هرحال با وجود دو شاهکار هم سطح در سال ۲۰۱۸ جوایز جوری می بایست تقسیم بشه که نه سیخ بسوزه نه کباب. بله حق با شماست. موسیقی May I و That’s The Way It is واقعا فوق العاده بودن و پایان بازی با این دوتا ترک نزدیک بود گریم بگیره (البته نگرفت!). یه پیشنهاد برای شما دارم : شما اهنگ Lullaby of the Giants رو از گاد گوش کن. زمانی پخش شد که کریتوس اون داستان احساسی و غم انگیز رو درباره اسم اترئوس اخر بازی تعریف کرد. Ashes و Memories of Mother رو هم که حتما گوش کردید. موسیقی های لست رو هم که حتما با توجه به اینکه عاشق لست هستید حفظ هستید! اهنگ های ویچر ۳ هم فوق العاده هستن. یکی از تم های ویچر ۳ به طور رایگان برای ps4 هسته که گرالت و سیری رو نشون میده اهنگش به نظر من بهترین اهنگ ویچره ( متاسفانه اسمش یادم نیست). من عاشق اهنگ این ۴ تا بازی هستم. دیدم شما اهنگ احساسی و تاثیرگذار دوست دارید گفتم اینا رو بگم اگر گوش نکردید یا در طول بازی از دستتون در رفته حتما گوش کنید.
          موفق باشید.

          • Hala madrid گفت:

            سپاس :heart: موسیقی های گاد فوق العاده بودن :inlove:حماسی-احساسی-هیجان انگیز
            Uncharted 4 هم بنظرم موسیقی هیجانی ای داشت،بخصوص موسیقی brothers keeper :yes:
            ویچر ۳ رو تجربه نکردم ولی با توجه به حرف شما بنظرم بهتره برم موسیقی هاش رو گوش کنم
            متشکرم :rose:

            • AliEM گفت:

              دوست عزیز من اهنگی از ویچر ۳ رو که گفتم خیلی دوست دارم اسمشو به خاطر شما پیدا کردم حتما گوش کنید البته این یکی از شاهکار های موسیقی ویچره :
              the vagabond
              اینم لینکش از یوتیوب :
              https://www.youtube.com/watch?v=zIOax_vsFKU
              واقعا اهنگای این ۴ تا بازی یعنی لست و گاد ۲۰۱۸ و رد دد ۲ (البته اهنگای رد دد ۱ هم فوق العاده بودن ولی ۲ یه چیز دیگه بود اهنگاش ) و ویچر ۳ روح ادمو جلا میدن.
              بله حق با شماست اهنگای سری انچارتد هم فوق العاده هستن من اهنگ منوی اصلی هر چهارتا رو خیلی دوست دارم به خصوص اهنگ منوی اصلی سه گانه که مشابه هستن :
              https://www.youtube.com/watch?v=dXgyIXfAX08
              اینم اهنگ منوی اصلی نسخه ۴ که عالیه و شبیه منوی اصلی سه گانه هسته :
              https://www.youtube.com/watch?v=xM__xYONwvs
              اهنگ Brother’s Keeper هم فوق العاده بود و هیجان زیادی رو القا میکرد.
              لست با وجود اینکه همه اهنگاش شاهکار بودن دوتا از اهنگاشو من بیشتر از همه دوست داشتم یکی اهنگ منوی اصلیش که خیلی غمگین و اروم بود یکی هم اهنگی که به نام خود بازیه یعنی اهنگ the last of us که مطمئنم هردوتارو گوش کردید
              در ضمن اهنگ valkyries گاد رو هم یادم رفت اینم فوق العاده است مال زمان جنگیدن با والکری ها هسته و هم زمان هم هیجان داره هم غمگینه هم احساسی و هم تاثیرگذار و غم و اندوه والکری ها توی زندون فیزیکی بدنشون رو به ادم القا میکنه:
              https://www.youtube.com/watch?v=5VYyHglSDxY
              موفق باشید

          • @aliem،سلام،من فقط نظر خودم به دوستم آرادجان گفتم،یادم باشه هر وقت نظر میدم،پایینش بنویسم نظر شخصی!!! 😐 چون قاعدتا هرکسی کامنت میده،اون صرفا نظر خود اون شخص بوده!!!!اشکال نداره،توی سایت کلا هرکی دوست داره همینجوری یه حرفی بزنه،إبراز وجود کنه!!!
            حالا شما اگه از موسیقی ردد۲ خوشت اومده ولی منی که از اون خوشم نیومده،میگی حس شنواییم مشکل داره!!!!چون نظرم با سلیقه شما فرق داشته میای اینجوری حرف میزنی،این شما هستید که دارید به دیگران توهین می کنیدو سلیقه خودتون تحمیل می کنید،من فقط نظرم رو در مورد موسیقی ردد۲ گفتم،به شخص خاصی توهین نکردم،
            گفتم از نظرم موسیقی لست از همه برتره،هرموقع توی کامنت من کلمه فکت مطلق رو دیدی اونوقت کامنت من ریپلی بده،
            آقای مقدم لطفا تایید کنید،
            کامنت قبلی من که مشکلی نداشت،تایید نشد :-((

      • Godofwar0385 گفت:

        رددد موسیقی شاخی نداشت 😐 سریه بعد صدای تلوزیونت و زیاد کن بی شک رددد جز ده موسیقی برتر زندگیمه

      • “بدون تعصب بگم هیچکدوم از این موسیقی های لیست به لست اف اس نمیرسه”
        تعصب از سر و روی این کامنت میباره اونوقت میگی بدون تعصب؟
        nier رو بازی کردی؟child of light رو بازی کردی؟ DMC 3 رو بازی کردی؟
        هروقت اینارو بازی کردی و کامل به اهنگ های همشون گوش دادی بعد بگو بهترین OST مال دلسته
        (پ.ن:دلست رو خودم بازی کردم و به OST هاش هم گوش دادم پس نه بهم انگ مایکروفن بودن بزنید و نه اینکه دلست رو بازی نکردم)
        (پ.ن۲:نمیگم OST هاش بده اتفاقا یکی از بهترین هاست ولی اینکه بیایم بگیم بهترین هست اشتباهه
        کلی بازی هست که نه من بازی کردم و نه شما ولی موسیقی های فوق العاده ای دارن)

        • AliEM گفت:

          “تعصب از سر و روی این کامنت میباره اونوقت میگی بدون تعصب؟”
          دقیقا دوست عزیز. حرفتون کاملا درسته. من قبلا هم گفتم سلیقه یه چیز نسبیه و برای همه فرق میکنه. تو همه زمینه ها چه بازی چه فیلم چه سریال چه موسیقی چه تکنولوژی و… بهترین ها وجود داره ولی بهترین وجود نداره. بهترین رو نظر و سلیقه و علاقه شخص تعیین میکنه مثلا من خودم تو این لیست همه رو بازی کردم ولی بهترین موسیقی برای من به ترتیب موسیقی های گاد ۲۰۱۸ بعد لست بعد ویچر ۳ بعد رد دد ۲ و… بود ولی هیچ وقت نمیگم بهترین موسیقی موسیقی های گاده چون نظر شخصیمه. همه این موسیقی ها و خیلی موسیقی های دیگه جزو بهترین ها هستن حتی موسیقی خیلی از بازی های ناشناخته که به قول شما بازی نکردیم ولی چیزی به نام بهترین وجود نداره. مثلا من از سبک متال و هوی متال خوشم نمیاد بنابراین موسیقی های سری دی ام سی با اینکه جزو بهترین هاست رو دوست نداشتم ولی یکی ممکنه عاشق موسیقی های دی ام سی باشه و برای اون شخص موسیقی های دی ام سی بهترین باشه. ای کاش یه روزی شعورمون به این حد برسه که نظر خودمون رو حقیقت و وحی منزل ندونیم و بفهمیم صرفا نظر شخصیه خودمونه و به نظر و سلیقه و علایق بقیه احترام بگذاریم.
          ———————————————————–
          ممنون اقای مقدم. فقط ای کاش تو ترک پیشنهادی گاد ترک Lullaby of the Giants رو پیشنهاد میداید البته این نظر شخصیه منه و من کاملا به نظر شما احترام میذارم. به هرحال ممنون از زحماتتون.

        • the mythical hunter،سلام،شما منظور من بد متوجه شدید،من فقط نظر و سلیقه خودم گفتم،حال اینکه برای بقیه ممکنه موسیقی های ویچر یا سری متال گیر لذت بخش باشه،حق با شماست،مشکل از من بود،باید میگفتم توی پرانتز نظر شخصی،فقط با اون دوستمون @aliemبود که از طرز نگارشی داشت،مشکل داشتم،
          از شما ممنونم که جوابی رو که برای من فرستادید خالی از هرگونی توهین بود،
          چون اینجا یه عده اگه از نظری مخالف با سلیقشون بدی،شروع میکنن به توهین و مزه ریختن!!! 😐 :yes:

      • AXEL STONE گفت:

        اهل راک نیستی معلومه پیشنهاد میکنم
        https://www.youtube.com/watch?v=rhWrmko8cIE&app=desktop DMC
        خلاصه اهنگ اهنگه و اگه اهنگای اروم TLOU رو دوست داری این رو بگیر بگوش حتما گوش نکردی حالا اهنگ پاپ رویال کریه عشق نیوره :rose: :heart:

  • PERSIAN NAZI گفت:

    جا داره یادی هم بکنیم از اون فردی که برای اولین بار موسیقی رو به بازی ماریو در اون دستگاه نینتندو قدیمی که ما بهش میگفتیم میکرو اورد
    اسم اون فرد رو فراموش کردم ولی خدا روحش رو شاد کنه که حرکتی کرد انقلابی
    بیاد سگا که سعی کرد بهترین موسیقیها رو در بازیهای کنسولش بذاره
    و یادی کنیم از EA که برای مدال افتخار ۲ اومد مایکل گیاچینو رو استخدام کرد و اونم با ارکست سمفونیکش ترکوند
    اقای اریا مقدم عزیز منم میخوام یه بازی رو به لیست شما اضافه کنم COLD WINTER از PS2 هم موسیقی مهشری داشت و ارزش بودن در لیست رو داره
    اما از نظر من بیشک اسکایریم از بقیه بهتره چون موسیقی بازی با محیطی که موسیقیش پخش میشه واقعا هماهنگی داره و دلیلی محکم بر بهترین بازی تاریخ بودنشه
    هرگز پشیمان نشدم از اون همه وقتی که برای اسکایریم گذاشتم

  • Im Joel گفت:

    هر موقع prince of persia رو میبینم چندتا لعنت به ubisoft میدم ..چقدر پستین شما !
    حداقل یه نسخه از این بازی رو نسل ۸ می دادین نامردا …

  • SinaS گفت:

    وقتی که زبان از سخن بازمیماند,موسیقی آغاز میشود…

  • electro_pop گفت:

    R بده:
    Romeo, take me somewhere we can be alone
    I’ll be waiting, all that’s left to do is run
    You’ll be the prince and I’ll be the princess
    It’s a love story, baby just say yes
    سه‌گانه مدرن وافر، مخصوصاً شماره سش موسیقی‌های خیلی حماسه‌ای داش که خیلی به بازی فاض می‌داد. ریمن‌ام خیلی آهنگای باحالی داش.

  • Crash گفت:

    واقعا تاثیر آهنگ در داستان وفضاسازی بازی رو نمیشه نادیده گرفت.شاید اگر موسیقی های زیبای گوستاوو روی کات سینای تلو نبود اینقد زیبا از آب در میومدن.شاید اگر آهنگای چسپر کید نبودن آساسین کرید دو و ونیز و فلورانس اینقدر تو خاطرمون نمیموند.شاید اگر آهنگ rdr1 نبود من اینقد جان مارستون رو دوست نداشتم. شاید هم اگر آهنگای dmc نبود هیچوقت از گیم پلی بازی اون لذتو نمیبردیم

  • Vito Scaletta گفت:

    بیشتر از همه موسیقی nier توجه من رو جلب کرد، وقتی بازی میکنین حس خیلی خوبی به آدم میده قطعه weight of the world مخصوصا خیلی زیباست.
    سری god of war هم خیلی موزیک های به یاد موندنی داشت که brothers of blood و pandora’s theme از gow3 و memories of mother و از همه بهتر Deliverance از gow4 رو حتما گوش کنید خیلی خوبن

  • alireza111.z گفت:

    موسیقی متن برای من یکی از مهمترین فاکتور های بازیه و نسبت به اجزای دیگه بازی بیشتر توی ذهنم ماندگار میشه
    جای beyond two souls و heavy rain و ori و journey هم توی لیست خالیه

  • GameWorld گفت:

    جالبه هیچ اسمی از Red Dead نبردید دیگه یه بچه هم میدونه بی نظیر بودن و خاص بودن ساندترک های رد دد رو
    اصلا یه دشمنی خاصی یه عده نسبت به رد دد دارن … فقط باید براشون دعا کرد

    • رد دد ریدمپشن ۱ و ۲ بدون شک جزو بهترین بازی‌های تاریخ هستند، در عین حال نیازی نیست برای اثبات این موضوع اسمشون در تمام لیست‌های موجود در جهان بیاد. این لیست ۲۰ تا بازی رو تحت پوشش داده و مطمئناً با توجه به سلیقه‌ای بودن موسیقی، هر فرد میتونه این لیست رو برداره و طبق سلیقه‌ی شخصی‌ش ازش کم یا بهش اضافه کنه.

      • GameWorld گفت:

        موضوع رو نوشتید بهترین موسیقی بازی ها

        بعد رد دد نیست

        الان هم میگید رد دد جزو بهترین بازی های تاریخ هست

        درضمن من درباره موسیقی صحبت کردم

        الان گاد آو وار نبود این جا یه ولوله ای بود

        • Alireza_yoo گفت:

          توی متن نوشته بیاد ماندنی ترین

        • AliEM گفت:

          دوست عزیز اصرار شما اصلا جالب نیست. به هرحال موسیقی مثل هرچیز دیگه ای کاملا سلیقه ای هسته و اقای مقدم هم اینو فرمودن. این لیست هم سلیقه ایشونه من هم موسیقی های رد دد هم ۱ هم ۲ جزو تاپ ۱۰ منه. خیلی موسیقی های شاهکار دیگه هم توی لیست حضور نداشتن چون این لیست براساس نظر شخصی و علاقه و سلیقه نویسنده است. من خودم موسیقی های گاد ۲۰۱۸ رو از همه بیشتر دوست داشتم ولی اگه تو لیست نبود هم موردی نبود. ولوله یعنی چی مگه اینجا دعوا داریم؟!

  • shayanchayjan گفت:

    خداییش most wanted آخر هیجانه آهنگ i am rock خوب بود ولی decadence از disturbed دیگه آخرشه
    ببینید tlou چقدر خوبه که هر لیستی رو ببینی توشون هست

  • بهترین موسیقی بازی هایی که من تو عمرم گوش کردم به ترتیب
    ۱٫the last of us
    ۲٫take the back us از بازی walking dead season 1
    ۳٫ Sins of father از metal gear
    ۴٫the enemy of my enemy is my friend از mw2
    این سه ترک موسیقی رو حتما گوش بدید

  • morfin گفت:

    این جدا مثل شوخی هست من از اون دسته ادم هام که کلا انتقاد نمی کنم و بیشتر هم سبک های تند مثل combichrist dmc5 رو دوست دارم ولی‌ وقتی همچین مقاله ای می نویسید اثار هانس زیمر رو نباید جا بندازید موسیقی های crysis خوب بود ولی mw2 از بازی های tlou و doom و mass effect نه تنها یه سر و گردن بالاتر هست بلکه یه نیم تنه از از تمام این لیست بهتره

  • مگه موسیقی بهتر از لست اف اس داریم؟!!مگه میشه؟!!!از نظر سطح موسیقی به جرات میگم لست اف اس جز برترین های تاریخه،
    کلا با موسیقی های بازیهای ناتی داگ از آنچارتد گرفته تا لست بهترین خاطرات رو دارم :yes: 🙂

  • grg گفت:

    با تعجب بسیار زیاد از نبودن سری متال گیر توی لیست
    حاجی حتما یادت رفته درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    راستی موسیقی بازی trine هم با اون سبک خاص خودش واقعا زیبا بود

  • evangelist گفت:

    ویچر و دیگر هیچ

    “Silver for monsters”

  • Ladon گفت:

    میتونست batman arkham knight هم جزو این لیست باشه https://www.youtube.com/watch?v=yCrYZYiwcwM من هنوز این ساندترک و بعضی موقع ها هم گوش میکنم واقعا عالی و هماهنگ با بازی بوده موسیقی های این بازی شاید مانند ویچر که برای من بهترین بازی بوده مثل لالایی لا به لای میشن ها نبوده ولی در صحنه های احساسی و حماسی بازی واقعا خوب ساخته شده

  • amin گفت:

    برای من د لست اف اس واقعا فوق العاده بود و همچنین متفاوت،واقعا تک تک ترک های بازی حس حال خاص خود بازی رو منتقل میکنن،مثلا ترک شماره ۸ (all gone) رو گوش بدید حس غم و تاریکی که بازی گاها داشتو خیلی خوب منتقل میکنه،و در مقابل ترک (the path(a new beginning که ترک پایانی بازی هم هست حس امید به اینده و اینکه با پایان بازی و رفتن به جکسون میشه یک زندگی نو رو ساخت منتقل میکنه.

  • AAACE گفت:

    خسته نباشید بابت مقاله ولی یه انتقاد دارم
    نوشتید بهترین پس باید بهترین ها باشن حالا ممکنه یه سری خوششون بیاد یه سری هم نه ولی در ادامه اومدین نوشتید سعی کردم تا لیست ناعادلانه نباشه واسه بعضیا و یه عده که میدونیم کیا هستن ممکنه اذیت شن
    خوب چیزی که ممکنه از یه چیزه دیگه بهتر باشه چرا نباید جای اینارو بگیره تو این لیست (یا میتونین چندتا مقاله مربوط به این بنویسید)
    برای مثال همین ori که امکان نداره کسی بازی کنه و بگه آهنگش به یادم نمونده و بازی های دیگه که اگه بخواین میتونم نام ببرم براتون
    مثلا حتی شورش در شهر سگا تو اون زمان خودش وphantom pain و و …
    (خواهشا نیاین نگین مایکرو فن و سونی فن و این چیزا :pain: ) به عنوان کسی که اکثر OST بازی هایی که بازی کردم رو دارم و اومدم این حرفارو زدم
    “واقعا این تعصب های بعضی از کاربرا باعث میشه تا دست نویسنده بسته بشه مجبور باشه یه سری بازی ها رو حتما بزاره”

    • ایول بابا!
      دقیقا حرف منم همینه!
      یه تعداد محدودی از بازی ها مقاله درباره ی هر چیزی باشه , به هر حال توی لیست هستن و انگاری فقط واسه رضایت بعضی ها گذاشته شده توی لیست!!! آقا upvote بدین کامنت ایشون دیده بشه!
      تنها بازی ای از لیست که احساس می کنم بعضیا گوشش نداده بودن , everybody’s gone to the rapture بود که از نظرم کل مقاله باید همینطوری میبود! سکوت هم نمی کنم و خیلی علنی می گم که : این چند روز تو گیمفا به من dmc رو به من پیشنهاد دادن.ولی الان از بس دارم ازش تعریف میشنوم که کلا شوق و ذوقمو داره از بین میبره! از ردد ۲ توی گیمفا اینقد تعریف نشد! انگار که انتظار بعضیا از این بازی متای ۷۰ تا ۸۰ بوده و یهویی از این که دیدن ۹۰ شده حیرت زده شدن :/ لست و یه چن تا بازی دیگه اینطوری هم هستن و واقعا اعصاب بعضیارو خراب میکنه این انتخابا :/ (به هر حال ریشه همه شون هم فن بوی بازی هست … )

  • AXEL STONE گفت:

    اقای مقدم راجب فنون DMC گفتین که:
    “راستش را بخواهید ایده ی این مقاله بعد از تمام کردن بازی Devil May Cry 5 به ذهنم رسید. Devil May Cry از آن سری هاست که طرفداران بسیار وفادار و سرسختی دارد. امروزه شاید کمتر بازی ای اینقدر طرفدار سرسخت داشته باشد، اما طرفداران DMC همچنان محکم به پای بازی مورد علاقه شان ایستاده اند. اصلاً هم جای تعجب ندارد، مبارزات بی نظیر که هر بار استانداردهای صنعت بازی را چند پله بالا می برد، گرافیک عالی و داستان و کاراکترهای جذاب همگی در یک بازی جمع شده اند تا DMC را به یکی از ماندگارترین و جریان ساز ترین بازی های دنیا تبدیل کنند.”
    پاسخ من به پارگراقتون:
    راستش این از خوب بودن خود بازی هست که مارو به این حالت سپرده و گیمر DMC همیشه اگه عشقی شدیدی به DMC داره برای این که DMC یک حق خوردست هرطوری که بگی و اطرافی که دورش هستن مثل ما اهل حق هستن و به طرف حق ایستادگی کردن برای همین همیشه پایدارش هستن!
    یعنی افرادی نیستن که بازی بعد از بالا رفتن در مقامات و جوایز برن و عاشقش بشن از اون ادمایی هستن درک میکنن حق تخه و با این همه تلخی بازم استادگی میکنن همیشه میگم DMC بهترین برنچایز زندگیمه همیشه هم طبر خورده هم در بهترین حالت هاش وهم بهش بی انصافی شده (ما خودمون جم شدیم همونطوری که مارو به اوج خوشی ها اهدا کرد ما هم با اون هستیم حتا اگه از نظر همه بد ترین باشه! و باز هم باهاش هستیم)
    ___________________________________________________________
    خلاصه مرسی از شما اعتراف میکنم مقاله خیلی خوبی بود که گرم و سرگرم کننده بود!
    اما برای من موزیکای DMC اولتر از اوله نه فقط برای راک و متالش بلکه رویال و پاپ ارام بخش عجیبی داره اهنگ حماسی و ارام بخشی هم داره بخصوص DMC3 در حماسی و غمناک بودن اهنگ مرحله ۲۰ و DMC4 DMC5 در ترانه کریه زن نیرو اول کاتسین DMC4 یک ترانه پاپ رویال میخونه عقل ادم رو از کله جدا میکنه و زمزمش اهنگش در مجسمه مقدس میتونین برید توی بازی و گوش کنید.
    راجب DMC5 کیف کردم با اهنگاش هنوز نرفتم تو کارشون فقط در حد بازی کردن گوش دادم بازم اهنگای معرکه ای داره زیاد هم هستن که برای بودن کلی و کلی حرف دارن. بازم مرسی اقای مقدم :rose: :heart: موفق باشید.

  • چجوری میشه حتی یکی از موسیقی های سری سولز تو لیست نباشه؟؟؟
    چجوری میشه که اسمی از آهنگ فوق مرموز اتاق سیو رزیدنت اویل ۳ که آرامش و استرس رو با هم داشت تو لیست نباشه؟؟؟
    چجوری میشه اسمی از آهنگ مرحله آخر streets of rage 2 که هنوزم وقتی پخش میشه قلب آدم وایمیسته نباشه؟؟؟
    اگه بخوام ادامه بدم میتونم کلی آهنگ ناب رو که تو لیست نیستن نام ببرم. ولی خب تک آهنگ ها تو این مقاله مد نظر نیستن.

  • Ecthelion گفت:

    تقریبا تمامی موسیقی های بازی IGI 2 هم به نظرم فوق العادس احتمالا اکثر افراد این موسیقی ها رو شنیدن ولی نمیدونن مال این بازی هست مثلا ترک های:
    IGI 2 Mission 7- Border Crossing :inlove:
    IGI 2 Mission 6 – Production Facility :inlove:
    IGI 2 Mission 1 Infiltration :inlove:

  • بی شک موسیقی دلنشین بازی یکی از گزینه های مهمی هست در کنار موارد دیگه مثل گرافیک ، داستان زیبا ، و گیم پلی روان که یک بازی را هرچه زیبا تر میکنه و به دل گیمر میچسبه موسیقی بازی های ذکر شده هر کدوم زیبای خاص خود را داره که باید گیمر توی اون لحظه توی عمق بازی رفته باشه آخرین موسیقی دلنشین و احساسی که گوش کردم موسیقی لحظه پارت پایانی metro xsdus بود که آرتیوم داشت برای همسرش دارو میبرد تا از مرگ نجاتش بده و در همون لحظه پدر همسرش که لحظه به لحظه کنار آرتیوم و سربازاش میجنگید مرده بود و صندلی بغل آرتیوم بود حس عجیبی داشت اون لحظه و صحنه پایانی بازی

  • AmirDja گفت:

    راستش دیدگاه ها رو که نگاه میکنم کسی توجهی به موسیقی متن فوق العاده ی Child of light نکرده . ترکیبی از قطعه های حماسی و ارامش بخش . اگه تا به حال لذت گوش دادن به تک تک تِرَک هاش رو تجربه نکردین به شدت توصیه میکنم گوش بدین✋

  • HZDMC گفت:

    بنظرم یکی از آهنگای سری Resident Evilم میتونست توی لیست باشه متال گیرم همینطور اهنگای خیلی قشنگی داره.من خودم بین اینا اهنگ دویلز نور کرای و اتزیو فمیلی رو از همه بیشتر می پسندم(نظر شخصیه نقد نمیکنم چون همرم گوش ندادم فقط بین اونایی ک گوش دادم گفتم)ولی واقعا از همه ی گیما نظر دادید؟چون خیلی گیما هستن اصلا معروف نیستند ولی خب ساندترکای خیلی قشنگی دارند درکل مقاله ی جالبی بود همینکه وارد سایت شدم سریع اومدم اینو بخونم

  • Be_haan گفت:

    دوستان بیا قبول کنیم که ezio family و devil never cry اصلا با بقیه فرق داشتند 😎

  • عالی.بنده هم دو بازی رو میشناسم که موسیقی عالی دارن.
    بازی remember me بویژه آهنگ Kid-X Mas
    بازی Watch Dogs بویژه آهنگ backseat driver .این دو آهنگ رو به دوستان پیشنهاد میکنم حتما گوش کنند.تو بازی های موبایلی هم Shadow Fight 2 بویژه آهنگ Clouds Heaven و Hermit.

  • voldmort گفت:

    سلام
    ثبت نام کردم فقط به خاطر اینکه بگم موسیقی فقط اونجا که با جناب Gwyn رو به رو میشیم:(
    تا ابد دارک سولز ۱ تو قلبم میمونه!

  • pouinky گفت:

    ساندترک های Catlevania علی الخصوص SOTN، متال گیر، آندرتیل و صدالبته سولزبورن رو توی لیست نمیبینم و این موضوع برام دلپذیر نیست

  • minecraft نبود starbound نبود bloodborne نبود dark souls نبود dying light نبود و….
    ای کاش اینا هم بودن

  • Arman61978 گفت:

    من فقط چندتا آهنگساز رو قبول دارم که تو دنیا حرف اول رو میزنن.تو سبک های مختلف
    Hans Zimmer
    Ramin javadi
    Armin Van buuren
    Hardwell
    کلا بهتر از اینا تو دنیا نداریم.هر کدوم تو سبک خودشون تکن و من پیشنهاد میکنم حتما اهنگاشون رو گوش کنید

  • Y PS گفت:

    خسته نباشید آقای مقدم
    لیست عالی بود :yes:
    موسیقی های فوق العاده احساسی و غمناک TLOU
    موسیقی حماسی God Of War
    موزیک های بی نظیر Witcher 3
    فقط کاش به موسیقی “Ezio Family” از Assassins creed 2 و موزیک “enemy of my enemy is my friend” از کالاف مدرن ۲ اشاره میکردین چون واقعا عالین

  • Sir Sonic گفت:

    دیدن child of light واقعا دلم رو آروم کرد
    موسیقی این بازی هوای دور آدم رو عوض می کنه
    به هر حال جای بعضی بازی ها خالی بود
    سری سونیک مخصوصا sonic unleashed
    کلا ماریو. واقعا آهنگ های ارکسترال super Mario galaxy رو نمیشه شنید و نگفت جزو بهترین هاست
    متال گیر و مخصوصا متال گیر سالید ۴ رو دوستان گفتن
    کرونو تریگر هم همین طور
    Civilization هم همیشه بهترین موسیقی ژانر رو داره نمیدونم چرا جاش rise of nations رو اوردید

  • Disorder گفت:

    Go Tell Aunt Rohdy…!
    با تشکر از از آریا مقدم عزیز بابت مقاله.
    از اونجایی که دوس دارم برخی آهنگارو یاد همه بیارم چنتا پیشنهاد میدم (البته ببخشید یکم خودمونی شد) :دی
    آهنگ پایانی dark Souls 2
    اهنگ ورود به کلمبیا در bioshock
    دی ال سی ویچر… Blood and.
    تیتراژ evil 7
    آهنگ آغاز mgs 5
    مردی که دنیارو فروخت…
    آهنگ های tlu کلا!

  • PlayDead گفت:

    موسیقی تمام بازی ها یه طرف سایلنت هیل هم یه طرف یعنی هیچ بازی تا این حد تو موسیقیش تعریف نمیشه سایلنت هیل بدون موسیقیش یعنی هیچ و واقعا یامائوکا یه اتمسفر و یه دنیا ساخت دمش گرم :yes:

  • pcmaster گفت:

    مرسی آریا :inlove:
    dark souls جاش خالیه

  • Mikasa گفت:

    هر لیست موسیقی ای بدون موسیقی متن سری soulsborne ناقصه

  • SoWuup گفت:

    تعدادی از این قطعه ها تاثیرات فوق مستقیم رو من داره . حتی دلیلشو نمیدونم نمیخوامم بدونم فقط واقعا عااین . حنی از قطعه های که کلا واسه خود صنعت موسیقی سالیانه تواید میشه هر گوشه :-))

  • بهترین ساندترک های عمرم : war&war و birth of a wish از NIER AOUTAMATA

  • iman122112 گفت:

    واقعا برام جای تعجب داشت که far cry 3 تو لیست نبود اما عناوینی هم که تو لیست بودن همشون عالی بودن

  • کاشکی یه ذره از بازی های ناشناخته تر مثل little nightmares و what remains of edith finch و … هم بود. به پای اینا نمی رسن ولی خب کی هست که اینارو گوش نکرده باشه ؟‌ :/
    توی ترسناکا هم از نظرم موسیقی outlast 1 (سکانس آخرش) خیلی خوب بود و slender arrival هم موسیقیش خیلی ترسناک بود.
    هر کی لالایی میخواد بره prison toys از little nightmares رو گوش بده که انصافا این آهنگ گوشتونو نوازش میده 🙂

  • Pouria771 گفت:

    سه گانه رو ریمیک کنن خیلی باحاله

  • Ezios-Family
    The Enemy of My Enemy is My Friend++ COD MW2
    Aurora’s Theme
    The Last of Us
    به یاد ماندنی ترین ها برای من

  • ShadoWWolf2 گفت:

    من تو این نسل با موسیقی این عناوین خیلی حال کردم و همیشه بهشون گوش میدم:
    GOD OF WAR
    RED DEAD REDEMTION 2
    BLOODBORNE
    THE LAST OF US
    SKYRIM
    WITCHER 3
    جای رد دد ردمپشن ۱ و۲ به شدت خالیه چون فوق العاده به یادماندنی هستن هنوزم که هنوزه ترک های ردمپشن ۱ تو ذهنم مرور می کنم
    دوستان اگه مایل بودید از redemption 2 تِرک های thats the way is و jim milton rides again و همچنین unshaken و my last son رو گوش بدید خیلی خیلی عالی هستن :heart: :heart:

  • پس call of duty6 چی شد کرایسس ۲ که نیازی به گفتن نداره dmc4 چی اینا از همه اینای که تو لیست اووردی سر تر هستند بجز dmc3

  • R6.Forever گفت:

    به نظزم موسیقی Rainbow six siege operation Chimera هم واقعا زیبا بود حیفه که تو این لیست نیستش 😥

  • ALIREZA.PC گفت:

    موسیقی های سریودارک سولز رو که اصلا نمیشه منکر شد زیباییشون یطرف و حتی پیوندشون با داستان بازی چند وقت پیش یه نوشته خوندم که با برعکس کردن ترک موسیقی یکی باس های دارکسولز ۳ دروواقع به داستان اون باس میشد پی برد خیلی جالب بود
    یکی دیگه از بازی هایی که با موسیقیش خیلی حال کردم darksiders 2 بود بسیار موسیقی های حماسی و جالبی داشت

  • واقعا تعجب میکنم هیچ اسمی از شاهکار استاد جسپر کید hitman نه تو لیست نه تو نظر ها نمیبینم
    amb zon hitman blood money
    White Room hitman Contracts

    • Crash گفت:

      داداش اگر بخوایم به همه بازیا اشاره کنیم که قشنگ سی چهل تا گزینه میشه.
      ولی تا اونجایی که یادمه همیشه هیتمن بهترین ساندترک ها رو داشته مخصوصا بلاد مانی.هیتمن دو چپتر اخر هم اگر مراسم تشیع جنازه رو بری باز همون آهنگ معروف بلاد مانی رو اجرا میکنه بازی :-))

  • اولا تشکر بابت مقاله ی عالی..
    God of war چه قدیم و چه جدید ساندترک های محشری داشته ، نسخه ی جدید هم با وجود تفاوت در موسیقی کاملا لایق واژه ی شاهکار هست و برخی از قطعات اون مانند Echoes of an old life و memories of mother شدیدا گوش نوازند
    موسیقی های لست هم که همیشه باید جزو برترین ها شمرده بشه ، منوی اصلی بازی و ترک های (all gone(no scape و The patch خیلی عالی و شاهکارند
    Nier هم که بخش زیادی از جذابیتش به ترک های فوق العادشه که واقعا فقط باید شنید تا بشه وصفش کرد
    اساسینز ۲ هم که با jesper kyd ناممکنه که از یاد بره.
    سایر عناوین یاد شده نظیر devil may cry و doom و witcher هم که شکی نیست باید باشند..
    ..
    ..
    اما یکی از عجایب لیست عدم حضور bloodborne و dark souls هست.. برای من همواره ساندترک های این دو عنوان جزو برترین هاست و به نظرم غیابشون توجیه ناپذیره.. بخصوص موسیقی های حین باس فایت
    مورد دیگه هم نبود رد دد ۱ و ۲ هست.. که بنظرم هر دو از برترین قطعه های این صنعت بهره می برند .. رد دد ۱ با far away و منوی بازی و نسخه ی ۲ با موسیقی اصلی و May I فراموش نشدنی اند
    ..
    در کل عالی بود ، گیمفا به چنین مقاله ای درباره ی یکی از زیبایی های دنیا که به گیم هم کلی قشنگی بخشیده نیاز داشت

  • Reason گفت:

    Bloodborne
    Darksouls
    God of war 2
    Red dead
    اینا از خیلی بازیای لیست بهترن

  • lordhossein گفت:

    درود بر اقای مقدم با شبیه ساز دلفین میتونید بازی های زلئا ئ کلا گیم کیوب و وی رو تجربه کنید

  • TzzzT23 گفت:

    به نظرم فقط بازی های life is strange و what remains of edith finch, اینا رو وقتی بازی میکردم واقعا با آهنگش بیشتر غرق بازی میشدم، واقعا آهنگ های قشنگی داشتن.

  • کرایسیس ۲ و ۳ هم میتونست تو لیست باشه
    همچنین modern warfare 2 که خیلی عجیبه نبودنش تو این لیست

نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا
نُت هشتم | بهترین موسیقی بازی‌ها - گیمفا