فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا

فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند

مرصاد قدیری
۱۸:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا

فرام سافتور (From Sofware)، توسعه دهنده‌ی عناوین Dark Souls ،Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice، همیشه به واسطه‌ی بازی‌های تک‌نفره‌ی خود شناخته شده است. اما با توجه به مصاحبه‌ی اخیر مدیر استودیو با وب‌سایت Telegraph، ظاهراً این توسعه دهنده بدش نمی‌آید بازی‌های سرویس محور را نیز در برنامه‌ی خود قرار دهد.

بازی‌های سرویس محور در حال حاضر جزو موضوعات بحث برانگیز محسوب می‌شوند. جذابیت این عناوین بر کسی پوشیده نیست؛ چراکه با مرور زمان، شاهد محتویات و ویژگی‌های بیشتر برای این بازی‌ها خواهیم بود اما این موضوع می‌تواند شمشیر دولبه نیز باشد؛ برای مثال، این رویکرد سبب می‌شود تا برخی توسعه دهندگان، بازی‌های خود را به صورت نیمه کاره عرضه کنند.

فرام سافتور آخرین استودیویی است که برای ساخت بازی‌های سرویس محور می‌توانیم تصور می‌کنیم. با این‌که عناوین Dark Souls و Bloodborne از مکانیک‌های چندنفره‌ی عالی بهره می‌بردند، اما اکثر ساخته‌های این توسعه دهنده برروی تجربه‌ی تک‌نفره تمرکز داشتند. حال طبق صحبت‌های آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، ظاهراً فرام سافتور به توسعه‌ی عناوین سرویس محور علاقه مند بوده و ممکن است در آینده برروی چنین تجربه‌ای کار کند.

همیشه این احتمال وجود دارد. این بازی‌ها قطعاً سرگرم کننده هستند و ما نیز به الگو‌های استفاده شده در این عناوین علاقه مندیم. اگر این کار را انجام بدهیم، ممکن است کمی متفاوت باشد! اما ما قطعاً به این‌ کار علاقه مندیم و احتمال آن وجود دارد که در آینده برروی آن‌ها کار کنیم. ما واقعاً دوست داریم روزی این کار را امتحان کنیم.

البته به گفته‌ی آقای میازاکی، صنعت بازی‌های ویدئویی باید در ارائه‌ی تجربه‌های تک‌نفره و بازی‌های سرویس محور تعادل برقرار کند.

در حال حاضر بازی‌های اکشن تک‌نفره خیلی کمیاب نیستند.

Devil May Cry 5 با وجود برخی المان‌های آنلاین، دو هفته قبل از بازی ما منتشر می‌شود و این یک تجربه‌ی متمرکز تک‌نفره است. همچنین ما بازی‌های God of War و Spider-Man را هم داشتیم.

ما به این تنوع در صنعت نیاز داریم. بدون در نظر گرفتن کاری که فرام سافتور انجام می‌دهد، ما نیاز داریم مردم بازی‌های بتل رویال و سرویس محور بسازند. همچنین به افرادی هم نیاز داریم که به دنبال خلق تجربه‌های تک‌نفره هستند. ما حس می‌کنیم این تنوع به نفع همه‌ است.

همان‌طور که می‌دانید، موفقیت بازی‌های سرویس محور تاکنون زیاد با ثبات نبوده است. با این‌که تعداد زیادی از بازی‌ها در وضعیت بدی منتشر شدند، اما برخی از آن‌ها توانستند با ارائه‌ی محتویات قوی، بازی‌بازان خود را راضی کنند و به موفقیت برسند. به هر حال، ایده‌ی ساخت یک بازی سرویس محور آ‌ن‌ هم توسط فرام سافتور قطعاً بسیار هیجان انگیز است.

نظر شما چیست؟ آیا با صحبت‌های آقای میازاکی موافق هستید؟

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا
فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • نخست اینکه فرام سافتور همیشه به واسطه ی شاهکار های بلادبورن و دارک سولز شناخته میشه ، دو عنوان تاثیرگذار که امضای استاد میازاکی رو در این صنعت ثبت کردند… امیدوارم عنوان جدیدشون که خیلی هم براش هایپم بتونه موفق باشه ، که تا این لحظه همه چیز بوی موفقیت رو داره مگر ناشر بازی که اکتیویژن هست. البته اونم تاثیری نباید روی‌ کیفیت نهایی بگذاره ، تا وقتی اسم فرام سافتور و میازاکی رو داریم نباید بیخودی ناامید باشیم.
    ولی وجود عنوانی سرویس‌ محور با دستپخت میازاکی باید عالی باشه – هرچند قرار نیست هیچگاه جای بازی های داستانی این استدیو رو پر کنه – چون قطعا در این صورت ما شاهد خلاقیت های از این کارگردان نابغه خواهیم بود که اینبار بر روی یک عنوان سرویس‌ محور اعمال میشه

  • uchiha younes گفت:

    بتل رویال با طعم دارک سولز یه وقت میبینین وسط زمین بازی ۱۰۰ نفر همینطوری دارن ملق میزنن . دارک سولز بازا میدونن چی میگم :rotfl: :rotfl:

  • ShadoWWolf2 گفت:

    امیدوارم این موضوع باعث کمتر شدن تمرکزشون رو بازی های داستانی نابشون نشه چون همه گیمرها این استدیو رو به واسطه نام های عظیم dark souls و bloodborne شناختن وصد درصد خیلی ها بدجور منتظر معرفی dark souls 4 و bloodborne 2 هستند.

    • Mr Hill93 گفت:

      سری سولز پرونده ش با دارک سولز ۳ تموم شد فقط میمونه ی بلاد بورن ۲ خودشون هم گفتن که علاقه دارن به ساخت ای پی های جدید پس نباید منتظر دارک سولز ۴ بود

      • PERSIAN NAZI گفت:

        چی میگی برای خودت ؟
        دارک سولز ۴ کار ساختش اغاز شده و دستیار اقای میازاکی داره روش کار میکنه و ما ۷ امپراطوری نابود شده رو خواهیم دید یعنی ۷ دارک سولز

        • Poriyarad گفت:

          یعنی قراره بشه مثل دارک سولز ۲ که کلا با دارک ۱ و ۳ فرق داشت چون خود میازاکی روش کار نکرده بود ؟؟حتی تیم سازنده اش هم تازه کار بودن و این وسط فقط دستیار میازاکی توش نقش داشت داداش توی دی ال سیه ringed city کل دنیا به آخر رسید حالا اگه نامکو به خاطر طمع بخواد شیر این مجموعه رو بکشه و پایانش رو خراب کنه من که بازیش نمی کنم

  • Poriyarad گفت:

    بلادبورن ۲ ای منو بده برم میازاکی :/ :/

  • این یکی از تاثیرات همکاری با اکتیویژنه.

  • EverSinn3r گفت:

    SOULS ROYALE !

    یه عده deprived :rotfl: ( اونایی ک با سری سولز اشنان میدونن چی میگم )

    میریزن توی یه مپ اخرین نفری ک زنده بمونه میشه Soul Of Cinder :rotfl:

  • MS GAMER گفت:

    پسر نوح با بدان بنشست***خاندان نبوتش گم شد……هی گفتم این اکتیویژن تاثیر بدی میزاره رو این فرام سافتور کسی باورش نشد

  • یادش بخیر،اون موقع که بلادبورن تازه اومده بود،با دوستای بلادباز میرفتیم باس میزدیم،چ کیفی هم میداد،عجب دورانی بود،بازیها هم مثل الان قیمت فضایی نداشتن،اولین پلاتی بود که داشتم،جز اولین بازی هایی هم بود که توی این نسل انجام دادم،اون موقع برای اولین بار خیلی سختم بود بلادبورن،یواش یواش عادت کردیم مثل بقیه،تا بعدها شاهکارهایی دیگه مثل سولز و نیوه رو بازی کردم،اگه کسی تا الان نتونسته بلادبورن رو تجربه کنه،اگه هم براتون سخته،باید بگم که قدم زدن توی شهر مخوف یارنام با اون طراحی زیبا خودش یه غنیمت :yes:

  • saeed Kh گفت:

    بودن اسم اکتیویژن بغل هرچی باعث میشه او چیز سرویس محور بشه چون پول اولویت هستش، کاشکی سونی فرام سافتویر رو خریده بود/

فرام سافتور دوست دارد برروی بازی‌های سرویس محور کار کند - گیمفا