بازی متری چند؟! | ۱+۵۰ بازی بزرگ از نظر مساحت – قسمت دوم - گیمفا
بازی متری چند؟! | ۱+۵۰ بازی بزرگ از نظر مساحت – قسمت دوم - گیمفا
بازی متری چند؟! | ۱+۵۰ بازی بزرگ از نظر مساحت – قسمت دوم - گیمفا
بازی متری چند؟! | ۱+۵۰ بازی بزرگ از نظر مساحت – قسمت دوم - گیمفا

بازی متری چند؟! | ۱+۵۰ بازی بزرگ از نظر مساحت – قسمت دوم

امیرمهدی نامجو
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
بازی متری چند؟! | ۱+۵۰ بازی بزرگ از نظر مساحت – قسمت دوم - گیمفا

با پیشرفت تکنولوژی، هر ساله شاهد افزایش اندازه نقشه‌های بازی‌ها هستیم. مخصوصاً با شروع نسل هشتم و افزایش تعداد بازی‌های جهان باز، بیش از پیش شاهد عناوینی با نقشه‌های بسیار بزرگ بوده‌ایم و شاهد این هستیم که بخش زیادی از بهترین بازی‌هایی که هر سال عرضه می‌شوند، از نقشه‌های بسیار بزرگ بهره می‌برند. به همین منظور در این مقاله، به بررسی ۵۰ نقشه بزرگ در بازی‌ها می‌پردازیم.پیش از شروع مقاله ذکر چند نکته لازم است؛ اول این که ملاک اصلی این مقاله، صرفاً مساحت نقشه‌های بازی‌ها بوده است و کیفیت بازی‌ها در ترتیب انتخاب‌ها نقشی نداشته است. ترتیب عناوین لیست بر اساس مقاله سایت GamingBolt هستند و اعداد و ارقام نیز از روی همین سایت برگرفته شده‌اند و اکثراً بر اساس اطلاعات اعلام شده از طرف خود سازندگان بازی‌ها بوده‌اند؛ اما خود مقاله، به طور کلی ترجمه مقاله سایت مورد نظر نیست و صرفاً در مرتب سازی لیست از این سایت استفاده شده است. نکته دیگری که مد نظر قرار گرفته این است که در این لیست بازی‌هایی که نقشه مشخصی نداشته و صرفاً از طریق الگوریتم‌های مختلف به طور تصادفی نقشه‌ای متفاوت برای هر بازیکن در هر بار بازی تولید می‌شود نظیر بازی‌های سبک Rogue Like یا عنوانی نظیر No Man’s Sky، مد نظر نبوده‌اند و تنها عناوینی بررسی شده‌اند که نقشه مشخص و ثابتی داشته‌اند که خود سازندگان آن را به طور دستی یا با الگوریتم‌های مختلفی طراحی کرده و جزییات مختلف را در آن قرار داده‌اند و در هر بار اجرای بازی، به طور تصادفی نقشه جدیدی تولید نمی‌شود. در نهایت نیز ممکن است که بسیاری از عناوین باشند که دنیاهای بزرگی داشته باشند و به دلایل مختلفی نظیر نبود اعداد دقیق و یا فراموشی در این لیست قرار نگرفته باشند. با این وجود با تقریب خوبی این لیست اکثر عناوین مهم با دنیاهای بزرگ را شامل می‌شود.

 

  1. Assassin’s Creed Rogue
the 50 biggest video game maps

Assassin’s Creed Rogue هر چند شباهت زیادی به نسخه قبلی داشت اما در نهایت پایانی شایسته برای این سری در نسل هفتم بود

همان طور که مشخص است، سری Assassin’s Creed و به طور کلی عناوین شرکت یوبی سافت بخش زیادی از جایگاه‌های فهرست ما را در اختیار گرفته‌اند. Assassin’s Creed Rogue، آخرین عنوان این سری در نسل هفتم بود که تقریباً همزمان با عنوان Assassin’s Creed Unity عرضه شد. این عنوان با استفاده از مکانیک‌های دریایی مورد استفاده در عنوان Assassin’s Creed IV: Black Flag و پیاده سازی آن‌ها در قالبی جدید و البته ارتباط دادن داستان به Assassin’s Creed Unity، در مجموع عنوان خوبی بود که هر چند نوآوری ویژه‌ای نداشت ولی می‌توان آن را حسن ختامی قابل قبول برای این سری در نسل هفتم در نظر گرفت. این بازی مساحتی معادل ۷۰٫۴ کیلومتر مربع داشت که البته دریاها نیز بخش زیادی از آن را تشکیل می‌دادند. با توجه به این مساحت این عنوان در رتبه بیست و پنجم لیست ما قرار می‌گیرد.

  1. Forza Horizon 4
the 50 biggest video game maps

سازندگان Forza Horizon 4 در عین طراحی نقشه بزرگ، محتوای زیادی را نیز در این نقشه گنجانده‌اند.

سری عناوین Forza Horizon که در اصل ورژن آرکیدتر و ساده‌تر سری Forza Motorsport محسوب می‌شود، همواره در تمامی نسخه‌ها محیط‌های بسیار بزرگی را برای بازیکنان فراهم کرده است. البته این بازی از نظر کیفیت گیم پلی نیز همواره جزو عناوین بسیار باکیفیت بوده است و حس رانندگی با ماشین‌های مختلف را با دقتی بسیار خوب –البته نه با دقت یک شبیه ساز که باعث تخصصی شدن بازی بشود- ارائه کرده است. شاید به نظر برسد که با توجه به این که مسافت‌ها در چنین بازی‌هایی به سرعت طی می‌شوند، ساخت محیط‌های بزرگ برای سازندگان خیلی سخت نباشد چون بخش زیادی از این محیط‌ها به طور خیلی دقیق به چشم نمی‌آیند که البته تا حدی هم درست است اما محیط‌های این بازی علاوه بر این که از نظر اندازه بزرگ هستند، کیفیت بسیار بالایی از نظر شادابی و سرزندگی هم دارند. نقشه این عنوان با مساحتی معادل ۷۱ کیلومتر مربع در جایگاه بیست و چهارم فهرست ما قرار دارد.

  1. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
the 50 biggest video game maps

این تصویر تنها بخشی از محیط بسیار گسترده The Legend of Zelda: Breath of the Wild را به تصویر می‌کشد.

بدون هیچ شک و تردیدی، The Legend of Zelda: Breath of the Wild یکی از بهترین عناوین عرضه شده در چندین سال اخیر است. این عنوان با ارائه دنیایی بسیار پویا، گیم پلی استاندارد و البته معماهای مختلفی که راه حل‌های خلاقانه زیادی برای حلشان وجود دارند، قطعاً یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده توسط نینتندو است. این عنوان از نظر گرافیکی نیز یکی از بهترین عناوین کنسول‌های نینتندو محسوب می‌شوند و با اندکی بازی کردن، بی‌شک متوجه می‌شوید که سرزمین Hyrule که در مقابل شما برای گشت و گذار قرار دارد، بسیار عظیم و بزرگ است. این بازی با نقشه ۷۲ کیلومتر مربعی در رتبه بیست و سوم این لیست قرار دارد.

  1. Red Dead Redemption 2
the 50 biggest video game maps

Red Dead Redemption II بدون شک یکی از شاهکارهای تاریخ بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

Red Dead Redemption 2 را شاید بتوان بهترین بازی ساخته شده توسط راکستار دانست. این بازی تقریباً در تمامی بخش‌ها یک شاهکار محسوب می‌شود. از داستان سینمایی و شخصیت پردازی و صداگذاری عالی شخصیت‌ها گرفته تا گیم پلی بسیار گسترده و دنیایی بسیار پویا که با گرافیکی فوق‌العاده در این بازی به تصویر در آمده است. همان طور که احتمالاً می‌دانید، دنیای بازی بسیار بزرگ بوده و از نظر مساحتی، با در اختیار داشتن مساحت ۷۵ کیلومتر مربع، تقریباً دو برابر نسخه قبلی این سری وسعت دارد و البته این نقشه بزرگ، با اتفاقات گوناگون و مختلف به شکلی کاملاً شاداب و پویا در مقابل بازیکنان قرار دارد. این عنوان در رتبه بیست و دوم لیست ما قرار دارد.

  1. Xenoblade Chronicles
the 50 biggest video game maps

علاوه بر نقشه بزرگ، یکی دیگر از مشخصه‌های سری Xenoblade Chronicles موجودات غول پیکر بزرگی است که در آسمان حرکت می‌کنند

سری Xenoblade Chronicles یکی از عظیم‌ترین فرنچایزهایی است که برای کنسول‌های نینتندو ساخته شده است و در لیست ما نیز دو بار حضور دارد. اولین حضور این عنوان در لیست ما در رتبه بیست و یکم است. این عنوان با در اختیار داشتن مساحت ۸۰ کیلومتر مربعی قطعاً بزرگ‌ترین عنوان کنسول Wii محسوب می‌شود که در عین حال با ارائه گیم پلی‌ای بسیار خوب در سبک نقش آفرینی یک از بهترین عناوین این سبک نیز محسوب می‌شود. کمتر کسی انتظار عناوین خیلی بزرگ را از کنسول Wii داشته است اما این عنوان به خوبی نشان می‌دهد که چنین تصوری اشتباه بوده و روی این کنسول نیز شاهد عناوین بسیار بزرگ بوده‌ایم.

  1. Assassin’s Creed Origins
the 50 biggest video game maps

نقشه محیط اصلی Assassin’s Creed Origins بدون محتواهای اضافی عرضه شده برای آن

Assassin’s Creed Origins بدون شک یکی از بزرگ‌ترین عناوین سری Assassin’s Creed محسوب می‌شود که هر چند از نسخه جدیدتر آن یعنی Assassin’s Creed Odyssey کوچک‌تر است اما با در اختیار داشتن محیطی بزرگ که بخش زیادی از آن را نیز خشکی تشکیل داده و حضور شهرهای بزرگ مختلف در دنیای آن، قطعاً چالش فنی بزرگی برای سازندگان بازی بوده است که البته آن‌ها به خوبی از پس پیاده سازی آن برآمده‌اند. این بازی مکانیک‌های جدیدی را وارد این سری کرد که بعضی از آن‌ها در این نسخه پختگی لازم را نداشتند و به علاوه تنوع مأموریت‌ها نیز به اندازه کافی نبود اما ساخت این عنوان شرایط را برای عرضه Assassin’s Creed Odyssey فراهم کرد که یکی از بهترین عناوین این سری بوده است و البته فارغ از این خود Assassin’s Creed Origins هم با وجود مشکلاتی که داشت، در مجموع عنوانی بسیار خوب و باکیفیت محسوب می‌شود. نقشه این بازی که بخش‌های مهمی از مصر باستان را به تصویر می‌کشید، بیش از ۸۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و از این رو در رتبه بیستم فهرست ما قرار گرفته است.

  1. Dragon Age: Inquisition
the 50 biggest video game maps

بعد از نسخه دوم سری Dragon Age که بازخوردهای نسبتاً متوسطی را دریافت کرد، Inquisition بازگشتی افتخارآمیز برای این سری محسوب می‌شود.

سری Dragon Age بدون شک یکی از مهم‌ترین مجموعه عناوین نقش آفرینی نسل هفتم و هشتم محسوب می‌شود که با ارائه داستانی فوق‌العاده و گیم پلی بسیار خوب، همواره جزو عناوین مطرح این سبک بوده است. البته نسخه دوم این سری نتوانست در حد و اندازه انتظارات ظاهر شود اما BioWare با عرضه Dragon Age: Inquisiton ضعف‌های نسخه قبلی را جبران کرد و در ضمن تغییراتی اساسی نیز در کلیات گیم پلی بازی نیز به وجود آورد که شاید مهم‌ترین آن‌ها، ارائه یک محیط جهان باز کامل در این عنوان باشد. البته این بازی از یک دنیای باز بهم پیوسته تشکیل نشده است و در اصل از چندین نقشه مختلف و بزرگ تشکیل شده که در مجموعه مساحتی معادل ۱۱۷ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهند و از این رو با اختلاف قابل توجه نسبت به رتبه بیستم، این عنوان در جایگاه نوزدهم فهرست ما قرار دارد.

the 50 biggest video game maps

نقشه Dragon Age: Inquisition

  1. Grand Theft Auto V
the 50 biggest video game maps

نقشه بزرگ Los Santos و مناطق اطراف آن در عنوان GTA V

بدون شک راکستار یکی از مهم‌ترین سازندگان عناوین جهان باز است و این موضوع به خوبی با حضور عناوین موفق مختلف این شرکت در لیست ما نشان داده شده است. GTA V، بزرگ‌ترین عنوان ساخته شده توسط این شرکت است که نقشه‌ای بسیار وسیع با مساحتی حدود ۱۳۰ کیلومتر مربع دارد. نقشه‌ای که البته با مأموریت‌های متنوع و پویایی خود، به خوبی نشان می‌دهد که این شرکت توانایی فوق‌العاده‌ای در پیاده سازی عناوین جهان باز دارد. البته توجه کنید که اگر مساحت دریای موجود در بازی را از کل آن کم کنیم، مساحت بخش‌های خشکی بازی به عدد ۷۰ کیلومتر می‌رسد که از این نظر بازی کوچک‌تر از Red Dead Redemption 2 محسوب می‌شود ولی از آن جایی که در این لیست ما مساحت کلی نقشه‌های بازی‌ها را حساب کرده‌ایم، این عنوان در جایگاه هجدهم لیست ما قرار دارد.

  1. The Witcher 3: Wild Hunt + Expansion Packs
the 50 biggest video game maps

The Witcher 3: Wild Hunt علاوه بر محیط بزرگ، دنیایی بسیار پویا را در مقابل بازیکنان قرار می‌داد

The Witcher 3: Wild Hunt هم قطعاً یکی از بهترین بازی‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است. ترکیب داستان فوق‌العاده و دنیایی غنی از ماجراهای مختلف، گیم پلی بسیار خوب در سبک نقش آفرینی و گرافیک و موسیقی عالی در کنار مشتری مداری بسیار بالای استودیوی CD Projekt Red همگی باعث شده‌اند که The Withcer 3: Wild Hunt عنوانی فوق‌العاده در سبک نقش آفرینی محسوب بشود. دو بسته الحاقی بسیار بزرگ با نام‌های Hearts of Stone و Blood and Wine نیز برای بازی عرضه شده‌اند که هر یک ساعت‌ها به زمان بسیار طولانی انجام این بازی می‌افزایند. نقشه بازی از چندین نقشه بزرگ تشکیل شده است که حتی کوچک‌ترین این نقشه‌ها نیز برای ساعت‌ها شما را به خود مشغول خواهد کرد. مجموع مساحت نقشه‌های بازی اصلی به همراه بسته‌های الحاقی در کل ۱۳۵ کیلومتر مربع است که این عنوان را در رتبه هفدهم لیست ما قرار می‌دهد.

the 50 biggest video game maps

سه قسمت از محیط‌های اصلی The Witcher 3 در این نقشه مشخص شده‌اند. این تصویر شامل چند محیط دیگر بازی از جمله نقشه بسیار بزرگ بسته الحاقی Blood & Wine نمی‌شود.

  1. DAYZ
the 50 biggest video game maps

محیط DAYZ شاید از نظر کیفی در حد بعضی از عناوین این لیست نباشد اما از نظر کمی قطعاً یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

DAYZ عنوانی چندنفره و با محوریت زامبی‌هاست که پروسه طولانی را در زمینه ساخت طی کرده است و در اواخر سال ۲۰۱۸ سرانجام بعد از مدت‌ها از حالت Early Access خارج شده و به صورت رسمی عرضه شد. بازی هر چند در زمینه‌های مختلف کاستی‌هایی دارد ولی در کل کیفیت آن در حدی هست که بازیکنان زیادی را ساعت‌ها به خود مشغول کرده است. نقشه این بازی مساحتی در حدود ۲۲۵ کیلومتر مربع دارد که البته شاید در خیلی از قسمت‌ها از نظر کیفی در حد و اندازه بسیاری از عناوین لیست ما نباشد اما به هر حال به دلیل این مساحت این بازی در رتبه شانزدهم این فهرست قرار می‌گیرد.

the 50 biggest video game maps

نقشه DAYZ

  1. Assassin’s Creed IV: Black Flag
the 50 biggest video game maps

مبارزات دریایی در Assassins’s Creed IV: Black Flag به شکل بسیار خوبی پیاده سازی شده‌اند.

Assassin’s Creed IV: Black Flag مکانیک مبارزات دریایی را که برای اولین بار در Assassin’s Creed III وارد این سری شد را به عنوان محور اصلی گیم پلی باز انتخاب کرده و شما را در نقش یک دزد دریایی قرار می‌دهد. این بازی به خوبی توانسته حس و حال یک دزد دریایی را به شما منتقل کرده و در عین حال مبارزات دریایی بازی نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. ضمن این که خشکی‌های زیادی نیز در بازی قرار دارند و گیم پلی مربوط به خشکی نیز مانند عناوین قبلی سری در این نسخه نیز وجود دارد. به دلیل استفاده از محیط‌های دریایی وسیع، این عنوان مساحتی در حدود ۲۳۵ کیلومتر مربع دارد که البته هر چند بخش زیادی از محیط بازی از دریاهایی وسیع تشکیل شده ولی سیستم جا به جایی در دریا و مبارزات در آن به خوبی توانسته‌اند از این محیط‌های وسیع در جهت بهبود گیم پلی بازی استفاده کنند. با توجه به مساحت، این عنوان در جایگاه پانزدهم لیست ما قرار دارد.

  1. Assassin’s Creed Odyssey
the 50 biggest video game maps

نقشه بسیار بزرگ Assassin’s Creed Odyssey

بزرگ‌ترین عنوان سری Assassin’s Creed، عنوان بسیار موفق Assassin’s Creed Odyssey است. این بازی با استفاده از گسترش المان‌های مختلف دنیای Assassin’s Creed Origins و اضافه کردن سیستم مبارزات دریایی از عنوان Black Flag –البته در این جا با فضایی متناسب با دوران تاریخی بازی- توانسته گیم پلی بسیار خوبی را در اختیار بازیکنان قرار بدهد و در عین حال مأموریت‌های بازی نیز از نظر تنوع وضعیت بهتری نسبت به نسخه قبلی یعنی Assasin’s Creed Origins دارند و به همین دلیل با عنوانی به مراتب بهتر از آن رو به رو هستیم. محیط این بازی نیز همانند بسیاری از عناوین این سری که در لیست ما قرار دارند، بسیار گسترده بوده و با در اختیار داشتن مساحت ۲۵۶ کیلومتر مربعی، شامل دریاها، در رتبه چهاردهم لیست ما قرار دارد.

  1. ArmA 3 – Altis
the 50 biggest video game maps

ArmA 3 بهترین شبیه ساز مبارزات نظامی محسوب می‌شود و محیط‌های بسیار بزرگی را برای انجام عملیات‌های مختلف در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

بازی ArmA 3 عنوانی بر مبنای شبیه سازی نبردهای تاکتیکی جنگ با دقت شبیه سازی بالا است. نقشه Altis که مربوط به یک جزیره آتشفشانی در این بازی می‌شود، با در اختیار داشتن مساحت عظیم ۲۷۰ کیلومتر مربع در جایگاه سیزدهم لیست ما قرار می‌گیرد. این نکته را در نظر بگیرید که تنها همین یک نقشه از این بازی چنین مساحتی دارد و البته از آن جایی که نقشه‌های این بازی تقریباً در حکم محیط‌هایی کاملاً مجزا و غیر مرتبط به یکدیگر هستند، صرفاً یکی از نقشه‌های این بازی را در این لیست قرار دادیم و مساحت کل را برای این فهرست حساب نکردیم. به هر حال ARMA 3 یکی از بهترین شبیه سازهای نظامی محسوب می‌شود که با گرافیک خوب و گیم پلی و شبیه سازی دقیق، برای افرادی که به دنبال مطابقت بالا با واقعیت در نبردها هستند، بهترین انتخاب ممکن است.

the 50 biggest video game maps

نقشه Altis از بازی ArmA 3

  1. Operation Flashpoint: Dragon Rising
the 50 biggest video game maps

Operation Flashpoint: Dragon Rising نیز همانند ArmA 3 عنوانی در سبک شبیه ساز نظامی است

عنوان Operation Flashpoint: Dragon Rising همانند بازی ArmA 3 یک عنوان شبیه ساز نظامی محسوب می‌شود. البته این بازی شاید از نظر کیفی از ArmA 3 نباشد و ضعف‌هایی داشته باشد ولی با همه این‌ها عنوان خوبی در سبک خودش محسوب می‌شود که علاوه بر گیم پلی واقع‌گرایانه، از گرافیک نسبتاً خوبی نیز بهره می‌برد. نقشه بازی ۳۵۰ کیلومتر مربع وسعت داشت و با این مساحت بسیار بالا در رتبه دوازدهم فهرست ما قرار می‌گیرد.

  1. Xenoblade Chronicles X
the 50 biggest video game maps

Xenoblade Chronicles X محیطی فوق‌العاده بزرگ را برای کندوکاو و جستجو در مقابل بازیکنان قرار می‌دهد

همان طور که گفتیم، دو عنوان از سری Xenoblade Chronicles در لیست ما حضور دارند. نسخه Chronicles X، عنوانی به واقع بسیار بزرگ است که محیطی بسیار گسترده و البته با نقشه‌هایی کاملاً متنوع را در مقابل شما برای کند و کاو و گشت و گذار قرار می‌دهد. نقشه بازی ۳۹۹ کیلومتر مربع وسعت دارد که عددی فوق‌العاده بالا محسوب می‌شود و در عین حال و فارغ از این نقشه، بازی گیم پلی بسیار خوبی نیز داشت و با توجه به سخت افزار کنسول WiiU از گرافیک بسیار خوبی نیز برخوردار بود. در مجموع و با توجه به این مساحت عظیم، این بازی در رتبه یازدهم لیست ما قرار گرفته است.

۱۰+۱. World of Warcraft with Expansions

the 50 biggest video game maps

نقشه سرزمین Azeroth در آخرین بسته الحاقی بازی | World of Warcraft از یکسری دنیاهای دیگر هم تشکیل شده که در این تصویر قرار ندارند.

حقیقت این است که در لیست ما تقریباً عنوان MMO ای وجود ندارد و دلیل آن نیز این است که تقریباً برای اکثر این عناوین، مساحت دقیق و رسمی از طرف سازنده اعلام نشده و مساحت‌های گفته شده برای آن‌ها در سایت‌های مختلف، صرفاً از روی تخمین طرفداران به دست آمده‌اند. طبیعتاً عناوینی نظیر The Elder Scrolls Online یا The Lord of the Rings Online نیز می‌توانستند در لیست ما حضور پیدا کنند اما برای هیچ کدام از آن‌ها آمار رسمی وجود ندارد. به عنوان مثال در بعضی از تخمین‌ها مساحت The Lord of the Rings Online، حدود ۸۰ هزار کیلومتر مربع هم عنوان شده است اما با بعضی از محاسبات دیگر، به وضوح عدد بسیار کوچک‌تری به دست آمده است. به همین جهت ما به نمایندگی از عناوین MMO مختلف در این لیست World of Warcraft را قرار دادیم. مساحت نسخه اولیه این عنوان با یکسری تخمین‌ها مبتنی بر راه رفتن در سرتاسر سرزمین، تقریباً ۲۰۰ کیلومتر مربع عنوان شده است که اگر به طور تقریبی فرض کنیم از آن موقع تاکنون بازی حدوداً از نظر مساحت دو برابر شده باشد، به عدد ۴۰۰ کیلومتر مربع می‌رسیم و از این رو این عنوان را در جایگاه ۱+۱۰ قرار دادیم. نکته واضح این است که قطعاً World of Warcraft نقشه بسیار بزرگی دارد اما به دلیل این که آمار رسمی از این عناوین MMO وجود ندارد، این بازی در لیست ما در جایگاه ۱+۱۰ قرار گرفته است.

  1. Ghost Recon: Wildlands
the 50 biggest video game maps

Ghost Recon: Wildlands بزرگ‌ترین عنوان اکشن یوبی سافت است

Ghost Recon: Wildlands اولین عنوان از سری Ghost Recon بود که به صورت جهان باز ساخته شد و البته یوبیسافت برای ایجاد محیطی بزرگ برای این بازی سنگ تمام گذاشت و این بازی بزرگ‌ترین عنوان اکشن ساخته شده توسط یوبیسافت محسوب می‌شود. بازی دنیای بسیار بزرگی را در مقابل شما قرار می‌داد که می‌توانستید به صورت تک‌نفره یا چندنفره به انجام مأموریت در آن بپردازید که البته تجربه چندنفره بازی کیفیت بهتری از حالت تک‌نفره آن داشت. مأموریت‌های بازی بعد از مدتی تکراری می‌شدند ولی در کل بازی و مکانیک‌های آن در حدی خوش ساخت بودند که حاضر باشید مراحل مختلف آن را ادامه دهید و با وجود این که بازی تا حدودی تکراری می‌شد ولی در مجموع با عنوان خوب و باکیفیتی رو به رو بودیم. مساحت نقشه بازی ۴۴۰ کیلومتر مربع بود و البته این مساحت بزرگ با گرافیکی بسیار زیبا همراه شده بود که لذت گشت و گذار در این نقشه را بیش از پیش افزایش می‌داد، هر چند در نهایت در بسیاری از قسمت‌های نقشه از نظر گیم پلی کار زیادی برای انجام دادن وجود نداشت و می‌توان این مورد را یک ضعف برای بازی به حساب آورد. به هر حال این عنوان نیز با مساحت بسیار عظیم خود، در جایگاه دهم لیست ما قرار می‌گیرد.

the 50 biggest video game maps

نقشه بازی Ghost Recon: Wildlands

  1. Burnout Paradise
the 50 biggest video game maps

متاسفانه بعد از Burnout Paradise، دنباله درخوری برای این سری ساخته نشد

شاید باورکردنی نباشد که این عنوان ریسینگ که در سال ۲۰۰۸ عرضه شد، یکی از بزرگ‌ترین نقشه‌های دنیای بازی‌ها را داشته باشد اما به هر حال استودیوی Criterion با ساخت این بازی در سال ۲۰۰۸، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های ریسینگ تاریخ بازی‌های ویدیویی را عرضه کرد که هنوز هم بعد از این همه سال، در لیست بزرگ‌ترین نقشه‌ها، در رتبه زیر ۱۰ قرار گرفته است. فارغ از دنیای بسیار بزرگ بازی، گیم پلی این عنوان نیز بسیار خوب و لذت بخش بود که با تحسین منتقدان نیز رو به رو شد و در سال ۲۰۱۸ نیز نسخه ریمستر شده آن برای کنسول‌های نسل هشتم و PC منتشر شد. با این وجود متأسفانه برای این سری هیچ گاه دنباله درخوری ساخته نشد و تنها بعد از این نسخه، بازی‌ای با عنوان Burnout Crash! از این سری برای کنسول‌های نسل هفتم منتشر شد که اصلاً در حد و اندازه این نسخه نبود و حتی مدتی بعد برای پلتفرم همراه iOS نیز منتشر شد. به هر حال با همه این صحبت‌ها، Burnout Paradise با نقشه‌ای با مساحت ۵۱۸ کیلومتر مربع، در رتبه نهم لیست ما قرار می‌گیرد.

  1. True Crime: Streets of LA
the 50 biggest video game maps

True Crimes: Streets of LA

بازی True Crime: Streets of LA، در سال ۲۰۰۳ و به تقلید از سری GTA که در آن سال‌ها با عرضه GTA III و GTA: Vice City به شدت محبوب شده بودند عرضه شد و البته در نهایت از نظر کیفی، اصلاً در حد و اندازه دو بازی فوق نبود. با وجود این که در نهایت از نظر نمرات، با عنوان متوسط رو به بالایی طرف بودیم، اما بازی قطعاً در یک زمینه فوق‌العاده عمل کرده بود و آن هم این که True Crime: Streets of LA با در اختیار داشتن مساحت ۶۲۲ کیلومتر مربعی، تقریباً کل فضای شهر لس‌آنجلس را در بازی شبیه سازی کرده بود و به همین دلیل در جایگاه هشتم لیست ما قرار دارد.

  1. Just Cause 1 & 2 & 3 & 4
the 50 biggest video game maps

نقشه بازی Just Cause 4 | در طول بازی امکان دیدن ابعاد کامل نقشه وجود ندارد و این نقشه توسط طرفداران بازی در سایت Reddit ساخته شده است

تمامی نسخه‌های سری Just Cause عناوین بسیار بزرگی هستند و به دلیل این که هر چهار نسخه مساحتی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مربع را در مقابل بازیکنان قرار می‌دهند –البته با اختلافات اندک بین نسخه‌های مختلف- از این رو مشترکاً در رتبه هفتم لیست ما قرار دارند. هسته اصلی گیم پلی بازی بر اساس ایجاد آشوب، انفجار و نابودی در ابعاد بزرگ است و تمامی نسخه‌های این سری نیز در این زمینه عملکرد خوبی دارند البته از نظر کیفی این سری پستی و بلندی‌های زیادی را طی کرده و بعضی از نسخه‌های آن از نظر کیفی در سطح خوب و بعضی نیز در سطح متوسطی قرار داشتند. مثلاً نسخه چهارم این عنوان از لحاظ فنی مشکلات بسیار بیش‌تری نسبت به نسخه سوم دارد که باعث می‌شود در کل و با وجود بهبود بعضی از مکانیک‌های گیم پلی، با توجه به یکسری از ضعف‌ها و در کل عدم پیشرفت قابل توجه نتواند از نظر کیفی در حد نسخه سوم ظاهر شود؛ اما در کل این سری یکی از بزرگ‌ترین نقشه‌ها را در دنیای بازی‌های ویدیویی در اختیار دارد.

  1. Test Drive Unlimited
the 50 biggest video game maps

Test Drive Unlimited

Test Drive Unlimited یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ در زمان خود محسوب می‌شود که با ارائه گیم پلی آرکید استاندارد به همراه گرافیک خوب در زمان عرضه از جمله عناوین موفق ریسینگ سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ محسوب می‌شود. با این وجود یکی از بارزترین مشخصه‌های بازی، نقشه فوق‌العاده بزرگ آن است که بعد از این همه سال همچنان در میان بزرگ‌ترین نقشه‌های بازی‌های ویدیویی قرار دارد. نقشه این بازی ۱۶۰۰ کیلومتر مربع وسعت داشت که حتی امروزه نیز محیطی بسیار بزرگ و عظیم محسوب می‌شود.

  1. Final Fantasy XV
the 50 biggest video game maps

خوشبختانه با وجود مدت زمان بسیار بالای ساخت Final Fantasy XV، در نهایت عنوانی باکیفیت تحویل طرفداران داده شد.

عنوان Final Fantasy XV بی‌شک یکی از طولانی‌ترین پروسه‌های ساخت را در صنعت بازی‌های ویدیویی دارد. بازی در ابتدا در سال ۲۰۰۶ و تحت نام Final Fantasy Versus XIII در دست توسعه قرار گرفت و پس از فراز و نشیب‌های فراوان در طول توسعه و عرضه چندین نسخه دیگر از این سری در خلال ساخت این عنوان، در نهایت با عنوان Final Fantasy XV و در سال ۲۰۱۶ برای کنسول‌های نسل هشتم و در سال ۲۰۱۸ برای PC منتشر شد. این عنوان با ارائه گیم پلی خوب و گرافیک فوق‌العاده یکی از بهترین نسخه‌های این سری است و در مجموع عنوانی موفق و بزرگ محسوب می‌شود. طبیعتاً با توجه به این زمان طولانی، انتظار داریم که با بازی بزرگی طرف باشیم و همین طور نیز هست و بازی با داشتن مساحت ۱۸۱۳ کیلومتر مربع، قطعاً یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های ویدیویی در کل تاریخ است و در فهرست ما در جایگاه پنجم قرار دارد. علاوه بر آن این دنیای بزرگ علاوه بر گرافیک فنی بالا و مساحت بالا، از نظر بصری نیز تنوع بالایی داشت که باعث می‌شود با عنوانی بسیار خوب از نظر گرافیکی طرف باشیم.

  1. The Crew
the 50 biggest video game maps

The Crew تقریبا کل خاک اصلی ایالات متحده آمریکا به جز منطقه آلاسکا را شبیه سازی کرده است

عنوان The Crew و نسخه بعدی آن که در جایگاه بعدی این لیست قرار دارد، با هدف شبیه سازی نسبتاً کاملی از نقشه ایالات متحده آمریکا ساخته شده‌اند و هر چند در بعضی زمینه‌های گیم پلی و تنوع نقص‌هایی داشتند ولی قطعاً به این هدف به خوبی دست یافته‌اند. بازی در اصل در مقیاسی کوچک، تمام خاک اصلی ایالات متحده آمریکا و جاده‌های آن به جز منطقه آلاسکا را شبیه سازی کرده است. مساحت نقشه این بازی ۴۹۲۰ کیلومتر مربع است و طبیعتاً با توجه به این اندازه، به درستی در یکی از بالاترین جایگاه‌های دسته بندی ما قرار گرفته است.

  1. The Crew 2
the 50 biggest video game maps

The Crew 2 بزرگ‌ترین عنوان ساخته شده توسط یوبی سافت

بزرگ‌ترین بازی یوبی سافت، The Crew 2 است که در سال گذشته میلادی عرضه شد و نقشه ایالات متحده آمریکا را در ابعادی بزرگ‌تر و این بار با مساحت ۵۷۰۰ کیلومتر مربع به تصویر کشیده است. با توجه به این که این بازی علاوه بر خودرو امکان استفاده از قایق و هواپیما را نیز به شما می‌دهد، گیم پلی به مراتب متنوع‌تری نسبت به The Crew دارد و هر چند همچنان نیز انتقادهایی در بعضی زمینه‌ها به آن وارد است اما در کل با عنوان باکیفیتی رو به رو هستیم که نقشه ایالات متحده را با جزئیات قابل توجهی به تصویر کشیده است.

  1. Fuel
the 50 biggest video game maps

نقشه بسیار بزرگ بازی Fuel | متاسفانه کیفیت خود بازی آن طور که باید و شاید بالا نبود

بازی Fuel که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد، عنوانی بسیار جاه‌طلبانه بود که فضای مسابقه‌ای و رانندگی را در دنیای جهان باز پساآخرالزمانی به تصویر می‌کشید. به دلیل همین جاه‌طلبی‌ها، بازی در کل به موفقیت بزرگی دست نیافت و به اعتقاد منتقدین بسیاری از مکانیک‌های ریسینگ در این بازی آن طور که باید به خوبی پیاده سازی نشده بودند. با این حال این بازی یکی از بزرگ‌ترین دنیاها را در میان تمامی عناوین دارد. مساحت نقشه بازی ۱۴۴۰۰ کیلومتر مربع است که به راحتی این عنوان را در جایگاه دوم لیست ما قرار داده است.

  1. The Elder Scrolls 2: Daggerfall
the 50 biggest video games

حضور عنوانی با این گرافیک در جایگاه اول، کمی دور از انتظار است!

۱۶۱۶۰۰ کیلومتر مربع! بله شاید باورنکردنی باشد ولی دومین نسخه سری The Elder Scrolls که در سال ۱۹۹۶ عرضه شد، با اقتدار به جایگاه نخست تکیه زده است و بعید است که به این زودی‌ها از این جایگاه پایین بیاید. عدد ۱۶۱۰۰۰ کیلومتر مربع برای یک بازی به قدری بالا است که با هر معیاری که آن را بسنجید، عددی فوق‌العاده بزرگ محسوب می‌شود. البته سازندگان در اصل در روند ساخت بازی از یک الگوریتم Procedural Generation برای تولید این نقشه استفاده کرده‌اند اما توجه کنید که بازی با یک نقشه ثابت عرضه شده است که برای همه بازیکنان یکسان است و صرفاً در روند ساخت آن از الگوریتم تصادفی برای تولید آن استفاده شده و پس از تولید نقشه، سازندگان جزییات بسیار زیادی را به هر کدام از بخش‌های بازی افزوده‌اند و با ایجاد شهرها و سیاه‌چال‌های مختلف و قرار دادن دشمنان گوناگون در این نقشه، یک بازی کاملاً بزرگ را ساخته‌اند که البته نقشه آن بسته به نقطه بازیکنان به صورت تصادفی ساخته نشده و در کل یک نقشه ثابت و واحد برای بازی وجود دارد. بعید است که حتی خود Bethesda بتواند به این زودی‌ها رکورد این بازی را جا به جا کند و این عنوان قدیمی با اقتدار عظیم‌ترین بازی کل تاریخ بازی‌های ویدیویی است.

در نهایت و پیش از پایان این مقاله باید به دلیل عدم حضور No Man’s Sky در لیست اشاره شود. هر چند در حقیقت می‌توان گفت که این بازی ۱۸ کوینتیلیون سیاره -یعنی ۱۸ با ۳۰ صفر در مقابل آن- دارد اما واقعیت این است که این تعداد سیاره بر اساس الگوریتم Procedural Generation و بر اساس موقعیت این سیارات در کل نقشه بازی ایجاد می‌شوند. هر چند در مجموع می‌توان گفت که این نقشه ثابت است اما این نقشه را حتی خود سازندگان بازی نیز به طور کامل ندیده‌اند و اگر قرار باشد با این توجیه این عنوان را در لیست قرار دهیم، باید تمامی عناوین با نقشه تصادفی را که در ابتدا بر اساس یک Seed مشخص نقشه تصادفی را تولید می‌کنند در این لیست قرار دهیم در حالی که این نقشه‌ها اساساً توسط یکسری الگوریتم و بدون هیچ گونه دخالت دست تولید می‌شوند. در عوض در بازی The Elder Scrolls 2: Daggerfall که در لیست وجود دارد، هر چند نقشه در ابتدا به صورت تصادفی در استودیوی سازنده ایجاد شده اما بعد به طور ثابت در بازی قرار گرفته و سازندگان روی همان نقشه کار کرده‌اند و موارد مختلفی را در آن تغییر داده‌اند و این طور نیست که صرفاً یک الگوریتم کل نقشه بازی را بدون دخالت انسانی تولید کرده باشد. از این رو این The Elder Scrolls 2: Daggerfall در لیست ما قرار دارد اما عنوانی نظیر No Man’s Sky، خیر.

 

Spider-ManSina Fateminezhad
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی متری چند؟! | ۱+۵۰ بازی بزرگ از نظر مساحت – قسمت دوم - گیمفا
بازی متری چند؟! | ۱+۵۰ بازی بزرگ از نظر مساحت – قسمت دوم - گیمفا
بازی متری چند؟! | ۱+۵۰ بازی بزرگ از نظر مساحت – قسمت دوم - گیمفا
بازی متری چند؟! | ۱+۵۰ بازی بزرگ از نظر مساحت – قسمت دوم - گیمفا
بازی متری چند؟! | ۱+۵۰ بازی بزرگ از نظر مساحت – قسمت دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی متری چند؟! | ۱+۵۰ بازی بزرگ از نظر مساحت – قسمت دوم - گیمفا