شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا
شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا
شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا
شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا

شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم…

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا

برخی بازیها، عملکرد و میراثی از خود به جای می گذارند که تا سالها و بلکه نسل ها به ماندگار می ماند. مهم نیست چند سال بگذرد و چند بازی در سبک Survival Horror عرضه شوند، Resident evil 4 در تاریخ این سبک و صنعت هیچگاه از یاد برده نخواهد شد. مهم نیست چند سال از عرضه ی عنوان Doom بگذرد، همچنان این بازی به عنوان پدر عناوین شوتر اول شخص و انقلابی ترین عنوان شوتر تاریخ یاد خواهد شد. از این دست مثال ها بسیار زیاد است که اگر بخواهم درمورد آنها صحبت کنیم از هدف اصلی مقاله دور می شویم. برویم سراغ اصل مطلب… عنوانی که پس از عرضه توانست انواع تمجید ها و تعاریف از سوی بازیبازان و منتقدان را از آن خود کند و دشتی از جوایز را درو کند، شاهکار ماندگار Naughty Dog، یعنی عنوان The Last Of Us. بازی که پس از عرضه در سال ۲۰۱۳ نه تنها تمجید و ستایش بین المللی مخاطبان و بازییازان را به همراه داشت، بلکه با ثبت بیش از ۴۵ نقد کامل و کسب ۲۴۹ جایزه بازی سال، پرافتخارترین ترین بازی تاریخ لقب گرفت(هر چند که دو سال بعد Witcher 3 این لقب را از این بازی گرفت). گیم پلی استاندارد، لذت بخش، جذاب با کمترین مشکلات فنی، گرافیک هنری بی نظیر، انیمیشن های بسیار واقعی و زنده شخصیت ها و دشمنان، موسیقی متن بی نظیر، صداپیشگی بسیار فوق العاده و از همه مهم تر داستانی جذاب، گیرا و درجه یک همه و همه دست به دست هم دادند تا عنوان The Last Of Us در تاریخ گیم ماندگار شود. این بازی نه تنها از حیث نمرات و جوایز، بلکه در زمینه فروش هم فوق العاده عمل کرد و با حساب نسخه PS4, فروش این بازی نزدیک به ده میلیون نسخه بود که این نکته بدین معناست که The Last of Us صد ها میلیون دلار نیز سودآوری به همراه داشته. پس از پایان غافلگیرکننده نسخه اول و پتانسیل بالا برای ساخت نسخه های بعدی، هواداران بی شماری برای معرفی و عرضه نسخه دوم لحظه شماری می کردند. هر چند ناتی داگ در نسل هشت سخت مشغول توسعه دو نسخه Uncharted 4 A Thief’s end و Uncharted Lost Legacy بود، با این وجود ساخت نسخه دوم تقریبا قطعی و اجتناب ناپذیر به نظر می رسید. و خب بالاخره انتظارها به پایان رسید و نسخه دوم این بازی با نام The Last Of Us Part Two معرفی شد. تریلر معرفی بازی هم در نوع خود بسیار جالب و البته عجیب بود و از همان نمایش اول مشخص شد محوریت داستان و وقایع این نسخه، Ellie است. البته بعدتر در E3 شاهد نمایش کامل گیم پلی از این بازی مورد انتظار نیز بودیم. حال در این مقاله قصد داریم به انتظارات بازیبازان و منتقدان از نسخه دوم این بازی فوق العاده بپردازیم. با گیمفا همراه باشید

شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا

The Last Of Us Part Two یکی از مورد انتظار ترین عناوین در پایان نسل هشتم…

۱-داستانی سینمایی،جذاب و گیرا با تعلیق بالا

یکی از مواردی که باعث شد نسخه اول بسیار موفق و محبوب ظاهر شود، داستان فوق العاده جذاب و با کیفیت بازی بود. داستانی که با یک تراژدی بزرگ ( مرگ سارا ) آغاز شد و با یک حرکت قهرمانانه ( اگر بتوان این لقب را داد ) از سوی Joel در جهت نجات Ellie به پایان رسید و در این بین شاهد اتفاقات و لحظات مختلفی بودیم. از مرگ همراهان و دوستان گرفته تا خیانت و شکست و امید…در واقع می توان داستان نسخه اول را معجونی فوق العاده از تمامی ویژگی‌های داستانی دانست. تمامی مفاهیم اصلی چون انتقام، فداکاری، بخشش، نفرت، خیانت و… به ماهرانه ترین شکل ممکن در لابه لای داستان و وقایع بازی گنجانده شده بودند بدون اینکه در این زمینه زیاده روی شود. شخصیت پردازی هم در نسخه اول بسیار درجه یک و استاندارد کار شده بود و به بهترین شکل ممکن امکان برقرای ارتباط با شخصیت های مثبت و منفی را به بازیبازان می داد. شخصیت پردازی چندلایه و عمیق در کنار صداپیشگی مناسب و هماهنگ شخصیت ها، موجب شد میان پرده های بازی حال و هوای کاملا سینمایی پیدا کنند. از استفاده متفاوت و فوق العاده از زوایای دوربین و کارگردانی دقیق سکانس های مختلف نیز نباید چشم پوشی کرد که در این زمینه بسیار تاثیرگذار بودند.

حال با تمامی این اوصاف، بدیهی است که انتظارات از بخش داستانی بازی بسیار بالاست و تمامی هواداران و منتقدان، انتظار یک داستان جذاب و گیرا و درجه یک، با شخصیت پردازی مناسب و چند لایه را The Last Of Us Part Two دارند. بد نیست قبل از توضیحات بیشتر نگاهی بیاندازیم به اطلاعاتی که از داستان بازی داریم. The Last Of Us Part Two پنج سال پس از وقایع نسخه قبل در جریان است. جایی که Ellie نوزده ساله اکنون مرکز و کانون تمامی اتفاقات است. در این بین شاهد حضور Joel هم هستیم هر چند اطلاعاتی که از او داریم تقریبا صفر است و حتی میزان و چگونگی نقش و عملکرد او در روند داستان و اتفاقات نیز مشخص نیست. اما دو چیز کاملا مشخص و قطعی است. اول آنکه داستان بازی حول محور انتقام و نفرت می گردد و این مساله به خوبی از دیالوگ های Ellie, حالت چهره او و سرنخ های مشابه قابل برداشت است. در نمایش معرفی بازی هم Eliie صراحتا گفت «همه شونو میکشم!!!». این مساله کاملا مشخص می کند انتقام نقش بسیار پررنگی در داستان ایفا می کند و اگر بگوییم داستان حول محور انتقام می گردد پر بیراه نگفته ایم. اما نکته دوم این است که درگیری های Ellie مشخصا به یک فرقه یا Cult مربوط می شود. برخی از سازندگان بازی نیز دورادور به این مسأله اشاره کرده اند. احتمال فراوان این گروه یا فرقه در مرگ فرد یا افرادی عزیز و مهم زندگی Ellie نقش داشته اند و او اکنون به دنبال انتقام است. البته مشخص نیستدکه این فرقه یا گروه حالتی کاملا خاص دارند و به کل قوانین و عقاید خود را دارا هستند یا این که فقط گروهی معمولی از انسان ها هستند.

آن طور که به نظر می رسد داستان نسخه دوم به مراتب سیاه تر، تاریک تر و تلخ تر از نسخه اول خواهد بود. در حالی که داستان نسخه اول بیشتر پیرامون بقا و امید جریان داشت، داستان اصلی این نسخه بیشتر در مورد انتقام و نفرت است. پس طبیعتا شاهد خشونت ببشتر، مرگ و میر بیشتر و اتفاقات تلخ تر به مراتب متعدد تری خواهیم بود. با این اوصاف سیاه بودن و تلخ بودن داستان یک بازی یا فیلم، به صورت پیش فرض نه نکته ای منفی محسوب می شود و نه نکته ای مثبت، بلکه این هنر نویسنده یا نویسندگان است که بتوانند از یک ایده کلی ( مثل انتقام یا بقا ) یک داستان چندلایه جذاب و غیرقابل پیش بینی بیافرینند.

شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا

به استناد تریلر گیم پلی بازی، دوباره شاهد یک گیم پلی بی نظیر دیگر از سمت سازندگان در ناتی داگ هستیم، حرکات شخصیت ها، هوش مصنوعی و… همگی بسیار سطح بالا به نظر می رسند.

در مورد نویسندگان نیز بد نیست صحبت کنیم. Neil Druckman که مسئولیت نویسندگی نسخه اول را به تنهایی بر عهده داشت، این بار نیز در سمت نویسنده و همچنین یکی از کارگردانان در ساخت بازی همکاری می کند. البته این بار بر خلاف توسعه و ساخت نسخه اول او تنها نویسنده بازی نیست بلکه یک همکار در کنار خود می بیند. خانم Halley gross… در نگاه اول نام او اصلا آشنا به نظر نمی رسد و در واقع هم The Last Of Us Part Two اولین پروژه نویسندگی او در دنیای گیم محسوب می شود، اما مسأله جایی جالب می شود که بدانید خانم Halley gross یکی از نویسندگان سریال محبوب و موفق Westworld شبکه HBO است. اگر حتی کمی اهل فیلم و سریال باشید بلاشک نام این سریال را شنیده اید شاید هم این سریال را دیده باشید. همانطور که احتمالا می دانید، تعلیق بالا، پیچیدگی ها و گره های متعدد داستانی و نقاط ابهام مختلف، مهم ترین ویژگی‌های داستانی سریال Westworld محسوب می شوند و باید دید به واسطه ی حضور این نویسنده در کنار Neil Druckman آیا شاهد داستانی بسیار چندلایه و غیرقابل پیش بینی در The Last Of Us Part Two خواهیم بود یا خیر…Neil Druckman پیش از این با نگارش دو بازی The Last Of Us و Uncharted 4 هنر بالای نویسندگی خود را به همگان ثابت کرده است. حال باید دید ترکیب این دو نویسنده ماهر و زیر دست چه نتیجه ای به ارمغان خواهد آورد.

اما برویم سراغ انتظارات…اولین مسأله مهم و مورد انتظار در بخش داستانی بازی، منطقی بودن و جذاب بودن ایده کلی بازی است. به طور کلی، ایده و مفهوم کلی یک داستان، نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت آن داستان ایفا نی کند. اکنون می دانیم داستان بازی در مورد انتقام و تلافی کردن است. حال باید دید که به صورت کلی داستان بازی تا چه حد انگیزه این انتقام احتمالی را برای مخاطبان توجیه می سازد. آیا آن فرد یا افرادی که به خاطر آنها Ellie دست به یک حرکت عظیم زده، به معنای واقعی ارزش آن کار را دارا هستند؟! ناسلامتی در مورد یک انتقام بزرگ حرف می زنیم که یک بازی کامل احتمالا حول محور آن خواهد بود. البته با توجه به اطلاعات کلی که در مورد انگیزه های الی داریم، به نظر می رسد داستان بازی از این حیث قرص و محکم عمل کرده باشد.

انتظار بزرگ بعدی هواداران، شخصیت پردازی مناسب تمامی افراد و شخصیت های بازی است. چه نقش های اصلی و چه مکمل. نکته ای که در نسخه اول بسیار کامل رعایت و انجام شده بود و شاهد یک شخصیت پردازی و پرداخت مناسب برای اکثر شخصیت های بازی بودیم. همان شخصیت پردازی با کیفیت و مناسب باعث شده بود نسخه ی اول حالتی بسیار سینمایی پیدا کند و در بسیاری از لحظات این حس به مخاطب دست پیدا می کرد که شاهد یک فیلم سینمایی جذاب و خوش زرق و برق است، نه کات سین های یک بازی ویدیویی. البته خب بدیهی است تقریبا هیچ چیز در مورد شخصیت های جدید بازی نمیدانیم و هیچگونه پیشینه کلی هم حتی از آنها نداریم، اما کاملا مشخص است شخصیت های اضافه شده نیز به نوبه ی خود نقشی مهم در روند وقایع و اتفاقات ایفا می کنند.

مسأله و انتظار آخر در بخش داستانی، تعلیق بالا و غیرمنتظره بودن بخش های پایانی داستان بازی است. هر چند فکر می می کنم در این نسخه شاهد داستان روراست تری نسبت به نسخه اول باشیم به همین دلیل حدس می زنم شاید بازی از این حیث نتواند به مانند نسخه اول عمل کند. البته همه ی این صحبت ها بیشتر حدس و گمان هستند که بر اساس شناخت کلی و اطلاعات محدود مطرح می شوند، اما تجربه ثابت کرده کم نبوده است مواقعی که این حدس ها درست از آب دربیایند.

تعلیق و کشش بالا و غیرقابل پیش بینی بودن جریان بازی در داستان نسخه اول به راحتی مشهود بود و در طی بازی، با دو سه پیچش بسیار بزرگ نیز طرف بودیم. پس این مسأله هم طبیعی به نظر می رسد که انتطار بسیاری بالایی از این بخش داستانی نسخه دوم وجود داشته باشد. ناسلامتی شاهد دنباله یکی از برترین های تاریخ هستیم!!!

شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا

داستان این نسخه به مراتب تاریک تر و سیاه تر از نسخه ی قبل است و کاملا با دو مفهوم انتقام و نفرت در هم آمیخته. این بار دیگر Ellie آن دختر بچه معصوم نسخه اول نیست و حالا او، به دنبال انتقام است. انتقامی خونین و مرگبار…

۲-انیمشن های حرکتی جدید

یکی از مهم ترین ویژگی‌های عناوین ناتی داگ همواره این بوده، که از لحاظ فنی و طراحی موارد جدیدی را به صنعت گیم معرفی کرده و به نوعی آغاز گر اتفاقات جالبی بوده است. معمولا بهترین، جدیدترین و واقع گرایانه ترین حرکات بدن، موشن کپچر و نحوه رفتار شخصیت ها را در عناوین ناتی داگ شاهد هستیم. فقط کافی است نگاهی به انیمیشن حرکات و اعمال مختلف دو بازی The Last Of Us و Uncharted 4 بیاندازید تا به راحتی ببینید هر دو این بازیها بهترین، روان ترین و واقع گرایانه ترین حرکات ممکن شخصیت ها را داشته اند. از مکانیزم های دویدن و جاخالی دادن Joel گرفته، تا حرکات پارکور Nathan و همینطور نبرد های تن به تن. پس از معرفی بازی یکی از مواردی که اکثرا انتظار داشتند تا ببینند، چگونگی حرکات و رفتارهای شخصیت های بازی بود. تقریبا اکثریت طرفداران انتظار داشتند تا انیمیشن های بازی The Last Of Us Part Two, یک بار دیگر سطح بالای خود را در جهان از لحاظ کیفیت و واقع گرایی نشان دهد. و درست زمانی که تریلر گیم پلی بازی به نمایش درآمد، تمامی افراد به جواب سوال خود رسیده اند. انیمیشن های حرکتی و مبارزه ای خارق العاده بوده اند. از حرکات آرام Ellie گرفته، تا جاخالی دادن ها او هنگام نبرد تن به تن تا حرکات طبیعی دشمنان در وضعیت های مختلف. انیمیشن های بازی واقعا بی نظیر کار شده اند و بیشترین شباهت را به واقعیت داشتند. حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا در تمامی لحظات بازی شاهد این چنین رفتارهای واقعی و طبیعی خواهیم بود یا این که انیمیشن های بازی عملکرد سینوسی خواهند داشت. البته صادقانه بگویم بسیار بعید میدانم که از بابت کیفیت و واقع گرایی حرکات و موشن کپچر نگرانی خاصی وجود داشته باشد و نمایش گیم پلی بازی ( با این که ملاک قطعی محسوب نمی شود ) نشان از یک بخش مبارزاتی واقعی و بی نظیر را می داد. و به احتمال فراوان ناتی داگ بار دیگر استاندارد های تعریف شده برای حرکات و انیمیشن ها در بازی های ویدیویی را یک قدم به جلو خواهد برد.

شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا

به حالت چهره Ellie نگاه کنید..دیگر نیازی به توضیح بیشتر نخواهد بود!!!

۳- بخش چند نفره لذت بخش

سوای بخش داستانی عناوین ناتی داگ، بخش چندنفره و آنلاین آنها هم اکثرا عملکرد بسیار مناسبی از خود به جای گذاشته. شاید شاهد یک بخش چندنفره بسیار عمیق و در نتیجه شلوغ نیستیم، اما به لطف گیم پلی روان و استاندارد های کلی، عناوین ناتی داگ در بخش چندنفره لنگ نمیزنند. بخش چند نفره The Last Of Us هم حالتی مشابه داشت. هر چند بخش چند نفره بازی تنها دو سه مود کلی را شامل میشد، اما به لطف مکانیزم های جذاب لذتی بالا را منتقل می ساخت. یکی از ویژگی های جالب بخش چندنفره نسخه اول، استفاده از مکانیزم های گیم پلی بخش داستانی در بخش چندنفره بود. چیزی که بسیار کم شاهد آن هستیم. از حضور قابلیت Listen mode گرفته، تا امکان ساخت و ساز یا همان Crafting و موارد دیگر. همچنین بازی تمرکز بالایی بر مخفی کاری داشت و استفاده از سلاح ها ی صدا دار بدون صدا خفه کن یا فعالیت هایی مانند دویدن، مکان فعلی شمارا به کاربران دیگر نشان می داد. در کل بخش چندنفره نسخه اول عملکرد مناسب و خوبی داشت. حال بعد از گذشت شش سال و در دوره ای که محبوبیت و گستردگی عناوین آنلاین به اوج خود رسیده است، انتظار می رود بخش چند نفره عناوین داستان محور هم کیفیت بالایی داشته باشند و طبیعتا این مسأله برای The Last Of Us Part Two هم صدق می کند.

اولین انتظار هواداران در این بخش مربوط به تعداد نقشه های بازی است. یکی از مواردی که جزء بخش های مهم تمامی بازی های چندنفره محسوب می شود. باید دید با وجود صرف تمرکز و توان بالا برای بخش داستانی، تا چه اندازه به کمیت موارد مختلف بخش چندنفره پرداخته می شود و آیا از همان اول تعداد قایل توجهی نقشه در اختیار بازیبازان قرار خواهد گرفت یا این که تمرکز اصلی سازندگان مربوط به زمان پس از عرضه است؟ البته بدیهی است سازندگان بازی در ناتی داگ از اهمیت بخش چندنفره غافل نیستند و حتما برنامه مناسب برای بالابردن جذابیت این بخش در نظر گرفته اند.

انتظار دوم از بخش چندنفره The Last Of Us Part Two این است که سعی کند در محدوده مشخصی باقی بماند و از آن خارج نشود. منظور من از محدوده مشخص تعداد مود های بازی است. برخلاف تصور فکر می کنم منطقی و عقلانی باشد که سازندگان به جای کار بر روی چندین مود متفاوت و مختلف، دو سه مود اصلی را کامل و دقیق طراحی سازند تا بازی نیز شکل منسجم تری به خود بگیرد. این اتفاق در نسخه اول رخ داد و با این که تنها شاهد دو سه مود کلی در بخش Multiplayer بودیم، به لطف عمق و طراحی خوب همان دو سه بخش، آنچنان خلأ مود های دیگر حس نمی شد. بنابراین فکر می کنم اگر سازندگان همان رویه را پیش بگیرند و تنها سه یا نهایتا چهار مود کلی در بازی قرار دهند، نتیجه خروجی بسیار استاندارد و باب میل خواهد بود.

و اما انتظار آخر از بخش چند نفره The Last Of Us Part Two این است که اهمیت پرداخت های درون برنامه ای کاهش یاید و بیشتر به ایختم های تزئینی و ظاهری خلاصه شود. متاسفانه در نسخه اول، تعدادی سلاح و البته مهارت های مختلف تنها به صورت پولی در دسترس بودند و اگر نمی خواستید هزینه ای پرداخت کنید، نمی توانستید به آن آیتم ها و مهارت ها دست پیدا کنید. مسأله جایی اذیت کننده می شد که برخی مهارت ها واقعا کاربردی بودند و اگر فردی آن مهارت ها را در اختیار داشت و شما در اختیار نداشتید، کفه ی ترازو به سمت او سنگینی می کرد. به نظرم بسیار منطقی تر است که اگر آیتم ها و تجهیزات پولی و پرداخت های برنامه ای، بیشتر به موارد تزئینی و ظاهری خلاصه شوند( مسأله ای که حتی EA نیز به انجام آن روی آورده!!! ) تا بدین ترتیب بخش چندنفره بازی بیشتر به عدالت نزدیک باشد. البته بدیهی است این مساله به تصمیم گیری مدیران و اشخاص بلند پایه استودیو بر می گردد که تا چه حد میخواهند پرداخت های درون برنامه ای در جریان بازی نقش ایفا کنند.

به صورت کلی انتظار از بخش چند نفره بازی این است که اسکلت کلی نسخه پیشین را حفظ کند و در عین حال با اضافه کردن نکات جذاب و جدید، به جذابیت این بخش بیافزاید.

شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا

اینطور که به نظر می رسد، نقش تیر و کمان در این نسخه بیشتر از نسخه اول است. همچنین امکان ساخت تیرهای مختلف مانند Explosives Arrows نیز وجود دارد که می توانند در جریان درگیری های مختلف بسیار کمک کننده باشند.

۴- مدت زمان مناسب گیم پلی و داشتن ارزش تکرار بالا

چندسالی است که بحث مدت زمان گیم پلی و یا بخش هایی مانند New game plus بسیار داغ هستند. تقریبا تمامی عناوین جهان آزاد بزرگ و برخی عناوین خطی دارای حالت New game plus هستند تا آن دسته افرادی که هنوز از تجربه بازی سیر نشده اند و از طرفی فکر می کنند پرداخت شصت دلار برای تنها یک بار بازی زیاد است، بتوانند از تجربه دوباره بازی این بار با به همراه داشتن پیشرفت ها و آیتم های خود از دور قبل لذت ببرند. همچنین مدت زمان گیم پلی بخش تک نفره هم اکثرا موضوعی داغ و بحث برانگیز بین افراد و گروه های مختلف بوده است. حال با توجه به انتظارات بسیار بالا از The Last Of Us Part Two, برخی افراد از همین الان برای تجربه بازی روز شماری کرده و در نظر دارند چندین بار بازی را به اتمام برسانند. با توجه به این مسأله و انتظارات بسیار بالای جامعه جهانی از این عنوان پیش رو، انتظار می رود مدت زمان مورد نیاز برای اتمام بازی قابل قبول و راضی کننده باشد ( فکر می کنم ۱۲-۱۵ ساعت به طور متوسط بسیار خوب است ) تا بدین ترتیب هواداران بتوانند عطش خود را فرونشانند. وجود New game plus هم می تواند ارزش تکرار بازی را بالا برود و تجربه ای جدید به مخاطبان ارائه دهد. البته هنوز هیج صحبتی در مورد وجود یا عدم وجود بخش New Game plus مطرح نشده و حتی ممکن است این بخش در بازی وجود نداشته باشد. با این وجود با توجه به جذابیت های ظاهری فوق العاده بازی و کیفیت فنی بالا، امیدوارم سازندگان در این زمینهدپ هم بتوانند مطابق انتظارات عمل کرده و نتیجه ای مطلوب را از خود به جای بگذارند.

شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا

انتظارات از بخش موسیقی بازی نیز به شدت بالاست Gustavo  Santaolalla کار سختی در پیش خواهد داشت.

۵-موسیقی های شنیدنی

یکی از مواردی که در هرچه بهتر دیده شدن داستان و اتفاقات بازی در نسخه ی قبل بسیار تاثیر گذار بود، موسیقی های متن شنیدنی بازی توسط Gustavo Santaolalla بود. ترک هایی جذاب، احساسی و بسیار فوق‌العاده که حس و حال لحظات بازی را به زییایی به مخاطب منتقل می ساختند. حال تایید شده که آهنگساز این نسخه هم به مانند نسخه اول، Gustavo Santaolalla خواهد بود. پس پر بیراه نیست که اگر انتظار موسیقی های جذاب و درجه یکی را در این نسخه داشته باشیم. خصوصا این که همانطور که اشاره کردم شاهد داستانی تاریک تر و سیاه تر در این نسخه هستیم و احتمالا لحظات تراژدیک و غمگین قابل توجهی در طول داستان بازی وجود خواهد داشت. با توجه به سابقه آهنگساز بازی، انتظارات از بخش موسیقی و ساندترک های بازی نیز فوق العاده بالاست و هواداران از همین الان برای شنیدن قطعات موسیقی بازی هیجان زده هستند

شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا

مخفی کاری به مانند نسخه اول نقش پر رنگی ایفا خواهد کرد، البته بدیهی است امکان پیشبرد بازی به هر دو شکل مخفی کاری یا درگیری مستقیم وجود خواهد داشت.

۶-فریم ثابت و حداقل بودن مشکلات گرافیکی

عناوین ناتی داگ همواره از لحاظ فنی بسیار بهینه و استاندارد عمل کرده اند و کمتر شاهد مشکلات آزار دهنده ای چون افت فریم و یا باگ های متعدد و تاثیر گزار گرافیکی یا گیم پلی بوده ایم، با این وجود به علت توجه بسیار بالای مخاطبان و هواداران و انتظارات گسترده جهانی از این عنوان، مخاطبان و هواداران در بخش های مختلف به کمتر از عالی راضی نخواهند شد بنابراین بدیهی است آنها انتظار کمترین میزان مشکلات فنی و گرافیکی را دارند. با توجه به گرافیک بصری فوق العاده بازی که حیرت انگیز است، انتظارات از بخش گرافیکی بازی در کل بسیار بالاست و هواداران انتظار یک عنوان کاملا بهینه با کمترین مشکلات ممکن را دارند. البته سابقه ناتی داگ همواره نشان داده آنها کار خود را بسیار خوب بلدند و هیچگاه در هیچ بخشی کم کاری نکرده اند. همچنین با توجه به خروجی فنی سه بازی The Last Of Us, Uncharted 4 و Uncharted Lost Legacy, معتقدم این بازی نیز از لحاظ فنی عملکرد درخشانی خواهد داشت…

شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا

شاهکاری دیگر در راه است؟

سخن پایانی:

شاید مواردی مانند گیم پلی جذاب یا گرافیک هنری فوق العاده نیز می توانستند در این لیست حضور داشته باشند اما حقیقت این است که کمتر کسی است که نسبت به خوب بودن این دو بخش در ساخته های ناتی داگ تردید داشته باشد و تریلر گیم پلی بازی نیز از یک گیم پلی فوق العاده در کنار یک گرافیک هنری بی نظیر خبر می داد. هر چند بازی زمان عرضه مشخصی ندارد و برخی شایعات به عرضه بازی در اواخر امسال نیز اشاره کرده اند، با این وجود روز به روز صبر هواداران برای این بازی سخت تر خواهد شد و عطش آنها بیشتر. نظر شما چیست و آیا The Last Of Us Part Two می تواند به مانند نسخه اول تبدیل به شاهکاری در تاریخ گیم شود؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا
شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا
شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا
شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا
شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • funnybomb گفت:

    دلست ۱ بهترین انحصاری ای بود که انجام دادم
    با این وضع الان که دیگه باید ۷۰۰ ۸۰۰ تومن برای یه بازی داد فکر نکنم بتونم این رو یا حتی دث استرندینگ رو بخرم
    ولی امیدوارم هر کی این سری رو دوست داره بتونه بازی رو بخره و ازش لذت ببره

  • speed_girl گفت:

    یکشو رو PS3 یه چند ساعتی زدم. بدون اغراق گرافیکش از بعضی از گیمای نسل هشتم بالاتره.
    بنظرم نسخه یکش می‌تونه تو Top 10 برترین گرافیکا در کنار FM7, Crysis 3 و… قرار بگیره. دوشم گرافیک وحشتاکی داره! اگه Crysis 4 ام ساخته می‌شد، چه کلی بین این دوتا شرکت، سر برترین گیم گرافیکی تاریخ شکل می‌گرفت.

  • z for zack گفت:

    به استاد اعظم ناتی داگ و به شاهکار تکرار نشدنی تاریخ گیم سلام کنید
    این بازی یقینا بسیار فراتر از انتظارات عمل خواهد کرد

  • سلام لطفا تعداد نسخه های فروخته شده رو تصحیح کنید عددش نخورده
    ممنون

  • speed_girl گفت:

    فقط خدا می‌دونه از چه تکنولوژی‌هایی تو ساخت این گیم استفاده کردن که اینقدر گرافیک رئال مادریدی داره! قشنگ امده که مرز بین فیلم و گیمو کمرنگ کنه.
    امسال سونی می‌خواد جلو مایکی هت‌تریک کنه. ولی مام امسال Gears 5 رو داریم که اگه یه مقاله مث همین مقاله واسش بزنین بد نیس.

    • darkwarrior گفت:

      داداچ عصرطلایی گرز نهایت تا نسخه سومش بود
      تاوقتی کلیف بی بالاسر بازی بود وضعیتش میزون بود بعد دیگه بازی افتاد توی سرازیری
      بهش امید چندانی نیس
      تلو هم میوفته واس اخرین سال ps4که ناتی جون واس دونسل۸و۹میده بیرون که بتونن حالشو ببرن طرفدارا
      امسال دایز گون میاد فقط سال بعد گوست اف سوشیما و دث استرندینگ و سال بعد که میشه سال اخر ps4و عرضهps5تلو میاد که هم گیم اف یر سال بشه و تمام جایزه هارو درو کنه و پرونده نسل ۸ رو ببنده بره پی کارش

  • PERSIAN NAZI گفت:

    اون عکسی که چهری الی رو نشون میده دیدی ؟
    قدرت دوربینهای پاناویژن رو دربیابید که اول کونامی برای فوتبال ازشون استفاده کرد و الان هم یک به یک دارن مجاب میشن که ازش استفاده کنن تا کیفیتی بسیار زیبا رو برای بازی رقم بزنن
    خیلی گرونه اما ارزشش رو داره
    به امید روز عرضه این بازی برای طرفدارانش و خوشحالی اونها

  • Mikasa گفت:

    گیم پلی خوب !! گان پلی عالی و melee combat در بالاترین سطح
    تنوع بهتر دشمنا و بیشتر
    هوش مصنوعی بهتر
    روایت بیشتر متمرکز بر گیم پلی نسبت ب نسخه قبلی
    باس فایت های جذابتر
    روایت خلاقانه
    آزادی بیشتر در گیم پلی
    تریلرش ک عالی بود ببینیم خودش چی میشه

    • هوش مصنوعی تلو توی نسل هفتم از بهترینها بود،مشکل شما اینه که هوش مصنوعی یه بازی نسل قبل رو با بازی نسل هشتی مقایسه میکنی،اونوقت به این نتیجه میرسی که هوش مصنوعی تلو مشکل داره 🙂
      تلو پارت ۲ هم قطعا هوش مصنوعیش عالی میشه
      تنوع دشمنان رو قبول دارم،یعنی همه قبول دارن،که واقعا باید توی این مورد پیشرفت کنه

      • pc and ps4 گفت:

        ناتی داگ توی نسل هفت بهترین هوش مصنوعی رو ساخت الی درسته یسری مشکل داشت اما نه ناپدید میشد‌ نه از یه جا به جایه دیگه ظاهر میشد بلکه اسیب میدید و هوش مصنوعی بود که کنترلش میکرد اما مثلا توی گاد او وار شما به اتریوس دستور میدادی که چی کار بکنه

      • Mikasa گفت:

        همین مشکل هوش مصنوعی تو آنچارتد ۴ هم بود ربطی به نسل قبل نداره
        تو‌آنچارتد ۴ هم اگه سم دریک توسط دشمنا دیده میشد بازم واکنش نشون نمیدادن دقیقا عین الی تو تلو که از جلوی دشمن رد میشد دشمن اینو نمیدید تو مخفی کاری
        برای بازی ای که خودش رو شبیه به فیلم‌ نشون میده و گرافیک واقع گرایانه داره این یک ضعفه و باید برطرف بشه

        • AXEL STONE گفت:

          خوب وقتی که بود چیزی در حدش نبود! انشالله توی TLOU2 یچیز شاهکارتری خاهیم دید.

        • pc and ps4 گفت:

          سم تو انچارتد ۴ دشمنا میدیدنش واکنش نشون نمی دادن 😐 😐 چرت نگو

        • NFrealmusic گفت:

          اگه دشمنا الی رو میدیدن که پیشرفت تو بازی عملا غیر ممکن میشد خصوصا مخفی کاری
          هوش مصنوعی الی اصلا و ابدا نقطه ضعف نبود!
          اتفاقا بر عکس یکی از بهترین هوش مصنوعی های نسل بود
          به هیچ وجه دست و پاگیر نبود,طراحیش طوری بود که عامل باخت تو بازی نمیشد,رفتاراش مثل یک فرد واقعی ری اکشنای زیادی داشت برای مثال وقتی تو یک محیط برای گرفتن آیتم گشت میزدیم الی هم پا به پای ما دنبال آیتم میگشت یا اگه حوصله نداشت یه گوشه ایستاده سوت میزد!
          تو درگیری ها سعی میکرد پشت جایی کاور بگیره و وقتی تو دردسر میفتادیم سعی میکرد حواس دشمنو پرت کنه!
          آزادی تو گیمپلی با توجه به خطی بودن بازی حرف نداشت و هر encounter رو میشد با روشای متفاوتی رد کرد
          دشمنا با توجه به خطی بودن و طول بازی تنوع خوبی داشتن و الحق و النصاف clicker ها یکی از بهترین دشمنان خلق شده تو بازیای ویدیویی هستن

      • PERSIAN NAZI گفت:

        من لست ۱ رو بازی کردم و بهت میگم که الی در میلیارسال اینده هوش مصنوعیش به اترئوس نمیرسه
        تو هم شدی نیل دراگ من که اومد و گفت اترئوس بی خاصیت ترین همیار بیازیه :laugh:
        ولی الی که نمیتونست کاری رو بکنه خیلی هوشش بالا بود ؟
        عزیز من اترئوس ضرباتش بسیار سهمگین بود و خون زیادی از دشمنان کم میکرد و بکار میومد و تا دلت بخواد هم حرکات ناب داشت
        بازی نکردی چرند نباف
        لست ۱ پر از افت فریم و باگ و مشکلات کد نویسی بود و هزار سال دیگه به خدای جنگ نمیرسه
        الان سمبل سونی کریتوسه نه الی یا نیتن دریک و الوی یا هر کوفت زهر ماری
        سونی رو با خدای جنگش میشناسن قشنگ بخون خدای جنگ
        # GOD of WAR

  • speed_girl گفت:

    أمان از این عمریکایی‌ها، با این تکنولوژیه فضایی‌شون.
    مورد انتظار‌ترین گیم امسال برا من COD: MW2 بعد NFS جدید بعدم Gears پنجه، FIFA و NBA 2K ام دیگه جزء که واجباته. مطمئنن واس ۹۹/۹٪ PS بازام همین TLOU2 مورد انتظارترین گیم امساله. ژون تو.

  • Alisafar گفت:

    فقط لحظه شماری واسه اومدنش میکنم همین

  • mehrdad65 گفت:

    شماها که همه بازیای سونی شاهکار میدونید
    بازی هنوز معلوم نیس کی بیاد واسش کمپین درس میکنید

  • mehrdadPS گفت:

    ممنون آقای زاهدی عالی بود
    بی اغراق مورد انتظار ترین بازی این نسل از دید بنده شاهکار Naughty Dog هست و بس

  • ناتی داگ همون اوایل نسل با ساختن Uncharted 4 کاری کرد که هنوزم نظیرش تو نسل هشتم کم پیدا میشه، دیگه این آخر نسلی فقط انتظار اینه که بهترین کیفیت رو تو نسل هشتم بجا بذازه. هرچند tlou واسه طرفداران چیزی فراتر از کیفیت بافت و انیمیشن و این حرفاست…

  • PlayDead گفت:

    در مورد بازی های ناتی داگ نباید بگیم آیا شاهکار میشه یا نه باید بگیم این شاهکار کی منتشر میشه 😉 تریلر گیم پلی که خیلی ها رو به اشتباه انداخت که ساختگی بوده و از گیم پلی بازی نبوده که بعد دراکمن تکذیب کرد و گفت نه کاملا از گیم پلی بازی بوده و بازم یه عده باور نمی کردن خودتون قضاوت کنین دیگه با چی طرفیم

  • speed_girl گفت:

    TLOU2 رو نباید با CD3 مقایسه کرد. TLOU2 ساخته شده واس جایزه گوتی ولی CD3 ساخته شد فقط بخاطر تست تخریب پذیری ۱۰۰٪ بر پایه پردازش ابری که کاملاً ام به هدفش رسیده.
    برا رسیدن به موفقیتای بزرگ‌تر باید شکستای کوچک‌ترو بپذیری. O:-) دم بچه‌های ردموندم گرم. :yes:

  • لست ۱ رو ریمسترشو روی ps4بازی کردم و تو همون ۵ ساعتی که بازیش کردم خارق العاده بود (خیلی ضایعست که چون به یه دلایلی نتونستم ادامشو برم ، یه ذره به کسایی که تمومش کردن ، حسودیم میشه :/ )
    گرافیک و گیم پلی و … رو بذاریم کنار (که همشون تو باز موندن دهنم موقع بازی نقش داشتن 🙂 ) تنها چیزی از این بازی که تو ذهنم تا ابد میمونه و کامل تجربش کردم، ساندترک های بازیه که شاهکار، فوق العاده و هر لقب دیگه ای بش بدیم، بازم کمه.۳ ساله نامبر وان پلی لیست ساندترکامه و فکر کنم فقط لست ۲ بتونه بالاتر ازش قرار بگیره!
    خوش به حال سونی فنا که دیگه به یه عنوان خوب بسنده نمیکنن و هربار منتظرن بازیاشون صنعت گیمو یه قدم ببره جلوتر :/
    کاش مایکرو مثه قدیما بشه هرچی سریعتر…
    Hold on to the memories,they’ll hold on to you…

    • speed_girl گفت:

      اگه می‌شه عکستو عوض کن یه چی بزار که ربطی به تی نداشته باشه چون من ازینجور عکسا می‌ذاشتم. می‌گم چون بقیه فک نکنن ینفریم.

    • speed_girl گفت:

      برام عجیب که چرا تو سعی می‌کنی از رو آواتاری که من می‌زارم، سبک نگارشم و… اسکی بری! یا از گیمایی که ازشون تعریف می‌کنم (مث شنک ۲ یا سپک آپس) تو ام تعریف می‌کنی. پسر جان، خودت باش راحت باش. بر اساس سلیقه خودتم کامنت بده. ۵-۶ تا پیام که عجیبم دادی. داداج بخش نظرات سایت واس اینکه نظر خودتو بدی نه اینکه نظر خودتو براساس نظر یه نفر دیگه تنظیم کنی. درکل خودت باش.

      • سلام
        اولا که خیلی ممنون ازت که کامنتای منو میخونی و درک و دریافتت ازش رو مینویسی 🙂
        این حرکتت لایک دارع.
        و حالا میرم سراغ شفاف سازی تا بگم که دریافت شما اشتباهه:
        ۱-از مایکرو تعریف میکنم چون تنها وسایل گیمینگی که تو خونه دارم یه لپ تاپ گیمینگ msi هستش که روش ویندوز ۱۰ هستش و یه ایکس باکس ۳۶۰ و یه ایکس باکس وان کلاسیک و همین.هیلو و گیرز و سانست و چند ده تا بازی دیگه هم جزو بهترین بازیای عمرمن 🙂 الان من احیانا باید توی نظر شخصیم درباره یه بازی بیام و از بازی های پلی ۴ رو که همشونو هم رو ps4 دوستم بازی کردم، تعریف کنم ؟؟! یا احیانا تنها فن مایکرو گیمفا فقط شما هستی (هرچند من neutral نظر میدم و فن بوی بازی تو کارم نیس)
        ۲-شنک ۲ و سپک آپس رو خودت بهم معرفی کردی و واقعا خوب بودن و با پیشنهاداتت چند روزی که تو تعطیلات با دوستام بودم رو ساختی و بازم ازت بابت این پیشنهادات تشکر میکنم 🙂 و فکر نمیکنم به جز کامنتایی که به تو ریپلای دادم جای دیگه ای این دو بازی رو منشن کرده باشم (به جز دو سه تا پست اخیر که یه بار از سپک آپس که فوق العاده بود تعریف کردم و همین :/ )
        ۳-میخوام بفهمم آیا من نمیتونم جزو اون ۱۲۰ میلیون نفر فن رسمی سویفت باشم؟؟؟ دقیقا به خاطر اینکه تداخل ایجاد نشه ، عکس خودشو نمیذارم و حدود یه ماهه کاورآرت احساسی ترین آهنگش از نظرم رو پروفایلمه و ازش راضیم…نمیدونم سبک نگرشت چیه که فکر میکنی یه نفر دیگه نمیتونه مثل خودت یع سویفتی باشه 🙂
        ۴-خیلی دوس دارم بفهمم سبک نگارشت چطوریه که من رو متهم به کپی کاری میکنی :/ سبک نگارش واسه کتاب و انشانویسیه عزیز :/
        ۵-اون ۵ ۶ تا پیام رو بهت دادم چون تو باعث شده بودی توی اینترنت که میرم به بعضی چیزا اهمیت بیش از حد ندم و خودم باشم!!! معترض بودن به چیزی که خودت یاد دادی عجیبه :)و همچنین فکر میکردم میتونیم دوستای خوبی بشیم که خب نشد :/
        از اول با هدف این که کسی رو با حرفام ناراحت نکنم و خودم باشم و چن تا دوست خوب پیدا کنم، اومدم و همین راهو ادامه میدم 🙂 تا همین الانشم به نتیجه های خوبی رسیدم 🙂
        و آخر کاری ازت تشکر میکنم که به من امکان ریپلای دادن رو دادی و ممنون که روز قبل امتحان اعصابمو به فنا بردی 🙂 Have a good day

  • armin2100 گفت:

    به نظرم توی e3 کمی اغراق کردند،اون نورپردازی به هیچ وجه تو این نسل شدنی نیست،قبلا هم ازشون دانگرید دیدیم مثل آنچارتد ۴،هر چند جزو بهترین های نسل بود ولی به هر حال اون چیزی نشون داده بودند نبود،توی تریلر های نسخه اول هم هوش مصنوعی عالی بود ولی تو نسخه نهایی هر چند که خوب بود ولی به پای تریلرهاش نمیرسید،اینجا هم بعضی از جاها انگار اسکریپت شدست،مثل اونجایی که الی میره زیر ماشین،اون زنه که بهش شلیک میکنیم حرکات و طرز فکر کردنش زیادی طبیعیه،تو نسخه نهایی عمرا همچین چیزی ببینیم!
    کلا توی e3 به دو چیز اعتماد نکنین،اولیش نورپردازیه دومی هوش مصنوعی
    برای بازی anthem و metro exodus هم همین حرفا رو زدم ولی همچنان بعضیا مخالفت میکنن
    ولی در هر صورت با یه شاهکار طرفیم :yes:

  • من همین دیروز نسخه ریمسترشو تموم کردم به همراه دی ال سی left behind، به شخصه منی که این همه بازی تو عمرم کرده بودم با بازی کردن این بازی تازه فهمیدم بازی یعنی چی، خیلی خوب بود :yes:

  • Hala madrid گفت:

    شاهکار قرن در راه است :inlove: فقط امیدوارم زودتر تاریخ انتشار رو بگن تا پیش خریدش کنم :inlove: امیدوارم تابستون منتشر شه :yes:

  • pc and ps4 گفت:

    فقط یه چیز میخوام که مثل نسخه قبل بازیی بشه برای نسل ها یعنی مثل نسخه قبلش هز وقت بازیش کنی هم از گرافیکش شگفت زده شی هم از گیم پلی و داستان و….

  • J117 گفت:

    از نسخه ی اول خوش نمیومد به خاطر گیمپلیش ولی اینو خیلی خوب ساختن به نظرم خیلی بیشتر از اولین نسخه میفروشه.

  • Be taraf گفت:

    انتظار خاصی ازش ندارم
    فقط گیم پلیش از سینمایی بودن در بیاد یکم سریعتر و هیجانی تر بشه بهتره :yes:
    این نسخه اگه داستانش خوب از آب در بیاد میتونه موفق بشه

  • Y PS گفت:

    خسته نباشید اقای زاهدی
    قطعا شاهکاری در راه است 😎
    تریلر گیمپلی بازی نشون داد قراره با چه کیفیت گیمپلی و گرافیکی مواجه بشیم!
    نسخه اول با شوک مرگ غم انگیز سارا شروع شد…نسخه دوم هم قطعا با یه شوک دیوانه کننده شروع میشه فقط امیدوارم این شوک به جوئل عزیز ربطی نداشته باشه!

  • Black Lung گفت:

    این جوری که تو ازش حرف زدی خود کمپانی نمی‌توانست !

  • هر اتفاقی ممکنه بیوفته،یکی از ویژگی های بازی لست هم همینه،که یه شخصیت ممکنه به راحتی و غیرمنتظره کشته بشه و هیچ تخفیفی هم نداشته باشه،راجب اون رابطه الی با دینا،به نظرم فکر نکنم رابطه جدی باشه،چون قیافه دینا رو میبینم(بیشتر به آنتاگونیست میخوره)به الی خیانت میکنه،

  • mo1234 گفت:

    الان مثلا منظور از این پستی که گذاشتین میتونم بدونم چیه ؟؟

  • دنیای گیم مدیون ناتی داگ و the last of us هست هیچ بازی برای من بعد بازی۲ و the walking dead season 1 شوکه کننده نبود به جز the last of us این دفعه هم ۲۰۰ تا جایزه رو درو می کنه و نامزد گوتی میشه و برنده گوتی سال میشه
    نسل ۷ همه برای the last of us رفتن ps3 خریدن
    این نسل هم همه برای the last of us part 2 میرن ps4 رو میخرن

  • pc and ps4 گفت:

    اقا تاریخ انتشارش رسما لو رفت از یه خبرنگار عکسم گذاشته تو سایت همسایه هست ۳ ابان ۹۸ میاد

  • AXEL STONE گفت:

    مرسی از زحمت های گلتون اقای زاهدی همیشه بر ما لطف میکنید با پیش نمایش های زیباتون :rose: :heart:
    (داستان این نسخه به مراتب تاریک تر و سیاه تر از نسخه ی قبل است و کاملا با دو مفهوم انتقام و نفرت در هم آمیخته. این بار دیگر Ellie آن دختر بچه معصوم نسخه اول نیست و حالا او، به دنبال انتقام است. انتقامی خونین و مرگبار…)
    واقعا زیبا گفتین حقیقتش خیلی مشتاق داستانش هستم TLOU1 یعنی داستانش جدا گیم پلیش هم جداست که این نوع IP خودش رو به بهترین شکل در نسل ۷ ما نشون داد! الشالله به امید موفقیت TLOU2 باز هم مرسی که خیلی عالی بود اقای زاهدی :rose: :heart: موفق باشید.

  • Max.level گفت:

    ناتی داگ هم درست مثل چندین توسعه دهنده دیگه صرفا یه بازی نمیسازه، یه عشق رو میسازه با جوهره هنر :yes: :yes:
    لست ۱ هنوزم که هنوزه از هر نظر چه در گیم پلی و چه در بحث گرافیک و کیفیت بازی از خیلی بازی های نسل ۸ قدرتمند تره و اصلا نمیشه به اون لقب بازی نسل ۷ را داد همونطور که لست ۲ بازی نسل ۹ هست با توجه به اون گیم پلی تریلر فوق العاده و شناختی که از ناتی داگ داریم چیزی جز این رو نمیشه برای نسخه دوم بازی متصور شد به هر حال لست ۱ تا همین جا از بهترین بازی های زندگیمه و قطعا لست ۲ هم کنار اون برام قرار میگیره هر وقت به اون گیم پلی نسخه ۲ فکر میکنم واقعا نمیتونم باور کنم که یه بازی چقدد میتونه خوب و کامل باشه ولی ناتی داگ خیلی وقته پیش این باور رو به ما داد که دست به هر چی بزنه یک شاهکار میشه
    و از تمام این ها برام جذاب تر فضاسازی نسخه دومه که قطعا دچار تغییراتی شده و به قول گفتنی بازی تاریک و تیره از نسخه اوله که همین میتونه زیبایی بازی رو نمایان تر کنه
    واقعا سونی دو تا جواهر رو داره یکی ناتی داگ و دیگری سانتا مونیکا که از کاربلد ترین های این صنعت به شمار میاد
    یه چیزی که خیلی دوست دارم اینه که هم ناتی و هم سانتا روزی دست به ساخت ip های جدیدی در سبک های مختلف رو برنن چون قطعا این توانایی رو دارن قطعا دیر یا زود این رو شاهد خواهیم بود :yes: :yes:
    در کل این بازی سال ۲۰۱۳ لایق گوتی بود و اگر منطقی نگاه کنیم گوتی هم شد و بالای ۲۵۰ جایزه معتبر که همچنان اونو به عنوان دومین بازی برتر تاریخ ثبت کرده :yes: :yes:
    امیدوارم نسخه دوم هم به موفقیتی فراتر از نسخه اول برسه :rose: :heart:

  • Sir Sonic گفت:

    ناتی داگ از اون کمپانی هاییه که همیشه از حیث هنری و فنی واقعاً یه نسل از بقیه سازنده های هم رده اش جلوتره. وقت و انرژی و عشقی که پای کارهاشون میذارن خارق العاده است.
    Tlou بی رو در وایسی کنار اسکایریم و ماریو گلکسی و بایوشاک و پورتال ۲ جزو ۵ بازی برتر نسل بود برای من و تقریباً میشه گفت همه!
    Tlou 2 به نظر من با همون نمایش اولش نشون داد میتونه هم رده GOW بره لای ۵ بازی برتر نسل هشتم.

  • Rich Man گفت:

    مقاله فوق العاده عالیییییییی . مرسی :yes:

  • MS GAMER گفت:

    تو لیست خود من د لست در کنار ویتچر ۳ بهترین ها هستن البته نظره کاملا شخصیه,بشدت منتظرم ببینم ناتی داگ چیکار میکنه میدونم که غافلگیرمون میکنه.راستی یه پیشنهاد همه اعضای گیمفا مخصوصا نویسنده ها ده بازی مورد علافشون رو بگن و بعد بروبچ هم تو کامنت ها بگن تا حسابی با سلایق هم آشنا بشیم

  • Senatorbigy گفت:

    خوب داقعا انتظارا از این بازی بالای ولی خوب من نمیدونم تو پایان TLOu 1 که جوئل نمرد 😐 ممنون میشم یکی توضیح بده برام من خودم بازی رو تموم کردم چند روز پیش ?:-) tnxXx

  • UNCHARTEDIV گفت:

    یه چیزی منو نگران کرده قیافه دشمناس
    نمی دونم بع نظر تکراری میان شما تریلر دومو ببینین اون دوتا کچله که زنرو داشتن میاوردن خیلی شبیه همین دشمنای تو تریلر سوم بودن
    نمی دونم قیافه تکراریه یا ادما همونن

  • سلام این که من دیدم اصلا گرافیک نداشت
    اگه گرافیک tlo2 این باشه من میرم ماریو بازی میکنم

  • Ali گفت:

    گیم overrated دیگری در راه است

  • Ali گفت:

    این فرمول دیگه قدیمی شده
    یه گیم سطحی بسازی با گیم پلی افتضاح
    داستان کلیشه ای
    با چارتا صحنه غم انگیز ماست مالی کنی بره

  • این بازی هم به زباله دان تاریخ خواهد پیوست من نمیدونم نسخه یکش چرا اینقدر بزرگ شد من که یک بار تمومش کردم و ارزش تکرارش ۰ هست

شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا
شاهکاری دیگر در راه است؟! | انتظاراتی که از The Last Of Us Part Two داریم… - گیمفا