بانی راس در رابطه با دلایل تاخیر در عرضهی Halo Infinite و ساخت Halo 5.5 صحبت میکند
Halo Infinite یکی از عناوینی است که بازیبازان به شدت منتظر آن هستند. علیرغم اینکه این بازی سال گذشته معرفی شد اما به نظر میرسد هنوز زمان زیادی تا عرضهی آن باقی مانده است. حال به تازگی خانم بانی راس (Bonnie Ross)، مدیر استودیوی ۳۴۳ ایندستریز در رابطه با تاخیر انتشار این عنوان و تغییر موتور بازی، صحبتهایی را مطرح کرده و توضیحاتی را ارائه داده است.
آخرین نسخه از سری Halo با نام Halo 5: Guardian در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و بسیاری از بازیبازان کنجکاوند که بدانند چرا پس از گذشت چهار سال، دیگر نسخهی جدیدی از این سری عرضه نشده و چرا علیرغم معرفی بازی Halo Infinite در سال گذشته، هنوز تاریخ انتشار این بازی مشخص نیست. در گذشته شاهد بودیم که نسخههای جدید سری Halo با فاصلهی زمانی دو یا سه ساله عرضه میشدند.
بانی راس، مدیر استودیوی ۳۴۳ ایندستریز دلیل اصلی این تاخیر را تغییر موتور بازی Halo Infinite عنوان کرده و در این رابطه توضیحاتی را ارائه داده است. بر اساس توضیحات خانم راس، به نظر میرسد موتور قبلی که تا پیش از آن برای ساخت بازیهای دیگر این سری استفاده شده بود، محدودیتهای بسیاری را برای توسعه دهندگان به وجود میآورد و آنها بر همین اساس تصمیم گرفته تا موتور بازی را تغییر دهند:
Halo engine یک موتور فنی مهندسی شده و کاربردی به شمار میآید که کار با آن برای بسیاری از افراد خلاق بسیار سخت است. ما بعد از Halo 4، به تیم سازنده قول دادیم تا برای بازی Halo 5 تغییراتی را در این موتو ایجاد خواهیم کرد. در این صورت دیگر فضای چالش برانگیزی برای توسعهی بازی وجود نخواهد داشت. با وجود تمام تلاشهای صورت گرفته، اما تیم سازنده به درستی به ما نشان داد که ما کار را آنطور که باید و شاید درست انجام ندادیم.
ما به تیمی احتیاج داریم که بتوانند با موتور بازیسازی ما، بهترین کار نوآورانهی خود را انجام دهند. بنابراین برای رسیدن به این هدف (ساخت یک موتو بازیسازی مناسب) به زمان زیادی احتیاج داشتیم. در نهایت ما موتور Slipspace را معرفی کردیم تا مطمئن شویم این موتور بازیسازی در آینده نیز به سری Halo کمک خواهد کرد. بنابراین این کار بزرگترین و عظیمترین سرمایه گذاری بود که تا به حال انجام دادیم. زیرا مجبور بودیم موتور بازیسازی را برای نسخهی Infinite بازسازی کنیم و این کار، زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص داد.
در ادامه بانی راس در ارتباط با موضوع جالبی صحبت کرد. وی اشاره میکند زمانی مایکروسافت و استودیوی ۳۴۳ ایندستریز برروی بازی Halo 5.5 کار کرده و در نظر داشتند تا آن را برای کنسول اکس باکس وان عرضه کنند اما در نهایت این موضوع اتفاق نیافتاد:
هنگامی که بازی Halo 5 را عرضه کردیم، صحبتهایی در ارتباط با این موضوع مطرح شد که آیا میتوانیم نسخهی دیگری از Halo را تا دو سال آینده نیز عرضه کنیم؟ بنابراین نگاهی به آن انداختیم. من نام آن را Halo 5.5 یا Halo 6 ODST میگذارم؛ یک بازی کوچکتر. ما این موضوع را بررسی کرده و من به همراه فیل اسپنسر صحبتهای بسیاری خوبی در ارتباط با آن داشتیم؛ اینکه قصد داریم سری Halo را تا کجا به پیش ببریم. اگر میخواهیم که سری Halo همچنان تا ۱۰ یا بیست سال آینده یک بازی محبوب و منحصربفرد باشد، بنابراین باید این کار را انجام دهم. اگر شما یک بازی دیگر میخواهید، ما قادریم تا این کار را انجام دهیم. اما من نگران این موضوع بودم که اگر چنین کاری انجام میشد به نظر دیگر سری Halo بعد از آن نمیتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. شما نمیتوانید یک بازی نیمهکاره را عرضه کنید.
هنوز تاریخ انتشاری برای بازی Halo Infinite مشخص نشده است اما سازندگان وعده دادهاند که در E3 2019 به نمایش این بازی خواهند پرداخت.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
در حد انحصاری های PS منتظر این بازیم
هم موتور رو تغیر دادن هم عناصر نقش آفرینی اضافه کردن…گرچه ریسک بازی بالا رفته ولی خیلی بهش امید دارم
E3 امسال باید یه نمایش گیمپلی خفن نشون بدن
بانی فقط یه عنوان شاهکار ازت می خوایم هیچ بهانه ای قابل پذیرش نیست دیگه.همه چیز امادست که شاهکار بسازین
امیدوارم طراحی هنریش درست شده باشه قیافه ی سربازا تو halo 5 واقعا افتضاح بود.
بانی راس خانم ه آقا دیگه چیه
خیرسرتون خبرنگار ی سایت معتبر گیمینگ تشریف دارین
اینکه خبرنگار هستم دلیل نمیشه اشتباهی نداشته باشم
این مسائل پیش میاد گاهی اوقات حجم کار زیاده و این اشتباهات صورت می گیره
حالا نمدونم چرا از کل خبر برای شما جنسیت فرد مد نظر مهم بود
اما پوزش بنده رو بپذیرید
ناراحت نشو سعید جان :heart: کاربرا بازی ندارن بی اعصابن 😀
شاهکارا که نزد شماست
Knack 1 / Knack 2
در ضمن اینم لیست نمرات سری halo هست
https://www.metacritic.com/search/all/halo/results
راجع به این سری لطفا اینقدر حرف رایگان نزن