دلیل فروش ابسیدیان اینترتینمنت به مایکروسافت از زبان مدیر ارشد استودیو - گیمفا
دلیل فروش ابسیدیان اینترتینمنت به مایکروسافت از زبان مدیر ارشد استودیو - گیمفا
دلیل فروش ابسیدیان اینترتینمنت به مایکروسافت از زبان مدیر ارشد استودیو - گیمفا
دلیل فروش ابسیدیان اینترتینمنت به مایکروسافت از زبان مدیر ارشد استودیو - گیمفا

دلیل فروش ابسیدیان اینترتینمنت به مایکروسافت از زبان مدیر ارشد استودیو

truth seeker
۱۲:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
دلیل فروش ابسیدیان اینترتینمنت به مایکروسافت از زبان مدیر ارشد استودیو - گیمفا

مدیر ارشد اجرایی استودیوی ابسیدیان اینترتینمنت در جدیدترین مصاحبه‌ی خود، به دلایل فروش این استودیو به شرکت مایکروسافت پرداخته است.

شرکت مایکروسافت در سالی که گذشت با جدیت تمام مشغول خرید استودیوهای بزرگ و کوچک زیادی بود. استودیوی ابسیدیان اینترتینمنت (Obsidian Entertainment) به احتمال زیاد یکی از بزرگ‌ترین خریدهای شرکت مایکروسافت در سال گذشته بود. اگرچه پیش از انتشار رسمی خبر خرید این استودیو شایعات زیادی پیرامون آن منتشر شده بود ولی با این حال، اضافه شدن استودیوی ابسیدیان به جمع استودیوهای فرست پارتی شرکت مایکروسافت همه را شگفت زده کرد. استودیوی ابسیدیان سابقه‌ی ساخت برخی از برترین عناوین نقش‌آفرینی نسل حاضر را در کارنامه دارد که این استودیو را به یک خرید بزرگ برای شرکت مایکروسافت تبدیل می‌کند.

با این حال، چرا استودیوی ابسیدیان اینترتینمنت چنین تصمیمی گرفته است. با توجه به موفقیت بالای بازی Pillars of Eternity 2 و همکاری این استودیو با شرکت ۲K در انتشار بازی The Outer Worlds، چرا آن‌ها تصمیم به همکاری دراز مدت با شرکت مایکروسافت گرفته‌اند. مدیر ارشد اجرایی استودیوی ابسیدیان اینترتینمنت در مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت Game Informer به موضوع فروش استودیو به شرکت مایکروسافت پرداخته است. به گفته‌ی آقای فیرگس ارکهارت (Feargus Urquhart)، این تصمیم با هدف رسیدن به امنیت مالی و دریافت امکانات لازم برای توسعه‌ی بازی‌های آینده‌ گرفته شده است.

به عنوان یک شرکت، ما باید یک تصمیم مهم می‌گرفتیم. زمانی که شما یک شرکت را اداره می‌کنید، تقریبا همه چیز به پول وابسته است. تقریبا ۱۶۰ تا ۱۷۰ نفر در این استودیو کار می‌کنند و در اوایل سال ۲۰۱۸ ما به این موضوع فکر می‌کردیم که برنامه‌ی آینده‌ی ما چیست؟ ما چطور به اهدافمان خواهیم رسید؟ اگر به ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ میلیون دلار برای ساخت بازی بعدی نیاز داشتیم، این پول را چگونه تهیه خواهیم کرد؟ ما در طول سال، به سراغ ناشرهای مختلفی می‌رویم ولی به عنوان یک توسعه دهنده‌ی مستقل، این کار روز به روز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

بخشی از آن‌چه که ما به آن پرداختیم این بود که آیا قصد تغییر ساختار شرکت را داریم؟ آیا ما به ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی بزرگ علاقه داریم؟ آیا ما حاضریم هر کاری انجام دهیم تا توسط یک ناشر بزرگ انتخاب شویم؟ آیا ما ترجیح می‌دهیم سرمایه‌ی مورد نیاز را از یک شرکت دیگر دریافت کنیم یا بهتر است که توسط یک شرکت بزرگ خریده شویم؟ با وجود همه‌ی این سوال‌ها، ما سال ۲۰۱۸ را در حالی شروع کردیم که نمی‌دانستیم چه مسیری را طی خواهیم کرد. البته در نهایت ما توسط شرکت مایکروسافت خریداری شدیم ولی این در حقیقت همان هدفی بود که ما ۱۵ سال پیش به دنبال آن بودیم.

اگرچه همه‌ی خریدهای شرکت مایکروسافت در گذشته پایان خوشی نداشته است ولی امیدواریم این موضوع در مورد استودیوی ابسیدیان صحت نداشته باشد. امیدواریم با وجود منابع مالی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، شاهد یک بازی با کیفیت از سوی این استودیوی خوش ذوق باشیم.

استودیوی ابسیدیان اینترتینمنت در حال حاضر برروی بازی تیراندازی و نقش‌آفرینی The Outer Worlds کار می‌کند که برای عرضه برروی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان برنامه‌ریزی شده است. اگرچه تاریخ انتشار بازی به صورت رسمی اعلام نشده است ولی براساس اطلاعات منتشر شده برروی وب‌سایت Steamdb، این بازی در تاریخ ۱۵ مرداد ماه سال ۱۳۹۸ (۶ آگست سال ۲۰۱۹ میلادی) عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دلیل فروش ابسیدیان اینترتینمنت به مایکروسافت از زبان مدیر ارشد استودیو - گیمفا
دلیل فروش ابسیدیان اینترتینمنت به مایکروسافت از زبان مدیر ارشد استودیو - گیمفا
دلیل فروش ابسیدیان اینترتینمنت به مایکروسافت از زبان مدیر ارشد استودیو - گیمفا
دلیل فروش ابسیدیان اینترتینمنت به مایکروسافت از زبان مدیر ارشد استودیو - گیمفا
دلیل فروش ابسیدیان اینترتینمنت به مایکروسافت از زبان مدیر ارشد استودیو - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Y PS گفت:

    امیدوارم تو همکاری با مایکروسافت موفق باشن :yes:
    قطعا از لحاظ مالی تامین خواهند بود ولی نکته مهمتر واسه ساخت بازی موفق ، حمایت روانی از استودیو هست
    یعنی سازنده ها تو تصمیماتشون استقلال داشته باشن و ناشر دخالت زیادی نکنه…نمونه موفق حمایت روانی ناشر از استودیوها ، سونی هستش…نمونه عبرت آموز دخالت بیجا تو تصمیمات استودیوهای با استعداد هم EA رو میشه مثال زد!

  • خوبی این استودیو اینه که با هزینه کم و حتی کمک های مردمی هم تونسته عناوین خوبی بسازه.
    نمیدونم مایکروسافت چقدر بهشون بودجه و امکانات میده ولی اگه هزینه ی هنگفتی واسشون انجام بشه همه میخوان بدونن ماحصلش چی میشه.

  • Cpt.MacMillan گفت:

    نقش آفرینی بازها حتما بازی Dungeon Siege III رو بازی کنن. متاش ۷۳ شد ولی اصلا توجه نکنن بازی بشدت اعتیاد آوری هست واقعا لذت بردم از این ساخته آبسیدن.
    شایعه شده که فال اوت نیو وگاس یکی دیگه از شاهکارهای آبسیدن قراره که ریمستر بشه.
    یعنی من با بازی های این استودیو زندگی کردم :inlove:

  • ماکروسافت هرکیو رها کنه واقعا آزاد میشه :))
    امیدوارم نینجا تئوری از چنگشون بتونه فرار کنه خیلی حیفه این استودیو نابود شه

دلیل فروش ابسیدیان اینترتینمنت به مایکروسافت از زبان مدیر ارشد استودیو - گیمفا