جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا

جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول

سعید حلاجیان
۱۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا

برای پنجمین هفته‌ی متوالی شاهد هستیم که صدرنشین‌های بریتانیا، یکی پس از دیگری کنار رفته و جایگاه خود را به بازی‌های جدید می‌دهند. عنوان جدید شرکت یوبی‌سافت یعنی Far Cry New Dawn نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ صدرنشین هفته‌ی گذشته‌ی بریتانیا که این هفته جایگاه نخست را از دست داده و این بازی Anthem است که بر صدر جدول فروش بریتانیا تکیه می‌زند.

برای پنجمین هفته‌ی متوالی شاهد تحولات بسیاری در جدول فروش بریتانیا هستیم. علیرغم عرضه‌ی بازی‌های جدید، محبوب و مورد انتظاری هم‌چون Resident Evil 2 و Far Cry New Dawn در سال ۲۰۱۹، تا به اینجا هیچ یک از عناوین یاد شده نتوانسته‌اند بیش از یک هفته در صدر جدول بریتانیا باقی بمانند. آخرین بازی مولتی پلتفرم که در هنگام عرضه چنین رکوردی را از خود برجای گذاشت، بازی Call of Duty: Black Ops 4 بود که دو هفته صدرنشینی متوالی را تجربه کرد.

این هفته نیز شاهد اتفاق مشابهی با هفته‌های گذشته هستیم. صدرنشین جدول بریتانیا بار دیگر تغییر یافته و این بازی Anthem است که به محض ورود خود به بازار، توانست به آسانی تمام رقبا را کنار زده و در صدر جدول تکیه بزند؛ موضوعی که با توجه به نمرات ضعیف و نظرات منفی منتقدان، کمی دور از ذهن به نظر می‌رسید اما در هر حال کمتر بازی‌بازی است که حاضر باشد ساخته‌ی جدید استودیوی خوش‌نام بایوور را تجربه نکند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید علیرغم اینکه رایانه‌های شخصی، پلتفرم اصلی بازی Anthem به شمار می‌آید اما این کنسول پلی‌استیشن ۴ است که بیشترین میزان فروش بازی (۵۴ درصد) را به خود اختصاص داده و جالب‌تر اینکه سهم پلتفرم رایانه‌های شخصی از میزان فروش بازی Anthem، تنها شش درصد بوده است.

در مکان دوم جدول بازی جدید شرکت یوبی‌سافت یعنی بازی Far Cry New Dawn را مشاهده می‌کنیم. اگرچه میزان فروش این بازی نسبت به هفته‌ی گذشته ۴۳ درصد افت کرده است اما با توجه به اینکه New Dawn یک نسخه‌ی فرعی از سری Far Cry به شمار می‌رود، از نظر فروش عملکرد بسیار خوبی داشته است.

به نظر می‌رسد این هفته، هفته‌ی الکترونیک آرتس است. به لطف کاهش قیمت بازی FIFA 19، فروش این عنوان نسبت به هفته‌ی گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته است و همین موضوع سبب شده تا به رتبه‌ی سوم جدول صعود کند. در ادامه مشاهده می‌کنیم بازی Red Dead Redemption 2 دو پله سقوط داشته و در مکان چهارم جدول قرار گرفته است. این بازی از زمان عرضه قادر به کسب شش صدرنشینی شده و هیچ‌گاه از میان ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا خارج نشده است.

نسخه‌ی جدید سری Metro با نام Metro: Exodus علیرغم فروش افتتاحیه‌ی بی‌نطیر هفته‌ی گذشته، این هفته با کاهش ۵۵ درصدی فروش همراه شده و با سه پله سقوط در رتبه‌ی پنجم جدول قرار گرفت.عرضه‌ی عناوین جدید، بازی Resident Evil 2 را نیز بی‌نصیب نگذاشته است. این بازی به هنگام انتشار و در هفته‌ی نخست عرضه‌ی خود، در صدر جدول فروش بریتانیا قرار گرفت اما نتوانست در هفته‌‌‌‌های دیگر به عملکرد خوب خود ادامه دهد تا جایی که در هفته‌ی جاری از میان ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا خارج شده و به مکان یازدهم جدول سقوط کرده است.

در نهایت Call of Duty: Black Ops 4 که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، این هفته نیز تسلیم نشده و با قرار گیری در رتبه‌ی نهم، همچنان جایگاه خود را در میان ۱۰ عنوان پرفروش بریتانیا حفظ کرده است.

بازی‌های انحصاری:

مهم‌ترین اتفاقی که می‌توان در زمینه‌ی بازی‌های انحصاری به آن اشاره کرد، صعود چند پله‌ای بازی انحصاری شرکت مایکروسافت و کنسول اکس باکس وان یعنی Forza Horizon 4 و بازگشت آن به میان ۱۰ بازی پرفروش بریتانیاست. در مقابل اما انحصاری جدید مایکروسافت یعنی Crackdown 3، این هفته نیز عملکرد خوبی نداشته و با افت ۵۱ درصدی فروش همراه شده است. همین موضوع سبب شده تا بازی Crackdown 3 از رتبه‌ی سیزدهم به رتبه‌ی بیست و ششم جدول سقوط کند و باید دید مایکروسافت چه تدابیری برای بهبود عملکرد این بازی می‌اندیشد.

به مانند هفته‌ی گذشته، در هفته‌ی جاری نیز می‌توان شرکت نینتندو را برنده‌ی بی چون و چرای بازی‌های انحصاری در جدول فروش بریتانیا به شمار آورد. این تنها شرکت نینتندو است که با دو نماینده و در مجموع با هشت نماینده (در میان ۴۰ بازی پرفروش بریتانیا) موفق شده بار دیگر برتری را از آن خود کند.

در طرف مقابل، تنها نماینده‌ی شرکت سونی یعنی بازی Spider-Man نیز با افت فروش همراه شده و شاهد سقوط یک پله‌ای این بازی به رتبه‌ی بیست و دوم جدول هستیم.

هفته‌ی آینده منتظر عرضه‌ی چه بازی‌هایی باشیم:

فوریه‌ی طوفانی با انتشار بازی‌هایی چون  Far Cry New Dawn ،Metro Exodus ،Crackdown 3 و Jump Force آغاز شد، با عرضه‌ی بازی Anthem ادامه پیدا کرد و هفته‌ی آینده با بازی‌های Dirt Rally 2 و Trials Rising خاتمه خواهد یافت. اما حتما می‌دانید که طوفان بزرگ‌تری در پیش است و از همین روی، باید خود را برای انتشار عناوین بزرگی به مانند Division 2 ،Devil May Cry 5 و Sekiro: Shadows Die Twice آماده کنید. طی هفته‌ی پیش رو، رقابت در بالای جدول بسیار هیجان انگیز و نفس گیر خواهد شد؛ جایی که بازی‌هایی هم‌چون Far Cry New Dawn و Metro Exodus برای حفظ جایگاه فعلی خود و یا Resident Evil II برای بازگشت به میان ۱۰ عنوان پرفروش بریتانیا، کار بسیار سختی را پیش روی خواهند داشت. در هر صورت فهرست بازی‌هایی که به تدریج تا پایان ماه فوریه عرضه می‌شوند، به شرح زیر است :

نام بازی تاریخ عرضهپلتفرم مقصد
Dirt Rally 2.0۲۶ فوریه‌ی ۲۰۱۹ (سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷)پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
Trials Rising۲۶ فوریه‌ی ۲۰۱۹ (سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷)پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ
Deltarune: Chapter 1۲۸ فوریه‌ی ۲۰۱۹ (پنج‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷)نینتندو سوییچ

لیست ۱۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا:

نام بازیرتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی گذشته
Anthem۱ورودی جدید
Far Cry New Dawn۲۱
 FIFA 19۳۵
Red Dead Redemption 2۴۳
Metro Exodus۵۲
Forza Horizon 4۶۱۵
New Super Mario Bros U Deluxe۷۷
Mario Kart 8: Deluxe۸۹
Call of Duty: Black Ops 4۹۱۰
Super Smash Bros Ultimate۱۰۱۱

لیست ۴۰ بازی برتر از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر پلی‌استیشن ۴ از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر اکس‌باکس وان از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا

 

لیست ۲۰ بازی برتر نینتندو سوئیچ از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا

لیست ۳۰ بازی برتر رایانه‌های شخصی از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • XBOX FAN MAN گفت:

    اى جانمممم Anthem :inlove: :yes:forza horizon 4 هم ششم به به :inlove: :heart:باعث خوشحالى هست که گیمرا دیگه به متا و نقدها اهمیت نمیدن و چیزى که خودشون بارو دارن شاهکاره رو میخرن :inlove: :yes:

    • Hala madrid گفت:

      دوست عزیز بزار دوهفته بشه،انتم تو جدول پرفروش ها گم و گور میشه

      • PERSIAN NAZI گفت:

        انگلستان مهد گیمرهای دیوانه و خل و چله و حقیقتا بعید نیست که زیاد فروش کنه چون سلیقه بازیهاشون هم مثل خودشون و خانواده گند دماغ سلطنتی خونخوارشون چرته :laugh:
        اگه ۱۰۰ بازی پر فروش PC رو نگاه کنی میبینی که ۱۵۰۰ تاشون سیمز هستش :laugh: :laugh:

    • اگه گیمرا به متا و نقد اهمیت نمیدادن darksiders 3 تو هفته اول انتشار خودش نباید رتبه ۲۳ ( اگه اشتباه نکنم ) قرار میگرفت
      anthem هم به خاطر هایپی که EA ایجاد کرده بود و هزینه ای که برای تبلیغات بازی خرج کرده بود طبیعیه که تو هفته اول انتشار رتبه اول قرار بگیره

      • Star1 گفت:

        کسی اهمیت نمیده به متا
        الان Anthem با متای ۶۰ فروشش از Resident Evil 2 با متا ۹۲ بیشتره.
        مشکل منتقدا اینه که این بازی رو بایوور و EA ساختن اگر این بازی رو سونی یا نینتندو ساخته بودن کمتر از ۹۰ نبود میانگین نمراتش و ضمن اینکه بازم گیر چرت و پرت به یه بازی آنلاین دادن.
        گیمرا دیگه از مافیای metacritic که به دست ژاپنیا درست شده خسته شدن.

        • Danger.Arta گفت:

          فروشش از ایول ۲ بیشتره؟///:
          عزیز این هفته اول انتشارشه بزار دو هفته بگذره
          درضمن ایول ۲ فروشش خیلی از انتم بیشتره
          و فکردی نینتندو و سونی بازی زیره ۹۰ ندارن؟
          اونایی که تو میبینی مث گادو لستو ماریو یا زلدا معلومه بالا ۹۰ ولی بقیه انحصاریاشونم دیدی؟
          حتی ۶۰ هم دارن
          نینتندو یه بازیم برا وی یو زده که متاش زیره ۲۰ عه…

        • Sir Sonic گفت:

          آنتم با متای ۶۰ فروشش تو هفته اول از بازی ای که یه ماه و خورده ایه تو جدوله بیشتره.
          هفته بعد که با کله سقوط کرد هم رو میبینیم (اوه راستی بتلفید ۵ هم نمی بینم…اون کجاست؟ حالش خوبه؟)
          مافیای متاکریتیک ژاپنی همونایی اند که متای Nier Automata رو از ۹۳ کشیدن ۸۷ نه؟
          گند کاری های EA رو هیچ رقمه نمیشه جمع کرد. این قدر دنبال بهونه نگردید.

        • @SatanasNightmare گفت:

          نه خیر دوست عزیز مشکل جای دیگه هست.خوبه خودت گفتی فروشش از رزیدنت بیشتره حالا خودت فکر کن ببین مشکل کجاعه که بازی مثل رزیدنت فروشش کمتر از اینه

    • TERIXA گفت:

      پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در هفته گذشته: Anthem با وجود صدر نشینی، فروش ضعیف‌تری از Mass Effect Andromeda داشته است آمار وحشتناک‌تر این است که Mass Effect: Andromeda هم با وجود دریافت بازخوردهای ضعیف، در هفته اول عرضه خود توانسته بود دو برابر فروش بیشتری از Anthem داشته باشد. یه خورده زیادی نویسنده تیتر پر شور زده که زیادم اینجوری نیست.

  • Paprika گفت:

    خب انتم که قطعا فروش خوبیو تجربه نمیکنه…
    رزدینت و مترو هم فروش عالی داشتند و بیشتر هم میشه
    فارکرای هم تا اینجای کار بد نبوده و خوب عمل کرده (اگرچه همه میدونیم فروش دیجیتالی بازی های یوبی سافت فوق العاده بالاس و قابل مقایسه نیست با فیزیکی….
    —————————————————
    با اومدن دویژن ۲ قطعا شامل تغیرات خواهیم بود

  • Sir Sonic گفت:

    خب هفته بعد هم خبری نیست
    تا هفته بعدش که DMC V دنیا رو می لرزونه

  • mbox گفت:

    فروش انتم عالی بود و خیلی خوبه که حرف منتقدا و استریمر ها با اینکه رو گیمرهای غیرحرفه ای تاثیر خودشو داره ولی کم کم داره بین اکثریت بی اعتبار میشه.
    پلیرها نباید به حرف منتقدا و استریمر ها هیچ توجه ای کنن
    در ضمن احتمالا سونی برای dmc برنامه ریخته و ممکنه بخوان با پول متارو بیارن پایین چون تو کنفرانس مایکروسافت معرفی شد و کپکام با مپلتی پلتفرم کردنش حال سونی رو گرفت.
    منتظر حمله منتقدا و استریمرها و به دنبال اونا فن بوی های سونی برای پایین اوردن فروش بازی و صدمه زدن به اون باید بود.

  • Legion2 گفت:

    انتم فروشش به اون حدی که خود EA انتظار داشته نزدیک ام نشده کجا فروش انتم عالی بود ؟؟

  • adams-khersi گفت:

    آخه ۶۰دلار واسه اونا پولی نیست!! ارزون ترین بلیط استادیوم تو لیگ برترشون ۱۰۰دلاره اونم پشت گل!!!! مقیاس بزنم با خودمون بلیط استادیوم ۱۰تومنی ام داریم!!!!!! فک کن اگه آنتم ۱۰تومن بود شما نمیخریدی؟؟؟
    ما مجبوریم سخت گیری کنم تو انتخاب بازی های ولی اونا راحت ان!!!!!

جدول فروش هفتگی بریتانیا | یورش Anthem به صدر جدول - گیمفا