یکی از منتقدان بازی Anthem، وارد لیست سیاه الکترونیک آرتس شد - گیمفا
یکی از منتقدان بازی Anthem، وارد لیست سیاه الکترونیک آرتس شد - گیمفا
یکی از منتقدان بازی Anthem، وارد لیست سیاه الکترونیک آرتس شد - گیمفا
یکی از منتقدان بازی Anthem، وارد لیست سیاه الکترونیک آرتس شد - گیمفا

یکی از منتقدان بازی Anthem، وارد لیست سیاه الکترونیک آرتس شد

مهیار امیدی
۲۰:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
یکی از منتقدان بازی Anthem، وارد لیست سیاه الکترونیک آرتس شد - گیمفا

چندی پیش، مشخص شد که یکی از منتقدان اصلی بازی Anthem، وارد لیست سیاه شرکت الکترونیک آرتس شده و عوامل حاضر در این تیم، واکنش‌های جدی‌ای به این منتقد داشته‌اند.

همان طور که می‌دانید، روز گذشته بازی Anthem به طور رسمی منتشر شد و با نقد‌ها و نمرات منفی منتقدان رو به رو گردید. در حال حاضر، بیشتر کاربران بازی با نگاهی اعتراض آمیز، نسبت به شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) شکایت دارند و امیدوارند تا در آینده، با انتشار به‌روزرسانی‌های کاربردی و محتویات مختلف، مشکلات این اثر کاهش یابد.

چندی پیش مشخص شد که این شرکت، یکی از منتقدان بازی Anthem را وارد لیست سیاه خود کرده است. این منتقد حرفه‌ای، Gggmanlives نام دارد و کانال یوتیوب وی در سراسر جهان، از کاربران و دنبال کنندگان بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی، همگان به صحت نقدها و صحبت‌های این فرد اعتماد دارند. این یوتیوبر اهل استرالیا، نقدهای تند و جدی‌ای نسبت به بازی Anthem داشته است. مجموعه‌ای از نقدها و صحبت‌های این منتقد با محوریت مشکلات و نکته‌های مختلف بازی، در قالب ویدئویی اختصاصی در کانال یوتیوب وی منتشر شد که واکنش‌های مختلف کاربران را به دنبال داشت. عجیب‌ترین و جدی‌ترین واکنش، مربوط به شرکت الکترونیک آرتس بود که اقدامی جالب را در رابطه با این موضوع، عملی کرد.

به طور دقیق‌تر، در ویدئویی که این منتقد در کانال یوتیوب خود منتشر کرد، به موضوعاتی از قبیل پدیدار شدن ناگهانی و غیر واقعی شخصیت‌ها در طول بازی، مشکلات تاکتیکی و ایرادهای صوتی بازی اشاره شد. در زمانی که این ویدئو منتشر گردید، Gggmanlives در صفحه‌ی توییتر خود توضیح داد:

بالاخره موفق شدم تا ویدئوی مربوط به بازی Anthem را منتشر کنم. در واقع این اثر، در زمینه‌های مثبت، حرفی برای گفتن ندارد و امیدواریم تا در آینده، مشکلات آزاردهنده‌ی آن رفع شود. سازندگان باید به خواسته‌ها و نظرات هواداران احترام بگذارند. در حال حاضر به سختی می‌توان خریداری این بازی را به کسی پیشنهاد داد!

بعد از گذشت چند ساعت، ویدئوی مذکور به طور ناگهانی از کانال مربوط حذف شد و Gggmanlives به طور رسمی اعلام کرد که شرکت الکترونیک آرتس، وی را وارد لیست سیاه خود کرده است. در واقع او از طرف این شرکت، مجبور شده تا این ویدئو را حذف کند.

با تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد که یک رابطه‌ی کاری میان این منتقد و شرکت مذکور وجود داشته است. در واقع الکترونیک آرتس، حامی مالی این یوتیوبر بوده و او یکی از اعضای برنامه‌ی Game Changers محسوب می‌شود. در جریان این برنامه، این شرکت از تولیدکنندگان محتویات رسانه‌ای و ویدئوهای مربوط به بازی‌ها حمایت می‌کند. اکنون به نظر می‌رسد که این رابطه‌ی کاری، در حذف ویدئوی مذکور، بسیار تاثیرگذار بوده است.

بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، باری دیگر این ویدئو توسط Gggmanlives در یوتیوب آپلود شد اما این بار، دیگر شاهد به نمایش در آمدن لوگوی شرکت الکترونیک آرتس نبودیم. با توجه به رابطه‌ی کاری میان این دو، در ویدئوی قبلی شاهد وجود لوگوی مربوط به این شرکت بودیم. حذف این لوگو، نشان می‌دهد که دیگر رابطه‌ی کاری خاصی میان این یوتویبر و الکترونیک آرتس برقرار نیست و Gggmanlives به طور آزادانه، این ویدئو را منتشر کرده است. او در جدیدترین مصاحبه‌ی خود توضیح داد:

من در زمانی که با شرکت الکترونیک آرتس کار می‌کنم و عضوی از برنامه‌ی Game Changers هستم، حق ندارم تا هیچ توضیح یا نکته‌ای منفی درباره‌ی عناوین این شرکت منتشر کنم. در واقع در زمانی که لوگوی این شرکت مشاهده می‌شود، الکترونیک آرتس در حال تایید محتویات ویدئوی من است و آن‌ها از این ویدئوها در برنامه‌ی Game Changers استفاده می‌کنند.  درحال حاضر به نقض پیمان با این شرکت متهم هستم و مجبور شدم تا ویدئوی مذکور را حذف کنم.

در ادامه شاهد واکنش مدیر انجمن برنامه‌ی Game Changers یعنی لی ویلیامز (Lee Williams) بودیم:

در جریان شفاف سازی موضوع پیش آمده، شعبه‌ی استرالیای ما دستور داد تا ویدئوی مذکور حذف شود. ما هیچ کسی را وارد لیست سیاه نکرده‌ایم. این منتقد در رابطه‌ی کاری‌ای که داشتیم، یکی از قوانین بسیار مهم را نقض کرد. در حال حاضر هیچ مشکلی با ویدئوی منتشر شده نداریم.

به طور کامل‌تر، لی توضیح داده که لوگوی شرکت الکترونیک آرتس در نسخه‌ی جدید ویدئو، مشاهده نمی‌شود. در این شرایط، این ویدئو دیگر به شرکت مذکور مربوط نبوده و در برنامه‌های Game Changers نیز وجود ندارد. به این صورت که یک منتقد بیگانه، آزادانه این اثر را نقد کرده است.

حال با شرایط پیش آمده، قضاوت‌ها و گفت و گوهای مختلف و متفاوتی در جوامع کاربری بازی در حال شکل گرفتن است. البته که این موضوع، تا حدودی اعتبار شرکت الکترونیک آرتس را با مشکل مواجه کرده است. اکنون کاربران معتقدند که این شرکت، به فعالان حوزه‌ی رسانه مبلغ مشخصی را پرداخت کرده و از آن‌ها به طور رسمی حمایت می‌کند. از این رو، آن‌ها نباید عیب‌ها و ایرادات عناوین مربوط به این شرکت را به طور واضح نمایش دهند و به طور دقیق‌تر، در نقد بازی‌ها تقلب می‌شود. با این وجود، اعتبار ویدئوهای نقد و بررسی و یوتیوبرهایی که حمایت می‌شوند، با مشکل رو به رو است.

در جریان جدیدترین اخبار این بازی، جزئیات برنامه‌ی ۹۰ روزه‌ی استودیو بایوور برای بازی Anthem منتشر شد تا ما از رویدادهای آینده‌ی بازی مطلع شویم. همچنین لیست نمرات بازی از اینجا قابل مشاهده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یکی از منتقدان بازی Anthem، وارد لیست سیاه الکترونیک آرتس شد - گیمفا
یکی از منتقدان بازی Anthem، وارد لیست سیاه الکترونیک آرتس شد - گیمفا
یکی از منتقدان بازی Anthem، وارد لیست سیاه الکترونیک آرتس شد - گیمفا
یکی از منتقدان بازی Anthem، وارد لیست سیاه الکترونیک آرتس شد - گیمفا
یکی از منتقدان بازی Anthem، وارد لیست سیاه الکترونیک آرتس شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • king_ares گفت:

    دوستان کسی در جریانه که اینم فیلتره یا نه؟؟؟

    • MS GAMER گفت:

      حالا فیلتر نباشه تو حاضری ۷۰۰ تومن واسه این بازی پول بدی?

      • PERSIAN NAZI گفت:

        کی پول میده برای این زباله ؟ :laugh:
        این دوره زمونه اگه س.پر فرا ابر شاهکار مطلق رو هم بذارن جلوت باید حساب کنی ببینی که ارزش داره ؟ به اقتصاد زندگیت اسیبی وارد نمیشه ؟ اون چیزی که میخوای هست ؟
        تازه اگه همش درست بود و ناشر هم الکتریکی فارتس بود یعنی نه به تمام عیار :laugh:
        من که اگه بمیرم هم دیگه بازی الکتریکی فارتس رو نمیگیرم چون
        مس افکت رو کشتن و دد اسپیس رو چال کردن و دانته رو تو جهنم سوزاندن و بلک رو سفید کردن و از همه بدتر که مدام دروغ میگن و بازیهاشون هم که باگه و میان کد نویسیش میکنن و درسغ از ۱% بهینه سازی :laugh:
        نمیدونم چرا اما مدام استدیوها و ناشران امریکائی دل گیمرها رو خون میکنن و حقوق مصرف کنندگان رو عایت نمیکنن و با مشتی دروغ پول میچاپن و بچاپ بچاپشون براهه و مدام هم در تلاشن که قیمت بازی رو ببرن بالا تا بیشتر دلار دربیارن از بابت فروش هیچی
        اون از اکتیوی که بلک اپس ۳ رو دوباره با چند تغیر به اسم بلک اپس ۴ فروخت
        الکتریکی فارتس که مدام گند میزنه و حال ندارم بگم از بس گنداشون زیاده
        راک استار که بازیهاشو برای PC دیر میده و اونم یه بی احترامیه
        یوبی سافت که پر از باگه و تازه بعد از ۶ ماه قابل بازی کردنه
        بیتسدا که گند زد به تاریخش و فال اوت رو کو اپ انلاین ساخت و کد گذاریش کرده
        من اگه بمیرم هم بازی از قاره امریکا نمیخرم و تصمیم کبرا گرفتم برای این قضیه
        بجاش از عناوین شرقی و اروپائی هرچی بگی بازم کمه :inlove:
        زنده باد هنر گیم

        • Majid گفت:

          راک استار احتمالا برای جلوگیری از کرک بازیش دیر تر عرضه می کنه همچنین ساخت بازی به بزرگی بازی های راک استار برای pc به علت قدرت بیشتر کمی زمان بیشتری می خواد تا تمام ویژگی ها به بهترین شکل در دسترس قرار بگیرند.شرکت های دیگه هم با آپدیت هایی که برای بازی ها میدن اینکار می کن(پی سی و کنسول)به این دلایل ممکنه که بیشتر طول کشیده باشه یا شرکت تصمیم گرفته فشار کاریش کمی کاهش بده و همچنین بخش آنلاین تکمیل کنه.

    • Star1 گفت:

      بازی فیلتر نیست، دقیقا مث فیفا و بتلفیلد.

      طرف ویدیو با لوگوی رسمی و واترمارک EA منتشر کرده در حالی که محتوای ویدیو مورد تایید EA نیست و قرارداد های اسپانسری الکترونیک آرتز را نقض کرده.
      طرف هم مجبور شده ویدئو پاک کنه و مجدداً آپلود کنه ولی اینبار بدون لوگو EA.

  • TzzzT23 گفت:

    موندم کسی هم هست از سیاست کثیف ea بی خبر باشه؟؟ اینا با چه رویی ادامه میدن خدایی!!!
    یه مدت از ubisoft ناراضی بودن ملت و واقعا هم حق داشتن، ولی ubisoft داره اشتباهاتشو جبران میکنه. ولی این ea از اولش منفور بود و هنوز هم هست.

    • TERIXA گفت:

      ubisoft همچین جبران جبرانم نمیکنه Beyond Good and Evil 2 رو که قبلا گفته بودن آفلاینه یه دفعه شد کاملا آنلاین.

    • NAVID741 گفت:

      فک نمیکنم این ربطی به این موضوع که EA میخواد دهن منتقدین رو یه جوری ببنده داشته باشه! تو سیاستای پولی و … EA بحثی نیست ولی تو این موضوع حق دارن! وقتی شما یه ویدیو با لوگو رسمی یه شرکت منتشر میکنین یعنی این ویدیو مورد تایید یا حمایت اون شرکته در حالی که این ویدیو ربطی به Game changers نداره یا از طرف EA ساخته یا حمایت نشده!
      پس فک نمیکنم کار اشتباهی کرده باشن!

  • PC and PS4 گفت:

    با تمام وجود بگم
    منفورتریییییییییین شرکت بازیساز نسل ۸
    EA GAMES

    بیاین اسکارشو بهش بدید

  • منو یاد مملکت خودم میندازه…
    Shame on you EA

  • Hodd Toward گفت:

    اتفاقا من نقدهاشو نگاه میکنم. کارش درسته.

  • Hala madrid گفت:

    خجالت بکش.اینقدر کثیف نباش لامصب.مثل بچه آدم بازی بساز اینجوری عقده ای بار نمیای :no: :smug:

  • mbox گفت:

    میزان متا و واکنش منتقدا و استریمر ها
    با پولی که به انها میدهید رابطه مستقیم دارد

  • pc گفت:

    battlefield bad company 2
    mass effect 123
    dragon age
    dead space 123
    star wars اینم اگه روش کار میکرد عالی میشد
    تنها بازی خوبی که براش مونده فیفا هست :-/
    این نسل معلوم نیست استودیو ها چشون شده یکیش ea یکیش konami و یکمی هم ubisoft و capcom خراب کرد که الان دارن بهتر میشن

  • پس با این حساب، این نمره ۶ که اکثر منتقدها در این نمره مشترک بودن رو باید با شک نگاه کرد و نمره بدون فشارهای شرکت ea قطعا اینی که الان هست نخواهد بود، فرض کنیم متای نقدها بشه ۴ یا شایدم پایینتر !!! 😯

  • Yaser گفت:

    #اسپم
    لطفا اگه میشه جواب بدین جایی جز اینجا پیدا نمیکنم جواب بدن لطفا اونایی که pes باز هستن بگن
    من pes آنلاین میزنم چند ماهه ولی چند تا موضوع رو مخم هستش لطفا اگه حرفه ای هستین بگین
    چرا گاهی اوقات سرعت بازیکن حریف خیلی بیشتره و زود میرسن حتی اگه سرعت رو نگه میداریم (مثلا دفاع بازیکن حریف که عقب تر هستش به بازیکن سرعت بالای ۹۰ من میرسه به راحتی) ولی برعکسش اتفاق نمیوفته و مهاجم حریف به راحتی سرعتش بیشتره گاهی بازیکنای من عین فلج ها راه میرن
    مورد بعدی پاس دادنه دقیقا به بازیکن حریف گاهی پاس میدن ولی حریف بیشتر اوقات پاس تو عمق دقیق میدن
    مورد بعدی رو مخه گاهی پاس آروم میده به راحتی به حریف میرسه ولی تا آخر پر میکنی هم محکم نمیدازه اصلا فاز بازی مشخص نیست یا کلا دیرتر از حد پاس میده
    بعدی هم اینه بازیکن حریف با کله میاد سمت بازیکن و راحت میگیره ولی بازیکن های ما برعکسه
    کلا pes خیلی رو مخه n بار خواستم پاکش کنم
    درضمن پینگ منم خوبه نسبتا
    ممنون میشم جواب میدین چند جای دیگه میزارم تا به جواب برسم

  • Alireza_yoo گفت:

    ببین اگه پول نمیداد بازیاش متاشون چند میشد من موندم چرا ملت هنوز فیفا میخرن هر سال فقط یکم تغییرات خیلی خیلی جزعی داره اگه فیفا یه سال فروش نداشته باشه بار و بندیل میبنده یا مجبوره سیاستاشو عوض کنه

  • Consol Fan گفت:

    اقایون همین شرکت ea هست که سال به سال براتون fifa رو میسازه هر سال هم بهینه تر…پس بیاین انصاف داشته باشیم وقتی این شرکت یک بازیو خراب میکنه صبر کنین تا برطرف کنه مش
    کل
    ش رو اخه میبینید باگ داره میرید بازم میخرید بعد میگید بده و نظر منفی میدید اصن کسی این بازیو انجام نداده و فقط نظرات رو خونده میاد امتیاز ۰ میده 😐 حالا اینا مهم نیست این یارو این فیلم رو منتش
    ر کرده تو گزارش هم خوندید که نوشته لوگوی الکترونیک ارتز بوده و انگار ازز زیر دست این ش
    رکت ویدیو رد شده. پس حق داره که ویدیو رو حذف کنه 🙂 لطفا تا بازیو انجام ندادید و نظر خودتون رو واقعا دیدید بیاید نظر منفی بدید الکی هی میاین منفی میدین که چی؟ 😆

یکی از منتقدان بازی Anthem، وارد لیست سیاه الکترونیک آرتس شد - گیمفا