جزئیات بهروزرسانی جدید بازی Metro Exodus برروی رایانههای شخصی منتشر شد
استودیوی ۴A Games، به تازگی بهروزرسانی را برای بازی آخرالزمانی و محبوب Metro: Exodus برروی پلتفرم رایانههای شخصی منتشر کرده است.
سرانجام پس از مدتها انتظار، بازی جدید مجموعهی Metro با عنوان Metro Exodus منتشر شد و مورد استقبال منتقدان و بازیبازان قرار گرفت. این عنوان که در سبک تیراندازی اول شخص است، بازیباز را در نقش آرتیوم (Artyom) قرار میدهد تا باری دیگر برای بقا تلاش کند. از ویژگیهای بارز این عنوان میتوان به محیطهای جدید بازی اشاره کرد. توسعه دهندگان تلاش کردهاند با طراحی محیطهایی با وسعت بیشتر، تجربهای متفاوت را برای بازیبازان خلق کنند.
در بهروزرسانی روز اول بازی که برای تمامی پلتفرمها عرضه شد، بهبودهایی را برای نسخهی رایانههای شخصی شاهد بودیم که میتوان از اضافه کردن گزینه motion blur در بخش تنظیمات گرافیکی بازی، بهبود عملکرد بازی برروی کارت گرافیکهای RTX و افزودن پشتیبانی از فناوری DLSS نام برد. حال به تازگی بهروزرسانی جدیدی برای بازی منتشر شده که ویژهی پلتفرم رایانههای شخصی است. در این بهروزرسانی جدید شاهد بهبود عملکرد و ثبات بازی، اضافه شدن قابلیتی برای آگاه شدن سازنده از کرش (crash) شدنهای بازی، بهینهسازی بازی برای اجرا برروی کارت گرافیکهای RTX و بهبود فناوری DLSS هستیم.
در ادامه آمده است که این بازی برای اجرا برروی رایانههایی با سیستمهای ضعیف بهبودهایی داشته است. همچنین بعضی از کاربران رایانههای شخصی هنگام تجربهی بازی با کنترلر، دچار مشکلاتی نظیر لگ و … شدهاند که گفته شده است، هنگام بازی با تنظیم متوسط مقدار Vsync برروی سیستمهای قدرتمند این مشکل به وجود میآید. سازندگان بازی اشاره کردهاند برای حل موقت مشکل فعلی Vsync، مقدار آن را تا حد ممکن افزایش داده یا به طور کلی آن را خاموش نمایند تا مشکل بررسی شود.
بازی Metro: Exodus هم اکنون برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و همچنین پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از این عنوان، میتوانید نقد و بررسی منتشر شده از آن را در وبسایت گیمفا تحت عنوان بقایی متفاوت تر از همیشه| نقد و بررسی بازی Metro: Exodus به قلم مهدی رضایی مطالعه کنید. همچنین در صورتی که در دستهی کاربران شکارچیان تروفی قرار دارید، مشاهدهی فهرست تروفیهای بازی Metro Exodus به شما پیشنهاد میشود.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
هیچ وقت از کرک شدن یه بازی انقدر خوشحال نشده بودم که برا این بازی خوش حال شدم تا تو باشی شاخ و شونه نکشی :rotfl:
این نسخه ای که کرک شده نسخه استیم هست و هیچ بازی تو اپیک استور هنوز کرک نشده الان دیگه دیپ سیلور مطمئن شده نباید بازیشو تو استیم منتشر کنه.
چرا چرت میگی :/ :idk:
خدایی چی بدتون میدن که اینقدر دفاع میکنید به ما هم بگید 😕 😐
بهینه سازیش رو PC فوق افتضاحه.تو یکی از مناطق اولیه بازی یکجا ایستاده بودم یه سمت نگاه میکردم ۵۰ فریم میداد بعد یه سمت دیگه رو نگاه میکردم فریم میومد رو ۲۰.
یکی از بینظیر ترین بازی هایی که رو ps4 انجام دادم الان چپتر ۸ هستم میتونم بگم فوق العادس نمره ۱۰/۱۰
ببخشید یکم رکیک باید صحبت کنم
کثیف ترین شرکتی که تا حالا دیدم انویدیاس با اون آرم چشم جهان بینش که کاملا یهودیه و حرکاتشم اینو اثبات میکنن
کارت گرافیک داده بیرون با ترافلاپس نچندان قوی تر بعد با دوتا ویژگی نرم افزاری داره سر گیمرارو گول میماله (dlss. rtx) . خدا میدونه چقد به این سازنده ها پول میده که تبلیغ این کارتای شکست خورده جدیدشو بکنن
منی که دارم اینو میگم خودم gtx1080 دارم ولی به عنوان ی کاربر شدیدن از خود شرکت بخاطر سیاست کثیفش متنفرم. هربار اپدیت میاد کارتای پاسکالو ضعیف تر میکنه و این جدیدارو بهینه تر.
ازین کثیف تر شرکتای بازی سازین که واسه پول بازیشونو داغون میکنن و کاربراشونو جز اون تعداد محدودی ک از سری جدید انویدیا استفاده میکنن از خودشون ناراضی میکنن
یعنی بازم دم codex گرم ک زد این بازیو سریع کرک کرد و من یکم دلم خنک شد
میشه بگی در چه مواردی کارت شما ضعیف تر شده؟؟
اصلا متوجه منظور شما در مورد بهینه تر کردن سری rtx و ضعیف تر کردن سری قبل نمیشم!!!
من خودم ۱۰۶۰ ۶gigi دارم و اتفاقا توی بازی مترو با این آپدیت جدیدی که براش اومد و همینطور درایور جدید انویدیا که دیروز منتشر شد فریم ثابت تر هست و همینطور سرعت لودینگ بازی بهتر شده
شما گول تبلیغات رو نخور وقتی میدونی همه اینا تبلیغ هست
از ریلیز سری ۱۰۰۰ انویدیا فکر کنم ۴ سالی میگذره شایدم بیشتر خب هنوز هم این سری داره پشتیبانی میشه و هنوزم جز برترین گرافیک ها به حساب میان.دیگه انویدیا چیکار کنه ؟؟؟؟شما یه نیگاه به بقیه عرصه ها بنداز در عرصه گوشی های هوشمند اپل با اون ابهتش یعد از سه سال نهایتن سری جدید گوشی هاشو میده بیرون و سامسونگ که هیچی شش ماه یکبار این قضیه رو انجام میده
انویدیا دمش گرم اگر قیمت محصولاتش بلاتر هست نسبت به amd عوضش وقتی میری طرف یکی از محصولاتش با خیال راحت میری میخری و میدونی این گرافیک پشتیبانی میشه حداقل تا ۶ سال
الانم که خیری نشده برادر من …شما که ۱۰۸۰ داری دیگه غمت چیه ؟”راحت تا ۴ سال آینده خودتو بستی
خب بحث منم همینه منی که ۱۰۸۰ دارم نباید غم اجرای بازی روی رزلوشن ۲k با نرخ فریم ثابت داشته باشم. من دانلودش نکردم هنوز مترو رو ولی تو یوتوب دیدیم که چقد بیخودی سنگینه این بازی… و اینکه انویدیا سری جدید رو قوی تر میکنه سری پاسکالو ضعیف تر شما ی سر برید یوتوب ببینید اوایل با ورژنای قبلی درایور انویدیا ۱۰۸۰ تو بازی fh4 فریم بیشتری نسبت به ۲۰۷۰ میداد. با هر اپدیت فاصله رو کمتر کردن (حتی با کمتر کردن فریم دهی ۱۰۸۰) تا الان تو بعضی از منابع حتی ۲۰۷۰ فریم بیشتری میده و اینو حتی خیلی از یوتوبرا میگن که داره همون حرکت اپلو که ایفونای قبلی رو کندتر میکنه رو میزنه. در ضمن ۴ سال نیستو ۳ ساله از عمر پاسکال میگذره. بحث منم مقایسه برند amd و انویدیا نبود. درضمن انویدیا اگه خیلی کاردرست بود کنسولا کارت انویدیا میبستن جای amd. ی سیاستایی پشت قضیس که منو شما ازش خبر نداریم. بر هیچکی پوشیده نیست که کارتای انویدیا غولن ولی بحث من سیاستاش بود که کاربرارو مجبور میکنه نسل جدید بخرن.
شما توقع دارید ۲۰۷۰ فریم بیشتری نده وقتی که ۲۰۶۰ اندازه ۱۰۸۰ فریم میده؟
انویدیا ۲۰۶۰ و ۲۰۷۰ رو خیلی نزدیک به هم زده. البته ۲۰۶۰ بعضی جاها از ۱۰۷۰ti هم ضعیف تره خصوصا تو رزلوشن ۴k. جنگ این کارتای حرفه ای تو رزلوشن بالاس. ۲۰۷۰ و ۱۰۸۰ فرقشون تو ۴k در حد محسوسی نیست و به قدرت واقعی باشه ۲۰۷۰ ۷٫۵,ترافلاپسه و ۱۰۸۰ بیشتر از ۹ ترافلاپس. تو بازی مثل fh4 هم تا جایی که من دنبال میکردم ۱۰۸۰ بهتر بود که ظاهرن سر دسکاری های انویدیا توی درایورا جدیدن در ی حد شدن
منم ۱۰۸۰ دارم و کاملا راضیم برعکس پشتیبانی و اپدیت هاش یه سر از amdبهتره ای ام دی هر از چند گاهی با اپدیتاش بازیای قدیمی رو بدتر میکنه همینطور بعضی کارتا رو کلا قطع پشتیبانی میکنه از بعضی بازیا ولی اینویدیا هر اپدیتی داده کارتو بهینه تر کرده یا شما اصلا پیسی نداری یا زیاد راعفی پور میبینی
مگه دلیلی داره تو جایی ک کسی حتی منو نمیشناسه لاف بزنم؟ شما دارین فن بازی در میارین و بخاطر کوبوندن برند حریف کنو کاستی های برندی که استفاده میکنین رو نادیده میگیرین. اقایی که ۱۰۸۰ داری همون اساسین اودیسی رو روی ۲k با گرافیک مکس میتونی بدون افت فریم اجرا کنی؟ یا همین مترو رو؟ مگه غیر اینه اودیسی همون گرافیک اوریجین رو داره؟ یا همین مترو تو گرافیک بصری به پای خیلی از بازی ها که تو با ۱۰۸۰ حتی ۴k هم روون بازی میکنی نمیرسه؟ دیگه این حرفا چیه؟ خب داره واسه فروش این سری rtx دست ب هرکاری میزنه حتی افت فریم تو نسل قبلش… دقت کنی ۲۰۷۰ حتی ترافلاپسش از ۱۰۸۰ کمتره میدونی که ترافلاپس حکم اسب بخارو داره… ازونجا که ۲۰۸۰ هم از ۱۰۸۰ti ضعیف تره داره این کارارو میکنه. تو نسل جدید یه ۲۰۸۰ti خیلی قدرتمنده که اونم ۱۲۰۰-۱۴۰۰ دلار نمی ارزه. وسلام
ترافلاپس سطحیترین و مزخرفترین و گمراهکنندهترین معیار واسه مقایسه دو تا GPU هست که جدیداً خیلی هم باب شده.
نه عزیز من ۱۰۸۰ قوی تر از ۲۰۷۰ نیست، طبق منطق شما لابد RX 590 هم باید از RTX 2060 قویتر باشه چون ترافلاپسش بیشتره! لابد انویدیا کارت AMD رو هم ضعیف کرده؟ 😀
ما داریم در مورد دو تا معماری متفاوت حرف میزنیم، یه زمانی سری Maxwell و GTX 980 هم عرضه شد و همین عملکرد Floating Pointاش رو کاغذ از GTX 780Ti پایینتر بود ولی در عمل کارت سریعتری.
کارتهای جدید در سطح ریزمعماری بهبودهای زیادی دارن که مهمترین بهبودشون دو برابر شدن حافظهی Cache و در مجموع بهبود Caching و البته توانایی این کارتها تو انجام محاسبات Integer و Floating Point بصورت همزمانه که معماری پاسکال فاقد اونه، و البته معماری جدید Delta Memory Compression پیشرفتهتری هم داره که در مجموع باعث میشن Turing یه معماری بهینهتر باشه.
مثل اینکه این خود انویدیا بود که وقتی سری پاسکالو معرفی کرد فقط با تبلیغ ۱۰ ترافلاپسی ۱۰۸۰ کارتاشو میفروخت. اتفاقا تموم ریز معماری که تو کارت هست از پهنای باند تا سرعت حفظه دست به دست هم میدن تا ی خروجی بگیرن ک با ترافلاپس محاسبه میشه. این انویدیاس ک واسه توی کاربر تعیین میکنه ک چیو برتری بدونی. حالا ک ترافلاپسا اونقدام جا به جا نشده داره رو dlss که حتی تو مترو بازی رو مات میکنه به جای شارپ کردن و rtx که بیشتر شبیه ی حقه نرم افزاریه مانور میده. شما دقت کنید حتی تو بازی جهان بازی مثل دیویژن انعکاس نور از سطح آب به شکل آینه ای اتفاق میفته که انویدیا حالا همونو داره ب اسم rtx و کردن پول تو حلق شرکتای بازی ساز برتری نشون میده در حالی ک طرف میره ۱۴۰۰ دلار میده کارت بی شک مانیتور ۴k داره و اگه بخواد rtx روشن کنه باید قید رزلوشونو بزنه چون فریم ب شدت افت میکنه و برعکس ک این خودش ی ضدحاله. راجب قدرت کارتای amd هم شما میتونید ایکس باکس وان ایکسو ملاک قرار بدین که با ۶ ترافلاپس در حد کارتای شماره یک انویدیا عمل میکنه. اگه میبینی که تو اکثر بازیا کارتای انویدیا با ترافلاپس کمتر از amd با ترافلاپس بیشتر عملکرد بهتری دارن ب دلیل ساپورت بی چونو چرای بازی سازا از انویدیاس و بازم برمیگرده به شیتیلایی که میگیرن. تا حالا از خودتو پرسیدین چرا تو تکو توک بازی هایی که از amd هم پشتیبانی میکنن مثل doom چرا یهو کارتای amd خدا میشن؟ بگذریم بحث من سیاستای انویدیای تک چشمه که امسال با شکست تو فروش سری rtx همه حرف منو تصدیق میکنن. حالا داره همون کارتارو به اسم سری ۱۱ با قیمت کمتر میفروشه که از رهگیری نور مثلا پشتیبانی نمیکنن که با کالبد شکافیشون مشخص شد اینا همون کارتان که انویدیا با یکمی دسکاری داره ارزون تر میفروشه.۱۱۶۰ti رو میگم
ترافلاپس هیچ ربطی به سرعت حافظه نداره مرد مومن من نمیدونم چرا وقتی اینقدر اطلاعاتت ضعیفه سعی میکنی نظرات گندهتر از سطح اطلاعاتت بدی.
ترافلاپس ضریب تعداد Shaderهای GPU با فرکانس هستهست و هرگز نشوندهندهی عملکرد نهایی یک GPU نیست.
اون چیزی که تو بازیایی مثل دیویژن میبینی بهش میگن Screen Space Reflection، هیچکس نگفته تا حالا تو بازیای ویدیویی بازتاب وجود نداشته Ray Tracing صرفاً تکنیکیه که کیفیت و دقت بازتابها رو تو بازیهای ویدیویی میتونه بهبود بده. وگرنه تکنیکهای سنتی برای بازتابها خیلی وقته تو صنعت گیم استفاده میشن و کسی ادعا نکرده وجود ندارن.
عملکرد بهتر کارتای انویدیا به نسبت AMD با ترافلاپس کمتر هم هیچ ربطی به پول و ساپورت بهتر و این مسائلی که گفتی نداره، بازیایی مثل AC Odyssey و همون Division و دهها بازی دیگه AMD اسپانسرشون هست و باز هم اگه کارتای AMD و Nvidia که ترافلاپس برابری دارن رو مقایسه کنی انویدیا بهتر عمل میکنه.
ببین برادر، عملکرد GPU خیلی خیلی پیچیدهتر از چیزیه که فکر میکنی، عملکرد نهایی یک کارتگرافیک به دهها عامل ریز و درشت بستگی داره
اینم بگم شما اگه ایکس باکس وان ایکس ۶ ترافلاپسی که amd هست رو با کامپیوتری که یه کارت ای ام دی ۶ ترافلاپسی روشه مقایسه کنید میبینید وان ایکس خیلی قوی تره. چرا چون واسه کامپیوتر که پورت میکنن دیگه کارتای انویدیارو ملاک قرار میدن اکثرا و بهینه بودنشون واسه انویدیاس تا ای ام دی. ولی اونجا تو وان ایکس از قدرت کامل کارتش استفاده میکنن و درواقع بهینش میکنن که شما شاهد قدرتش هستین. همین مترو رو رو وان ایکس میشه ۴k 30 فریمو ازش گرفت ولی واسه پی سی gtx 1080 هم ب خوبی وان ایکس از پسش بر نمیاد
داداش ترافلاپس ملاک اصلی نیست بیشتر کارت گرافیک های ای ام دی ترافلاپس بیشتری میدن حتی gtx 980هم ترافلاپس دو برابر ۱۰۶۰ داشت ولی قدرتشون توی فریم دهی یکیه ولی حرف شما اینه که اینویدیا با اپدیت ضعیف میکنه بازیارو ک اصلا اینجوری نیست من اصلا برام مهم نیست ک ۲k بالا میاره یا نه چون این خبر از بهینه سازی بد بازی ساز میده وگرنه کلی بازی فورکی روون اجرا میشن شما درباره اپدیت هاش میگی ک ده هشتادو ضعیفتر کرده ک اصلا اینجوری نیست همین الان با اومدن اپدیت برای ار تی ایکس توی بازی هایی مثل بتل وی کارت های بدون ار تی ایکس هم بهینه تر شدن ربط ب سازنده داره وقتی درست بهینش نکردن ربطی ب اپدیت انویدیا نداره وگرنه هر دفعه اپدیتی داده وضع بازیا بهتر شده معمولا رو کارت های سه نسلش وگرنه منم قبول دارم rtx و dlssیه تبلیغه و هنوز ب بلوغ نرسیدن و هنوز یه دو نسل کار دارن