چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا
چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا
چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا
چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا

چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا

دهه نود میلادی یکی از مهم ترین دوره های زمانی برای صنعت گیم محسوب میشود. از جدیدتر شدن تکنولوژی های مختلف گرفته تا پیوستن سونی به دنیای گیم و کنسول های بازی و البته، فرنچایز های جدید. سری عناوین مختلف و متعددی در دهه نود میلادی خصوصا در چند سال پایانی ساخته و عرضه شدند. عناوینی که بعضا هنوز که هنوز است بر صنعت گیم حکمرانی می کنند. از Resident evil و Fallout گرفته، تا Half life و فرنچایز های دیگر. در کنار این عناوین بزرگ، محبوب و پر سر و صدا، در آن سالها شاهد تولد یک سری دیگر هم بودیم. Collin McRae Rally. فرنچایزی در سبک ورزشی و شبیه سازی مسابقات رانندگی و رالی. از آن روز تا به الان، ۱۳ نسخه مختلف از این سری ساخته و به بازاز عرضه شده اند. هر چند عملکرد امتیازی نسخه های مختلف این سری به نوعی سینوسی بوده و بالا و پایین های بسیار به خود دیده، اما این سری همواره طرفداران و هواداران ثابت و همیشگی خود را نیز دارا بوده و به لطف همین هواداران تداوم ساخت نسخه های مختلف Collin McRae Rally ممکن شده است. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنم نام این سری، برگرفته از قهرمان پرآوازه رالی، Collin McRae است. کسی که در طول ساخت نسخه اول و همچنین نسخه های بعدی، به نوعی به عنوان مشاور نیز عمل کرده بود. هر چند Collin McRae در سال ۲۰۰۷ از دنیا رفت، اما این سری همچنان ادامه پیدا کرد و در نهایت به نام Dirt تغییر پیدا کرد و از آن به بعد، عناوین این فرنچایز با این نام به بازار عرضه می شوند. در ادامه به نقد و بررسی آخرین و جدیدترین نسخه از این سری پر سابقه، با نام Dirt rally 2.0 می پردازیم. با من و گیمفا همراه باشید…

چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا

Dirt rally 2.0

همان طور که از نام بازی نیز مشخص است، تمرکز بازی و به طور کامل اتمسفر و شرایط بازی، بر اساس مسابقات رالی شکل گرفته. مسابقاتی جذاب، نفس گیر و چالش برانگیز که در مناطق مختلف، از زمین ها و بیابان های شنی گرفته، تا مناطق جنگلی و کوهستانی و بارانی انجام می شوند. همین مسأله باعث می شود اولین تفاوت این عنوان و در مقیاس وسیع تر این فرنچایز با عناوین هم سبک آشکار شود. Dirt rally 2.0 مسابقات فوق سریع و با ریتم بالا که در آن اکشن نقش مهم و پر رنگی را ایفا می کند را به مخاطبان ارائه نمی دهد، و نباید هم بدهد چون دنیای بازی حال و هوای متفاوتی دارد و بنابراین جزئیات مربوطه نیز با دیگر عناوین تفاوت دارند. این نکته را می توان یکی از نکات مثبت بزرگ برای این عنوان تلقی کرد. بازی به راه خود می رود و کاری به سری عناوین رقیب و هم سبک ندارد. سازندگان در Dirt Rally 2.0 تلاش نکرده اند با کپی برداری محض از عناوین موفق و پرطرفدار، یک عنوان کپی شده تحویل هواداران دارند دهند. نه بلکه به کل، بازی، سیستم و مکانیزم های گیم پلی، رانندگی و ماشین ها مخصوص به خود است. بگذریم… برویم سراغ گیم پلی بازی. در بازی و در قالب بخش های مختلف، می توان گفت هدف اصلی و نهایی همیشه یکسان است. در کمترین زمان نسبت به رقبا به خط پایان برسید. اما خب همه چیز به همین سادگی نیست و نیاز به تلاش و دقت و استمرار زیادی برای موفقیت در تورنمنت ها و مسابقات قهرمانی مختلف وجود دارد. شما باید مسابقه دهید، برنده شوید و Credit کسب کنید تا بتوانید مهندسان ماهر تر و باتجربه تری را برای تیم خود استخدام کنید و از همه مهم تر، ماشین های جدید بخرید. بیش از ۵۰ ماشین مختلف، از کلاس ها و برند های گوناگون در بازی وجود دارند که بسیاری از آنها، از لحاظ سرعت، هندلینگ، شتاب و… کاملا منحصر بفرد عمل می کنند. در واقع درست است که برخی ماشین های طبیعتا از بقیه بهتر، سریعتر و کامل تر هستند، اما در عین حال رانندگی با هر ماشین، تجربه ای متفاوت را به ارمغان می آورد که این نکته بسیار جذاب و جالب است.

از همان اولین مسابقه ای که در بازی انجام دهید، متوجه یک نکته می شوید، Dirt rally یک عنوان بسیار سخت، چالش برانگیز و پا به پای است که در آن ثانیه ها برنده را مشخص می سازند. درست است که در پایان تنها عامل برای مشخص کردن برنده، آن راننده و ماشینی است که زمان کمتری را نسبت به بقیه ثبت کرده باشد، اما همه چیز به همین سادگی ها هم نیست.در طول هر مسابقه، که معمولا بین ۳ تا ۷ دقیقه به طول می انجامد، اتفاقات مختلفی رخ می دهد که می تواند کاملا شرایط مسابقه را عوض کنند. یک اشتباه ساده در یک پیچ، ترمز کردن و کم کردن سرعت در جایی که می بایست گاز دهید و سرعت بگیرید یا بالعکس و حتی کوچکترین بی توجهی و بی دقتی می تواند مقام اول را از چنگ شما بیرون بکشد. خصوصا این که زمان هر مسابقه نسبتا طولانی است و شما در طول چندین دقیقه ممکن است خسته شوید و یا حتی برای یک لحظه، اشتباهی انجام دهید که ثانیه ها به شما لطمه بزند.

چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا

تصویری از حالت اول شخص بازی…تنوع محیط ها و ساعت های زمانی بازی بسیار راضی کننده است.

حتی برخی افراد به این سری لقب “دارک سولز” عناوین ریسینگ و مسابقه ای را داده اند. و باید اذعان کرد بازی واقعا چالش برانگیز است. خصوصا آن که تعداد قابل توجهی از مسیر ها و مسابقات، در جاده هایی کاملا ناهموار، خراب و نا متعادل انجام می شوند و همیشه خبری از جاده های صاف و راحت نخواهد بود. حال خود در نظر بگیرید. یک مسابقه ی پنج دقیقه ای، در هوای بارانی و در منطقه ای کوهستانی که جاده کاملا خراب و سنگی بوده و پیچ های مختلفی نیز در طول مسیر وجود داشته چه طور به پیش خواهد رفت؟ طبیعتا کار بازیبازان در طول برخی مراحل و مسیر ها، به خاطر شرایط جوی سخت و چالش برانگیز خواهد بود.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که مگر بازی درجه سختی ندارد که به طور مطلق و کلی گفته می شود بازی سخت و جالش برانگیز است؟ باید بگویم که چرا بازی دارای درجه سختی مشخص نیز هست که در واقع بازه ی عددی ۱ تا ۱۰۰ را شامل می شود که در درون این بازه ی عددی، سطح های مختلف گنجانده شده اند به این صورت که هر چه عدد بیشتر باشد، سختی و چالش نیز بیشتر خواهد بود. اما مساله فقط هوش مصنوعی و سختی رقبا نیست، بلکه مساله اصلی شرایط مسیر مسابقه و همچنین گیم پلی بازی است. Dirt rally 2.0 به عنوان یک عنوان شبیه ساز رانندگی و مسابقات رالی، بسیار واقع گرایانه و طبیعی طراحی شده و اکثر جزئیات مربوط به حتی کوچکترین بخش ها نیز در آن رعایت شده است. همین مسأله سبب شده با یک عنوان چالش برانگیز طرف باشیم که دقت، آمادگی و البته صبر در آن حرف اول را می زند. جالب است این روز ها هر گاه می شنویم در بازی نیاز دارید یسیار صبور باشید، ناخودآگاه ذهن همه به سمت سری سولز-بورن یا Nioh بر می گردد. اما در Dirt Rally 2 نیز صبر در کنار مهارت و دقت اهمیت بسیار بالایی دارد. در طول مسابقه اگر بخواهید شتاب زده عمل کنید و بدون توجه به پیچ ها، مناطق سخت، و یا شرایط جوی مسابقه فقط با سرعت بالا رانندگی کنید، احتمالا به سرعت شکست خواهید خورد. چون یا از مسیر اصلی خارج می شوید و باید چند ثانیه صرف برگشت به مسیر کنید، و یا به مانعی برخورد خواهید کرد. اما اگر می خواهید در Dirt Rally 2.0 موفق باشید و بتوانید در مسابقات و تورنمنت های مختلف قهرمان شوید، باید صبور باشید و طبق برنامه عمل کنید. هنگام نیاز سرعت را زیاد کنید، هنگام نیاز ترمز بگیرید و زمان مناسب بپیچید. و مهم تر از همه تمامی این کارها را در بازه ی مشخص و مخصوص به خود انجام دهید. شاید برای آن افرادی که تازه با این فرنچایز و این دست مسابقات آشنا شده اند این مسأله تا حدودی اذیت کننده باشد، اما اگر مدتی وقت بگذارید و با جزئیات رانندگی و مکانیزم های گیم پلی آشنا شوید، تا حد زیادی با شرایط خو می‌گیرید.

همان طور که گفتم این عنوان به شدت به تمرکز، دقت و صبر نیاز دارد و تا حد زیادی چالش برانگیز است. بد نیست به این مسأله هم اشاره ای بکنم در بازی، فارغ از درجه سختی، خبری از Mini map، راهنما یا هر چیز کمک کننده جزئی دیگری نخواهد بود و شما باید روی کمک تنها یک نفر حساب کنید. کمک راننده خود. اگر اطلاعات هر چند کلی در مورد مسابقات رالی داشته باشید می دانید به علت ریتم بالا، طولانی بودن مسابقه و چالش های فراوان، هر راننده یک کمک راننده دارد که با کمک نقشه و اطلاعات خود راننده را راهنمایی می کند و پیچ ها و مناطق خطرناک و حساس را به راننده اطلاع می دهد. کمک راننده در این بازی هم نقشی کاملا یکسان دارد و شما باید حتما به نکاتی که کمک راننده اشاره می کند دقت کنید و تصمیم مناسب بگیرید. همانطور که گفتم سیستم رانندگی بازی بسیار واقع.گرایانه طراحی شده و شما نمی توانید سر یک پیچ بسیار شدید در حالی که سرعت بالایی دارید در عرض یک ثانیه سرعت خود را کم کرده بپیچید و به کار خود ادامه دهید. شما می بایست از اندکی قبل از هر پیچ یا منطقه ی خاص آماده باشید و سرعت و جهت ماشین را نیز برای آن پیچ آماده کنید. نکته های کمک راننده را می توان برگ برنده در مسابقات سخت تر و نزدیک تر دانست جایی که مهارت شما، در کنار توجه به موقع به صحبت های کمک راننده، می تواند منجر به کمترین زمان و در نتیجه پیروزی شما شود. همچنین بد نیست به این نکته اشاره کنم که صداگذاری کمک راننده یا Co Driver, بسیار خوب و درجه یک صورت گرفته و کاملا مناسب است. Phil Mills, کمک راننده برجسته و مشهور مسابقات رالی، وظیفه صداپیشگی نقش کمک راننده یا همان Co Driver را بر عهده دارد. و باید گفت واقعا صدای او به نقش کمک راننده حس و حالی جذاب بخشیده‌ است.

چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا

گرافیک هنری بازی واقعا چشم نواز است.

بد نیست در مورد مسیر ها و مناطق مختلف بازی نیز صحبت کنیم. تنوع محیط ها و مسیرهای بازی بالاست و از دشت های بلژیک، تا مناطق سرسبز آمریکا تا جنگل های سرسبز نیوزیلند و مناطق کوهستانی را شامل می شود. این تنوع قابل قبول منجر می شود بازیباز دیرتر احساس یکنواختی و تکراری بودن پیدا بکند و بنابراین بازیباز می تواند مدت طولانی تری سرگرم شود. نکته مهم تر این است که تفاوت در پوشش گیاهی و ظاهر و یا شرایط آب و هوایی و جوی فقط برای تنوع بصری نیست بلکه این شرایط بر روی گیم پلی نیز تاثیر مستقیم می گذارند. برای مثال مناطق و مسیرهایی که شنی هستند باعث می شوند Handling یا همان چسبندگی ماشین به سطح بیش تر باشد و کنترل کمی راحت تر و جم و جور تر شود. اما در عوض نهایت سرعت ماشین کمی کاهش می یابد. از آن طرف در جاده های یخ زده و مرطوب، کنترل ماشین سخت تر است ولی ماشین می تواند به سرعت بیشتری دست پیدا کند. همچنین در جاده های کوهستانی به علت ناهموار بودن مسیر، رانندگی با سرعت بسیار بالا عملا ممکن نیست و دقت در پیچ ها و لحظات حساس برنده‌ را مشخص می سازد.

در مورد مد های بازی نیز باید بگویم متاسفانه تمرکز اصلی سازندگان بر روی مسابقات قهرمانی یا مسابقات کلی بوده به همین دلیل مد های متعددی را در بازی شاهد نیستیم هرچند بازی پتانسیل بسیار بالایی برای مد ها و بخش های مختلف دارا بود و به شخصه فکر می کنم Codemaster ( سازنده بازی ) می توانست چندین بخش و مد مختلف و بعضا فانتزی نیز ذر بازی به عنوان بخش فرعی قرار دارد که متأسفانه این اتفاق رخ نداده است. بازی تنها چند بخش کلی مانند Rallycross و Hill Climb را داراست که متاسفانه بعد از مدتی این بخش ها حالتی یکنواخت می گیرند و تنها بخش مسابقات و قهرمانی ها می تواند تا حدودی جذاب بماند. این مسأله تکراری و یکنواخت شدن گیم پلی و روند مسابقات را می توان بزرگترین نقطه منفی بازی دانست. در حالی که به نظرم اگر بخش های بیشتری در بازی وجود داشت، بازی می توانست به مراتب دیرتر تکراری و یکنواخت شود. اما صرف نظر از این مشکل، گیم پلی بازی بسیار جذاب، روان و البته سخت و چالش برانگیز است و یک تجربه متفاوت و نفس گیر را ارائه می دهد. تنوع قابل قبول مسیر ها و مناطق برای مسابقه نیز باعث شده مسابقات جذابیتی بیشتر پیدا کرده و چشم نواز تر شوند. همچنین سیستم و مکانیزم طبیعی رانندگی با این که کمی ممکن است سخت باشد، اما به خوبی در بازی شکل گرفته. به عنوان آخرین نکته در بخش بررسی گیم پلی باید اشاره کنم متاسفانه بخش آموزشی در نظر گرفته شده، تا حد زیادی نمی تواند گیمر ها و مخاطبانی که با این سری و این اتمسفر آشنایی ندارند را به بازی علاقه مند سازد و سیستم گیم پلی و مسابقات بازی، ممکن است تازه کار ها را گیج و یا حتی از بازی زده کند. هر چند طبق اخبار بدست آمده Codemaster اعلام کرده در قالب آپدیتی بخش Tutorial بازی را کامل تر خواهد کرد. اما فعلا این بخش کمبود های مختلفی به خود میبیند.

چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا

تنوع ماشین های بازی مناسب است.

موتور گرافیکی بازی EGO Engine است و در یک کلام به طور خلاصه باید گفت، عملکرد گرافیکی بازی بسیار خوب و راضی کننده است. طراحی هنری، کیفیت بافت ها، سایه زنی ها، نورپردازی و دیگر موارد به خوبی و به شکلی کاملا استاندارد در بازی طراحی شده و شاهد کمتر مشکلی از این بابت هستیم. قبل تر اشاره کردم تنوع محیطی بازی بالاست و از مناطق بیابانی و شنی، تا سرسبز و کوهستانی را در بر می گیرد. نکته جذاب و رضایت بخش نیز این است که این محیط های گوناگون، از لحاظ بصری-هنری نیز بسیار چشم نواز و زیبا هستند و کاملا راضی کننده به شمار می آیند. هنگامی که در حال مسابقه دادن هستید و به رد آب در سطح جاده دقت می کنید که بازتاب داشته، متوجه زیبایی گرافیک هنری بازی خواهید شد. در مناطق پاییزی و جایی که درخت های زرد و نارنجی رنگ محیط را پوشانده‌ اند و همچنین در مناطق بارانی و مسیرهایی که سطح جاده خیس است، زیبایی بصری بازی دو چندان می شود و بلاشک بازی از این حیث نمره قبولی می گیرد.

در مورد مشکلات گرافیکی نیز باید بگویم هر چند به صورت محدود و کم، اما شاهد مشکلات گرافیکی هستیم. مشکلات بیشتر ظاهری هستند تا تاثیرگذار و افت فریم نیز در بازی بسیار کم دیده می شود. به صورت کلی اکثر مشکلات گرافیکی در حریان مسابقات و گیم پلی تاثیر خاصی ندارند اما متاسفانه بعضی از آنها ممکن است به کل شرایط را عوض سازند. برای مثال ممکن است چندین دقیقه در حال رانندگی باشید و در حالی که زمان بسیار خوبی ثبت کرده اید و بسیار آماده اید و به خط پایان نزدیک می شوید، یه علت یک باگ ممکن است کلا شرایط شما عوض شود و حتی بازنده شوید. البته باید بگویم تعداد دفعاتی که این چنین اتفاقی ممکن است برای شما رخ دهد بسیار کم است، با این حال گاهی اوقات بسیار می تواند آزار دهنده باشد. امیدوارم سازندگان در آپدیت های آینده این مشکلات کلی را نیز برطرف سازند تا به تجربه بازییازان آسیبی وارد نشود.

بخش آخر به موسیقی و صداگذاری اختصاص دارد. در بخش صداگذاری باید بگویم همان چند بخش و فرد کلی مانند کمک راننده و یا صداهای دیگر بسیار مناسب در بازی قرار داده شده اند و کاملا با اتمسفر و فضای بازی همخوانی دارند. در مورد موسیقی هم باید بگویم سازندگان به کوچکترین جزئیات نیز توجه کرده اند و برای مثال صدای یک موتور مشخص در مسیری صاف، با صدای همان موتور در منطقه ای شنی یا کوهستانی تفاوت محسوس دارد و به خوبی این حس به شما منتقل خواهد شد که موتور فشار زیادی را تحمل می کند. تنوع صداگذاری هم انصافا بالاست و می توان گفت تقریبا هر ماشین و موتوری خاص، صدای منحصر بفرد مخصوص خود را داراست. در کل در بخش موسیقی و صداگذاری سازندگان عالی عمل کرده اند.

چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا

اگر به دنبال لذت، چالش و هیجان همراه هم هستید، Dirt rally 2.0 به شما پیشنهاد می شود.

سخن پایانی:

Dirt rally 2, تجربه ای لذت بخش، هیجان انگیز و البته سخت و چالش برانگیز است که به لطف تنوع قابل قبول محیط ها و ماشین ها و گیم پلی استاندارد، در کنار جلوه های بصری چشم نواز می تواند انتخاب مناسبی برای علاقه مندان به شبیه ساز های مسابقه ای باشد.

چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا
چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا
چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا
چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا
چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PERSIAN NAZI گفت:

    صبح همگی بخیر
    یادمه برای اولین بار که دیرت ۱ رو بازی کردیم چقدر لذت بردیم و از چه گیم پلی عالی و گرافیک بی نظیری بهره مند بود
    چقدر لذت بخش بود و چقدر زحمت کشیدیم تا تمامی ایتمهاش رو بدست بیاریم
    یه رفیق داشتم که همسایمون بود و با اون شریکی خریدیمش و تا فیخالدون لذت بردیم
    یاد ان زمانهای خوش بخیر که نوجوان بودیم و لذتی بخش بود زندگیمون و عناوین هم که بتل رویالی نبودن و بیشتر بازیها +۱۵ بودن
    یادمه که اون زمان اویل ۵ رو هم کو اپ ۲ نفره زدیم و چقدر حال کردیم
    حالا اون رفیقم ازدواج کرده و گیم رو کنار گذاشته و چسبیده به زندگیش و الان ۱ پسر ۶ ساله داره و تو فرودگاه همدان کار میکنه ولی من هنوز بازی میکنم و در کنار زندگی روزمره گیم رو هم کم و زیاد دارم
    یکی از خوبیهای مقالات گیمفا اینه که یهوئی خاطرات شیرین گذشته رو میاره جلو چشم ادم و میبینی که ای داد بیداد چقدر زود روزگار مثل برق و باد میگذره

    • استودیو slightly mad که project cars رو ساخت چی پس؟؟؟؟ سازنده wreckfest چی???! بازیای نو آورانه ریسینگ خیلی زیادی بودن که فقط از ذهنمون رفتن…
      این نسل اصلا ترن تن رقیب نداشت داداش !
      کدمسترز بازیای خوب و بعضا متوسط رو به بالای خوبی رو ساخت.ولی ترن تن هر چی که ساخت، شاهکار به تمام معنا بود !!!

  • speed_girl_NFS گفت:

    بعد از سبک FPS سبک Racing رو خیلی خوش دارم.
    یه چند روزی‌ام دارم FM7 می‌زنم که معرکس. تقریباً ۱۰۰۰ تا ماشین و ۴۰ پیست داره. تا قیامتم بازی نکنی، بازم تکرای نمی‌شه. گرافیکشم فوق‌العادس، Crysis سبک ریسینگه! نهایت قدرت Xbox One X رو نشون میده.
    DR2 متای خوبی گرفته + هاشم تو باکس بیشتر از – هاشه، پس ارزش وقت گذشتن داره. ولی بیشتر شبیه یه DLC برای FM7 تا یه گیم مستقل، درکل خوبه گیمه. ولی مانی دستم بیاد FH4 رو می‌گیرم.

  • saeed Kh گفت:

    آره مثه crackdown 3 بازیاش کرک شدنی نیس

  • Mr Hill93 گفت:

    تو نیازی نیست به ps فن ها بازی ریسینگ معرفی کنی کسی بخاد ریسینگ بازی کنه gt sport و درایو کلاب هست که از تمام مزخرفاتی که نام بردی بهتر و سرتر هستن

  • legendboy گفت:

    اگه از طرفدارای ریسینگ شبیه ساز و هاردکور هستین به شدت dirt رو توصیه میکنم
    بازی پر از چالش های سخت و نفس گیر و اشک دراره ولی واقعا لذت بخشه
    بزرگترین ایراد نسخه قبل همین تکراری شدن بود که باعث شد من از تموم کردنش منصرف بشم و متاسفانه مثل اینکه این نسخه هم همین ایراد رو داره، البته این نکته رو هم باید گفت که خود سازندگان هم قصدی برای تنوع خیلی عجیب و غریب ندارن و جامعه هدفشون همون ریسینگ بازای هاردکورن چون خیلی از راننده های حرفه ای هم از این بازی بعنوان تمرین استفاده می کنند

  • خیلی خوبه! از یکش بهتره فک کنم! ولی از حقیقت غافل نشیم که هنوز به شاهکارایی مثل dirt 3 و … نرسیده :/
    نمیدونم چرا به dirt showdown نمره کم دادن !‌ من که توی ریسینگ از هر بازی ای که شبیه flatout باشه خوشم میاد (کلا تخریب پذیری ماشینا از گرافیک و .. واسم مهم تره XD )
    dirt 3 رو شرط میبندم بیشتر از ۹۰٪ شما ها تجربش کرده باشین و واسه من هم یه masterpiece به تمام معناست! چه روز هایی که با این بازی نگذروندم…
    محض اطلاع بعضی عزیزان میگم:‌ crackdown 3 کرک شده :/ فورزا هورایزن هم اصلا دور از دسترس نیست و codex کلا بازی هایی که از windows store هستن رو معمولا کرک میکنه :/ هورایزن هم به وقتش کرک میشه…(فکر نکنین retarded هستم چون میدونم ۱۴۴ روز گذشته و کرک نشده. هورایزنا کلا اینجورین دیگه چه باید کرد :/ )
    Haven’t u heard what becomes of curious minds??!

  • pezhmanm666 گفت:

    دوستان عزیز کمپین جمع‌ آوری امضا برای رفع محدودیت بازی Apex Legend اغاز شده لطفا شمام شرکت کنین.اگه گیمفا هم یه پست جداگونه بزاره که چه بهتره .اینم ادرس https://www.change.org/p/let-iranian-gamers-play-apex-legends-apexforiran

  • TH3KCK گفت:

    میشه رفت با قیمت خیلی کمتر نسخه اشتراکی گرفت و آنلاین هم بازی کرد نیازی به خرید کنسول نیست

  • mhn1532 گفت:

    سلام اقای یه سوال داشتم:
    پینگ من در ۹٫۹٫۹٫۹ و ۸٫۸٫۸٫۸ زیر ۱۰۰ هست و حدودا میانگین گرفتم شد ۹۵٫ در بازی انلاین پینگم را تست نکردم چون اگه بازی را دانلود کنم و پینگ بالا باشه نمیشه بازی کرد. میشه از پینگ گوکل فهمید که پینگ من در بازی چند هست (مثلا در رینبو و بتلفیلد)و اینکه با پینگ زیر ۱۵۰ میشه به راحتی بازی کرد؟
    کسی میدونه بگه. 😀 :- :heh: :heh: :heh:

  • Gray Fox گفت:

    دوست گرامی ،ممنون از پیشنهادخریدباکس و همچنین FH4که بازی واقعا خوبی هم هست.چند تا مطلب عموما و خصوصاعرض میکنم.
    فرمودین۸۰درصد ps بازها ریسینگ باز نیستن،ممنون میشم طرز گرفتن جامعه اماری ریسینگ بازهای کنسول رقیب رو یه مختصری توضیح بدین.(گمون نکنم psداشته باشید و GT sportرو تجربه کرده باشید)گیم پلی گرن روهرکسی دید بدون توجه به ارم وعلایم متوجه نشد گیمه از بس که واقعیه مخصوصا رپلای هاش(تجربه شخصی خودمن)،بگذریم از مسابقات جهانی GT sport که با قهرمانی راننده فرمولا ۴ (ایگورفراگا)در موناکو با کیفیت ۸Kبرگزار شد(قابل توجه عزیزی که میگفت رانندگان واقعی باFM7بازی میکنن).حالا یه دوستمون متاروملاک خودش قرار داده،کسی تعداد بالای ماشین پیست ها براش مهمه و اصن کار نداره ماشین جدیده یاقدیم تراکتوره یا کومباین زمین کشاورزیه یا شالیکاری ! برامن واقعی بودن و جدید بودن ماشین واستانداردوجهانی بودن پیست در شبیه سازها همواره مطرح بوده ومتا هم هیچوقت برام بیش از نظر شخصی احیانا الوده به توصیه وپول کمپانیها نبوده و نیست.عیب و ایراد هم از تجربه شخصی خودم از GT Sportمیتونم بگم، امانیازی نیس آدم برای تبلیغ و تحسین کنسول خودش و احیانا بازی کرک نشدش(تاحالا البته) رقیب بزرگی مثه GT Sرو انکار کنه.منم گیمپلی FH4وFM7رو دیدم کارشون واقعا قابل تحسینه.اما نقدنمیکنم تا تجربش نکردم،قدری منصف باشیم هم بد نیست.

  • AlirezaAK47 گفت:

    اقای زاهدی بفرمایید این نسخه هم قابلیت برگشت زمان رو نداره؟

چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا
چالش، لذت، هیجان …| نقد و بررسی Dirt Rally 2.0 - گیمفا