زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

Devil May Cry…! نامی آشنا برای تقریبا هر گیمری که روی این کره خاکی زندگی و اندک اطلاعاتی راجع به گیم و دنیای آن دارد. مجموعه‌ای که اکنون برای عده زیادی، پا فراتر از صرفا یک بازی می‌گذارد و تبدیل به یک بت، شاید هم یک خدا می‌شود. بازی‌های با ابهت زیادی در دنیای گیم وجود دارند که مورد احترام همه هستند و حتی مخالفان نیز معمولا چنین بازی‌ها یا شخصیت‌هایی را مورد توهین قرار نمی‌دهند. The Witcher، Resident Evil، Dark Souls و همین طور Devil May Cry را می‌توان نمونه‌های بارز چنین بازی‌هایی دانست. اولین DMC تاریخ در سال ۲۰۰۱و به دست کپ‌ کام توسعه یافته و منتشر شد، عنوانی که توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند، به متای ۹۴ برسد، فروشی راضی کننده داشته باشد و بنیان گذار یک امپراطوری نو در صنعت گیم باشد و Resident Evil تنها شاهکار کپکام لقب نگیرد. بعدها نسخه‌های دوم، سوم و چهارم این بازی هم منتشر شدند و اکثرا با رضایت منتقدین همراه بودند و البته از نظر داستانی، نمی‌توان به آن‌ها “دنباله” گفت. در واقع به لحاظ داستانی، شرایط مجموعه Devil May Cry کمی پیچیده است و فقط طرفداران قدیمی آن از آن سر در می‌آورند. شرح وقایع این سری بدین صورت است که Devil May Cry 3 در واقع دنباله نسخه اول Devil May Cry  است و نسخه‌ای که کمتر از یک ماه دیگر منتشر می‌شود و Devil May Cry 5 نام دارد اصلا دنباله Devil May Cry 4 نبوده، بلکه از نظر داستانی، دنباله‌ای برای Devil May Cry 2 محسوب می شود. به مانند Assassin’s Creed موفق که در ابتدا قرار بود نسخه‌ای فرعی برای Prince of Persia باشد، Devil May Cry نیز دقیقا چنین رابطه‌ای را با Resident Evil دارد. حال در سالی به سر می‌بریم که کپ‌کام دو بازی بزرگ یعنی Devil May Cry 5  و Resident Evil 2 Remake را دارد که یکی منتشر شده و به بهترین نحو ممکن رسالت خود را به انجام رسانده و دیگری هم در شرف انتظار است و طرفدارانی را دارد که نمی‌توانند برایش صبر کنند.

آخرین نسخه Devil May Cry – اگر از DMC: Devil May Cry که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد فاکتور بگیریم – در سال ۲۰۰۸ منتشر شد که نسبت به نسخه‌های قبلی بازی نسبتا ضعیف‌تری به شمار می‌رفت. تجدید دیدار طرفداران با Devil May Cry بعد از ۱۱ سال، بدون شک شیرین است و درک کردن حس و حال طرفداران این فرنچایز کار چندان ساده‌ای نیست! حدودا ۲۰ روزی که تا زمان انتشار بازی باقی مانده شاید عذاب آور باشد، اما عذابی شیرین است! البته شایعات می‌گویند که کاربران رایانه‌های شخصی باید چند ماه دیگر هم صبر کنند تا به معشوق خود برسند! بازه زمانی سخت و لذت بخشی که شاید هر روز آن معادل یک سال بگذرد! نمی‌دانم، صادقانه بگویم حس و حال طرفداران Devil May Cry را نه می‌توانم درک کنم و نه می‌توانم توصیف کنم. حقیقت اما این است که امسال، سال ۲۰۱۹، سالی درخشان و به یاد ماندنی برای طرفداران Capcom است. کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 نیز احتمالا بهترین اتفاق رخ داده در E3 برای این طرفداران مشتاق و تشنه به تجربه یک Devil May Cry جدید است. در ادامه قصد داریم که ابتدا نگاهی به روند ساخت و توسعه Devil May Cry 5 بیندازیم و سپس، در مورد بازی و محتویات آن صحبت کنیم تا حتی اگر آشنایی کافی با یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ را ندارید هم، بتوانید با خواندن این مطلب طولانی و مفصل، هر آن چه که لازم دارید را بدانید.

آقای Hideaki Itsuno ژاپنی را بیشتر افرادی که خود را طرفدار کپ کام می‌دانند تا حدی می شناسند. مرد ۴۷ ساله‌ای که هم اکنون کارگردان بازی Devil May Cry 5 است و پیش از این روی بازی‌هایی مثل Dragon’s Dogma، Resident Evil Outbreak، Dragon’s Dogma: Dark Arisen و همین طور نسخه‌های قبلی سری DMC کار کرده و کارنامه قابل دفاعی دارد. احتمال شکست عنوان Devil May Cry 4: Special Edition این تئوری را مطرح می‌کرد که شاید سری DMC هم برای همیشه به پایان برسد. البته بعدا آقای ایتسونو این شایعه را تکذیب کرد و به هواداران اطمینان داد که ادامه حیات DMC وابسته به نسخه نام برده شده نیست. عنوان Devil May Cry 5 نیز در ابتدا قرار بود که در سال ۲۰۱۷ معرفی شود. اتفاقی که به خاطر Resident Evil 2 Remake رخ نداد. جالب این جاست که مجله ژاپنی فامیتسو حدود ۵ ماه بعد از معرفی DMC 5 در رویداد E3 2018، مطرح کرد که حدود ۷۵ درصد روند توسعه بازی به پایان رسیده است. از طرفی، رقابت دوستانه Resident Evil و Devil May Cry، نسخه جدید هر دو بازی را مجبور می‌کرد که بهترین باشند. فشاری که در نهایت به سود Resident Evil 2 Remake و طرفدارانش شد و امیدوار هستیم که Devil May Cry 5 نیز بتواند به صورت مشابه از این قضیه نفع ببرد. عنوان Devil May Cry 5 یک بازی نسبتا پر هزینه است و مشخص است که کپ کام و ایتسونو امیدهای زیادی به این بازی دارند. عنوانی که قصد دارد ایده‌هایی جدید را به سری DMC معرفی کند و از افراد کاربلدی هم در ساخت آن استفاده شده. بعضی از این افراد را در ادامه مقاله بیشتر خواهیم شناخت و شاید در موردشان هم در صورت لزوم، اطلاعاتی خدمتتان ارائه دهیم. پس بهتر است مقدمه چینی در مورد بازی Devil May Cry 5 را تمام کنیم و از این بیشتر شما را منتظر نگذاریم. این شما و این هم پیش نمایش بازی Devil May Cry 5!

زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

با پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 همراه ما باشید.

همان طور که اشاره کردیم به طور کلی نمی‌توان نسخه‌های مختلف Devil May Cry را به ترتیب، دنباله هم دیگر دانست. بنابراین Devil May Cry 5 دنباله داستان Devil May Cry 4 نیست بلکه دنباله DMC 2 است، نسخه‌ای که قطعا از ضعیف‌ترین نسخه‌های منتشر شده Devil May Cry تا کنون است. اتفاقات بازی در واقع چندین سال بعد از اتفاقات Devil May Cry 4 و مدتی بعد از وقایع Devil May Cry 2 رخ می‌دهند جایی که Nero و Dante برای از بین بردن اهریمنی جدید از طرف شخصیتی تحت عنوان “V” استخدام می‌شوند. اهریمنی که برای شهر Red Grave City مشکلات زیادی را به وجود آورده است و به نظر تهدیدی جدی‌تر نسبت به تهدیدهای قبلی می رسد. تا این جا، چیزهایی بود که قبلا سازندگان به ما گفته بودند و از این جا به بعد بیایید کمی دقیق‌تر نگاهی به داستان بازی بیندازیم. جایی که شما بازی را آغاز می‌کنید، در واقع ۱ ماه از ظهور یا شاید هم بازگشت V گذشته و شهر در اختیار شیاطینی قرار دارد که با خوردن خون انسان قوی‌تر می شوند. شخصیت Nico در بازی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد، دختر جوانی که به عنوان دستیار و دوست Nero به وی کمک می‌کند و قبلا هم در تریلرهای بازی او را ملاقات کرده‌ایم. البته قبلا Nico را در نسخه‌های دیگر DMC ندیده‌ایم و وی یکی از شخصیت‌های جدیدی است که آقای ایتسونو خلق کرده. در مورد این شخصیت جدید، بد نیست بدانید که یکی از دلایل جدی خلق شدن وی، علاقه شدید ایتسونو به دخترانی است که روی بدن خود خالکوبی‌های پر تعداد دارند و سیگار می‌کشند.

در واقع به لحاظ شخصیت پردازی، Nico کاملا متفاوت با این چیزی است که قبلا در بطن دیگر کاراکترهای DMC دیده‌ایم. اکنون با دختری طرف هستیم که اغلب جدی نیست و رفتارهای عجیب و ساده‌لوحانه خاص خود را دارد. همچنین بد نیست بدانید که Nico در واقع نوه Nell Goldstein است، کسی که سلاح‌های کمری مخصوص دانته را ساخته است. از آن جا که این شخصیت برای اولین بار است که پا به دنیای Devil May Cry می‌گذارد، بهتر بود که شما را با وی آشنا کنیم. Nico شخصیت قابل بازی نیست اما در مبارزات کمک زیادی به نیرو می کند. سه کاراکتر اصلی بازی را اما قطعا به خوبی می‌شناسید و نیاز نیست که توضیح زیادی در موردشان بدهیم. در حد خلاصه اما، بد نیست اشاره کنیم که خود Nero برای اولین بار در Devil May Cry 4 حاضر شد و خیلی سریع به محبوبیت لازم رسید. نیرو در واقع نسبتی با Sparda دارد. در رمان Devil May Cry 4 اشاراتی دیده می شود مبنی بر این که نیرو اصلا پسر ویرجیل است! او هم طبیعتا توانایی‌های فوق انسانی دارد و اطلاعات بیشتر در مورد وی را هم می‌توانید با بازی کردن Devil May Cry 4 یا خواندن داستان آن به دست بیاورید. در اواخر سال ۲۰۱۸ رسما اعلام شد که شخصیت V نیز در Devil May Cry 5 قابل بازی است. بدین ترتیب وی در کنار دانته و نیرو، به عنوان سومین کاراکتر قابل بازی DMC5 در این نسخه حضور خواهد داشت. با توجه به این که بازی Devil May Cry 5 اولین حضور V در این سری محبوب خواهد بود، احتمالا چیزهای زیادی در مورد این شخصیت نمی‏دانید. همچون نیکو، V هم شخصیت جدیدی در این سری است و در مورد مکان و زمان تولدش اطلاعاتی در دست نیست. در یکی از تریلرهای بازی البته به حالتی شاعرانه می‌گوید که تنها دو روز سن دارد! از نکات جالب وی می‌توان به این مورد اشاره کرد که به دلایلی نامعلوم به دنبال شمشیر Sparda است و برای رسیدن به آن حتی حاضر است که دانته را هم بکشد. شوخ طبع است و زیاد شعر می‌گوید، پر از رمز و راز است و انگیزه‌هایش هنوز مشخص نیستند. مثل نیکو، V هم قطعات خالکوبی زیادی روی دستان و بدن خود دارد و قدش بلند، لاغر و خوش قیافه است. به نظر می‌رسد که بازیکنان بتوانند با V به خوبی ارتباط برقرار کنند.

و در نهایت نوبت به شخصیت محبوب و معروف دانته می‌رسد که هم نسبت به سه شخصیت قبلی از قدمت بیشتری برخوردار است و هم از نظر محبوبیت قابل مقایسه با دیگر شخصیت‌های حاضر در Devil May Cry 5 نیست. Dante لقب‌های زیادی را یدک می‌کشد که شاید جذاب‌ترینشان Devil Hunter باشد. وی پسر دوم شیطانی به نام Sparda و انسانی به نام Eva است که اولی پدر و دومی مادرش هستند. برادر کوچک‌تر ورجیل شاید به لحاظ محبوبیت در رتبه اول کاراکترهای دنیای Devil May Cry 5 باشد و به نوعی یک مزدور است. وی همان کسی است که مغازه‌ای به نام Devil Never Cry باز کرد که بعدا نامش به Devil May Cry تغییر یافت. نیمه انسان – نیمه شیطان خوشتیپ دنیای DMC را همه می‌شناسند و توضیحات بیشتر در مورد وی چندان کمکی به خوانندگان نمی‌کند. شخصیت Trish هم شخصیت مهمی است که همه ما وی را می شناسیم و خبر خوب این است که این دختر مو طلایی در Devil May Cry 5 نیز ایفای نقش خواهد کرد. ورجیل هم شاید از دیگر کاراکترهای مهم این سری باشد که در DMC5 حاضر نخواهد بود. Devil May Cry 5 کلکسیونی از شخصیت‌ها را در خود جای داده که برخی جدید و برخی نام آشنا هستند. به نظر می‌رسد که این بازی از داستانی قدرتمند بهره ببرد و به لطف شخصیت پردازی قابل قبول، بازیکنان بتوانند با شخصیت‌های جدید بازی هم به خوبی ارتباط برقرار کنند. البته این ها همه تئوری هستند و باید تا انتشار بازی صبر کنیم اما با توجه به اطلاعات روی کاغذ و همچنین سابقه درخشان کپ کام در این زمینه، می‌توان امیدهای زیادی به Devil May Cry 5 و داستانش داشت.

زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

دو شخصیت قابل بازی DMC 5 در یک قاب! دانته نیز در این بازی قابل بازی کردن است.

اجازه دهید تا صحبت‌های بیشتر در مورد داستان بازی Devil May Cry 5 را به بعد از انتشار آن موکول کنیم و اکنون راجع به گیم پلی بازی صحبت کنیم. عموما در کنار بزرگانی چون God of War، Ninja Gaiden و Darksiders از سری Devil May Cry هم به عنوان یکی از بهترین هک اند اسلش‌های تاریخ نام برده می شود. یکی از سلاح‌های مهم بازی بازوی جدید نیرو به نام Devil Breaker است که توسط نیکو طراحی شده و جایگزین Devil Bringer می شود. این سلاح را می‌توانید در ادامه هم ارتقا دهید که این کار را Nico برایتان انجام می‌دهد. وی در بازی نقش یک مغازه دار را هم ایفا خواهد کرد. ارتقاهایی که روی این سلاح انجام می‌گیرند در نهایت می‌توانند باعث بیشتر شدن برد مفید آن شوند یا قدرتش را افزایش دهند. شما این بازوی مصنوعی نیرو را می‌توانید در شرایط مختلف به کار بگیرید. این سلاح هشت ورژن مختلف دارد که در دموی منتشر شده از بازی، برخی از بازیکنان تا دو ورژن آن را تجربه کرده‌اند. این نکته را نیز بدانید که Devil Breaker قابل شخصی سازی است و در طول بازی هم می‌توانید DB‌های خود را تغییر دهید. دانته، نیرو و وی شخصیت‌های متفاوتی هستند و هر کدام را به صورت جداگانه باید ارتقا دهید. در واقع تقویت کردن مهارت‌های هر یک از این سه شخصیت تاثیری روی کاراکترهای دیگر ندارد و اصلا یکی از جذابیت‌های احتمالی Devil May Cry 5 نیز همین نکته است! سه شخصیت متفاوت که هر کدام سبک مبارزه خود را در میدان نبرد پیاده سازی می کنند. به عنوان مثال، شخصیت وی به ندرت خود را به زحمت می‌اندازد و کار خود را بیشتر با جادو انجام می‌دهد. با استفاده از روش‌های فوق بشری، تمام دشمنان خود اعم از بزرگ و کوچک را نابود می‌کند و سبک خاص و جالبی دارد. او می‌تواند از موجودات غول پیکر در مبارزات خود کمک بگیرد، یک پلنگ سیاه را به جان دشمنان بیندازد و یا از توانایی‌هایی چون صاعقه استفاده کند. نیرو هم بیشتر با شمشیر خود کار می‌کند و دویل بریکر های مختلف در مبارزات به کمکش خواهند آمد. از مهم‌ترین دویل بریکرهای بازی هم می توان به Helter Skelter ، Tomboy ، Rawhide و Ragtime اشاره کرد. اولین دویل بریکر نیرو در بازی Overtune خواهد بود که می‌تواند به دشمنان شوک الکتریکی شدیدی وارد کند. همان طور که اشاره شد هر چه قدر که بیشتر بازی را جلو ببرید و امتیازات بیشتری بگیرید، دویل بریکرهای بیشتری هم برایتان باز خواهند شد. در نهایت می رسیم به دانته، شکارچی شیاطین افسانه‌ای! دانته در مبارزات خود بیشتر از شمشیرهایش استفاده می‌کند و در وهله بعد نیز استفاده از دو سلاح کمری خود را در دستور کار قرار می‌دهد. او می‌تواند انواع و اقسام حرکات مختلف را با شمشیرهایش انجام دهد و به روش‌های متوعی، دشمنان خود را سلاخی کند. نکته دیگری که باید بدانید این است که دانته می‌تواند سلاح‌های کمری خود را با یک جفت شات گان عوض کند. طبیعتا شات گان ها در فاصله های نزدیک با دشمنان خیلی بهتر عمل می کنند. در مورد سلاح‌های سرد دانته هم این قضیه برقرار است و می‌تواند شمشیرهای خود را تغییر دهد. البته دانته یک موتور با تیغه‌های بران هم دارد که قادر است انبوهی از دشمنان را به دو تکه تقسیم کند.

دانته می‌تواند ۴ سبک مبارزه را انتخاب کند. در واقع شخصی سازی دانته صرفا به سلاح‌های وی خلاصه نمی شود و سبک کلی مبارزه وی را نیز می‌توانید تغییر دهید. هر استایل مبارزه نیز برای خود می‌تواند ارتقا پیدا کند و قابلیت‌های جدیدی را به خود اضافه کند. این استایل ها را می‌توانید بین همدیگر سوییچ کنید و در شرایط مختلف از آن‌ها استفاده کنید. این را در نظر داشته باشید که برای گرفتن کنترل شخصیت دانته باید از زمانی که بازی را آغاز می‌کنید، چند ساعتی صبر کرده و شکیبا باشید. از یک جایی به بعد شخصیت دانته نیز وارد کار می‌شود و خواهید توانست که کنترل این شخصیت را هم در دست بگیرید. سازندگان سعی کرده‌اند که مبارزات در بازی Devil May Cry 5 متفاوت با آن چیزی باشد که قبلا دیده‌ایم. حضور Devil Breaker مطمئنا می‌تواند کمک شایانی به تنوع در مبارزات بازی کند. مثلا یکی از قابلیت‌های یکی از انواع دویل بریکرها، این است که می‌توانید دشمنان را به سمت خود کشیده و با یک ضربه مشت مهلک، آن‌ها را از بین ببرید. اهمیت دویل بریکرها اما در مبارزات با باس‌ها و دشمنان قدرتمندتر بیشتر و محسوس تر نمایان می شود. شما تقریبا هر کاری که دوست داشته باشید را می‌توانید با انواع دویل بریکرها انجام دهید و به شیوه‌های مختلف از شر باس‌های بازی خلاص شوید. باس‌هایی که ظاهرا از تنوع قابل قبولی هم برخوردار هستند و قرار است برایتان دردسرهای زیادی درست کنند! در آن واحد شما می‌توانید ماکزیمم تا ۴ دویل بریکر را با خود حمل کنید، یعنی نصف تمام دویل بریکرهای بازی! به صورت نرمال، طرفداران و بازیکنان ارتباط نزدیک تری با دانته و سبک مبارزات وی دارند. عادت کردن با سیستم مبارزات Nero کمی دشوارتر است و شاید چند ساعت ابتدایی بازی برایتان خسته کننده باشد. به توصیف یکی از منتقدانی که چند ساعتی از Devil May Cry 5 را تجربه کرده است، سیستم مبارزاتی نیرو کمی دقیق تر است و آن لذت و هیجان دانته را ندارد. در سمت مقابل اما، در اختیار گرفتن کنترل دانته به نظر می‌رسد که از جذابیت بالاتری برخوردار باشد و با مبارزات سرعتی تری رو به رو شویم. اگر از بازی کردن با نیرو لذت می‌برید، از بازی کردن با دانته بیشتر لذت خواهید برد! دانته می‌تواند از مشت خود، شمشیرهای خود، سلاح‌های گرم خود و حتی موتور سیکلت خود در مبارزات استفاده کند. این در حالی است که در سمت مقابل، نیرو هم دویل بریکرهای متنوعی دارد و با ارتقا دادن آن‌ها، مبارزات با اهریمن‌ها نیز لذت بخش تر خواهند شد. در کل اگرچه سلیقه نقش مهمی را ایفا خواهد کرد اما به صورت کلی، احتمالا کاربران از کنترل کردن دانته بیشتر لذت خواهند برد. توجه داشته باشید که بازی را با شخصیت Nero آغاز خواهید کرد.

زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

هر سه شخصیت قابل بازی در Devil May Cry 5 سبک مبارزاتی متفاوتی دارند. V شخصیت کاملا جدیدی است و بهتر است پس از انتشار بازی وی را قضاوت کنیم اما به نظر می رسد که بر حلاف دانته و نیرو، او بیشتر کارش را با جادو و قدرت‌های فرا بشری راه می اندازد و چندان تمایلی برای درگیر شدن به روش سنتی ندارد.

اولین و واضح‌ترین امتیاز حضور سه کاراکتر قابل بازی در Devil May Cry 5 و همچنین تفاوت اساسی در استایل‌های مبارزه آن‌ها، ایجاد تنوع است. به عبارت دیگر، بازی کردن با هر شخصیت تجربه خاص خود را دارد و بازی هم شما را مجبور می‌کند که این تجربه ها را از دست ندهید. یکی از منتقدانی که DMC 5 را تجربه کرده، این بازی را خیلی جالب توصیف می‌کند. او Devil May Cry 5 را به یک ماشین مدرن اسپورت تشبیه می‌کند که چند موتور دارد و از تنظیماتی مختلفی بهره مند است. این ماشین می‌تواند از سه حالت طبیعی، داینامیک و حالت مسابقه‌ای پشتیبانی کند. بدین ترتیب شما در یک ماشین نشسته‌اید اما بر اساس تنظیمات این ماشین، می‌توانید تجربه‌های مختلفی داشته باشید و دقیقا مثل این است که شما دست کم سه ماشین متفاوت دارید. حکایت Devil May Cry 5 و سه شخصیت Dante، Nero و V هم همین است. در مورد استایل مبارزه V کمتر از دو شخصیت دیگر صحبت کردیم و تنها در پاراگراف‌های بالایی اشاره‌ای کوچک بدان داشتیم. حقیقتا اطلاعاتمان در مورد V کمتر از دیگر شخصیت‌های قابل بازی در Devil May Cry 5 است و منابع معتبری که نسخه دموی بازی را تجربه کرده‌اند نیز چیز خاصی در موردش نگفته‌اند. از روی تریلرها می‌توان با قاطعیت گفت که V کارش را با جادو و خواندن ورد انجام می‌دهد و میانه‌ای با برخوردهای فیزیکی و استفاده از سلاح‌های سرد و گرم ندارد. در مورد منوی مهارت‌ها یا Skill‌های بازی هنوز صحبت نکردیم و احتمالا این یکی از همان مواردی باشد که چیزی در موردش نمی‌دانید یا حداقل، کمتر از بخش‌های دیگر از آن اطلاع دارید. به منظور قدرتمند تر کردن کاراکتر خود شما باید مهارت‌های جدید را کسب کنید و سلاح‌های جدید در دست داشته باشید. اگر نسخه های قبلی Devil May Cry را بازی کرده‌اید، قطعا با گوی های قرمز یا Red Orbs آشنایی دارید. این گوی ها در واقع ارز بازی محسوب می شوند و نحوه به دست آوردن آن‌ها نیز چندان پیچیده نیست. با پیشروی در بخش داستانی بازی، کشتن دشمنان و شیاطین و همین طور خراب کردن اجسام تخریب پذیر قادر خواهید بود که گوی های قرمز بیشتری به دست آورید و سپس به سمت ون نیرو رفته و نیکو را ملاقات کنید. همان طور که بالاتر اشاره شد، او نقش یک مغازه دار را نیز ایفا خواهد کرد. همان جا می‌توانید گوی های قرمز خود را خرج کرده و به شکل‌های مختلف، کاراکتر خود را ارتقا داده و تجهیزات فعلی خود را با تجهیزات بهتر و کارامدتری عوض کنید. مواردی که در بالا ذکر شد، راه‌های رایگان و سخت تری برای به دست آوردن گوی قرمز هستند. اگر قصد دارید کار خود را راحت تر کرده و در عوض مقداری هزینه کنید، می توانید از پرداخت درون برنامه ای استفاده کنید. کپکام البته این وعده را به بازیکنان داده که استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای به هیچ عنوان اجباری نخواهند بود. مشابه چنین چیزی را قبلا در Devil May Cry 4: Special Edition هم دیده ایم. به لحاظ خشونت هم بازی، بازی خشنی است و مثل نسخه‌های قبلی این فرنچایز، این بازی از طرف ESRB ریتینگ “M” یا همان بزرگسال را دریافت کرده است. در توضیحات به صورت خلاصه آمده که این بازی دارای حرکات تمام کننده خشونت آمیز به صورت آهسته و فریادهایی از روی درد خواهد بود. علاوه بر این موارد، الفاظ رکیک هم در بازی رد و بدل خواهند شد.

با تایید سازندگان در تاریخ ۱۶ آذر سال جاری، عنوان Devil May Cry 5 یک بخش آنلاین Co Op نیز خواهد داشت که در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. بازی Devil May Cry 5 نسبت به نسخه‌های قبلی خود طولانی تر است و به تخمین آقای ایتسونو، کارگردان بازی، حدودا ۱۵ الی ۱۶ ساعت برای تمام کردن بخش داستانی بازی زمان لازم دارید. عنوان مورد تحسین شده Spider Man که یکی از نامزدهای بهترین بازی سال ۲۰۱۸ هم بود نیز برای تمام شدن به همین مدت زمان احتیاج داشت. این در حالی است که Crackdown 3 که به تازگی برای پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر شده تقریبا ۲۰ ساعت به طول خواهد انجامید. جالب این جاست که این مدت زمان در رابطه با Crackdown 3 با انتقادات زیادی همراه بود. به هر حال یک بخش داستانی ۱۵ الی ۱۶ ساعته برای یک بازی هک اند اسلش مثل Devil May Cry 5 شاید زمان کوتاهی به نظر برسد. همچنین طبق گفته‌‎های کارگردان بازی، تمام کردن DMC 5 در دفعات اول به زمان بیشتری نیاز دارد. بالاتر در مورد شخصیت‌‎های مختلف صحبت کردیم. از بیوگرافی آن‌ها گفتیم، پیشینه‌شان را بررسی کردیم و توضیحاتی کاملی را در مورد استایل‌های مبارزه Dante، Nero و V خدمت شما ارائه کردیم. حال شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که سیستم انتخاب شخصیت در بازی چگونه خواهد بود؟ با تکیه بر صحبت‌های آقای ایتسونو، مراحل بازی به این شکل طراحی شده اند که در بعضی از آن‌ها شما می‌توانید بین دو یا سه شخصیت، یکی را انتخاب کنید. در بعضی مراحل دیگر هم شما به اجبار باید به بازی کردن با کاراکتری که بازی برایتان مشخص خواهد کرد تن بدهید. همچنین ایشان تایید کردند که از بین سه شخصیت، هیچ کدام برتری مطلق نسبت به دیگری ندارد. اما برگردیم به ادامه صحبتی که در خط اول همین پاراگراف داشتیم، بخش آنلاین Co Op بازی! در صورتی که دستگاه شما به اینترنت متصل باشد، می توانید به بازی بازیکنان دیگر منتقل شوید. در بعضی از مراحل بازی شما اصلا اجازه دخالت ندارید و صرفا تماشاگر خواهید بود. در اکثر مراحل بازی اما می‌توانید به دوستانتان در انجام مراحل کمک کنید و از نابود کردن شیاطین با دوستانتان لذت ببرید. سیستمی که به شما این اجازه را می‌دهد Cameo System نام دارد که بازیکنان را در طول بازی به هم دیگر وصل می کند. نکته جالب این جاست که اگر در طول بازی خود با شخص دیگر، از بازی وی لذت ببرید می‌توانید ریتینگی به نام Stylish را به آن‌ها هدیه دهید. در صورتی که بازیکن به اندازه کافی این ریتینگ‌ها را از دیگران کسب کند، بازی به وی گوی یا ارب طلایی می‌دهد. این گوی های طلایی هم به بازیکن اجازه می‌دهند تا بعد از تمام شدن نوار سلامتی، همچنان بتواند به بازی کردن ادامه دهد.

زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

سیستم مبارزات در بازی Devil May Cry 5 به شدت مورد تحسین قرار گرفته و قاعدتا شما را نیز راضی نگه خواهد داشت. به لطف آیتم‌های مختلفی چون دویل بریکر و کمبوهای مختلف و حضور سه کاراکتر قابل بازی با سبک مبارزاتی متفاوت، انتظار داریم که “تنوع” از اصول گیم پلی بازی Devil May Cry 5 باشد.

بررسی کردن دموی بازی Devil May Cry 5 به کمک افرادی که آن را تجربه کرده اند هم شاید خالی از لطف نباشد. تا آن جایی که ما اطلاع داریم، توجهات در دمو معطوف به شخصیت Nero بوده است. نیرو یک شخصیت متعادل است و بعضی از توانایی‌های دانته را در مقیاس هایی ضعیف تر در خود دارد. نقطه قوت او، ضربات دست پایش هستند که به کمک آن‌ها می تواند در میان گروه انبوهی از اهریمن‌ها، مقاومت کرده و همه را از بین ببرد. کنترل کردن Nero – به شرطی که به وی عادت کنید – در جمعیت‌های وسیع، کار نسبتا آسانی است. او می‌تواند روی هوا بپرد و ضربات متنوعی را به دشمنان وارد کند. در مورد دویل بریکرها هم که صحبت کردیم. در مورد دفاع اما، Nero به جز جا خالی دادن ( Dodge ) کار دیگری از دستش ساخته نیست! فی الواقع با نیرو، حمله کردن خیلی ساده تر و متنوع تر از دفاع کردن است. او حرکات ترکیبی زیادی دارد و به لطف کمبوهای متنوع و انیمیشن‌های فوق العاده بازی، مبارزه کردن با شیاطین در زمانی که شما کنترل Nero را در دست دارید کاری جذاب است. نیرو Blue Rose خود را در این نسخه هم دارد، همان سلاح‌های گرم منحصر به فرد نیرو که در این شماره ویژگی‌های جدیدی هم دارد. شما می توانید به صورت عادی به دشمنان شلیک کنید و مقداری از سلامتی آن‌ها را کم کنید. همچنین می‌توانید شلیک خود را برای مدتی نگه داشته و آن را شارژ کنید و در عوض خسارت بیشتری به دشمنان وارد کنید. نسبت به Devil May Cry 4، این جا تیرهای Blue Rose سریع تر و کارآمد تر خواهند بود. تقریبا تمام افرادی که دموی Devil May Cry 5 را تجربه کرده‌اند، دویل بریکرها را مورد ستایش قرار داده اند. ظاهرا این سیستم و این بازوی رباتیک جدید نیرو قرار است جذابیت‌های زیادی برای بازیکنان داشته باشد. این را هم در نظر داشته باشید که در ابتدای بازی شما هنوز Demon Arm سابق را دارید و خیلی زود آن را از دست داده و دویل بریکر را جایگزین می کنید. جا به جایی بین دویل بریکرها کار ساده‌ای نیست و اولا دویل بریکرهای جدید از آسمان برایتان نازل نمی شوند و باید خودتان آن ها را به دست بیاورید. برای جا به جایی بین دویل بریکرها نیز باید ابتدا دویل بریکر فعلی خود را بشکنید که مقداری از سلامتی شما را خواهد گرفت. البته به نظر می رسد که به جز این روش، روش‌های دیگری هم برای تغییر دویل بریکر باشد. مطمئنا بسیاری از طرفداران Devil May Cry، دموی آخرین نسخه این بازی را تجربه کرده اند و همان طور که گفته شد، تقریبا همه از این دمو راضی بوده اند. گیم پلی بازی تغییراتی اساسی به خود ندیده اما نسبت به قبل متنوع تر شده و در عین حال، بهبود یافته است. شخصیت Dante مطمئنا از هر منظر، محبوب ترین شخصیت Devil May Cry 5 خواهد بود. بعید است که از مبارزه با کاراکترهای دیگر، لذت بیشتری ببرید. ضمنا شما می توانید سیستم مبارزات بازی را روی auto – assist یا classic mode تنظیم کنید. طبیعتا برای بازیکنان قدیمی کلاس مد انتخاب اول خواهد بود. آن‌ها قصد دارند آزادی کامل داشته باشند و مسئولیت همه چیز را خودشان قبول کنند. بازیکنان تازه وارد به دنیای DMC یا Hack and Slash هم می توانند auto assist را انتخاب کرده تا این سیستم در مبارزات و به خصوص حرکات ترکیبی به کمکشان بیاید. با توجه به گفته‌های آقای ایتسونو، بازیکنان تازه وارد با Nero راحت تر خواهند بود چرا که حرکات ترکیبی Dante متنوع تر و گسترده تر هستند. در مورد V هم واقعا نمی‌توان چیزی بیش از آنچه اشاره کردیم گفت. انتظار می رود که باس‌های بازی، از تنوع کافی برخوردار باشند و به لحاظ چالش برانگیز بودن هم در حد و اندازه‌های یک هک اند اسلش تاپ ظاهر شوند. سیستم شخصی سازی بازی هم با توجه به این که در سال ۲۰۱۹ به سر می‌بریم باید بتواند بازیکن را راضی نگه دارد. Devil May Cry مجموعه بزرگ، با سابقه و پر طرفداری است و آقای ایتسونو باید بتواند که قشر عظیمی از گیمرهای تمام دنیا را راضی نگه دارد، کاری که ساده به نظر نمی رسد اما شدنی است.

شهر Red Grave City در واقع تجسمی از لندن دنیای واقعی بوده و این شهر در احاطه شیاطین است. Red Grave City وسعت قابل قبولی دارد و مملو از هیولاهایی است که در خیابان‌های شهر ول می گردند. محیط های بازی عموما محیط‌های تخریب پذیری هستند و فعالیت‌های زیادی در داخل و خارج ساختمان‌ها وجود دارند که می توانند بازیکن را سرگرم کنند. شما می‌توانید در این بازی میزها، صندلی‌ها و ماشین‌ها را تخریب کنید. موتور گرافیکی بازی RE Engine است که همان طور که احتمالا اطلاع دارید از آن در ساخت Resident Evil 7: Biohazard و Resident Evil 2 Remake هم استفاده شده است با این تفاوت که این بار در ساخت DMC 5 از ورژن ارتقا یافته این موتور استفاده می شود. محصول دیگر کپکام که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، عنوان Resident Evil 2: Remake بود که نقاط قوت زیادی داشت. یکی از این نقاط قوت پرشمار، طراحی هنری بازی و اتمسفر آن بود، چیزی که در Devil May Cry 5 نیز انتظار می رود رعایت شود. در مورد گرافیک فنی بازی هم البته می توان صحبت‌هایی کرد. این بازی با فریم ریت ۶۰ fps روی تمامی پلتفرم‌ها اجرا خواهد شد. به نظر می رسد که RE Engine کار خود را خیلی خوب انجام داده و از نظر هنری هم DMC 5 در شرایط مطلوبی قرار دارد. هیولاها طراحی خوبی دارند و در ساخت آن‌ها به جزئیات هم دقت شده است. حتی رگ‌های این موجودات هم گاهی اوقات پیداست. کپکام برای این که کاراکترها را تا حد امکان نزدیک به واقعیت طراحی کند، علاوه بر اسکن چهره آن‌ها، حتی لباس‌هایشان را نیز اسکن کرده است. به گفته آقای Michiteru Okabe، طراح ارشد بازی، طراحی شخصیت‌ها در DMC 5 از ساخت یک فیلم لایو اکشن زمان بیشتری برده است. در ساخت بازی Devil May Cry از منظر گرافیکی، سازندگان از بهترین تکنولوژی‌ها، متریال و متخصصان استفاده کرده اند و انتظارات را به شدت بالا برده اند. به نظر می رسد که کپکام می‌تواند به این انتظارت پاسخ دهد. گزارشات حاکی از این هستند که نسخه رایانه های شخصی دموی بازی بر‌روی رزولوشن ۴K با نرخ فریم ۷۰ اجرا شده و البته با بهره گیری از کارت گرافیک AMD Radeon VII، قادر بوده تا نرخ فریم ۱۲۰ را نیز بر‌روی رایانه‌های شخصی ارائه دهد.  صداگذاری و موسیقی فرنچایز Devil May Cry همواره پا فراتر از صرفا راضی کننده گذاشته و از دلایل اصلی ایجاد هیجان در بازی بوده است. اگر Resident Evil همیشه اتمسفر دیوانه کننده‌ای دارد، DMC همیشه در بحث موسیقی حرف اول را می زند. امیدوار هستیم که این سنت شکسته نشود و در Devil May Cry 5 هم همه چیز مثل قبل باشد.

زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

این حیوان درنده در مبارزات کمک بزرگی به V خواهد کرد. ترسناک است و می تواند دشمنان را تکه پاره کند!

در این که Devil May Cry 5 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ است هیچ شکی وجود ندارد. Devil May Cry 5 همچنین از آن دسته از بازی‌های سال جاری به شمار می رود که احتمال شکست خوردنش نزدیک به صفر است. با توجه به صحبت‌های سازندگان، سابقه آن‌ها و همچنین نظر کاربرانی که دموی بازی را امتحان کرده اند، Devil May Cry 5 هم مثل Resident Evil 2 Remake یکی از بهترین بازی‌های امسال خواهد بود. بلند پروازی کپ کام در رابطه با Devil May Cry 5 ستودنی است و بعد از ریبوتی به نام DMC: Devil May Cry  که در سال ۲۰۱۳ توسط نینجا تئوری توسعه یافت، به نظر می رسد که DMC بعدی پتانسیل تبدیل شدن به یک شاهکار را دارد. به سادگی می توان برای این بازی متایی بالا را پیش بینی کرد و تا خیال راحت تری برای آن هزینه کنید. همچنین طرفداران قدیمی DMC هم می‌توانند تا سال‌ها پس از انتشار بازی به آن افتخار کنند. البته مورد آخری در صورتی رخ می دهد که اتفاق عجیب و غریبی نیفتد و محصول نهایی همان چیزی باشد که انتظار داریم. تا انتشار نسخه کنسولی بازی به طور قطع کمتر از ۲۰ روز باقی مانده اما این اواخر شایعاتی مبنی تاخیر خوردن نسخه PC بازی شنیده می شوند که خوشبختانه تایید نشده اند و متاسفانه رد نشده‌اند! در هر صورت مطابق آخرین وعده سازندگان، تا انتشار Devil May Cry 5 تنها ۱۵ روز باقی مانده است و بهتر است خود را برای تجربه یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ و شاید یکی از بهترین بازی‌های سال آماده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PERSIAN NAZI گفت:

    اقای اریا مقدم از مقاله خیلی زیباتون ممنون :yes:
    شاخه گلی بود از شما که تقدیم به ما شد و حسابی لذت بردیم
    من بدجور منتظر بازی هستم تا باری دیگر ب حضرت دانته روبرو بشم و لذت یک هک ان اسلش زیبا رو داشته باشم

    • امیدوارم که استفاده کرده باشید 🙂

      • PERSIAN NAZI گفت:

        این که هر بازی رو موشکافی میکنید و یک نقد زیبا میسازین واقعا عالیه و ثابت میکنه که ما تو هنر گیم هم حسابی خبره ایم و نمیشه از کنارمون به اسونی رد شد
        اما حیف که گیمفا جهانی نیست که همه بتونن از این مقالات بسیار زیبا و پر بار شما و دیگر همکاران عزیزتون استفاده کنن
        اگر میشد که مقالات رو به انگلیسی برگردونید و تو دیگر سایتهای اروپائی قرار بدید بی شک شما رو به عنوان برترین منتقد هنر گیم میشناختن
        چرا که با استفاده از بازی کلمات و بی بهره گی از هرگونه نقد خری شما بهترین کلام درباره هر بازی رو میسازید و این کار شما بی همتاست در بین تمامی منتقدینی که من میشناسم و خیلیهاشون هم اسمی در کردن و حسابی جیبی پر ردن اما هیچ گونه زیبائی کلامی در بین گفتارشون دیده نمیشه شما بی همتا و یکه تازید در نقد و برسی و جای شما در قلب ما گیمران ایران زمینه
        امیدوارم که مقالات پر بار و گهربار گیمفا جهانی بشه

        • ممنون بابت کامت زیبا و انرژی بخشتون
          گیمفا و کادر گیمفا به لطف شما کاربرای عزیز به کار خودشون ادامه میدن. با حمایت‌های بی دریغ شما عزیزان انشالله به زودی در دنیا هم شناخته میشیم
          هر چند که همین الان هم علاوه بر بازی سازهای مستقل، شرکت‌های بزرگی مثل باندای نامکو و یوبی سافت هم بازیهاشون برای بررسی برای گیمفا میفرستن 🙂

          • Reza ss گفت:

            اقا اریا مقدم فک اشتباه کردین چون زمانی ک دیول نی کرای ساخته شد نینجا تئوری
            وجود خارجی نداشت.
            نینجا تئوری ریبوت سال ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳
            رو ساخت
            و اولین دویل می کرای رو آقای کامیا ساخت. و به تهیه کنندگی شینجی میکامی
            ک قرار بود ی نسخه از رزدینت اویل باشه
            ک تغیرات زیادی کرد و یه عنوان مستقل شد.

            • AXEL STONE گفت:

              بله کاملا درسته تهیه کنندش کاملا KINGکینگ شینجی میکامی و کار گردانیش دست استاد کامیا بود که الان هم شکر خدا که به دست استاد بزرگوار ایتسونو سان هست که واقعا مارو شاهکارانه با این شاهکار سازیش هایپ کرد :rose: :heart: موفق باشی

          • PERSIAN NAZI گفت:

            برای من خبر بسیار خوبیه چون به راحتی و زیبائی میشه کیفیت کار رو دید

        • ایرونیا تو همه چی خبره هستن و دستی تو کار دارن تازه خیلی ها هم فرصت براشون جور نمیشه و آبی برا شنا کردن ندارن مخصوصا تو کشور خودمون وگرنه اگه آنطور که باید و شاید پرورش پیدا کنن دنیا رو میگیرن.

      • اسپم:از هر کسی که اینو میخونه یه مشورت میخوام بگیرم اگه بین سه بازی god of war و red dead 2 و ghost recon wild lands حق انتخاب یکیشو داشتید و به اندازه یکی پول داشتید کدوم رو انتخاب میکردین؟
        با تشکر.

  • speed_girl_NFS گفت:

    خیلی شبیه‌ی Scalebound انحصاری لغو شدمونه.

    • PERSIAN NAZI گفت:

      خوب Scalebound رو از رو DMC میخواستن بسازن و یه الهام برداری تمار عیار بود :laugh:

      • speed_girl_NFS گفت:

        تا وقتی FM7 هس، نیازی به SB نیس.
        تو این چند روزی که دارم FM7 می‌زنم، کمتر پیش امد دوتا ماشین شبیه هم ببینم. این قطرات بارون روی کاپوت ماشین، این حجم از محتوا، این گرافیک خدا و… داغونم کرده. ولی نسبت به FM6 یه مقدار کنترل ماشین آسون‌تر شده که یه نکته منفی حساب می‌شه.

        • hamid619 گفت:

          این حرفت مثل این که بگی تا وقتی که میشه آب خورد نیازی به غذا خوردن نیست این دو بازی کاملا از بیخ و بن با هم فرق دارند من متوجه نمیشم چه جوری تو یک بازی ماشینی میتونی سوار اژدها بشی یا با شمشیر و تیر کمون بجنگی که میگی FM7 نیازت رو به SB از بین میبره پس آب هم نیاز به غذا خوردن رو از بین میبره حالا اگر با نید فور اسپید مقایسه می کردی قابل درک بود همین کارها رو میکنید ایکس باکس وان تنها بازی شاخش میشه ماشین یک نگاه به انحصاری های سونی بنداز توقع گیمرها اینهمه بازی شاخ مثل تلو و آنچارتد و بلد بورن و گاد آف وار و خسته شدم دیگه خیلی زیادن توقتون رو ببرید بالا تا ماکرو هم پیشرفت کنه

        • Reza ss گفت:

          ۲ نوب ک سنشون قد نمیده ک بفهمن خالق هر دو بازی آقای کامیا هست.
          مث اینه بگی the evil within شبیه resident evil ه خو دوتاشونو میکامی خلق کرده ….

          • AXEL STONE گفت:

            دوست عزیز ایشون راجب این نسخه DMC5 میگه! و این کاملا اشتباه! اون شخصیت اسکیل باوند از نیرو DMC4 شکل گرفته بقول داداشمون یاسین Geralt age ۱۳۹۷/۱۲/۰۲ در ۱۱:۳۰
            دست شخصیت اون بازی نیمه کاره دستش و موهای سرش درسته که طلاییه ولی نزدیک به سفیده و هدفنش هم دقیق دور گردنش مثل نیرو که در اولین کاتسین دور گردنش بود.
            خلاصه در نهایت با این اوصاف نمیتوان گفت این دوتا شبیه هم هستن! فقط طراحیه شخصیت خیلی نزدیک به نیرو DMC 4 هست وگرنه فنشون و حتا فکر کنم ژارشو هم از زمین تا اسمون فرق میکنه. موفق باشی :rose: :heart:

          • PERSIAN NAZI گفت:

            یه نوب که سنش قد نمیده که بفهمه من دارم شوخی میکنم :laugh:
            با با حرفه ای :laugh: 😀 :rotfl: 😛

        • dark ghost گفت:

          انصافا چطوری داری یه بازیه ریسینگ و با هک اند اسلش مقایسه میکنی. مثل این میمونه که بگی تا زمانی که red dead هست احتیاجی به stronghold نیست

      • AXEL STONE گفت:

        امین جا با می حرف میزنی امین جان نوب نباش داش

      • داش :rotfl: بیخیال سرویس شدم از خنده :rotfl: نمیدونه که DMC الگوی خاص استاد کامیاست :laugh:

        • PERSIAN NAZI گفت:

          بیخیال داداش داریم دور هم میخندیم و تفریح ناسالم میکنیم :laugh:
          از قدیم گفتن که به هم بخندیم اما با هم نخندیم :laugh:
          بلاخره دوستان وقتی میان سایت باید سوژه خنده داشته باشن و تفریح کنن :laugh:

    • جوک نزن تو :rotfl: خود شخصیت :rotfl: اسکیل باوند همه چیزش از باباش نروDMC اسکیه! :rotfl: از دستش تا رنک موهاش طلایی نزدیک به سفیده تا هدفونش :laugh: بعد تو میگی این شبیه اونه؟
      مرسی از :laugh: از شما منو خندوندی هیتر وغییر چقد لایکت کرده :rotfl:

  • UNCHARTEDIV گفت:

    من نسخه دمو رو بازی کردم همه چیز عالی بود فقط یه چیزی اذیت می کرد اونم این بود که برای حرکات اصلی مثلا dodge رفتن باید سه تا دکمه همزمان رو می گرفتی و این یکم غیرمنطقی چون تو هک ان اسلش dodge یا jump خیلی مهمه و معمولا یه دکمه رو بهشون اختصاص میدن

  • مازیار گفت:

    ممنونم بابت مقاله با مطالعه این پیش نمایش هایپم بیشتر شد منتظر نسخه پنجمdmc هستم

  • speed_girl_NFS گفت:

    Crackdown 3 رو بنقدید، ببینیم چه گندیه!
    با تچکر

  • AXEL STONE گفت:

    مرسی از پیش نمایشتون اقای اریامقدم. هممون پسر اسپاردا یعنی دانته کبیر و برادر زادش نرو رو میشناسیم. راجب شخصیت V و پرنده گریفون و گربه شادو میخام یکمی بگم اول لازم به ذکر است که بگم گریفون و شادو دوتا شخصیت DMC1 هستن.
    خیلی جالبه ۳تا شخصیت از یک دسته از یک گیمپد! فرمان میگیرن یعنی با یک گیمر ۳تا شخصیت رو بدون PVP ! میتونید همه رو در اختیار خودتون داشته باشید!
    شخصیت V که همه فهمیدیم یک شخصیتیت که کارش رو با جادو و فرمان انجام میده یعنی یک شخصیت کاملا ویچری هست بیشتر راجبش نمیگم چونکه برای دوستان اسپویل محسوب میشه.
    و گریفون شخصیت کاملا جدا که اختیار خودش رو داره و در کنار V مثل یک دوست با فرمان گرفتن از V کمک بزرگی به V میکند از جا خالی تا پرواز و اتک بر دشمنان در نبرد V با دشمنان میکند
    و شخصیت شادو دقیقا شادو شخصیت نیست! فقط به شکل پلنگه و در مبارزاتش به انواع و اقسام اشکال هم تبدیل میشه و تغییر شکل میکنه! دقیقا با دست V از تاریکی ها ساخته شده و مثل یک شمشیر که فرمان از دست میگیرد شادو هم با جادوی V از تاریکی ساخته شده و مثل یک شمشیر قابل استفاده برای V میباشد.
    _____________________________________________________________________
    راجب DMC4 که اخرین نسخه ی فرنچایر بوده نسخه شعیف تر از DMC3 نیست بهتر از DMC3 هم نیست یک نسخه ای که توسط داستانش این شکلی ساخته شد خاصیت DMC4 رو کسی تا حالا درک نکرده. ۱ داستان بازی رو پهناور تر کرد. ۲ یک شخصیت را به بازی برای تنوع اضافه کرد. ۳ باز هم قهرمانی دانته کبیر رو دیدیم!
    ۱ گیم پلی نابی داشت
    ۲ داستان احساسی خیلی قشنگی هم داشت
    ۳ گرافیک خیلی بالایی هم داشت
    ۴ ترانه های خیلی خوبی هم داشت علاوه بر اهنگ های بسیار ارام بخش و دوس داشتنی
    ۵ هوش مصنوعی دشمنان خیلی بالا بود
    ۶ توان دانته فراتر از انچه فکر میکردم و میکردیم بود! اگه کسی میدونه دانته در DMC 4 چه قابلیت هایی داره اصلا عاشق میشه.
    یک شاهکار باید چطوری باشه؟ همینه دیگه.
    مرسی از پیش نمایشتون اقای اریا مقدم :rose: :heart: دستتون درد نکنه خیلی عالی. انشالله موفق باشید :heart:

  • چه شود این بازی!
    من که فقط dmc devil may cry رو بازی کردم.ولی همون یه نسخشم خییلی خوب بود!
    دلیل این که همین یه نسخه رو بازی کردم هم اینه که ترتیب نسخه هاش واسم پیچیدس و خیلی از نسخه هاشم قدیمیه و هممونم میدونیم منظور از hd collection چی هست :/ (دریغ از یه تغییر کوچیک تو بافت های گرافیکی :/ )
    نمیدونم dmc جزو نسخه های اصلیش بود یا نه که اگه نباشه , اولین devil may cry اصلی میشع که بازی میکنم 🙂
    ممنون بابت مقاله و خسته نباشید!

    • AXEL STONE گفت:

      قبول دارم کپکام در بخش ریمسر یکمی ضعیفه نسبت به شرکت های دیگه کالکشن ۳تا نسخه از DMC اصلی هست که ریمستر هم شدن اما خیلی ریمسترش ضعیفه خیلی خیلی کم اختلاف گرافیکی پیدا میشه.
      DmC 2013 یک نسخه ریبوتی بود با فن هک اند اسلش زیبا بود ولی اگه از قبل DMC اصلی رو بازی کردی و بدونی وسعتش تا چه حدیه اصلا این نسخه ریبوت رو قبول نمیکردی.
      اختلافشون رو نمیشه گت چون که خیلی طولانی میشه فقط میگم نمیشه مقایسه کرد اما DmC بازی خوبیه نکات مثبت خیلی خوبی داشت که تشخصی اون خیلی سخته ار شدت تعصبی که داشتم بعد اومدن خبر DMC5 تونشتم این DmC رو هضم کنم و بفهمم یک نکات خوبی هم داره ولی بیشتر خطی بودنس منو ناراحت میکرد که مراحلش با این که کوتاه هستن اما بعد از اتمام حر مرحله ای نمیتونستم برگردم به اولین جایی که بودم! بشتر هم توضیح میدم خدمتتون مشکل اینه در DMC اصلی با این که اوپن ورلد نبود جهان باز نبود خوب اما میتونستی به همون مرحله اول برگردی در هر جا که بودی این یعنی ازا بودن یک بازیه و هر جا میرفتی میتونستی مباره کنی و ایتم هات رو فول پاور کنی. با این نکته حس میکنی یک بازی کاملی در دست داری.
      اما نسخه ریبوت DmC مشکل بزرگ اینه همه چیزش خطی بود! در حدی که انگار این شکلی ۲۰ قسمت که به هم ربط دادن و کنار هم دیگه یک بازی رو تشکیل کرده بودن! ۲۰ تا مپ و هر مبی با NPC هاش یک مرحله تشکیل شده و در کنار هم یک بازی رو تشکیل دادن این حالت برای من و هواداران اصلی DMC اصلی واقعا ازار دهنده بود که نه ما بازی رو درک کردیم و نه هوادارانش مارو درک کردن.
      نکته زیبایی داشت که بزور متوجهش شدم! فیلم هاش و کاتسین هاش بدون کات شدن از مرحله اجرا میشدن میتونی بیشتر دفت کنی و ببینی که حرفم درسته. ولی بازم میگم بازی ناقصی بود با این حالتی که داشته ارزش تکرارش کتر شده. موفق باشی :rose: :heart:

  • Soroosh0097 گفت:

    موندم چرا کامنتت رو تایید کردن
    God of war جدید یه شاهکار تمام عیار بود
    با تغییرات در god of war جدید تقریبا سبک بازی رو عوض کردن اما به هیچ وجه گند نزدن خودم تا حالا ۴ بار بازیش کردم و هر بار موقع مبارزه ی اول کریتوس و بالدور کف میکنم بس که خفنه
    بگذریم این نسخه dmc به شدت من رو هایپ کرده و به نظرم بهترین هک اند اسلش نسل هشت خواهد بود(god of war رو هک اند اساس محسوب نکردم چون بیشتر اکشن ادونچره) با تشکر از شما آقای آریا مقدم بسیار لذت بردم از این مقاله.خسته نباشید.

    • بارلوگ فرانچایز گاد رو نابود کرد(حالا یه عده میان میگن متاش ۹۴ شده،گوتی شده،فلان،….)منظورم اینه که هسته اصلی بازی رو که برپایه هک اند اسلش بود رو نابود کرد،و تبدیلش کرده به یه بازی اکشن،ادونچر،)با محیطهای تکراری و خسته کننده،،دشمنان و باسهای کم،
      ولی DMC همچنان به اصول و ریشه های خودش وفادار مونده
      با نظرت کاملا موافقم،GOW جدید رو نمیشه هک اسلش حساب کرد،
      این نسل فقط یه هک اسلش ناب داریم،اونم DMC5

      • Soroosh0097 گفت:

        ولی هنوز از شاهکار بودن گاد چیزی کم نمیشه
        در کل فن بوی بازی زیر پست dmc جایی نداره
        پس فن بوی های گرامی press your key

      • AXEL STONE گفت:

        خوب نوبت به شماها دوستان گلم رسید چیزی نیست دوستان ارام باشید.
        Brutal_shooter عباس جان
        اگه از نظر تو کوری بارلوگ به GOW گند زد: این اشتباه GOW خیلی زیباست درسته که فن اصلیش و خالصش اکشن ادونچر هست اما مبارزات کریتوس کاملا از ژانر هک اند اسلش چشمه و منبع میگیره استاد کوری بارلوگ یک کاری کرد که فکر کردن بر این کارش ادمو حیرون میکنه به این تیز هوشی که داره.
        داستان اصلی GOW کاملا تمام و به انتها رسید وقتی که تمام شد کوری بارلوگ عزیز اومد و یک ریبوتی ساخت که برای اولین بار د دنیای گیم چینی ریبوتی زیبا متول میشه و این ریبوت نمونه و الگوی بزرگی برای ساختن ریبوت شد. من به نظرت احترام بزرگی قائلم اما لطفا دقت کن که GOW واقعا شاهکاریست که چیزی کمی نداره و بیشتر دوستا از طراحی کریتوس و اخلاقش متنفر از بازی شدن. بله تماما صحیحه که GOW هک اند اسلش نیست ولی مبارزاتش هک اند اسلش حساب به شمار میاد :rose: :heart:
        soroosh0079 دوست عزیزم
        بله کاملا دسته فن بویی یک خصل کثیفیه که در پست های DMC قابل دید و خنده داری بیش نیست! این بر گشته به فنون اصلی DMC که ما با هم دوست داریم محیطی که باشیم چه مجازی چه جای دیگر واقعی تر و صمیمیتر و راحت تر باشیم این کرامت و انسانیت ماست که با داشتنش احساس خوشی داریم.
        (از دوستم عباس ناراحت نباش خودم فن اصلی GOW هستم و جوابش رو میدم. عباس دوست عزیز منه و فنی از فنون اصلی TLOU و RE هست که فکر کنم بیشتر و بیشتر به TLOU علاقه بیشتری داره و این نظر خودش میمونه) :rose: :heart:

      • (متاش ۹۴ شده ، گوتی شده ، فلان ،…)

      • Mikasa گفت:

        فرنچایز گادو نابود کرده؟
        گاد اصلا تموم شده بود!!! چطور میشه یه فرنچایز تموم شده رو نابود کرد؟
        به تغییر از هک اند اسلش به اکشن ادونچر نمیگن نابود کردن میگن تغییر !
        میدونی کدوم بازیا ازین تغییرات داشتن؟
        ماریو اومد از پلتفرمر دو بعدی شد سه بعدی
        و گیم پلیش دچار تحول عمیق شد
        امثال تو اومدن گفتن ماریو نابود شده و….
        ولی همچنان ماریو تو اوجه
        رزیدنت اویل ۴ اومد دوربین رو شونه رو اورد
        یه عده از فناش اومدن گفتن چرا این اینطور شده و فلان …. بازم بازیش اومد یه شاهکار شد
        زلدا اومد از یه بازی دو بعدی با محیط بسته تبدیل شد به یه بازی جهان باز و سه بعدی
        که هر سری با سری قبلی کاملا متفاوته
        یه عده از فناش غر زدن و گفتن زلدا نابود شده و فلان
        درحالیکه بازیش شاهکار دراومدD:
        امثال تو همواره در تمام نسل های گیمینگ اومدن و با تغییرات مخالفت کردن …
        اتفاقا خوب شد گاد آف وار تغییر کرد نه مثل آنچارتد که محدود بشه به دوتا دکمه زنی برای چهار نسخه ی متوالی که “هیچ ” مهارتی از سوی گیمر نیاز نداره
        محیط تکراری؟ هاب مرکزی بازی در وسط کار کاملا ۱۸۰ درجه محیطو تغییر میده
        این یعنی لول دیزاین معرکه
        الان نظیر الفهایم یا هلهایم گاد آف وارو کجا دیدی که میگی تکراری؟
        باس کم؟ بارها تو این سایت گفتم
        نسخه ی اول این سه گانه ی جدید و با نسخه اول سه گانه ی قبلی مقایسه کن
        سه گانه ی اول یه باس هایدرا داشتیم
        یه باس مدوزا داشتیم که اصلا شبیه باس فایت نبود در حد یه فایت معمولی مثل همین پادشاه الفها تو گاد آف وار جدید
        یه باس فایت نگهبان پندورا داشتیم (همون گاوه) و یه باس ares
        کل اینا شد چنتا ؟ سه تا باس فایت بعلاوه یه نیمه باس فایت
        گاد جدید یه باس اژدها داره یه باس مودی و مگنی داره یه باس بالدر داره که دو بار خودش میاد
        هفت تا باس والکیری داره بعلاوه یه نیمچه باس فایت پادشاه الفها و چند تا نیمه باس ترول
        اگه ریاضی بلدی جمع بزن ببینم کدوم بازی باس فایت بیشتری دارهD:
        اگه خیلی اصرار به ایراد گیری به تنوع دشمنا داری باید بگم بازی ای که پروفایلته از نظر تنوع دشمنا و باس فایت جزو محدود ترین بازیای تاریخ گیمه ! و اگه میخوای بگی که ژانرش با گاد جدید فرق میکنه و ازین حرفا باید بهت بگم ک اینم اکشن ادونچر به حساب میاد
        چطور شما انچارتد و تلو رو با اون تنوع دشمنای پایین و باس فایتایی که یه بچه ۲ ساله هم میتونه از پسش بر بیاد شاهکار بحساب میارین ولی گادی که از نسخه ی اول سه گانه ی اصلیش کلی باس فایت بیشتر داره رو “نابود” شده به حساب میارین خیلی عجیبه 😀

        • دوست من،منظورم از تعداد کم باس(باسهای داستانی هستن)اون ملکه والکری مینی باسن،)فقط یکیشون جز داستان هستن،اسمش هم sigran بود اگه اشتباه نکنم)باسهای داستانی که من موقع تجربه بازی دیدم(باس فایت اول بازی نبرد بین کریتوس و بالدر بود،که الحق هم باس فایت خوبی بود،استارت خوبی هم موقع شروع بازی زد،باس نبرد با اژدها،باس فایت برادران modi&magni،نبرد نهایی کریتوس و بالدربود(نبود خشونت در بازی)،
          انچارتد و تلو،بله درسته اکشن،ادونچر هستن،ولی(شوتر سوم شخص هستن)انتظار چه باس فایتی ازشون داری،
          یعنی باید یه اژدها بیارن 😕
          بعدش منظورم از باس کم(گاد ۲۰۱۸)نه سه گانه،
          سه گانه گاد که شاهکاره،بدون شک،
          من نمیگم گاد ۲۰۱۸ بازیه بدیه،(فقط اونجوری که از سال ۲۰۱۶ موقع معرفی بازی هایپم کردن،تا سال ۲۰۱۸ صبر کردیم)اون چیزی که من انتظار داشتم نبود،

        • AliEM گفت:

          دوست عزیز اینم به حرفات اضافه کنم که فرایند توسعه و ساخت یک باس فایت در گاد ۲۰۱۸ از به اندازه چند باس فایت در بازی های دیگه هسته (همونطور که کوری بارلوگ اشاره کرده بود هر باس با ۳۰ نفر ۱۸ ماه زمان میبره!!! ) مبارزات کاملا سینمایی شده بودن و حتما می دونی که سینمایی شدن چقدر هزینه بر و وقت گیره مثلا نبرد کینگ کونگ با دایناسور در فیلم کینگ کونگ ۲۰۰۵ پیتر جکسون اگه اشتباه نکنم حدود دو سال زمان برد!!! حالا نبرد های گاد ۲۰۱۸ رو نگاه کن. همون مبارزه اولی با بالدر ، مبارزه با اژدها و… به قول یکی از دوستان عزیز تو همین سایت گاد ۲۰۱۸ تعریف جدیدی از باس فایت ارائه داد. ( گاد های قبلی صرفا QTE های نسبتا سینمایی داشتن اما این یکی نبرد با باس هاش کاملا مثل یه فیلم سینمایی هسته و به طرز حیرت انگیزی فوق العاده کار شده. )
          موفق باشی دوست عزیز.

    • vergil2max گفت:

      بعد از Ascension سانتا و سونی و حتی طرفدارا و منتقدا به این نکته پی بردن که جای شکی نیست اگه نسخه جدیدخدای جنگ به همون سبک و سیاق نسخه های قبل باش شکست میخور
      سازندها دو راه نداشتن یا برای همیشه بیخیال این فرانچایز محبوب میشدن که خوشبختانه نشدن و یا به کل گیم پلی را تغییر میدادن و یک سبک و سیاق و به عبارتی بستر جدیدی براش میساختن.
      خوشبختانه بارلوگ وارد میدان شد و تیم سانتا و سونی حمایتش کردن و عاقبت شاهد ساخت بهترین نسخه سری بودیم.حالا هر عزیز ازاد هر نسخه ی را از نظر خودش بهترین نسخه بدون اما جوایز و تمجید و ستایش و نمرات و خیلی چیزهای دیگه ثابت کرد که این نسخه بهترین نسخه فرنچایز.اصلا همینکه تونست رد دد ۲ که از نظر منتقدا و اکثر طرفدارا بهترین نسخه سری پشت سر بزاره گوتی و بیگ ونر بشه خودش دلیل محکمی که از نسخه ۳ که از نظر خیلیا بهترین نسخه ست بهتر
      بله اگه سانتا ریسک نمیکرد الان به سرنوشت مس افکت و غیره محکوم میشد و یا مثل خیلی از بازی ها دیگه مثل نیمه عمر به تاریخ می پیوست.شایدم مثل سری کالاف و اساسین و بتل میشد
      شخصا امیدی زیادی به موفقیت dmc جدید ندارم به خاطر تغییرات کمش ولی از اونجایی که عاشق این سری و ورجیل و دانته هستم امیدوارم از همه لحاظ موفق بشه

      • AXEL STONE گفت:

        دوست عزیز! بایونتا دیدی بایونتارو!؟ حتما به Bayonetta2 یک نگاه بنداز بعد به DMC5 یک نگاه بنداز شاهکاری رو ببین و بهترین رو در نظر بگیر بعد بیا این حرفارو بگو.
        بیشتر از این نمیگم بهت و واست ثابت کنم!
        راجب GOW اساسینیشن لازمه بدونی که خودش اصلا رونت ساختش ناقص بود فقط مراحل اولش زیبا بودن! باس هاش کاملا بی ریشه و بیخود بودن! و نمره ای که گرفت لایقش بود
        –(اینو بهت میگم فن GOW تر از اون چیزی که فکر میکنی هستم و با بودن اساسینیشن خیلی راضی بودم اما انتقاداتی راجبش داشم دقیق مثل DmC ریبوت)–
        .
        .
        .
        وقتی! که DMC2 ریمک بشه وقتی که DMC5 اومد این کامت گل شمارو به موقع از یاد نمیبرم.

        • vergil2max گفت:

          ظاهرا اشتباه شد.چون نظر قبلیم در جواب Brutal_shooter بود و نه شما.واقعا سیستم پاسخگویی گیمفا بد.نظرم کجا ثبت شد
          با عرض پوزش دقیق منظورتون را نفهمیدم از این حرف
          وقتی! که DMC2 ریمک بشه وقتی که DMC5 اومد این کامت گل شمارو به موقع از یاد نمیبرم.
          ولی با توجه به نظر قبلیتون یعنی
          خوب نوبت به شماها دوستان گلم رسید….
          انگار با هم عقیده ایم در مورد تغییرات مثبت خدای جنگ جدید پس بهتر بحث نکنم

          • AXEL STONE گفت:

            اقای محترم حال با هرکی که بودی در نهایت اخر کامنت شما در باره با DMC بود!
            والله من فن DMC و GOW هستم
            هیچ وقت مقابل رفیم و عزیزانم نمیشم و بزنم تو چشمش این کار ما نیست کاملا کوبندگی از خاصیت ما نیست! و نخاهد شد و خدا نکنه روزی این اتفاق بیفته.
            (من کامنتم راجب شما بود یعنی به موقع و روزش بهت میگم که این تیکه رو در اون رو و فلان پست گفتی! اره وقتی که این دو نسخه شاهکارانه بالا اومدن قطعا این جمله رو به یادت میارم تا هیچ وقت چنین قضاوتی نکنی)
            میگی “عقده ای” من عقده ای نیستم اقای عزیز من از تو و دیگران از رسیدن GOW به این مرحله بزرگ خیلی شادتر و خوشحالتر هستم میتونی از علیرضاGodofwar0385 گاد اف وار بپرسی راجب من و راجب علاقه ی من به GOW ! اگرم نمیخای بپرسی میتونی از خوندن کامنتم! متوجه بشی که من از شما فن GOWوارتر هستم (از تعریف من از GOW تا نوع و خواص ریبوت GOW به دنیای گیم بگیری)
            هیچ وقت سعی نمیکنم فرنچایز محبوبم رو خراب کنم! چع بزرگترین مقام رو داشته باشه چه کوچکترین!
            بازم میگم من منظورم ترول بازی و خراب کاری نیست هم از خاصیت من نیست و هم سری GOW سری محبوب خودمه!

            • vergil2max گفت:

              داداش من نظر شخصیم را درباره نسخه جدید بازی محبوبم گفتم و بس.حتی به دور از توهین به هرکسی.پس لطفا با لحن بهتری نظر بدیدن.
              من فقط دارم میگم بنظرم نسخه جدید dmc تغییرات کمی نسبت به نسخه های قبلی داشت و شک دارم موفق بشه حداقل نه به اندازه نسخه اول و سوم.مثلا شک دارم متاش به ۹۰ برس.یادمون نره نسخه اول سری متی ۹۴ گرفت مثل نسخه اول و اخر خدای جنگ.همون طور که واضح من فکتی صادر نکردم و فقط نظر شخصیم را گفتم
              اما بازم میگم امیدوارم اشتباه کردم باشم و بهتر از نسخه اول بشه.من خودمم یکی از عاشقان این سری ام و نسخه سومش را همون سال عرضه روی ps2 بازی کردم.و هنوزم جز ۶ بازی برتر عمرم.
              بعدشم اون عقده ای نیست.عقیده است.یعنی هم نظریم.لطفا دقت کنید.تا سوء تفاهم نشه یه وقت
              لطفا اول نظر طرف رو با دقت بخونید و اگه فاقد توهین و بی احترام بود بیخیال یه بحث الکی بشید.بدجور عصبین ملت.همه جا دنبال دعوا.دی

      • 😐 😐 😐 😐
        😐 😐 😐 😐
        😐 😐 😐 😐
        😐 😐 😐 😐 اگه تو DMCرو دوست نداشته باشی دیگه محبوبیتش خرابو تموم میشه 😐 تو اگه راستی فن DMC بودی هیچ وقت چنین حرفی فکت نمیزدی 😐 محبت شما به DMC فقط فکت توخالی و فیکیه 😐
        فردی هستم که عاشق بازیای خیلی بزرگ و پهناوری هستم و اینو از نام اکامنتمم میتونی در نظر بگیری! و بفهمی. عشقم به DMC از موفقیت درونیش هست 😐 که هر جوجه ای نمیتونه درکش کنه :lamp: روشنه؟

      • بذار اینجوری بگم بازی گاد بعد سه ( خود سه هم تکرار قبلیا بود ولی با هیجان بیشتر ) شروع کرد به روند نزولی چیزی که اسنشن اونو ثابت میکنه کسی هم که قبول نداره فن بویه و نمیخواد قبول کنه
        و اما گاد جدید که یه بازی که علاوه بر رها کردن اصالت خودش یه ضربه بزرگو زده به بازی
        و همچنین کپی کاری از بازیای دیگه … که اسم نبرم بهتره (۳ تا هستن)
        و در مورد دویل می کرای طرفدارای گاد همیشه دنبال کوبیدن این بازی بودن دلیلشم نامشخصه ولی چیزی که معلومه اینه شاید به این حسادت میکنن که بازیشون سبک H&S رو از دی ام سی کبیر الهام گرفته!!!
        یه بار برای همیشه بیاین محل این فن بویای گاد نذارین . :rose: :rose: :rose:

  • AXEL STONE گفت:

    تو خوشت نیاد فکر میکنی همه خوششون نمیاد. گلم GOW همینه و تمام خیلیم عالیه هممون باهاش زندگی کردیم تا بازیش نکنی هیچ وقت نمیتونی درکش کنی! اگه دنبال شکل و اشکال زیبای کریتوس هستی! یکمی بازی کن وقتی که چیزای که تا حالا در عالم گیم روخ ندادرو ببینی عاشقش میشی! من مرضی یا چیزی ندارم که اینو دارم بهت میگم! دارم حقیقتش رو میگم اگرم بد بود جوری میکوبوندمش که تا محل ساختش کوبیدنم برسه (با فیلم و ارسال به یتیوب!) اما خیلی نسخه قشنگ و منحصر به فردیه
    https://gamefa.com/459866/%d8%ae%d8%af%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%86%da%af-%db%8c%d8%a7-%d8%ae%d8%af%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b3%d9%84-%d9%87%d8%b4%d8%aa%d9%85%d8%9f-%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a8/
    اینو بخون بلکه سیر عقل بیای و دیگه دست از سر کوبیدن برداری
    https://gamefa.com/535245/%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-devil-may-cry-5/
    اینو هم ببین واقعا بعد این دوتا اگه بازم حرفی زدی اولا: “بی احترامی به اقای اقابابایی!” دوما: فکرم این میشه که “قبول کردی بازیرو اما داری بهمون دروغ میگی” این دیگه به شما راجعه. موفق باشی

    • Godofwar0385 گفت:

      داداش با این بحث نکن این از جاهای دیگه ای فشار بهش اومده قبلا از این بحثا زیاد باهاش کردم متا و یوزر و گوتی و بیگ وینر و فروشش همه چی و ثابت کرده ایشون خوشش نیومده فکر میکنه همه خودشن

      • AliEM گفت:

        موافقم باهات دوست عزیز. با بچه های نوب و ترول نباید بحث کرد. این بچه که مشخصه از نسل ۷ یا ۸ گیمر شده چه میفهمه گاد چیه. حداقل اگه خوشش نیومده کاش شعور داشت ترول نمیکرد. بحث با ادمی که نظر خودشو وحی منزل و حقیقت و سرتر از نظر منتقدا (!) و مردم (!) و جهان (!) میدونه بی فایده است. با کسی میشه منطقی بحث کرد که از در منطق وارد شده باشه. به نظر میاد هنوز جای سوزش گاد حس میشه…
        گاد ۲۰۱۸ هم که از هرنظر اثبات شده است و هیچی از ارزش هاش کم نمیشه. هم منتقدا لذت بردن هم مردم هم خودم. اینا هیچی از لذتی که من و بقیه بردم کم نمیکنه. ما که لذت بردیم قرار نیست بقیه رو راضی کنیم. تیریکم بهت میگم چون همین دیروز که سایت gotypicks رو چک کردم دیدم هم اسمش هم عکسش به عنوان بیگ وینر ۲۰۱۸ اومده وبه نظر میرسه انتخاب های گوتی تموم شده. تونست از رقیبی پیش رو بیفته که سخت ترین رقیبی بود که میتونست وجود داشته باشه. راکستار با تمام قوا به میدان اومده بود. شاهکاری که به نظرم یه سر و گردن از تمام بازی های راکستار پخته تر و کامل تر بود و در سطحی بالاتر قرار داشت. البته این هیچی از ارزش های رد دد کم نمیکنه. هردو شاهکار و در یه سطح هستن و انتخاب بینشون بسته به سلیقه و نظر شخص داره. فقط نکته ای که باعث شد گاد بیگ وینر بشه خلاقیت و نواوری بی نظیرش بود. جالبه گاد هم از نظر منتقدا و کارشناسا و داورای بین المللی هم از نظر مردم تعداد رای بیش تری اورده ( تو همین سایت مشخصه اومده پایین اسم گاد و رد دد تعداد رای های مردمی و منتقدا رو جدا کرده ). اینجوری میشه به عمق و عظمت کاری که کوری بارلوگ و سانتامونیکا کرد پی برد… کوری ، سانتا ، دم همتون گرم…
        من که عاشق گاد بودم و با گاد زندگی کردم و بزرگ شدم این نسخه به شخصه (نظر شخصی) برام با اختلاف بهترین بود. خیلی خوشحالم که بارلوگ و سانتا ریسک تغییر رو پذیرفتن چون از بازخورد های اسنشن مشخص بود که نمیشه با این فرمون ادامه داد… بازی از همه نظر به یک پختگی و تکامل غیر قابل وصفی رسیده بود اما مهم ترین تغییر بازی تغییر خود کریتوس بود که به اوج پختگی و تکامل رسیده بود… حالا دیگه پدر بود…کریتوس و گاد نه تکرار میشه نه تکراری…
        دوستان ترول و نوب عزیز!!! هرچی دلتون میخواد گاد و رد دد و لست و ویچر و اویل و شاهکار های دیگه رو ترول کنید!!! ولی اینو بدونید فقط دارید خودتونو خسته میکنید هیچ وقت و هیچی از ارزش این شاهکارها کم نمیشه. اینا رو یه جهانی ستایش کرده. اینا اثبات شده هستن…
        امیدوارم DMC 5 هم موفق بشه و حتی یکی از شانس های گوتی باشه. امسال فعلا غیر از اویل ۲ بازی شاهکاری نیومده که بتونه شانس گوتی باشه. امیدوارم DMC 5 بتونه… بهش امیدوارم…
        ممنون از اقای آریامقدم عزیز بابت پیش نمایش زیباشون.

        • AliEM گفت:

          “شاهکاری که به نظرم یه سر و گردن از تمام بازی های راکستار پخته تر و کامل تر بود و در سطحی بالاتر قرار داشت.”
          سوءتفاهم نشه منظورم رد دد ۲ هسته.

        • درود بر شما.. خیلی خوب و همه جانبه گفتی‌‌.. دیگه حرفی نمیمونه ، کسی که بخواد متوجه بشه میشه و کسی هم که نمی خواد ، به هیچ صراطی مستقیم نمیشه
          حالا شخصی از گاد جدید خوشش نیومد مشکلی نیست ، ولی اینکه بیاد و صریحا بگه بارلوگ نابود کرده فرانچایزو دیگه خیلی فاجعست‌.. از همون قبل انتشار تا حالا این حرفا بوده و ما هم دیگه عادت کردیم و نکته ی جالب هم اینه که برخلاف توقع خیلی ها ، گاد جدید روز به روز موفقیتش بیشتر شده تا به امروز که به یکی از پرافتخارترین های تاریخ تبدیل شده.

          • AliEM گفت:

            اختیار داری دوست عزیز. ممنون که به بنده لطف داری. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. گاد به عنوان یکی از پرافتخار ترین بازی های تاریخ و یکی از اسطوره های گیم و الگو و کلاس درس برای بازی های دیگه نام خودشو به ثبت رسونده هیچ تغییری هم تو این قضیه رخ نمیده. تازه همونطور که خودتون بارها فرمودید از سال ۲۰۱۶ مجموع ارا و گوتی ها خیلی کمتر شده و سایت ها و مراسم های کم اعتبارتر رو حذف کردن وگرنه با وجود یه همچین رقیبی احتمال رسیدن گاد حتی به ویچر هم بود. بهترین راه مقابله به این ترول ها هم نادیده گرفتنشونه. چرا وقت ارزشمندمون رو هدر بدیم و به اینا پاسخ بدیم و حتی کامنتشون رو بخونیم؟؟؟ اصلا نباید جدی بگیریم و توجه کنیم. بذار خودشونو الکی خسته کنن. این بازی اثبات شده هسته.
            این ترول کردنا هم همه ناشی از عقده و سوزش زیاده. خوشبختانه کریتوس مشت محکمی به دهان همه این یاوه گویان زد!!! الان یا دوستان نوب و ترول همیشه فعال در صحنه (!) بازی رو ترول میکنن یا دوستانی که تا قبلش دم از گوتی و بیگ وینر میزدن جوایز رو بی اهمیت جلوه میدن!!! درسته اصل لذت بردن از بازی برای یک شخص نظر و سلیقه و علاقه شخصه ولی برای معیاربندی کلی یک اثر حالا چه بازی چه فیلم و سریال نظر مردم و منتقدا و گوتی ها و بیگ وینر ( البته برای فیلم و سریال سایتی که بیگ وینر رو مشخص کنه ندیدم کاش بود ) بسیار مهم و قابل تامل و توجه هسته که خوشبختانه گاد جوری از همه نظر چه مردم چه منتقدا چه گوتی ها چه بیگ وینر ترکونده که حای هیچ گونه حرف و حدیثی نذاشته. همه جهان لذت برده از این بازی.
            دوست عزیز امیدوارم همیشه موفق و پیروز و سلامت باشی.

        • Godofwar0385 گفت:

          تک تک کلماتت شاهکاره معنی گیم و کسی مثل شما میفهمه و بس :yes:

      • AXEL STONE گفت:

        هخ با اون کاربر ناجی بودم کامنتش محو شد

  • خیلی موافق تعدد شخصیت های قابل بازی نیستم، مخصوصاً که با توجه به مدت زمان نچندان طولانی بازیهای هک اند اسلش، سه شخصیت زیاده و یکم کلاس کار رو پایین میاره و از درصد اسطوره شدن بازی کم میکنه.
    بنظرم بهتر بود که تمرکزشون رو میذاشتن رو شخصیت دانته و اگه قرار به تنوع بود، درصدی از گیم پلی رو هم به دو شخصیت دیگه اختصاص میدادن.
    ولی خب بازی انقدر نکات درخشان داره، از گیم پلی و گرافیک فوق العاده تا داستانی که بعد از مدت ها میخوایم دنبالش کنیم و حسابی تشنه‌ی دیدنش هستیم که خود به خود اسطوره ست…

  • عالیه اقای اریامقدم :rose: دارم میخونم 😀 دست شما درد نکنه بعد از تمام کردن نظرم کاملمو مینویسم :heart:

  • HZDMC گفت:

    باورم نمیشه داره میاد از هیجان دارم سکته میکنم از همین الان…هعی امروز یه یارویی اومده بود میگف چون دویل تا حالا گوتی نشده بازی خوبی نیست و ارزش پلی نداره…قشنگ گند زد ب کلی گیمی ک باهاشون کلی خاطره دارم واقعا نمیدونم اینا ب چی ادعاشون میشه میگه من منطقیم و تو فقط میخوای نظر خودتو ب بقیه تحمیل کنی :sarcasm:

    • pc and ps4 گفت:

      تو هم بهش میگفتی برو فورتنایتتو بازی کن

    • AXEL STONE گفت:

      اونی که با فراچایز کبیر DMC زندگی میکنه و زندگی کرده! اصلا و ابدا چنین حرف بیجایی نمیزنه بخاطر این که DMC نوعش و شکلش همینه. توضیح میدم خدمت شما. خوب DMC (یک فرانچایزی با داستانی پیچیده ایه که خیلی سخت میشه درکش کرد) و (نسخه هاش پشت سر همدیگه نیستن) و (همیشه DMC میدونه بهتر از چیزی که میشه متحول بشه یعنی امروز که DMC5 شاهکار عظیمی دیده میشه فرداش اگه DMC6 اومد میتونه عمل کرد بهتری داشته باشه و این را در دلمون احساس میکنیم!)
      —– با این همه ما باز هم عاشق DMC هستیم —–
      عشق ما برای DMC اصلی و کلان فراچایز DMC هستیم و خاهیم مان بخاطر این که دانته اش واقعا یکی از نمادین بزرگ عالم گیم و خدایان بزرگ این صنعت محترم گیم هست بیشتر هم توضیح میدم که چرا این جمله رو گفتم
      (سری DMC با نسخه DMC1 در سال میلادی ۲۰۰۱ فن مورده ی H&S را بطور جدی احیا و زنده کرد برای عالم گیم بطوری که بیشتر سبک هایی بر مبارزه فنسینگ مثل( RPG .فنسینگ.)و (اکشن ادونچر .فنسینگ.) ازش الگو گرفتن.)
      (مثل RE که در سال ۲۰۰۵ نسخه RE4 دوربین شوتر سوم شخص مورده ی کلاسیکی را به دوربین سوم شخص هوشمند بر روی کتف شخصیت احیا کرد و با این نکته یک کمک خیلی بزرگی به دنیای گیم کرد! که بیشتر سبک هایی بر مبارزه شوتر مثل( RPG .شوتر.)و (اکشن ادونچر .شوتر.) ازش الگو گرفتن. :rose: :heart: )

  • نینجا تئوری و کپ‌کام

    چیکار به نینجا تئوری داره؟

    سازندش میکامی و کامیاس

  • برترین هک اند اسلش تاریخ دنیای گیم بدون شک فرانچایز DMC هست،مخصوصا DMC3مبارزاتش عالی و شاهکار بود،دموی DMC5 رو دانلود کردم،مبارزات بی نقص و عالی بود،
    همه چی خوب،فقط تنها نکته ای که توی ذوق میزد،هدایت کردن Nero بود،وقتی میدوید یه جوری بود،انگاری بعضی وقتا کنترل از دستم خارج میشد،(آدم فکر میکنه خودش کنترلش نمیکنه)
    شایدم من اشتباه کنم،یا أشکال از دسته ps باشه،یا اینکه خود کپکام با یه آپدیت درستش کنه

  • XBOX FAN MAN گفت:

    امیدوارم به خوبى اون DMC که نینجا تئورى ساخت باشه :inlove: :yes:نسخه ۴ رو هم بازى کردم ولى زیاد جالب نبود ببینم این چه میکنه :-))

    • چی میگی تو ناموسا فک نکنم چیزی از DMC بارته برو کرک داونتو بازی کن ترو به DMC کبیر چِ باو

    • AXEL STONE گفت:

      قوطی پرستی رو (فنون کبیر DMC نابودش) کردن! اینو در نظر داشته باش و در اختیار هم داشته باش اگه میخای شروع کنی شروع میکنیم در میزنی جواب میشنوی! (از این کار مزخرف شدیدا بدمون میاد در واقع…
      فن بوی ترین و فکت دهنده ترین کاربر سایتی که میای برا نینجا تئوری سپری چونکه مال مایکرو شده! ببین نسخه ریبوتDmC در مقابل نسخه DMC4 جوک که نه جوک یچیز مفیدیه برای سلامت انسان باید بهت بگم (هزیون هم نمیتونست باشه!) اگه ببینم اینطوری بار دوم فن بوی بازی در بیاری بخاطر این که نینجا تئوری واسه مایکرو هست! واست کل مایکرو رو میکوبم! اگه چنین نظری بذاری واسه DMC بزرگ دارم میبینم چون نینجا تئوری مال مایکرو شد چشمات رو میبندی و کامنتت رو مینویسی!)
      خلاصه محترمانه و دوستانه گفته باشم شروع نکن واسه فن بوی بازی واسه خودت میگم. موفق باشی

    • DanTe 1368 گفت:

      نینجا تعوری کلا گند زد به افکار دویل بازای سینه سوخته و قدیمی… اسمش میاد حال بدی بم دست میده خدایی یه بار کلا بازیش کردم اونم تا چند مرحله خیلی بد بود خیلی … در حدی که نتونستم به خودم اجازه بدم تا مرحله آخر بازیش کنم …

  • farhad357 گفت:

    ممنون از شما جناب اریا مقدم بابت این مطلب جالب و خواندنی .

  • z for zack گفت:

    نمیدونم چرا ولی این نسخش منو به شدت یاد نسخه سوم میندازه…..و این خودش من یکی رو خیلی مشتاق دیدار دانته و نیرو کرده
    هنوز اون سکانس درگیری دانته با دیمن های سیاه‌پوش رو تو مغازه یادم نرفته…. با اون موزیک متالکور خفنش…..
    من که خیلی منتظرم….ایشالله این منتقد هم برا یک بار هم که شده یه متا درست درمون بهش بدن…….

  • DEVIL MAY CRY :sun:
    سلاو و درود فراوارن برا اقای محمد اریامقدم مهربان و هوادار دوستان وب سایت گیمفا gamefa.com
    اقای محمد اریامقدم خسته نباشید ممنون بابت این پیش نمایش گلتون والله خدایی دست گل شما سلامت و خیر ببینه که واقعاً و انصافاً زیبا و قشنگ نوشتین. بسیار ممنون مرسی
    میبینم خیلی خوب به خوبی مارو درک کردید راجب انتظار ما برای این قسمت فرانچایز بزرگ DMC :sun: و همچنین که شما به این زیبایی و خوبی فرمودین من مقاله زیبای شمارو خط به خط کلمه به کلمه خوندم و لذت بردم! من واقعاً از شما ممنونم که ماهارو درک کردید و این قسمت تک فراتچایز عزیزمون و مورد علاقه ی ماها رو یعنی همون DMC 5 :sun: رو به دوستان و برادران عزیز منصفاًنه توضیح دادید.
    در مورد خشن بودن و خشونت بازی DMC5 بسیار خشن تر از قسمت های سابق فرانچایز محبوب DMC هست که مثلا مرگ اولین باس به نام گولآیآث رو دیدم واقعاً خشن و پر خون بود!.
    درمورد (دِویل برینگِر) دوست داشتنی نِرو همان دست اولی نرو اون درسته که خیلی از دویل برِک جدید نرو قویتر و البته مفیدتر هست اما دِویل برِک واقعاً و انصقاً زیبا و بازی را چالش برانگیز تر کرده خاهد کرد.
    در مورد حالت های مباره و سرعت کمبو زدن هم بعد از تمام کردن بخش داستانی DMC متوانید سرعت شخصیت های خود را با اولین باره که بازی کردین مقایسه کنید! ان وقت میینید که اختلاف زیادی ردخ داد. و و و برای سریع تر شدن مبارزات و کمبو زنی با رفتن به قسمت اپشن و روشن کردن قسمت (توربو گیم) در همان اپشن داخلی DMC میتونید مبارزات خود را به سریع تر ارتقا بدید :heart: باز هم مرسی ممنون

    • خوشحالم که از این پیش نمایش خوشتون اومد. قطعا DMC فرنچایز بزرگی هست و تو همین سایت خودمون طرفدارای خیلی زیادی داره. به هر حال کامنت عزیزان رو تو سایت داریم می بینیم و با سلیقه گیمرهای ایرانی آشنا هستیم و می تونیم حدس بزنیم که کدوم بازی طرفدار بیشتری داره. به همون نسبت هم سعی می کنیم که کیفیت رو بالا ببریم تا خواننده از مطلب نهایت استفاده رو ببره
      بابت اطلاعاتی هم که دادید سپاسگذارم. مطمئنا بقیه دوستان با خوندن همین چند خط شما اطلاعاتشون از این بازی بیشتر میشه و دید بهتری نسبت به Devil May Cry 5 پیدا می کنن. ممنونم که وقت گذاشتید، مطالعه کردید و نظر خودتون رو در قالب یک سری اطلاعات مفید از بازی به اشتراک گذاشتید :heart:

      • اره درسته راستش فن DEVIL MAY CRY یک فن محبوبی هست که از داستان و ریشه داستانی گرفته تا نوع شخصیت دانته و یاران دانته و ترکیب اخلاق و شخصیت دانته و خانواده ی دانته محبوبیت بزرگ و شدیدی گرفته.
        همیشه این رو میگوییم و خاهیم گفت: با این که همیشه کپکام به این سری کبیر کم لطفی کرد ولی ما با هم با این حال عاشق این فرانچایز و دنیاش هستیم! و بر همین روال میمونیم! و افتخاری برای گیمر بودن ماها شده و هست و ابدی خاهد ماند.
        خاهش میکنم اقای اریامقدم این چه حرفیه اختیار دارین شما جمعاً عزیز ما هستین و میباشین❤️

  • navid313714 گفت:

    با توجه به اینکه کارگردان بازی گفت این نسخه بهترین شماره سری هست واقعا انتظارات ازش فوق تصوره! :snicker:
    منتظر مبارزات، باس فایت ها و کات سنس های محیر العقول هستیم 😉

  • mhn1532 گفت:

    سلام ممنون میشم اگه کسی میدونه جواب بده. من چند روزه پینگما از ۹٫۹٫۹٫۹ و ۸٫۸٫۸٫۸ و ۴٫۲٫۲٫۴ میگیرم زیر ۱۰۰ هست.پینگ داخلی هم ۱۷هست. میشه فهمید که این پینگ در بازی ها(بتلفیلد۱ و وی و رینبو) چه قدره؟ آیا برای بازی انلاین مناسب هست؟(نمیتونیم در بازی پینگ بگیرم چون احتمال داره پینگم بالا باشه و نشه بازی کرد)با تشکر 😀 😀

  • Max.level گفت:

    تو این مدت هیچ چیز نمیتونه منو به اندازه انتشار و سپس تجربه این فرا ابرشاهکار خوشحالم کنه درود بر کپکام کبیر و دانته کبیر :inlove: :inlove:

  • aiHan گفت:

    از ته دل افرین! عجب تیتر قشنگ و زیبایی که خاندنش لذت بخش و هایپ کننده بود :moon:
    همین الان وقتی که وارد وب سایت شدم! و سپس پست پیش نمایشی رو دیدم طبق معمول مستقیم وارد صفحه پیش نمایشی DMC شدم. با این که من همیشه تمامی صفحات گیمفارو میخونم! گفتم اول یک نگاهی به کامنت های این پست پیش نمایشی بندازم و بعدا مقاله رو میخونم.
    خلاصه و قتی که دیدم هم فن های خودم از این پیش نمایشی خیلی خوشحال و راضی هستن! بیشتر مشتاق خاندنش شدم و در همان لحظه شروع به خاندنش کردم. حالا وقتی که مقاله رو خوندم و تمام کردم در حین خاندن خیلی قشنگ لذت بخش بود و دقیق و خانا بود.
    متشکرم از نویسده ی محترم اقای اریا مقدم بابت این پیش نمایش دقیق و درست حقیقتش به یک سری چیز های مهمی اشاره کردین که خاندن و دانستن انها واقعا برای یک فن اصالی DMC واجب هست و میباشد. واقعا هایپ! شدن دوستان و تشکر دوستان از این مقاله کار درست و بجا هست.
    موفق و موئید باشید اقای اریامقدم.

    • aiHan گفت:

      خاص برای فنون اصلی عالم Devil May Cry
      https://www.youtube.com/watch?v=JVhSUwvQFbQ
      پسر دوم اسپاردا یعنی دانته کبیر باز هم با یک اسلحه جدیدی وارد داستان بزرگ عالم DMC میشه!
      احتمال شده که شمشیر EDGE باشه. با این حال دیگه لزومی برای بودن ( AGNI & RUDRA ) نیست بخاطر این که میتونه ایتم لایقی برای جا نشینی ( AGNI & RUDRA ) باشه که دانته با این اسلحه احتماله که میتونه پرواز کنه.
      یک نکته جالب حرف از ریمک شدن DMC2 هم شد یعنی فکری که میکردیم ممکنه درست باشه.

      • AXEL STONE گفت:

        سلام بر هم فن و داداش عزیزم ایهان جان :rose: :heart: بله کاملا درسته حرف از ریمک زدن DMC2 شد که واقعا مفرح و شاد کنندست البته این موضوع فقط به زبون طرفداران عزیز DMC امده و این نکته میتونه یک نکته ی بسیار خوبی باشه ریمک زدن باشه. نکته جالبترش هم اینجاست که الان به نظرم بهترین موقعیت هست برای ریمک شدن DMC2 اگه قرار (ایتسونو سان) DMC2 رو ریمک کنه چون این داستان DMC5 دقیقا بعد داستان اتفاقات DMC2 هست و برای همین به نظرم که الا بهترین موقعیته برای ریمک شدنه. حتا میتونه از DMC های سابقش از DMC1234 هم اسلحه داشته باشه! مثل همین DMC5 که دانته از نسخه DMC3 ایتم زیبای Cerberusرو به همراه داره :rose: :heart:

      • اره راستش اصلاً نمیدونم پرواز دانته با این حالت چه جهنمی میتونه باشه!
        اما معلومه که کاملاً مفید و شاهکارانه هست بله دانته با دیول خودش میتونه پرواز کنه بعد از تغییر شکل به دویل میتونه پرواز خیلی بلندی داشته باشه اما معلومه این ایتم نا شناخته یک ایتم پر قدرت و ممتازی هست که میتونه جا نشین ایتم فتاک (AGNI AND RUDRA) باشه.
        نزدیک عرضه DMC5 هستیم! و (ایتسونو سان) جان عزیز هنوز و هنوز درحال هایپ کردن هواداران با DMC5 هست جانشان شاد و سلامت.
        LINK TELEGRAM https://t.me/Dante_son_of_sparda/38
        این هم لینک عکس از پرواز دانته با شمشیرش! کل گوگل رو گشتم عکسی اما واضخ تر پیدا نکردم.

  • Be_haan گفت:

    مقالات عالی بود تشکر امیدوارم متای بازی بین ۸۸ تا ۹۱ بشه ✌️

    • اقای عزیز 😐 :sarcasm: امیدوار نباشی خیلی بهتره :disdain: عزیز! میتونی بهتر امیدوار بشی فکر نکنم چیزیت بشه. اگرم توناشو نداری کلا بیخیال این حرفای بیرنگ باش

      • Be_haan گفت:

        اره واقعا حق با تو داداش این حرف من یه بی احترامی به همه ی فن های devil may cry بود ایشالا بازی منتشر عالی میشه. چون چیزی کم ندارد خیلی خیلی امیدوارم :yes: 🙂

        • اشکالی نداره 🙂 نگرانی نداشته باش دادا
          یک بازی ساده ۲دو بعدی میتونه بهترین بازی باشه واست نام میبرم. Dead Cells این بازیو میبینی (کمتر از ۱ گیگ حجم داره) (گرافیکش پیکسلیه) و (۲بعدی هست) (داستانش ضعیفه) (اپشنش افتضاحه فقط سیوsave میکنه بازیرو که اگه اپدیتش نکنیم گزینه سیوش درست نمیشه) هک اند اسلش هستش برای این هک اند اسلشه گرفتمش بازیش کردم لذت بخش بود ولی نتونستم گزینه سیوشو دست کنم.
          در سال میلادی ۲۰۱۸ (متاش شد ۹۱٫ و جایزه ی بهترین اکشن سالو !برد) 🙂
          فقط بگو انشالله انصاف سرشون بشه و گند نزنن بنمرش. خدایی DMC از گنده ترین بازیا هیچ کمی نداره شاخترم هست .بهترین گرافیک. .بهترین گیم پلی اکشن. .بهترین دیزاین. .بهترین داستان. .بهترین اپشن که میتونی با رفیق مجازیت دونفری بازی کنی. اعتقاد دارم یک DMC بسیار کاملی باشه 🙂 :rose: :yes: من که اینطوری میبینمش

  • عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت آقای محمد آریا مقدم.
    مقالۀ زیبا و عالی بود و از خواندنش لذت بردم. در حد یک پیش‌نمایش، بسیار عالی کار کرده بودید و این کار شما موجب شد که، در این درنگی شب، پاشم و کامنت بنویسم(البته موجب آن، کارهایی بود که در انجمن داشتم). واقعاً هک اند اسلش، یکی از سبکهای مورد پسند من است(زیرا یه گیمر داستان محور هستم) و بسیار منتظر DMC هستم و امیدوارم در بین رگبار نمرات ناعادلانۀ منتقدان، جان سالم به در ببرد.
    باز هم تشکر میکنم از آقای آریا مقدم بابت مقالۀ زیبایشان و خلاصه ببخشید که دیر کامنت گذاشتم و دلیلش افزایش تعداد اسپمرها در انجمن و من نیز، مجبور شدم تا حالا مشغول بن کردنشان شوم. 😎

  • DevilneverCry گفت:

    تو این روزها که بیشتر بازیها دارن تبدیل میشن به کلون هایی از ویچر و دارک سولز و Tlou, واقعا این حرکت کپکام که به ریشهاش پایبنده معرکست،کاش بقیه یکم یاد بگیرن که واسه موفق شدن لازم نیست اصالت رو از بین برد کافیه یکم بیشتر وقت گذاشت(بیشتر خشمم بخاطر assassin’s creed odyssey بود که ناامیدم کرد)

  • DanTe 1368 گفت:

    من راستش چند سال پیش برای روزای آخر سربازیم هم نبود نکشیدم ولی برا ی این بر شاهکار باید نبود کشید” ۱۵ روزم خیلی سخت میگذره ” فقط بیا انتظار چند ساله به پایان برسه ” در واقع بیشتر منتظر دانته و حرکات خاصش هستم” در کل “کل داستان دویل میکرای ۵ با همه ی شخصصیت ها دوست داشتنی هست “

  • قبلا گفتم من در صورت عدم انتشار لست اف اس بهترین بازی سال بدون شک در دست یکی از دو شاهکار کپکام هست :inlove: :inlove: حتی اگه لست هم بیاد باز هم مشکل خواهد داشت در کسب بهترین بازی سال :kissed: ممنونم بابت مقاله بلاخره بعد از چندین شکست امسال مثل anthem و جامپ فورس بلاخره قراره شاهد بازی بشیم که سبک هک اند اسلش رو به بهترین شکل ممکن در نسل هشتم به ما نشون بده اونم چه شخصیتی بهتر از دانته کبیر به افتخار این اسطوره بکوبید لایکو :inlove: :inlove: :yes:

زاده‌ی شیطان | پیش نمایش بازی Devil May Cry 5 - گیمفا